درآمد و سود راه اندازی خانه بازی چقدر است؟

گزارش بازرگانی، 223186،   4020804014

خانه بازی کودک یک فضای شاد و مفرح برای بازی و سرگرمی کودکان است. ایده راه اندازی خانه بازی کودک از زمانی شکل گرفت که رشد شهرنشینی و کاهش فضاهای بازی مخصوص کودکان به یک معضل جدی تبدیل شد. از این رو خانه‌های بازی راه اندازی شدند تا والدین در فضایی نزدیک به خانه‌های خود بتوانند برای چند ساعت فرزندان خود را سرگرم کنند. با توجه به اهمیت خانه بازی کوکان برای والدین، این صنعت می‌تواند درآمدزایی و سوددهی قابل توجهی داشته‌ باشد.

اگر می‌خواهید بدانید که درآمد خانه بازی کودک و سوددهی آن چقدر است، پیشنهاد می‌کنیم تا انتهای این مطلب با ما همراه باشید. در این مقاله قصد داریم درباره نحوه کسب درآمد از خانه بازی و میزان سوددهی آن اطلاعات مفیدی را در اختیار شما قرار دهیم.

نحوه راه اندازی خانه بازی کودک چگونه است؟

پیش از اینکه به سراغ بررسی میزان درامد و سوددهی خانه بازی کودک برویم، می‌خواهیم مختصری درباره نحوه راه اندازی یک خانه بازی صحبت کنیم تا برآورد تقریبی نسبت به سرمایه مورد نیاز برای شروع این کسب و کار داشته ‌باشید. مراحل راه اندازی خانه بازی کودک به این ترتیب است:

  1. خرید یا اجاره فضای ایمن و مناسب

برای راه اندازی خانه بازی کودک، سرمایه‌ گذار در قدم اول باید فضایی را برای احداث خانه بازی در نظر بگیرد. فضای خانه بازی باید حداقل 100 مترمربع و نزدیک به محله‌های مسکونی باشد. همچنین باید از استانداردهای لازم برای حفظ امنیت جانی کودکان (استانداردهای ایمنی ساختمان و آتش ‌نشانی) برخوردار باشد. این ملک باید در موقعیت مکانی مناسب قرار داشته‌ باشد تا بتواند مشتری را به ‌سمت خود جذب کند.

  1. اخذ مجوز خانه بازی کودک

در حال حاضر اجازه شروع به کار خانه بازی تحت نظارت هیچ ارگان دولتی یا غیر دولتی نیست و در واقع نیاز به اخذ مجوز خانه بازی ندارید. بنابراین پس از آماده سازی فضا، خرید تجهیزات بازی و بهره برداری از خانه بازی، می‌توانید برای شروع کسب و کار خود اقدام کنید. ولی به ‌طور کلی لازم است که ملک خانه بازی تاییدیه‌های لازم برای تبدیل شدن به فضای بازی امن برای کودکان را داشته ‌باشد.

  1. خرید و تأمین تجهیزات خانه بازی

برای تأمین وسایل خانه بازی می‌توانید از خدمات شرکت‌هایی مانند بازی سازان استفاده ‌کنید. این ‌گونه شرکت‌ها تجهیزات استاندارد، ایمن و به‌روز خانه بازی کودک را با قیمت مناسب تولید و عرضه می‌کنند. تجهیزاتی مانند تاب و سرسره، ترامپولین، الاکلنگ، بازی‌های فکری، فوتبال ‌دستی، استخر توپ و غیره. اینکه چه تعداد وسایل خانه بازی را تهیه کنید، بستگی به سرمایه اولیه و وسعت فضای شما دارد.

  1. انتخاب پرسنل برای خانه بازی

مرحله بعدی، جذب کارکنان است. هر چقدر در جذب پرسنل ماهر و با تجربه خود قوی‌تر عمل کنید، احتمال اینکه در کسب و کار نوپای خود موفق شوید، بیشتر است. مربی‌هایی که برای همراهی و هم بازی شدن با بچه‌ها انتخاب می‌کنید، باید از توانایی‌های تخصصی و روابط عمومی بالایی برخوردار باشند. تعداد کارکنان مورد نیاز برای تأسیس خانه بازی معمولاً به پنج گروه تقسیم می‌شوند:

  • مدیر کل
  • مدیر امور داخلی
  • مسئول ثبت ‌نام
  • مربی‌های دارای کارت مربیگری
  • خدمه دارای کارت بهداشت
  1. تأمین امنیت خانه بازی کودک

یکی از موضوعات بسیار مهم در بحث راه اندازی خانه بازی کودک، مسئله ایمن سازی است. ایمن سازی فضا باعث می‌شود که والدین با حس اعتماد بیشتری کودک خود را به خانه بازی بیاورند. کودکان هم در زمان استفاده از وسایل و تجهیزات بازی، احساس امنیت می‌کنند. اگر می‌خواهید فضای خانه بازی را امن کنید، حتماً از یک متخصص کمک بگیرید.


درامد و سود سرمایه ‌گذاری در خانه بازی

معمولاً طی یک الی دو ماه پس از راه اندازی خانه بازی کودک و شناخته شدن آن، کسب و کار شما به درآمدزایی می‌رسد. درامد خانه بازی به ‌ازای هر کودک به ‌صورت ساعتی محاسبه می‌شود. به‌ عنوان مثال ساعتی 40.000 تومان یا ساعتی 70.000 تومان. اینکه درامد روزانه خانه بازی دقیقاً چقدر است، به عوامل مختلفی بستگی دارد، از جمله:

  • نوع و میزان تجهیزات بازی یا شهربازی
  • کیفیت و تنوع خدمات ارائه‌ شده
  • موقعیت مکانی خانه بازی

معمولاً فضاهایی که بزرگ‌تر هستند و به وسایل شهربازی و بازی متنوع‌تر و جدیدتری مجهز هستند، درامد بالاتری دارند. همچنین در حالت عادی، خانه بازی‌هایی که از موقعیت مکانی مناسبی برخوردار هستند، مانند نزدیکی به محله‌های مسکونی، مراکز خرید، باشگاه و...، درامد بیشتری دارند. در واقع درامد خانه بازی که در یک محله شلوغ فعالیت می‌کند با درامد خانه بازی که در یک محله خلوت قرار دارد، فرق می‌کند.

اما در مورد میزان سوددهی خانه بازی موضوع کمی فرق می‌کند. چون سود خانه بازی علاوه بر درامد، به هزینه‌های ماهانه مدیریت یک خانه بازی، از جمله اجاره ملک، حقوق کارکنان، هزینه‌های انرژی و هزینه‌های تعمیر و نگهداری. ولی در مجموع میزان درآمدزایی و سوددهی خانه بازی نسبت به سایر کسب و کارهای حوزه کودک بالاتر است و خیلی سریع‌تر به فاز سوددهی می‌رسد.

چگونه درامد خانه بازی را افزایش دهیم؟

خانه بازی ظرفیت بسیار خوبی برای کسب درآمد و سوددهی دارد، ولی برای اینکه بتوانید درامد خود را افزایش دهید باید علاوه بر روش‌های رایج درآمدی از روش‌های دیگری هم کمک بگیرید. به‌ عنوان مثال، تبلیغات نقش مهمی در توسعه و رشد درامد خانه‌های بازی دارد. با تبلیغات محلی و معرفی خانه بازی به ساکنین محله‌های اطراف آن می‌توانید کسب و کار خود را توسعه دهید.

ارائه تخفیف‌های دوره‌ای و فروش کوپن تخفیف هم به جذب مشتریان بیشتر کمک می‌کند. با فروش خوراکی (پاپ کورن، خوراکی‌های خانگی و سالم و...)، برگزاری مراسم‌های شاد مانند جشن تولد یا راه اندازی ایستگاه بازی‌های فکری هم می‌توانید درامد بیشتری کسب کنید. البته راهکارهای دیگری هم وجود دارند که پیشنهاد می‌کنیم برای اطلاع از آنها از مشاوره رایگان کارشناسان بازی سازان استفاده کنید.

تلگرامفیس‌بوکتوییترلینکدیننسخه‌ی متنی
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. اقدامی  اشتباه، در زمانی اشتباه تر!

  2. نگاهی به مسیر بازیگرانی که مهاجرت کردند/ از بازیگری تا رقص و رانندگی تاکسی!

  3. با حلوا حلوا گفتن، دهان شیرین نمی‌شود!

  4. من عجله ندارم!

  5. نظرات برگزیده مخاطبان الف: تکرار تجربیات شکست‌خورده درباره حجاب هیچ ثمری ندارد/ زیباکلام به دشمنی اسرائیل با ایران توجه نمی‌کند

  6. هیچ تردیدی در اجرای طرح نور نداریم

  7. جریان دائمی تجارت، به جای تعطیلی روز شنبه

  8. مشروبات تقلبی از جامعه پزشکی هم قربانی گرفت

  9. ساماندهی بازار مسکن و اجاره‌بها در خوان آخر/ اسب سرکش مسکن، آرام می‌گیرد؟

  10. دور باطلی که تمامی ندارد!

  11. رادان:‌ طرح نور با قوت ادامه دارد

  12. این ابهامات مناقشه‌برانگیز را برطرف کنید

  13. هشدار حسین شریعتمداری؛ فاجعه برجام در انتظار لایحه عفاف!

  14. نظر جالب شریعتمداری درباره طرح نور و لایحه حجاب/ پاسخ خلجی به انتقادات نمایندگان درباره قیمت دلار

  15. نتانیاهو: احکام دادگاه لاهه را نمی پذیریم

  16. آقای رئیس‌جمهور! لطفاً فراموش نکنید!

  17. آمریکا و ویتنامی دیگر؟۱

  18. یکی از مسائل مهم کشور، عفاف و حجاب است/ نظرات شهید مطهری راهگشا است

  19. حمایت معاون رئیسی از تعطیلی پنج‌شنبه‌ها/ تاکید رادان بر ادامه طرح «نور» فراجا/ انتقاد روزنامه دولت از کریمی قدوسی

  20. اگر این صحنه‌ها در ایران بود...

  21. نگاهی به فرمان ضد فساد هشت ماده ای 

  22. به زور کسی را به بهشت نمی بریم اما در برابر ناهنجاریها ایستاده‌ایم

  23. خلجی: آواربرداری از خرابی ۱۰ ساله زمانبر است

  24. حضور حسین حسینی در دادسرای فرهنگ و رسانه با شکایت فراجا

  25. احتمال دارد دلار به دامنه ۵۰ هزار تومان برگردد

آخرین عناوین