توضیح وحیدی درباره محرمانه‌کردن بخشنامه حجاب/ تردید درباره ائتلاف لاریجانی و روحانی

  4020908060 ۵۰ نظر، ۰ در صف انتشار و ۴۲ تکراری یا غیرقابل انتشار

هر روز اخبار فراوانی در رسانه‌ها منتشر می‌شود که دنبال کردن آن‌ها ـ حتی برای آنانی که اهل مطالعه اخبار هستند ـ کار دشواری است. بسته خبری ـ تحلیلی الف، با رصد اخبار و رویدادهای مهم، همچنین تحلیل‌های صورت گرفته در این زمینه، مخاطبان خود را از مهم‌ترین وقایع روز آگاه می‌کند.

توضیح وحیدی درباره محرمانه‌کردن بخشنامه حجاب/ تردید درباره ائتلاف لاریجانی و روحانی

توضیح وحیدی درباره محرمانه کردن بخشنامه حجاب

به گزارش ایسنا، احمد وحیدی، وزیر کشور در حاشیه جلسه هیئت دولت در  واکنش به برخی انتقادات نسبت به محرمانه بودن بخشنامه وزیر کشور درخصوص حجاب، اظهار کرد: ما خوشحالیم که به قانون استناد می‌کنند، ولی توصیه میکنم به همه ابعاد قانون توجه کنند. رعایت عفاف و حجاب یک قانون است، ولی اینکه عده‌ای به عدم رعایت حجاب تشویق و ترغیب کنند، و سعی در مورد خدشه قرار دادن امر به معروف و نهی از منکر کنند؛ انسان مورد تردید می‌شود که این‌ها چقدر پایبند به قانون هستند.

وی افزود: کسانی که انتقاد می‌کنند، ابتدا باید این پرسش را پاسخ دهند که چرا تلاش کردند مطلبی که مهر طبقه‌بندی خورده را از درون یک دستگاه بگیرند؟ چرا تلاش در انتشار آن داشتند؟ و چرا تلاش می کنند این را به‌عنوان یک کار درست جلوه دهند؟ این سه کار غیرقانونی است. در حالیکه آن افراد به قانون هم اشاره می‌کنند.

وی در ادامه گفت: لزوم غیرمحرمانه بودن بخشنامه درباره حقوق و تکالیف مردم است، در حالیکه درآن بخشنامه حق و تکلیفی برای مردم نیست و مربوط به وظایف دستگاه‌هاست.در این اسناد، ممکن است یک بند نیازی به طبقه بندی نداشته باشد، اما چون بندهای دیگری نیاز به طبقه بندی دارد، بنابراین کل سند طبقه‌بندی می شود، یعنی ممکن است کل سند به خاطر یک بند طبقه‌بندی شود. برخی به این قوانین آشنا نیستند و اظهارنظر می کنند که توصیه من این است که قانون را بخوانند.

وحیدی درباره بخشنامه حجاب نیز گفت: مواضع ما در عفاف و حجاب کاملا روشن ست. در این زمینه قانون و مصوبات داریم که براساس آن رعایت حجاب و عفاف در همه دستگاه‌های دولتی و نهادهای عمومی غیردولتی لازم است و وزارت کشور هم مسئولیت نظارت بر رعایت این قانون را دارد. در شورای عالی انقلاب فرهنگی که در سال۷۶، ۸۴، و ۹۸ توسط روسای جمهور ابلاغ شده است، مصوبات روشنی درباره عفاف و حجاب داریم و جرایم آن از حیث عدم رعایت حجاب در قانون مجازات اسلامی مشخص شده است. وزارت کشور وظیفه نظارت بر عفاف و حجاب دارد و تلاش ما هم اجرای این وظیفه بوده است.

وزیر کشور افزود: خواسته ما این است که همه دستگاه‌ها در رعایت حجاب و عفاف عمل کنند. آمران امر به معروف و نهی از منکر هم وظیفه دارند و دستگاه‌ها هم موظف هستند از آنها حمایت کنند. براساس قانون حمایت از امر به معروف و نهی از منکر، اگر کسی مانع فعالیت آنها شود، مجازات خواهد شد. آنها وظیفه تذکر زبانی دارند.

این در حالی است که کامبیز نوروزی، وکیل دادگستری درباره محرمانه کردن این بخشنامه در کانال خود نوشت: «ممكن است بگويند محتواي اين بخشنامه راجع است به وظايف دستگاه‌ها براي برخورد با بي‌حجابي و ربطي به مردم ندارد و به همين دليل مي‌توانسته طبقه‌بندي شود. سخن مردودي است.

بخش اعظم قوانين و مقررات كشور مربوط است به وظايف و تكاليف دستگاه‌هاي دولتي و سازمان‌هاي عمومي. اينها مقرراتي‌اند كه شايد مربوط به يك سازمان خاص باشند ولي تماما حقوق و تكاليفي را براي مردم مشخص مي‌كنند. به همين دليل نمي‌توان هيچ‌يك از آنها را طبقه‌بندي كرد. اين بخشنامه اگرچه تكاليفي متوجه سازمان‌هاي عمومي و دستگاه‌هاي دولتي كرده است، اما اين وظايف را آنها بايد نسبت به مردم انجام دهند. پس موضوع مردمند.

فرض كنيد بگويند آيين‌نامه زندان‌ها يا مقررات اخذ پروانه ساختمان محرمانه‌اند. به مزاح مي‌ماند. اين دو آيين‌نامه مربوط به وظايف سازمان زندان‌ها و شهرداري‌اند ولي اسنادي هستند كه مردم بايد از آنها مطلع باشند كه حقوق و تكاليف‌شان را بدانند. به اين ترتيب باز هم اين بخشنامه نمي‌توانسته است به صورت خيلي محرمانه طبقه‌بندي شود.»

***

توضیحات وزیر خارجه درباره تعویق سفر رئیسی به آنکارا

به گزارش ایسنا،حسین امیرعبداللهیان در حاشیه جلسه امروز هیئت دولت در جمع خبرنگاران اظهار کرد: قرار بود سفر رسمی رئیس‌جمهوری به آنکارا انجام شود و همه‌چیز هماهنگ بود اما به دلیل اینکه امروز نشست شورای امنیت سازمان ملل درباره وضعیت غزه و ادامه آتش‌بس را داشتیم، و قرار بود وزرای خارجه عضو و برخی کشورها که به طور خاص - از جمله ایران - دعوت شده بودند در آن حضور داشته باشند، در تماس تلفنی روسای جمهوری ایران و ترکیه توافق شد که این سفر چند روز دیگر برگزار شود تا وزرای خارجه ایران و ترکیه امروز در نیویورک باشند و اولویت را به نشست شورای امنیت دهیم.

وی افزود: آمریکا هم به من ساعت یک بامداد امروز ویزا داد و عملاً امکان حضورم در نشست ساعت ۹ و ۳۰ دقیقه صبح تا ۱۲ در نیویورک، فراهم نشد.

***

فعالیت کمیسیون مجلس خبرگان برای جانشین رهبری

 آیت الله رحیم توکل عضو مجلس خبرگان رهبری گفتگویی با جماران داشته که بخش‌هایی از آن را می‌خوانید: 

«انشاء‌الله خدا به رهبر انقلاب طول عمر بدهد، گفته شده که در اجلاسیه خبرگان درباره آینده رهبری و تعیین شخص رهبری آینده هم نکاتی مطرح شده است، آیا این مطلب واقعیت دارد؟ آیا اساسا در این رابطه اشاره‌ای شده است؟

آیت‌الله توکل: نخیر، در اجلاس مطرح نشده است. در کمیسیون‌ها یک چند نفری هستند که در مورد قائم مقام رهبری دارند کار می‌کنند؛ آنها افراد را گزینش کرده و فقط با رهبری مشورت می‌کنند. اما از گزینه‌هایی که این چند نفر دارند انتخاب می‌کنند، هیچ‌کسی با خبر نیست. در اجلاس هم از این حرف‌ها مطلقا حرفی به میان نیامده است. 

یعنی آن کمیسیون انتخاب رهبری آینده یا قائم مقام رهبری، یک کمیسیون جدا و خاصی است؟ 

آیت‌الله توکل: بله. چند نفری عضو آن هستند که فقط کارشان بررسی گزینه‌ها است، فقط هم با رهبری مشورت می‌کنند و رئیس خبرگان هم که رئیس‌اند. دیگر احدی خبر ندارد که اینها چه کار دارند می‌کنند. کاملا مخفی است.

خود حضرتعالی هم عضو آن کمیسیون هستید؟

آیت‌الله توکل: بله. 

دیگر چه کسانی‌اند؟

آیت‌الله توکل: به هرحال، این مال خود کمیسیون است؛ حرف‌هایی است که بیرون نباید درز پیدا کند. 

البته شنیده بودم بعضی افراد مثل آقای رئیسی و آقای خاتمی عضو این کمیسیون هستند. 

آیت‌الله توکل: من هم هستم.

بله، شما هم هستید. دیگر غیر شما سه نفر چه کسانی هستند؟

آیت‌الله توکل: می‌توانید از هیئت رئیسه کمیسیون‌ها سوال کنید، مشکل ندارد. بپرسید که اعضای این کمیسیون چه کسانی هستند. البته خیلی هم به کارتان نمی‌آید.

نه، خیلی هم ضرورتی ندارد. آیا در این کمیسیون نسبت به این قضیه به نتایج مثبتی هم رسیده‌اید؟

آیت‌الله توکل: منظورتان چیست؟

یعنی با رهبر انقلاب که مشورت کردید، به یک فرد روشن یا شورای خاص رسیدید؟

آیت‌الله توکل: در این کمیسیونی که ما هستیم، چند نفر مأمورند تا این کار را بررسی کنند، از کارشان هیچ کسی اطلاع ندارد، فقط و فقط با رهبری مشورت می‌کنند.

اسمش هم کمیسیون انتخاب رهبر آینده است؟

آیت‌الله توکل: بله. مال کمیسیون تحقیق هستند که این چند نفر در کمیسیون تحقیق مسئول این کار هستند و این کارها را هم دنبال می‌کنند. اسامی  را به احدی نمی‌گویند.  کارشان را برای احدی بیان نمی‌کنند.»

هم‌میهن درباره این سخنان نوشت: «مجلس خبرگان دارای هیئت‌رئیسه و سخنگوست. باید یاد گرفت که هر موضوعی را از طریق رئیس و ترجیحاً سخنگو مطرح کرد. اظهارات آنان واجد اعتبار رسمی است و به‌طور طبیعی از دقت کافی برخوردار خواهد بود.

اگر کمیته‌ای محرمانه دنبال پیگیر افرادی برای جانشینی یا قائم‌مقامی رهبری هستند، به‌طور مشخص جزئیات آن باید رسماً اعلام شود و نباید چنین موضوع مهمی از طرف افراد عادی مطرح شود. ایراد دوم به تناقضاتی است که در صدر و ذیل سخنان ایشان وجود دارد که از یک سو چنین نظر داده‌اند که خودشان عضو این کمیته هستند ولی در نهایت از مفاد تصمیمات آن اطلاعی ندارند.

ولی ایراد کلی‌تر در مورد اصل چنین خبری است که چرا چراغ خاموش و غیرشفاف عمل می‌شود؟ در جریان قبلی هم ابتدا غیرعلنی تصمیم گرفتند، ولی خیلی سریع علنی شد چون امکان محرمانگی وجود ندارد. همچنان که ایشان هم خبری را که باید محرمانه می‌بود، آشکار کرد. چنین رفتاری چه بازتابی در ذهن جامعه و مردم خواهد داشت؟»

***

تردید درباره ائتلاف لاریجانی و روحانی

عزت الله یوسفیان ملا از فعالان سیاسی نزدیک به علی لاریجانی در گفتگو با نامه نیوز درباره ائتلاف جریان علی لاریجانی با جریان حسن روحانی یادآور شد: چنین ائتلافی بعید است، البته باز هم مولفه تعیین کننده همان شرایط رد و تأیید صلاحیت است. با این وجود معتقدم خیلی بعید است که آقای لاریجانی و آقای روحانی ائتلافی داشته باشند چون چنین شرایطی وجود ندارد.

یوسفیان افزود: شاید به لحاظ آقای لاریجانی و آقای روحانی یک فرد را تأیید یا حمایت کنند اما این حالت عام و کلان پیدا نخواهد کرد چون زمینه و شرایط برای ائتلاف اصلا آماده نیست؛ مگر آنکه در زمان اعلام تأیید صلاحیت ها یک اتفاقاتی بیفتد که همه راغب شوند و به میدان بیایند ولی به هیچ وجه با وضعیت کنونی ائتلافی بین آقای لاریجانی و آقای روحانی انجام نمی شود.

جریان روحانی نمی‌تواند جریان مستقل انتخاباتی شود

ناصر ایمانی در گفت‌وگو با فردا درباره تلاش جریان حسن روحانی برای به دست گرفتن پرچم منتقدان وضع موجود گفت: اینکه یک جریان اعتدالی در کشور بتواند پرچمی را در عرصه سیاسی کشور بلند کند، یک بحث است اما اینکه این پرچم به دست جریان آقای روحانی بیفتد، بحث دیگری است.

وی افزود: تصور می کنم در شرایط موجود جریانی که نه چپ باشد و نه راست یعنی سوابق اصولگرایی و اصلاح طلبی نداشته باشد ولی در عین حال در چارچوب نظام حرف های تازه ای بزند، امکان رشد دارد. البته من تردید دارم که این جریان منسوب یا حول محور آقای روحانی باشد چون سوابق آقای روحانی و همفکرانش در گذشته و زمان مسئولیت چنین اقتضایی نمی کند که آنها بتوانند این پرچم را بلند کنند.

این تحلیلگر مسائل یادآور شد: آقای روحانی بعد از فوت مرحوم آقای هاشمی تلاش کرد بدیل ایشان به نظر بیاید و جایگاه آقای هاشمی را تا حدود زیادی پر کند. واقعیت آن است که چنین ظرفیتی در آقای روحانی و جریان اطراف او نیست. اگر آقای روحانی بخواهد یارگیری هم کند باید یارانش را از جریان اصلاح طلب بگیرد چون از جریان اصولگرا کسی تمایل به همراهی با او ندارد.

ایمانی ادامه داد: اگرچه عملکرد دولت آقای رئیسی این فضا را قدری برای جریان آقای روحانی باز کرده است ولی در عین حال اینکه جریان آقای روحانی بخواهد یک جریان مستقل در انتخابات بشود که بتواند آرا را به سمت خود جلب کند، امکانش خیلی خیلی کم است.

***

امیدواری وزیر نفت به تامین گاز کافی برای زمستان

به گزارش ایسنا، جواد اوجی در حاشیه نشست هیات وزیران در جمع خبرنگاران، گفت: ماههای سرد سال به خصوص در استان‌های غربی کشور به آرامی در حال فرا رسیدن است. شرکت دیس‌پچینگ شرکت ملی گاز روز گذشته در گزارشی اعلام کرد مصرف گاز در بخش‌های خانگی، تجاری و صنایع غیر عمده ۴۶۵ میلیون مترمکعب بود.

وی ادامه داد: رشد مصرف گاز در بخش‌های صنایع و نیروگاهی نسبت به سال گذشته تقریبا شش درصد افزایش یافته است. در تامین سوخت نیروگاه‌ها روزی ۳۶ میلیون مترمکعب گاز بیش از قبل به آنها دادیم در بخش صنایع نیز روزی شش میلیون مترمکعب گاز بیش از گذشته دادیم. این اقدام وزارت نفت موجب کاهش ۲۰ میلیون لیتری سوخت مایع در این دو بخش شد و در جهت هوای پاک اقدام شد.

وزیر نفت از جمع‌آوری ۱۱.۵ میلیون مترمکعب گاز مشعل در پالایشگاه‌ها خبر داد و گفت: این حجم گاز تا پایان سال به ۱۸ میلیون مترمکعب خواهد رسید که با تحویل به پتروشیمی‌ها به محصولات پتروشیمی و ارزش افزوده تبدیل می‌شود.

وی از ذخیره‌سازی سه میلیارد و ۱۰۰ میلیون مترمکعب گاز در مخازن طبیعی کشور خبر داد و افزود: کلیه پالایشگاه‌ها، نیروگاه‌ها، خطوط انتقال و ایستگاه‌های تقویت فشار گاز را به صورت اورهال انجام دادیم. تولید گاز خام از ابتدای دولت ۵۰ میلیون مترمکعب بیشتر شده است. بیش از ۳.۲ میلیارد لیتر سوخت مایع برای نیروگاه‌ها و صنایع ذخیره‌سازی شده است.

وزیر نفت علت ناترازی گاز را عدم سرمایه‌گذاری در دوره‌های گذشته اعلام کرد و گفت: امیدوارم با ابتکارات فوق زمستان امسال را با کمترین مشکل پشت سر بگذاریم.

***

میزان افزایش حقوق در سال آینده باید مطابق با تورم باشد

حمیدرضا حاجی‌بابایی رئیس کمیسیون تلفیق لایحه بودجه سال ۱۴۰۳  در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به لایحه بودجه سال ۱۴۰۳ که قرار است در روزهای آینده تقدیم مجلس شود، اظهار کرد: نارضایتی از میزان افزایش حقوق وجود دارد مبنی بر این‌که مطابق تورم نیست و در آن عدالت رعایت نشده است لذا انتظار می‌رفت که دولت میزان افزایش حقوق را مبتنی بر عدالت‌محوری و حداقل نزدیک به تورم تعیین می‌کرد.

وی اضافه کرد: دولت‌ها قانون برنامه ششم توسعه درباره افزایش حقوق کارکنان مبتنی بر میزان تورم را اجرا نکردند ما برای این‌که این مشکل در آینده تکرار نشود در برنامه هفتم توسعه تصویب کردیم که افزایش حقوق بازنشستگان به میزان ۹۰ درصد حقوق شاغلان هم‌تراز باشد. در واقع به سمت متناسب‌سازی حقوق رفتیم.

رئیس کمیسیون تلفیق لایحه بودجه سال ۱۴۰۳ اظهار کرد: باید در تعیین میزان افزایش حقوق کارکنان و بازنشستگان در سال آینده دو مولفه عدالت‌محوری و تطابق با تورم رعایت شود.

***

آخرین وضعیت پیگیری ها برای آزاد شدن اموال بلوکه شده ایران توسط آمریکا

به گزارش ایسنا، محمد دهقان معاون حقوقی رئیس جمهور در حاشیه جلسه هیئت دولت در جمع خبرنگاران درباره آخرین وضعیت پیگیری ها برای آزاد شدن اموال بلوکه شده ایران توسط آمریکا، اظهار کرد: ما چند بار به صورت کتبی نامه نوشتیم تا تیمی تشکیل شود برای تفاهم بر سر مبلغی که آمریکایی ها بپردازند، ولی آنها هنور اقدامی نکرده اند و گفته اند باید با مقامات بالاتر خود هماهنگ کنند، اما اتفاقی هنوز رخ نداده است.

دهقان همچنین درباره رسیدگی به جنایات اعضای سازمان منافقین، گفت: در این دولت با پیگیری‌ها و برگزاری جلسه‌های مختلف و دعوت از وزارت اطلاعات، اسناد مربوط به جنایات منافقین جمع آوری و ۱۰۰ پرونده به قوه قضاییه داده شد.

***

آژانس به تهدیدات اتمی رژیم صهیونیستی ورود کند

به گزارش ایرنا، محمد اسلامی رئیس سازمان انرژی اتمی در حاشیه نشست هیات دولت در جمع خبرنگاران، اظهار داشت: مسئولیت هر گونه اتفاق برعهده آژانس انرژی اتمی است، زیرا رژیم صهیونیستی ان پی تی و پادمان را امضا نکرده است و امروز این رژیم در حال تهدید جهان با بمب اتمی است.

وی افزود: قبل از جلسه شورای حکام طی نامه‌ای به مدیر کل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی به وی گفتم که وزیر رژیم صهیونیستی به صراحت، فلسطینی‌ها را تهدید به استفاده از سلاح هسته‌ای کرد.

رئیس سازمان انرژی اتمی تصریح کرد: همچنین نخست وزیر رژیم صهیونیستی مهرماه در سازمان ملل و در جلسه اجلاس مجمع عمومی گفت که باید ایران را با تهدیدات هسته‌ای مواجه کنیم و مطرح کرد که باید از سلاح هسته‌ای علیه ایران استفاده کنیم.

اسلامی بیان داشت: ما به مدیر کل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی این موضوع را تاکید کردیم که شما برای عدم اشاعه، مسئولیت دارید و وقتی که شما در برابر طرفی که نه «ان پی تی» را امضا کرده و نه متعهد به پادمان است و هیچ گونه اجازه دسترسی به آژانس هم نمی‌دهد و به صراحت هم اعلام می‌کند که از سلاح هسته‌ای استفاده می‌کند، موضع‌گیری ندارید، این نقض قوانین بین‌المللی است و وظیفه مدیر کل است که به شورای امنیت گزارش دهد.

دیدگاه کاربران

ناشناس۳۳۰۸۳۴۶۲۰:۳۶:۳۸ ۱۴۰۲/۹/۸
لاریجانی یار غار و گرمابه گلستان روحانی بود به وی قول داده بودند ‌دولت کمک میکند ایشان رییس جمهور شوند ......
ناشناس۳۳۰۸۴۵۵۲۲:۲۸:۴۶ ۱۴۰۲/۹/۸
و ایشان هم قس علی هذا جلوی استیضاح ها را گرفت و جلوی تفحص ها را گرفت
ناشناس۳۳۰۸۹۸۸۱۲:۳۶:۵۱ ۱۴۰۲/۹/۹
تخلفات دولت قبل در بورس و ارز باعث ضرر و زیان میلیون ها نفر از مردم شد قوه قضاییه باید در اسرع وقت به پرونده اینها رسیدگی نماید.
ناشناس۳۳۰۸۳۴۹۲۰:۳۸:۱۰ ۱۴۰۲/۹/۸
چرا آیت همه تعلل و وقت کشی در مورد تصویب قانون عفاف و حجاب صورت گرفته است دست های پشت پرده مماشات چیست
ناشناس۳۳۰۸۴۶۲۲۲:۳۳:۴۰ ۱۴۰۲/۹/۸
پیشاپیش از نمایندگان مجلس جدید می خواهیم طرح تحقیق و تفحص از عملکرد کلی مجلس یازدهم و عملکرد فردی آنها را اجرایی کنند و بخصوص قضیه رانت خودرویی را شفاف نمایند
ناشناس۳۳۰۸۵۲۴۲۳:۵۶:۵۴ ۱۴۰۲/۹/۸
چه ربطی داشت؟!!!
عمران۳۳۰۸۵۴۱۰۰:۱۰:۰۶ ۱۴۰۲/۹/۹
حرف نزن عمل کن. برو در خیابان و تذکر لسانی بده تا نتیجه ی عمل خودت را از نسل جوان دریافت کنی.
ناشناس۳۳۰۸۵۶۱۰۰:۵۵:۳۵ ۱۴۰۲/۹/۹
بی حیاها هم در برابر قانون مجازات می شوند
استاد بروس لی۳۳۰۹۰۸۵۱۳:۵۱:۰۳ ۱۴۰۲/۹/۹
برای همین که نیاز به تذکر نباشد و طبق قانون مصوب برخورد لازم شود باید هر چه سریعتر این قانون تصویب شود
ناشناس۳۳۰۹۴۲۹۲۰:۵۵:۱۴ ۱۴۰۲/۹/۹
اگر همه قانونهایی تصویب شده رعایت شده بود کار به اینجا نمیرسید. این همه تخلف در دولت و شهرداریها رخ میدهد و کسی توجه نمیکند. اینجاست که قانون ارزش خود را از دست میدهد.
عمران۳۳۰۹۶۷۹۰۳:۱۳:۰۹ ۱۴۰۲/۹/۱۰
تصویب کن، چرا تصویب و اجرا نمیکنی؟ خودت که ظاهرا جرات نداری، برو نیروی پلیس و ارتش و سپاه و بسیج را بیاور هر چقدر زور داری بیار وسط میدان ببینیم چه نتیجه ای از مردم دریافت میکنی….
ناشناس۳۳۰۸۳۵۶۲۰:۴۴:۱۱ ۱۴۰۲/۹/۸
مجلس و قوه قضاییه باید پاسخگوی شکایت مردم به کمیسیون اصل ۹۰ در مورد آقای روحانی باشند
ناشناس۳۳۰۸۴۵۱۲۲:۲۶:۵۵ ۱۴۰۲/۹/۸
ای قوه قضایی اقدام انقلابی
جعفری۳۳۰۸۷۴۱۰۹:۱۹:۱۸ ۱۴۰۲/۹/۹
۹۳ هزار میلیارد پتروشیمی، را هم بفرمائید پیگری کنه و عاملانش را به مردم معرفی کنید
ناشناس۳۳۰۹۵۵۱۲۳:۱۳:۵۳ ۱۴۰۲/۹/۹
فولاد مبارکه هم ۹۲ هزار میلیارد تومان
جعفری۳۳۰۸۷۳۸۰۹:۱۷:۰۶ ۱۴۰۲/۹/۹
خدا پدر روحانی را بیامرزد،دلار ۲۱تومانی تحویل داد الان ۵۱ تومان پراید ۹۰ میلیونی ،الان ۳۰۰میلیون،
ناشناس۳۳۰۹۴۷۶۲۱:۴۱:۰۸ ۱۴۰۲/۹/۹
خدا پدر محمود را بیامرزد برنج را کیلویی سه هزار تومان تحویل روحانی داد و روحانی برنج را کیلویی ۴۰ هزار تومان تحویل داد علی برکت الله هم میگفت
ناشناس۳۳۰۹۵۴۵۲۳:۰۴:۲۹ ۱۴۰۲/۹/۹
روحانی دلار 2700 تحویل گرفت و 27000 تومان تحویل داد پراید 17 میلیون تحویل گرفت و 250 میلیون تحویل داد.
ناشناس۳۳۰۹۵۴۷۲۳:۰۶:۴۵ ۱۴۰۲/۹/۹
روحانی خیلی خرابکاری کرد خدا پدر و مادر احمدی نژاد را بیامرزد.
ناشناس۳۳۰۹۵۷۴۲۳:۴۸:۰۸ ۱۴۰۲/۹/۹
در دولت روحانی قیمت ارز و طلا و مسکن و خودرو و موبایل بیش از 10 برابر شد و اقتصاد مملکت به ورطه نابودی کشیده شد.
ناشناس۳۳۰۸۳۵۹۲۰:۴۶:۱۲ ۱۴۰۲/۹/۸
بسیاری از مردم به این دلیل به آقای رییسی رای دادند چون فکر میکردند ایشان بسیاری از مسولان دولت قبل را بخاطر تخلفات و فساده ها به قوه قضاییه دلالت میدهد
علی۳۳۰۸۴۷۶۲۲:۵۷:۴۰ ۱۴۰۲/۹/۸
هنوز از خاوری خبری نیست چه برسه به دولت روحانی
ناشناس۳۳۰۸۹۲۶۱۱:۴۱:۱۸ ۱۴۰۲/۹/۹
خاوری فقط 3 هزار میلیارد تومان اختلاس کرد اما رکورد اختلاس در دولت قبل با رقم بی سابقه 92 هزار میلیارد تومان شکسته شد.
ناشناس۳۳۰۸۴۸۹۲۳:۱۶:۲۲ ۱۴۰۲/۹/۸
بسیاری از مردم همش ۱۸ ملیون از کل ۸۰ ملیون بودند !!
ناشناس۳۳۰۸۵۷۱۰۱:۰۹:۳۶ ۱۴۰۲/۹/۹
روحانی در دور اولش 17 میلیون رای آورد.
ناشناس۳۳۰۸۶۶۹۰۷:۲۸:۳۹ ۱۴۰۲/۹/۹
۱۸ میلیون رای پاک و منزه
ناشناس۳۳۰۸۳۶۳۲۰:۵۰:۲۴ ۱۴۰۲/۹/۸
خانم آذر منصوری و حسن روحانی در مجلس خبرگان حضور پیدا کنند چه شود در خبرها آمده بود بانوان هم در مجلس خبرگان می‌توانند حضور پیدا کنند
ناشناس۳۳۰۸۶۷۰۰۷:۳۱:۵۳ ۱۴۰۲/۹/۹
این دو باید بخاطر بیاناتشان در مورد قانون عفاف و حجاب در شورای امنیت کشور مورد بررسی ویژه و فنی و تخصصی از نوع اداره آگاهی قرار بگیرند
ناشناس۳۳۰۸۳۶۶۲۰:۵۶:۲۱ ۱۴۰۲/۹/۸
لاریجانی و روحانی واقعا با چه عملکردی دوباره می خواهند وارد عرصه سیاسی کشور شوند
ناشناس۳۳۰۹۲۸۴۱۷:۲۶:۲۷ ۱۴۰۲/۹/۹
اگر از سیاست سردر می آوردی متوجه میشی
ناشناس۳۳۰۸۳۷۸۲۱:۰۶:۱۶ ۱۴۰۲/۹/۸
سال نو مجلس نو نمایندگان نو
ناشناس۳۳۰۸۳۸۲۲۱:۰۹:۱۴ ۱۴۰۲/۹/۸
ظاهرا قراره تصویب قانون عفاف و حجاب به بعد از انتخابات موکول شود
ناشناس۳۳۰۸۴۰۲۲۱:۳۵:۴۴ ۱۴۰۲/۹/۸
پیشاپیش از نمایندگان مجلس جدید که نمایندگان جدید هستند درخواست میشود طرح تحقیق و تفحص از عملکرد مجلس یازدهم و بطور جداگانه تک تک نمایندگان کلید بزنند و اجرایی کنند
ناشناس۳۳۰۸۴۰۵۲۱:۳۹:۰۸ ۱۴۰۲/۹/۸
هر روز که از تصویب قانون عفاف و حجاب بگذرد جمع کردن این افتضاح هزینه برتر خواهد بود
ناشناس۳۳۰۸۴۰۶۲۱:۴۰:۵۴ ۱۴۰۲/۹/۸
تمامی کسانی که نطام را تهدید کرده اند در صورتی که قانون عفاف و حجاب تصویب کند با هرج و مرج روبرو میشود باید دستگیر و محاکمه نمود
ناشناس۳۳۰۸۴۰۸۲۱:۴۳:۰۹ ۱۴۰۲/۹/۸
ازآقایان موسوی لارگانی و حاجی دلیگانی درخواست میشود به موکلین خود و ملت ایران توضیح دهند چرا طرح تحقیق و تفحص از بورس و بانک مرکزی را کلید زدند ولی آنرا اجرایی نکردند
ناشناس۳۳۰۸۴۱۳۲۱:۴۶:۰۶ ۱۴۰۲/۹/۸
ای قوه قضایی اقدام انقلابی
ناشناس۳۳۰۸۴۴۲۲۲:۱۴:۵۷ ۱۴۰۲/۹/۸
نه بزرگ به همه نمایندگان ادوار گذشته برای حضور مجدد پ نه بزرگ به نمایندگان فعلی برای مجلس بعد
علی۳۳۰۸۴۶۴۲۲:۳۷:۳۰ ۱۴۰۲/۹/۸
بقدری تعداد اعلامیه های هشدار حجاب در مغازه ها و پاساژها و اماکن مختلف زیاد شده که واقعا هم توهین به مردم ایران هست و هم توهین به دین و نمادهای دینی، شما در کدوم کشور دنیا چنین چیزی دیدین که در و دیوار و هرجا که نگاه میکنی هشدار به رعایت یک نماد دینی داده شده باشه ............ دوستانی که بطور دائم این مسائل فرهنگی رو با قوانین راهنمایی و رانندگی و بحث عبور از چراغ قرمز مقایسه میکنند هم لطفا دیگه این بحث و قیاس مع الفارق و تکراری رو مطرح نکنن چون این دو موضوع مطلقا شباهتی با هم ندارن و کاملا شیوه هدایت جامعه در مسائل فرهنگی متفاوت از مسائل انتظامی هست و احتیاج به تحقیق و دانش بسیار عمیقتری داره ، لطفا یک بار هم که شده روشهای کاملا غلط و با نتیجه معکوس همیشگی رو کنار بگذارید و از دانش جامعه شناسان و روانشناسان برتر ایران برای حل مسائل فرهنگی استفاده کنید ، با سپاس از سایت محترم الف
ناشناس۳۳۰۸۷۷۱۰۹:۳۷:۱۶ ۱۴۰۲/۹/۹
چون بی حیایی بنیان خانواده را خراب می کند
روزبه۳۳۰۹۵۳۴۲۲:۳۸:۰۴ ۱۴۰۲/۹/۹
فقر و گرانی بنیان خانواده را خراب می‌کند. رواج دروغ و بی‌صداقتی بنیان خانواده (+بسیاری دیگر از ارکان جامعه ) را خراب می‌کند. امثال شما چسبیده‌اید به موی زنان که یا این بقیه که صدها بار بدتر بنیان‌ها رو ویران کرده‌اند، موضوعی فرعی و گم بنظر برسند، یا از اساس شیپور را از سر گشاد می‌زنید .
مهدی جوادی فر۳۳۰۹۰۹۴۱۳:۵۹:۰۱ ۱۴۰۲/۹/۹
بنده خدایی خبر رسید پدرت مرد گفت خدا را شکر ، گفتند مادرت مرد گفت خدا را شکر ، گفتند خانه ات آتش گرفت باز هم خدا را شکر در نهایت مستمع خسته شد گفت هر کدام از این بلاها جگر مرا سوزاند تو هر بار گفتی خدا را شکر ؟ فرد مصیبت دیده گفت خدایی که می‌شنود خودش می‌داند من چه می‌گویم
ناشناس۳۳۰۸۴۹۰۲۳:۱۹:۵۵ ۱۴۰۲/۹/۸
ببخشید الف میشه بپرسم کی نوبت انتشار پیامهای ما می رسه ؟!!
ناشناس۳۳۰۸۵۱۷۲۳:۵۱:۳۳ ۱۴۰۲/۹/۸
آقای وحیدی پس چرا وجود چنین
ناشناس۳۳۰۸۵۲۰۲۳:۵۳:۵۵ ۱۴۰۲/۹/۸
آقای وحیدی پس چرا وجود چنبن بخشنامه ای را انکار میکردید؟
ناشناس۳۳۰۸۷۷۴۰۹:۴۰:۵۱ ۱۴۰۲/۹/۹
دین امری قلبی و اعتقادی است.
ناشناس۳۳۰۹۳۱۸۱۸:۲۰:۱۰ ۱۴۰۲/۹/۹
متاسفانه برخی مسوولین برای توجیه عملکردهای خود پای دیگران را وسط میکشند
ناشناس۳۳۰۹۴۷۲۲۱:۳۷:۴۷ ۱۴۰۲/۹/۹
من از سایت الف سوال دارم ما اگر مخالف قانون حجاب و عفاف باشیم از چه طریقی می تونیم نظرمونو بیان کنیم؟
ناشناس۳۳۰۹۶۱۵۰۰:۵۶:۴۶ ۱۴۰۲/۹/۱۰
هر وقت خواستند تخلفی یا اختلاسی یا رانتی ایجاد کنند برای رد گم کنی آن را محرمانه می کنند که هزینه نقد و اعتراض به آن را بالا ببرند. واقعا دستگاه ها و نهادها نباید به سلیقه شخصی و با اهداف سوء استفاده کردن مکاتبات مربوط به مردم را محرمانه کنند.
ناشناس۳۳۱۰۲۷۰۱۹:۲۶:۳۳ ۱۴۰۲/۹/۱۰
آقای وحیدی وقتی در بخشنامه قرار است از مردم تصویربرداری شود پس حقی متوجه مردم است و در این صورت بخشنامه نمی تواند محرمانه باشد
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. اقدامی  اشتباه، در زمانی اشتباه تر!

  2. بازی با کلمات

  3. کوچه زیباکلام هنوز تیر چراغ برق دارد؟!

  4. با حلوا حلوا گفتن، دهان شیرین نمی‌شود!

  5. نظرات برگزیده مخاطبان الف: تکرار تجربیات شکست‌خورده درباره حجاب هیچ ثمری ندارد/ زیباکلام به دشمنی اسرائیل با ایران توجه نمی‌کند

  6. اعتراض حواله داران پژو پارس به افزایش قیمت ۴۰۰ میلیونی

  7. هیچ تردیدی در اجرای طرح نور نداریم

  8. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

  9. توافق جدید ایران و آمریکا چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

  10. رئیسی هم به گشت ارشاد تذکر داد؟/ روایت فضائلی از علت تاکید رهبری بر وحدت

  11. یادداشت حسین شریعتمداری؛ دوستانه با برادر فضائلی

  12. گزارش میدانی از طرح نور فراجا

  13. مجلس مقابل این اقدام بایستد

  14. نحوه رفتار متفاوت فروشندگان در برابر پوشش حجاب مشتریان

  15. رادان:‌ طرح نور با قوت ادامه دارد

  16. چرا این همه " در پوستینِ خَلق" می افتیم؟!

  17. این ابهامات مناقشه‌برانگیز را برطرف کنید

  18. تاکید رئیسی بر اجرای قانون عفاف و حجاب

  19. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

  20. وزارت راه در شناسایی خانه‌های خالی مسئول است

  21. واکنش مشاور قالیباف به حواشی اخیر گشت ارشاد/ روایت ظریف از علت عدم مذاکره با ترامپ

  22. حضور حسین حسینی در دادسرای فرهنگ و رسانه با شکایت فراجا

  23. موضع رئیس عدلیه در خصوص ورود فراجا به مسئله حجاب/ اژه‌ای: در قضیه حجاب می‌توانیم بگوییم «کی بود کی بود، من نبودم؟»

  24. به زور کسی را به بهشت نمی بریم اما در برابر ناهنجاریها ایستاده‌ایم

  25. موفقیت ایران در ساخت موتور بنزینی ۶ سیلندر + تصاویر

پربحث‌های هفته

  1. اقدامی  اشتباه، در زمانی اشتباه تر!

  2. کوچه زیباکلام هنوز تیر چراغ برق دارد؟!

  3. با حلوا حلوا گفتن، دهان شیرین نمی‌شود!

  4. نظرات برگزیده مخاطبان الف: تکرار تجربیات شکست‌خورده درباره حجاب هیچ ثمری ندارد/ زیباکلام به دشمنی اسرائیل با ایران توجه نمی‌کند

  5. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

  6. توافق جدید ایران و آمریکا چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

  7. رئیسی هم به گشت ارشاد تذکر داد؟/ روایت فضائلی از علت تاکید رهبری بر وحدت

  8. یادداشت حسین شریعتمداری؛ دوستانه با برادر فضائلی

  9. مجلس مقابل این اقدام بایستد

  10. تاکید رئیسی بر اجرای قانون عفاف و حجاب

  11. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

  12. واکنش مشاور قالیباف به حواشی اخیر گشت ارشاد/ روایت ظریف از علت عدم مذاکره با ترامپ

  13. به زور کسی را به بهشت نمی بریم اما در برابر ناهنجاریها ایستاده‌ایم

  14. اشتباه برخی گروه‌ها در مقابله با توئیت فضائلی

  15. توضیحات سردار جعفری درباره تذکر رهبری پیرامون مبارزه با بی‌حجابی/ توصیه همتی درباره نرخ‌های متفاوت ارز

  16. خسارت در «اس-۳۰۰»؛ مدرکی که نیست و افتخاری که به نام اسرائیل می‌سازند!

  17. هزینه عملیات وعده صادق به ۲۰ میلیون دلار هم نرسید/ دست آخرین توان نظامی ایران هنوز رو نشده است

  18. خلجی: آواربرداری از خرابی ۱۰ ساله زمانبر است

  19. سلاح اتمی؛ جزو برنامه ریزی امنیتی و دفاعی ایران است؟ /تمام «نه»های رهبر انقلاب به سلاح هسته ای +اینفو

  20. رهبر انقلاب: تحریم‌ها ملت ایران را از پا در نمی‌آورد/ اگر حال جامعه کارگری خوب شود، حداقل نیمی از مردم حالشان خوب می‌شود

  21. حمایت معاون رئیسی از تعطیلی پنج‌شنبه‌ها/ تاکید رادان بر ادامه طرح «نور» فراجا/ انتقاد روزنامه دولت از کریمی قدوسی

  22. وزیر کشور: پلیس با رعایت کرامت انسانی به عده کمی که قانون حجاب را رعایت نکنند تذکر می‌دهد

  23. توماج صالحی به حبس محكوم شد/مظلوم نمايي يك اغتشاشگر 

  24. رئیسی: مشکلات آبی و برقی کشور در حال حل‌شدن هستند  

  25. شبيه‌سازي جنگ ايران و آمريكا

آخرین عناوین