رییس صداوسیما: رسانه‌های صوت‌وتصویر فراگیر رقیب و مزاحم ما نیستند

  4021010133 ۱ نظر، ۰ در صف انتشار و ۱ تکراری یا غیرقابل انتشار

رئیس سازمان صداوسیما با بیان اینکه ما نقش مکمل برای رسانه‌های صوت‌ و تصویر فراگیر قائل‌ایم و آنها را به منزله فرصت تلقی می‌کنیم و نه تهدید گفت: نگاه رسانه ملی به سکوها این است که رویش‌های فراوان در حوزه‌های تولید محتوا را به عنوان دستگاه حاکمیتی حمایت کند و با تسهیل امورشان، آنان را در مسیر نیل به هدف اصالت محتوا در خروجی فعالیت‌ها مدد برساند.

رییس صداوسیما: رسانه‌های صوت‌وتصویر فراگیر رقیب و مزاحم ما نیستند

به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی صداوسیما، پیمان جبلی در نشست عمومی مجمع رصتا که در مصلای امام خمینی(ره) و در جریان برگزاری دومین نمایشگاه ملی رسانه‌های صوت و تصویر فراگیر ایران( رصتا) برگزار شد، با اشاره به نقدها، مناقشات و ابهامات فراوانی که طی دو سال گذشته به‌ عمد یا سهو در حوزه ساترا به رسانه ملی وارد می‌شد، گفت: جای خرسندی است که وعده‌ها و راهبردها در این حوزه اکنون و در صحنه عمل به منصه ظهور رسیده و استقبال رسانه‌های صوت و تصویر فراگیر از نمایشگاه رصتا گواه آن است.

وی تأکید کرد که ما به رسانه‌های صوت‌وتصویر فراگیر به منزله فرصت می‌نگریم و نه تهدید. چه بسا که نگاه ما به این رسانه‌ها، فراتر از فرصت و به‌مثابه مکمل است، نه رقیب و مزاحم. درواقع، ما فعالان تولید را همکاران خودمان می‌دانیم.

رئیس سازمان صداوسیما با اشاره به تعامل، هم‌افزایی، هماهنگی و رابطه بسیار نزدیکی که میان فعالان صنعت صوت و تصویر فراگیر، رسانه ملی و ساترا به وجود آمده و امروز ۱۵۰ رسانه دارای مجوز از ساترا به بیش از ۴۰۰ رسانه ارتقا پیدا کرده، گفت: تعامل سازنده ساترا به نمایندگی از رسانه ملی با رسانه‌های فعال صوت و تصویر مایه امیدواری است.

جبلی ادامه داد: ما به‌عنوان بزرگ‌ترین دستگاه فرهنگی در کشور و همه همکارانمان در حوزه تولید محتوای صوت‌وتصویر فراگیر و برنامه‌سازان، شاید به لحاظ امکانات و جایگاه حقوقی تفاوت داشته باشیم؛ اما همگی در یک نقطه اشتراک داریم و آن اینکه هیچ‌کدام‌مان بازار را برای بازار انتخاب نکرده‌ایم. همه شما فعالان باانگیزه و توانایی هستید که می‌توانستید در حوزه دیگری فعالیت کنید، اما حوزه فرهنگ را انتخاب کردید و بازار هدفتان خدمت به فرهنگ کشور و اعتلای ایران اسلامی است.

وی افتخارات و دستاوردهای بسیارِ کشور در تاریخ تمدنی و عرصه علم، دانش، نوآوری، خلاقیت و هنر طی قرون و اعصار طولانی گذشته را یادآوری کرد و افزود: ما امانتدار این میراث و ظرفیت بزرگ هستیم و عزممان خدمت به این کشور است که نقطه تلاقی و وصل ما و شما هم محسوب می‌شود.

رئیس صداوسیما افزود: رویش و زایش بسیاری در حوزه‌های مختلف کشور در جریان است. نگاه رسانه ملی به سکوها این است که رویش‌های فراوان در حوزه‌های تولید محتوا را به عنوان دستگاه حاکمیتی حمایت کند و با تسهیل امورشان، آنان را در مسیر نیل به هدف اصالت محتوا که خروجی فعالیت‌هاست، مدد برساند.

جبلی انتقال سیاست‌های مبتنی بر خط قرمز به سیاست‌های خط سبزی را در ساترا بسیار روشن و قابل مشاهده ارزیابی کرد و با ابراز امیدواری برای تقویت این رویکرد، ادامه داد: رفتن به سمت عرصه‌های مغفول‌مانده تولید محتوا در سکوها یکی از وظایف نهاد تنظیم‌گر است که خوشحالیم با مشارکت همه اعضای این مجمع شکل می‌گیرد و امید است همه مصادیق تنظیم‌گری، با هم‌فکری مجموعه رصتا محقق شود.

وی از برخی اقدامات خوب ساترا نظیر راه‌اندازی تلویزیون‌های اینترنتی در مناطق مختلف کشور با همراهی معاونت فضای مجازی سازمان و ذیل سیاست عدالت‌گستری و هویت‌محوری را نیز نام برد و گفت: اولین نمونه، تلویزیون اینترنتی سربداران سبزوار بود که امروز در نمایشگاه حضور داشت. هرچقدر بیشتر بتوانیم امکان تولید محتوای مبتنی بر فرهنگ محلی را توسعه دهیم، زمینه را برای شکوفایی استعدادهای آن حوزه فراهم کرده‌ایم و امید است سال آینده حضور ده‌ها شبکه از این دست را شاهد باشیم.

رئیس سازمان صداوسیما اضافه کرد: آمادگی داریم در قالب واگذاری پخش زنده در قالب آی‌پی‌ تی‌وی و ارائه بسته‌های محتوایی در مناسبت‌ها و دوره‌های زمانی مختلف، به بیشتر دیده شدن رسانه‌های دارای انگیزه، علاقه‌مند و فعال کمک کنیم.

دیدگاه کاربران

ناشناس۳۳۴۲۲۴۶۲۲:۵۲:۰۳ ۱۴۰۲/۱۰/۱۰
معلومه كه رقيب نيستند
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. اقدامی  اشتباه، در زمانی اشتباه تر!

  2. بازی با کلمات

  3. کوچه زیباکلام هنوز تیر چراغ برق دارد؟!

  4. با حلوا حلوا گفتن، دهان شیرین نمی‌شود!

  5. نظرات برگزیده مخاطبان الف: تکرار تجربیات شکست‌خورده درباره حجاب هیچ ثمری ندارد/ زیباکلام به دشمنی اسرائیل با ایران توجه نمی‌کند

  6. اعتراض حواله داران پژو پارس به افزایش قیمت ۴۰۰ میلیونی

  7. هیچ تردیدی در اجرای طرح نور نداریم

  8. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

  9. توافق جدید ایران و آمریکا چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

  10. رئیسی هم به گشت ارشاد تذکر داد؟/ روایت فضائلی از علت تاکید رهبری بر وحدت

  11. یادداشت حسین شریعتمداری؛ دوستانه با برادر فضائلی

  12. گزارش میدانی از طرح نور فراجا

  13. مجلس مقابل این اقدام بایستد

  14. نحوه رفتار متفاوت فروشندگان در برابر پوشش حجاب مشتریان

  15. رادان:‌ طرح نور با قوت ادامه دارد

  16. چرا این همه " در پوستینِ خَلق" می افتیم؟!

  17. این ابهامات مناقشه‌برانگیز را برطرف کنید

  18. تاکید رئیسی بر اجرای قانون عفاف و حجاب

  19. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

  20. ساماندهی بازار مسکن و اجاره‌بها در خوان آخر/ اسب سرکش مسکن، آرام می‌گیرد؟

  21. وزارت راه در شناسایی خانه‌های خالی مسئول است

  22. یکی از مسائل مهم کشور، عفاف و حجاب است/ نظرات شهید مطهری راهگشا است

  23. واکنش مشاور قالیباف به حواشی اخیر گشت ارشاد/ روایت ظریف از علت عدم مذاکره با ترامپ

  24. حضور حسین حسینی در دادسرای فرهنگ و رسانه با شکایت فراجا

  25. موضع رئیس عدلیه در خصوص ورود فراجا به مسئله حجاب/ اژه‌ای: در قضیه حجاب می‌توانیم بگوییم «کی بود کی بود، من نبودم؟»

آخرین عناوین