روایت مخبر از روابط بین‌المللی کم‌نظیر دولت/ واکنش منظور به احتمال افزایش قیمت سوخت

  4021013080 ۲ نظر، ۰ در صف انتشار و ۵ تکراری یا غیرقابل انتشار

هر روز اخبار فراوانی در رسانه‌ها منتشر می‌شود که دنبال کردن آن‌ها ـ حتی برای آنانی که اهل مطالعه اخبار هستند ـ کار دشواری است. بسته خبری ـ تحلیلی الف، با رصد اخبار و رویدادهای مهم، همچنین تحلیل‌های صورت گرفته در این زمینه، مخاطبان خود را از مهم‌ترین وقایع روز آگاه می‌کند.

روایت مخبر از روابط بین‌المللی کم‌نظیر دولت/ واکنش منظور به احتمال افزایش قیمت سوخت

روایت مخبر از روابط بین‌المللی کم‌نظیر دولت

به گزارش ایسنا، محمد مخبر، معاون اول رئیس جمهور در حاشیه جلسه هیئت دولت در جمع خبرنگاران با اشاره به در پیش‌رو بودن سفر سیدابراهیم رئیسی به ترکیه، اظهار کرد: دولت خوشبختانه در زمینه ارتباط بین‌المللی تقریباً وضعیت کم‌نظیری را تجربه می‌کند.

وی افزود: خوشبختانه توافقات، تفاهمات و مسائلی که در سفرهای رئیس‌جمهوری به کشورهای مختلف رخ داده - از بریکس گرفته تا اوراسیا و شانگهای - تماما مدیریت می‌شود و بخش‌های زیادی از این تفاهمات به قرارداد رسیده است.

معاون اول رئیس‌جمهوری همچنین اظهار امیدواری کرد که آثار این قراردادها بر زندگی مردم نیز آشکار شود.

***

واکنش منظور به احتمال افزایش قیمت سوخت

به گزارش ایسنا، داود منظور، رئیس سازمان برنامه و بودجه در حاشیه جلسه هیئت دولت در جمع خبرنگاران درباره احتمال افزایش قیمت سوخت اظهار کرد: افزایش قیمت سوخت باید در منابع هدفمندسازی یارانه‌ها پیش‌بینی شود.

وی افزود: آنچه که الان در منابع هدفمندی پیش‌بینی کردیم این است که سرجمع منابع هدفمندی حدود ۱۰ درصد افزایش پیدا می‌کند اما تصمیمی درباره ترکیب ۱۰ درصد نگرفتیم که باید رایزنی شود.

رئیس سازمان برنامه و بودجه همچنین گفت: بخش عمده‌ای از این افزایش ۱۰ درصدی عمدتا به میزان رشد تامین و میزان رشد فروش فراورده‌های انرژی بر می‌گردد اما اگر بخواهم روشن بگویم در بحث سیاست قیمتی در لایحه بودجه ۱۴۰۳ تصمیمی نگرفتیم.

منظور درباره احتمال افزایش قیمت سوخت در جلسه سران قوا تاکید کرد: طبیعتا این موضوع باید در یک سطح قانون‌گذاری درباره‌اش تصمیم گرفته شود. سران قوا معمولا ورودشان به موضوعات برای مسائل ویژه و اضطراری است اما مسئله انرژی و ساماندهی بازار انرژی به یک سیاست پایدار نیاز دارد. تصور من این است که این موضوع قاعدتا باید در سطح رابطه دولت و مجلس درباره‌اش تصمیم‌گیری شود.

علی سرزعیم، اقتصاددان درباره این موضوع در دنیای اقتصاد نوشت: «آنچه تصمیم‌گیری را برای مسوولان دشوار کرده، تثبیت قیمت در طول زمان است. اگر مسوولان افزایش قیمت جزئی در هر سال را اجرا می‌کردند، تابوی ثبات قیمت بنزین در ذهن‌ها شکسته می‌شد. اگرچه افزایش جزئی نمی‌توانست مشکل مصرف بی‌رویه را مهار کند، اما جامعه را به ثابت نبودن قیمت بنزین عادت می‌داد.

به باور نگارنده، اگر افزایش قیمت بنزین که امری گریزناپذیر است امسال انجام شود بسیار بهتر از سال بعد است؛ زیرا امسال انتظارات تورمی پایین است و افزایش قابل توجه بنزین نمی‌تواند اثرات تورمی شدیدی داشته باشد؛ اما این نگرانی هست که سال بعد انتظارات تورمی بالاتر باشد و افزایش قیمت بنزین حتی به مقدار متوسط یا کم انتظارات تورمی را با شدت بیشتری بالا ببرد. حتی اگر دولت جسارت افزایش قیمت بنزین به اندازه زیاد در سال جاری را ندارد، بهتر است افزایش جزئی را اجرا کند تا فضای ذهنی برای افزایش بعدی در سال بعد ایجاد شود.»

اختصاص یارانه ۱۵ لیتری بنزین به کار کارشناسی نیاز دارد

به گزارش فارس،  سید محمد حسینی، معاون پارلمانی رئیس جمهور در حاشیه جلسه هیات دولت درباره واکنش معاونت پارلمانی مجلس به طرح مرکز پژوهش‌های مجلش درباره اختصاص یارانه ۱۵ لیتری بنزین به همه افراد جامعه اظهار داشت: نظر دولت را رییس سازمان برنامه و بودجه اعلام می کند، ولی یکی از توصیه‌های رهبر انقلاب در سیاست‌های ‌کلی نظام قانونگذاری، قابلیت اجراست یعنی قانونی نوشته شود که قابلیت اجرایی داشته باشد.

وی افزود: برخی‌ها در اینکه این مساله قابلیت اجرا دارد یا نه نظراتی دارند که باید مطرح شود تا کار کارشناسی در مورد آن صورت گیرد.

***

تشییع باشکوه حاج قاسم الزاما به معنای تایید نظام نبود

ناصر ایمانی، فعال سیاسی اصولگرا درباره حضور اقشار مختلف مردم در تشییع شهید سلیمانی به هم میهن گفت: «بخشی از آن سرمایه اجتماعی در واقع متعلق به خود حاج قاسم سلیمانی بود. یعنی الزاماً نمی‌توانیم بگوییم آن سرمایه‌ای که به میدان آمد، برای تایید چیزی بود.

حاج قاسم سلیمانی یک قهرمان ملی بود که به‌طرز فجیع و ناجوانمردانه‌ای به شهادت رسید و مردم و عواطف آن‌ها را تحریک کرد که این هم به دلیل شخصیت حاج قاسم و هم به دلیل نوع شهادت ایشان بود که موجب شد تا این سرمایه اجتماعی به میدان بیاید و همه اقشار مردم با هر نوع نگاه فکری و سیاسی، حضور داشته باشند.

آیا می‌توانیم همه کسانی که به مراسم آمدند را مصادره کنیم که همه الزاماً به تایید نظام یا دولت و غیره بودند؟ خیر، همه نبود. این موضوع متوقف بود بر اینکه یک قهرمان ملی وجود داشت و مردم این قهرمان ملی را که بسیار چهره مردمی هم داشت و برای حفظ امنیت کشور تلاش کرده بود و به آن شیوه به شهادت رسید را تقدیر کردند.

چه‌بسا اگر همین امروز هم چنین واقعه‌ای تکرار شود، تردید ندارم همان جمعیت و حتی شاید بیشتر به میدان بیاید. اما باید موارد را از همدیگر تفکیک کرد، بر فرض اینکه مردم در فلان مناسبت ملی به خیابان می‌آیند را تایید یک موضوع و یا برعکس تکذیب موضوعی در نظر بگیریم مسئله انحرافی است اما باز هم قابل تکرار است و الان هم اگر چنین واقعه مشابهی رخ دهد، ممکن است مردم به خیابان‌ها بیایند.

بنابراین این سرمایه اجتماعی وجود داشت و هنوز هم وجود دارد اما نباید آن را به‌عنوان هیچ چیز دیگری به غیر از تقدیر از آن شخصیت ملی حساب کرد.»

می‌توانستیم از انسجام به وجود آمده پس از شهادت سردار سلیمانی بهتر بهره ببریم

سردار رسول سنایی‌راد معاون سیاسی دفتر عقیدتی سیاسی فرماندهی کل قوا در گفت‌وگو با  ایلنا در پاسخ به این سوال در مراسم تشیع پیکر سردار سلیمانی شاهد حضور جناح‌ها، گروه‌ها، شخصیت‌های سیاسی و طیف‌های مختلف مردم بودیم و یک انسجام درونی به وجود آمد. چرا نتوانستیم از انسجام به وجود آمده بهتر و بیشتر استفاده کنیم، گفت: آنچه مسلم است، خود این واقعه انسجامی پدید آورد. به هرحال همه از اینکه وحدت، انسجام و اقتدار را ببینند حال خوبی پیدا می‌کنند. آنچه که معمولا مشتری و جذابیت ندارد، تفرقه، اختلاف و برخی از این صف‌بندی‌های کذایی و دوقطبی‌های کاذب است که موجب رنجش خاطر مردم می‌شود.

وی افزود: واقعیت این است که شاید می‌شد بهتر هم بهره گرفت، گرچه خود ویژگی‌های شهید سلیمانی و آنچه که در حافظه تاریخی ما از او ثبت‌شده تاحدودی این خلأها را پوشش می‌دهد. من چندبار توفیق داشتم به کرمان سر مزار ایشان بروم؛ وقتی به آنجا می‌روید، زائران ایشان از همه قشر، تیپ و جنس سیاسی و اجتماعی هستند. در آنجا همه این خط‌کشی‌ها رنگ می‌بازد و لذا می‌شود همین محوریت را در ابعاد دیگر توسعه داد و از این موضوع برای انسجام‌بخشی، ایجاد وحدت استفاده بیشتری کرد. در مراسم تشییع پیکر ایشان که در شهرهای مختلف برگزار شد و نمازی که بر پیکر ایشان خوانده شد، کسانی که آمدند از همه تیپ، جنس و قشر بودند و می‌توانستیم چیزی از جنس خود انقلاب و ۲۲ بهمن را مشاهده کنیم. لذا می‌شود با داشتن ابتکار، نوآوری و برنامه‌ریزی دقیق بهتر از این سرمایه و مزیت طلایی برای ارتقای وحدت و انسجام بخشی استفاده بیشتری کرد.

***

روایت عراقچی از تصمیم‌گیری برای پاسخ به ترور شهید سلیمانی

عباس عراقچی، معاون سابق وزارت خارجه درباره شهادت سردار سلیمانی به خراسان گفت: «به کاروان حاج قاسم بامداد روز جمعه حمله شد و ایشان شهید شد . فکر می کنم حدود سه صبح بود که آقای طباطبایی معاون سفیرمان در بغداد به من زنگ زد و گفت چنین اتفاقی افتاده و من در خواب و بیدار پرسیدم مطمئن هستید و گفت بله . من برای چند دقیقه در شوک بودم و این که چه کار باید کرد .

 به دکتر ظریف خبر دادم و ایشان هم پشت تلفن خشکش زد و بعد از چند دقیقه تماس گرفت و گفت هماهنگ کن ساعت شش صبح شورای معاونین وزارت خارجه تشکیل شود که من همه را خبر کردم .

 شش صبح خودم را به وزارت خارجه رساندم و از همان جا وارد این شدیم که چه باید کرد . فکر می کنم ده صبح هم جلسه شورای عالی امنیت ملی بود . در این که عکس العمل ما چه باید باشد خیلی بحث شد . بحث اصلی این بود که چگونه باید جواب بدهیم . در این که باید پاسخ داده شود تردید نبود.

 سوال این بود چگونه و چه زمانی پاسخ بدهیم . حرفی که در وزارت خارجه زده می شد این بود که در پاسخ عجله نکنیم یعنی همان روز جواب ندهیم و مقداری فضای بین المللی و منطقه ای را رصد کنیم و بسنجیم و انتقام را موقعی بگیریم که اثر لازم را داشته باشد و از سر احساسات و عجله کاری نکنیم.

 در همان جلسه که اعضای شورای عالی امنیت ملی  با رهبری داشتند نظر جلسه هم همین بود که از سر احساسات جواب ندهیم . بعد هم حمله موشکی به پایگاه عین الاسد طراحی شد و یک هفته بعد صورت گرفت.»

***

انتقاد روزنامه اصولگرا از فعالیت انتخاباتی برخی صاحب‌منصبان دولتی

فرهیختگان نوشت: «رئیس‌جمهور بارها در سخنان خود روی این موضوع تاکید کرده که در انتخابات مجلس اسفند 1402 حمایت دولت از همه احزاب سیاسی است و دولت هیچ کاندیدایی در انتخابات ندارد و از هیچ لیست پیشنهادی ندارد...

با وجود همه تکذیب‌ها و تاکیدها به بی‌طرفی دولت در انتخابات‌، دوشنبه 11دی‌ در همایش «قله نزدیک است» که شریانی‌ها در مجموعه فرهنگی سرچشمه برگزار کردند، محمد حاج‌ابوالقاسم مشاور رئیس‌جمهور در امور روحانیت با شرکت در این همایش گفت حامل «سلام» رئیس‌جمهور است!

موضوعی که این سوال را به‌وجود آورد که مگر طبق گفته رئیس‌جمهور نباید مجموعه دولت در انتخابات ریاست‌جمهوری صرفا در نقش برگزار‌کننده ظاهر شود و شائبه حمایت از یک جریان خاص را از بین ببرد؟ از این رو پیشنهاد می‌شود حاج‌ابوالقاسم برای از بین بردن همه شائبه‌ها در جلسات همه احزاب سیاسی شرکت کنند و حامل سلام رئیس‌جمهور نیز باشند.

اما رئیسی برای آنکه حرف‌هایش درخصوص حمایت از همه احزاب سیاسی در حد حرف و تاکید نماند نیز چندساعت بعد از جلسه شریانی‌ها در همان روز 11دی‌نشستی با همه احزاب سیاسی کشور برگزار کرد تا چهره‌های مختلف سیاسی را در دیداری صمیمانه دور هم جمع کند.

عکس‌های منتشرشده در این نشست نیز به‌خوبی نشان‌دهنده عزم دولت برای حمایت از همه احزاب سیاسی کشور است که در جلسه‌‌ای ولو تشریفاتی درکنار هم قرار گرفتند تا بتوانند به میزان مشارکت در انتخابات- که این روزها از مهم‌ترین دغدغه‌های کشور است- کمک و همه مردم را به شرکت در انتخابات دعوت کنند. همچنین این دعوت نشان از تلاش‌های خوب دولت و شخص رئیسی به‌عنوان مجری بی‌طرف و مستقل در انتخابات مجلس خواهد بود.

به‌نظر می‌رسد با وجود همه تلاش‌هایی که رئیس‌جمهور برای رفع شبهه‌های انتخاباتی پیرامون دولت انجام می‌دهد و موضع صریح او، همچنان یکی از جریان‌های سیاسی فعالیت انتخاباتی خود را ذیل وزارت راه انجام می‌دهد و شخص وزیر هم مرزبندی مشخصی با این موضوع ندارد؛ موضوعی که در افکار عمومی خلاف موضع رئیس‌جمهور برداشت می‌شود و به روند کاری دولت آسیب می‌زند.

این توقع از همه وزیران دولت می‌رود که حداقل به چهره رئیس دولت رحم کرده و این بدیهیات انتخاباتی را رعایت کنند.»

***

قیمت خودرو از این پس توسط سازمان حمایت محاسبه‌ می‌شود

 شورای رقابت با اکثریت آرا حاضرین، دستورالعمل مصوبه ۵۴۳ تنظیم بازار خودرو را برخلاف گمانه زنی‌ها و بر اساس نقش دهی پررنگ‌تر به وزارت صمت به عنوان سیاستگذار و تنظیم گر فنی این صنعت اصلاح کرد

سپهر دادجوی توکلی سخنگوی شورای رقابت با اشاره به این اصلاحات به مهر گفت: بر اساس این اصلاحات از این پس نظارت شورا در خصوص محاسبه و ابلاغ محاسبه، پسینی بوده و وزارت صمت مکلف است قیمت‌های محاسبه شده توسط سازمان حمایت را راسا ابلاغ نماید و چنانچه در نحوه اجرا شاهد ایراد باشیم، شورا ورود خواهد کرد.

***

انتقاد ضرغامی از نگاه‌های غلط به گردشگری

به گزارش ایسنا، عزت الله ضرغامی، وزیر میراث فرهنگی و گردشگری در حاشیه جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران درباره انتقادات به فعالیتش در کشور اظهارکرد: در اردبیل نشست گردشگری داشتیم و مهمان خارجی آمد و ممکن است یک روحانی سرشناس آن‌جا برای مردم بگوید اصلا برای چه وزارت گردشگری آمده و این‌جا را شلوغ کرده است؟ ما اینجا مشکل اشتغال داریم و به جای وزیر گردشگری باید وزیر کار می‌آمد. تصورش این است که شغل در کیف و خورجین مرتضوی است و او از جیبش هزار شغل در می‌آورد. 

وزیر گردشگری خاطرنشان کرد: متوجه نیستند گردشگری شغل درست می‌کند.در حالی‌که  اگر گردشگر ی رونق بگیرد، اولین تاثیرش بر اشتغال است. ما باید ابتدا در نگاه مسئولان نسبت به گردشگری تحول ایجاد کنیم. برخی روحانیون را باید توجیه کنیم. روحانیون بزرگترین خدمتی که می‌توانند به ما کنند این است در مساجد را باز کنند. ۸۷۰ مسجد و ۴۸۰ بقاع متبرکه در مسیر گردشگری داریم. مساله من این است که در مسجد را باز کنند تا مردم از سرویس بهداشتی استفاده کنند و نماز بخوانند.

وی افزود: ما به تحول فکری در زمینه گردشگری نیاز داریم. گردشگر خارجی می‌آید و سرویس بهداشتی ندارد.

ضرغامی در بخش دیگری از سخنانش گفت:اینکه کسی بخواهد گردشگر را که خواستار استفاده از دستشویی مسجد است بیرون کند و به او بگوید شما خارجی و نجس هستید درست نیست . گردشگر نجس نیست و عین پاکی و طهارت برای جمهوری اسلامی است. هنوز کار داریم برای رفع موانع گردشگری. کارهای زیادی شده است تا گردشگری در کشور تکان بخورد و پایدار بماند.

***

انتقاد وزیر ارشاد از شبکه نمایش خانگی

به گزارش ایسنا، محمد مهدی اسماعیلی، وزیر ارشاد در حاشیه جلسه هیئت دولت در جمع خبرنگاران درباره نظارت بر فیلم و سریال‌های نمایش خانگی اظهار کرد: این موضوع به زودی با سامانه بسیاری خوبی تحت نظارت سازمان سینمایی در خواهد آمد. بخش سریال‌ها هم فعلا با توافقی که داشتیم در حال انجام شدن است تا توافق نهایی در شورای عالی انقلاب فرهنگی اتفاق بیفتد.

وی افزود: ما نگاه فرصت محور داریم و از حوزه نمایش خانگی در همه این دوره حمایت کردیم اما انتقاداتمان محتوایی است که بخشی در فیلم‌های سینمایی است که با این ساز و کار جدید باید مرتفع کنیم و بخشی هم در سریال‌هاست که امیدواریم با نظارتی که صورت می‌گیرد این مشکلات حل شود.

اسماعیلی همچنین تاکید کرد: ما منتقد نمایشی هستیم که امروز از چهره خانواده و روابط خانوادگی و از خشونت و سیاه‌نمایی در برخی از این سریال‌هاست. ایراد ما محتوایی است و نه در خصوص اصل نمایش خانگی که به عنوان یک فرصت تلقی می‌شود.

 

دیدگاه کاربران

ناشناس۳۳۴۵۳۰۷۰۲:۱۷:۵۶ ۱۴۰۲/۱۰/۱۴
درود بر آقای مهندس ضرغامی، وزیر محترم میراث فرهنگی و گردشگری، نظر ایشان کاملا صحیح است ترغیب به گردشگری باعث میشود هم ایجاد اشغال هم رونق کسب و تجارت و هم شناساندن مفاخر و معماری ابنیه و آثار باستانی بی نظیر و اماکن دیدنی و تفریحی برای تمدد اعصاب و مزیتهای مختلف گردشگری و جلب توریست در هر منطقه از کشور صورت گیرد باید فرهنگ سازی شود حتی میتواند درآمد دولت نیز از طریق گردشکری و ارز آوری بحد فوق العاده ای بالا رود.
ناشناس۳۳۴۵۴۰۳۰۹:۱۰:۲۹ ۱۴۰۲/۱۰/۱۴
موافق نظر ناصر ایمانی هستم
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های دیروز

  1. نگاهی به مسیر بازیگرانی که مهاجرت کردند/ از بازیگری تا رقص و رانندگی تاکسی!

  2. با حلوا حلوا گفتن، دهان شیرین نمی‌شود!

  3. ساماندهی بازار مسکن و اجاره‌بها در خوان آخر/ اسب سرکش مسکن، آرام می‌گیرد؟

  4. هشدار حسین شریعتمداری؛ فاجعه برجام در انتظار لایحه عفاف!

  5. یکی از مسائل مهم کشور، عفاف و حجاب است/ نظرات شهید مطهری راهگشا است

  6. خلجی: آواربرداری از خرابی ۱۰ ساله زمانبر است

  7. نتانیاهو: احکام دادگاه لاهه را نمی پذیریم

  8. ناصر ایمانی: فرض کنیم یکی از این صحنه های ضرب و شتم ....

  9. اشکان خطیبی از شرایط زندگی‌ در اروپا می‌گوید: دیگر توانایی کار کردن ندارم

  10. همه رقیبان قالیباف در ریاست مجلس آینده/ توضیح معاون رئیسی درباره استقرار فراجا در بنیاد نخبگان

  11. سوء استفاده عباس عبدی از «ماچه الاغ ماده»!

  12. دلارهای خانگی روانه بازار شدند/ روند نزولی قیمت دلار در بازار آزاد سرعت گرفت

  13. آیت‌الله مکارم شیرازی خطاب به سردار رادان: «طرح نور» را با قدرت ادامه دهید

  14. افشای لیست ارزبگیران توسط گمرک

  15. سونامی مولانا در سینمای ایران؛ رکورد افتتاحیه شکست

  16. دانشجویان معترض در آمریکا، آقازاده هستند

  17. حضور حسن روحانی بر مزار والدین خود در سرخه

  18. خاندوزی: ۱۵۰ همت از اموال مازاد بانکها واگذار شد

  19. دانشگاه واشنگتن دانشجویان را به اخراج و تعلیق تهدید کرد

  20. سرنگونی پهپاد پیشرفته آمریکا در سواحل یمن

  21. رئیسی: جمهوری اسلامی تحریم‌ناپذیر است

  22. مورایس مسلمان شد

پربحث‌های هفته

  1. اقدامی  اشتباه، در زمانی اشتباه تر!

  2. نگاهی به مسیر بازیگرانی که مهاجرت کردند/ از بازیگری تا رقص و رانندگی تاکسی!

  3. بازی با کلمات

  4. با حلوا حلوا گفتن، دهان شیرین نمی‌شود!

  5. کوچه زیباکلام هنوز تیر چراغ برق دارد؟!

  6. نظرات برگزیده مخاطبان الف: تکرار تجربیات شکست‌خورده درباره حجاب هیچ ثمری ندارد/ زیباکلام به دشمنی اسرائیل با ایران توجه نمی‌کند

  7. هیچ تردیدی در اجرای طرح نور نداریم

  8. اعتراض حواله داران پژو پارس به افزایش قیمت ۴۰۰ میلیونی

  9. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

  10. توافق جدید ایران و آمریکا چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

  11. گزارش میدانی از طرح نور فراجا

  12. جریان دائمی تجارت، به جای تعطیلی روز شنبه

  13. ساماندهی بازار مسکن و اجاره‌بها در خوان آخر/ اسب سرکش مسکن، آرام می‌گیرد؟

  14. نحوه رفتار متفاوت فروشندگان در برابر پوشش حجاب مشتریان

  15. رادان:‌ طرح نور با قوت ادامه دارد

  16. چرا این همه " در پوستینِ خَلق" می افتیم؟!

  17. این ابهامات مناقشه‌برانگیز را برطرف کنید

  18. هشدار حسین شریعتمداری؛ فاجعه برجام در انتظار لایحه عفاف!

  19. تاکید رئیسی بر اجرای قانون عفاف و حجاب

  20. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

  21. وزارت راه در شناسایی خانه‌های خالی مسئول است

  22. یکی از مسائل مهم کشور، عفاف و حجاب است/ نظرات شهید مطهری راهگشا است

  23. حمایت معاون رئیسی از تعطیلی پنج‌شنبه‌ها/ تاکید رادان بر ادامه طرح «نور» فراجا/ انتقاد روزنامه دولت از کریمی قدوسی

  24. به زور کسی را به بهشت نمی بریم اما در برابر ناهنجاریها ایستاده‌ایم

  25. واکنش مشاور قالیباف به حواشی اخیر گشت ارشاد/ روایت ظریف از علت عدم مذاکره با ترامپ

پربحث‌های هفته

  1. اقدامی  اشتباه، در زمانی اشتباه تر!

  2. با حلوا حلوا گفتن، دهان شیرین نمی‌شود!

  3. کوچه زیباکلام هنوز تیر چراغ برق دارد؟!

  4. نظرات برگزیده مخاطبان الف: تکرار تجربیات شکست‌خورده درباره حجاب هیچ ثمری ندارد/ زیباکلام به دشمنی اسرائیل با ایران توجه نمی‌کند

  5. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

  6. توافق جدید ایران و آمریکا چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

  7. هشدار حسین شریعتمداری؛ فاجعه برجام در انتظار لایحه عفاف!

  8. تاکید رئیسی بر اجرای قانون عفاف و حجاب

  9. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

  10. حمایت معاون رئیسی از تعطیلی پنج‌شنبه‌ها/ تاکید رادان بر ادامه طرح «نور» فراجا/ انتقاد روزنامه دولت از کریمی قدوسی

  11. به زور کسی را به بهشت نمی بریم اما در برابر ناهنجاریها ایستاده‌ایم

  12. واکنش مشاور قالیباف به حواشی اخیر گشت ارشاد/ روایت ظریف از علت عدم مذاکره با ترامپ

  13. خلجی: آواربرداری از خرابی ۱۰ ساله زمانبر است

  14. اشتباه برخی گروه‌ها در مقابله با توئیت فضائلی

  15. توضیحات سردار جعفری درباره تذکر رهبری پیرامون مبارزه با بی‌حجابی/ توصیه همتی درباره نرخ‌های متفاوت ارز

  16. خسارت در «اس-۳۰۰»؛ مدرکی که نیست و افتخاری که به نام اسرائیل می‌سازند!

  17. آقای رئیس‌جمهور! لطفاً فراموش نکنید!

  18. سلاح اتمی؛ جزو برنامه ریزی امنیتی و دفاعی ایران است؟ /تمام «نه»های رهبر انقلاب به سلاح هسته ای +اینفو

  19. رهبر انقلاب: تحریم‌ها ملت ایران را از پا در نمی‌آورد/ اگر حال جامعه کارگری خوب شود، حداقل نیمی از مردم حالشان خوب می‌شود

  20. وزیر کشور: پلیس با رعایت کرامت انسانی به عده کمی که قانون حجاب را رعایت نکنند تذکر می‌دهد

  21. توماج صالحی به حبس محكوم شد/مظلوم نمايي يك اغتشاشگر 

  22. ناصر ایمانی: فرض کنیم یکی از این صحنه های ضرب و شتم ....

  23. همه رقیبان قالیباف در ریاست مجلس آینده/ توضیح معاون رئیسی درباره استقرار فراجا در بنیاد نخبگان

  24. رئیسی: مشکلات آبی و برقی کشور در حال حل‌شدن هستند  

  25. سوء استفاده عباس عبدی از «ماچه الاغ ماده»!

آخرین عناوین