پنتاگون: تصمیم‌گیری درباره کمک به اوکراین سخت شده است  

  4020924083

وزارت دفاع آمریکا نسبت به چشم انداز به خطر افتادن آمادگی رزمی ارتش آمریکا در صورتی که کنگره این کشور بسته کمک‌های جدید برای اوکراین را تصویب نکند، هشدار داد.

به گزارش ایسنا، پنتاگون از کنگره آمریکا درخواست کرد بودجه مکمل جدید درخواستی جو بایدن، رئیس جمهور این کشور برای اوکراین را «در سریع‌ترین زمان ممکن» تصویب کند و هشدار داد که حساب‌های پنتاگون در حال خالی شدن هستند و به زودی مجبور خواهد شد برای ادامه دادن به پشتیبانی از اوکراین، آمادگی رزمی ارتش آمریکا را قربانی کند.

به نوشته پایگاه «راشاتودی»، در هفته‌های اخیر قانونگذاران آمریکایی بر سر تصویب بسته ۶۰ میلیارد دلاری پیشنهادی جو بایدن برای اوکراین به بن‌بست برخورده‌اند. جمهوریخواهان کنگره موافقت خود با تصویب این بسته را مشروط به تشدید تدابیر کنترل مهاجرت در مرز آمریکا و مکزیک کرده‌اند.

ژنرال پاتریک رایدر، سخنگوی وزارت دفاع آمریکا در کنفرانسی مطبوعاتی در پنتاگون اظهار کرد، تصویب کمک‌های جدید درخواستی جو بایدن برای اوکراین برای ادامه دادن واشنگتن به پشتیبانی از کی‌یف در سال آینده میلادی ضرورت دارد.

رایدر برآورد کرد بودجه‌ای که طبق اختیار ریاست جمهوری برای برداشت تسلیحات در اختیار پنتاگون بوده تا با استفاده از آن تسلیحات را بدون تایید کنگره از انبارهای ارتش آمریکا برداشته و به اوکراین بفرستد تنها حدود ۴.۴ میلیارد دلار است. همچنین علاوه بر آن یک میلیارد دلار دیگر نیز برای پرسازی دوباره انبارها بودجه دارد.

رایدر اظهار کرد: «مطمئنا ما گزینه خود برای خرج کردن ۴.۴ میلیارد دلار را حفظ می‌کنیم. اما انتخابهای ما سخت شده است چون در نهایت مجبور خواهیم شد تصمیماتی بگیریم که یا به ضرر آمادگی رزمی ما یا به ضرر قابلیت ما برای ادامه دادن به پشتیبانی ضروری از اوکراین تمام خواهد شد.»

جو بایدن چند روز قبل هشدار داد، واشنگتن به پایان توانمندی خود برای ارائه کمک نظامی به کی‌یف نزدیک می‌شود و بر درخواستش از کنگره برای تصویب کمک‌های بیشتر در سریع‌ترین زمان ممکن تاکید کرد.

بایدن در نشستی در روز سه‌شنبه با ولودیمیر زلنسکی، همتای اوکراینی خود به اعلام بسته کمک‌نظامی دیگری به ارزش ۲۰۰ میلیون دلار برای کی‌یف که شامل موشک‌های رهگیر پدافند هوایی، توپ و مهمات است پرداخت.

روز پنجشنبه مجالس سنا و نمایندگان کنگره آمریکا یک لایحه بودجه فراگیر نظامی به ارزش بیش از ۸۸۶ میلیارد دلار که شامل ۳۰۰ میلیون دلار کمک‌ بیشتر برای اوکراین است را تصویب کردند.

همزمان روزنامه نیویورک تایمز به نقل از مقام‌های آمریکایی که نامشان فاش نشد نوشت، اوکراین اکنون مجبور است «با بودجه‌ای کمتر» بجنگد و کی‌یف «انتظاراتی غیرواقع‌بینانه» درباره کمک‌های آمریکا پیدا کرده و برای بسته‌های کمک نظامی که «اصلا موجود نیستند» درخواست می‌کند.

مسکو از سوی دیگر بارها هشدار داد، کمکهای نظامی آمریکا و متحدانش به اوکراین تنها منجر به طولانی‌تر شدن جنگ افزایش ریسک تقابل مستقیم بین روسیه و ناتو خواهد شد. مقام‌های روسیه استدلال کرده‌اند کمک‌های کشورهای غربی شامل تسلیحات، اطلاعات و آموزش نظامی به نیروهای اوکراینی سبب شده که آنها تبدیل به طرف‌های غیررسمی جنگ شوند.

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های دیروز

پربحث‌های هفته

  1. اقدامی  اشتباه، در زمانی اشتباه تر!

  2. بازی با کلمات

  3. کوچه زیباکلام هنوز تیر چراغ برق دارد؟!

  4. با حلوا حلوا گفتن، دهان شیرین نمی‌شود!

  5. هیچ تردیدی در اجرای طرح نور نداریم

  6. نظرات برگزیده مخاطبان الف: تکرار تجربیات شکست‌خورده درباره حجاب هیچ ثمری ندارد/ زیباکلام به دشمنی اسرائیل با ایران توجه نمی‌کند

  7. اعتراض حواله داران پژو پارس به افزایش قیمت ۴۰۰ میلیونی

  8. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

  9. توافق جدید ایران و آمریکا چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

  10. گزارش میدانی از طرح نور فراجا

  11. نحوه رفتار متفاوت فروشندگان در برابر پوشش حجاب مشتریان

  12. رادان:‌ طرح نور با قوت ادامه دارد

  13. چرا این همه " در پوستینِ خَلق" می افتیم؟!

  14. ساماندهی بازار مسکن و اجاره‌بها در خوان آخر/ اسب سرکش مسکن، آرام می‌گیرد؟

  15. این ابهامات مناقشه‌برانگیز را برطرف کنید

  16. تاکید رئیسی بر اجرای قانون عفاف و حجاب

  17. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

  18. وزارت راه در شناسایی خانه‌های خالی مسئول است

  19. یکی از مسائل مهم کشور، عفاف و حجاب است/ نظرات شهید مطهری راهگشا است

  20. واکنش مشاور قالیباف به حواشی اخیر گشت ارشاد/ روایت ظریف از علت عدم مذاکره با ترامپ

  21. خلجی: آواربرداری از خرابی ۱۰ ساله زمانبر است

  22. حضور حسین حسینی در دادسرای فرهنگ و رسانه با شکایت فراجا

  23. موضع رئیس عدلیه در خصوص ورود فراجا به مسئله حجاب/ اژه‌ای: در قضیه حجاب می‌توانیم بگوییم «کی بود کی بود، من نبودم؟»

  24. نتانیاهو: احکام دادگاه لاهه را نمی پذیریم

  25. به زور کسی را به بهشت نمی بریم اما در برابر ناهنجاریها ایستاده‌ایم

آخرین عناوین