بازخوانی بیانات رهبر انقلاب مجلس مرکز همه قانون‌ها و قدرتهاست

  4020917012 ۱۱ نظر، ۰ در صف انتشار و ۴ تکراری یا غیرقابل انتشار

رهبر فقید انقلاب اسلامی بیان کردند: «از هم اکنون باید مطمئن باشیم رسانه‏های استکباری از عدم حضور مردم در صحنه انتخابات سخن‌ها خواهند گفت و با تحلیل‌های موذیانه و القائات توأم با تهدید و ارعاب تلاش خواهند نمود ذهن‌ها را به مسائل دیگر معطوف نمایند.»

مجلس مرکز همه قانون‌ها و قدرتهاست

به گزارش ایسنا، آیت‌الله العظمی سید روح‌الله موسوی خمینی رهبر انقلاب اسلامی بارها بر اهمیت انتخابات و جایگاه مجلس شورای اسلامی در نظام سیاسی ایران تاکید کردند.

گزیده سخنان ایشان را در ادامه بخوانید.

*گمان نمی‏کنم که نقش و اهمیت انتخابات و مجلس شورای اسلامی بر کسی پوشیده باشد.

*بحمدالله هر چه از عمر با برکت انقلاب شکوهمند اسلامی ما می‏گذرد، مردم مسلمان و متعهد کشورمان به اهمیت حضور و نقش تعیین‏کننده خود در تمامی صحنه‏های انقلاب آشناتر می‏شوند و راز دوام و بقا و استحکام قیام الهی خود را بهتر کشف می‏نمایند.

*ملت پیروز و سرافراز ایران با نمایش قدرت عظیم خود در حوادث گوناگون انقلاب این حقیقت و واقعیت را به اثبات رسانیده و نشان داده‏اند که از دریای خروشان وحدت و انسجام آنان چیزی کم نشده و نخواهد شد. و جهانخواران ان‌شاءالله تا ابد حسرت گسستن اتحاد مقدس مردم ما را به گور خواهند برد.

*از هم اکنون باید مطمئن باشیم رسانه‏های استکباری از عدم حضور مردم در صحنه انتخابات سخنها خواهند گفت؛ و با تحلیل‌های موذیانه و القائات توأم با تهدید و ارعاب تلاش خواهند نمود ذهنها را به مسائل دیگر معطوف نمایند.

*ملت شریف ایران با حضور گسترده خود انتخابات را در موعد مقرر و با قدرت و قاطعیت برگزار می‏کنند و مطمئنا در زیر موشک و بمب هم اگر قرار بگیرند، به پای صندوقها می‏روند و به تکلیف شرعی و الهی خود عمل خواهند نمود.

*همان طور که بارها گفته‏ام، مردم در انتخابات آزادند و احتیاج به قیم ندارند، و هیچ فرد و یا گروه و دسته‏ای حق تحمیل فرد و یا افرادی را به مردم ندارند.

*جامعه اسلامی ایران، که با درایت و رشد سیاسی خود جمهوری اسلامی و ارزشهای والای آن و حاکمیت قوانین خدا را پذیرفته‏اند و به این بیعت و پیمان بزرگ وفادار مانده‏اند، مسلّم قدرت تشخیص و انتخاب کاندیدای اصلح را دارند البته مشورت در کارها از دستورات اسلامی است و مردم با متعهدین و معتمدین خویش مشورت می‏نمایند.

*مردم شجاع ایران با دقت تمام به نمایندگانی رأی دهند که متعبد به اسلام و وفادار به مردم باشند و در خدمت به آنان احساس مسئولیت کنند، و طعم تلخ فقر را چشیده باشند و در قول و عمل مدافع اسلام پابرهنگان زمین، اسلام مستضعفین، اسلام رنجدیدگان تاریخ، اسلام عارفان مبارزه جو، اسلام پاک طینتان عارف، و در یک کلمه، مدافع اسلام ناب محمدی- صلی اللَّه علیه و آله و سلم- باشند. و افرادی را که طرفدار اسلام سرمایه داری، اسلام مستکبرین، اسلام مرفهین بی‏درد، اسلام منافقین، اسلام راحت طلبان، اسلام فرصت طلبان، و در یک کلمه، اسلام امریکایی هستند طرد نموده و به مردم معرفی نمایند.

*و از آنجا که مجلس خانه همه مردم و امید مستضعفین است، در شرایط کنونی نباید کسی انتظار داشته باشد که حتما نمایندگان باید از گروه و صنف خاصی باشند.

*باید توجه داشت که هنوز خیلی از مسائل وجود دارد که به نفع محرومین باید حل و فصل شود. و تمیز بین کسانی که در تفکر خود خدمت به اسلام و محرومان را اصل قرار داده‏اند، با دیگران کار مشکلی نیست.

*رژیم اسلامی و جمهوری اسلامی یک رژیمی است متکی بر آرای عمومی و رفراندوم عمومی

*این وظیفه‌ای است الهی وظیفه‌ای است ملی وظیفه‌ای است انسانی وظیفه‌ای است که ما باید به آن عمل بکنیم همه‌مان باید در انتخابات شرکت بکنیم.

*از آقایان کاندیداها و دوستان آنان انتظار دارم که اخلاق اسلامی ـ انسانی را در تبلیغ برای کاندیدای خود مراعات و از هرگونه انتقاد از طرف مقابل که موجب اختلاف و هتک حرمت باشد خودداری نمایند.

*حیثیت و آبروی مومن در اسلام از بالاترین و والاترین مقام برخوردار است و هتک مومن چه رسد به مومن عالم از بزرگترین گناهان است و موجب سلب عدالت است.

*مرکز همه قانونها و قدرتها مجلس است مجلس هدایت می کند همه را و باید بکند.

*من متواضعانه از شما می‌خواهم که حتی الامکان در انتخاب اشخاص با هم موافقت نمایید و اشخاصی اسلامی متعهد غیرمنحرف از صراط مستقیم الهی در نظر بگیرید و سرنوشت اسلام و کشور خود را به دست کسانی دهید که به اسلام و جمهوری اسلام و قانون اساسی معتقد و نسبت به احکام نورانی الهی متعهد باشند و منفعت خود را بر مصلحت کشور مقدم ندارند.

*البته دو تفکر هست باید هم باشد دو رای هست باید هم باشد سلیقه های مختلف باید باشد لکن سلیقه های مختلف اسباب این نمی شود که انسان با هم خوب نباشد.... اگر در یک ملتی اختلاف سلیقه نباشد این ناقص است .

*اگر در یک مجلس اختلاف نباشد این مجلس ناقص است. اختلاف باید باشد اختلاف سلیقه اختلاف رای مباحثه جار و جنجال اینها باید باشد لکن نتیجه این نباشد که ما دو دسته بشویم دشمن هم باید دو دسته باشیم در عین حالی که اختلاف داریم دوست هم باشیم.

*من احتمال می‌دهم که عوامل و دستهای ناپاکی بخواهند از رقابتهای انتخاباتی در رسیدن به آرزوهای خود استفاده کنند و با طرح مسائل پوچ و بی معنا دلها را از یکدیگر جدا سازند.

*اینجا ما کار نداریم ما خودمان بین خودمان و خدای تبارک و تعالی باید فکر بکنیم که شما مسوول این مساله هستید هم مسوول کار خودتان و هم مسئول مسوولین دیگری که تحت نظر شما هستند هستید که جریان انتخابات یک جریان صحیح باشد. هیچ کس در انتخابات بر دیگری مقدم نیست.

*مردم با شرکتشان در انتخابات ثابت کنند که از اسلام رویگردان نیستند و از شیطنت‌های دشمنان جلوگیری می‌کنند.

*مجلس محلی است که اکثریت قاطع مسائل مهم کشور بی‌واسطه یا با واسطه به آن وابسته است.

*همان طور که مردها فعالیت می‌کنند برای انتخابات، خانم‌ها هم باید فعالیت بکنند برای اینکه فرقی ما بین شما و دیگران در سرنوشت‌تان نیست.

*من توصیه می‌کنم که خبرگان خودتان را از اشخاص متدین، عالم، علمای بزرگ بلاد، اشخاصی که نه به راست و نه به چپ انحراف دارند، اشخاصی که به صراط مستقیم اسلام هستند، اشخاص معتمد، امین، وطن‌خواه، اسلام‌خواه، این اشخاص را تعیین کنید. برای تعیین سرنوشت خودتان. امروز سرنوشت شما در دست خود شماست.

*توجه داشته باشید کاندیداهای‌تان اسلامی باشند. ما می‌خواهیم یک مملکت اسلامی درست بکنیم. یک مملکت غربی نمی‌خواهیم درست کنیم. مملکت اسلامی قانونش باید اسلامی باشد. باید همه آن کسانی را که تعیین می‌کنید، برای خبره بودن و برای بررسی، خبره اسلامی باشند.

*باید انسان توجه کند به اینکه آیا من که می‌خواهم یک کسی را انتخاب کنم، اگر این کس یک نفر دیگری از او بهتر بود بکن ارتباطی با من نداشت بلکه با من هم دلخوری داشت، آیا او را کاندید می‌کردم؟ اگر او را هم کاندید می‌کردم معلوم می‌شود که این برای خدا دارد کار می‌کند، کار به خودش ندارد. و اگر این طور نشد بداند که مساله، مساله شیطانی است.

*با همت والای شما – جوانان ایرانی – باید اشخاص متنور و اشخاص امین و صادق در مجلس شورا بروند که مقدرات شما را بر طبق خواسته‌های خدای متعال پیاده کنند.

*مجلس شورا باید ملت خودش وکلا تعیین کنند. وکلا هم همین جوری که عرض کردم وکلای ملی، وکلایی که مردم در بلاد خودشان شناختند که اینها مردم اسلامی هستند، اینها گرایش به شرق و غرب، گرایش به مکتب‌های فاسد ندارند. باید اینها را تعیین کنند.

*من متواضعانه از شما می‌خواهم که حتی‌الامکان در انتخاب اشخاص با هم موافقت نمایید و اشخاص اسلامی، متعهد، غیرمنحرف از صراط مستقیم الهی را در نظر بگیرید و سرنوشت اسلام و کشور خود را به دست کسانی دهید که به اسلام و جمهوری اسلامی و قانون اساسی معتقد و نسبت به احکام نورانی الهی متعهد باشند و منفعت خود را بر مصلحت کشور مقدم ندارند.

*فرض بکنید که اگر همه کسانی که در راس هستند بروند پیشنهاد بکنند که فلان آدم را شما وکیل کنید لکن شما به نظرتان درست نباشد جایز نیست بر شما تبعیت کنید. باید خودتان تشخیص بدهید که آدم صحیحی است تا باینکه بتوانید رای بدهید.

دیدگاه کاربران

ناشناس۳۳۱۶۷۶۴۱۰:۴۰:۴۸ ۱۴۰۲/۹/۱۷
البته منظور امام مجلس فعلی نبوده ...
ناشناس۳۳۱۶۷۷۹۱۰:۵۲:۰۷ ۱۴۰۲/۹/۱۷
مجلسی که راس امور بوده و عصاره ملت و خانه ملت لقب گرفته و این دوره هم مزین به مجلس انقلابی گشته چرا باید با رانت و امتیاز شان مجلس به پایین کشیده شد
ناشناس۳۳۱۶۸۰۴۱۱:۰۷:۲۸ ۱۴۰۲/۹/۱۷
نمایندگان مجلس یازدهم .. آرمان ها و اهداف امام خمینی را به یاد داشته باشند
ناشناس۳۳۱۶۸۰۹۱۱:۰۹:۵۵ ۱۴۰۲/۹/۱۷
بر اثر تک فعل برخی نمایندگان مجلس دهم و یازدهم از تفحص از عدم تفحص از بانک مرکزی و بورس خسارات جبران ناپذیری به مردم و کشور وارد شده است
ناشناس۳۳۱۶۸۷۸۱۱:۴۹:۳۹ ۱۴۰۲/۹/۱۷
آیا اکنون نیز چنین است؟
ناشناس۳۳۱۶۹۱۸۱۲:۰۸:۵۴ ۱۴۰۲/۹/۱۷
به شرط ورود افرا متعهد و انقلابی به مجلس
ناشناس۳۳۱۷۰۰۴۱۲:۵۱:۳۳ ۱۴۰۲/۹/۱۷
متاسفانه این سخن امام ره بسیار کم رنگ شده است .
ناشناس۳۳۱۷۲۳۶۱۵:۱۹:۲۲ ۱۴۰۲/۹/۱۷
بله اما مجلسی که از مردم باشد ..
ناشناس۳۳۱۷۴۹۶۱۹:۰۰:۵۶ ۱۴۰۲/۹/۱۷
مردم اساس هر حکومتی بودن و هستن
ناشناس۳۳۱۷۵۵۷۱۹:۴۷:۳۳ ۱۴۰۲/۹/۱۷
مجلس مرکز همه قانون‌ها و قدرتهاست.
ناشناس۳۳۱۷۷۴۳۲۲:۲۵:۴۵ ۱۴۰۲/۹/۱۷
مجلسی که وکیل مردمش نباشه مجلس نیست
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های دیروز

پربحث‌های هفته

  1. اقدامی  اشتباه، در زمانی اشتباه تر!

  2. بازی با کلمات

  3. کوچه زیباکلام هنوز تیر چراغ برق دارد؟!

  4. با حلوا حلوا گفتن، دهان شیرین نمی‌شود!

  5. هیچ تردیدی در اجرای طرح نور نداریم

  6. نظرات برگزیده مخاطبان الف: تکرار تجربیات شکست‌خورده درباره حجاب هیچ ثمری ندارد/ زیباکلام به دشمنی اسرائیل با ایران توجه نمی‌کند

  7. اعتراض حواله داران پژو پارس به افزایش قیمت ۴۰۰ میلیونی

  8. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

  9. توافق جدید ایران و آمریکا چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

  10. گزارش میدانی از طرح نور فراجا

  11. نحوه رفتار متفاوت فروشندگان در برابر پوشش حجاب مشتریان

  12. رادان:‌ طرح نور با قوت ادامه دارد

  13. چرا این همه " در پوستینِ خَلق" می افتیم؟!

  14. ساماندهی بازار مسکن و اجاره‌بها در خوان آخر/ اسب سرکش مسکن، آرام می‌گیرد؟

  15. این ابهامات مناقشه‌برانگیز را برطرف کنید

  16. تاکید رئیسی بر اجرای قانون عفاف و حجاب

  17. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

  18. وزارت راه در شناسایی خانه‌های خالی مسئول است

  19. یکی از مسائل مهم کشور، عفاف و حجاب است/ نظرات شهید مطهری راهگشا است

  20. به زور کسی را به بهشت نمی بریم اما در برابر ناهنجاریها ایستاده‌ایم

  21. واکنش مشاور قالیباف به حواشی اخیر گشت ارشاد/ روایت ظریف از علت عدم مذاکره با ترامپ

  22. خلجی: آواربرداری از خرابی ۱۰ ساله زمانبر است

  23. حضور حسین حسینی در دادسرای فرهنگ و رسانه با شکایت فراجا

  24. موضع رئیس عدلیه در خصوص ورود فراجا به مسئله حجاب/ اژه‌ای: در قضیه حجاب می‌توانیم بگوییم «کی بود کی بود، من نبودم؟»

  25. نتانیاهو: احکام دادگاه لاهه را نمی پذیریم

پربحث‌های هفته

  1. اقدامی  اشتباه، در زمانی اشتباه تر!

  2. کوچه زیباکلام هنوز تیر چراغ برق دارد؟!

  3. با حلوا حلوا گفتن، دهان شیرین نمی‌شود!

  4. نظرات برگزیده مخاطبان الف: تکرار تجربیات شکست‌خورده درباره حجاب هیچ ثمری ندارد/ زیباکلام به دشمنی اسرائیل با ایران توجه نمی‌کند

  5. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

  6. توافق جدید ایران و آمریکا چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

  7. تاکید رئیسی بر اجرای قانون عفاف و حجاب

  8. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

  9. به زور کسی را به بهشت نمی بریم اما در برابر ناهنجاریها ایستاده‌ایم

  10. واکنش مشاور قالیباف به حواشی اخیر گشت ارشاد/ روایت ظریف از علت عدم مذاکره با ترامپ

  11. خلجی: آواربرداری از خرابی ۱۰ ساله زمانبر است

  12. اشتباه برخی گروه‌ها در مقابله با توئیت فضائلی

  13. توضیحات سردار جعفری درباره تذکر رهبری پیرامون مبارزه با بی‌حجابی/ توصیه همتی درباره نرخ‌های متفاوت ارز

  14. خسارت در «اس-۳۰۰»؛ مدرکی که نیست و افتخاری که به نام اسرائیل می‌سازند!

  15. سلاح اتمی؛ جزو برنامه ریزی امنیتی و دفاعی ایران است؟ /تمام «نه»های رهبر انقلاب به سلاح هسته ای +اینفو

  16. رهبر انقلاب: تحریم‌ها ملت ایران را از پا در نمی‌آورد/ اگر حال جامعه کارگری خوب شود، حداقل نیمی از مردم حالشان خوب می‌شود

  17. حمایت معاون رئیسی از تعطیلی پنج‌شنبه‌ها/ تاکید رادان بر ادامه طرح «نور» فراجا/ انتقاد روزنامه دولت از کریمی قدوسی

  18. وزیر کشور: پلیس با رعایت کرامت انسانی به عده کمی که قانون حجاب را رعایت نکنند تذکر می‌دهد

  19. توماج صالحی به حبس محكوم شد/مظلوم نمايي يك اغتشاشگر 

  20. رئیسی: مشکلات آبی و برقی کشور در حال حل‌شدن هستند  

  21. سوء استفاده عباس عبدی از «ماچه الاغ ماده»!

  22. ضرب‌الاجل مجلس برای دولت / منتظر مدیریت بازار ارز هستیم  

  23. رئیسی: جمهوری اسلامی تحریم‌ناپذیر است

  24. همسر سید مصطفی خمینی درگذشت

  25. قالیباف: تأخیر بانک مرکزی در تأمین ارز دارو محرز است

آخرین عناوین