توصیه باهنر به شورای نگهبان/ توضیح وزیر ارتباطات درباره درخواست افزایش قیمت اینترنت/ هشدار وحیدی درباره دریای خزر

  4021004086 ۲۹ نظر، ۰ در صف انتشار و ۱۲ تکراری یا غیرقابل انتشار

هر روز اخبار فراوانی در رسانه‌ها منتشر می‌شود که دنبال کردن آن‌ها ـ حتی برای آنانی که اهل مطالعه اخبار هستند ـ کار دشواری است. بسته خبری ـ تحلیلی الف، با رصد اخبار و رویدادهای مهم، همچنین تحلیل‌های صورت گرفته در این زمینه، مخاطبان خود را از مهم‌ترین وقایع روز آگاه می‌کند.

توصیه باهنر به شورای نگهبان/ توضیح وزیر ارتباطات درباره درخواست افزایش قیمت اینترنت/ هشدار وحیدی درباره دریای خزر

توصیه باهنر به شورای نگهبان

آیت‌الله خامنه ای در آخرین دیدار مردمی «مشارکت پرشور» و «میدان باز برای رقابت جناح‌ها» در انتخابات تاکید کردند.

محمدرضا باهنر، فعال سیاسی اصولگرا درباره سخنان رهبری در گفتگو با ایران با بیان اینکه مشارکت به ابزارهایی نیاز دارد، تصریح کرد: یکی از این ابزارها، رقابت است. واقعیت قضیه این است که باید رقابت‌هایی در کشور شکل بگیرد و جریان‌های مختلف سیاسی و مواضع متفاوت اقتصادی بیایند و با‌هم تعامل داشته باشند و برخورد افکار صورت بگیرد. در این ماجرا یکسری از دستگاه‌ها مسئول هستند. برخی مانند وزارت کشور و شورای‌نگهبان و هیأت‌های نظارت دستگاه‌های نظارتی هستند و می‌توانند در برقراری امنیت و سلامت انتخابات کمک کنند.

وی تأکید کرد: شورای نگهبان باید با سعه‌صدر بیشتری صلاحیت‌ها را مورد بررسی قرار دهد. هر مقدار که تعداد نامزدهای انتخاباتی بیشتر باشند، قاعدتاً می‌تواند روی قضیه مشارکت تأثیر مثبت بگذارد و مشارکت را بالا ببرد.

نماینده سابق تهران در مجلس شورای اسلامی در ادامه به نقش مطبوعات و رسانه‌ها برای تحقق انتخابات پرشور اشاره کرد و گفت: از سوی دیگر باید به نقش رسانه ملی هم پرداخت. صدا و سیما باید بیشتر از هر زمانی به میدان بیاید.

باید جناح‌های مختلف کرسی‌های گوناگون و مواضع متفاوت را بیاورد و به بحث و مناظره بگذارد که افکارعمومی هم آگاه شود و جهاد تبیین اتفاق بیفتد. هم اینکه مردم بتوانند تصمیم بگیرند و بین حرف‌ها و برنامه‌های متفاوتی که اعلام می‌شود برنامه قابل‌قبول‌تر را انتخاب کنند. تا اولاً بتوانند برای حضور در انتخابات راحت‌تر تصمیم بگیرند و دوماً به افرادی که از نظرشان شایسته هستند رأی بدهند.

وظیفه شورای نگهبان در عمل به دستور رهبری چیست؟

فرهیختگان نوشت: « برای عملی شدن راهبرد مشارکت حداکثری در انتخابات مجلس دوازدهم، شورای نگهبان باید بدون تعارف دایره کوچک‌شده هیات‌های اجرایی در مرحله اول بررسی صلاحیت‌ها را اصلاح و جبران کند.

نمی‌توانیم بدون حضور سلایق مختلف در صحنه انتخابات از عموم مردم برای مشارکت دعوت کنیم. اینکه ردصلاحیت‌ها در انتخابات مجلس به‌صورتی انجام شود که تنوع دیدگاه‌های سیاسی مختلف در عرصه حضور داشته باشند، یکی از چند عامل مشارکت بالاست.

مدافعان ردصلاحیت‌های کیلویی معمولا پشت این استدلال پنهان می‌شوند که «وزن گروه‌های سیاسی بالا نیست و برای همین ردصلاحیت‌ها تعیین‌کننده نیست.» هرچند این گزاره به‌معنای وزن کم گویندگان آن هم است، اما مهم‌تر اینکه هر قدر سهم «کارآمدی» در مشارکت انتخاباتی بالاتر باشد، سهم تقصیر صاحب‌منصبان فعلی و اخیر در مشارکت نهایی هم بالاتر می‌رود.

به‌هرحال جامعه میان انتخابات با حضور سلایق گوناگون سیاسی و انتخابات یکدست تفاوت قائل است، چنانچه رادیکال کردن فضای سیاسی کشور برای از میدان خارج کردن رقبا قبل از شروع رقابت سیاسی، مانند سوراخ کردن کشتی به‌ضرر همه است.

تبدیل صحنه سیاست به باشگاه مشت‌زنی، فرآیند و سازوکار سیاسی کشور را مختل می‌کند و «رادیکالیسم» مانند آفت درخت انتخابات را از درون خشک خواهد کرد. نهاد سیاسی برآمده از چنین مسیری نه پشتوانه مردمی و نخبگانی دارد، نه ربطی به اصول انقلاب. نه کارآمدی دارد و نه توان پاسخگویی به حداقلی‌ترین امور کشور...

 برای بالا بردن سهم مشارکت سیاسی در کلانشهرها نحوه رفتار صداوسیما شاید به اندازه رفتار دولت و شورای نگهبان اهمیت دارد. وقتی صداوسیما تریبون یک‌طرفه یک سلیقه سیاسی باشد و بین مخاطبان دیوار بکشد، نمی‌تواند عموم مردم را به حضور در انتخابات دعوت کند.

متاسفانه آب رفتن میزان مخاطبان تلویزیون در چندسال اخیر ضربه مهلکی به میزان اثربخشی آن زده است. حالا همان سازمان عریض و طویل را داریم که خیلی گران اداره می‌شود ولی از میزان اثر مثبتش کاسته شده است.

تلویزیونی که مجبور است برای دعوت از میهمان‌های شب یلدا پول‌های کلان خرج کند، چگونه می‌تواند مرجع موثر در بالا رفتن مشارکت انتخاباتی باشد؟ این صداوسیما اگر برای انتخابات اسفند کار منفی نکند و تریبون ملی‌اش را به کج‌راهه نبرد، کافی است.»

ناخرسندی رهبری از برخی فرایندها در انتخابات

عباس سلیمی‌نمین، فعال سیاسی اصولگرا، در گفتگو با خبرآنلاین با اشاره به بیانات اخیر رهبر انقلاب درباره انتخابات، بیان کرد: قاعدتا دستگاه‌های نظارتی و اجرایی بخشی از پیش نیاز مشارکت در انتخابات را رقم می‌زنند. تردیدی نیست که تکرار این تذکر از جانب رهبری به معنای ناخرسند بودن از برخی عملکردهاست.

وی درباره علت ناخرسندی رهبر انقلاب، گفت: عملکردهایی که تاکنون درباره زمینه‌سازی یک انتخابات مناسب با شان ملت ایران باشد، صورت نگرفته است.

سلیمی‌نمین با اشاره به عملکرد دستگاه‌های اجرایی در انتخابات گفت: زمانی که نتایج هیأت اجرایی اعلام شد، برخی از افرادی که سابقه‌شان، سلامت سیاسی و اقتصادی آنان را نشان می‌دهد رد شدند. ممکن است گاهی برخی افراد مواضعی را اتخاذ کنند که درست نباشد، نباید به خاطر یک خطا ما از یک شخصیت سالم، پاک و صاحب فکر محروم شویم.

این چهره سیاسی گفت: یک بزرگ منشی و وسعت نظر در کسانی که دست‌اندرکاران انتخابات هستند، باید وجود داشته باشد که منجر به محروم شدن مردم از برخی شخصیت‌هایی که خود را در گذشته نشان داده و همه هم به سلامت آنان اذعان دارند به دلیل تنگ‌نظری یا سخت‌گیری نشود. به این معنا که افراد نباید اشتباه کنند و در صورت اشتباه نباید حذف شوند. ممکن است افراد در زندگی سیاسی اشتباه کنند، این نباید منجر به محروم شدن ملت از وجود یک فرد با سابقه شود.

این فعال سیاسی اصولگرا به اشاره به عملکرد شورای نگهبان، گفت: آقایان شورای نگهبان باید این نوع تنگ‌نظری‌ها را جبران کنند و زمینه انتخابات مشارکتی را فراهم بسازند.

***

توضیح وزیر ارتباطات درباره درخواست افزایش قیمت اینترنت

عیسی زارع‌پور، وزیر ارتباطات در گفت‌وگو با ایلنا، درباره این‌که مطرح می‌شود قرار است تعرفه‌های اینترنت از سوی اپراتورها گران شود و اینکه چه نظارتی روی اپراتورها وجود دارد که با گران شدن تعرفه‌ها کیفیت خودشان را بالا ببرند،‌ گفت: در این مورد هنوز تصمیمی گرفته نشده است، اما خط قرمز ما کیفیت است. هرچیزی که باعث کاهش کیفیت شود، حتما ما برایش تدبیر می‌کنیم.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: الان اپراتورها استدلال می‌کنند که با این تعرفه نمی‌توانند خود را توسعه دهند و در حال حاضر ما در حال بررسی هستیم.

 گفتنی است اپراتورهای ارائه‌دهنده اینترنت در نامه‌ای به رییس‌جمهور خواستار افزایش صددرصدی تعرفه برای بسته‌های دیتای همراه بالاتر از دو گیگابایت شدند.

***

واکنش عجیب وزیر علوم به استعفای رییس سازمان سنجش

به گزارش مهر، محمد علی زلفی گل وزیر علوم، تحقیقات و فناوری امروز در حاشیه اختتامیه جشنواره حرکت در دانشگاه شهید بهشتی در پاسخ به سوال مهر در مورد پذیرفتن یا نپذیرفتن استعفای رئیس سازمان سنجش و اینکه وضعیت سازمان در حال حاضر با توجه به استعفای رئیس آن چیست، گفت: این موضوعی فنی است، آن را رها کنید و از آن عبور کنید.

روز گذشته خسروپناه، دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی نیز از عدم پذیرش استعفای رئیس سازمان سنجش آموزش کشور توسط وزیر علوم خبر داده بود.

به گزارش مهر، عبدالرسول پورعباس، رئیس سازمان سنجش روز ۲۷ آذر ماه با انتشار نامه‌ای در اعتراض به حکم دیوان عدالت اداری درباره بازگشت به تحصیل داوطلبان شبهه‌دار کنکور از مقام خود استعفا کرد.

***

بازگشت مجدد لایحه عفاف و حجاب به مجلس

به گزارش فارس، هادی طحان نظیف سخنگوی شورای نگهبان درباره آخرین وضعیت لایحه عفاف و حجاب گفت: شورای نگهبان نسبت به لایحه حمایت از خانواده از طریق ترویج فرهنگ عفاف و حجاب در مرحله قبل ایرادات و ابهامات متعددی را داشت که مجلس در جلسات خود این موارد را اصلاح کرد و ما مجددا این لایحه را در دستور کار شورای نگهبان قرار دادیم و با بررسی‌های به عمل آمده مشخص شد که بسیاری از ایرادات و ابهامات برطرف شده است. 

وی افزود: با این حال هنوز برخی ایرادات و ابهامات وارده به این لایحه پابرجا است و به همین خاطر بار دیگر لایحه را برای اصلاح مواردباقی مانده به مجلس ارجاع دادیم. 

سخنگوی شورای نگهبان خاطرنشان کرد: هر زمان که مجلس همین ایرادات و ابهامات باقی مانده را اصلاح کند ما نیز لایحه اصلاح‌ شده را مجدداً بررسی و نظر نهایی شورای نگهبان را اعلام خواهیم کرد.

***

توضیحات کنعانی درباره اعتراض ایران به روسیه

به گزارش ایسنا ، ناصر کنعانی، سخنگوی وزارت خارجه در نشست خبری در پاسخ به سؤالی درباره بیانیه مشترک روسیه و کشورهای عربی در مراکش و برخی ادعاهای مطرح شده در این بیانیه در ارتباط با جزایر سه گانه ایران و واکنش تهران به این موضوع با توجه به حساسیت جدی افکار عمومی به موضوع تمامیت ارضی کشور گفت: ما موضع خود را در این ارتباط مطرح کردیم و یک بار دیگر تأکید می‌کنم که ادعاهای مندرج در بیانیه مشترک روسیه و کشورهای عربی در مراکش درباره جزایر سه‌گانه ایرانی به منزله اقدام علیه حاکمیت و تمامیت ارضی ایران تلقی می‌شود و مفاد آن از نظر ایران از اساس مردود و غیرقابل قبول است.

کنعانی تاکید کرد : طرح نکات مندرج در بیانیه درباره جزایر سه‌گانه ایرانی به منزله نقض اصول پذیرفته شده در حقوق بین‌الملل و منشور ملل متحد مبنی بر احترام به حاکمیت و تمامیت ارضی کشورها است .

این دیپلمات ارشد جمهوری اسلامی ایران با بیان این که  همان طور که بارها گفته‌ایم‌، ما در ارتباط با تمامیت ارضی کشور با هیچ طرفی تعارف نکرده و نمی‌کنیم، گفت: جمهوری اسلامی ایران با صریح‌ترین و شفاف‌ترین عبارات اعتراض خود به این بیانیه اعلام کرده و مفاد بیانیه را کاملا مردود شمرده  است. در مورد روسیه نیز صریح‌ترین عبارات ایران در اعتراض به این بیانیه مشترک در عالی‌ترین سطح به مقامات دولت روسیه اعلام شده است.

وی تاکید کرد: مواضع ما در این زمینه روشن است. ایران در ارتباط با حاکمیت و تمامیت ارضی خود با هیچ طرفی مسامحه نمی‌کند و  عکس‌العمل‌ها، واکنش‌ها و اقدامات دیپلماتیک ایران هم در چارچوب اهتمام جدی، قاطعانه، مسئولانه و توأم با دقت نسبت به حاکمیت و تمامیت ارضی جمهوری اسلامی ایران و هم در چارچوب منافع ملی و با در نظر گرفتن همه ابعاد منافع ملی ایران انجام می‌شود.

***

هشدار وحیدی درباره دریای خزر

به گزارش ایسنا، احمد وحیدی در مراسم افتتاح دومین رویداد مدیریت بحران ایران قوی یکی از نگرانی‌ها در حوزه مدیریت بحران کاهش تراز آب دریای خزر و آثار منفی آن روی کشورهای حاشیه این دریاست و دلیل این اتفاق نیز کاهش ورودی آب به دریای خزر است و در همین راستا نیز پیش بینی شده که اگر روند کنونی ادامه یابد، دریای خزر در چند دهه آینده خشک خواهد شد. جدای از اینکه این پیش بینی دقیق است یا خیر؟ باید گفت که این یک واقعیت است که باید کشورهای حاشیه خزر به آن بیندیشند و برایش چاره جویی کنند.

وحیدی به موضوع رودخانه‌ها نیز اشاره کرد و گفت: رودخانه هایی در کشورهای همسایه جاری هستند و وارد خاک ایران می شوند. اگرچه مالکیت یک رودخانه با کشور دیگر است؛ اما اگر در این زمینه اقداماتی بدون هماهنگی انجام شود، آثار سوء آن بر سایر کشورهای منطقه اثرگذار خواهد بود.

وزیر کشور در ادامه با اشاره به برخی سدسازی های انجام شده در کشورهای همسایه اظهار کرد: در موضوع سدسازی‌ها باید به منافع منطقه‌ای توجه و بر اساس آن تصمیم گیری شود؛ زیرا ممکن است آثار مشکل زای ناشی از این اقدامات سبب مخاطرات طبیعی در سایر کشورها شود، به طوری که آثار آن را همه خواهند چشید. در همین راستا نیز انتظار ما این است که در یک هماهنگی منطقه‌ای، کمیته‌ای برای این منظور شکل گیرد و با هماهنگی کشورهای منطقه موضوعات زیست محیطی ناشی از سدسازی ها و انحرافات آب رودخانه ها مورد بررسی قرار گیرد و به شکلی این طرح ها طراحی شود که منطقه ضرر نکند.

***

توضیح عجیب نوبخت درباره ماجرای بنزین 98 و صبح جمعه

محمدباقر نوبخت، رئیس سازمان برنامه و بودجه در دولت روحانی دربار سخنان روحانی مبنی بر اینکه «من خودم صبح جمعه فهمیدم بنزین گران شده» به اعتماد گفت: «اين هم از موارد تقطيع شده است. واقعيت آن است كه نظام تصميم گرفته بود از توصيه‌اي كه افراد خبره و اقتصاددانان در خصوص واقع‌بينانه كردن قيمت بنزين داشتند، تبعيت كند.

همين امروز هم كه جامعه حاضر به گراني بنزين نيست، با اينكه عموم مردم تاييد مي‌كنند كه قيمت واقعي بنزين اين رقم نيست. در واقع پايين نگه داشتن قيمت بنزين ناشي از كسري‌هاي ديگري است كه در اقتصاد و معيشت ايرانيان وجود دارد.

تصميم نظام گراني بنزين بود و بنده كاملا در جريان آن قرار داشتم. بنا هم بر اين بود كه منابع حاصله از گراني بنزين، تحت عنوان يارانه بنزين به جامعه بازگردد.

هر بار كه صحبت از گراني بنزين مي‌شد، صف‌هاي طويلي مقابل پمپ‌بنزين‌ها تشكيل مي‌شد، عده‌اي بنزين را در خانه خود ذخيره مي‌كردند و اين امر حوادث تلخي را به دنبال داشت و... نهايتا تصميم‌سازي‌هاي ميان وزارت كشور و ساير نهادها صورت گرفت.

آقاي روحاني اعلام كردند اين تصميم اتخاذ شده و هر زمان مسوولان مقتضي مي‌دانند آن را اجرايي كنند و ديگر لازم نيست مجددا حتي آقاي رييس‌جمهور در جريان اجراي اين تصميم قرار بگيرند.

خود ما هم مي‌دانستيم كه بر اساس مجوزهايي كه به وزارت نفت و وزارت كشور داده شده، قرار است طرح اجرايي شود؛ اما زمان اجراي دقيق آن را نمي‌دانستيم. آقاي روحاني هم صبح روز جمعه و بعد از نماز صبح از طريق شبكه خبر متوجه شدند كه مجوز از قبل اعطا شده، توسط ايشان در آن روز جمعه عملياتي شده است. معناي اين اظهارات اين نبود كه ايشان از اساس خبر نداشتند؛ تصميم هم تصميم نظام بود.»

 

دیدگاه کاربران

ناشناس۳۳۳۳۲۶۱۲۱:۰۸:۲۵ ۱۴۰۲/۱۰/۴
رقابت برای جریانات قانون مند خواه و نه هر جریانی
ناشناس۳۳۳۳۷۰۰۰۹:۱۹:۵۰ ۱۴۰۲/۱۰/۵
نمایندگان مجلس سریعا اصلاحات لایحه عفاف و حجاب را انجام و به شورای نگهبان بفرستند و اجازه ندهند تصویب این قانون برای بعد از انتخابات مهندسی شود
ناشناس۳۳۳۳۷۱۹۰۹:۳۰:۴۹ ۱۴۰۲/۱۰/۵
قانون عفاف و حجاب توپ بین مجلس و شورای نگهبان شده سریعتر تکلیف قانون را معلوم کنید.
مهدی۳۳۳۳۸۸۶۱۱:۱۳:۳۰ ۱۴۰۲/۱۰/۵
چند پیشنهاد دارم موشک‌هایی را در بوموسی مستقر کنید و به نمایش بگذارید فعالیت رسانه‌ای هم در کنارش نیاز است. رزمایشی را در نزدیکی سواحل امارات برگزار کنید. ادعاهایی که ما پیشتر هم داشتیم را دوباره مطرح کنید، بمانند جزیره زرکوه که برای ایران است و امارات آن‌ را اشغال کرده و تسلط به آن برای ما موقعیت استراتژیکی فراهم می‌کند و سبب می‌شود موقعیتی مانند یونان در برابر ترکیه پیدا کنیم. ما هم مقابله به مثل کنیم طرف قبل از اینکه روسیه باشد امارات است که پشت روسیه پنهان شده!!
ناشناس۳۳۳۳۲۶۲۲۱:۰۹:۴۸ ۱۴۰۲/۱۰/۴
خود امارات هم هیچ!!!!
ناشناس۳۳۳۳۲۶۷۲۱:۱۵:۰۴ ۱۴۰۲/۱۰/۴
تایید صلاحیت افراد نالایق و نامحرم و انتخاب آنان توسط مردم شده این وضع کشور
ناشناس۳۳۳۳۲۷۵۲۱:۲۳:۲۷ ۱۴۰۲/۱۰/۴
فیلترینگ را کنسل کنید بخدا کاروزندگی داریم، خیلی معطل کننده و وقت کشی است. کدام کشور دنیا همه واتساپ و اینستاگرام و تلگرام و یوتیوب و فیس بوک و همه چیز، فیلتر است؟؟؟؟
ناشناس۳۳۳۳۹۰۸۱۱:۳۴:۰۶ ۱۴۰۲/۱۰/۵
هروقت قانون ایران را قبول کردن می شوند مانند بقیه جاها
مهدی۳۳۳۴۰۰۱۱۲:۲۸:۱۷ ۱۴۰۲/۱۰/۵
جالب این است که خودشان هم، همه این فیلترها رو دور میزنند و در این فضا حضور پیدا می‌کنند. منطق این عمل چیه شاید خودشون هم نتونن جواب بدن. شاید گفته بشه که تا الان که فیلتره باعث میشه خیلیا نیان ولی اگر بازش کنیم همه میان که این جمله از ریشه و بن غلطه چون ملت همه در اینستا، تلگرام، ایکس و غیره بصورت عمده حضور دارند!! خودتحریمی چرا! سنگ اندازی چرا!
ناشناس۳۳۳۳۲۸۴۲۱:۳۰:۱۹ ۱۴۰۲/۱۰/۴
چرا انتقادات از شورای نگهبان را اعلام نمی کنید
ناشناس۳۳۳۳۲۸۶۲۱:۳۰:۳۰ ۱۴۰۲/۱۰/۴
دولت ريسي وقتي سركار اومد بلافاصله قيمت اينترنت رو گرون كرده بود ديگه براي چي ميخواد گرون كنه؟فقط٢زار حقوق ناچيز كارگر وكارمند رو اضافه كنه درحاليكه قيمت اجناس تودوسال گذشته ١٠برابر شده ؟
ناشناس۳۳۳۳۷۸۶۱۰:۱۳:۳۹ ۱۴۰۲/۱۰/۵
10 برابر!!!! خیلی از افزایش ها بابت عدم افزایش دولت قبلی بود که با چاپ پول و تورم ان پایین نگه داشته می شده و تورم ان در مسکن و ماشین برده شده بوده و...
ناشناس۳۳۳۳۳۵۲۲۲:۳۰:۰۴ ۱۴۰۲/۱۰/۴
آقای باهنر هیچ می‌دانی که کشور به کویر تبدیل شده ورودهای ودریاچه ها وتالابها خشک شدند ؟وهمه مردم درفکر فرار ازکشور هستند اینها وهزاران بدبختی دیگر ؛نتیجه مدیریتهای شما وهمفکرانت هست پس بیخود در مورد تایید صلاحیت ویا عدم صلاحیت اصلاح طلبان مانور ندهید .
ناشناس۳۳۳۳۳۷۵۲۳:۰۴:۲۸ ۱۴۰۲/۱۰/۴
توصيه هاي باهنر به شوراي نگهبان ---------------------------------------- --- حالا اين توصيه ها ، جناب باهنر به شوراي نگهبان كرده ؟ محمد رضا باهنر را مي گويم ؟ -- درسته ! ... عجيبه ! ...نميدانم اخوي ... دچار شك و شبهه شده ام ! ميدوني برادر هر چه در اين توصيه دقت مي كنم بيشتر يقين ميكنم كه اين توصبه ها بايد توصيه هاي يك باهنر « ديگر » باشد تا توصيه هاي « محمد رضا » ! ... شما چه ميگي ؟!
ناشناس۳۳۳۳۳۷۷۲۳:۰۴:۵۸ ۱۴۰۲/۱۰/۴
شورای نگهبان باید تنگ نظریهای گذشته خود را کنار بگذارد و با سعه صدر و واقع بینی و بدور از هرگونه تعصبی، داوطلبان واجد شرایط و دارای شایستگی را فارغ از وابستگی های جناحی تایید صلاحیت کند و مسئول تمام اعمال خود نیز باشد و به محض اتفاق ارتکاب هر گونه خلاف قانون از طرف نمایندگان، فورا تایید صلاحیت آنان را پس بگیرد و با معرفی آنها به قوه قضاییه، خواهان محاکمه و مجازات نمایندگان باشد. مثلا همین الان شورای نگهبان باید خواستار محاکمه و مجازات سنگین نماینده هایی باشد که در فیدلیتی گیت مجرم هستند.
ناشناس۳۳۳۳۳۸۲۲۳:۱۲:۳۱ ۱۴۰۲/۱۰/۴
خنده های روحانی بعد از گران شدن بنزین نمک پاشیدن بر زخم مردم بود.
ناشناس۳۳۳۳۳۸۶۲۳:۱۴:۴۹ ۱۴۰۲/۱۰/۴
اقای نوبخت گفته بود نجومی بگیران ذخائر نظام هستن !!! در این مورد چه توضیحی دارند ؟!
ناشناس۳۳۳۳۳۹۰۲۳:۱۷:۱۳ ۱۴۰۲/۱۰/۴
مگر ممكن است تصميم به اين مهمي از اجراي آن خبر نداشته باشند و تدابير لازم در نظر نگرفته باشند
دعا گو شما اصغر !۳۳۳۳۳۹۲۲۳:۱۷:۴۱ ۱۴۰۲/۱۰/۴
اندر حكايت در خواست افزايش قيمت اينترنت ! --------------------------- -- بازهم هم صحبت از گراني ؟ انگاري هيچ حرف از ارزاني نيست ؟ ... همه اش گراني ! -- چرا !... بي انصافي نكن برادر ! حرف از ارزاني هم هست ! ... آنجا كه برخي از مسئولان با برخي از عملكردها يشان با زبان بي زباني به مردم مي گويند : « اين گراني ها ارزاني تان باد » ... حالا برادر ملتفت شدي صحبت از ارزاني هم هست !!
ناشناس۳۳۳۳۳۹۳۲۳:۱۸:۲۶ ۱۴۰۲/۱۰/۴
افزایش قیمت بنزین در سال 98 اشتباه نبود اما اجرای اون بدون اطلاع رسانی قبلی و اقناع افکار عمومی اشتباه بود و باعث شد تا 1500 هزار میلیارد تومان به اموال عمومی و خصوصی خسارت وارد بشود.
ناشناس۳۳۳۳۳۹۶۲۳:۱۹:۴۶ ۱۴۰۲/۱۰/۴
رئیس دولتی که از افزایش 3 برابری نرخ بنزین صبح جمعه مطلع می شد واقعا نوبر بود !
ناشناس۳۳۳۳۴۰۰۲۳:۲۴:۵۰ ۱۴۰۲/۱۰/۴
بانیان وضع موجود نمایندگانی هستند که با وجود ابن همه فساد ارزی تفحصی از بانک مرکزی و شبکه بانکی انجام ندادند حتی تفحص از بورس را هم که انجام دادند گزارش آنرا منتشر نکردند
ناشناس۳۳۳۳۴۰۲۲۳:۲۸:۱۰ ۱۴۰۲/۱۰/۴
با توجه به عدم شفافیت در مورد فساد خودرویی برخی نمایندگان مجلس دود اینکار به چشم همه نمایندگان میرود و مردم به نمایندگان مجلس یازدهم رای نمی دهند که هیچ بلکه از نمایندگان مجلس دوازدهم می خواهند در مورد رانت خودرویی و دیگر رانت ها و امتیازات و احیانا تبانی های صورت گرفته توسط برخی نمایندگان تحقیق و تفحص بعمل آورند و نتیجه آنرا به مردم اعلام کنند
كوچيك شما اصغر !۳۳۳۳۴۸۵۰۱:۲۰:۰۴ ۱۴۰۲/۱۰/۵
اندر حكايت نقد و نسيه ! -------------------------------------------- هشدار وزير كشور در باره درياي خزر ! -------------------------------------------- --- از قديم و نديم گفته اند كه نقد را نبايد ول كرد چسبيد به نسيه ! --- نقد كدومه برادر ؟ --- محيط زيست خودمان و آلودگي هاي هوا در همين روزها مخصوصا در بلاد بزرگ ! -- بسيار خوب ! حالا نسيه كدومه ؟ --- خشك شدن درياچه خزر در چند دهه آينده به روايت وزير محترم كشور ! -- عجب ! ...الحق و الانصاف بايد فعلاً نقد را چسبيد و نسيه را فعلاً ول كرد !!
ناشناس۳۳۳۳۶۴۰۰۸:۲۳:۰۶ ۱۴۰۲/۱۰/۵
اینکه «تصمیم گران کردن بنزین تصمیم نظام بود» یکی دیگه از خبطهایی است که کارگزاران دولت سابق مرتکب میشوند. رویه جناب روحانی و کارگزارانش این بود که هر جا در تحلیل خرابکاریها کم میآوردند، آنرا تصمیم نظام میدانستند.
ناشناس۳۳۳۳۶۹۶۰۹:۱۵:۳۶ ۱۴۰۲/۱۰/۵
آقای باهنر: هر مقدار که تعداد نامزدهای انتخاباتی بیشتر باشند، قاعدتاً می‌تواند روی قضیه مشارکت تأثیر مثبت بگذارد و مشارکت را بالا ببرد. خیر جناب باهنر. اگر قرار باشد عده ای بی تجربه را جمع کرد و آورد و تعداد داوطلب را زیاد کرد باعث نمی شود مردم بیایند و رای بدهند. هرگاه تمام نمایندگان افکار عمومی کشور بخصوص منتقدان به وضع موجود در بین داوطلبان وجود داشته باشند نیازی به تبلیغ صدا و سیما هم نیست خود مردم شرکت می کنند.
ناشناس۳۳۳۳۷۰۴۰۹:۲۱:۲۴ ۱۴۰۲/۱۰/۵
یه پیشنهاد برای آقای کنعانی و سیستم وزارت امور خارجه دارم: شما هم با یک کشور سوم که دارید تفاهم نامه امضا میکنید میتونید به حق حاکمیت اوکراین بر حاکمیت سرزمینی اش اصرار کنید. اصلا چرا راه دوری برویم، بروید با ژاپنی ها معاهده ای امضا کنید و بر حق حاکمیت ژاپن بر جزایر کوریل تاکید کنید، همین قدر هم کافیه!!!
ناشناس۳۳۳۳۷۷۵۱۰:۱۰:۴۷ ۱۴۰۲/۱۰/۵
فقط باید پایبندی به قانون وجود داشته باشد و از اعمال سلیقه و نظر گروهی خاص شدیدأ جلوگیری شود، چراکه دست اندر کاران انتخابات فقط کارمند نظام هستند و بایستی طبق قانون عمل نمایند. بزگ منشی و وسعت نظر یعنی چی؟؟؟!!! این مفاهیم در مقابل دشمن معنی دارد نه در مقابل مردم. فعل انجام شده یا قانونی است یا نه.
ناشناس۳۳۳۳۹۷۶۱۲:۱۷:۴۴ ۱۴۰۲/۱۰/۵
در حال حاضر مسئله مردم ارتزاق و معیشت است .
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های دیروز

  1. نگاهی به مسیر بازیگرانی که مهاجرت کردند/ از بازیگری تا رقص و رانندگی تاکسی!

  2. با حلوا حلوا گفتن، دهان شیرین نمی‌شود!

  3. ساماندهی بازار مسکن و اجاره‌بها در خوان آخر/ اسب سرکش مسکن، آرام می‌گیرد؟

  4. هشدار حسین شریعتمداری؛ فاجعه برجام در انتظار لایحه عفاف!

  5. یکی از مسائل مهم کشور، عفاف و حجاب است/ نظرات شهید مطهری راهگشا است

  6. خلجی: آواربرداری از خرابی ۱۰ ساله زمانبر است

  7. نتانیاهو: احکام دادگاه لاهه را نمی پذیریم

  8. ناصر ایمانی: فرض کنیم یکی از این صحنه های ضرب و شتم ....

  9. اشکان خطیبی از شرایط زندگی‌ در اروپا می‌گوید: دیگر توانایی کار کردن ندارم

  10. همه رقیبان قالیباف در ریاست مجلس آینده/ توضیح معاون رئیسی درباره استقرار فراجا در بنیاد نخبگان

  11. سوء استفاده عباس عبدی از «ماچه الاغ ماده»!

  12. دلارهای خانگی روانه بازار شدند/ روند نزولی قیمت دلار در بازار آزاد سرعت گرفت

  13. آیت‌الله مکارم شیرازی خطاب به سردار رادان: «طرح نور» را با قدرت ادامه دهید

  14. افشای لیست ارزبگیران توسط گمرک

  15. سونامی مولانا در سینمای ایران؛ رکورد افتتاحیه شکست

  16. خاندوزی: ۱۵۰ همت از اموال مازاد بانکها واگذار شد

  17. دانشگاه واشنگتن دانشجویان را به اخراج و تعلیق تهدید کرد

  18. سرنگونی پهپاد پیشرفته آمریکا در سواحل یمن

  19. رئیسی: جمهوری اسلامی تحریم‌ناپذیر است

  20. مورایس مسلمان شد

پربحث‌های هفته

  1. اقدامی  اشتباه، در زمانی اشتباه تر!

  2. بازی با کلمات

  3. نگاهی به مسیر بازیگرانی که مهاجرت کردند/ از بازیگری تا رقص و رانندگی تاکسی!

  4. با حلوا حلوا گفتن، دهان شیرین نمی‌شود!

  5. کوچه زیباکلام هنوز تیر چراغ برق دارد؟!

  6. نظرات برگزیده مخاطبان الف: تکرار تجربیات شکست‌خورده درباره حجاب هیچ ثمری ندارد/ زیباکلام به دشمنی اسرائیل با ایران توجه نمی‌کند

  7. هیچ تردیدی در اجرای طرح نور نداریم

  8. اعتراض حواله داران پژو پارس به افزایش قیمت ۴۰۰ میلیونی

  9. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

  10. توافق جدید ایران و آمریکا چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

  11. گزارش میدانی از طرح نور فراجا

  12. ساماندهی بازار مسکن و اجاره‌بها در خوان آخر/ اسب سرکش مسکن، آرام می‌گیرد؟

  13. جریان دائمی تجارت، به جای تعطیلی روز شنبه

  14. نحوه رفتار متفاوت فروشندگان در برابر پوشش حجاب مشتریان

  15. رادان:‌ طرح نور با قوت ادامه دارد

  16. چرا این همه " در پوستینِ خَلق" می افتیم؟!

  17. این ابهامات مناقشه‌برانگیز را برطرف کنید

  18. هشدار حسین شریعتمداری؛ فاجعه برجام در انتظار لایحه عفاف!

  19. تاکید رئیسی بر اجرای قانون عفاف و حجاب

  20. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

  21. وزارت راه در شناسایی خانه‌های خالی مسئول است

  22. یکی از مسائل مهم کشور، عفاف و حجاب است/ نظرات شهید مطهری راهگشا است

  23. حمایت معاون رئیسی از تعطیلی پنج‌شنبه‌ها/ تاکید رادان بر ادامه طرح «نور» فراجا/ انتقاد روزنامه دولت از کریمی قدوسی

  24. به زور کسی را به بهشت نمی بریم اما در برابر ناهنجاریها ایستاده‌ایم

  25. واکنش مشاور قالیباف به حواشی اخیر گشت ارشاد/ روایت ظریف از علت عدم مذاکره با ترامپ

پربحث‌های هفته

  1. اقدامی  اشتباه، در زمانی اشتباه تر!

  2. با حلوا حلوا گفتن، دهان شیرین نمی‌شود!

  3. کوچه زیباکلام هنوز تیر چراغ برق دارد؟!

  4. نظرات برگزیده مخاطبان الف: تکرار تجربیات شکست‌خورده درباره حجاب هیچ ثمری ندارد/ زیباکلام به دشمنی اسرائیل با ایران توجه نمی‌کند

  5. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

  6. توافق جدید ایران و آمریکا چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

  7. هشدار حسین شریعتمداری؛ فاجعه برجام در انتظار لایحه عفاف!

  8. تاکید رئیسی بر اجرای قانون عفاف و حجاب

  9. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

  10. حمایت معاون رئیسی از تعطیلی پنج‌شنبه‌ها/ تاکید رادان بر ادامه طرح «نور» فراجا/ انتقاد روزنامه دولت از کریمی قدوسی

  11. به زور کسی را به بهشت نمی بریم اما در برابر ناهنجاریها ایستاده‌ایم

  12. واکنش مشاور قالیباف به حواشی اخیر گشت ارشاد/ روایت ظریف از علت عدم مذاکره با ترامپ

  13. خلجی: آواربرداری از خرابی ۱۰ ساله زمانبر است

  14. اشتباه برخی گروه‌ها در مقابله با توئیت فضائلی

  15. توضیحات سردار جعفری درباره تذکر رهبری پیرامون مبارزه با بی‌حجابی/ توصیه همتی درباره نرخ‌های متفاوت ارز

  16. خسارت در «اس-۳۰۰»؛ مدرکی که نیست و افتخاری که به نام اسرائیل می‌سازند!

  17. سلاح اتمی؛ جزو برنامه ریزی امنیتی و دفاعی ایران است؟ /تمام «نه»های رهبر انقلاب به سلاح هسته ای +اینفو

  18. رهبر انقلاب: تحریم‌ها ملت ایران را از پا در نمی‌آورد/ اگر حال جامعه کارگری خوب شود، حداقل نیمی از مردم حالشان خوب می‌شود

  19. وزیر کشور: پلیس با رعایت کرامت انسانی به عده کمی که قانون حجاب را رعایت نکنند تذکر می‌دهد

  20. آقای رئیس‌جمهور! لطفاً فراموش نکنید!

  21. توماج صالحی به حبس محكوم شد/مظلوم نمايي يك اغتشاشگر 

  22. ناصر ایمانی: فرض کنیم یکی از این صحنه های ضرب و شتم ....

  23. همه رقیبان قالیباف در ریاست مجلس آینده/ توضیح معاون رئیسی درباره استقرار فراجا در بنیاد نخبگان

  24. رئیسی: مشکلات آبی و برقی کشور در حال حل‌شدن هستند  

  25. سوء استفاده عباس عبدی از «ماچه الاغ ماده»!

آخرین عناوین