تقدیر وزیر اقتصاد از بانک سپه به جهت پیاده سازی سامانه هوشمند خیرات و نذورات نان

  4020923019

وزیر امور اقتصادی و دارایی طی سخنانی در آیین رونمایی از "سامانه هوشمند خیرات و نذورات نان" از مجموعه بانک سپه و بویژه همت پرسنل جوان و دانش بنیان آن، بخاطر طراحی و پیاده سازی "سامانه هوشمند خیرات و نذورات نان" قدردانی کرد.

تقدیر وزیر اقتصاد از بانک سپه به جهت پیاده سازی سامانه هوشمند خیرات و نذورات نان

وزیر امور اقتصادی و دارایی طی سخنانی در آیین رونمایی از "سامانه هوشمند خیرات و نذورات نان" از مجموعه بانک سپه و بویژه همت پرسنل جوان و دانش بنیان آن، بخاطر طراحی و پیاده سازی "سامانه هوشمند خیرات و نذورات نان" قدردانی کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بانک سپه، دکتر سید احسان خاندوزی در سخنان خود در این مراسم که در محل این وزارتخانه برگزار شد، اظهار داشت: ذیل دستور رئیس محترم جمهور در ابتدای شروع به کار دولت سیزدهم، دو کلید واژه مهم "تسهیل اقتصادی برای فعالان" و "ایجاد شفافیت اقتصادی" سرلوحه کار ما در وزارت اقتصاد قرار گرفت.

وی گفت: بسیاری از اموری که تاکنون ذیل حوزه دریافت و پرداخت دولت انجام شده و بسیاری از اقدامات از جمله در هیئت مقررات زدایی، درگاه ملی مجوز ها، شفافیت مالیاتی، صورت های مالی شرکت های دولتی، اسامی بدهکاران بزرگ بانکی و ... در راستای عمل به همین دستور رئیس جمهور است. 

وزیر اقتصاد تصریح کرد: از نظر ما، این نگرش محوری به موضوع "تسهیل" و "شفافیت" فقط ناظر به دولت و زیرمجموعه های آن و یا بخش تعاونی و خصوصی و اصناف نیست و امور خیریه هم نیازمند تسهیل فعالیت ها و شفافیت است. 

خاندوزی با قدردانی از مجموعه بانک سپه و بویژه همت پرسنل جوان و دانش بنیان آن، بخاطر طراحی و پیاده سازی "سامانه هوشمند خیرات و نذورات نان"، رونمایی از این سامانه را، تداوم همان رویکردی اعلام کرد که ایجاد تسهیل و شفافیت باید از دولت و بخش خصوصی به حوزه خیرات هم تسری یابد.

وزیر اقتصاد گفت: از سوی خود نهاد های غیر انتفاعی و فعالان خیریه نیز، این درخواست وجود داشت که می خواستند از این بستری که دولت فراهم کرده، برای بسط فعالیت های خودشان استفاده کنند و ما هم با آغوش باز از آن استقبال کردیم.

خاندوزی با اعلام اینکه در چارچوب "سامانه هوشمند خیرات و نذورات نان"، 90 درصد قیمت نان توسط فرد خیر یا نهاد های حمایتی تقبل می شود، "اکرام" و "اعتماد" را بعنوان دو ویژگی اصلی این سامانه عنوان و بیان کرد: "اکرام" یعنی هیچ کدام از خریداران نان متوجه نمی شوند فردی که قبل یا بعد از آنها خرید کرده، نیازمند و تحت پوشش نهاد های حمایتی بوده است.

وی افزود: همچنین "سامانه هوشمند خیرات و نذورات نان" اعتماد آفرین است چرا که بانیان امر خیر، می توانند لحظه به لحظه، از طریق سامانه رصد کنند که وجوه پرداختی آنها چگونه صرف می شود، کما اینکه حتی پیش از اعلام رسمی راه اندازی این سامانه و تا همین لحظه، خیرین، نزدیک 32 هزار تراکنش با ارزش بیش از 3 میلیارد تومان در آن ثبت و تعداد یک و نیم میلیون نفر نیازمند هم از آن استفاده کرده اند. 

وی ابراز امیدواری کرد، با همت رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) و سایر نهادهای مرتبط، این فرایند به نحوی پیش برود که تمام گروه های مستحق بتوانند از طریق این ساز و کارها، نیاز روزانه خودشان را تأمین کنند و در کشور ما، دیگر هیچ گرسنه ای سر بر بالین نگذارد که این، گام مهمی برای تحقق برنامه ها و اهداف مد نظر دولت سیزدهم در این زمینه محسوب می شود.

وزیر اقتصاد افزود: تأکیدم به دست اندرکاران این است که این مسیری را که شروع کرده اید، با قوت به سرانجام برسانید تا انشاءالله غیر از فراهم سازی بستری برای اقتصاد امور خیریه در کشور، بتوانیم در مورد فراگیری بیشتر آن هم مطمئن شویم؛ چرا که طراحی این سامانه به شکلی است که در حال حاضر از اقصی نقاط خارج از کشور نیز افراد می توانند در این امر خیر مشارکت کنند.

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. اقدامی  اشتباه، در زمانی اشتباه تر!

  2. بازی با کلمات

  3. کوچه زیباکلام هنوز تیر چراغ برق دارد؟!

  4. اعتراض حواله داران پژو پارس به افزایش قیمت ۴۰۰ میلیونی

  5. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

  6. توافق جدید ایران و آمریکا چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

  7. رئیسی هم به گشت ارشاد تذکر داد؟/ روایت فضائلی از علت تاکید رهبری بر وحدت

  8. یادداشت حسین شریعتمداری؛ دوستانه با برادر فضائلی

  9. گزارش میدانی از طرح نور فراجا

  10. مجلس مقابل این اقدام بایستد

  11. نحوه رفتار متفاوت فروشندگان در برابر پوشش حجاب مشتریان

  12. رادان:‌ طرح نور با قوت ادامه دارد

  13. چرا این همه " در پوستینِ خَلق" می افتیم؟!

  14. هیچ تردیدی در اجرای طرح نور نداریم

  15. این ابهامات مناقشه‌برانگیز را برطرف کنید

  16. تاکید رئیسی بر اجرای قانون عفاف و حجاب

  17. با حلوا حلوا گفتن، دهان شیرین نمی‌شود!

  18. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

  19. وزارت راه در شناسایی خانه‌های خالی مسئول است

  20. واکنش مشاور قالیباف به حواشی اخیر گشت ارشاد/ روایت ظریف از علت عدم مذاکره با ترامپ

  21. حضور حسین حسینی در دادسرای فرهنگ و رسانه با شکایت فراجا

  22. موضع رئیس عدلیه در خصوص ورود فراجا به مسئله حجاب/ اژه‌ای: در قضیه حجاب می‌توانیم بگوییم «کی بود کی بود، من نبودم؟»

  23. موفقیت ایران در ساخت موتور بنزینی ۶ سیلندر + تصاویر

  24. واکنش ضرغامی به طرح نور و بازگشت گشت ارشاد

  25. اشتباه برخی گروه‌ها در مقابله با توئیت فضائلی

آخرین عناوین