بازتاب سفر رئیسی به مسکو در رسانه‌های جهان

  4020916133 ۱ نظر، ۰ در صف انتشار و ۲ تکراری یا غیرقابل انتشار

سفر سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهوری کشورمان که به دعوت ولادیمیر پوتین همتای روس خود به مسکو سفر کرده است، در بسیاری از رسانه‌های خبری جهان بازتاب داشته است.

بازتاب سفر رئیسی به مسکو در رسانه‌های جهان

به گزارش ایرنا، آیت الله رئیسی امروز وارد مسکو شد و با پوتین رئیس جمهور روسیه در مسکو دیدار و گفت‌وگو کرد.

در دیدار روسای جمهور روسیه و ایران در مسکو، پوتین به روابط خوب دو کشور اشاره کرد، و پیشنهاد گفت وگو درباره وضعیت فلسطین را مطرح کرد.

او خطاب به آیت الله رئیسی گفت: "البته تبادل نظر درباره اوضاع منطقه برای ما بسیار مهم است به ویژه آنچه که به وضعیت فلسطین مربوط می شود."

پوتین تاکید کرد که گردش مالی روسیه و ایران به حدود پنج میلیارد دلار رسید و تنها در سال گذشته ۲۰ درصد رشد داشته است. وی همچنین از دعوت آیت الله رئیسی برای آمدن به تهران استقبال کرد.

پوتین افزود: امضای توافقنامه تجارت آزاد بین اتحادیه اقتصادی اوراسیا و ایران در پایان دسامبر فرصت های بیشتری برای گسترش همکاری ها میان مسکو و تهران ایجاد می کند.

رئیس جمهور ایران نیز در پاسخ، بر لزوم توقف هر چه سریعتر حملات به بخش غزه اشاره و اضافه کرد: باید راه حلی سریعی پیدا شود. سازمان های بین المللی کارایی خود را از دست داده اند.

پایگاه خبری اسوشیتدپرس نیز در گزارشی به این دیدار اشاره کرد و نوشت: پوتین جنگ اسراییل و حماس را شکست دیپلماسی ایالات متحده می داند و پیشنهاد می کند که مسکو به لطف روابط دوستانه خود با اسرائیل و فلسطینیان، می تواند نقش میانجی را ایفا کند.

پوتین هنگام استقبال از [آیت الله] رئیسی، رئیس جمهوری ایران در آغاز گفت وگوهایشان در مسکو، گفت: «برای ما تبادل نظر درباره اوضاع منطقه، به ویژه در مورد وضعیت فلسطین، بسیار مهم است.»

آسوشیتدپرس همچنین به اظهارات آیت الله رئیسی بر لزوم توقف سریع بمباران نوار غزه توسط رژیم صهیونیستی تاکید کرد و گفت: هر ۱۰ دقیقه یک کودک در آنجا کشته می شود.

در این بین رسانه‌های فرانسوی همچون روزنامه پرشمارگان لو فیگارو نیز گزیده‌هایی از سخنان آیت الله رئیسی در زمینه غزه را بازتاب داده و به نقل از وی نوشتند که رئیس جمهوری ایران در گفت وگو با پوتین، غرب را به حمایت از «نسل‌کشی» اسرائیل علیه فلسطینیان در غزه متهم کرد.

پایگاه خبری ایتارتاس نیز در گزارشی به نقل از کرملین نوشت پوتین و [آیت الله] رئیسی در جریان گفت‌وگوهای مسکو درباره همکاری‌های تجاری و اقتصادی از جمله در بخش‌های حمل‌ونقل و انرژی گفت وگو خواهند کرد.

این رسانه روس در مصاحبه ای با کاظم جلالی سفیر جمهوری اسلامی ایران در مسکو پیش از دیدار روئسای جمهور دو کشور نوشت: رهبران دو طرف در خصوص موضوعات منطقه ای و بین المللی رایزنی خواهند کرد.

پایگاه خبری ان بی سی آمریکا نیز با اشاره به سفر اخیر پوتین به امارات متحده عربی و عربستان نوشت، روسیه می کوشد نقش میانجی را در منطقه ایفا کند.

به گزارش ایرنا، آیت الله رئیسی که به دعوت ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه به این کشور سفر کرده است، با استقبال الکساندر نواک معاون نخست وزیر و و آندری رودنکو معاون وزیر خارجه این کشور وارد فرودگاه بین المللی ونووکوا مسکو شد.

مقامات دو کشور پس از استقرار در جایگاه و نواخته شدن سرود ملی از یگان تشریف سان دیدند و پوتین در کاخ کرملین میزبان رئیس جمهوری اسلامی ایران بود.

رایزنی در خصوص مسائل دوجانبه از جمله تعاملات اقتصادی و نیز گفت وگو در خصوص موضوعات منطقه‌ای و بین‌المللی به‌ویژه موضوع فلسطین و تحولات غزه اصلی‌ترین دستور کار رئیس جمهور در این سفر یک‌روزه است.

دیدگاه کاربران

ناشناس۳۳۱۷۱۹۷۱۴:۴۲:۱۷ ۱۴۰۲/۹/۱۷
این جمله پوتین که وقتی در حریم هوایی ایران به امارات رفته بوده پوتین گفته که دلم می خواست همانجا به ایران بیایم باید در دنیا مخابره می شد چون جمله قشنگیه
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. اقدامی  اشتباه، در زمانی اشتباه تر!

  2. نگاهی به مسیر بازیگرانی که مهاجرت کردند/ از بازیگری تا رقص و رانندگی تاکسی!

  3. با حلوا حلوا گفتن، دهان شیرین نمی‌شود!

  4. نظرات برگزیده مخاطبان الف: تکرار تجربیات شکست‌خورده درباره حجاب هیچ ثمری ندارد/ زیباکلام به دشمنی اسرائیل با ایران توجه نمی‌کند

  5. هیچ تردیدی در اجرای طرح نور نداریم

  6. اعتراض حواله داران پژو پارس به افزایش قیمت ۴۰۰ میلیونی

  7. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

  8. گزارش میدانی از طرح نور فراجا

  9. جریان دائمی تجارت، به جای تعطیلی روز شنبه

  10. ساماندهی بازار مسکن و اجاره‌بها در خوان آخر/ اسب سرکش مسکن، آرام می‌گیرد؟

  11. مشروبات تقلبی از جامعه پزشکی هم قربانی گرفت

  12. نحوه رفتار متفاوت فروشندگان در برابر پوشش حجاب مشتریان

  13. رادان:‌ طرح نور با قوت ادامه دارد

  14. این ابهامات مناقشه‌برانگیز را برطرف کنید

  15. هشدار حسین شریعتمداری؛ فاجعه برجام در انتظار لایحه عفاف!

  16. نتانیاهو: احکام دادگاه لاهه را نمی پذیریم

  17. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

  18. آقای رئیس‌جمهور! لطفاً فراموش نکنید!

  19. آمریکا و ویتنامی دیگر؟۱

  20. وزارت راه در شناسایی خانه‌های خالی مسئول است

  21. نظر جالب شریعتمداری درباره طرح نور و لایحه حجاب/ پاسخ خلجی به انتقادات نمایندگان درباره قیمت دلار

  22. یکی از مسائل مهم کشور، عفاف و حجاب است/ نظرات شهید مطهری راهگشا است

  23. حمایت معاون رئیسی از تعطیلی پنج‌شنبه‌ها/ تاکید رادان بر ادامه طرح «نور» فراجا/ انتقاد روزنامه دولت از کریمی قدوسی

  24. به زور کسی را به بهشت نمی بریم اما در برابر ناهنجاریها ایستاده‌ایم

  25. خلجی: آواربرداری از خرابی ۱۰ ساله زمانبر است

آخرین عناوین