همه آزادند؛ مگر ...

حجت‌الاسلام مهدی ابوطالبی عضو هیأت علمی مؤسسه امام خمینی، گروه سیاسی الف،   4020817089 ۹۵ نظر، ۰ در صف انتشار و ۶۶ تکراری یا غیرقابل انتشار
همه آزادند؛ مگر ...

فردی که خود را دانش‌آموخته دکترای علوم قرآن و حدیث و مشاوره خانواده معرفی می‌کند، در یک برنامه تلویزیونی ضمن انتقاد به صداوسیما سخنانی گفت که بهانه‌ای شد در دست جریانات ضدانقلاب و جریانات غیر انقلابی تا بتوانند با موج رسانه‌ای خود ماهیت جمهوری اسلامی را نظامی خودکامه و انحصارطلب معرفی کنند. اما ما در انقلاب و نظام اسلامی همانطور که امام خمینی اشاره داشتند؛ افق و بینش اسلامی را در نظر می‌گیریم.

ما در نگاه اسلامی چند بحث داریم؛ گاهی اشاره ما به موضوع شهروندی و خدمات عام به مردم است، مثل یارانه، برق و آب و... که در اینجا هیچ شرط خاصی از باب دین و عقاید وجود ندارد و بنا به فرمایش حضرت امیرالمؤمنین که گفتند إمّا أخٌ لَكَ في الدِّينِ ، أو نَظيرٌ لَكَ في الخَلقِ، تفاوتی بین افراد در این زمینه وجود ندارد. اما در همین نگاه اسلامی درمورد برخی مسائل محدودیت‌هایی وجود دارد؛ مثلا در نظام اسلامی خرید و فروش یا چاپ و انتشار کتب ضاله یا حتی ترویج عقاید گمراه‌کننده ممنوع است. اما با این حال این موضوع اطلاق صددرصدی ندارد، یعنی همین حرف‌های ضددینی یا مغایر با دین می‌تواند در یک محفل علمی و در فضای مقتضی خودش گفته شود.

همچنین هرنظامی از جمله نظام اسلامی در بحث‌های امنیتی دارای یکسری ملاحظات جدی است که باز این حرف به معنای محدودیت سایر افراد و دگراندیشان نیست، بلکه امری شایع در بین همه حاکمیت‌هاست. ما اگر به تاریخ جمهوری اسلامی نظر بیفکنیم خواهیم دید که موضوع انحصارطلبی و خودکامگی صحت ندارد؛ مثلا سر بحث انتخابات خبرگان قانون اساسی؛ شاهد آن هستیم این انتخابات با آزادی کامل رخ داد و هرکسی که قصد شرکت داشت بدون ممانعت در انتخابات حاضر شد. در همین انتخابات بود که حتی سرکرده منافقین یعنی مسعود رجوی نامزد شد و البته رأی نیاورد. همچنین نهضت آزادی یک نمونه دیگر از جریاناتی است که با وجود اختلاف فکری با امام و انقلاب که صریحاً مرحوم بازرگان در کتاب «انقلاب اسلامی در دو حرکت» آورده در این کشور حاضر بوده و مطبوعات و نفرات آنان با آزادی کامل دست به فعالیت می‌زدند. ابراهیم یزدی؛ یدالله سحابی، مرحوم بازرگان و... از جمله کسانی هستند که با وجود اینکه تصریح داشتند خط فکری آنان جدای از امام خمینی است تا زمان حیاتشان به فعالیت و کار در این کشور مشغول بودند.

همچنین در رسانه‌هایی نظیر صداوسیما هم شاهد آن هستیم که عده‌ای حاضر می‌شوند و به وضوح موضع مخالف دستورهای نظام و گفتمان انقلاب اسلامی دارند. بنده در برنامه‌ای حاضر شدم و طرف مقابلم گفت موضوع تمدن نوین اسلامی حرف بیهوده و عبثی است؛ درصورتیکه این گفته رهبری است و او در آنتن صداوسیما حرف مخالف آن را زد! همچنین نشریات و روزنامه‌های غیرانقلابی که معرف حضور هستند آزادانه و با مجوز این کشور مشغول فعالیت هستند و با وضوح تمام به نقد برخی سیاست‌ها و جهت‌گیری‌های کلان و اصلی انقلاب اسلامی می‌پردازند. این واقعیت میدان و تاریخ است، حال اگر کسی با کج‌سلیقگی خود حرفی را به نام نظام و انقلاب زد نباید به پای حقیقت ماجرا نوشت. ما نه خیلی باید فضا را باز بگذاریم که راه نفوذ باز باشد و نه باید خیلی سختگیر باشیم که هر کس مثل ما فکر نکرد را در تنگنا قرار بدیم. این روشی است که امام و رهبری بارها بر آن تأکید داشتند.

دیدگاه کاربران

ناشناس۳۲۸۹۴۴۷۰۹:۴۱:۲۹ ۱۴۰۲/۸/۲۰
خیر اینگونه که شما میگویید نیست ! معنی فعالیت داشتن یعنی زنده بودن ؟! دکتز پزشکیان که چند دوره نایب رییس مجلس بوده این دوره به دلیل عدم التزام به جمهوری اسلامی رد صلاحیت شده است و بسیاری از نمایندگان فعلی و اسبق مجلس به همین دلیل و به دلیل داشتن زاویه فکری با همان جناح قدرتمند که صدا و سیما را در اختیار دارد رد صلاحیت می شوند اتفاقا من اعتقاد دارم که آن خانم در صدا و سیما به درستی جمله و حقیقتی درست را بیان نمودند !
ناشناس۳۲۸۹۴۹۲۱۰:۲۸:۲۸ ۱۴۰۲/۸/۲۰
جالبه که این جناب برای حمایت از او خانم، برای منقدینش حکم ضد انقلاب و غیر انقلابی صادر میکند!
ناشناس۳۲۸۹۶۹۸۱۳:۴۵:۵۱ ۱۴۰۲/۸/۲۰
الان مملکت که کامل در دست رئیس جمهور پاکدست است و مجلس انقلابی همراه ، قوه قضاییه هم که معاون قبلی خود رئیس جمهور بوده دیگه مشکل چیست چرا وضعیت معیشت مردم اینگونه است چرا اقتصاد کشور اینقدر ضعیفه الان که عملا منتقدان تریبونی ندارند پس مشکل شما چیست؟ چرا هر روز میگیم دریغ از دیروز
ناشناس۳۲۸۹۷۳۱۱۴:۳۹:۱۴ ۱۴۰۲/۸/۲۰
مشکلات اقتصادی و معیشتی کشور نتیجه 8 سال فرصت سوزی دولت قبل با برجام است برای اواربرداری و بازسازی خرابکاری های دولت روحانی حداقل 4 سال زمان لازم است.
ناشناس۳۲۸۹۸۸۳۱۶:۵۷:۰۹ ۱۴۰۲/۸/۲۰
هیچ کس نمیگوید ماست من ترش است. اما ملت میداند ماست این دولت هم چه مزه ای دارد.
بازنشسته دردمند۳۲۹۰۱۸۴۰۰:۲۰:۴۲ ۱۴۰۲/۸/۲۱
دولت 13 هم 2 سال است به همه چی پرداخته الا گرانی معیشت و اجاره خونه
ناشناس۳۲۹۰۳۳۰۰۸:۵۸:۰۰ ۱۴۰۲/۸/۲۱
رییسی به خوبی از اوضاع اقتصادی و سیاسی و بین المللی ایران مطلع بود با حد اقل رای ممکن رییس جمهور شد این بهانه ها مسخره است راستی مگه قرار نبود بورس را درست کنند چی شد ؟
ناشناس۳۲۹۰۹۵۰۲۰:۲۸:۵۰ ۱۴۰۲/۸/۲۱
قبل از حسن و درزمان محمود اوضاع چطوربود؟تورم بالاي ٥٠٪؜نبود؟طوري ميگي انگار قبل ازحسن ايران سويس بود ومردم از روي شكم سيري به حسن راي دادن
ناشناس۳۲۸۹۷۴۳۱۴:۴۸:۲۳ ۱۴۰۲/۸/۲۰
دوره قبل که به خاک سیاه نشستیم کدام منتقدانی فرمایشی کردند؟ حداقل الان یهویی و یکشبه ارزش نقدینگی و پس اندازمون یک چهارم دیروز نمی شود.اقتصاد ضعیف هم از قبل ضعیفتر نشده ، مگر اینکه از شعارها و اعتقادات دولت فعلی عقده داشته باشید
ناشناس۳۲۸۹۷۶۸۱۵:۱۵:۲۳ ۱۴۰۲/۸/۲۰
دولت روحانی ماشین اقتصاد مملکت را ته دره برد با عوض شدن راننده ماشین اقتصاد به راحتی از ته دره خارج نمی شود و احتیاج به زمان دارد.
ناشناس۳۲۸۹۹۴۱۱۸:۰۳:۰۳ ۱۴۰۲/۸/۲۰
چرا موقع انتخابات نگفتن ما سالها زمان لازم داریم.
ناشناس۳۲۹۰۸۱۳۱۸:۰۶:۲۸ ۱۴۰۲/۸/۲۱
روش و عملکرد شما ایراد داره ... راست و حسینی شماها اینکاره نیستین ... فرقی نمیکنه هر دو گروه تیغه های یه قیچی هستن ...
ناشناس۳۲۸۹۹۵۸۱۸:۲۴:۱۱ ۱۴۰۲/۸/۲۰
وقتی اواری که برجای گذاشتند دوستان که نظیر نداشت در بین دولت ها و به همراه مشکلات ریشه ای اقتصاد ایران چگونه باید فکر کرد؟!!
ناشناس۳۲۸۹۵۲۴۱۰:۵۵:۵۱ ۱۴۰۲/۸/۲۰
اتفاقا الان اقتصاد دست جریان لیبرال هست و داریم نتیجش رو می‌بینیم .
ناشناس۳۲۸۹۶۱۸۱۲:۲۴:۴۴ ۱۴۰۲/۸/۲۰
عمده مشکلات کشور در 44 سال گذشته زیر سر لیبرال های غربگداست.
ناشناس۳۲۸۹۶۳۷۱۲:۴۲:۴۵ ۱۴۰۲/۸/۲۰
خوب پس بگیرید چرا آنجایی که به نفعتان هست هیچ کاری نمی کنید سالهاست مردم از این عناوینی که شما میگویید خسته اند ولی رییس مان راهی را رفت که آنها می روند !
ناشناس۳۲۸۹۶۶۲۱۲:۵۶:۲۲ ۱۴۰۲/۸/۲۰
خوب مگر رئیس جمهور انقلابی و پاکدست نیست چرا دست لیبرال ها سپرده ؟! جراحی اقتصادی که باعث بدبختی کشور شد را اصولگرایان اجرا کردند
ناشناس۳۲۸۹۷۳۴۱۴:۴۱:۱۹ ۱۴۰۲/۸/۲۰
اصلاح طلبان بیش از 100 میلیارد دلار 4200 تومانی را به جیب دلالان ریختن و مملکت را ورشکسته کردند اون وقت برای دریافت 5 میلیارد دلار وام از بانک جهانی گدایی می کردند.
ناشناس۳۲۸۹۷۶۳۱۵:۱۲:۵۶ ۱۴۰۲/۸/۲۰
ارز ترجیحی دولت قبل منشا رانت و فساد بود رانت ارز 4200 تومانی که دولت قبل به جیب دلالان ریخت بیش از 700 هزار میلیارد تومان براورد می شود.
ناشناس۳۲۸۹۶۸۲۱۳:۳۱:۰۹ ۱۴۰۲/۸/۲۰
دوست عزیز اگر اقتصاد دست لیبرال ها بود که تا امروز 90 درصد اقتصادمون دولتی نبود دولتی که هنوز آمار دقیقی از داراییهای خودش هم ندارد شما یه نگاه به شاخصهای کلی کشور بندازید تا متوجه بشود این که اقتصاد دست لیبرالهاست شبیه داستان تخیلیه اعداد و ارقام جلوتون هستند زحمت بکشید نگاه کنید
ناشناس۳۲۸۹۷۳۶۱۴:۴۲:۳۷ ۱۴۰۲/۸/۲۰
در 45 سال گذشته لیبرال ها در مناصب حساس و کلیدی کشور دست بکار بوده و هستند.
ناشناس۳۲۹۰۲۱۰۰۳:۲۴:۲۳ ۱۴۰۲/۸/۲۱
مگر شورای نگهبان به لیبرالها اجازه ورود به انتخابات ریاست جمهوری و مجلس میداد یا میدهد؟!
ناشناس۳۲۹۰۲۱۴۰۳:۳۱:۴۵ ۱۴۰۲/۸/۲۱
همین الان بانکها برای وام چندرغازی نهضت ملی مسکن کارشکنی میکنند یعنی اینها لیبرال هستند؟ آیا خاوری لیبرال بود؟ آیا ...
ناشناس۳۲۹۰۵۳۸۱۲:۳۸:۳۵ ۱۴۰۲/۸/۲۱
همین الان و در گذشته جستجو کن زیاد می بینی!
ناشناس۳۲۸۹۵۸۶۱۱:۴۵:۳۰ ۱۴۰۲/۸/۲۰
اولا یک نماینده چند دور باید انتخاب بشه ؟! دوما چکار مفیدی در مجلس انجام داده بود ؟!
ناشناس۳۲۸۹۶۶۱۱۲:۵۴:۵۳ ۱۴۰۲/۸/۲۰
با این استدلال بقیه نمایندگان چرا رد صلاحیت نمی شوند . پزشکیان به دلایلی که شما میگید رد صلاحیت نشده چرا که دلایل شما شخصصی است و قانونی نیست !
ناشناس۳۲۸۹۷۴۵۱۴:۴۹:۳۹ ۱۴۰۲/۸/۲۰
اگر کسی بخاطر دروغگویی آشکار و دعوت به تشنج و آشوب رد صلاحیت نشه پس بخاطر چی باید رد صلاحیت بشه؟؟؟؟
ناشناس۳۲۸۹۵۹۰۱۱:۴۶:۵۷ ۱۴۰۲/۸/۲۰
من بعنوان یک تبریزی از رد صلاحیت پزشکیان بسیار خوشحال شدم عملکرد او در چند دوره ای که در مجلس بود قابل دفاع نیست.
ناشناس۳۲۸۹۶۴۰۱۲:۴۴:۰۰ ۱۴۰۲/۸/۲۰
اینی که تو ازش راضی نیستی باید به صندوق رای بسپری اینی که رد صلاحیت می کنند باید توضیح بدهند تو از بقیه نمایندگان راضی هستی ؟
ناشناس۳۲۸۹۷۳۹۱۴:۴۵:۳۱ ۱۴۰۲/۸/۲۰
ایشان باید رد صلاحیت می شد رد صلاحیت پزشکیان بدلیل صحبت های دشمن شاد کن او در ماجرای فوت مهسا امینی بود.
ناشناس۳۲۸۹۷۵۲۱۵:۰۶:۴۲ ۱۴۰۲/۸/۲۰
افرادی که در فتنه پاییز گذشته اب به اسیاب دشمن ریختن نباید تایید صلاحیت بشوند.
ناشناس۳۲۸۹۸۰۱۱۵:۳۹:۴۲ ۱۴۰۲/۸/۲۰
علیرضا بیگی نماینده افشا کننده دریافت شاسی بلند توسط نمایندگان رد صلاحیت و نمایندگان دریافت کننده شاسی بلند تایید شدند.
ناشناس۳۲۹۰۵۴۰۱۲:۴۰:۳۷ ۱۴۰۲/۸/۲۱
ایشان پرونده باز دارد به دلیل تهمت به وزیر صمت وقت که ماشین شاسی داده آن هم برای رای گرفتن عدم استیضاح
ناشناس۳۲۸۹۶۶۵۱۳:۰۰:۵۷ ۱۴۰۲/۸/۲۰
شما حتی تحمل لاریجانی و مطهری و ... ندارید!!!!چجوری روتون میشه از آزادی بیان و .. حرف میزنید؟؟؟
ناشناس۳۲۸۹۷۶۰۱۵:۱۲:۴۱ ۱۴۰۲/۸/۲۰
اینها حتی تحمل صحبت دوستان خودشون ندارند فقط هرجا به نفعشون بشه وگرنه روحانی که از خودشون بود بسیاری از اصولگرایان که الان اونها را اصلاح طلب می دونن از خودشون بود
ناشناس۳۲۸۹۷۹۹۱۵:۳۸:۴۶ ۱۴۰۲/۸/۲۰
این پزشکیان مگه چه کاری ازش بر می آید؟؟ بگذارید جوان ها وارد شوند... چندین دوره نماینده بود بس نیست؟؟؟
ناشناس۳۲۸۹۹۴۰۱۸:۰۱:۵۹ ۱۴۰۲/۸/۲۰
پزشکیان رو‌ نمی خواید بهش رای ندید مگه فقط پزشکیان کاندید شهر شماست ؟!! اما رد صلاحیت یعنی جلوی انتخاب مردم ایستادن !!
سعید۳۲۸۹۴۵۶۰۹:۴۷:۲۰ ۱۴۰۲/۸/۲۰
چه خوشتون بیاد چه بدتون بیاد اون بنده خدا پر بیراه هم نگفته. والا اگر حزب اللهی ها نبودن الان مملکت چند پاره شده بود. همینهایی که تو مجازی سینه چاک کشور هستن تقی به توقی میخوره فرار میکنن خارج. با کوچکترین ناملایماتی فریادشون هواست. پارسال بسیجی و حزب اللهی با کمترین حقوق و دستمزد ایستاده بود جلوی چاقو و سنگ و چوب مرفه بی درد چند صد میلیاردی.
ناشناس۳۲۸۹۴۹۹۱۰:۳۵:۳۲ ۱۴۰۲/۸/۲۰
جمهوری اسلامی ایران نه یک کلمه بیش و نه یک کلمه کم صریح و واضح برای اهل فهم
ناشناس۳۲۸۹۵۳۳۱۱:۰۰:۴۴ ۱۴۰۲/۸/۲۰
یعنی در طول تاریخ، حزب الهی همیشه ایران را حفظ کردند؟!
ناشناس۳۲۹۲۰۳۹۰۱:۱۷:۵۸ ۱۴۰۲/۸/۲۳
تندروها با تعصب و هیئتی کار کردن فونداسیون کشور را چنان کج کرده اند که هیچ چیز روی آن بند نمیشود و در کمال تاسف با رویه موجود اقتصاد بهیچ وجه از بحران خارج نخواهد شد.
ناشناس۳۲۸۹۴۵۷۰۹:۴۷:۴۹ ۱۴۰۲/۸/۲۰
کسانی که خرده شیشه دارند نباید زیاد تربیون رسمی به آن ها داد تا تبلیغ برای خود کنند
ناشناس۳۲۸۹۵۰۰۱۰:۳۶:۵۹ ۱۴۰۲/۸/۲۰
نه شرقی نه غربی جنهوری اسلامی ایران با تمامی قوانین مصوبه و قانون اساسی. و رعایت احکام‌دین در سطح جامعه همین و بس.
ناشناس۳۲۸۹۷۰۹۱۴:۰۹:۵۶ ۱۴۰۲/۸/۲۰
توقانون اساسي رفراندوم واحترام به انتخاب مردم هم هست…توقانون اساسي تجمعات بدون حمل اسلحه ازاده ! ايا ايناروهم قبول داري؟
ناشناس۳۲۸۹۹۶۱۱۸:۲۸:۱۰ ۱۴۰۲/۸/۲۰
مردم واقعی هر روز و هر صنفی تجمع می کنند شما در کدام دسته ای؟
ناشناس۳۲۹۰۳۴۷۰۹:۱۶:۱۲ ۱۴۰۲/۸/۲۱
مگه درقانون اساسي فقط تجمع صنفي ازاده؟بصورت عام نوشته تجمع!هرگروه و دسته حق ابراز عقيده داره
ناشناس۳۲۸۹۶۸۷۱۳:۳۸:۰۴ ۱۴۰۲/۸/۲۰
شما الان تلویحا پذیرفتید که این تریبون ها برای تبلیغ هستند و قرار نیست واقعیتی گفته شود ممنون از اینکه رو راست حرفتون را زدید که این تریبون ها فقط برای تبلیغ شماست نه کسانی که به زعم شما خورده شیشه دارند
ناشناس۳۲۹۰۴۰۲۱۰:۱۹:۴۳ ۱۴۰۲/۸/۲۱
نه پس می خواهی افراد مسئله دار راحت باشند و مملکت را بیشتر نابود کنند
ناشناس۳۲۸۹۴۶۰۰۹:۴۸:۳۴ ۱۴۰۲/۸/۲۰
به وضوح می شود دید که سخن ان خانم دست است !
ناشناس۳۲۸۹۵۳۶۱۱:۰۲:۳۳ ۱۴۰۲/۸/۲۰
سخنی از امام خمینی وجود داره که همه دیدیم و شنیدیم: حزب یکی و آن هم فقط حزب الله.
ناشناس۳۲۸۹۸۳۹۱۶:۰۹:۵۶ ۱۴۰۲/۸/۲۰
مقصود امام حزب در راه الله بود!
ناشناس۳۲۸۹۹۷۱۱۸:۳۵:۰۵ ۱۴۰۲/۸/۲۰
اون احزابی که اسراییل گفته اینها پیاده نظام ما در ایران هستند، به نظرت حزب در راه الله است؟
ناشناس۳۲۹۰۶۴۴۱۴:۲۳:۵۱ ۱۴۰۲/۸/۲۱
هیچ اسراییلی این رو نگفته. ولی اون شخصی که این رو گفته و اون اشخاصی که بدون سند تکرارش میکنند، نمیتونند تو راه الله باشند.
ناشناس۳۲۸۹۹۰۱۱۷:۲۸:۳۱ ۱۴۰۲/۸/۲۰
متر و معیار حزب اللهی بودن چیست؟ شاید شما خود را حزب اللهی بدانید اما پروردگار شما را حزب خود نداند!
ناشناس۳۲۸۹۹۴۶۱۸:۰۶:۰۰ ۱۴۰۲/۸/۲۰
وحزب اللهی کیست ؟!!
ناشناس۳۲۸۹۴۷۵۱۰:۱۹:۲۰ ۱۴۰۲/۸/۲۰
تمام این رفتار انحصار طلبانه به پای روحانیت شیعه نوشته میشود .
ناشناس۳۲۸۹۴۸۲۱۰:۲۲:۴۸ ۱۴۰۲/۸/۲۰
در عمل حرف اون خانم در حال اجراست
ناشناس۳۲۸۹۶۵۴۱۲:۵۰:۳۹ ۱۴۰۲/۸/۲۰
اگر اجرا شده بود که کشور این وضع نبود!
ناشناس۳۲۸۹۷۳۸۱۴:۴۵:۳۰ ۱۴۰۲/۸/۲۰
اتفاقاً چون اجرا شده کشور این وضعه.
ناشناس۳۲۸۹۷۵۶۱۵:۱۰:۳۹ ۱۴۰۲/۸/۲۰
وضع کشور نتیجه 44 سال تفکرات تکنوکرات های غربگداست.
ناشناس۳۲۹۰۲۱۸۰۳:۳۹:۲۲ ۱۴۰۲/۸/۲۱
وضعیت فعلی نتیجه تعصب بیجا و چوب لای چرخ گذارهای تندروست.
علی۳۲۸۹۴۸۳۱۰:۲۳:۰۲ ۱۴۰۲/۸/۲۰
در خصوص بحث یارانه آب و برق کم لطفی نکنید در آمد دولت از نفت هست که اونم مال مردم هست کارخانه کالای خاصی نداریم که در کل دنیا مصرف بشه، نفت خام است بردار جان
امید یاوری دارانی۳۲۸۹۴۸۷۱۰:۲۵:۲۴ ۱۴۰۲/۸/۲۰
ازادی بیان از اصول اساسی قانون اساسی است و خون بهای هزارارن هزار شهید این مملکت است . امروزه هر چقدر به جلو می رویم دایره خودیها را انقدر تنگ می کنند که گویا چند صباحی دیگر عده قلیل 313 نفر درون ان جای داشته باشند . جای بسی شگفت است که اگر جبهه حق بر درستی نظر و اندیشه خود اعتقاد دارد چرا اینقدر بر محدود سازی نظرات دیگر پافشاری می کند. انقلاب شد که اندیشه ها ازاد باشد . انقلاب شد که عزت ملت حفظ شود . انقلاب شد که عدالت برقرار شود . انقلاب شد که جمهوری اسلامی ایران نه یک کلمه کمتر و نه یک کلمه بیشتر برقرار شود.
ناشناس۳۲۸۹۶۶۶۱۳:۰۲:۴۳ ۱۴۰۲/۸/۲۰
نه انقلاب نشد که بیت المال خرج توسعه تفکر ضد انقلاب به اسم آزادی شود. نکته اصلی همین جاست
ناشناس۳۲۸۹۶۹۳۱۳:۴۲:۱۶ ۱۴۰۲/۸/۲۰
شما تا چند دهه میخواهید پشت اسم انقلاب پنهان شوید. کشور باید پیشرفت کند آباد شود مردم در رفاه زندگی کنن اینکه به اسم انقلاب افراد ناتوان و ریاکار مدیریت کشور را به دست بگیرن اوج نابخردی است
ناشناس۳۲۸۹۷۴۴۱۴:۴۸:۴۸ ۱۴۰۲/۸/۲۰
عزیزم کدام مسئول انقلابی بود ؟! موسوی و هاشمی و خاتمی و روحانی و اعوان و انصارشون که 35 سال بعد از انقلاب زمام اداره امور کشور را بدست داشتن و نتیجه ای بجز افزایش فقر و فاصله طبقاتی و تورم و رکود نداشتن هیچکدام انقلابی نبودند.
ناشناس۳۲۸۹۹۰۵۱۷:۳۲:۳۱ ۱۴۰۲/۸/۲۰
فرقی بین رئیسی با اینهایی که نام بردی نمی بینیم
امید یاوری دارانی۳۲۹۰۶۱۲۱۳:۵۴:۲۸ ۱۴۰۲/۸/۲۱
اگر بنا را بر صحت نظر شما بگذاریم و تایید کنیم که رفسنجانی و خاتمی و روحانی و حتی احمدی نژاد و قبل از همه میر حسین موسوی از انقلابیون نبودند و انتخاب مردم اشتباه بوده است ایا نباید به نظر اکثریت احترام گذاشت و ارکان دیگر حاکمیت در راستای نظر مردم حرکت کنند؟
امید یاوری دارانی۳۲۸۹۶۹۴۱۳:۴۳:۰۹ ۱۴۰۲/۸/۲۰
شاید برداشت شمااز انقلابی و ضد انقلاب اشتباه باشد. قانون اساسی با همه شرح و بسط ان میثاق عموم ملت است. تا هر زمانی که این قانون پابرجاست باید به ان احترام گذاشت . انقلاب شد که عدالت بر جامعه حکمفرما شود همانگونه که در زمام امیر مومنان انقدری که ابوذر از بیت المال سهم میبرد طلحه و زبیر و بدتر از انها نیز سهم می بردند. بیت المال از عموم مردمی است که تابعیت ایران را دارند فارغ از دیدگاه سیاسی و تفکر . اتحاد رمز ماندگاری است.
ناشناس۳۲۸۹۵۴۳۱۱:۱۲:۰۱ ۱۴۰۲/۸/۲۰
اینکه «خرید و فروش یا چاپ و انتشار کتب ضاله یا حتی ترویج عقاید گمراه‌کننده» بدیهی فرض شده خودش ریشه مشکلات هست. چه کتابهای روشنگری که به بهانه «عقاید گمراه کننده» سانسور میشوند.
ناشناس۳۲۸۹۵۶۰۱۱:۳۲:۳۵ ۱۴۰۲/۸/۲۰
آن خانم درست گفته در عمل وضع جامعه همین است
ناشناس۳۲۸۹۵۶۶۱۱:۳۶:۰۴ ۱۴۰۲/۸/۲۰
صحبت های اون خانم را سایت های اصلاح طلب در فضای مجازی منتشر و بزرگ نمایی کردند و در زمین دشمن بازی کردند تا با تفرقه افکنی فضای جامعه را دو قطبی بکنند .
ناشناس۳۲۹۰۱۵۵۲۳:۱۸:۴۷ ۱۴۰۲/۸/۲۰
دوست عزیز! اولین بار صدا و سیما منتشرش کرد!
ناشناس۳۲۸۹۵۷۴۱۱:۳۸:۵۹ ۱۴۰۲/۸/۲۰
معلومه از اوضاع مملکت خبر ندارید که انقدر از حرف اون خانم تعجب کردید!
ناشناس۳۲۸۹۵۷۸۱۱:۴۱:۰۳ ۱۴۰۲/۸/۲۰
بنظر شماها همه آزادند تا زماني كه خلاف عقيده و منافع شما نباشد و اين اسمش آزادي نيست
سعید۳۲۸۹۶۸۳۱۳:۳۱:۱۳ ۱۴۰۲/۸/۲۰
شما که انقدر دنبال آزادی هستید میشه تو این دنیا یک کشور یک حکومت یک جامعه آزاد اسم ببرید که هیچ محدودیتی و هیچ ممنوعیتی وجود نداشته باشه؟
ناشناس۳۲۸۹۵۹۸۱۱:۵۴:۳۱ ۱۴۰۲/۸/۲۰
ايشان جزو هيئت علمي دانشگاه هستند ؟؟؟؟؟
...۳۲۸۹۶۰۱۱۱:۵۹:۳۴ ۱۴۰۲/۸/۲۰
گاهی اشاره ما به موضوع شهروندی و خدمات عام به مردم است، مثل یارانه، برق و آب و... منت نگذارید. آب و برق و گاز و هوا، از رازهای یک زندگی است که کسی نباید آنرا دریغ کند و اصلا در این خصوص نباید منت گذاشته شود و بحثی شود. اما بر سر مردم منت می گذارید و اینها را مطرح می کنید. از بدو شکل گیری زندگی بر روی کره زمین این چند گزینه به اشکال مختلف وجود داشته و خواهد داشت چون زندگی بدون آنها امکانپذیر نخواهد بود. یکی از موارد مشهود است که مهر تأیید بر صحبت مطرح شده دارد. اینگونه سخنان (منت گذاشتن) خیلی ناشکری و بداخلاقی است که نباید بر زبان رانده شود.
ناشناس۳۲۸۹۹۱۲۱۷:۳۶:۱۰ ۱۴۰۲/۸/۲۰
مردم باید منت بگذارند که آقایون را به اینجا رسانده اند!
علی۳۲۸۹۶۰۹۱۲:۱۲:۵۵ ۱۴۰۲/۸/۲۰
البته فضای کشوری مثل ما که آماج سنگین ترین فشارها از سوی قدرتمندان عالم است با کشوری مثل فرانسه تفاوت دارد و این را می فهمم اما طرد امثال على مطهری و ... واقعا کج سلیقگی است به‌عنوان یک دوستدار صادق نظام مقدس جمهوری اسلامی همیشه آرزو می کنم نیروهای امنیتی ما فهمیده تر و باسوادتر شوند
ناشناس۳۲۸۹۶۲۵۱۲:۲۸:۳۶ ۱۴۰۲/۸/۲۰
در امد یک ایرانی به جای ماهی 3000 دلار حدود 250 دلار هست پس عملا اب و برق مجانی بهش نمیدید بلکه چندین برابر قیمت داره بابت همه چیز پول میده در عمل. همون خودرویی که باید 3 برابر بقیه دنیا پول بده قبض اب و برق و گازشو تا اخر عمر به نرخ سوئد تسویه میکنه!
ناشناس۳۲۸۹۸۹۱۱۷:۱۹:۴۱ ۱۴۰۲/۸/۲۰
250 دلار می شود 12.5 میلیون، یعنی باید 15 تومان بگیرد که پس از بیمه و مالیات 12 تومان برسد دستش. این رقم واقعی نیست ولی خانوار ایرانی یعنی زن و مرد هر دو شاغل حدود ماهی 15 تومان در می آورند.
ناشناس۳۲۸۹۹۶۶۱۸:۳۰:۲۷ ۱۴۰۲/۸/۲۰
حدود 100 کشور قدرت خرید آنان از ایرانی ها کمتر هست
هموطن۳۲۸۹۷۲۷۱۴:۳۲:۲۸ ۱۴۰۲/۸/۲۰
واژه هایی مثل غربگرا ، وطن فروش، لیبرال و....که کاملا از کمونیستها نشات گرفته رو از آقایون بگیرید هیچ حرف بدرد بخوری ندارن .
ناشناس۳۲۸۹۹۰۹۱۷:۳۴:۳۲ ۱۴۰۲/۸/۲۰
نمی دانند که این کلمات چقدر تاثیر کلامشان را کم و خواننده را نا امید می کند.
ناشناس۳۲۹۰۴۰۰۱۰:۱۷:۵۵ ۱۴۰۲/۸/۲۱
مشخص هست که اینقدر چیزی برای گفتن ندارید در مدح مدینه فاضله گفتن.....
pr۳۲۸۹۷۳۵۱۴:۴۲:۲۹ ۱۴۰۲/۸/۲۰
اگر آن خانم موجب تشویش اذهان عمومی شده و بهانه به دست بیگانگان داده ، چرا محاکمه نمیشود ؟
ناشناس۳۲۸۹۷۵۴۱۵:۰۹:۱۸ ۱۴۰۲/۸/۲۰
افراد و رسانه هایی که سخنان اون خانم را بازتاب دادند و بزرگ نمایی کردند باید توبیخ بشوند.
ناشناس۳۲۹۰۱۰۰۲۱:۴۳:۴۲ ۱۴۰۲/۸/۲۰
چرا؟ آن خانم حق دارد حرفش را بزند همانطور هم مخالفان آن خانم هم حق دارند حرفشان را بدون لکنت بزنند.
ناشناس۳۲۹۰۱۵۰۲۳:۱۳:۵۸ ۱۴۰۲/۸/۲۰
اولین بازتاب دهنده صدا و سیما بود!
ناشناس۳۲۸۹۷۹۲۱۵:۲۹:۰۹ ۱۴۰۲/۸/۲۰
شما حتی لاریجانی را هم رد صلاحیت کردید که مبادا کاندیدای مورد نظر شما رای نیاورد.
ناشناس۳۲۸۹۹۰۶۱۷:۳۳:۱۰ ۱۴۰۲/۸/۲۰
آن را که حساب پاک است از محاسبه چه باک است؟ شماها چرا اینقدر از آزادی اندیشه می ترسید؟ اگر مردم پشت حکومتی باشند هیچ نیرویی نمی تواند آسیبی به آن برساند.
ناشناس۳۲۸۹۹۳۴۱۷:۵۵:۵۸ ۱۴۰۲/۸/۲۰
همین الان نویسنده مطلب همه منتقدان این خانم را ضد انقلاب معرفی کرد !! این ادبیات ، ادبیات همان خانم انحصار طلب است !!
کاوه۳۲۹۰۰۳۴۱۹:۴۶:۵۹ ۱۴۰۲/۸/۲۰
موضوع حرف این دانشمند علوم قرآنی و نام بردن از کلمه حزب اللهی و متعلق بودن مملکت به آنها حرف تازه ای نیست زیرا اساس جمهوری اسلامی بر اجرای مو به موی فرامین قرآن است اما بین آرمان تا عمل و واقعیت خیلی فرق است .
ناشناس۳۲۹۰۱۴۹۲۳:۱۳:۰۰ ۱۴۰۲/۸/۲۰
یه دفعه واضح میگفتی که همه آزادند فقط به حرف ما گوش بدهند و لا غیر!
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های اخیر

    پربحث‌های هفته

    1. من عجله ندارم!

    2. نگاهی به مسیر بازیگرانی که مهاجرت کردند/ از بازیگری تا رقص و رانندگی تاکسی!

    3. با حلوا حلوا گفتن، دهان شیرین نمی‌شود!

    4. اصلاح‌طلبان مقابل «نصیری» سکوت نکنند

    5. نظرات برگزیده مخاطبان الف: تکرار تجربیات شکست‌خورده درباره حجاب هیچ ثمری ندارد/ زیباکلام به دشمنی اسرائیل با ایران توجه نمی‌کند

    6. هیچ تردیدی در اجرای طرح نور نداریم

    7. قحطی مانتوی بلند و دکمه‌دار در تهران!

    8. مشروبات تقلبی از جامعه پزشکی هم قربانی گرفت

    9. حقوق کارکنان وزارت کشور ترمیم می‌شود

    10. دور باطلی که تمامی ندارد!

    11. جریان دائمی تجارت، به جای تعطیلی روز شنبه

    12. ساماندهی بازار مسکن و اجاره‌بها در خوان آخر/ اسب سرکش مسکن، آرام می‌گیرد؟

    13. حکم اعدام بابک زنجانی نقض و تبدیل به ۲۰ سال حبس شد

    14. برای این عکس شما تیتر بزنید

    15. تضادی عجیب و پر ابهام!

    16. دو ناوشکن آمریکایی در دریایی سرخ شکار شدند

    17. آقای رئیس‌جمهور! لطفاً فراموش نکنید!

    18. هشدار حسین شریعتمداری؛ فاجعه برجام در انتظار لایحه عفاف!

    19. نظر جالب شریعتمداری درباره طرح نور و لایحه حجاب/ پاسخ خلجی به انتقادات نمایندگان درباره قیمت دلار

    20. سردار رادان: عده ای تلاش می کنند مردم قانونگریز شوند

    21. نتانیاهو: احکام دادگاه لاهه را نمی پذیریم

    22. سقوط در آغوش پهلوی!

    23. آمریکا و ویتنامی دیگر؟۱

    24. نجات معجزه آسا از وسط سیل توسط لودر و راننده ماهر

    25. یکی از مسائل مهم کشور، عفاف و حجاب است/ نظرات شهید مطهری راهگشا است

    آخرین عناوین