انتقاد قالیباف از اجرانشدن کالابرگ الکترونیک پس از حذف ارز ترجیحی/ واکنش باهنر به برخی ردصلاحیت‌ها

  4020828061 ۳۲ نظر، ۰ در صف انتشار و ۲۳ تکراری یا غیرقابل انتشار

هر روز اخبار فراوانی در رسانه‌ها منتشر می‌شود که دنبال کردن آن‌ها ـ حتی برای آنانی که اهل مطالعه اخبار هستند ـ کار دشواری است. بسته خبری ـ تحلیلی الف، با رصد اخبار و رویدادهای مهم، همچنین تحلیل‌های صورت گرفته در این زمینه، مخاطبان خود را از مهم‌ترین وقایع روز آگاه می‌کند.

انتقاد قالیباف از اجرانشدن کالابرگ الکترونیک پس از حذف ارز ترجیحی/ واکنش باهنر به برخی ردصلاحیت‌ها

انتقاد قالیباف از اجرانشدن کالابرگ الکترونیک پس از حذف ارز ترجیحی

به گزارش ایسنا، محمدباقر قالیباف در جریان جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی و بررسی بندی از لایحه برنامه هفتم توسعه که به تکلیف مجلس به دولت برای ارائه بسته معیشتی در قالب کالابرگ الکترونیکی به اقشار کم درآمد جامعه باز می‌گشت بیان کرد: اولا باید بگویم منظور مجلس شورای اسلامی از این بند این نیست که یارانه‌های نقدی حذف شود. مجلس به هیچ عنوان این نظر را ندارد؛ ما در قانون بودجه سال ۱۴۰۱ با پیشنهاد دولت و موافقت مجلس شورای اسلامی، دولت را مجاز دانستیم که ارز ترجیحی را حذف کند اما مجلس، دولت را مکلف کرد که اگر ارز ترجیحی حذف شد حتما کالابرگ الکترونیکی جایگزین شود اما متاسفانه این اتفاق نیفتاد و اشکالاتی را به وجود آورد.

وی در ادامه اظهار کرد: اکنون در ادامه این سیاست برای حل خلأ موجود ما مصوب کردیم اگر دولت قصد دارد به خانواده‌های کم درآمد در این شرایط تورمی که نزدیک به دو دهه تورم بین ۳۰ تا ۴۰ درصد است قصد دارد کمک کند از طریق یارانه نقدی نباشد چرا که یارانه ۳۰۰ یا ۴۰۰ تومانی مشکل مردم را حل نمی‌کند؛ بلکه در قالب کالابرگ به معیشت مردم کمک شود.

رئیس مجلس شورای اسلامی در ادامه تصریح کرد: اکنون به حدود ۸۰ میلیون نفر یارانه نقدی می‌دهیم در حالی که قانون فقط هفت دهک را مکلف کرده است اما براساس آمار فقط نیم دهک است که یارانه نمی‌گیرند. حرف مجلس شورای اسلامی این است که دولت در طول برنامه سیاست کمک معیشتی به مردم را بر مبنای کالابرگ قرار دهد. براساس آزمون وسع افراد کم درآمد کالابرگ الکترونیکی دریافت کنند.

وی در ادامه تاکید کرد: به هیچ عنوان مدنظر مجلس شورای اسلامی نیست که یارانه نقدی قطع شود بلکه اگر قرار است کمک معیشتی به افراد شود باید در قالب کالابرگ باشد نه این‌که دوباره یارانه اضافه شود؛ در قالب کالابرگ باید کمک انجام شود.

***

استدلال‌های باورنکردنی برای لغو کنسرت در اصفهان

فرهیختگان درباره لغو کنسرت علیرضا قربانی در اصفهان به دلیل حضور نوازندگان زن نوشت: «به واسطه سابقه‌ای که از عدم برگزاری کنسرت در شهر مشهد سراغ داریم، اگر این اتفاق در مشهدالرضا رخ می‌داد و یک مسئول آن شهر چنین اظهارنظری را بر زبان می‌آورد، جای هیچ تعجبی نبود اما اینکه امروز این سخنان از زبان یکی از مسئولان اصفهان جاری می‌شود، حیرت ماجرا را دوچندان کرده است.

به نظر می‌رسد که برخوردهای سلیقه‌ای در حال تسری یافتن در تمام شهرهای ایران است. اینکه معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار در بازه کنونی، متوجه چنین مورد شرعی و فقهی شده و من‌باب تذکر جلوی این اجرای زنده گرفته شده، بسیارعجیب است؛ یعنی تا امروز، هیچ نوازنده زنی در اجرای زنده به روی صحنه نرفته است؟ تقریبا محال به نظر می‌رسد...

در اظهارات عجیب و حیرت‌انگیز آقای معاون، یک بند از همه خطرناک‌تر است؛ آنجایی که گفت: «اصفهان وضعیت خاصی از لحاظ اعتقادات مردم دارد و اینجا را نمی‌شود با جای دیگر مقایسه کرد.»

این گزاره‌ای بسیار عجیب و در مقیاسی خلاف مصالح اجتماعی و امنیت ملی است. اینکه هر مقام استانی بخواهد موقعیت جغرافیایی خود را در حوزه‌ای برجسته کرده و بگوید چون ما هستیم و وضعیت خاصی داریم پس نمی‌شود فلان رویداد کشوری را در اینجا برگزار کرد، یک تهدید بالقوه فرهنگی است که می‌تواند لطمات جبران‌ناپذیری را بر پیکره فرهنگی و اجتماعی کشور وارد کند....

مگر اعتقاد مردم در دیگر استان‌ها ضعیف یا سست است که مقامی ادعا می‌کند ما وضعیت خاصی به‌لحاظ اعتقادات داریم؟ وقتی مسئولان خراسان‌رضوی و اصفهان چنین دیدگاه‌هایی دارند و خود را تافته‌جدابافته می‌دانند، آیا نباید انتظاری از مسئولان قم، فارس، مازندران، خوزستان، زنجان و چند استان دیگر که سابقه‌ای ملی مذهبی دارند، داشته باشیم؟ در شرایطی که برخوردهای سلیقه‌ای یک مسئول بر تصمیمات و مجوزهای قانونی کشور ترجیح می‌یابد، آیا سنگ روی سنگ بند می‌شود؟

این تلقی که ما استان مستقلی هستیم یا کشوری مجزا هستیم و قواعد و قوانین خودمان را داریم، به‌شدت آسیب‌زننده است. اتفاقی که سال‌هاست از سوی برخی مسئولان شهر مشهد عنوان می‌شود و هیچ دستاوردی نیز برای آنها به همراه نیاورده است.

حالا اینکه باور عده‌ای قلیل بخواهد رویکرد مدیریت و مدیران اصفهان تلقی شده و قانون تلقی شود، تنها سبب تسری چنین ناهنجاری‌هایی در سطح کلان شده و آسیب‌های عمیقی را به‌وجود می‌آورد که باید همین‌جا جلوی چنین افکار و حرکات افراطی گرفته شود.»

***

فرایند ردصلاحیت‌ها اصلاح می‌شود؟

عبدالله گنجی، فعال رسانه‌ای اصولگرا به اعتماد گفت: «معتقدم هنوز زمان قضاوت درخصوص ردصلاحيت‌ها نرسيده است، چون شوراي نگهبان 80 روز وقت دارد؛ ما بايد ببينيم آنچه كه ته‌نشين مي‌شود، چيست. الان براي قضاوت خيلي زود است...

بخش قابل‌توجهي از نامزدهایی كه در هيات‌هاي اجرايي رد شدند، به دليل (نقص) مدرك و اين‌جور مسائل بوده است و اين موارد هم اصلاح شده و صلاحيت بسياري از افراد (در آينده) تاييد مي‌شود...

من اطلاعات فرارسانه‌اي دارم كه عمده ردصلاحيت‌ها به دليل نقص در پرونده بوده است. مثلا مدارك تحصيلي افراد ناقص بوده يا 5 سال سابقه مديريتي مورد نياز تكميل نبوده، بنابراين عدم احراز اعلام شده است. اما اين روند در ادامه بررسي‌ها (هيات‌هاي نظارت) اصلاح مي‌شود.»

***

آخرین وضعیت پیگیری مطالبات ارزی از بحرین و کره‌جنوبی

معاون حقوقی رئیس‌جمهور گفت: از سال ۱۴۰۱ تا اوایل ۱۴۰۲ هفت لایحه را تقدیم مجلس کردیم تا برای اقامه دعوی مطالبات ارزی از کشور‌های دیگر اجازه بگیریم.

محمد دهقان معاون حقوقی رئیس جمهور درباره مطالبات ارزی ایران از برخی کشورها به باشگاه خبرنگاران جوان گفت: از سال ۱۴۰۱ تا اوایل ۱۴۰۲ هفت لایحه را تقدیم مجلس کرده‌ایم تا برای اقامه دعوی و ارجاع به داوری مطالباتمان از کشور‌های دیگر اجازه بگیریم و منتظریم مجلس بعد از برنامه هفتم تصویب این لوایح را تسریع کند.

 معاون حقوقی رئیس‌جمهور افزود: چند مکاتبه هم با رئیس مجلس داشتیم تا این اقدام به سرعت پیش رود و بتوانیم طبق قانون موضوع را به داوری ارجاع دهیم و دعاوی ما انجام شود.

وی درباره کشور‌هایی که هنوز بدهی کشورمان را وصول نکرده‌اند، گفت: بحرین، کره‌جنوبی و برخی دیگر از کشور‌ها در این لیست حضور دارند.

***

سه‌شنبه؛ بررسی استعفای نادران در مجلس

احمد نادری عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: به دنبال اعلام وصول تقاضای استعفای الیاس نادران نماینده تهران، این موضوع در جلسه سه شنبه هفته جاری مجلس بررسی خواهد شد.

استعفای نادران دوشنبه ۲۲ آبان اعلام وصول شد آن هم بعد از اینکه او در دو جلسه نوبت صبح و بعد از ظهر روز یکشنبه ۲۱ آبان مجلس با نشستن مقابل جایگاه هیات رئیسه در انتقاد به نحوه اداره مجلس و عدم رسیدگی به درخواست استعفایش تحصن کرده بود.

***

برنامه دولت برای تجدیدنظر در تقسیمات استان تهران

به گزارش ایسنا، سید ابراهیم رئیسی پیش از ظهر امروز یکشنبه در جریان سفر به شهرستان شهریار، در اجتماع مردم این شهرستان گفت: امروز باید در این مناطق به اقتضای توسعه‌ای که صورت گرفته تجدیدنظری در تقسیمات کشوری در سطح شهرستان‌ها و استان انجام شود؛ تجدیدنظر در تقسیمات کشوری این منطقه جزو برنامه‌های دولت است و کارشناسان مربوطه در حال بررسی‌های لازم هستند تا ارتقای تقسیمات کشوری در این منطقه به منطقی‌ترین شکل ممکن صورت گیرد.

رئیس جمهور همچنین با اشاره به اهمیت مسئله تردد و حمل و نقل در این منطقه چه در بخش‌های درونی و چه به لحاظ ارتباط با دیگر مناطق استان و کشور گفت:‌ توسعه خطوط ریلی و مترو به منطقه شهریار نیز از ضرورت‌هایی است که از سوی شهرداری‌ها دنبال می‌شود و دولت نیز از تلاش‌های آنها در این زمینه حمایت می‌کند.

***

واکنش باهنر به برخی ردصلاحیت‌ها

محمدرضا باهنر، فعال سیاسی اصولگرا به باشگاه خبرنگاران جوان گفت: «چند روز قبل با خبر شدیم که بالاخره هیات‌های اجرایی کار خود را تمام کردند و نتایج هم اعلام شد این درحالی بود که برخی از چهره‌های سرشناس تایید صلاحیت نشدند.

خواهشم از هیات‌های نظارت این است که توجه داشته باشند، اگر کسی واقعا روشن شد که ضد نظام و برانداز است بله در این صورت هیچکس معتقد به تایید صلاحیت وی نیست، اما افرادی که در نظام خدمت کردند حتی اگر اصلاح طلب باشند، یا جریان اصولگرایی و یا شخص باهنر را قبول ندارد و بر دولت آقای رئیسی نقد دارد این گناه نیست و این اتفاقا فعالیت سیاسی و سرزنده بودن است.

اینکه یک نفر با دولت مشکل داشته باشد و صلاحیتش رد شود هیچ منطقی ندارد، این خودش نوعی مهندسی انتخابات است.

خواهشم از هیات‌های نظارت بر انتخابات و شورای محترم نگهبان این است که ما هرچه تعداد افرادی که خود را عرضه کردند برای نامزدی را بیشتر کنیم مشارکت مردم نیز افزایش خواهد داشت.

ما باید تلاش کنیم تا موانع مشاکت مردم را کاهش و انگیزه‌های مشارکت مردم را افزایش دهیم.

در برخی از شهرهای بزرگ مانند تهران، تبریز، مشهد و برخی از نمایندگان فعلی را رد صلاحیت کردند باید اتفاق بزرگی در این میان رخ داده باشد وگرنه فردی که چندین دوره نماینده بوده است حال اینکه در جریان اصلاح طلبی است که نمیتواند ملاک باشد.

حدود ۱۸۰ حوزه انتخاباتی داریم که صرفا یک کرسی دارند و در این حوزه‌های انتخابیه تک کرسی اگرچه ممکن است جریانات سیاسی موثر باشند، اما بیش از هرچیز مساله قومیتی، صنفی و... مطرح است. ممکن است فردی صرفا ۲۰۰ رای داشته باشد، اما اگر همان فرد هم صلاحیتش تایید نشود همان ۲۰۰ نفر هم دیگر در انتخابات شرکت نخواهند کرد. ما اگر فرض میکنیم که ۲۰ هزار نفر از این کاندیداها ۳۰۰ یا ۴۰۰ رای بیشتر نداشته باشند، رد صلاحیت کردن این افراد مشارکت را کاهش خواهد داد.

الان که زمان اقدامات هیات‌های نظارت و در نهایت شورای محترم نگهبان است باید تلاش کنند حداقلِ ردصلاحیت‌ها را انجام دهند. البته من منظورم افراد فتنه‌گر و یا مخالف نظام نیست زیرا طبیعی است که این افراد صلاحیت پست‌های حساس را ندارند، اما سایر افرادی که این مشکلات را ندارند و پرونده‌شان سفید است حتی اگر اصلاح طلب باشد دلیلی برای رد صلاحیت وجود ندارد.»

***

ادامه فیلترینگ شبکه‌های اجتماعی به اعتماد عمومی ضربه می‌زند

جلال رشیدی کوچی، نماینده مرودشت به فرهیختگان گفت: «این داستان فیلتر کردن نباید یک روش دائمی باشد. در برخی مواقع، شرایط مملکت ما به‌گونه‌ای است که لازم می‌شود در یک برهه خاص فیلتر کنیم، همه هم این را می‌پذیرند. مانند اتفاقات سال گذشته.

رئیس‌جمهور آمد و گفت تا فضا آرام شود، ما فیلتر می‌کنیم. اینستاگرام و واتساپ را می‌بندیم. گفتند فضا که آرام شد رفع فیلتر می‌کنیم. اگر فضا آرام شده که به نظر آرام می‌آید، پس چرا رفع فیلتر نشد؟ این تضادی که در بیان هست، باعث عدم اعتماد در جامعه می‌شود. بله، مردم ما پذیرفتند که در شرایط بحرانی و شرایط خاص، اینستاگرام فیلتر باشد.

وقتی که شرایط پایدار شد چرا ادامه دادید؟ این باعث می‌شود دفعه بعدی اگر حرفی زدید، مردم اعتماد نکنند. دوم اینکه در قصه فیلترینگ ما به قانون اساسی استناد می‌کنیم.

فکر کنم اصل 79 قانون اساسی باشد، آنجا بحث درمورد حکومت نظامی است. «برقراری حکومت نظامی ممنوع است. در حالت جنگ و اضطراری نظیر آن، دولت حق دارد با تصویب مجلس شورای اسلامی موقتا محدودیت‌های ضروری را برقرار سازد. ولی مدت آن به هر حال نمی‌تواند بیش از 30 روز باشد. در صورتی که ضرورت همچنان باقی باشد، دولت موظف است مجدد از مجلس کسب مجوز کند.»

اصل 79 می‌گوید در جمهوری اسلامی اصلا حکومت نظامی نداریم. بعد در ادامه می‌گوید در شرایط جنگ و اضطرار، مانند اتفاقات پارسال، محدودیت ضروری در شرایط اضطرار و موقعیت مشابه یعنی چی؟ موقتا محدودیت اعمال کند.

موقتا فضای مجازی یا اینترنت را دولت می‌تواند با تصویب مجلس ببندد. اگر بیشتر از 30 روز شد، به‌هر‌حال باید مجدد از مجلس مصوبه بگیرند. این قانون اساسی ماست. سوال من این است که آیا شرایط پارسال شرایط اضطرار بود یا نه؟ بله. دولت براساس همین موضوع فیلتر کرد. رئیس‌جمهور صحبت کرد که تا شرایط عادی شود، می‌خواهیم این بسترها را ببندیم. الان شرایط تمام شده یا نه؟ تمام شده. اصلا احتیاجی به تفسیر ندارد. خیلی واضح است.»

***

توضیح یک نماینده درباره مصوبه مجلس برای رصد سبک زندگی مردم

حسینعلی حاجی‌دلیگانی، نماینده شاهین شهر در گفت‌وگو با انتخاب با تاکید بر اینکه ماده ۷۵ برنامه هفتم توسعه (موسوم به قانون رصد سبک زندگی) ابدا قرار نیست حریم شخصی افراد را نقض کند، اظهار کرد: بر اساس این ماده، بررسی می‌شود که شاخص‌های سبک زندگی ایرانی و اسلامی به چه صورت در کشور اجرا می‌شود و عمل به آن‌ها روندی رو به رشد دارد یا روندی نزولی.

وی افزود: مسئولیت اجرای این قانون بر عهده وزارت فرهنگ است و این وزارتخانه باید یک سامانه‌ای را راه‌اندازی کند و تمام دستگاه‌های اجرایی را هم مکلف کرده‌ایم اطلاعاتی که دارند را وارد این سامانه کنند‌‌ تا وضعیت موجود جامعه با شاخص‌های سبک زندگی ایرانی و اسلامی مقایسه شود و نتایج در اختیار مدیران ارشد کشور قرار گیرد تا آنان بتوانند در تنظیم سیاست‌ها و تدوین برنامه‌ها اقدامات دقیق‌تری بر اساس نیازها انجام دهند. 

عضو کمیسیون قضایی مجلس در خصوص چگونگی جمع‌آوری اطلاعات مورد بحث در این ماده، عنوان کرد: آیین‌نامه مربوطه توسط وزارت ارشاد تدوین می‌گردد و به تصویب هیات وزیران می‌رسد و جزئیات اجرای این قانون در آن مشخص می‌شود‌. قطعا این آیین‌نامه به شکلی نوشته خواهد شد که وارد حریم و اطلاعات شخصی افراد نشود. 

حاجی‌دلیگانی با بیان اینکه این قانون تنها به بررسی آنچه در منظر عموم مشخص است، می‌پردازد، گفت: همچنین بر اساس این قانون، اطلاعاتی از قبیل آمار بزهکاری‌ها، خودکشی، اختلالات روانی و... مورد رصد قرار می‌گیرد و قطعا قرار نیست آزادی‌های اجتماعی مردم محدود شود. هدف این قانون این است که تهدیداتی که از سمت سبک زندگی غربی نسبت به سبک زندگی ایرانی وجود دارد، مورد توجه بیشتری قرار گیرد.

 

دیدگاه کاربران

امیر حسین سلطان/تهران۳۲۹۷۲۶۰۲۱:۲۰:۳۰ ۱۴۰۲/۸/۲۸
از جناب مهندس باهنر انتظار می رود در دفاع از داوطلبان انتخابات مجلس خیلی قاطعانه تر و صریح تر موضعگیری نمایند اینکه «حتی اگر اصلاح طلب باشد دلیلی برای رد صلاحیت وجود ندارد» گرچه ظاهراً در دفاع از اصلاح طلبان بیان گردیده است اما رک و پوست کنده خدمت ایشان و طیف های همسوی ایشان باید خاطر نشان ساخت خیلی دل تان خواسته باشد که بخشی از اصلاح طلبان پای در میدان انتخابات مجلس گذاشته باشند اگر واقعا می خواهید انتخاباتی شایسته و درخور یک ملت بزرگ را برگزار نمایید. حقیقتا من نمی دانم مگر اصلاح طلبان چه هیزم تری به شما و امثال شما فروخته اند که این چنین آنان را توصیف می کنید؟! حماسه دوم خرداد ۷۶ که حقیقتا موجب سرافرازی و سربلندی ملت و کشور و نظام بود و همچنین انتخابات پرشور و باشکوه مجلس ششم نیز به بهترین وجه ممکن نمودی از حضور شایسته ملت در نظام مردم سالاری دینی را به تصویر کشید و بنابراین چرا قضاوت درباره بخش اعظمی از ملت و آنهم درباره نحوه حضور و مشارکت شان به وضعیت امروزی برسیم جدا جای سئوال دارد! والله اعلم.
ناشناس۳۲۹۷۳۱۵۲۳:۰۹:۰۶ ۱۴۰۲/۸/۲۸
فکر کنم الان خود آقای باهنر هم در معرض ردصلاحیت هستند!
ناشناس۳۲۹۷۴۴۱۰۷:۴۷:۳۲ ۱۴۰۲/۸/۲۹
قانون باید طوری باشد که هر یک از کاندیداها در هر لحظه ای از اصول و قوانین عدول کردند رد صلاحیت شوند و در صورت نیاز هم به مراجع قضایی دلالت داده شوند
ناشناس۳۲۹۷۳۱۶۲۳:۱۳:۱۷ ۱۴۰۲/۸/۲۸
در دولت خاتمی سهم 50 درصدی ایران از دریای خزر 9 درصد شد و منافع ملی ما تضییع شد شیرزاد نماینده مجلس ششم برنامه هسته ای را لو داد و باعث بهانه گیری غرب و تحریم در سالهای بعد شد.
ناشناس۳۲۹۷۵۴۵۰۹:۵۹:۳۳ ۱۴۰۲/۸/۲۹
خب چرا ایشان را محاکمه نکردید؟! قوقه قضاییه و مجلس و سایر نهادها چه می کردند اون زمان؟!!
ناشناس۳۲۹۷۵۸۵۱۰:۴۴:۱۴ ۱۴۰۲/۸/۲۹
الان خطرناک ترین موقعیت کاری نمایندگان است آنها چون می دانند تا چند ماه دیکر از خانه ملت به خانه های خود بروند دست به هر اقدامی ممکن است بزنند .
ناشناس۳۲۹۷۳۳۲۲۳:۳۳:۳۵ ۱۴۰۲/۸/۲۸
شورای نگهبان نباید فریب شعار مشارکت بیشتر با تایید صلاحیت همه را بخورد مثل معروف میگه یک بز گر گله ای را گر میکند حتی اگر یک نفر از کسانی که عقاید انحراف انقلاب از مسیر خودش را دارد که این روزها وطن فروشان زیادی داریم به مجلس راه پیدا کند مجلسی را بباد فنا می دهد
دانیال۳۲۹۷۴۶۲۰۸:۱۹:۲۶ ۱۴۰۲/۸/۲۹
باید افراد کار بلد وباسواد وارد میدان شوند نه اینکه یک سری افراد چاپلوس و مجیزگو
ناشناس۳۲۹۷۳۳۳۲۳:۳۶:۰۴ ۱۴۰۲/۸/۲۸
انحراف انقلاب از مسیر خودش از همان انتخابات ۷۶ انتخاب سوت و کف شروع شد.
ناشناس۳۲۹۷۳۵۷۰۰:۱۲:۱۴ ۱۴۰۲/۸/۲۹
آقای باهنر اگر اعتبار برادر گرامی شما نبود خدا میداند شاید شما هم مانند بسیاری از افراد کشور بودید
ناشناس۳۲۹۷۵۳۱۰۹:۴۸:۰۰ ۱۴۰۲/۸/۲۹
خداوکیلی همینطوره خدا پدر و مادر راستگوها رو بیامرزه
ناشناس۳۲۹۷۲۷۵۲۱:۵۵:۲۵ ۱۴۰۲/۸/۲۸
ببخشید انتخابات کی برگزار میشه؟
ناشناس۳۲۹۷۴۲۸۰۷:۰۳:۱۴ ۱۴۰۲/۸/۲۹
حدادعادل و باهنر بعضی کارهاشون شبیه همدیگه‌س لاریجانی‌ها و فریدون‌ها حسابی از وجودشون بهره‌مند میشن اما مردم از وجودشون آسیب میبینن زمانی الیاس حضرتی و نعمتی و جلالی و مطهری هم در مجلس همان نقش‌ها رو ایفا میکردن
ناشناس۳۲۹۷۳۰۱۲۲:۴۷:۵۷ ۱۴۰۲/۸/۲۸
فکر نمیکنید که لازمه یک تحقیقی از بعضی از مسئولین بشه از جمله معاون سیاسی امنیتی اجتماعی اصفهان که چرا بر خلاف دستورات و سیاست های وزارتخانه ها و دولت عمل میکنند و منافع چه کسانی را تامین میکنند؟اگر اوضاع به همین منوال پیش بره کم کم استان ها ممکنه خواستار جدایی و حکومت مستقل بشوند و این همانی است که دشمنان این کشور ارزوی انرا دارند.
ناشناس۳۲۹۷۴۷۵۰۸:۴۰:۰۲ ۱۴۰۲/۸/۲۹
اتفاقا مسولین اصفهان دزست عمل کرده و جلوی بی بند باری را گرفتند چه معنی دارد یک زن در میان نوازندکان باشد وزارت ارشاد هم مجوز نداده است برای حضور زنان در میان نوازندگان
امید یاوری دارانی۳۲۹۷۵۷۲۱۰:۳۳:۵۲ ۱۴۰۲/۸/۲۹
جای بسی تاسف است که هر کسی تحت هر عنوان شغلی بتواند براحتی قوانین را زیر پا بگذارد و خود و مجموعه تحت امرش را استثنا قلمداد کند . این عمل مصداق بارز تخطئه قانون است .چطور امکان دارد مجوزی برای برگزاری کنسرت صادر شود و متولیان ان از نحوه اجرای ان خبری نداشته باشند ؟کنسرتی که با حضور ناظر اداره ارشاد برگزار می شود. اینگونه اقدامات معاون سیاسی امنیتی استاندار اصفهان موجب وهن قانون است . چه شده که هر گوشه کشور می خواهد به فتوای خود عمل نموده و قدرت حکومت مرکزی نادیده گرفته شود ؟ این رفتار بجز زیان چیز دیگری در پی ندارد.
ناشناس۳۲۹۷۳۰۵۲۲:۵۴:۴۲ ۱۴۰۲/۸/۲۸
همینطوری با یارانه تورم ایجاد می شود اگر کالابرگ اگربراساس چاپ پول باشد ان هم براساس سال 1400 خودش تورم را بیشتر هم می کند، بعد از چند دهه آزمون و خطا یاد بگیرید اینقدر دستکاری در اقتصاد نکنید که بعدا با رها شدن آن سرکوب اقتصاد دنبال مسکن ها باشید
ناشناس۳۲۹۷۳۰۸۲۲:۵۵:۵۴ ۱۴۰۲/۸/۲۸
دیگر بس هست این همه افراد نالایق امدن و کشور را به اینجا رساندند
ناشناس۳۲۹۷۳۳۸۲۳:۴۱:۴۹ ۱۴۰۲/۸/۲۸
از نمایندگان محترم مجلس درخواست میگردد تا مجلس درگیر مسله بودجه و انتخابات نشده است هر چه سریعتر تکلیف لایحه عفاف و حجاب را مشخص نمایند.
ناشناس۳۲۹۷۳۴۵۲۳:۵۴:۴۳ ۱۴۰۲/۸/۲۸
استدلال‌های باورنکردنی برای لغو کنسرت در اصفهان دلیل اصلی اینگونه نظرات شخصی و غیر قانونی افراد برای لغو کنسرتها و هر آن چیزی که دوست ندارند، فقط برای پوشش گذاشتن بر روی گندکاریها خودِ مسئولین است. یعنی اینکه میخواهند برای خود نمایی و اظهار وجود و اینکه بگویند من هم هستم کنسرتها و بقیه گردهمایی های فرهنگی را لغو میکنند، ولی در ازای آن احتکار و اختلاس را ماستمالی میکنند.
ناشناس۳۲۹۷۴۳۶۰۷:۴۱:۴۰ ۱۴۰۲/۸/۲۹
شما ببینید یک آدم حسابی و بدرد خور جامعه به این کنسرت ها میرود .
رضا۳۲۹۷۵۵۱۱۰:۰۳:۵۲ ۱۴۰۲/۸/۲۹
براي تفكر امثال شما بسيار بايد تاسف خورد . شما اگر از اجراي موسيقي زنده ( كه بسيار هم روح نواز و مسرت بخش است ) لذت نمي بريد دليل مي شود به قشري از جامعه توهين كنيد ؟
ناشناس۳۲۹۷۵۶۰۱۰:۱۲:۰۴ ۱۴۰۲/۸/۲۹
به خودت نگاه نکن.فراوان میروند.
ناشناس۳۲۹۷۵۶۷۱۰:۲۰:۴۹ ۱۴۰۲/۸/۲۹
شما کنسرت دوست نداری پس نرو ! دیگران حق دارند مثل شما انتخاب کننند که کنسرت بروند یا نه چرا امثال شما به جای همه فکر می کنید و تصمیم می گیرید و این حق را برای خودتان قائل هستید که به جای همه زندگی کنید ؟؟؟
ناشناس۳۲۹۷۵۷۱۱۰:۳۳:۳۴ ۱۴۰۲/۸/۲۹
کی گفته که شما حق داری در مورد بدرد بخور یا به درد نخور بودن دیگران نظر بدهی ؟
ناشناس۳۲۹۷۳۵۲۰۰:۰۵:۵۴ ۱۴۰۲/۸/۲۹
کشور هیچ نیازی به اجرای کنسرت ندارد اگر هنرمندی معیارهای فرهنگی پذیرفته شده و قانونی خود را دارد می‌تواند از طریق رادیو و تلویزیون خود را به مردم معرفی نماید نه از طریق تجمعات آنچنانی
رضا۳۲۹۷۴۱۵۰۶:۰۶:۳۰ ۱۴۰۲/۸/۲۹
نه از رانت برخوردارم نه وام مثل افراد با نفوذ و کارکنان بانکها میگیرم نه حقوق فلان دارم . الان نماینده قالیباف باشه یا عارف چه فرقی برای من داره؟ بهم وام میدن؟ مثل وام کارکنان بانکهای دولتی,؟ معلومه که نه پس مهم نیست کی تایید یا کی رد شده
علی۳۲۹۷۴۳۲۰۷:۳۸:۱۱ ۱۴۰۲/۸/۲۹
دو نکته : اول در ارتباط با سخنان رئیس مجلس اقای قالیباف اینکه با حذف ارز ترجیحی و اجرای سیاست افزایش صادرات بمنظور ایجاد ثبات اقتصادی در داخل باید گفت علی رغم موفقیت دولت در گسترش مناسبات اقتصادی با کشورهای مختلف جهان این مسئله تا کنون موفقیت چندانی که برای مردم قابل لمس باشد نداشته است چون هرروزه با افزایش قیمت کالاهای اساسی بخصوص مواد پروتئینی مواجه هستیم و دولت نتوانسته ثبات قیمتی ایجاد کند و بازار رها شده میباشد و تبدیل یارانه نقدی به کالابرگ مشکلات این مردم را حل نخواهد کرد چون بصورت مسکن و مقطعی و در محدوده یارانه دریافتی میباشد آنچه باعث کمک به حفظ قدرت خرید میگردد ثبات قیمتی در بازار میباشد نکته دوم در ارتباط با سخنان آقای باهنر در مورد رد صلاحیت برخی شخصیتهای شناخته شده باید گفت این هست همه باید در برابر قانون یکسان باشند و فرقی بین افراد شناخته شده و ناشناخته نباید وجود داشته باشد اگر کسی تخلفی مرتکب شد برابر قانون باید با او برخورد گردد این عین عدالت هست و این خواست همه مردم و بخصوص جوانان هست اما اگر موضوع اختلاف نظر و مربوط به سلایق میباشد موضوع فرق دارد که تضارب اراء و افکار باعث پرورش و رویش و رفع نقائص در دیدگاهها و مدیریت میشود و این خوب میباشد لذا اقای باهنر بصورت مبهم و کلی اظهار نظر کردند که این خوب نیست ضمنا باید به جوانان نخبه و با انگیزه خدمت به کشور فرصت داد تا با ورود به این عرصه همانند جوانان دهه 60 برای حل مشکلات کشور اقدام کنند در کشور که قحط الرجال نیست که عده ای خاص برای همیشه در مجلس حضور پیدا کنند بخصوص افرادی که در بزنگاهها قوانین کشور را زیر پاگذاشته و امتحان بدی پس داده اند
ناشناس۳۲۹۷۵۲۱۰۹:۳۳:۵۱ ۱۴۰۲/۸/۲۹
در اظهارات عجیب و حیرت‌انگیز آقای معاون، یک بند از همه خطرناک‌تر است؛ آنجایی که گفت: «اصفهان وضعیت خاصی از لحاظ اعتقادات مردم دارد و اینجا را نمی‌شود با جای دیگر مقایسه کرد.»...
ناشناس۳۲۹۷۵۴۰۰۹:۵۶:۰۱ ۱۴۰۲/۸/۲۹
مملکت دست عده ای افتاده که فقط به فکر منافع و جیب خودشان هستند چه دولت چه مجلس.
امید یاوری دارانی۳۲۹۷۵۶۶۱۰:۲۰:۴۸ ۱۴۰۲/۸/۲۹
جناب اقای قالیباف سخن شما با چه کسی است ؟ به چه کسی انتقاد می کنید؟ وظایف شما بعنوان نماینده و رییس مجلس چیست؟ قاعدتا شما باید از دولت بخواهید که به وظایف قانونی خود عمل کند و اگر نکرد از اهرمهای قانونی خود استفاده کنید و انرا مجبور به انجام نمایید. با ازاد سازی قیمتها فشار مضاعفی بر قاطبه ملت وارد کردید تا قیمتها متعادل شود ولی هنوز نه تولید کننده سود می برد و نه مصرف کننده و البته هر دو در فشار مضاعف قرار گرفته اند . اقای قالیباف شاید این صحبتها را بدلیل نزدیکی به ایام انتخابات مطرح می کنند تا بلکه یکبار دیگر بتوانند رای مردم را جلب کنند همانگونه که با طرح موضوع 4 درصدیها توانست نظرها را به خود جلب کند.
ناشناس۳۲۹۷۷۵۲۱۲:۴۲:۵۸ ۱۴۰۲/۸/۲۹
رییس قوه مقننه ناظر اجرای قانون که باید رییس جمهور را مکلف به اجرای قانون کنه در صورت سرپیچی از قانون توبیخ ببین با چه ادبیاتی حرف میزنه .
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های دیروز

  1. با حلوا حلوا گفتن، دهان شیرین نمی‌شود!

  2. ساماندهی بازار مسکن و اجاره‌بها در خوان آخر/ اسب سرکش مسکن، آرام می‌گیرد؟

  3. یکی از مسائل مهم کشور، عفاف و حجاب است/ نظرات شهید مطهری راهگشا است

  4. خلجی: آواربرداری از خرابی ۱۰ ساله زمانبر است

  5. نتانیاهو: احکام دادگاه لاهه را نمی پذیریم

  6. اشکان خطیبی از شرایط زندگی‌ در اروپا می‌گوید: دیگر توانایی کار کردن ندارم

  7. سوء استفاده عباس عبدی از «ماچه الاغ ماده»!

  8. دلارهای خانگی روانه بازار شدند/ روند نزولی قیمت دلار در بازار آزاد سرعت گرفت

  9. همه رقیبان قالیباف در ریاست مجلس آینده/ توضیح معاون رئیسی درباره استقرار فراجا در بنیاد نخبگان

  10. آیت‌الله مکارم شیرازی خطاب به سردار رادان: «طرح نور» را با قدرت ادامه دهید

  11. افشای لیست ارزبگیران توسط گمرک

  12. سونامی مولانا در سینمای ایران؛ رکورد افتتاحیه شکست

  13. خاندوزی: ۱۵۰ همت از اموال مازاد بانکها واگذار شد

  14. دانشگاه واشنگتن دانشجویان را به اخراج و تعلیق تهدید کرد

  15. سرنگونی پهپاد پیشرفته آمریکا در سواحل یمن

  16. رئیسی: جمهوری اسلامی تحریم‌ناپذیر است

  17. مورایس مسلمان شد

پربحث‌های هفته

  1. اقدامی  اشتباه، در زمانی اشتباه تر!

  2. بازی با کلمات

  3. کوچه زیباکلام هنوز تیر چراغ برق دارد؟!

  4. با حلوا حلوا گفتن، دهان شیرین نمی‌شود!

  5. نظرات برگزیده مخاطبان الف: تکرار تجربیات شکست‌خورده درباره حجاب هیچ ثمری ندارد/ زیباکلام به دشمنی اسرائیل با ایران توجه نمی‌کند

  6. هیچ تردیدی در اجرای طرح نور نداریم

  7. اعتراض حواله داران پژو پارس به افزایش قیمت ۴۰۰ میلیونی

  8. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

  9. توافق جدید ایران و آمریکا چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

  10. گزارش میدانی از طرح نور فراجا

  11. نحوه رفتار متفاوت فروشندگان در برابر پوشش حجاب مشتریان

  12. رادان:‌ طرح نور با قوت ادامه دارد

  13. چرا این همه " در پوستینِ خَلق" می افتیم؟!

  14. ساماندهی بازار مسکن و اجاره‌بها در خوان آخر/ اسب سرکش مسکن، آرام می‌گیرد؟

  15. این ابهامات مناقشه‌برانگیز را برطرف کنید

  16. تاکید رئیسی بر اجرای قانون عفاف و حجاب

  17. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

  18. وزارت راه در شناسایی خانه‌های خالی مسئول است

  19. یکی از مسائل مهم کشور، عفاف و حجاب است/ نظرات شهید مطهری راهگشا است

  20. به زور کسی را به بهشت نمی بریم اما در برابر ناهنجاریها ایستاده‌ایم

  21. واکنش مشاور قالیباف به حواشی اخیر گشت ارشاد/ روایت ظریف از علت عدم مذاکره با ترامپ

  22. خلجی: آواربرداری از خرابی ۱۰ ساله زمانبر است

  23. حضور حسین حسینی در دادسرای فرهنگ و رسانه با شکایت فراجا

  24. موضع رئیس عدلیه در خصوص ورود فراجا به مسئله حجاب/ اژه‌ای: در قضیه حجاب می‌توانیم بگوییم «کی بود کی بود، من نبودم؟»

  25. نتانیاهو: احکام دادگاه لاهه را نمی پذیریم

پربحث‌های اخیر

    پربحث‌های هفته

    1. اقدامی  اشتباه، در زمانی اشتباه تر!

    2. کوچه زیباکلام هنوز تیر چراغ برق دارد؟!

    3. با حلوا حلوا گفتن، دهان شیرین نمی‌شود!

    4. نظرات برگزیده مخاطبان الف: تکرار تجربیات شکست‌خورده درباره حجاب هیچ ثمری ندارد/ زیباکلام به دشمنی اسرائیل با ایران توجه نمی‌کند

    5. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

    6. توافق جدید ایران و آمریکا چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

    7. تاکید رئیسی بر اجرای قانون عفاف و حجاب

    8. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

    9. به زور کسی را به بهشت نمی بریم اما در برابر ناهنجاریها ایستاده‌ایم

    10. واکنش مشاور قالیباف به حواشی اخیر گشت ارشاد/ روایت ظریف از علت عدم مذاکره با ترامپ

    11. خلجی: آواربرداری از خرابی ۱۰ ساله زمانبر است

    12. اشتباه برخی گروه‌ها در مقابله با توئیت فضائلی

    13. توضیحات سردار جعفری درباره تذکر رهبری پیرامون مبارزه با بی‌حجابی/ توصیه همتی درباره نرخ‌های متفاوت ارز

    14. خسارت در «اس-۳۰۰»؛ مدرکی که نیست و افتخاری که به نام اسرائیل می‌سازند!

    15. سلاح اتمی؛ جزو برنامه ریزی امنیتی و دفاعی ایران است؟ /تمام «نه»های رهبر انقلاب به سلاح هسته ای +اینفو

    16. رهبر انقلاب: تحریم‌ها ملت ایران را از پا در نمی‌آورد/ اگر حال جامعه کارگری خوب شود، حداقل نیمی از مردم حالشان خوب می‌شود

    17. حمایت معاون رئیسی از تعطیلی پنج‌شنبه‌ها/ تاکید رادان بر ادامه طرح «نور» فراجا/ انتقاد روزنامه دولت از کریمی قدوسی

    18. وزیر کشور: پلیس با رعایت کرامت انسانی به عده کمی که قانون حجاب را رعایت نکنند تذکر می‌دهد

    19. توماج صالحی به حبس محكوم شد/مظلوم نمايي يك اغتشاشگر 

    20. رئیسی: مشکلات آبی و برقی کشور در حال حل‌شدن هستند  

    21. سوء استفاده عباس عبدی از «ماچه الاغ ماده»!

    22. ضرب‌الاجل مجلس برای دولت / منتظر مدیریت بازار ارز هستیم  

    23. رئیسی: جمهوری اسلامی تحریم‌ناپذیر است

    24. همسر سید مصطفی خمینی درگذشت

    25. قالیباف: تأخیر بانک مرکزی در تأمین ارز دارو محرز است

    آخرین عناوین