رئیس‌جمهور از راه‌اندازی بزرگترین سامانه نظارت مردمی در هوشمندسازی توزیع نان قدردانی کرد

  4020905112

رئیس جمهور در جلسه امروز هیئت دولت پس از شنیدن گزارش برخی وزرا درباره اقدامات حوزه ماموریتی خود، ضمن قدردانی از اقدامات انجام شده، دستوراتی در راستای تسریع در تکمیل اقدامات صورت گرفته و به نتیجه رسیدن طرح‌ها و برنامه‌های اجرایی صادر کرد.

رئیس‌جمهور از راه‌اندازی بزرگترین سامانه نظارت مردمی در هوشمندسازی توزیع نان قدردانی کرد

به گزارش ایسنا، دویست و پنجاه و یکمین جلسه هیات دولت عصر امروز یکشنبه به ریاست حجت‌الاسلام سید ابراهیم رئیسی برگزار شد و رئیس جمهور پس از شنیدن گزارش برخی وزرا از حوزه  ماموریتی خود ضمن تقدیر از اقدامات انجام شده، در جهت تسریع در تکمیل اقدامات صورت گرفته و به نتیجه رسیدن طرح‌ها دستوراتی صادر کرد.

رئیس جمهور در جلسه امروز هیئت دولت با استقبال از گزارش وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی درباره غلبه کشور بر تحریم فرهنگی و خودکفایی در تولید کاغذ، بر تداوم تلاش‌ها و پیگیری این روند تا حصول نتیجه قطعی در این زمینه تاکید کرد.

رئیسی گزارش وزیر اقتصاد و امور دارایی درباره راه‌اندازی بزرگترین سامانه نظارت مردمی در هوشمندسازی توزیع نان را از جمله اقدامات  خوب دولت در تنظیم‌گری بخش آرد و نان و گامی اثرگذار در بهینه‌سازی ثروت کشور دانست.

رئیس جمهور همچنین با اشاره به گزارش وزیر ورزش و جوانان از دیدار قهرمانان مدال‌آور کشور با رهبر معظم انقلاب اسلامی،  کیومرث هاشمی را مکلف کرد با تشکیل اتاق اندیشه‌ورزی  متشکل از متخصصان ورزشی، ورزشکاران باسابقه و اساتید دانشگاهی این حوزه نکات مورد اشاره رهبر انقلاب در این دیدار را بررسی و برای تصمیم‌گیری در شورای عالی ورزش آماده کنند.

تقدیر از لایروبی خلیج گرگان به عنوان یکی از مطالبات جدی مردم این استان مردمی‌سازی و  همچنین میدان دادن به خیرین در امر فرهنگی از دیگر نکاتی بود که رئیس جمهور در این جلسه ناظر به گزارش مسئولان مربوط به آنها اشاره کرد.

در این جلسه همچنین بختیاری رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) گزارشی از اقدامات دو سال و نیم گذشته کمیته امداد نسبت به توانمندسازی محرومین و کمک به خودکفایی آنها ارائه کرد.

رئیس جمهور در ابتدای جلسه امروز ضمن تسلیت ایام شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) و گرامیداشت هفته بسیج،‌ «اخلاص»، «عمل صالح» و »زمان‌شناسی» را از جمله ویژگی‌های بسیجیان برشمرد و با اشاره به نقش‌آفرینی و اقدامات اثرگذار این نهاد در مقاطع مختلف انقلاب اسلامی، تصریح کرد: امروز که گفتمان بسیج در قالب گفتمان مقاومت در سطح منطقه و جهان اسلام گسترش یافته است، پیروزی مقاومت اسلامی فلسطین در جنگ اخیر غزه را می‌توان متاثر از گفتمان بسیج و غلبه گفتمان مقاومت بر اشغالگری دانست.

رئیسی با بیان اینکه جنبش مقاومت حماس پس از 45 روز جنایتگری، بمباران و حملات بی امان صهیونیست‌ها، امروز با در اختیار گرفتن مدیریت صحنه و ابتکار عمل، صهیونیست‌ها را مجبور به پذیرش آتش‌بس و شروط خود کرده افزود: ‌بی‌تردید پیروزی نهایی ملت فلسطین با غلبه بر اشغالگران و نابودی رژیم صهیونیستی بزودی رقم خواهد خورد.

در ابتدای این جلسه وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی از برگزاری جشن خودکفایی در تولید کاغذ و غلبه کشور بر تحریم فرهنگی خبر داد و گفت‌: در زمان آغاز به کار دولت تولیدکاغذ 5 هزار تن بود که با اهتمام دولت نسبت به مقوله تولید این رقم اکنون به 80 هزار تن رسیده است.

وزیر راه و شهرسازی نیز با اشاره به آغاز طرح توسعه فرودگاه حضرت امام خمینی (ره)، این طرح را نگین صنعت هوایی کشور و بزرگترین طرح این صنعت پس از پیروزی انقلاب اسلامی معرفی کرد و گفت‌: این پروژه در راستای کلان پروژه ایران راه و به عنوان یکی از اولویت‌های دولت وارد فاز اجرایی شده و هدف از اجرای آن تبدیل کردن فرودگاه امام (ره) به یکی از هاب‌های اصلی ترانزیتی منطقه است که از جمله آرزوهای دیرینه صنعت هوایی کشور بوده است.

وزیر اقتصاد و امور دارایی نیز در گزارشی به رونمایی از بزرگترین سامانه نظارت مردمی در بخش توزیع نان اشاره کرد و گفت‌: عملکرد یک سال و نیم گذشته این طرح حاکی از صرفه جویی قابل توجه و جلوگیری از هدر رفت و قاچاق آرد بوده به نحوی که میزان مصرف آرد یارانه‌ای امسال برغم افزایش مصرف نان از سوی مردم،  به میزان مصرف 5 سال پیش رسیده که معادل 27 هزار میلیارد تومان صرفه‌جویی برای دولت در این بخش داشته است.

در ادامه وزیر ارتباطات و فناوری ارتباطات از بروز رسانی نقشه پوششی کشور پس از 20 سال با بهره‌گیری از داده‌های ماهواره خیام خبر داد و رئیس سازمان اداری و استخدامی کشور نیز گزارشی از نحوه برگزاری آزمون استخدامی فراگیر یازدهم ارائه داد که بر اساس این گزارش از متقاضیان برای استخدام چهار هزار و 423 نفر در سازمان حفاظت از محیط زیست، سازمان بهزیستی، سازمان سنجش، سازمان حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان و دانشگاه فرهنگیان ثبت‌نام بعمل خواهد آمد ‌و آزمون آن نیز روز 8 دی ماه برگزار خواهد شد.

گزارش وزیر ورزش و جوانان از دیدار جامعه ورزشی کشور و قهرمانان مدال‌آور با رهبر معظم انقلاب و پیگیری نکات مطرح شده از سوی ایشان بویژه در زمینه اشتغال و مسکن ورزشکاران مدال‌آور، گزارش وزیر میراث فرهنگی و گردشگری از آغاز به کار مجمع خیرین میراث فرهنگی با حضور 150 نفر از سرمایه گذاران ، کارآفرینان و چهره‌های شاخص و برجسته این حوزه برای مرمت و بازسازی ابنیه تاریخی و همچنین گزارش رئیس سازمان محیط زیست از تحقق وعده رئیس جمهور به مردم استان گلستان در لایروبی خلیج گرگان از دیگر موضوعات مطرح شده در جلسه امروز هیئت دولت بود.

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های دیروز

پربحث‌های هفته

  1. اقدامی  اشتباه، در زمانی اشتباه تر!

  2. بازی با کلمات

  3. کوچه زیباکلام هنوز تیر چراغ برق دارد؟!

  4. با حلوا حلوا گفتن، دهان شیرین نمی‌شود!

  5. هیچ تردیدی در اجرای طرح نور نداریم

  6. نظرات برگزیده مخاطبان الف: تکرار تجربیات شکست‌خورده درباره حجاب هیچ ثمری ندارد/ زیباکلام به دشمنی اسرائیل با ایران توجه نمی‌کند

  7. اعتراض حواله داران پژو پارس به افزایش قیمت ۴۰۰ میلیونی

  8. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

  9. توافق جدید ایران و آمریکا چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

  10. گزارش میدانی از طرح نور فراجا

  11. نحوه رفتار متفاوت فروشندگان در برابر پوشش حجاب مشتریان

  12. رادان:‌ طرح نور با قوت ادامه دارد

  13. چرا این همه " در پوستینِ خَلق" می افتیم؟!

  14. ساماندهی بازار مسکن و اجاره‌بها در خوان آخر/ اسب سرکش مسکن، آرام می‌گیرد؟

  15. این ابهامات مناقشه‌برانگیز را برطرف کنید

  16. تاکید رئیسی بر اجرای قانون عفاف و حجاب

  17. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

  18. وزارت راه در شناسایی خانه‌های خالی مسئول است

  19. یکی از مسائل مهم کشور، عفاف و حجاب است/ نظرات شهید مطهری راهگشا است

  20. به زور کسی را به بهشت نمی بریم اما در برابر ناهنجاریها ایستاده‌ایم

  21. واکنش مشاور قالیباف به حواشی اخیر گشت ارشاد/ روایت ظریف از علت عدم مذاکره با ترامپ

  22. خلجی: آواربرداری از خرابی ۱۰ ساله زمانبر است

  23. حضور حسین حسینی در دادسرای فرهنگ و رسانه با شکایت فراجا

  24. موضع رئیس عدلیه در خصوص ورود فراجا به مسئله حجاب/ اژه‌ای: در قضیه حجاب می‌توانیم بگوییم «کی بود کی بود، من نبودم؟»

  25. نتانیاهو: احکام دادگاه لاهه را نمی پذیریم

پربحث‌های هفته

  1. ساماندهی بازار مسکن و اجاره‌بها در خوان آخر/ اسب سرکش مسکن، آرام می‌گیرد؟

  2. وزارت راه در شناسایی خانه‌های خالی مسئول است

  3. احتمال دارد دلار به دامنه ۵۰ هزار تومان برگردد

  4. موفقیت ایران در ساخت موتور بنزینی ۶ سیلندر + تصاویر

  5. گزارش سازمان برنامه از کاهش تورم سالانه: وارد کانال ۳۰ درصد شدیم

  6. بخش املاک "دیوار"مسدود می‌شود/ فرصت یک هفته‌ای به سکوها

  7. معاون وزیر کار: دستمزد کارگران در کنار افزایش تورم رشد کرده است

  8. پاسخ معاون پارلمانی رئیس جمهور به اظهارات قالیباف

  9. بذرپاش:عزم دولت برای حل مشکل مسکن جدی است

  10. دلارهای خانگی روانه بازار شدند/ روند نزولی قیمت دلار در بازار آزاد سرعت گرفت

  11. افشای لیست ارزبگیران توسط گمرک

  12. تداوم کاهش نرخ رشد نقدینگی/ خلق پول بانک‌ها و موسسات ناتراز محدود شد

  13. آسمان در اختیار متمولین؛ از بلیت هواپیمای نجومی تا خرید جت شخصی

  14. خاندوزی: ۱۵۰ همت از اموال مازاد بانکها واگذار شد

  15. وزیر اقتصاد: تورم در سال ۱۴۰۳ کاهشی است

  16. توضیح رئیس سازمان صمت تهران درباره افزایش قیمت لوازم خانگی

  17. دلار باز هم سقوط کرد/ دلار احتمالا به این عدد می‌رسد  

  18. سقوط قیمت برنج ایرانی از ۱۵۰ هزار تومان به ۸۰ هزار تومان

آخرین عناوین