پیشنهاد باهنر درباره پرونده چای دبش/ توضیحات طحان‌نظیف درباره دیدار شورای نگهبان با رهبری/ واکنش آذری‌جهرمی به هک‌شدن اسنپ‌فود

  4021010097 ۲۸ نظر، ۰ در صف انتشار و ۲۴ تکراری یا غیرقابل انتشار

هر روز اخبار فراوانی در رسانه‌ها منتشر می‌شود که دنبال کردن آن‌ها ـ حتی برای آنانی که اهل مطالعه اخبار هستند ـ کار دشواری است. بسته خبری ـ تحلیلی الف، با رصد اخبار و رویدادهای مهم، همچنین تحلیل‌های صورت گرفته در این زمینه، مخاطبان خود را از مهم‌ترین وقایع روز آگاه می‌کند.

پیشنهاد باهنر درباره پرونده چای دبش/ توضیحات طحان‌نظیف درباره دیدار شورای نگهبان با رهبری/ واکنش آذری‌جهرمی به هک‌شدن اسنپ‌فود

پیشنهاد باهنر درباره پرونده چای دبش

محمدرضا باهنر، فعال سیاسی اصولگرا گفتگویی با ایلنا داشته که بخش‌هایی از آن را می‌خوانید: 

«-توصیه‌ام به هئیت نظارت، هئیت مرکزی نظارت و اعضای شورای نگهبان این است که با سعه‌صدر برخورد کنند. اگر واقعا کسی را پیدا کردند که ضدنظام و انقلاب است، نباید صلاحیت او تأیید شود. اما اگر کسی به عملکرد شورای نگهبان نقد داشته باشد، به عملکرد مجلس یازدهم نقد داشته باشد، رئیس مجلس یا رئیس‌جمهور را قبول نداشته باشد هیچ اشکالی ندارد.

-[درباره فساد چای دبش]فساد یک خوره‌ای است که پایه‌های نظام را می‌خورد، سست می‌کند و می‌تواند باعث فروپاشی نظام شود. درباره مسأله اعداد و ارقام واقعا محافظه‌کارانه برخورد می‌کنم. در مورد این موضوع که عدد چند بوده، چه کسی بوده، چه زمانی بوده، چطور بوده، فکر می‌کنم حتی خود آقای اژه‌ای هم نباید به این سرعت اظهارنظر می‌کردند. بالاخره باید معلوم شود، بیایند و بررسی کنند. من همیشه با تردید به برخی از مسائل نگاه می‌کنم... من واقعا الان قضاوتی ندارم که چقدر داده شده، چقدر در زمان دولت آقای رئیسی و چقدر در زمان دولت آقای روحانی بوده است. دولت هم باید پاسخگو باشد. اولین کاری که دولت می‌کند این مدیرانی که برکنار کرده است را معرفی کند. حالا آقای اژه‌ای نگفتند دولت حاضر نیست اسم آن ۶۰ نفر را به ما بدهند، گفتند هنوز ندادند. شاید در حال بررسی موضوع هستند که چه کسانی این تخلف را انجام دادند و بعد به دادگاه معرفی کنند. اصلا یک دادگاه علنی بگذارند و معلوم شود چه کسی چه کاره است.

-[درباره نامزدی در انتخابات مجلس]خیلی میلی به اینکه بعد از ۲۸ سال راهی که رفتم و آمدم را بروم، میل و ولعی وجود ندارد. اما بیشتر احساس کردم شاید بتوانم قدمی بردارم بلکه مشارکت بالا برود. در انتخابات هم اگر کاندیدا نبودم حتما فعال بودم و بیشتر فعالیتم این است که مجموعه اصولگراها را به یک وحدت برسانم و این کار را انجام می‌دهم. اینکه من بخواهم رقیب آقای قالیباف شوم، یکی از شگردهای رقبای ما است که شاید بخواهد اختلافات طیف اصولگرایان را زیاد کند، وگرنه رئیس مجلس را مجلس انتخاب می‌کند.

-چند وقت پیش در تلویزیون مصاحبه‌ زنده‌ای بود که خانمی گفت مملکت برای حزب‌اللهی‌هاست. من واقعا این حرف را قبول ندارم. مملکت برای ۸۰میلیون نفر است و امکان دارد، یک میلیون حزب‌اللهی پر حرارت داشته باشیم و قدم‌شان روی چشم ما که ایثار می‌کنند. همین الان هم بگویند برویم غزه، صف می‌کشند و واقعا هم آدم‌های متدین و علاقه‌مندی هستند. اما به این معنا نیست که بگوییم این ۸۰ میلیون نفر باید طوری زندگی کنند که حزب‌اللهی‌ها می‌خواهند. هرکسی طیف و فرهنگی دارد، باید همه در انتخابات و مشارکت‌ها شرکت کنند.»

***

توضیحات طحان‌نظیف درباره دیدار شورای نگهبان با رهبری

به گزارش ایسنا،‌ هادی طحان نظیف، سخنگوی شورای نگهبان در بخشی از یک گفت‌وگوی تلویزیونی در پاسخ به سوالی درباره دیدار اعضای شورای نگهبان با رهبر انقلاب و برخی مطالب نقل شده از آن جلسه مبنی بر اینکه رهبری نسبت به موضوع عدم احراز صلاحیت‌ها گله داشتند و گفتند این موضوع را به مردم واگذار کنید، شورا یا باید رد صلاحیت کند یا تایید صلاحیت اظهار داشت: در قانون انتخابات چند عنوان مطرح شده؛ «تایید صلاحیت»، «رد صلاحیت» و  «عدم احراز صلاحیت». بحث عدم احراز هم یکی از عناوینی است که در قانون انتخابات ذکر شده است.

وی ادامه داد: ولی در جلسه با رهبر انقلاب این موضوعات به چنین نحوی اصلا مطرح نشد.

سخنگوی شورای نگهبان تصریح کرد: دیدم یکی از سیاسیون گفته بود ما در قانون چیزی به عنوان عدم احراز صلاحیت نداریم، این در حالی است که من حتی شمردم در قانون انتخابات، بحث «عدم احراز صلاحیت» نه یک‌بار بلکه ۹-۸ بار ذکر شده بود و چیز جدیدی هم نیست و در قانون قبل هم بوده است.

طحان نظیف تاکید کرد: لذا مواردی که از جلسه اعضای شورای نگهبان با رهبر انقلاب گفته می شود روایت‌هایی است که برای خود ما هم به عنوان کسانی که در جلسه بودیم تازگی دارد.

***

اسنپ‌فود هک شد

به گزارش ایسنا، یک گروه هکری با ارائه شواهدی به عنوان نمونه، ادعا کرد که کل داده‌های اسنپ فود، شامل اطلاعات بیش از ۲۰ میلیون کاربر و ۸۸۰ میلیون سفارش را به دست آورده است.

پس از این موضوع اسنپ فود نسبت به اتفاق رخ داده واکنش نشان داد و در بیانیه ای اعلام کرد: "این گروه هکری پیش از مذاکره با اسنپ‌فود اقدام به فروش اطلاعات کرده است و شرکت اسنپ‌فود حداکثر تلاش خود را برای جلوگیری از انتشار داده‌های کاربران، از طریق مذاکره با این گروه هکری، خواهد کرد.

لازم به ذکر است که کلیه اطلاعات پرداخت بانکی کاربران، اعم از اطلاعات مربوط به کد امنیتی کارت (CCV)، رمز عبور و تاریخ انقضا، در امنیت کامل قرار دارد و این اطلاعات مطابق مقررات بانک مرکزی در هیچ یک از پلتفرم‌ها ذخیره نمی‌شود. متعاقبا اطلاعات تکمیلی در این مورد را منتشر خواهیم کرد".

استقرار پلیس فتا در اسنپ‌فود

سرهنگ رامین پاشایی؛ معاون فرهنگی اجتماعی پلیس فتا درباره هک اسنپ‌فود به تسنیم گفت: باید به اطلاع هموطنان عزیز و به‌خصوص کاربران این شرکت برسانم که در زمان حاضر تیم فنی پلیس فتا در شرکت مذکور مستقر است و در حال انجام بررسی‌های فنی و تخصصی است.

پاشایی بیان کرد: بر اساس تحقیقات صورت‌گرفته شرکت اسنپ فود همچنان در حال ارائه خدمات به کاربران خود است.

معاون فرهنگی اجتماعی پلیس فتای فراجا تصریح کرد: با توجه به اینکه شرکت مذکور توسط کارشناسان این پلیس در سال جاری چندین نوبت مورد ارزیابی و توجیه فنی لازم قرار گرفته‌اند در صورت مشاهده هر گونه اهمال و سهل‌انگاری موضوع برای پیگیری به مراجع قانونی منعکس خواهد شد.

واکنش آذری‌جهرمی به هک‌شدن اسنپ‌فود

محمد جواد آذری جهرمی وزیر سابق ارتباطات و فناوری اطلاعات در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان درباره هک اسنپ فود و وظیفه دستگاهها در حفاظت از اطلاعات کاربران بیان کرد: حفاظت از داده های کاربران جزء وظایف دولت محسوب نمی‌شود و هر کسب و کاری وظیفه اش این است که زیر ساخت‌های خود را تقویت کند و از داده‌های مشتریانش حفاظت کند. در حوزه حفاظت کسب و کار‌ها از داده‌های مشتریان پلیس فتا مسئولیت دارد و طبعا اینگونه است که هشدار‌هایی درباره رعایت امنیت کسب و کار‌ها ارائه می‌دهند.

آذری جهرمی ادامه داد: شرکت‌ها باید مسئولیت پذیر باشند و بدانند که داده‌های مشتریان به عنوان یک ثروت بزرگ ابتدا برای خودشان محسوب می‌شود، جدا از اینکه باید به مشتری احترام بگذارند طبعا باید به این موضوع توجه بیشتری داشته باشند و سرمایه گذاری بیشتر بر موضوع امنیتی داشته باشند. اتفاقات رخ داده در مدت اخیر و زنجیره عدم وجود امنیت در این زیرساخت‌ها نشان می‌دهد که امنیت در این حوزه وجود ندارد. البته معتقدم که بخش مهمی از این رخداد‌ها از نارضایتی نیرو‌های انسانی نشات می‌گیرد؛ حال خطای عمدی و یا سهوی باعث می‌شود که این رخداد‌ها ایجاد شود و باید یک نگاه کامل و جامع در زمینه امنیت وجود داشته باشد وگرنه در ابتدا ارزش‌های خود را از دست می‌دهند.

وزیر سابق ارتباطات و فناوری اطلاعات تاکید کرد: تامین امنیت حوزه کسب و کار‌ها به گونه‌ای نیست که  آمرانه باشد و بتواند آن را از بالا به روش دستوری اداره کرد. اصولا امنیت اینگونه نیست و لایه‌های مختلفی دارد و اینکه بخواهیم مسئولیت را متوجه دولت کنیم اقدام درستی نیست و موضوع دیتابیس، شکل گیری کسب و کار آن و شکل گیری زنجیره ارزش از آن موضوعاتی است که خود اسنپ باید به آن توجه داشته باشد.

وی درباره وظایف دولت در این زمینه نیز بیان کرد: وظیفه دولت هم این است که استاندارد‌هایی را تعیین کند و بر آن نظارت کند. دولت هم سیاست‌گذاری کرده و در حوزه کسب و کار‌ها پلیس فتا را مامور کرده است که طبعا ارزیابی‌هایی نسبت به عملکرد‌های این‌ها دارد و چون چیزی منتشر نشده و من هم از سابقه تذکرات و شیوه نامه‌های این‌ها اطلاعی ندارم بهتر است از خود پلیس پرسیده شود که در حوزه نظارت حاکمیتی چه اقداماتی را انجام داده است. اما موضوع مهم این است که باید درک کنیم در عصر اقتصاد دیجیتال امنیت کسب و کار‌های ما ارزش زیادی دارد و همانگونه که برای نیروی انسانی و تبلیغات ظرفیت ایجاد می‌کنیم و برای توسعه زیر ساخت‌های نرم افزاری ظرفیت و کمپین ایجاد می‌کنیم به امنیت نیز باید توجه داشته باشیم.

***

چرا کانادا خاوری را تحویل ایران نمی‌دهد؟

سردار مجید کریمی؛ رئیس پلیس اینترپل فراجا در گفت‌وگو با تسنیم در پاسخ به اینکه چرا دولت کانادا متهم خاوری را به کشور مسترد نمی‌کند، اظهار کرد: متهم بودن خاوری برای دولت کانادا کاملاً مسجّل شده است و دولت کانادا کاملاً در جریان است که این متهم مرتکب جرم کلاهبرداری شده است.

وی افزود: اما نکته قابل توجه این است که خاوری، پول بسیار زیادی را با خود به کانادا برده است و کانادا نمی‌تواند از این موضوع چشم‌پوشی کند و پول و این متهم را به ایران بازگرداند!

 

***

جهانگیری نامزد انتخابات ریاست جمهوری می‌شود؟

کمال الدین پیرمؤذن در گفت‌وگو با ایرنا از حضور و کاندیداتوری برخی از چهره های اصلاح طلب در انتخابات ۱۴۰۲ خبر داد و گفت: «سید فرید موسوی» نماینده ادوار مجلس و عضو پیشین فراکسیون امید، «محمد باقر نوبخت» معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه در دولت‌های یازدهم و دوازدهم، «جمشید انصاری» رئیس سازمان اداری و استخدامی در دولت سابق و «سید محسن علوی» نماینده پیشین مجلس از جمله اشخاصی هستند که در انتخابات مجلس دوازدهم ثبت نام کرده‌اند.

وی اعلام کرد: از «اسحاق جهانگیری» هم خواسته شد که در انتخابات مجلس ثبت نام کند که وی عنوان کرد: «من یک شخص اجرایی هستم، از سوی دیگر بنا دارم تا برای انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۴ ثبت نام کنم و به همین خاطر در انتخابات مجلس ثبت نام نمی کنم.»

این فعال سیاسی در عین حال خبر داد: طی پیگیری هایی که داشته ام ، صلاحیت مسعود پزشکیان نیز در بررسی های شورای نگهبان تایید می شود.

***

راه سخت نوبخت برای جلب رای بدنه اصلاح طلبان و اعتدالگرایان

مهر با توجه به احتمالی سرلیستی نوبخت در لیست اعتدال و توسعه برای تهران نوشت: «نوبخت این قابلیت و ظرفیت را دارد که در قامت و قاموس اصلی‌ترین گزینه اعتدالیون و اصلاح‌طلبان عملگرا برای سرلیستی در تهران، ظاهر شود.

نوبخت، این روزها همزمان که از لزوم مشارکت در انتخابات می‌گوید و برای درگذشت ناصر طهماسب (هنرمند مغضوب رادیکال‌ها) پیام تسلیت صادر می‌کند، لزوم رفع تحریم‌ها را نیز دستمایه قرار می‌دهد؛ همان دست‌مایه‌ای که حسن روحانی در سال‌های ۹۲ و ۹۶، به واسطه آن، رادیکال‌ها و اعتدالی‌ها را دور همدیگر جمع کرد و از آن‌ها، نیروی سمپات و حامی ساخت.

به نظر می‌رسد نوبخت می‌خواهد، هم «در ساختار» جلوه کند و هم با نقد دولت و مجلس مستقر، جلوه‌ای اپوزیسیونی یابد؛ به تعبیری هم این باشد و هم آن.

اما نوبخت برای دلفریبی، علاوه بر نظر نخبگان، باید نظر بدنه رأی اصلاحات و اعتدالیون را نیز به خود جلب کند؛ مأموریتی سخت که تا حدی، صعب و ممتنع جلوه می‌کند.

نوبخت به واسطه جایگیری در جمع «یاران خاصه روحانی» مسؤولیتی ویژه در پاسخگویی به دلایل ناکارآیی دولت سابق دارد. شاید فردی مثل «اسحاق جهانگیری» بتواند با محدود جلوه‌دادن حوزه کارکرد خود در دولت سابق (به واسطه حضور نیروهایی نظیر نوبخت و واعظی) از مسؤولیت فرار کند و حتی مدعی شود که اراده تغییر منشی خود را نیز نداشته، اما یقیناً نوبخت اینگونه نیست و چه کسی است که نداند او در کنار واعظی، بانک و نهاوندیان، در واقع «حواری» بودند و اعتدال و سیاست‌های دولت اعتدال، روی کاکُل آن‌ها می‌چرخید.»

***

لاریجانی اگر بخواهد می‌تواند برای انتخابات لیست مورد حمایت بدهد

منصور حقیقت‌پور از نمایندگان ادوار مجلس و از نزدیکان علی لاریجانی به تسنیم گفت: «آقای لاریجانی به تمام عزیزانمان توصیه کردند که تنور انتخابات را داغ کنید و بیایید و به مردم هم بگویید بیایند...

الآن بالقوه 500 تا 600 نفر از کاندیدای انتخابات مجلس بین ثبت‌نامی‌ها که نماینده ادوار هستند، می‌توانند افراد مورد حمایت آقای لاریجانی باشند، یعنی آقای لاریجانی بخواهند، می‌توانند به اندازه 2 مجلس لیست انتخاباتی بدهند. البته بستگی دارد باید ببینیم کدام‌یک از این عزیزان تائید می‌شوند. بعضی از این آدم‌ها اگر تأیید صلاحیت شوند, بیایند رأی شان بالای 100 هزار است. یعنی اگر از این 500 نفر تعداد قابل‌توجهی بیایند به رأی دهندگان اضافه خواهد شد...

نمی‌دانم که آقای لاریجانی می‌خواهد لیست بدهد یا نه. اما فکر می‌کنم اگر شورای نگهبان کریمانه برخورد کند و بی‌دلیل یک سری از افراد و رفقای آقای لاریجانی را حذف نکند مشارکت بیشتر می‌شود و آقای لاریجانی هم فعال‌تر می‌شود.»

حقیقت‌پور درباره احتمال ائتلاف روحانی و لاریجانی گفت: «من فکر نمی‌کنم چون شواهد و قرائنی وجود ندارد اگر داشت اینها باید حداقل چند جلسه باهم برگزار می‌کردند. ما چیزی ندیدیم و نشنیدیم. آقای لاریجانی و روحانی هیچ جلسه‌ای نداشتند. مگر در یک مراسم ختم که دیدار کوتاهی داشتند.»

 

 

 

دیدگاه کاربران

ناشناس۳۳۴۲۱۵۸۲۱:۴۷:۴۵ ۱۴۰۲/۱۰/۱۰
از شورای محترم نگهبان درخواست میشود کاندیدهایی را که اعلام کرده اند چنانچه نظام قانون عفاف و حجاب را تصویب کند با براندازی روبرو میشود را رد صلاحیت کرده و آنها را به قوه قضاییه دلالت دهند
ناشناس۳۳۴۲۵۸۹۰۸:۴۴:۵۲ ۱۴۰۲/۱۰/۱۱
بایستی در جهت شفاف سازی کلیه سیاسیون حامی یا شرکت کننده در انتخابات شامل خود فرد و بستگان درجه یک آنها از نظر مالی منقول و غیر منقول مشروعیت سنجی شده و اطلاعات در سایت مرتبط دولت نظیر بسیاری از کشورهای ضد فساد در دید مردم قرارداده شود
ناشناس۳۳۴۲۷۱۰۱۰:۰۷:۴۰ ۱۴۰۲/۱۰/۱۱
بعضی ها فکر میکنند که مشکل کشور فقط حجاب است واقعا این همه مشکل کشور مثل تورم، بیکاری جوانان، مهاجرت نخبگان، ... مشکل نیست
ناشناس۳۳۴۳۲۴۴۱۹:۰۵:۰۴ ۱۴۰۲/۱۰/۱۱
همه در راس رسیدگی باید باشد ولی ابن دلیل نمی شود بخاطر مشکلات بی غیرت شوی و نوامیس خود را به نمایش عموم بگذاری
ناشناس۳۳۴۳۲۴۸۱۹:۰۸:۱۳ ۱۴۰۲/۱۰/۱۱
همین امروز چند دختر بچه بی حجاب و تا حدودی عریان را دیدم که سیگار در دست داشتند و با چنان غروری پوک میزدند که انگار دارند با دشمن مبارزه می کنند و سر مست حالم بهم خورد از جامعه آرمانی و عرفانی که امام ره تحویل داد و حالا اینطور شده
ناشناس۳۳۴۲۷۱۸۱۰:۱۲:۲۰ ۱۴۰۲/۱۰/۱۱
اصلی ترین دلیل گران کردن و بی کیفیت کردن اینترنت دور کردن مردم از اتصال به مراکز پیام رسان است .
ناشناس۳۳۴۲۱۶۳۲۱:۵۲:۰۱ ۱۴۰۲/۱۰/۱۰
سال نو نمایندگان نو مجلس
ناشناس۳۳۴۲۱۷۱۲۱:۵۹:۲۵ ۱۴۰۲/۱۰/۱۰
شورای نگهبان هر چه سریعتر لایحه عفاف و حجاب را تعیین تکلیف کند
ناشناس۳۳۴۲۱۷۹۲۲:۰۴:۳۲ ۱۴۰۲/۱۰/۱۰
نیروی انتظامی تا تصویب قانون جدید عفاف و حجاب باید قوانین قبل را اجرا میکردند که متاسفانه این وظیفه ذاتی و قانونی اجرا نشده است
ناشناس۳۳۴۲۷۹۰۱۱:۳۲:۰۰ ۱۴۰۲/۱۰/۱۱
تو هم سوزنت روی لایحه حجاب گیر کرده! مرغ کلیویی چند؟ برای بچه هات شیر میخری که خوب رشد کنن؟ خانمت رو دندونپزشکی بردی؟!
ناشناس۳۳۴۲۹۵۱۱۳:۵۸:۳۸ ۱۴۰۲/۱۰/۱۱
هر نکته مکانی و هر سخن جایی در هر دو مورد فساد اقتصادی و اجتماعی باید عمل کرد
اصغر اصغر زاده !۳۳۴۲۳۲۹۰۰:۱۳:۰۲ ۱۴۰۲/۱۰/۱۱
اندر حكايت انتخابات و بحث هاي حزبي و جناحي آن ! ------------------------------ --- بنده يك سؤال داشتم كه شده عينهو معادله دو مجهولي ، بلكه سه مجهولي ! --- گفتي معادله دو مجهولي ؟ چه خوب ! عيب نداره برادر ! من رياضي ام هميشه تو مدرسه و تو دانشگاه خيلي خوب بود ! امتحان رياضي هميشه ٢٠ ، سؤالت را مطرح بفرما ، احتمال ٩٩ درصد پاسخ شما را خواهم داد ! --- البته سؤال من در حوزه رياضيات و جبر و هندسه نيست ، سؤال بنده در حوزه « سياست » است ، و اين است كه مگه همه كانديدها ، چه براي ،مجلس و چه براي رياست جمهوري ،و چه براي خبركان ،مگه مورد تاييد شوراي نگهبان و نظاير آن قرار نمي گيرند ، مگه آنها ليست تاييد شدها را اعلام نمي كنند ؟ پس چرا موقع انتخابات و موقع رأي دادن به مردم مي گويند بايد به كسي رأي داد كه به اسلام و نظام اسلامي و ولايت فقيه معتقد باشد ، بايد به كسي رأي دادمثلاً دلسوز كشور و اسلام و ملت باشد ، ... حتي برخي مواقع مي گويند در باره كانديداها تحقيق كنيد ، بي حساب و كتاب به كسي رأي ندهيد ! ... مردم مواظب باشيد به همه كس رأي ندهيد !! سؤال اينه كه اگر نامزدها از شوراي نگهبان ،تاييد گرفته اند ، ديگه اين همه حساسيت و اين همه در تريبونها سفارش به مردم چيست ! گويي كه هر كه دلش خواست كانديد شده و حالا اين وظيفه مردم است كه بگردند و بهترين ها پيدا كنند ، بله ؟! --- الله اكبر ! ... پس اين سؤال براي شما هم مطرحه !اين پرسش هم سال هاست كه براي من هم پيش آمده و هنوز به پاسخي نرسيده ام ! ... ميگم كه شما يك زحمتي بكش ، اگر به جواب رسيدي ، مرا بي خبر نگذار ! ... البته من هم اگر به جواب رسيدم شما را بي خبر نخواهم گذاشت ،پس قول و قرارمان يادمان نره ... عجالتاً خدا نگهدار !! -- بسيار عالي ! .. خدا حافظ !
ناشناس۳۳۴۲۶۶۷۰۹:۴۲:۳۹ ۱۴۰۲/۱۰/۱۱
برای اینکه اولا شورای نگهبان معصوم نیست و امکان اشتباه دارد دوما ممکن است شخصی قبل از تایید شدن توسط شورای نگهبان در ظاهر ملاک ها را داشته باشد اما در جریان تبلیغات و مناظرات خودش را نشان بدهد
ناشناس۳۳۴۲۵۷۶۰۸:۳۵:۱۷ ۱۴۰۲/۱۰/۱۱
همش برخی سیاه نمایی برای فساد و اختلاس میکنند
حسین۳۳۴۲۸۴۲۱۲:۱۳:۴۷ ۱۴۰۲/۱۰/۱۱
مگه در اختلاس و فساد سفیدی هم داره که سفیدنمایی کنند
ناشناس۳۳۴۲۶۳۴۰۹:۱۳:۰۵ ۱۴۰۲/۱۰/۱۱
لطفا راجع چای دبش بیشتر شفاف سازی شود که چه مقدار از مبلغ اختلاس در دولت قبل و چه مقدار در دولت فعلی انجام شده است.
ناشناس۳۳۴۲۸۷۵۱۲:۵۱:۱۳ ۱۴۰۲/۱۰/۱۱
رانت ارز 4200 تومانی از همان سال 97 باید برچیده می شد.
ناشناس۳۳۴۲۷۸۲۱۱:۱۹:۲۰ ۱۴۰۲/۱۰/۱۱
خوشحالم که آقای باهنر مملکت را متعلق به ۸۰ میلیون نفر می دانند، ولی چرا دم انتخابات؟ زودتر از اینها باید اظهارنظر می فرمودند.
ناشناس۳۳۴۲۸۲۷۱۱:۵۹:۵۳ ۱۴۰۲/۱۰/۱۱
خیلی جالبه که هیچ کس نمیدونه تایید میشه یا نه. معنی این اش است که داستان اینقدر ناشفاف است که همه نگران رد صلاحیتشون هستند .
حسین۳۳۴۲۸۴۱۱۲:۱۲:۵۸ ۱۴۰۲/۱۰/۱۱
اقای باهنر شما اگه میتونستی برای کشور کارکنی تو اون 28سال کار میکردی حالا بشین کنار بذار نسل جدید بیاد تو میدون.
حمیده۳۳۴۲۹۳۵۱۳:۴۰:۱۴ ۱۴۰۲/۱۰/۱۱
چرا زمان صحبت در مورد چای دبش همه با ترس رفتار می کنند.
ناشناس۳۳۴۳۱۰۸۱۶:۱۵:۵۸ ۱۴۰۲/۱۰/۱۱
برای اینکه نباید اطلاعات غلط داد و مثلا مبلغ هنگفتی گفت بعد معلوم شود نصف آن بوده
ناشناس۳۳۴۳۵۹۰۰۷:۵۳:۴۷ ۱۴۰۲/۱۰/۱۲
کسی که با ترس سخن می گوید که خودش هم می داند گفته هایش سند و مدرکی ندارد و صرفا حرفهای ماهواره را بلغور می کند
ناشناس۳۳۴۳۴۸۸۰۲:۰۴:۲۷ ۱۴۰۲/۱۰/۱۲
مبارزه با فساد .اختلاس. رانت را باید با رکن چهارم یعنی روزنامه های ازاد ادامه داد و گرنه روزبه روز بیشتر وبیشتر و وارقام کلانتر خواهد شد
ناشناس۳۳۴۳۵۸۷۰۷:۵۲:۴۴ ۱۴۰۲/۱۰/۱۲
اگر شما تعداد مدیران میانی که با عوض شدن روسای جمهور و ...کماکان مدیر باقی می مانند و تغییر نمی کنند را لیست کنید خواهید فهمید که این جمله مملکت برای حزب اللهی هاست بزرگترین دروغ تاریخ است.
براتی۳۳۴۳۷۱۴۱۰:۰۶:۵۳ ۱۴۰۲/۱۰/۱۲
راست و چپ ؛ اصول گرا و اصلاح طلب بازی های سیاسی اند .
ناشناس۳۳۴۳۸۳۹۱۲:۱۵:۵۷ ۱۴۰۲/۱۰/۱۲
چقدر قبل از انتخابات همه مهربان میشوند!
ناشناس۳۳۴۳۹۵۱۱۵:۳۱:۲۸ ۱۴۰۲/۱۰/۱۲
خاوری چگونه توانسته با خیال راحت میلیاردها دلار پول مملکت رو بدون اعتراض دستگاه های امنیتی متعدد کشور به خارج ببرد؟ چه کسانی این خروج پول کلان را تسهیل کردند و یا مانع آن نشدند؟ آیا دستگاههای امنیتی ما که ریگی تروریست را از آسمان رد گیری و دستگیر می کند قادر به ممانعت از این حجم فساد خاوری نبود؟ همین سوالات در باره اکبر طبری هم صدق می کند. چرا دستگاه های نظارتی در مورد فسادهای کوچک چابک هستند ولی فسادهای بزرگ را نمی بینند؟
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. اقدامی  اشتباه، در زمانی اشتباه تر!

  2. بازی با کلمات

  3. کوچه زیباکلام هنوز تیر چراغ برق دارد؟!

  4. با حلوا حلوا گفتن، دهان شیرین نمی‌شود!

  5. نظرات برگزیده مخاطبان الف: تکرار تجربیات شکست‌خورده درباره حجاب هیچ ثمری ندارد/ زیباکلام به دشمنی اسرائیل با ایران توجه نمی‌کند

  6. اعتراض حواله داران پژو پارس به افزایش قیمت ۴۰۰ میلیونی

  7. هیچ تردیدی در اجرای طرح نور نداریم

  8. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

  9. توافق جدید ایران و آمریکا چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

  10. رئیسی هم به گشت ارشاد تذکر داد؟/ روایت فضائلی از علت تاکید رهبری بر وحدت

  11. یادداشت حسین شریعتمداری؛ دوستانه با برادر فضائلی

  12. گزارش میدانی از طرح نور فراجا

  13. مجلس مقابل این اقدام بایستد

  14. نحوه رفتار متفاوت فروشندگان در برابر پوشش حجاب مشتریان

  15. رادان:‌ طرح نور با قوت ادامه دارد

  16. چرا این همه " در پوستینِ خَلق" می افتیم؟!

  17. این ابهامات مناقشه‌برانگیز را برطرف کنید

  18. تاکید رئیسی بر اجرای قانون عفاف و حجاب

  19. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

  20. وزارت راه در شناسایی خانه‌های خالی مسئول است

  21. واکنش مشاور قالیباف به حواشی اخیر گشت ارشاد/ روایت ظریف از علت عدم مذاکره با ترامپ

  22. حضور حسین حسینی در دادسرای فرهنگ و رسانه با شکایت فراجا

  23. موضع رئیس عدلیه در خصوص ورود فراجا به مسئله حجاب/ اژه‌ای: در قضیه حجاب می‌توانیم بگوییم «کی بود کی بود، من نبودم؟»

  24. به زور کسی را به بهشت نمی بریم اما در برابر ناهنجاریها ایستاده‌ایم

  25. موفقیت ایران در ساخت موتور بنزینی ۶ سیلندر + تصاویر

پربحث‌های هفته

  1. اقدامی  اشتباه، در زمانی اشتباه تر!

  2. کوچه زیباکلام هنوز تیر چراغ برق دارد؟!

  3. با حلوا حلوا گفتن، دهان شیرین نمی‌شود!

  4. نظرات برگزیده مخاطبان الف: تکرار تجربیات شکست‌خورده درباره حجاب هیچ ثمری ندارد/ زیباکلام به دشمنی اسرائیل با ایران توجه نمی‌کند

  5. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

  6. توافق جدید ایران و آمریکا چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

  7. رئیسی هم به گشت ارشاد تذکر داد؟/ روایت فضائلی از علت تاکید رهبری بر وحدت

  8. یادداشت حسین شریعتمداری؛ دوستانه با برادر فضائلی

  9. مجلس مقابل این اقدام بایستد

  10. تاکید رئیسی بر اجرای قانون عفاف و حجاب

  11. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

  12. واکنش مشاور قالیباف به حواشی اخیر گشت ارشاد/ روایت ظریف از علت عدم مذاکره با ترامپ

  13. به زور کسی را به بهشت نمی بریم اما در برابر ناهنجاریها ایستاده‌ایم

  14. اشتباه برخی گروه‌ها در مقابله با توئیت فضائلی

  15. توضیحات سردار جعفری درباره تذکر رهبری پیرامون مبارزه با بی‌حجابی/ توصیه همتی درباره نرخ‌های متفاوت ارز

  16. خسارت در «اس-۳۰۰»؛ مدرکی که نیست و افتخاری که به نام اسرائیل می‌سازند!

  17. هزینه عملیات وعده صادق به ۲۰ میلیون دلار هم نرسید/ دست آخرین توان نظامی ایران هنوز رو نشده است

  18. خلجی: آواربرداری از خرابی ۱۰ ساله زمانبر است

  19. سلاح اتمی؛ جزو برنامه ریزی امنیتی و دفاعی ایران است؟ /تمام «نه»های رهبر انقلاب به سلاح هسته ای +اینفو

  20. رهبر انقلاب: تحریم‌ها ملت ایران را از پا در نمی‌آورد/ اگر حال جامعه کارگری خوب شود، حداقل نیمی از مردم حالشان خوب می‌شود

  21. حمایت معاون رئیسی از تعطیلی پنج‌شنبه‌ها/ تاکید رادان بر ادامه طرح «نور» فراجا/ انتقاد روزنامه دولت از کریمی قدوسی

  22. وزیر کشور: پلیس با رعایت کرامت انسانی به عده کمی که قانون حجاب را رعایت نکنند تذکر می‌دهد

  23. توماج صالحی به حبس محكوم شد/مظلوم نمايي يك اغتشاشگر 

  24. رئیسی: مشکلات آبی و برقی کشور در حال حل‌شدن هستند  

  25. شبيه‌سازي جنگ ايران و آمريكا

آخرین عناوین