حملات به پایگاه‌های آمریکا پنتاگون را با کمبود پدافند هوایی روبرو کرد

  4020822121

یک رسانه آمریکایی گزارش داده افزایش حملات به پایگاه‌های آمریکا در عراق و سوریه باعث کمبود سامانه‌های پدافند هوایی در ارتش این کشور شده است.

حملات به پایگاه‌های آمریکا پنتاگون را با کمبود پدافند هوایی روبرو کرد

به گزارش فارس، یک روزنامه آمریکایی گزارش داده آمریکا با کمبود سامانه‌های پدافند هوایی مواجه شده است.

گزارش روزنامه وال‌استریت‌ژورنال حاکی است فضای درگیری در خاورمیانه موجب شده آمریکا 6 سامانه موشکی پاتریوت MIM-104 دیگر خود را در منطقه مستقر کند.

طبق گزارش وال‌استریت‌ژورنال استقرار این سامانه‌ها موجب شده تعداد کل این سامانه‌ها در منطقه به دو برابر رقم قبلی افزایش پیدا کنند و پنتاگون اکنون با کمبود این تجهیزات روبرو شده است.

روزنامه آمریکایی نوشت تصمیم آمریکا برای جابجایی این سامانه‌ها در بحبوحه افزایش حملات پهپادی و راکتی به پایگاه‌های آمریکا در عراق و سوریه صورت گرفته است. واشنگتن این حملات را به گروه‌های متحد ایران در این دو کشور نسبت داده است.

یک مقام ارتش آمریکا امروز دوشنبه به خبرگزاری رویترز گفت که پایگاه‌های این کشور در شمال شرق سوریه دست‌کم چهار بار ظرف 24 ساعت گذشته مورد حمله قرار گرفتند.

مقام‌های پنتاگون گفته‌اند نیروهای آمریکا و ائتلاف تحت رهبری این کشور از اوایل ماه اکتبر که اسرائیل غزه را هدف حملات سنگین خود قرار داده است دست‌کم 40 بار در عراق و سوریه هدف حمله قرار گرفته‌اند.

گروه‌های مقاومت در بیانیه‌هایی اعلام کرده‌اند که این حملات در پاسخ به حمایت‌های بی‌دریغ آمریکا از رژیم صهیونیستی در غزه انجام می‌شوند.

گزارش وال‌استریت‌ژورنال حاکی است واشنگتن شماری دیگری از سامانه‌های پاتریوت خود را در پایگاه‌های نظامی خود در بحرین، کویت و عربستان سعودی مستقر کرده است. این دو کشور میزبان ده‌ها پایگاه نظامی آمریکا هستند.

یکی از آشکارترین تبعات افزایش تقاضا برای سامانه‌های دوربرد پدافند هوایی تصمیم واشنگتن برای عدم ارسال سامانه‌های پاتریوت به نمایشگاه محصولات هوایی دوبی است که از روز دوشنبه آغاز به کار کرده است.

پنتاگون قرار بود تمامی سه عنصر اصلی این سامانه‌ها اعم از پرتابگر‌، خودروری رهگیری و یه ایستگاه فرماندهی پاتریوت را در این نمایشگاه به معرض نمایش قرار داد اما اواخر اکتبر اعلام کرد که این سامانه‌ها به مکان دیگری منتقل شده‌اند.

سامانه پاتریوت به صورت نرمال 8 پرتابگر دارد اگرچه تا 16 پرتابگر آن ممکن است به یک ایستگاه راداری و فرماندهی متصل شوند. پنتاگون مجموعاً 60 سامانه پاتریوت دارد که برخی از آنها در سراسر دنیا از آلمان گرفته تا گوام و کره جنوبی مستقر شده‌اند. واشنگتن به برخی از متحدانش اجازه خریداری این سیستم‌ها را داده است.

دو سامانه پاتریوت که یکی از آنها توسط  آمریکا و دیگری توسط آلمان و هلند عرضه شد چند ماه پیش در اوکراین مستقر شد. آلمان وعده داده بود تعداد بیشتری از این سامانه‌ها را تحویل اوکراین خواهد داد. توانمندی‌های این سامانه طراحی‌شده توسط آمریکا در ماه مه به موضوع ادعاهای متناقض توسط اوکراین و روسیه تبدیل شده بود.

دولت اوکراین مدعی بود که این سامانه‌ها با موافقت قادر به سرنگون کردن موشک‌های هایپرسونیک کینژال روسیه هستند. مسکو در مقابل این ادعا را رد کرد و گفت تعداد موارد رهگیری اعلام‌شده از سوی کی‌یف از تعداد موشک‌های کینژال شلیک‌شده توسط نیروهای روسیه بیشتر بوده است.

در همان ماه گزارش‌هایی در رسانه‌ها منتشر شد که نشان می‌دهد یکی از سامانه‌های پاتریوت اوکراین دچار آسیب‌های جدی شده است. مقام‌های آمریکایی در آن زمان ادعا کردند که این آسیب‌ها «جزئی» و قابل تعمیر توسط خود اوکراینی‌ها هستند.

روزنامه نیویورک‌تایمز ماه گذشته گزارش داده مهندسان آمریکایی به دنبال راه‌هایی برای جفت کردن سخت‌افزارهای آمریکایی و اوکراینی در قالب سامانه‌های موسوم به «FrankenSAm» هستند. این برنامه شامل تلاش برای استفاده از پایگاه‌های راداری قدیمی کی‌یف برای هدایت موشک‌های پاتریوت به سمت اهداف خود است.

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. اقدامی  اشتباه، در زمانی اشتباه تر!

  2. نگاهی به مسیر بازیگرانی که مهاجرت کردند/ از بازیگری تا رقص و رانندگی تاکسی!

  3. با حلوا حلوا گفتن، دهان شیرین نمی‌شود!

  4. نظرات برگزیده مخاطبان الف: تکرار تجربیات شکست‌خورده درباره حجاب هیچ ثمری ندارد/ زیباکلام به دشمنی اسرائیل با ایران توجه نمی‌کند

  5. هیچ تردیدی در اجرای طرح نور نداریم

  6. اعتراض حواله داران پژو پارس به افزایش قیمت ۴۰۰ میلیونی

  7. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

  8. گزارش میدانی از طرح نور فراجا

  9. جریان دائمی تجارت، به جای تعطیلی روز شنبه

  10. ساماندهی بازار مسکن و اجاره‌بها در خوان آخر/ اسب سرکش مسکن، آرام می‌گیرد؟

  11. نحوه رفتار متفاوت فروشندگان در برابر پوشش حجاب مشتریان

  12. رادان:‌ طرح نور با قوت ادامه دارد

  13. این ابهامات مناقشه‌برانگیز را برطرف کنید

  14. هشدار حسین شریعتمداری؛ فاجعه برجام در انتظار لایحه عفاف!

  15. نتانیاهو: احکام دادگاه لاهه را نمی پذیریم

  16. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

  17. آقای رئیس‌جمهور! لطفاً فراموش نکنید!

  18. آمریکا و ویتنامی دیگر؟۱

  19. وزارت راه در شناسایی خانه‌های خالی مسئول است

  20. مشروبات تقلبی از جامعه پزشکی هم قربانی گرفت

  21. یکی از مسائل مهم کشور، عفاف و حجاب است/ نظرات شهید مطهری راهگشا است

  22. حمایت معاون رئیسی از تعطیلی پنج‌شنبه‌ها/ تاکید رادان بر ادامه طرح «نور» فراجا/ انتقاد روزنامه دولت از کریمی قدوسی

  23. به زور کسی را به بهشت نمی بریم اما در برابر ناهنجاریها ایستاده‌ایم

  24. خلجی: آواربرداری از خرابی ۱۰ ساله زمانبر است

  25. حضور حسین حسینی در دادسرای فرهنگ و رسانه با شکایت فراجا

آخرین عناوین