حماس: سازمان‌ملل از بیمارستان‌های غزه بازدید کند تا دروغ اسرائیل مشخص شود

  4020815098

یکی از رهبران ارشد جنبش حماس از مقام‌های سازمان ملل خواست تا از بیمارستان‌های نوار غزه بازدید کرده تا دروغ رژیم صهیونیستی درباره استفاده از بیمارستان‌ها توسط حماس برای پرتاب موشک مشخص شود.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «اسامه حمدان» از رهبران جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) روز دوشنبه در سخنانی گفت که ارتش اشغالگران از شکست در میدان نبرد رنج می‌برد و اقدام به انتشار دروغ می‌کند.

وی در ادامه گفت: «ارتش اشغالگر تصاویر مربوط به 10 سال پیش را از بیمارستان اندونزی منتشر کرده است و ورودی تونل ادعایی که اشغالگران در نزدیکی بیمارستان اندونزی نشان داده‌اند، ورودی تامین سوخت بیمارستان است».

این مقام حماس اضافه کرد: « دروغ‌هایی که اشغالگران منتشر می‌کنند با هدف توجیه هدف قرار گرفتن مستقیم تاسیسات درمانی و بهداشتی است».

حمدان افزود: «اشغالگران تلاش دارند تا بخش درمانی را نابود کرده تا ملت فلسطین را از سرزمین‌هایش خارج کند».

 در حالی که حملات بی‌وقفه و کور رژیم موقت صهیونیستی به نوار غزه باعث شده هیچکس از جمله کارکنان رسمی سازمان‌های بین‌المللی در امان نباشند، سازمان ملل از بیشترین میزان تلفات خود در این جنگ خبر داد. کمیته دائمی بین‌سازمانی در آژانس امدادرسانی به آوارگان فلسطینی (آنروا) بامداد امروز (دوشنبه) اعلام کرد که از زمان آغاز حملات جنایتکارانه اشغالگران به نوار غزه در تاریخ هفتم اکتبر، ۸۸ کارمند سازمان ملل جان خود را از دست داده‌اند. در این بیانیه ضمن اشاره به بیش از یکصد حمله مستقیم صهیونیست‌های تروریست به بیمارستان‌ها و مراکز درمانی در نوار غزه، آمده است که تعداد تلفات سازمان ملل در این حملات بیشتر از تلفات این سازمان در هر جنگ دیگری است.

حمدان در ادامه سخنانش گفت: «صداهای ضبط شده ادعایی که توسط صهیونیست‌ها منتشر شده، تماس‌های جعلی ساخته شده توسط اشغالگران است».

این مقام حماس گفت: «ادعای استفاده از بیمارستان‌ها به عنوان مکانی برای پرتاب موشک را هیچ آدم عاقلی باور نمی‌کند».

حمدان اضافه کرد: «شکستی که دشمن روز هفتم اکتبر متحمل شده را با دروغ نمی‌توان پوشش داد».

وی از مقام‌های سازمان ملل خواست تا از بیمارستان‌های غزه بازدید کرده تا دروغ‌های اشغالگران ثابت شود».

این مقام حماس به سخنان روز گذشته وزیر میراث رژیم صهیونیستی نیز اشاره کرد و گفت: «سخنان وزیران میراث اسرائیل، اعتراف رسمی و صریح در خصوص داشتن سلاح هسته‌ای بوده و سخنان وی تنها اثبات میرات صهیونیست‌ها در ارتکاب جنایت است».

«عمیخای الیاهو» وزیر میراث رژیم صهیونیستی (عضو حزب عوتسما یهودیت) دومین مسئول در این رژیم است که در روزهای اخیر خواستار بمباران غزه با بمب اتم شده است. پیشتر «موشه ویگلین» عضو سابق پارلمان رژیم موقت نیز خواستار استفاده از بمب اتم علیه غزه شده بود. او با عنوان کردن «انتقام خشن» در توییتی نوشته بود: موشک اریخا! موشک اریخا. هشدار راهبردی. قبل از فکر کردن به وارد کردن نیروها[ی زمینی به غزه]. سلاح روز قیامت. این نظر من است. موشک اریخا، موشکی قاره پیماست که قابلیت حمل کلاهک اتمی دارد و برد آن حدود ۶۵۰۰ کیلومتر است.

حمدان گفت: «شب گذشته شاهد بزرگریتن جنایتی بودیم که رژیم صهیونیستی از ابتدای پیدایشش مرتکب آن شده و دشمن تلاش دارد تا شکست‌هایش در عرصه نبرد را با هدف قرار دادن زنان و کودکان در منازلشان، جبران کند».

 نگرانی‌ها در حالی از شرایط کودکان در غزه رو به افزایش است که زیرساخت‌های غیرنظامی این منطقه نیز مورد حملات شدیدی قرار گرفته اند.

طبق گزارش یونیسف، فقدان آب سالم و بهداشت ناکافی غزه را در آستانه یک فاجعه بزرگ قرار داده است و تا زمانی که دسترسی به آب آشامیدنی و بهداشتی فراهم نشود، این امکان وجود دارد که تعداد بیشتری از غیرنظامیان از جمله کودکان در اثر کم آبی و بیماری های مربوط به آن بمیرند.

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. اقدامی  اشتباه، در زمانی اشتباه تر!

  2. نگاهی به مسیر بازیگرانی که مهاجرت کردند/ از بازیگری تا رقص و رانندگی تاکسی!

  3. من عجله ندارم!

  4. با حلوا حلوا گفتن، دهان شیرین نمی‌شود!

  5. نظرات برگزیده مخاطبان الف: تکرار تجربیات شکست‌خورده درباره حجاب هیچ ثمری ندارد/ زیباکلام به دشمنی اسرائیل با ایران توجه نمی‌کند

  6. هیچ تردیدی در اجرای طرح نور نداریم

  7. جریان دائمی تجارت، به جای تعطیلی روز شنبه

  8. دور باطلی که تمامی ندارد!

  9. اصلاح‌طلبان مقابل «نصیری» سکوت نکنند

  10. مشروبات تقلبی از جامعه پزشکی هم قربانی گرفت

  11. ساماندهی بازار مسکن و اجاره‌بها در خوان آخر/ اسب سرکش مسکن، آرام می‌گیرد؟

  12. رادان:‌ طرح نور با قوت ادامه دارد

  13. این ابهامات مناقشه‌برانگیز را برطرف کنید

  14. آقای رئیس‌جمهور! لطفاً فراموش نکنید!

  15. هشدار حسین شریعتمداری؛ فاجعه برجام در انتظار لایحه عفاف!

  16. نظر جالب شریعتمداری درباره طرح نور و لایحه حجاب/ پاسخ خلجی به انتقادات نمایندگان درباره قیمت دلار

  17. حقوق کارکنان وزارت کشور ترمیم می‌شود

  18. نتانیاهو: احکام دادگاه لاهه را نمی پذیریم

  19. آمریکا و ویتنامی دیگر؟۱

  20. یکی از مسائل مهم کشور، عفاف و حجاب است/ نظرات شهید مطهری راهگشا است

  21. حمایت معاون رئیسی از تعطیلی پنج‌شنبه‌ها/ تاکید رادان بر ادامه طرح «نور» فراجا/ انتقاد روزنامه دولت از کریمی قدوسی

  22. برای این عکس شما تیتر بزنید

  23. اگر این صحنه‌ها در ایران بود...

  24. نگاهی به فرمان ضد فساد هشت ماده ای 

  25. به زور کسی را به بهشت نمی بریم اما در برابر ناهنجاریها ایستاده‌ایم

آخرین عناوین