اختلاف افکنی مرعشی / روباه لندنی با گرگ‌های اسفراین به گله زد!/ طالبان به خواسته ایران تن داد

گروه سیاسی الف،   4020824091 ۲۶ نظر، ۰ در صف انتشار و ۱۵ تکراری یا غیرقابل انتشار

هر روز اخبار فراوانی در رسانه‌ها منتشر می‌شود که دنبال کردن آن‌ها ـ حتی برای آنانی که اهل مطالعه اخبار هستند ـ کار دشواری است. بسته خبری ـ تحلیلی الف، با رصد اخبار و رویدادهای مهم، همچنین تحلیل‌های صورت گرفته در این زمینه، مخاطبان خود را از مهم‌ترین وقایع روز آگاه می‌کند.

اختلاف افکنی مرعشی / روباه لندنی با گرگ‌های اسفراین به گله زد!/ طالبان به خواسته ایران تن داد

روباه لندنی با گرگ‌های اسفراین به گله زد!

روزنامه جوان نوشت: «شبکه لندنی بی‌بی‌سی فارسی قتل‌عام روزانه ۱۶۰ کودک فلسطینی را نمی‌بیند، اما حمله گرگ‌ها به گوسفندان در یکی از دهات ایران را برجسته می‌کند! این یعنی روباه از گرگ خبر می‌دهد، اما از کفتار صهیونیسم نه!


از ابتدای نسل‌کشی ملت مظلوم فلسطین به دست صهیونیست‌ها که میانگین دستکم روزی ۱۶۰ کودک فلسطینی در غزه به شهادت می‌رسند، بی‌بی سی فارسی در حمایت آشکار از رژیم کودک‌کش، نوعاً یا اخبار فلسطین را سانسور می‌کند، یا اگر بر اثر فشار افکار عمومی جهانی مجبور به پوشش خبری این فاجعه انسانی شود، آمار شهدا را با تردید همراه می‌کند که مثلاً «مستقلاً نمی‌تواند آمار حماس را تأیید کند» یا به ادعا‌های پدر خوانده و شریک جرم رژیم صهیونیستی یعنی رئیس‌جمهور امریکا استناد می‌کند که حماس را به دروغگویی در ارائه آمار شهدا متهم کرده بود. بی‌بی سی حتی در آمار تلفات رژیم صهیونیستی هم از آن سوی بام می‌افتد و برای اینکه اقتدار پوشالی این رژیم نزد جهان و حامیانش دچار خدشه نشود، می‌کوشد تعداد کشته و زخمی‌ها و انهدام‌های لجستیکی آن‌ها را بسیار کم اعلام کند و این است ذات امپریالیسم خبری که همواره کوشیده است با تقسیم جهان به مرکز و پیرامون، اخبار آن‌ها را به نفع استکبار وارونه نشان دهد.
۳۸ روز از جنایات رژیم صهیونیستی گذشته و در این مدت بیش از ۱۲ هزار نفر انسان بی‌گناه اعم از زن و کودک در فلسطین به شهادت رسیده‌اند، اما در چنین روزی، حمله گرگ‌ها به گوسفندان عشایر در شهرستان اسفراین مورد توجه بی‌بی سی قرار می‌گیرد و آن را بازتاب می‌دهد!
این تنها نمونه‌ای است از بی‌تعهدی و بی‌اخلاقی شبکه بی‌بی‌سی فارسی که بزرگ‌ترین حادثه انسانی که تمام جهان را تحت تأثیر قرار داده و حتی بیخ گوش همین شبکه به اصطلاح خبری بیش از یک میلیون نفر انسان آزاده در لندن به حمایت از فلسطین به خیابان‌ها ریختند و فریاد مرگ بر اسرائیل سردادند، اما او چشمانش را بر این واقعیت بست و کور و کر شد! اگر گرگ‌های وحشی به عادت غریزه حیوانی به گله گوسفندان زدند و خساراتی را به دامداران تحمیل کردند، بی‌بی سی و رسانه‌هایی از این دست، گرگ‌های خونخواری هستند که سال‌هاست در لباس میش به جوامع انسانی خصوصاً در جهان اسلام شبیخون زده‌اند.»

******

واکنش کیهان به اظهارات اخیر محمد قوچانی

محمد قوچانی، چهره رسانه‌ای اصلاح‌طلب و رئیس کمیته سیاسی حزب کارگزاران اخیراً درباره نسبت ایران و اسلام گفته است: «مرحوم مهندس بازرگان پرسشی تاریخی را در این ارتباط مطرح کرده ‌است که ما ایران را برای اسلام می‌خواهیم، یا اسلام را برای ایران می‌خواهیم. نتایج این دو راهبرد کاملا متفاوت است. این جدال در شوروی هم وجود داشت که ما باید سیستم سوسیالیستی را در کشور روسیه به‌سامان کنیم و از آنجا بقیه دنیا را مدیریت کنیم یا ابتدا باید انقلاب سوسیالیستی در همه جا پیروز شود و بعد روسیه هم سوسیالیستی شود. جمهوری اسلامی هویتی دارد که بخشی از آن مذهب شیعه است بخشی زبان فارسی، بخشی ایران باستان، بخشی ایران پس از اسلام. و همه‌ اینها با هم و در کنار هم معنابخش خواهد بود.

همین اظهارات، واکنش روزنامه کیهان را به دنبال داشت و این رسانه نوشت: «هر چند برخی محافل اشرافی غربگرا مانند همین حزب گارگزاران سعی می‌کنند اسلام و ایران را مقابل هم قرار دهند، اما عملکرد غالب این طیف نه در خدمت اسلام بود و نه در خدمت ملت و ایران. اشرافیگری، ایجاد شکاف طبقاتی، امتیازطلبی، انحصارطلبی، نرمش در برابر باج خواهی‌های غربی، اباحی‌گری و به حاشیه راندن احکام اسلامی در ادوار سه گانه‌ای که این طیف در مصدر دولت و برخی نهاد‌های دیگر بوده‌اند، شاهدی بر مدعای اخیر است که آنها نه ایرانی می‌اندیشند و نه اسلامی.

 عضو حزب کارگزاران به جای ترویج شبهه درباره نسبت ایران و اسلام و دوگانه و متناقض وانمود کردن این دو به تبعیت از مهندس بازرگان، کافی بود کتاب خدمات متقابل اسلام و ایران به قلم استاد شهید مطهری(ره) را مطالعه کند و ببیند که چگونه این دو، به گسترش و اقتدار دیگری کمک کرده‌اند. ضمنا اگر در روزگار صفویه و سپس در دوره متعالی جمهوری اسلامی، اسلام و تشیع نبود، امروز اثری از ایران باقی نمانده بود تا کسانی در آن ژست ملی‌گرایی جدا از دین بگیرند. در حالی که برخی مدعیان اصلی ملی‌گرایی در دوره جنگ تحمیلی، به عنوان ستون پنجم آمریکا و ارتش صدام عمل می‌کردند، این رزمندگان باورمند به اسلام و جمهوری اسلامی بودند که ایران را با عزت تمام حفظ کردند.»

******

 ناکارآمدی حناچی و روحانی در تأمین اتوبوس پایتخت

وضعیت ناوگان حمل و نقل عمومی پایتخت، سوژه گزارش خبرگزاری تسنیم قرار گرفته و این رسانه با اشاره به کم‌‌کاری شهرداری و دولت قبل در تامین نیاز اتوبوس تهران نوشته:‌ «ناکارآمدی شهرداری و دولت سابق در تامین اتوبوس شرایطی را برای تهران به وجود آورده است که علی‌رغم تلاش‌های صورت گرفته از سوی مدیریت شهری فعلی ولی همچنان وضعیت ناوگان حمل و نقل عمومی به شرایط ایده‌‌آل نرسیده است. فرسودگی و عدم ایجاد زیرساخت برای توسعه ناوگان حمل و نقلی عمومی میراث به جا مانده از مدیریت شهری پیشین است که مناف هاشمی، معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری دوره پیش هم به آن اقرار کرده بود.

مناف هاشمی در اواخر دوره مدیریت پنجم شهری گفته بود 72 درصد ناوگان اتوبوسرانی فرسوده است. اتوبوس‌های موجود فایده‌ای ندارد و هم فعالیت آنها برای راننده، اقتصادی نیست و آلودگی هم تولید می‌کند.

در حال حاضر ترافیک، آلودگی هوا، ازدحام در صف‌های طولانی پایانه‌های تاکسی و اتوبوسرانی و مترو بخشی از مشکلات قابل ملاحظه و ملموس عدم توسعه ناوگان حمل و نقل عمومی است که زندگی شهروندان را با چالش‌های متعددی همراه کرده اما در دوره جدید مدیریت شهری به این امر اهتمام ویژه‌ای شده و تاکنون اقدامات مؤثری هم صورت گرفته است.

آن‌طور که علیرضا زاکانی؛ شهردار تهران می‌گوید در تفاهم با طرف‌های چینی، برای خرید 1000 دستگاه اتوبوس 12متری، 1000 دستگاه اتوبوس 18 متری، 10هزار وَن برقی، 10هزار تاکسی برقی و 100هزار موتورسیکلت برقی به تفاهم رسیده‌اند و این به معنی تحولی عظیم در حوزه فرسوده حمل و نقل عمومی است.»

******

تناقض رفتاری عجیب پزشکیان

سایت جهان‌نیوز به تناقض رفتاری عجیب مسعود پزشکیان پرداخته و نوشته است:‌ «مسعود پزشکیان، نماینده اصلاح طلب تبریز که صلاحیت او برای انتخابات مجلس دوزادهم توسط هیات اجرایی رد شده است، اعلام کرده بود که به ردصلاحیت خود اعتراض نخواهد کرد. حال پزشکیان در گفت‌وگو با روزنامه اعتماد گفته است که با فشار دوستان امروز اعتراضم را ثبت کردم تا آقایان بدانند نظام برای آنها نیست، بلکه برای مردم است.

پزشکیان گفته است: «بندی که مبتنی بر آن ردصلاحیت شدم، بند 2 ماده 31 است که در حقیقت عدم التزام عملی به نظام است.من در پاکسازی‌ها، بازسازی‌ها، گزینش‌ها، جبهه‌ها، دانشگاه‌ها و... حضور داشتم. مسوول بودم، رییس بیمارستان بودم، رییس دانشگاه شدم، معاون وزیر شدم، وزیر شدم، سال‌ها نماینده بودم و... اگر ما عملا به این نظام خدمت نکرده‌ایم، خوب است کسانی که خدمت کرده‌اند معرفی شوند تا ببینیم چه کسانی هستند! راستش خیلی به من برخورد».

این نمانیده اصلاح طلب در بخش دیگری گفته است: «تندروها آیا در دانشگاه‌ها، مجامع و نشست‌های تخصصی و... کسانی را دارند که بتوانند از ارزش‌های کشور دفاع کند. اینها فقط بلدند دستور بدهند و زور بگویند. درحالی که اسلام دین منطق، عدالت، انصاف و اخلاق است. اینها به جای اینکه اخلاقی عمل کنند، تحقیر می‌کنند، انگ و تهمت می‌زنند، بی‌ادبی می‌کنند، حرف‌های زشت می‌زنند و... همه این اعمال شنیع را هم به اسم دفاع از اسلام انجام می‌دهند. تندروها در این کشور، معتقدند هرچه آنها بگویند درست است و بقیه باید سرخم کنند و هیچ نگویند».

پزشکیان در ادامه با تقابل و دوقطبی سازی از نیروهای نظامی و حتی نیروی مردمی بسیج گفته است: «فقط سوءمدیریت باعث شد این حجم از مشکلات برای مردم از یک طرف و بسیجیان، نیروهای نظامی و امنیتی و... از سوی دیگر رخ دهد. خیلی راحت می‌توانستند این اشکالات را رفع کنند، اما سوءمدیریت‌ها و تندروی‌ها باعث شد هم مردم و هم انقلاب و نظام ضرر کنند و هزینه بدهند».

جهان نیوز نوشت: «از جناب پزشکیان باید سوال کرد به استناد کدام سند و مدرک پس از مشخص شدن فوت عادی مهسا امینی و توضیحات کامل مسئولان، در برنامه زنده تلویزیونی مدعی شدند که آن دختر را کتک زدند و بعد جنازه اش را تحویل خانواده اش دادند؟ تهمت علنی به نظام اسلامی و بنزین بر آتش فتنه ریختن، آن هم در زمان عیان شدن دندان های تیز کرده دشمن دفاع از ارزش هاست؟! در مرحله بعد جناب پزشکیان که مدعی ارزش ها هستند چرا تا امروز یعنی گذشت بیش از 14 ماه از ادعای دروغ خود عذرخواهی نمی کنند؟

نکته دیگر آنکه نظرات شاذ آقای پزشکیان نظیر «افراد را به دلیل داشتن فکر و یا اظهار اندیشه بازداشت می‌کنند»(!) و یا «مردم را عصبانی کرده‌ایم»(!) که برای ضدانقلاب خوراک تهیه می کند با کدام مبنا مطرح می شود؟

سوال دیگر از جناب پزشکیان آن است که همه رفتار ها و مواضع ایشان در مجلس مثل ماجرای «از FATF سردر نمی آورم ولی باید آن را بپذیریم» است و اساسا اینگونه نمایندگی ملت را عهده دار هستند و برای ادامه حضور در بهارستان هم تلاش می کنند؟»

******

اختلاف افکنی مرعشی 

حسین مرعشی، دبیرکل حزب کارگزاران سازندگی، در گفت‌وگوی اخیر خود با روزنامه سازندگی به مباحث پیرامونی انتخابات مجلس پرداخته و البته در خلال اظهاراتش، اتهاماتی را هم به رئیس‌جمهور وارد کرده است. او گفته:‌ «وضعیت داخلی جریان اصولگرا نشان می‌دهد که آن‌ها به دنبال تغییر ریاست مجلس هستند و انتقادات جدی نسبت به آقای قالیباف مطرح می‌کنند. جبهه پایداری شریان و شورای وحدت به دنبال کنار زدن ایشان هستند.

من تصور میکنم انتخابات پیش رو در تهران رقابت آقایان قالیباف و رئیسی است. آقای قالیباف برای حیات سیاسی خود در این انتخابات مبارزه می‌کند و اگر نتواند انتخابات پیش‌رو را در تهران ببرد، حیات سیاسی‌اش افول می‌کند.

آقای رئیسی هم می‌خواهد دور بعد رئیس‌جمهور شود و تصور می‌کند با ضعف‌هایی که شخص او و دولتش داشته‌اند، آقای قالیباف رقیب‌اش در ریاست‌جمهوری شود. آقای رئیسی قطعاً به دنبال پیروزی در دور انتخابات ریاست‌جمهوری بعدی برای دولت چهاردهم است و تصمیم دارد همین حالا آقای قالیباف را کنار بزند و زمین‌گیر کند.»

 

******

بررسی لایحه عفاف و حجاب به تاخیر افتاد؟

ایرادات شورای‌نگهبان به برخی از مفاد لایحه عفاف و حجاب،‌ باعث شده تا شایعاتی پیرامون تاخیر در بررسی این لایحه و رفع ایرادات آن به‌دلیل درپیش بودن انتخابات مجلس در اسفندماه منتشر شود؛ مسئله‌ای که واکنش رئیس کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس را به‌دنبال داشته است. 

موسی غضنفرآبادی در این‌باره به ایلنا گفته: «این ایرادات جزئی است و آن‌گونه کلی نیست. باید اصلاحات صورت گیرد و برخی از عبارات اصلاح شود.»

رئیس کمیسیون حقوقی و قضائی در پاسخ به این‌که گفته می‌شود شاید مجلس یازدهم نخواهد در آستانه انتخابات مجددا این لایحه را پس از ایرادات شورای نگهبان مورد بررسی قرار دهد، عنوان کرد: «بیخود گفته‌اند، حتما رسیدگی می‌شود. این چه حرفی است؟»

******

واکنش وزیر ارشاد به تغییر نام چهارشنبه‌سوری و شب یلدا

انتشار اخباری مبنی بر تغییرنام رسوم دیرینه‌ای چون «چهارشنبه‌سوری» و «شب یلدا» و گمانه‌‌زنی‌های پیرامون آن، موجب واکنش وزیر ارشاد به این مسئله شد.

محمدمهدی اسماعیلی در حاشیه جلسه هیئت‌دولت در این‌باره اظهار داشت: «متاسفانه ما با یک بداخلاقی رسانه‌ای مواجهیم. به این معنا که ما هم مناسبت چهارشنبه آخر سال را در تقویم آورده‌ایم که اصلا قبلا در تقویم نبود، ولی برای فرهنگ‌سازی اسم آن را روز تکریم همسایگان گذاشتیم. برای تقویت وجوه فرهنگی میان خانواده‌ها و ارتباط همسایه‌ها این کار صورت گرفته وگرنه تغییری ایجاد نشده است.»

وی اضافه کرد: «درباره شب یلدا هم عنوان کاملا حفظ شده و بعد از شب یلدا یک خط فاصله گذاشتیم به عنوان رفت و آمد و صله ارحام. ما تا جایی که یادمان است، شب یلدا هر خانواده ایرانی فامیل در خانواده بزرگ‌تر جمع می‌شدند، انار دانه می‌کردند و به حافظ تفال می‌زدند.»

اسماعیلی بیان کرد: «من خواهش می‌کنم دوستان رسانه‌ای اگر ابهامی دارند بلافاصله بپرسند. ما می‌بینیم به یکباره در مورد کاری که باید مورد تشویق قرار بگیرد خدای ناکرده به دلیل اطلاع‌رسانی نادرست ابهام ایجاد می‌شود.»

******

استعفای واتس‌اپی وزیر نفت؟

مدتی است که شائبه‌های زیادی پیرامون گلایه‌های وزیر نفت، بر سر کار حاضر نشدن و حتی استعفایش به‌گوش می‌رسید که البته جواد اوجی، امروز در حاشیه جلسه هیئت‌دولت استعفایش را تکذیب کرد و اعلام کرد که اختلافی بین او و دولت نیست. اما همین اظهارات موجب شد تا مالک شریعتی، نماینده مردم تهران در مجلس به این سخنان وزیر نفت واکنش نشان دهد.

شریعتی در توییتر نوشت:‌ « بله استعفای واتساپی را می‌توان تکذیب کرد اما بی‌اعتنایی، بی‌احترامی و ‎دهن‌کجی به نامه دفتر رئیس‌جمهور برای برکناری آن دو مدیر ارشد وزارت نفت و چند روز خانه نشینی قابل کتمان نیست.»

******

طالبان تن به خواسته ایران داد

رئیس سازمان حفاظت از محیط زیست از تن‌دادن طالبان به خواسته ایران خبر داد.

علی سلاجقه اظهار داشت:‌ «در سفر اخیر هیأت اقتصادی طالبان به ایران، برای اولین بار طالبان پذیرفت که حقابه ایران از هیرمند رهاسازی شود. با آنان نشستی داشتیم و ‌آن‌ها پذیرفتند که حقابه ایران رهاسازی شود.»

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست ادامه داد: «طالبان موضوع کمبود آب را مطرح کرده و گفتند در صورتی که به لحاظ اقلیمی بارش به اندازه کافی وجود داشته باشد، این اتفاق می‌افتد.»

سلاجقه عنوان کرد: «در جلسه با طالبان مساله مرطوب‌سازی را با توجه به ضرورت کار و اینکه حدود ۱۸۰ روز مردم در منطقه زابل به لحاظ گرد و غبار مشکل دارند مطرح کرده و از آنها درخواست کردیم فعلا آبی رها و دریاچه مرطوب شود تا منشا گرد و غبار نباشد.»

وی با بیان اینکه هیات اقتصادی طالبان نیز اعلام کرد که اگر وضعیت منابع آبی سدها اجازه بدهد این کار را انجام می‌دهند، ادامه داد: «بحث دیگری که مطرح شد تثبیت کانون‌های برداشت گرد و غبار در کشور افغانستان بود. هیات افغانستانی به ویژه مسئولان محیط زیست قول دادند که در اولین فرصت به جمهوری اسلامی ایران آمده و در قالب یک نشست جامع این مسائل را بررسی کنند تا بتوانیم منشا گرد و غبار در کشور افغانستان به ویژه در جاهایی که جمهوری اسلامی ایران را تحت تاثیر قرار می‌دهد و نقشه‌ها و گزارش آن آماده شده است، راهکاری ارائه شود.»

******

آیا به خاطر کاهش تعداد مخاطب صدا و سیما، نتایج نظرسنجی‌ها اعلام نمی‌شود؟

برخی از رسانه‌ها، کانال‌های مجازی و حتی کارشناسان رسانه در خود تلویزیون این انتقاد را مطرح کرده‌اند صداوسیما مثل گذشته اجازه نمی‌دهد نظرسنجی‌ها اعلام شود تا کاهش مخاطبان تلویزیون خودش را نشان ندهد اما واقعیت‌ها از مسئله دیگری حکایت می‌کند.

محسن شاکری‌نژاد، رئیس مرکز تحقیقات صداوسیما در واکنش به این گمانه‌زنی‌ها به تسنیم گفت: «مرکز تحقیقات صداوسیما در سال‌های گذشته هم آمار بیننده‌های برنامه‌ها و سریال‌های مناسبتی همچون عید نوروز، ماه مبارک رمضان، ایام محرم و... را اعلام می‌کرد که کماکان هم اتفاق می‌افتد. حتی اگر میزان بیننده پایین باشد هم مرکز تحقیقات وظیفه خود را در اعلام دقیق و بدون دخل و تصرف انجام داده است. البته هر دو هفته یک بار هم مرکز تحقیقات نظرسنجی‌ای انجام می‌دهد که بیشتر جنبه بررسی میزان ضعف و قوت را برای دست‌اندرکاران سازنده و مدیران شبکه دارد تا بتوانند سیاستگذاری بهتری داشته باشند. این‌ها همه روالی بوده که در گذشته هم اتفاق افتاده است.»

وی افزود: «نمی‌دانم چرا این نوع حرف‌ها و نکات مطرح می‌شود که مثلاً ما به خاطر هراس از اعلام تعداد بیننده‌ها، نظرسنجی‌ای جا به جا کنیم و یا به ندرت اعلام شود چنین روالی در برنامه مرکز تحقیقات وجود ندارد و سازمان صداوسیما به نظرات مخاطبان همیشه وفادار بوده و هست. اصلاً مبنای ساخت برنامه‌ها و سریال‌هایمان از طرح‌ریزی تا اجرا همین پایش‌های آمارها و ارقام تعداد بیننده‌ها به همراه نظرات‌شان است. همان ذائقه‌سنجی که برای ما در اولویت بوده و آن را به جدّ پیگیری می‌کنیم.»

 

دیدگاه کاربران

ناشناس۳۲۹۳۸۵۹۲۰:۵۰:۰۲ ۱۴۰۲/۸/۲۴
جناب پزشکیان کسب رای به چه قیمتی که در این اواخر حتی عفاف و حجاب که از ارکان دین اسلام است را زیر سوال بردید و اعلام داشته اید مقید به جامعه یله و رها در مورد حجاب و عفاف هستید و قانون عفاف و حجاب را هم با آن مخالفت کرده اید زهی خیال باطل که برای کسب رای پا روی همه چیز گذاشته اید
امیر حسین سلطان/تهران۳۲۹۴۰۲۸۰۵:۱۲:۰۱ ۱۴۰۲/۸/۲۵
بیان نظر و دیدگاه اگر بخواهد باعث رد صلاحیت افراد شود دیگر نباید انتظار تشکیل مجلس حداکثری داشت و این نکته ای است که حتی فراتر از لزوم حضور شخصیت های توانمند و کارآمدی بسان جناب آقای دکتر پزشکیان در مجلس آینده اهمیت دارد که متاسفانه مورد غفلت در صلاحیت دادن ها قرار گرفته است. والله اعلم
ناشناس۳۲۹۴۰۳۳۰۶:۳۵:۳۷ ۱۴۰۲/۸/۲۵
ازنمایندگان محترم مجلس درخواست میشود هرچه سریعتر ایرادات شورای نگهبان را بر طرف کرده تا دستگاه های مرتبط با امر عفاف و حجاب تکالیف قانونی خود را بدانند و بیش از این خنثی و منفعل نباشند
ناشناس۳۲۹۴۰۵۴۰۷:۵۵:۵۱ ۱۴۰۲/۸/۲۵
شما اول بگو حجاب از کی سده جزو ارکان دین اسلام ؟ حدود ۵۰ کشور مسلمان در جهان وجود داره و هیچ کدام غیر ایران و افغانستان حجاب اجباری ندارند
ناشناس۳۲۹۴۶۱۷۲۰:۵۷:۴۴ ۱۴۰۲/۸/۲۵
عفاف و حجاب از قبل از اسلام در میان جامعه ایرانی بوده است و دین اسلام هم به آن تاکید کرده و هم قانون مصوب کشور است که باید رعایت شود.
ناشناس۳۲۹۳۸۶۱۲۰:۵۲:۱۸ ۱۴۰۲/۸/۲۴
مرعشی اختلاف افکنی نکند رئیس جمهور و رئیس مجلس با هم رقابت ندارند و هر دو با هم تلاش می کنند تا خرابکاری های 8 سال دولت قبل را اواربرداری و بازسازی کنند.
ناشناس۳۲۹۴۰۳۴۰۶:۳۸:۱۹ ۱۴۰۲/۸/۲۵
جناب غضنفر آبادی بیش از این اتلاف زمان در مورد تصویب قانون عفاف و حجاب جایز نیست
ناشناس۳۲۹۳۸۶۷۲۰:۵۹:۲۲ ۱۴۰۲/۸/۲۴
در دوره روحانی حتی یک واگن مترو خریداری نشد حالا رئیسی یک میلیارد دلار برای خرید 1000 واگن مترو از چین همراه با انتقال تکنولوژی تخصیص ارز داد.
ناشناس۳۲۹۴۰۳۷۰۶:۴۸:۲۹ ۱۴۰۲/۸/۲۵
اگر مجلس تکلیف لایحه عفافرو حجاب را تا پانزده روز آینده معلوم نکند تصویب این قانون در دست انداز خواهد افتاد و عفاف و حجاب در جامعه از دست رفته خواهد بود
ناشناس۳۲۹۵۲۰۴۰۰:۴۶:۳۶ ۱۴۰۲/۸/۲۷
عفاف و حجاب با قانون درست نمی شود.به خصوص عفاف که امری کاملا قلبی و درونی است.
ناشناس۳۲۹۳۸۷۳۲۱:۰۸:۲۹ ۱۴۰۲/۸/۲۴
برقی سازی خودروها در اواخر دولت احمدی نژاد مطرح شد اما در دولت روحانی این طرح معوق ماند اکنون شهرداری با مساعدت دولت اقدام به خریداری 2000 دستگاه اتوبوس و 10 هزار تاکسی و 10 هزار ون برقی و 100 هزار موتورسیکلت برقی نموده که اقدام موثری در جهت نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی است.
عدالت خواه۳۲۹۳۸۷۵۲۱:۱۰:۲۱ ۱۴۰۲/۸/۲۴
مرعشی یکی ازنمایندگان کلان سرمایه داران کشوراست وبدیهی است که درداقشارفقیر(۸۰درصدمردم کشور)برایش کوچکترین اهمیتی ندارد.
ناشناس۳۲۹۳۸۷۷۲۱:۱۱:۰۹ ۱۴۰۲/۸/۲۴
اگه هرکی بخواد مشکلات رو به گردن قبلی ها بندازه این دور تسلسل همینطوری تا ابد ادامه پیدا میکنه.
ناشناس۳۲۹۳۸۷۸۲۱:۱۲:۱۰ ۱۴۰۲/۸/۲۴
بی بی سی رسانه روباه پیر بجز دروغگویی و عوامفریبی وظیفه دیگری ندارد انتظار انتشار اخبار جنایات اسرائیل در غزه را از رسانه هایی همچون بی بی سی نباید داشت !
ناشناس۳۲۹۳۸۸۰۲۱:۱۶:۱۰ ۱۴۰۲/۸/۲۴
مرعشی بجای اختلاف افکنی بهتره کشتار کودکان معصوم غزه توسط رژیم صهیونیستی را محکوم نماید.
مصطفی۳۲۹۳۹۱۲۲۲:۱۱:۱۲ ۱۴۰۲/۸/۲۴
سلام طالبان گفته اگر بارندگی باشه حقابه ایران را می‌دهد اصل موضوع این است که آنها ادعا می‌کنند بارندگی کم شده حالا چطور می گویید طالبان پذیرفته که حقابه ایران را بدهد
ناشناس۳۲۹۴۱۵۰۰۹:۵۹:۰۷ ۱۴۰۲/۸/۲۵
فک کنم دو روز پیش سدو باز کردن به سمت ایران
ناشناس۳۲۹۳۹۴۷۲۳:۳۹:۲۰ ۱۴۰۲/۸/۲۴
بارها گفتیم تا اصلاح طلب هست آشوب و تحریم هم هست و حکومت باید تکلیف خودش را با این جریان مشخص کند
ناشناس۳۲۹۳۹۵۰۲۳:۴۲:۲۶ ۱۴۰۲/۸/۲۴
این آقای غضنفرآبادی انگار هیچ دغدغه ای در این کشور نداره ،الا حجاب!!!
ناشناس۳۲۹۳۹۸۷۰۰:۴۱:۵۳ ۱۴۰۲/۸/۲۵
چقدر ضایع هستند برخی که تا خبر تعطیلی شبکه ضد ایرانی آمد رفتند رو فاز صداو سیما!
ناشناس۳۲۹۴۰۶۵۰۸:۱۶:۳۷ ۱۴۰۲/۸/۲۵
اب هیرمند هم مثل آزادسازی دلارهای بلوکه شده است.حتی یک مرتبه سال گذشته اعلام شد آب رها شده و در حال حرکت به ایران است.تا آب به ایران نرسید عملا هیچ اتفاقی نیفتاده
رضا۳۲۹۴۱۰۱۰۹:۱۳:۱۶ ۱۴۰۲/۸/۲۵
خب همینها را داخل کشور تولید میکردید
ناشناس۳۲۹۴۱۱۶۰۹:۳۲:۱۶ ۱۴۰۲/۸/۲۵
رضا ربع پهلوی رفت اسراییل ،بهش وعده دادند منوتو تعطیل میشه بجایش یک شبکه درلس انجلس امریکا برات میزنیم که از صبح تاشب برات تبلیغ کنه ...
ناشناس۳۲۹۴۱۵۵۱۰:۰۲:۳۸ ۱۴۰۲/۸/۲۵
برخی شبانه روز علیه پزشکیان تبلغ کنند اشکالی هم ندارد. اما اجازه بدهید امکان کاندیداتوری از مجلس را داشته باشد. آنوقت می بینید که تفکرتان چقدر بین مردم طرفدار دارد
مردم۳۲۹۴۱۵۹۱۰:۰۴:۳۶ ۱۴۰۲/۸/۲۵
مردم ما خوب میدانند در کشور چه خبر است و چه کسی به نفع ملت کار میکند و چه کسی به نفع خود.
ناشناس۳۲۹۵۴۶۵۱۱:۳۸:۰۸ ۱۴۰۲/۸/۲۷
پزشکیان محبوب آذربایجان
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های اخیر

    پربحث‌های هفته

    1. اقدامی  اشتباه، در زمانی اشتباه تر!

    2. نگاهی به مسیر بازیگرانی که مهاجرت کردند/ از بازیگری تا رقص و رانندگی تاکسی!

    3. با حلوا حلوا گفتن، دهان شیرین نمی‌شود!

    4. نظرات برگزیده مخاطبان الف: تکرار تجربیات شکست‌خورده درباره حجاب هیچ ثمری ندارد/ زیباکلام به دشمنی اسرائیل با ایران توجه نمی‌کند

    5. هیچ تردیدی در اجرای طرح نور نداریم

    6. اعتراض حواله داران پژو پارس به افزایش قیمت ۴۰۰ میلیونی

    7. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

    8. گزارش میدانی از طرح نور فراجا

    9. جریان دائمی تجارت، به جای تعطیلی روز شنبه

    10. ساماندهی بازار مسکن و اجاره‌بها در خوان آخر/ اسب سرکش مسکن، آرام می‌گیرد؟

    11. نحوه رفتار متفاوت فروشندگان در برابر پوشش حجاب مشتریان

    12. رادان:‌ طرح نور با قوت ادامه دارد

    13. این ابهامات مناقشه‌برانگیز را برطرف کنید

    14. هشدار حسین شریعتمداری؛ فاجعه برجام در انتظار لایحه عفاف!

    15. نتانیاهو: احکام دادگاه لاهه را نمی پذیریم

    16. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

    17. آمریکا و ویتنامی دیگر؟۱

    18. وزارت راه در شناسایی خانه‌های خالی مسئول است

    19. یکی از مسائل مهم کشور، عفاف و حجاب است/ نظرات شهید مطهری راهگشا است

    20. حمایت معاون رئیسی از تعطیلی پنج‌شنبه‌ها/ تاکید رادان بر ادامه طرح «نور» فراجا/ انتقاد روزنامه دولت از کریمی قدوسی

    21. به زور کسی را به بهشت نمی بریم اما در برابر ناهنجاریها ایستاده‌ایم

    22. خلجی: آواربرداری از خرابی ۱۰ ساله زمانبر است

    23. حضور حسین حسینی در دادسرای فرهنگ و رسانه با شکایت فراجا

    24. موضع رئیس عدلیه در خصوص ورود فراجا به مسئله حجاب/ اژه‌ای: در قضیه حجاب می‌توانیم بگوییم «کی بود کی بود، من نبودم؟»

    25. احتمال دارد دلار به دامنه ۵۰ هزار تومان برگردد

    پربحث‌های اخیر

      پربحث‌های هفته

      1. اقدامی  اشتباه، در زمانی اشتباه تر!

      2. با حلوا حلوا گفتن، دهان شیرین نمی‌شود!

      3. نظرات برگزیده مخاطبان الف: تکرار تجربیات شکست‌خورده درباره حجاب هیچ ثمری ندارد/ زیباکلام به دشمنی اسرائیل با ایران توجه نمی‌کند

      4. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

      5. هشدار حسین شریعتمداری؛ فاجعه برجام در انتظار لایحه عفاف!

      6. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

      7. حمایت معاون رئیسی از تعطیلی پنج‌شنبه‌ها/ تاکید رادان بر ادامه طرح «نور» فراجا/ انتقاد روزنامه دولت از کریمی قدوسی

      8. به زور کسی را به بهشت نمی بریم اما در برابر ناهنجاریها ایستاده‌ایم

      9. خلجی: آواربرداری از خرابی ۱۰ ساله زمانبر است

      10. توضیحات سردار جعفری درباره تذکر رهبری پیرامون مبارزه با بی‌حجابی/ توصیه همتی درباره نرخ‌های متفاوت ارز

      11. خسارت در «اس-۳۰۰»؛ مدرکی که نیست و افتخاری که به نام اسرائیل می‌سازند!

      12. آقای رئیس‌جمهور! لطفاً فراموش نکنید!

      13. سلاح اتمی؛ جزو برنامه ریزی امنیتی و دفاعی ایران است؟ /تمام «نه»های رهبر انقلاب به سلاح هسته ای +اینفو

      14. رهبر انقلاب: تحریم‌ها ملت ایران را از پا در نمی‌آورد/ اگر حال جامعه کارگری خوب شود، حداقل نیمی از مردم حالشان خوب می‌شود

      15. وزیر کشور: پلیس با رعایت کرامت انسانی به عده کمی که قانون حجاب را رعایت نکنند تذکر می‌دهد

      16. سوء استفاده عباس عبدی از «ماچه الاغ ماده»!

      17. توماج صالحی به حبس محكوم شد/مظلوم نمايي يك اغتشاشگر 

      18. ناصر ایمانی: فرض کنیم یکی از این صحنه های ضرب و شتم ....

      19. همه رقیبان قالیباف در ریاست مجلس آینده/ توضیح معاون رئیسی درباره استقرار فراجا در بنیاد نخبگان

      20. رئیسی: مشکلات آبی و برقی کشور در حال حل‌شدن هستند  

      21. ضرب‌الاجل مجلس برای دولت / منتظر مدیریت بازار ارز هستیم  

      22. صدای خُرد شدن استخوان‌های صهیونیسم جهانی بیش از هر زمان دیگری به گوش می‌رسد

      23. رئیسی: جمهوری اسلامی تحریم‌ناپذیر است

      24. همسر سید مصطفی خمینی درگذشت

      25. قالیباف: تأخیر بانک مرکزی در تأمین ارز دارو محرز است

      آخرین عناوین