پس از تیم وفا، اعدامی بعدی احمدرضا جلالی است؟

  4021008059 ۳۳ نظر، ۰ در صف انتشار و ۲۸ تکراری یا غیرقابل انتشار

شبکه وفا تنها شبکه‌ای نبود که عوامل عملیاتی آن از اراذل و اوباش تشکیل شده بود. در ۲ سال گذشته حداقل ۲ شبکه مهم دیگر موساد نیز که در داخل ایران تحت شناسایی و دستگیری قرار گرفته‌اند از اراذل و اوباش تشکیل شده بودند.

پس از تیم وفا، اعدامی بعدی احمدرضا جلالی است؟

به گزارش فارس، اراذل و اوباش شبکه وفا که از عوامل موساد برای انجام عملیات‌های خرابکارانه در ایران بودند صبح امروز اعدام شدند. یکی از مهمترین اقدامات آن‌ها ربودن فردی به نام منصور رسولی بود که پس از شکنجه از وی خواسته بودند به عنوان یک عضو از سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اعتراف‌هایی بکند. اعتراف‌های زیر شکنجه رسولی نیز در شبکه‌های ضدانقلاب به سرعت بازنشر داده شد. هویت رسولی پس از رهایی از دست این تیم مشخص شد و او با انتشار یک فیلم از خود و مزرعه‌اش اعلام کرد که یک کشاورز بوده و تحت شکنجه مجبور شده است تا حرف‌های غیر واقع بزند.

چرا موساد سراغ اراذل و اوباش رفت؟

شبکه وفا تنها شبکه‌ای نبود که عوامل عملیاتی آن از اراذل و اوباش تشکیل شده بود. در 2 سال گذشته حداقل 2 شبکه مهم دیگر موساد نیز که در داخل ایران تحت شناسایی و دستگیری قرار گرفته‌اند از اراذل و اوباش تشکیل شده بودند.

شبکه اول تحت مدیریت حسین اردوخانزاده یا همان زکریا و شبکه دیگر تحت مدیریت میلاد اشرفی آتباتان که هر دو تحت نظر افسر موساد با نام سیروس عملیات‌های خرابکارانه، ارعاب و ...انجام می‌دادند. از این دو شبکه نیز بنا بر حکم دادگاه، 4 نفر از متهمان ردیف اول اعدام شدند.

2 عامل مهم را باید در نظر گرفت:

اول: ویژگی‌های خود اراذل و اوباش و دوم برآوردها از قدرت اطلاعاتی موساد.

کارشناسان حوزه امنیت بر این باور هستند که اراذل و اوباش چند ویژگی مهم دارند که برای بهره‌کشی در حوزه جاسوسی و عملیات‌های خرابکارانه ظرفیت خوبی دارند:

1- عدم تعلقات خانوادگی، دینی، اجتماعی و ... که باعث می‌شود بتوانند به انجام هر کاری فکر کنند.

2- جسارت در انجام شرارت: سابقه خشونت‌ورزی در این طیف می‌تواند به عنوان یک عامل مثبت برای اقدامات خرابکارانه تصور شود.

3- نیاز مالی: تقریبا تمام اراذل و اوباش از جهت مالی نیاز شدیدی دارند و انگیزه آن‌ها برای انجام کارهایی که اندک درآمدی برای آن‌ها داشته باشد، زیاد است.

4- حضور در داخل ایران: مشکل مهمی که جاسوسان سرویس‌های دشمن در ایران دارند، اشراف بسیار بالای نیروهای امنیتی ایران است. این رصد دائمی باعث می‌شود فعالیت در داخل ایران برای سرویس‌های جاسوسی بسیار سخت شود. اراذل و اوباش اما این مشکل را ندارند و به جهت حضورشان در ایران و با ارتباط‌گیری مجازی هم می‌توانند وارد عملیات شوند. چنانکه تیم میلاد اشرفی صرفا با ارتباطات مجازی با فردی به نام آزیتا وارد چرخه جاسوسی شد.

موضوع دیگر قدرت اطلاعاتی موساد است. کارشناسان امنیتی معتقدند حتما عملیاتی که در آن افسران زبده اطلاعاتی بتوانند یک اقدام جدی را انجام دهند اعتبار بالاتری دارد تا اینکه افرادی از اراذل و اوباش بخواهند اصطلاحا با کثیف‌کاری اجرایی و ردپا گذاشتن‌های متعدد اقدامات سطح پایین انجام دهند. اما چرا موساد راضی به انجام چنین کاری می‌شود؟ عاملی که می‌تواند در تحلیل این مسأله کمک کند، تحلیل عملیات طوفان الاقصی است.

مهمترین و بزرگترین چالش امنیتی تاریخ رژیم صهیونیستی در حالی رقم خورد که سرویس موساد حتی نتوانسته بود برآورد اولیه از انجام این عملیات در باریکه غزه که به طور تمام و کمال در محاصره این رژیم بود، داشته باشد. غافلگیری رژیم یک معنا بیشتر نداشت و آن تصویر ضعف نهادهای امنیتی رژیم بود.

علت بازدارندگی اعدام جاسوسان چیست؟

شبکه اینترنشنال که اکنون مدیریتش در اختیار صهیونیست‌ها قرار گرفته است نیز اعدام تیم جاسوسی موساد را به شهادت سردار سیدرضی موسوی نسبت داد. اینترنشنال نوشت: «خبر انتقال این افراد به سلول انفرادی برای اجرای حکم اعدام، چند روز پس از کشته شدن (شهادت سردار) رضی موسوی، از فرماندهان ارشد سپاه پاسداران منتشر می‌شود که در حمله منسوب به اسرائیل به محله زینبیه دمشق در سوریه رخ داد.»

این اتفاق از این جهت نیز برای اسرئیلی‌ها اهمیت دارد که معمولا رژیم صهیونیستی به جاسوسان خود اطمینان می‌دهد که در صورت گرفتار شدن آن‌ها در تله نیروهای امنیتی جمهوری اسلامی ایران با تمام توان از آن‌ها حمایت خواهند کرد و آسیبی به آن‌ها نخواهد رسید.

همانطور که در ثانیه 5:50 فیلم زیر آمده افسران موساد وعده‌های حمایتی جدی به جاسوسان خود می‌دهند و هر زمان که خبر این اعدام‌ها منتشر می‌شود نقش به‌سزایی در کاهش همکاری جاسوسان با سرویس موساد دارد.

شروع اعدام ها با احمدرضا جلالی ادامه می یابد؟

سال گذشته 4 نفر از تیم‌های اراذل و اوباش موساد به سرتیمی زکریا و میلاد اشرفی اعدام شدند. امروز نیز تیم وفا اعدام شد. یکی دیگر جاسوسان مهم موساد که اکنون در اختیار جمهوری اسلامی ایران است، فردی به نام احمدرضا جلالی است که بخشی از اطلاعات دانشمندان هسته‌ای ایران از جمله شهید علی‌محمدی و شهید شهریاری و ... را جهت ترور در اختیار موساد قرار داده است.

احمدرضا جلالی، شاه‌مهره‌ای است که سرویس‌های جاسوسی خارجی در یک همکاری مشترک طراحی‌های متعددی را برای آزادی او انجام داده‌اند. در یک مورد سرویس اطلاعاتی بلژیک با یک آدم‌ربایی در آلمان اسدالله اسدی دیپلمات با سابقه ایرانی را ربود و به مدت 5 سال تحت شکنجه‌های فراوان قرار داد و شرط آزادی او را تحویل گرفتن احمدرضا جلالی قرار داد که با تدابیر نیروهای امنیتی ایران این دیپلمات کشورمان بدون آزادی جلالی از چنگ سرویس اطلاعاتی بلژیک خلاص شد.

پس از اسدالله اسدی نوبت به حمید نوری رسید. حکم دادگاه نمایشی حمید نوری نیز که اکنون به عنوان گروگان سیاسی در سوئد بازداشت است، تأیید شده و اکنون سرویس اطلاعاتی سوئد همان درخواست بلژیک را از ایران تکرار کرده است.

به نظر می‌رسد رویکرد جدید اطلاعاتی و امنیتی ایران که از سال 1400 و با روی کار آمدن دولت سیزدهم شکل گرفته است، تصمیم جدی‌تری نسبت به قبل بگیرد و در برابر اینگونه گروگان‌گیری‌های بین‌الملل با اقتدار بیشتری برخورد کند. رویکرد جدید دو محور اصلی دارد: اول اینکه هر کشور یا جریانی که بخواهد هزینه امنیتی به ایران تحمیل کند، باید بداند که او حتما هزینه‌های سنگین‌تری پرداخت می‌کند و دوم اینکه ایران به هیچ‌وجه به هیچ کشوری باج نخواهد داد. نتیجه این رویکرد نیز تاکنون روشن شده است و همین رویکرد بود که توانست اسدالله اسدی را پس از سال‌ها زندان و شکنجه به ایران باز گرداند.

دیدگاه کاربران

ناشناس۳۳۳۶۹۸۸۱۷:۲۶:۱۳ ۱۴۰۲/۱۰/۸
اینجانب به عنوان یک فرزند شهید که پدرم از شهدای کادر ارتش جمهوری اسلامی ایران بود درخواست میکنم که جلالی جاسوس و خائن به ایران و اسلام را هر چه زودتر اعدام کنند.
ناشناس۳۳۳۹۵۸۰۱۹:۲۵:۵۱ ۱۴۰۲/۱۰/۹
درودبرتمامی بچه های اطلاعات وطن فروش بایداعدام شوددرنگ نکنید
مهدی۳۳۴۰۹۳۴۰۹:۰۴:۵۳ ۱۴۰۲/۱۰/۱۰
دستمزد وپاداش هر جاسوسی اعدام است. دستتان درد نکند. ..
علی۳۳۳۷۱۴۱۱۸:۴۰:۵۷ ۱۴۰۲/۱۰/۸
جاسوس در هر پست و مقام و سطح تحصیلاتی که باشد حکمش اعدام است تا کسایی دیگه فکر خیانت به سرشون نزنه .
ناشناس۳۳۳۷۲۳۸۱۹:۳۵:۱۰ ۱۴۰۲/۱۰/۸
ملت ایران به جد از قوه قضائیه می خواهد جامعه را از خائن و جاسوس و اوباش پاکسازی کند چرامسامحه می کنید؟؟؟
دائمی۳۳۳۷۲۵۲۱۹:۴۶:۳۹ ۱۴۰۲/۱۰/۸
وقتی به خاطر پول از وطن و وجدانشون میگذرند جز اعدام راهکار دیگه ای نمیمونه دندون خراب رو که ریشه اش پوسید باید کشید...
ناشناس۳۳۳۷۲۶۴۱۹:۵۸:۵۱ ۱۴۰۲/۱۰/۸
عاقبت خیانت مرگ است
هنگامه۳۳۳۷۲۷۱۲۰:۰۵:۳۱ ۱۴۰۲/۱۰/۸
امید وارم همه دلاوران این مرز خاک در سلامت و قوت باشند. هیچ کس و هیچ کشوری دلش برای ایران و ایرانی نمی سوزد. مگر به دلیل منابع این سرزمین. بنابراین همه باید دست در دست هم . آرامش و رفاه و امنیت ملت و کشور را فراهم کنیم. فرقی نمیکند از چه دین و مذهبی یا قومیتی هستیم. ایران و ایرانی مهم است .
خودمم۳۳۳۷۳۵۹۲۱:۱۹:۰۲ ۱۴۰۲/۱۰/۸
درود بر جمهوری اسلامی مرگ بر دشمنان خارجی بخصوص دشمنان داخلی وطن فروش
محمد۳۳۳۷۳۶۷۲۱:۲۶:۱۷ ۱۴۰۲/۱۰/۸
سلام اینها بایداعدام کرد
ناشناس۳۳۳۷۳۷۰۲۱:۲۸:۵۲ ۱۴۰۲/۱۰/۸
مرگ بر اسقاطیل مرگ بر آمریکا جانم فدای رهبر
فرزند ایران۳۳۳۷۵۲۴۲۳:۳۵:۴۵ ۱۴۰۲/۱۰/۸
بسیار عالی موافقم
جبار۳۳۳۷۵۳۹۲۳:۴۵:۳۲ ۱۴۰۲/۱۰/۸
هیچ چیزش منطقی نیست
سجاد۳۳۳۷۵۴۳۲۳:۴۷:۱۴ ۱۴۰۲/۱۰/۸
در راه الله جانم فدای رهبرم
ناشناس۳۳۳۷۵۴۷۲۳:۴۸:۱۸ ۱۴۰۲/۱۰/۸
سلام ودرود به روح پاک و مطهر شهدای ایران عزیز،انشالله، که تمام خائنان به وطن به سزای اعمالشان،که اعدام است برسند،باشد که ماهم رهرو راهشان باشیم، ،،
کیوان۳۳۳۷۵۷۵۰۰:۲۰:۱۲ ۱۴۰۲/۱۰/۹
جاسوس در همه جای دنیا حکمی جز آویزون شدن توسط طناب دار ندارد...
ناشناس۳۳۳۷۵۹۵۰۰:۳۲:۰۵ ۱۴۰۲/۱۰/۹
این خائنان کثیف را اعدام و روهرچه زودتر زمین روازوجودکثیفشون تمیز کنید
ناشناس۳۳۳۷۶۱۴۰۰:۵۹:۴۷ ۱۴۰۲/۱۰/۹
آخه اراذل و اوباش چی به کار اطلاعاتی و اعتراف گیری.
سیدمحمدرضامرتضوی۳۳۳۷۶۲۱۰۱:۱۸:۱۱ ۱۴۰۲/۱۰/۹
خیانت کار بایدمجازات شود.
ناشناس۳۳۳۷۶۲۹۰۱:۳۳:۲۷ ۱۴۰۲/۱۰/۹
جزای هر متهم به جاسوسی نبایداز قبل تعیین شود؟؟؟؟ باید محاکمه متهم طبق قانون وداشتن وکیل انجام پذیرد ودفاعیات متهم احراز شود .
یوسف۳۳۳۷۶۷۹۰۵:۴۹:۰۴ ۱۴۰۲/۱۰/۹
یکی از علت اصلی جذب اراذل و اوباش به شبکه های جاسوسی و تروریستی کسانی هستند که حاضرند به خاطر پول دست به هر جرم و جنایتی بزنند. و به سادگی در دام جاسوسان قرار می‌گیرند.
ناشناس۳۳۳۷۶۸۱۰۶:۲۸:۲۸ ۱۴۰۲/۱۰/۹
بلا استثنا هر که با سرویس اطلاعاتی اسرائیل در ارتباط است باید اعدام شوند تا کسی جرأت همکاری با این رژیم را نداشته باشد و هر جاسوسی دستگیر شد مبادله ای انجام نگیرد حتما بعد تخلیه اطلاعاتی اعدام...
محسن۳۳۳۷۸۳۰۰۹:۵۵:۵۳ ۱۴۰۲/۱۰/۹
آفرین اعدام
ناشناس۳۳۳۷۹۰۴۱۰:۴۹:۱۸ ۱۴۰۲/۱۰/۹
ما باید با دستگیری و تشکیل دادگاه و نهایتا اعدام تمام افراد دو تابعیتی که با استفاده از شبکه های شبکه های اجتماعی غیر قانونی مانند واتس اپ و تلگرام قصد برهم زدن امنیت مردم را دارند، با دشمن مقابله کنیم.
ناشناس۳۳۳۷۹۰۷۱۰:۵۳:۲۱ ۱۴۰۲/۱۰/۹
دنیای سیاست بسیار پیچیده است و حق و باطلش به سختی قابل تشخیص !!
ایلیا۳۳۳۸۱۲۰۱۲:۵۷:۳۸ ۱۴۰۲/۱۰/۹
باید با رصد هر چه تمامتر اطلاعاتی و امنیتی این جرثومه های خائن کثیف جلسوس را به اشد مجازات رساند
موسوی۳۳۴۱۸۷۳۱۸:۲۸:۰۲ ۱۴۰۲/۱۰/۱۰
خیانتی که این ها به این آب وخاک میکنند هیچ بیگانه ای نمیکنه .به یاری خدا هر کس به این خاک ومردم شریفش خیانت میکنه هر چه زودت دستگیر وبه سزای کار ننگینش برسه ..
عاشق وطن۳۳۳۸۳۸۴۱۳:۵۴:۱۳ ۱۴۰۲/۱۰/۹
ضمن آرزوی موفقیت براای تمامی عزیزان اطلاعاتی کشور عزیزمان ایران شهیدپرور. تمام افرادی که به خاطر پول به میهن و خاک خودشون خیانت میکنند آنهم اسرائیل غاصب و صهیونیسم هر چه سریعتر باید اعدام شوند تا عبرتی باشد برای دیگران که حتی در فکرشان چنین چیزی خطور نکند. سربلند و پیروز باشید
روح الله۳۳۳۸۵۳۳۱۴:۲۷:۳۵ ۱۴۰۲/۱۰/۹
فقط موندم یه پزشک نخبه محقق که ۱۵ساله در ازمایشگاه اروپاست چه طور میتونه جاسوسی کنه....... اخه چرا؟
ناشناس۳۳۳۹۲۵۸۱۸:۱۴:۴۹ ۱۴۰۲/۱۰/۹
عامل شهادت دکتر شهریاری و دکتر علی محمدی عزیز باید اعدام بشود .
احسان۳۳۳۹۹۳۴۲۱:۴۲:۴۴ ۱۴۰۲/۱۰/۹
حداقل حڪم برای خیانتکاران وجاسوسان به ایران عزیز اعدام ومصادره اموالشان هست
ناشناس۳۳۴۰۴۲۶۰۰:۲۹:۲۳ ۱۴۰۲/۱۰/۱۰
جلالی اعدام شود همسرش نیز هم امر به معروف و نهی از منکر شود بلکه بلکه با توسل به ائمه در مسیر هدایت الهی قرار بگیرد
محمد رضا۳۳۴۰۴۵۴۰۰:۴۶:۱۱ ۱۴۰۲/۱۰/۱۰
اگر تعارف رو کنار بذاریم و از اون بی حجابی که به عمد و برای تهیه کلیپ برای مسیح علینژاد خودشو لخت میکنه تا اون رییس جمهور و وزیری که اقتدار و عزت کشور رو لگد مال کرد رو محاکمه کنیم اقتدارمون حفظ کردیم و دیگه کسی جرات کم کاری خیانت و جاسوسی نمیکنه
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. اقدامی  اشتباه، در زمانی اشتباه تر!

  2. نگاهی به مسیر بازیگرانی که مهاجرت کردند/ از بازیگری تا رقص و رانندگی تاکسی!

  3. با حلوا حلوا گفتن، دهان شیرین نمی‌شود!

  4. نظرات برگزیده مخاطبان الف: تکرار تجربیات شکست‌خورده درباره حجاب هیچ ثمری ندارد/ زیباکلام به دشمنی اسرائیل با ایران توجه نمی‌کند

  5. هیچ تردیدی در اجرای طرح نور نداریم

  6. اعتراض حواله داران پژو پارس به افزایش قیمت ۴۰۰ میلیونی

  7. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

  8. گزارش میدانی از طرح نور فراجا

  9. جریان دائمی تجارت، به جای تعطیلی روز شنبه

  10. ساماندهی بازار مسکن و اجاره‌بها در خوان آخر/ اسب سرکش مسکن، آرام می‌گیرد؟

  11. نحوه رفتار متفاوت فروشندگان در برابر پوشش حجاب مشتریان

  12. رادان:‌ طرح نور با قوت ادامه دارد

  13. این ابهامات مناقشه‌برانگیز را برطرف کنید

  14. هشدار حسین شریعتمداری؛ فاجعه برجام در انتظار لایحه عفاف!

  15. نتانیاهو: احکام دادگاه لاهه را نمی پذیریم

  16. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

  17. آمریکا و ویتنامی دیگر؟۱

  18. وزارت راه در شناسایی خانه‌های خالی مسئول است

  19. یکی از مسائل مهم کشور، عفاف و حجاب است/ نظرات شهید مطهری راهگشا است

  20. حمایت معاون رئیسی از تعطیلی پنج‌شنبه‌ها/ تاکید رادان بر ادامه طرح «نور» فراجا/ انتقاد روزنامه دولت از کریمی قدوسی

  21. به زور کسی را به بهشت نمی بریم اما در برابر ناهنجاریها ایستاده‌ایم

  22. خلجی: آواربرداری از خرابی ۱۰ ساله زمانبر است

  23. حضور حسین حسینی در دادسرای فرهنگ و رسانه با شکایت فراجا

  24. موضع رئیس عدلیه در خصوص ورود فراجا به مسئله حجاب/ اژه‌ای: در قضیه حجاب می‌توانیم بگوییم «کی بود کی بود، من نبودم؟»

  25. احتمال دارد دلار به دامنه ۵۰ هزار تومان برگردد

پربحث‌های اخیر

    پربحث‌های هفته

    1. اقدامی  اشتباه، در زمانی اشتباه تر!

    2. با حلوا حلوا گفتن، دهان شیرین نمی‌شود!

    3. نظرات برگزیده مخاطبان الف: تکرار تجربیات شکست‌خورده درباره حجاب هیچ ثمری ندارد/ زیباکلام به دشمنی اسرائیل با ایران توجه نمی‌کند

    4. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

    5. هشدار حسین شریعتمداری؛ فاجعه برجام در انتظار لایحه عفاف!

    6. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

    7. حمایت معاون رئیسی از تعطیلی پنج‌شنبه‌ها/ تاکید رادان بر ادامه طرح «نور» فراجا/ انتقاد روزنامه دولت از کریمی قدوسی

    8. به زور کسی را به بهشت نمی بریم اما در برابر ناهنجاریها ایستاده‌ایم

    9. خلجی: آواربرداری از خرابی ۱۰ ساله زمانبر است

    10. توضیحات سردار جعفری درباره تذکر رهبری پیرامون مبارزه با بی‌حجابی/ توصیه همتی درباره نرخ‌های متفاوت ارز

    11. خسارت در «اس-۳۰۰»؛ مدرکی که نیست و افتخاری که به نام اسرائیل می‌سازند!

    12. آقای رئیس‌جمهور! لطفاً فراموش نکنید!

    13. سلاح اتمی؛ جزو برنامه ریزی امنیتی و دفاعی ایران است؟ /تمام «نه»های رهبر انقلاب به سلاح هسته ای +اینفو

    14. رهبر انقلاب: تحریم‌ها ملت ایران را از پا در نمی‌آورد/ اگر حال جامعه کارگری خوب شود، حداقل نیمی از مردم حالشان خوب می‌شود

    15. وزیر کشور: پلیس با رعایت کرامت انسانی به عده کمی که قانون حجاب را رعایت نکنند تذکر می‌دهد

    16. سوء استفاده عباس عبدی از «ماچه الاغ ماده»!

    17. توماج صالحی به حبس محكوم شد/مظلوم نمايي يك اغتشاشگر 

    18. ناصر ایمانی: فرض کنیم یکی از این صحنه های ضرب و شتم ....

    19. همه رقیبان قالیباف در ریاست مجلس آینده/ توضیح معاون رئیسی درباره استقرار فراجا در بنیاد نخبگان

    20. رئیسی: مشکلات آبی و برقی کشور در حال حل‌شدن هستند  

    21. ضرب‌الاجل مجلس برای دولت / منتظر مدیریت بازار ارز هستیم  

    22. صدای خُرد شدن استخوان‌های صهیونیسم جهانی بیش از هر زمان دیگری به گوش می‌رسد

    23. رئیسی: جمهوری اسلامی تحریم‌ناپذیر است

    24. همسر سید مصطفی خمینی درگذشت

    25. قالیباف: تأخیر بانک مرکزی در تأمین ارز دارو محرز است

    آخرین عناوین