پایان سریال حقوق‌های نجومی؟

عبدالله ارجمند، گروه اقتصادی الف،   4021011046 ۵۶ نظر، ۰ در صف انتشار و ۲۸ تکراری یا غیرقابل انتشار
پایان سریال حقوق‌های نجومی؟

رئیس‌جمهوری اخیراً در جلسه هیات دولت بر تدوین سریع‌‌تر نظام عادلانه پرداخت بر مبنای همسان‌سازی دستمزد خدمات و مشاغل یکسان و پرهیز از اعمال سلیقه تاکید کرده و این نشان می‌دهد که وضعیت پرداختی‌ها علی‌رغم تاکیدات مکرر در دولت‌های مختلف برای ساماندهی به این وضعیت، مناسب نیست و همچنان بی‌عدالتی‌های بسیاری وجود دارد.

با وجود اینکه چند سال قبل و در دولت دوازدهم، ماجرای فیش‌های نجومی افکار عمومی را جریحه‌دار کرد و قول‌های فراوانی هم برای حل این مسئله داده شد اما هر از گاهی شاهد افشای حقوق‌های نجومی دریافتی مدیران هستیم. شاید از نظر عده‌ای، کشور در شرایطی است که پرداختن به این‌گونه مسائل اولویت نیست و حل چالش‌های ساختاری در هم تنیده باید سرلوحه دولت‌مردان قرار گیرد اما باید در نظر داشت که از قضا آنچه که فارغ از مشکلات موجود،‌ باعث نارضایتی عمده مردم شده همین بی‌عدالتی‌هایی است که عیان‌تر از قبل به چشم می‌خورد.

در زمانه‌ای که یک کارگر در بهترین حالت ممکن دریافتی‌اش به ۱۲ میلیون می‌رسد و یا کارمندی که ارقامی مشابه این مبالغ را دریافت می‌کند اما مدیری از حقوق چند صد میلیونی برخوردار باشد قطعاً حس تبعیض بین مردم پدیدار می‌شود و این منهدم‌کننده اعتماد عمومی است. وظیفه اصلی دولت تلاش برای نیل به عدالت است و از مصادیق مهم عدالت‌خواهی همین برقرای نظام عادلانه حقوق و پرداختی‌های منطقی است و باید دولت به این وعده خود که مورد تاکید رئیس‌جمهوری است جامه عمل بپوشاند. 

ذکر این نکته ضروری است که مسئله پرداختی‌های نجومی منحصر به استان‌های ثروتمند نبوده و افشای اخبار فیش‌های نجومی نشان می‌دهد که در برخی استان‌های محروم که مردم آن مناطق با مشکلاتی چون فقر تعمیق‌یافته مواجهند، برخی مدیران با دست‌اندازی به منابع بیت‌المال از دریافتی‌های کلان بهره برده و بدین شکل صدمات بسیاری را به حیثیت ساختار سیاسی وارد می‌سازند و همین مسئله، حاکی از آن است که حقوق نجومی همچون ویروسی تکثیر یافته در کشور گسترش یافته و باید هر چه سریع‌تر به سمت نابودی آن قدم برداشت.

راه‌حل آن هم همان‌طور که رئیس‌جمهوری تاکید کرده، تدوین نظامی عادلانه است اما مشکل اینجاست که این قسم راهکارها، سال‌هاست که بر زبان رانده شده اما تاکنون به فرجام مطلوبی نرسیده و تنها وعده‌ها و دستورهاست که برجا مانده. امید است که دولت سیزدهم با تاکیدات رئیس‌جمهوری عزم خود را برای سامان‌دادن به این وضعیت جزم کند تا یکی از مسائل حل‌نشده مهم نظام مدیریتی کشور، بالاخره به سرمنزل مقصود برسد. 

دیدگاه کاربران

ناشناس۳۳۴۲۸۶۶۱۲:۴۴:۰۰ ۱۴۰۲/۱۰/۱۱
حقوق های نجومی در دولت قبل باب شد در دولت روحانی 128 هزار نفر حقوق نجومی میگرفتن امیدواریم دولت سیزدهم به این سریال غم انگیز پایان بدهد.
mostafa.kamali95@yahoo.com۳۳۴۲۹۴۵۱۳:۵۰:۴۱ ۱۴۰۲/۱۰/۱۱
رییس سازمان برنامه و بودجه دولت قبل که یکی از سه نون اقتصادی دولت قبل بود که کشور را به ته دره برده و به شعب ابیطالب تبدیل کردند دریافتی فردی که حدود ۱۰ سال قبل دریافتی ۵۲ میلیونی داشت که به قیمت فعلی پانصد میلیون تومان ارزش داشت را میگفت این نجومی بگیران ذخایر انقلابند و باید تقدیر و تکریم شوند جالب است ایشان اکنون سر لیست انتخابات شده است
امید یاوری دارانی۳۳۴۳۰۸۰۱۵:۴۱:۴۷ ۱۴۰۲/۱۰/۱۱
مکرر گفته ام فقط دولت قبل را مقصر ندانید . این مملکت دارای سیستمی است که مجلس وظیفه نظارت و کنترل دارد و نمایندگان نیز در پدید اوردن چنین روزگار سختی نقش بسیار مهمی داشته اند. علاوه بر ان قوه قضاییه و بویژه سازمان بازرسی کل کشور نیز بر اساس قانون اساسی نیز نقش موثری داشته اند . پس مدام از نقش منفی دولت قبل نگویید . در بیان حقیقت ازاده باشید تا امور اصلاح شود . من احساس می کنم نظر شما بیشتر سیاسی است و صرفا در جهت دولت قبل مطرح می شود.
ناشناس۳۳۴۳۸۴۲۱۲:۱۹:۵۲ ۱۴۰۲/۱۰/۱۲
چرا دولت قبل را مقصر ندانند ؟ ظاهرا اطلاع ندارید که مشخص شده در حمله مغول هم دست داشته اند ! اسنادش هم موجوده !! ایضا قتل آغامحمد خان !
ناشناس۳۳۴۳۸۴۸۱۲:۳۳:۵۳ ۱۴۰۲/۱۰/۱۲
قبل از سال 92 حقوق نجومی وجود نداشت لذا مقصر دولت قبل است در ضمن فراموش نکنید که جناب نوبخت میگفت نجومی بگیران ذخائر نظام هستن !
ناشناس۳۳۴۳۲۰۳۱۸:۳۱:۳۱ ۱۴۰۲/۱۰/۱۱
اين سياستى بود كه يه فرد انقلابى از قطار انقلاب پياده كنند
ناشناس۳۳۴۳۲۱۶۱۸:۴۹:۱۶ ۱۴۰۲/۱۰/۱۱
خودت مى دونى كه ذخيره انقلاب از بهترين مديران انقلاب بود و زمان ايشون اقتصاد رونق داشت تورم كم بود دلار ارزان بود اشتغال ايجاد شده بود براى جوانان پس تاب اين مديريت خوب را نداشتند و حقوقى كه خودشون بهش دادند علم كردند و تو كه ذخيره انقلاب را مى شناسى
ناشناس۳۳۴۳۶۱۱۰۸:۲۷:۲۴ ۱۴۰۲/۱۰/۱۲
آن روز 20 میلیون نجومی بود حالا 120 میلیون .
ناشناس۳۳۴۲۹۵۶۱۴:۰۲:۳۳ ۱۴۰۲/۱۰/۱۱
املاک نجومی شما رو ناراحت نکرد؟؟؟
ناشناس۳۳۴۳۱۰۰۱۶:۰۳:۴۹ ۱۴۰۲/۱۰/۱۱
سریال حقوق ها و دریافتی های نجومی در تمام این سال ها بوده ، هست ، خواهد بود .
ناشناس۳۳۴۳۱۰۶۱۶:۱۲:۵۹ ۱۴۰۲/۱۰/۱۱
حقوق نجومی اصلا امکان نداره. آنچه که بوده اگر قانونی بوده که مشکلی نداره اگر هم خلاف قانون بوده باید ازشون پس گرفته بشه. ولی از مساله حقوق نجومی بدتر و فراگیرتر که هیچکس بهش نمیپردازه رشوه و به قول معروف زیر میزی است. یه فکری به حال این بکنید.
ناشناس۳۳۴۳۱۲۶۱۶:۴۵:۲۵ ۱۴۰۲/۱۰/۱۱
خودتون دارید میگید مشکلات کشور با تاکید کردن و‌ دستور رییس جمهور و باید بشود حل نمیشه بعد اظهار امیدواری می‌کنید که با تاکید رییس جمهور حل بشه. نه تنها امیدی نیست که انتظار میره در دولت سیزدهم حتی وضع بدترداز این هم بشه وقتی قراره تهش تقصیر دولت قبل و روحانی باشه.
ناشناس۳۳۴۲۸۶۸۱۲:۴۶:۲۷ ۱۴۰۲/۱۰/۱۱
اشرافیگری مسئولان و رانتخواری از دولت هاشمی شروع شد و در دولت یازدهم و دوازدهم تشدید شد.
ناشناس۳۳۴۳۰۰۵۱۴:۵۲:۰۹ ۱۴۰۲/۱۰/۱۱
املاک نجومی رو عمدا یادتون می ره حقوق نجومی هم اولین بار در زمان احمدی نژاد بابت لو رفتن فیش‌های حقوقی مدیر وقت بانک صادرات به زبانها افتاد و لو رفتن آنها هم از محاسن اینترنت و شبکه های اجتماعی است
ناشناس۳۳۴۳۷۲۰۱۰:۱۲:۱۲ ۱۴۰۲/۱۰/۱۲
جنگ نکنید حقوق های بالا همیشه بوده
ناشناس۳۳۴۲۸۷۱۱۲:۴۹:۰۳ ۱۴۰۲/۱۰/۱۱
به‌خاطر اینکه اضافه کاری بی درو پیکر هست
ناشناس۳۳۴۳۲۰۴۱۸:۳۵:۴۱ ۱۴۰۲/۱۰/۱۱
و حق ماموریت
ناشناس۳۳۴۲۸۸۵۱۳:۰۴:۲۳ ۱۴۰۲/۱۰/۱۱
نظام عادلانه یعنی چی؟ عدالت تساوی است یا انصاف؟ مرز انصاف کجاست؟ اینها سوالاتی است که نمیتوان به آن آسان پاسخ داد. اگر به کسی که اختیارات گسترده دارد حقوق پرداخت نشود راه دیگری را انتخاب میکند و اگر پرداخت شود نجومی بگیری برقرار میماند. راه حل بهتر آن است که صرف نظر از میزان درامد و روش آن، نظام مالیات بر درامد تنظیم شود. آنقدر که نجومی بگیری و چند شغلی صرف نکند. اما نظام مالیاتی زمانی موفق است که مردم باور داشته باشند حاصل دست رنجشان برای خودشان هزینه میشود و از خدمات اجتماعی راضی باشند نه آنکه ببینند انفال و سرمایه ملی شان پنهانی به باد میرود و آنها با مالیات بخواهند آنرا جبران کنند. مردم راههای فرار از مالیات نا عادلانه را پیدا میکنند. هر نظام عدالت محوری بدون اصلاح نظام سیاسی و مردم محور فقط روی کاغذ میماند.
ناشناس۳۳۴۲۹۲۲۱۳:۳۱:۲۲ ۱۴۰۲/۱۰/۱۱
مگه عده ای به حقوق کم راضی میشند
حمیده۳۳۴۲۹۳۲۱۳:۳۶:۰۱ ۱۴۰۲/۱۰/۱۱
هر دولتی که سر کار آمد شعار داد و رفت بشنو و باور نکن .
ناشناس۳۳۴۲۹۴۰۱۳:۴۴:۲۳ ۱۴۰۲/۱۰/۱۱
اولا باید کسانی که بر خلاف قانون حقوق نجومی گرفته اند مجازات لازم و برای همیشه از پست ها کنار گذاشته شوند و اسم آن ها هم رسانه ای شود دوما باید نظارت همیشگی باشد سوما باید به حقوق های نجومی در جاهای دیگر هم دقت کرد مثلا فوتبالیست ها. مدیر یک نهاد بزرگ خود را با فوتبالیست مقایسه می کند و می گوید من در این جایگاه حساس اینقدر حقوق دارم و یک نفر که با توپ بازی می کند فلان مقدار. اگر باشگاه ها خصوصی بودند اشکالی نداشت ولی باشگاه ها دولتی هستند و خیلی از هزینه آن ها از بیت المال است.
ناشناس۳۳۴۲۹۴۱۱۳:۴۶:۱۵ ۱۴۰۲/۱۰/۱۱
اتاقهای مدیران کاخ شده ، فیش های حقوقی ، استفاده از خودرو و امکانات دولتی ، روابط ارباب رعیتی ........فرقی بین مدیران این دولت و دولتهای گذشته وجود ندارد مردم میبیند .
مسعود۳۳۴۲۹۴۷۱۳:۵۴:۰۵ ۱۴۰۲/۱۰/۱۱
یک نگاه به بیمارستانهای خصوصی تهران بندازید درامد پزشک متخصص از یک میلیارد هم عبور میکنه ولی پرستارها حدود ۲۰ میلیون . عدالت کجاست؟
بازنشسته خجل از خانواده۳۳۴۲۹۵۹۱۴:۰۵:۵۷ ۱۴۰۲/۱۰/۱۱
و ادامه سریال افزایش حقوق سالانه کمتر از نصف تورم و سوق بازنشستگان بسوی فقر مطلق.
ناشناس۳۳۴۲۹۸۸۱۴:۳۴:۰۱ ۱۴۰۲/۱۰/۱۱
البته ریاست محترم جمهور در ماه های اول شروع بکار این موضوع رو مطرح کردند و خواستار رسیدگی و انجام ان شدند. متاسفانه هیچ توجه جدی و خروجی ملموسی نشد. بعد از دوسال و نیم مجددا گفتن. ظاهرا در همین دولت هم ارادی برای انجام وجود ندارد
مبینیان۳۳۴۲۹۹۰۱۴:۳۶:۵۵ ۱۴۰۲/۱۰/۱۱
تاکی همه مصائب کشور را به دولت قبل نسبت می دهید،بابا اومدید که مثلا اصلاح کنید این کار حداکثر کار شش ماه یک دولت کارآمد است.
محسن۳۳۴۲۹۹۲۱۴:۴۲:۰۱ ۱۴۰۲/۱۰/۱۱
چرا وام های نجومی کارکنان بانکها مطرح نمی‌شود ارزش این وام ها از حقوق بیشتر است
ناشناس۳۳۴۳۰۰۹۱۴:۵۴:۰۲ ۱۴۰۲/۱۰/۱۱
شما ها فقط حرف می زنید چرا عمل نمی کنید؟
ناشناس۳۳۴۳۰۱۹۱۴:۵۹:۱۳ ۱۴۰۲/۱۰/۱۱
الناس علی دین ملوکهم غیر قابل تصور است نا هنجاری ها به این زودی رفع شود مشابه مرحوم بهشتی را هیهات که پیدا کنی آنها از نوادر روزگار بودند که براحتی ازبین ما رفتند.
ناشناس۳۳۴۳۰۲۸۱۵:۰۲:۲۱ ۱۴۰۲/۱۰/۱۱
در سیستم های همسان ساز ادم های مستعد بی انگیزه می شوند یا از کشور فراری میشوند و راه را برای فاسدان و معامله گران باز می شود.
ناشناس۳۳۴۳۸۱۳۱۱:۴۷:۳۰ ۱۴۰۲/۱۰/۱۲
ای همسان سازی نیست. این اسمش نظم و عدالت در تعیین دستمزد از محل درآمدهای دولت است. البته بخش خصوصی در پرداخت آزاده، الّا برای حداقل دستمزد. اینکه اینجا ما بخش خصولتی به جای خصوصی داریم بدلیل عدم شفافیت در نظام اداری ماست..
ناشناس۳۳۴۳۰۳۹۱۵:۱۰:۱۶ ۱۴۰۲/۱۰/۱۱
تاسفبار و خجالت آوره که در هر دولت بر انجام پرداخت صحیح حقوق و دستمزد تاکید میشه ولی هیچی به هیچی .
كوچيك همه شما اصغر !۳۳۴۳۰۴۵۱۵:۱۲:۳۰ ۱۴۰۲/۱۰/۱۱
پايان سريال حقوق هاي نجومي !! ------------------ انشا الله الرحمن كه پايان اين سريال حقوق هاي نجومي مانند پايان سريال ها و پايان فيلم هاي رسانه ملي و نيز فيلم هاي سينما ي خودمان باشد كه آخر اين فيلم ها و سريال ها هر چه هم كه غم انگيز و ناراحت كننده باشد ، هميشه به خير و خوبي خوشي و شادي تمام مي شود !! ... آمين ... آمين يا رب العالمين !
امید یاوری دارانی۳۳۴۳۰۸۱۱۵:۴۴:۰۳ ۱۴۰۲/۱۰/۱۱
هیچ پایانی وجو نخواهد داشت اگر : 1.شفافیت 2. نظارت مردمی 3. رسانه ازاد وجود نداشته باشد. تنها رنگ و لعاب و نام است که تغییر می کند .
یه کارگر درحال سقوط۳۳۴۳۱۱۹۱۶:۳۴:۳۳ ۱۴۰۲/۱۰/۱۱
اقا این دولت قبلی بد .الان که واویلا شده .مالیاتمون اندازه یارانه امون .حقومون اندازه پول نون و سیب زمینی
ناشناس۳۳۴۳۱۵۳۱۷:۲۳:۲۲ ۱۴۰۲/۱۰/۱۱
صد رحمت به دوره روحانی .
ناشناس۳۳۴۳۱۶۵۱۷:۴۳:۱۶ ۱۴۰۲/۱۰/۱۱
تا حقوق مسئولان برای مردم شفاف و روشن نشود از بقیه حقوق ها نباید انتظار شفافیت داشت.
احمد۳۳۴۳۱۶۷۱۷:۴۷:۲۷ ۱۴۰۲/۱۰/۱۱
کدام وعده رئیسی محقق شده که این دومی باشد او حرف می زند و دستور میدهد بعد از جلسه یادش می رود
ناشناس۳۳۴۳۲۴۷۱۹:۰۷:۲۲ ۱۴۰۲/۱۰/۱۱
به امید خدا، با پایان یافتن این دوره از دولت روحانی و با روی کار آمدن یک دولت انقلابی و مردمی، این روند در آینده نه چندان دور اصلاح خواهد شد.
ناشناس۳۳۴۳۵۴۷۰۶:۳۳:۴۵ ۱۴۰۲/۱۰/۱۲
تنها مانع دید حقیقت همین است
ناشناس۳۳۴۳۲۷۳۱۹:۴۰:۲۶ ۱۴۰۲/۱۰/۱۱
کاش مدیران، مدیر هم بودند!!
ناشناس۳۳۴۳۲۷۷۱۹:۴۶:۰۹ ۱۴۰۲/۱۰/۱۱
حقوق نجومی که چیزی نیست. بهتر است پروژه رانت، حمایت، وام، رشوه، پورسانت، ... نجومی کار کنید. آن وقت کلمه نجومی معناپیدا می‌کند.
ناشناس۳۳۴۳۲۸۴۲۰:۰۱:۰۸ ۱۴۰۲/۱۰/۱۱
خوی کاخ نشینی در برخی مسئولین و مدیران موج میزنه
ناشناس۳۳۴۳۳۳۷۲۰:۵۷:۴۵ ۱۴۰۲/۱۰/۱۱
طبق بند الف تبصره ۱۲ قانون بودجه سال ۱۴۰۲ سقف حقوق مدیران هفت برابر حداقل حقوق سال و ۵۵ میلیون تومنه دقت کنید سقف حقوق، یعنی تعدادی معدود ولی واقعاً مدیر ارشد یا هیئت مدیره ای رو در مجموعه شرکتهای واگذار شده و خصولتی که زیر نظر صندوقها و بیمه ها و ... هستند سراغ دارید که کمتر از این مبلغ حقوق بگیره؟ البته امتیازات پستی مثل ماشین با راننده و کلیه هزینه های آن و انواع دریافتی های غیرنقدی، بعضاً مسکن مخصوصاً در سایر استانها غیر تهران، و یا پاداش های سالیانه بابت عملکرد! پیش کش.
ناشناس۳۳۴۳۴۸۱۰۱:۱۳:۳۹ ۱۴۰۲/۱۰/۱۲
حقوق نجومی و املاک نجومی هر دو آزار دهنده هستن
ناشناس۳۳۴۳۷۷۲۱۱:۰۴:۲۴ ۱۴۰۲/۱۰/۱۲
اولی را گنده میکنند تا دومی را محو نمایند
ناشناس۳۳۴۳۵۱۳۰۴:۴۲:۳۹ ۱۴۰۲/۱۰/۱۲
آيا حقوق هاي نجومي را فساد نمي دانيد، فسادي كه خاوري انجام داد را چه نوع فسادي مي گوييد
ناشناس۳۳۴۳۶۰۷۰۸:۲۵:۱۲ ۱۴۰۲/۱۰/۱۲
اگه میخواید این مشکل حل بشه مثل همه جای دنیا که میان شفاف میگن چقدر مدیران حقوق میگیرند کل دریافتی را منتشر کنید !
جمیل اسماعیلی۳۳۴۳۶۲۹۰۸:۴۴:۲۱ ۱۴۰۲/۱۰/۱۲
لطفا اینقدر با الفاظ بازی نکنید،و قبل وقبلتر و بقیه را مقصر نکنید همگی از به جنس هستید بفرمایید خودتان چه کاری کردید که کارکرد خودتان مهم است و از همه اینها بگذریم عدالت شده مثل قضیه حلوا حلوا کردن که هیچ دهنی را تابحال شیرین نکرده بلکه با فهمیدن شیرینی دهن مردم آب میافتد متاسفانه آنچه که شاهدیم بی‌عدالتی روز به روز بیشتر میشود،شعار ندین لطفا .
ناشناس۳۳۴۳۶۴۷۰۹:۱۳:۴۹ ۱۴۰۲/۱۰/۱۲
وقتی در کشور فساد اقتصادی و رانت هست با توجه به اینکه نهادها و سازمانهای زیادی نظارتی هستند و عملا نمی شود با رقم بالا فساد کرد تنها یک گزینه می ماند و آن اینکه با هم می خورند. قظیه آن دزدی است که دنبال یک دزد فرضی می دود که آی دزد رو بگیرید
ناشناس۳۳۴۳۸۱۵۱۱:۴۸:۳۷ ۱۴۰۲/۱۰/۱۲
اگر راست میگید حقوق در شرکت های وابسته به نفت، پتروشیمی، فولاد، مس و غیره رو دریابید!!!
ابیش۳۳۴۳۸۶۱۱۲:۵۳:۰۰ ۱۴۰۲/۱۰/۱۲
دولت چه کار کند دلش نمی آد حقوق نجومی مدیران وفادارش وکم کنه افزایش حقوق کارمندان و بازنشستگان و کارگران هم تورم وبیدار می کنه وخواب مسوولان و به هم می زنه
ناشناس۳۳۴۳۸۷۲۱۳:۱۰:۰۴ ۱۴۰۲/۱۰/۱۲
در شرکت های دولتی هیات مدیره تصمیم می گیرد و از خلا های قانونی سوء استفاده می کنند و همه چیز به نفع خودشان است. هر جا قانون حداقل و حداکثری تعیین کرده، حداکثر را برای خودشان و حداقل را به کارمندان می دهند و تفاوت های عجیب ایجاد می شود
ناشناس۳۳۴۳۹۶۱۱۵:۴۲:۳۷ ۱۴۰۲/۱۰/۱۲
حقوق نجومی نهایتا ماهی 200 الی 300 میلیون تومنه ولی رانت های نجومی خیلی بزرگ تر هستن. مثلا ببینین چه کسانی دسترسی دارن که وام های چند میلیاردی بگیرن. چه کسانی پست های مدیریتی رو بدون داشتن صلاحیت غصب کرده اند؟ این افراد بی صلاحیت حتی اگه ماهی فقط 10 میلیون هم بگیرن نجومی محسوب می شه چون بدون داشتن توان و تخصص فقط در حال صدمه زدن های نجومی به اقتصاد و به افکار عمومی و سرمایه اجتماعی هستن.
ناشناس۳۳۴۴۰۰۴۱۷:۰۰:۰۹ ۱۴۰۲/۱۰/۱۲
نجومی بگیران، اختلاس گران نتیجه کنار گذاشتن قانون از کجا آورده ای است. اگر این قانون اجرا می شد اختلاس هایی چون چای دبش و امثالهم پیش نمی آمد.
ناشناس۳۳۴۴۶۷۲۱۳:۴۷:۳۳ ۱۴۰۲/۱۰/۱۳
ثروت آقازاده ها از چپاول مال محرومان حاصل شده، کو حسابرسی؟
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. اقدامی  اشتباه، در زمانی اشتباه تر!

  2. بازی با کلمات

  3. کوچه زیباکلام هنوز تیر چراغ برق دارد؟!

  4. با حلوا حلوا گفتن، دهان شیرین نمی‌شود!

  5. نظرات برگزیده مخاطبان الف: تکرار تجربیات شکست‌خورده درباره حجاب هیچ ثمری ندارد/ زیباکلام به دشمنی اسرائیل با ایران توجه نمی‌کند

  6. اعتراض حواله داران پژو پارس به افزایش قیمت ۴۰۰ میلیونی

  7. هیچ تردیدی در اجرای طرح نور نداریم

  8. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

  9. توافق جدید ایران و آمریکا چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

  10. رئیسی هم به گشت ارشاد تذکر داد؟/ روایت فضائلی از علت تاکید رهبری بر وحدت

  11. یادداشت حسین شریعتمداری؛ دوستانه با برادر فضائلی

  12. گزارش میدانی از طرح نور فراجا

  13. مجلس مقابل این اقدام بایستد

  14. نحوه رفتار متفاوت فروشندگان در برابر پوشش حجاب مشتریان

  15. رادان:‌ طرح نور با قوت ادامه دارد

  16. چرا این همه " در پوستینِ خَلق" می افتیم؟!

  17. این ابهامات مناقشه‌برانگیز را برطرف کنید

  18. تاکید رئیسی بر اجرای قانون عفاف و حجاب

  19. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

  20. وزارت راه در شناسایی خانه‌های خالی مسئول است

  21. واکنش مشاور قالیباف به حواشی اخیر گشت ارشاد/ روایت ظریف از علت عدم مذاکره با ترامپ

  22. حضور حسین حسینی در دادسرای فرهنگ و رسانه با شکایت فراجا

  23. موضع رئیس عدلیه در خصوص ورود فراجا به مسئله حجاب/ اژه‌ای: در قضیه حجاب می‌توانیم بگوییم «کی بود کی بود، من نبودم؟»

  24. به زور کسی را به بهشت نمی بریم اما در برابر ناهنجاریها ایستاده‌ایم

  25. موفقیت ایران در ساخت موتور بنزینی ۶ سیلندر + تصاویر

پربحث‌های هفته

  1. وزارت راه در شناسایی خانه‌های خالی مسئول است

  2. موفقیت ایران در ساخت موتور بنزینی ۶ سیلندر + تصاویر

  3. گزارش سازمان برنامه از کاهش تورم سالانه: وارد کانال ۳۰ درصد شدیم

  4. احتمال دارد دلار به دامنه ۵۰ هزار تومان برگردد

  5. روند نزولی بازار ارز ادامه دارد/ افزایش نرخ ارز در بحران‌های سیاسی، ناپایدار و موقتی است

  6. بخش املاک "دیوار"مسدود می‌شود/ فرصت یک هفته‌ای به سکوها

  7. پاسخ معاون پارلمانی رئیس جمهور به اظهارات قالیباف

  8. بذرپاش:عزم دولت برای حل مشکل مسکن جدی است

  9. معاون وزیر کار: دستمزد کارگران در کنار افزایش تورم رشد کرده است

  10. آسمان در اختیار متمولین؛ از بلیت هواپیمای نجومی تا خرید جت شخصی

  11. ساماندهی بازار مسکن و اجاره‌بها در خوان آخر/ اسب سرکش مسکن، آرام می‌گیرد؟

  12. وزیر اقتصاد: تورم در سال ۱۴۰۳ کاهشی است

  13. توضیح رئیس سازمان صمت تهران درباره افزایش قیمت لوازم خانگی

  14. دلار باز هم سقوط کرد/ دلار احتمالا به این عدد می‌رسد  

  15. سقوط قیمت برنج ایرانی از ۱۵۰ هزار تومان به ۸۰ هزار تومان

آخرین عناوین