فقر کارمندان نتیجه چیست؟!

گروه تعاملی الف،   4020729025 ۱۷ نظر، ۰ در صف انتشار و ۸ تکراری یا غیرقابل انتشار
فقر کارمندان نتیجه چیست؟!

گروه تعاملی الف - حسین تاج احمدی:

نامه‌ای را امروز مطالعه می‌کردم که در نوع خودش درد بسیاری از اقشار امروز جامعه ما است:

من یک کارمند با ۱۸ هجده سال سابقهٔ کاری و مدرک کار‌شناسی ارشد هستم. کارمند کسی است که برای دولت و اداره کنندهٔ یک مملکت کار می‌کند. من یک کارمند فقیرم. فقیر کسی است که درآمد او از مخارج ضروری و حیاتی او کمتر است. حقوق من طبق حکم استخدامی یازده میلیون و دویست و هشتاد هزار تومان است. بعد از کسورات بیمه و مالیات بله مالیات به یک میلیون تومان کاهش پیدا می‌کند. من دارای یک زن و دو فرزند هستم که هزینهٔ سرویس و مخارج مدرسه‌ی فرزندانم و رفت‌وآمد خودم تا محل کار ماهانه حدود 2میلیون و خرده‌ای تومان است.

پول قبض آب، برق، تلفن و گاز حدود پانصد هزار تومان است. کرایه خانهٔ ما 4میلیون تومان است. پس ما چهار نفر حدود 4میلیون تومن برای مخارج غذای سی روزمان داریم، که اگر در این مملکت ما چهار نفر فقط و فقط نان ماست صبحانه، نهار و شام بخوریم، می‌شود روزی چقدر؟ پس من فقیرم زیرا پول کافی برای مسکن و غذای خانوادهٔ خود را ندارم. حقوق من با یک شغل معتبر و ممتاز با هجده سال سابقهٔ کار به اندازهٔ یک کارگر معمولی و شاگرد مغازه است. اما علت فقر من چیست؟

۱-علت اول فقر من و امثال من که کم هم نیستند، موکلانمان هستند. کسانی که از ما رأی گرفتند و بعنوان وکیل ما قرار بود از حق ما دفاع کنند، اما نکردند. بله علت فقر ما نمایندگان مجلس هستند. امام عزیز فرمود: مجلس در رأس امور است. این یعنی اگر در کشور مشکلی پیش ‌آید، مقصر مجلس است زیرا یا قانون درستی تصویب نکرده یا وظیفهٔ نظارتی خود را انجام نداده است. قانون این بود که طبق تورم حقوق کارمندان افزایش پیدا کند اما مجلس به این قانون پایبند نبود و با اجرا نکردن این قانون، ما کارمندان فقیر شدیم.

۲- علت دوم فقر من نیز نمایندگان مجلس هستند. زیرا نظارت نمی‌کنند ببینند چرا یک کارمند در بعضی ادارت با شرایط من 20 الی 40 میلیون دریافتی دارند، در حالی که طبق قانون خدمات کشوری همهٔ کارمندان با شرایط مشابه با کمی اختلاف باید حقوق یکسان بگیرند. حقوق آن‌ها زیاد نیست حقوق ما کم است. و چرا اینهمه اختلاف؟

۳- علت سوم فقر من، مجلس شورای اسلامی است. زیرا بجای حل مشکلات مردم کارهای سیاسی و بی‌فایده می‌کند. به کار همین روزهای مجلس نگاه کنید. مثل کسی است که تازه از خواب بیدار شده و در دولت قبل خواب بوده. آقایان مشکلات ما از کم کاری شما در دولت قبل بوجود آمد.

۴- تحلیل نمایندگان مجلس این است که افزایش حقوق کارمندان تورم‌زاست. سؤال من این است که این تحلیل کجا پایهٔ علمی دارد؟ به کشورهای دیگر نگاه کنید حقوق بالا و تورم در حد صفر. و مسأله دیگر اینکه در کشور ما، فقط حقوق کارمندان اونم بعضی کارمندان پایین است، درآمد بنا ماهی 20 میلیون، پزشک بالای 100 میلیون، مکانیک بالای 20 میلیون و....

نمایندگان محترم، مگر خانوادهٔ من لباس خوب، تفریح مناسب، غذای خوب و مسافرت نمی‌خواهند. من هزینه‌ درمان خانواده‌ام را از کجا بدهم. چرا با این حقوق کم از من مالیات می‌گیرید. چرا من با وجود داشتن یک شغل و صرفه‌جویی، باز فقیرم. نمایندگان محترم مگر فرزندان من چند‌بار بدنیا می‌آیند. چرا مرا پیش خانواده‌ام شرمسار کرده‌اید. من نه، ما بیش از پنج میلیون کارمند و باز‌نشسته با همین وضع در این کشور هستیم. نمایندگان محترم، این فقر تیشه به ریشهٔ مردم این مملکت خواهد زد.

دیدگاه کاربران

ناشناس۳۲۶۶۳۸۳۱۲:۰۹:۲۷ ۱۴۰۲/۷/۲۹
افزایش حقوق معلول تورم است نه علت تورم. حتی بر فرض که علت تورم هم باشد این علت ساختاری و ناشی از نحوه حکمرانی است. امروز بسیاری از مشاغل آزاد بالای ۱۰۰ میلیون درآمد دارند. زیرا خودشان دستمزدشان را طبق تورم تنظیم می نمایند. اما حقوق کارمندان هر سال حداقل ۲۰ تا ۳۰ درصد کمتر از تورم افزایش پیدا می کند و نتیجه این امر فقیر تر شدن کارمندان است.
ناشناس۳۲۶۶۳۸۵۱۲:۱۱:۲۱ ۱۴۰۲/۷/۲۹
بسیار به حق بیان شده بود اما کو گوش شنوا ؟!!! من و امثال من کارمند هم دقیقا همین وضع رو داریم و باید عصر با اسنپ کارکنیم تا تن به بیگاری دیگه ای بدیم تا بتونیم یکماه رو سر کنیم . متأسفانه کسی واقعا شرایط ما رو درک نمیکنه چون حقوق اونها با حقوق ما زمین تا آسمون اختلاف داره.
ناشناس۳۲۶۶۴۱۹۱۳:۰۱:۴۰ ۱۴۰۲/۷/۲۹
دسته گلی که اصلاح طلبان به آب دادن
ناشناس۳۲۶۶۵۵۷۱۶:۱۹:۳۶ ۱۴۰۲/۷/۲۹
عجب
ناشناس۳۲۶۶۴۴۹۱۳:۳۵:۵۱ ۱۴۰۲/۷/۲۹
می توان نتیجه گرفت از تحلیل این بنده خدا در یک کلمه بی تفاوتی نمایندگان مجلسی که حالا دارید نتیجه آن را برداشت می کنید .
هادی اسماعیل زاده۳۲۶۶۴۷۳۱۴:۰۳:۳۲ ۱۴۰۲/۷/۲۹
گل گفت و صد البته درست و کامل و به جا هر آنکس که این نامه را نوشته است که عینا ما همین هستیم کارمندی مشابه ایشان که مانند ما بسیار است که نه وجدانمان و اعتقاد و عمل مان اجازه ی رشوه گرفتن و دزدی و زیرمیزی را به ما میدهد نه با وجود توانایی امکان لابی و به دنبال پست و مقام بودن هستیم این نکته را هم اضافه کنید در مملکتی که دائم دم از افزایش جمعیت می زنند حق اولاد یک کارمند باید ماهی 420هزارتومان باشد و امتیازاتی که می دهند برای تولد فرزند هم امتیاز نیست خالی کردن جیب است وام قرض الحسنه که چندرغاز بانک می دهند و تا چندین سال مردم را با اقساطش می دوشد یا طرح کالابرگ واقعا خنده دار است چندرغاز یارانه کالابرگ بقیه از جیبت بیشتر و بیشتر هزینه شود به نفع کارخانه دار و سرمایه دار
ناشناس۳۲۶۶۴۸۳۱۴:۱۲:۱۲ ۱۴۰۲/۷/۲۹
فقط یک دلیل دارد.کارمندان زیاد بیکار
ناشناس۳۲۶۶۵۴۸۱۶:۰۳:۰۹ ۱۴۰۲/۷/۲۹
مگه به زور استخدام شدیم؟؟ دولت فراخوان زد آزمون و مصاحبه دادیم جوانی و عمرمان هم برای اداره گذاشتیم. الآنم در جواب میخوای بگی اگه ناراحتی میتونی بری؟!؟
ناشناس۳۲۶۶۵۰۵۱۴:۵۳:۵۶ ۱۴۰۲/۷/۲۹
آنجا که دولت و مجلس افزایش حقوقهارا بر خلاف قانون کمتر از حد تورم اعمال می کردند، دادستانهای وقت میتوانستند اعلام جرم کنند که نکردند و متاسفانه همه به نوعی دست به دست هم دادند تا این اتفاقات تا به امروز شکل بگیرد. همه در فقیرتر کردن مردم ایران به خصوص کارکنان شریف دولت مقصر هستند.
ناشناس۳۲۶۶۵۵۳۱۶:۱۲:۵۳ ۱۴۰۲/۷/۲۹
در اين دولت كار مندان،كار گران وباز نشستگان به فقر وفلاكت بي حدواندازه دچار شدند بويژه باز نشستگان خدا نيامرزد باعث وباني فقر بيشتر باز نشيستگان را
no one۳۲۶۶۵۵۵۱۶:۱۸:۰۳ ۱۴۰۲/۷/۲۹
قشر جدیدی در حال شکل گیری است به اسم & ; شاغلین فقیر& ;
علی۳۲۶۶۶۰۷۱۷:۲۶:۲۲ ۱۴۰۲/۷/۲۹
علت.بوجوداوردن‌بنگاه‌خصوصی‌ است
ساسان نجار نجفی۳۲۶۶۶۱۰۱۷:۲۶:۵۸ ۱۴۰۲/۷/۲۹
احسن به نویسنده نامه که موضوع را به خوبی مطرح نموده است و درد دل کارمندان را گفته
س۳۲۶۶۶۱۷۱۷:۴۱:۱۱ ۱۴۰۲/۷/۲۹
برادر این قصه سری دراز دارد
ناشناس۳۲۶۶۶۳۰۱۸:۰۱:۱۹ ۱۴۰۲/۷/۲۹
توی امریکا و اروپا حقوق یک ماه دویست یا سیصد میلیونه که بنزین یه لیترش میشه پنجاه هزار تومن. بعد مسئولین حقوق بالای کشورهای غربی رو نمی بینند بنزین اونا رو می بینند! شیر و گوشت و مواد غذایی توی امریکا و اروپا خیلی کمه. در آلمان بعد ده سال ، تورم‌مواد غذایی 25درصد شد . اینجا هر سال پنجاه یا صد درصد حتی 150 درصد گران میشه.
عبدالله۳۲۶۶۶۳۶۱۸:۰۹:۵۶ ۱۴۰۲/۷/۲۹
فقط مجلس مقصر نیست
ناشناس۳۲۶۶۶۷۵۱۹:۰۳:۵۷ ۱۴۰۲/۷/۲۹
نتیجه ناکاآمدی بعضی ها
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. اقدامی  اشتباه، در زمانی اشتباه تر!

  2. بازی با کلمات

  3. کوچه زیباکلام هنوز تیر چراغ برق دارد؟!

  4. اعتراض حواله داران پژو پارس به افزایش قیمت ۴۰۰ میلیونی

  5. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

  6. توافق جدید ایران و آمریکا چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

  7. رئیسی هم به گشت ارشاد تذکر داد؟/ روایت فضائلی از علت تاکید رهبری بر وحدت

  8. یادداشت حسین شریعتمداری؛ دوستانه با برادر فضائلی

  9. گزارش میدانی از طرح نور فراجا

  10. مجلس مقابل این اقدام بایستد

  11. نظرات برگزیده مخاطبان الف: تکرار تجربیات شکست‌خورده درباره حجاب هیچ ثمری ندارد/ زیباکلام به دشمنی اسرائیل با ایران توجه نمی‌کند

  12. نحوه رفتار متفاوت فروشندگان در برابر پوشش حجاب مشتریان

  13. با حلوا حلوا گفتن، دهان شیرین نمی‌شود!

  14. رادان:‌ طرح نور با قوت ادامه دارد

  15. چرا این همه " در پوستینِ خَلق" می افتیم؟!

  16. هیچ تردیدی در اجرای طرح نور نداریم

  17. این ابهامات مناقشه‌برانگیز را برطرف کنید

  18. تاکید رئیسی بر اجرای قانون عفاف و حجاب

  19. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

  20. وزارت راه در شناسایی خانه‌های خالی مسئول است

  21. واکنش مشاور قالیباف به حواشی اخیر گشت ارشاد/ روایت ظریف از علت عدم مذاکره با ترامپ

  22. حضور حسین حسینی در دادسرای فرهنگ و رسانه با شکایت فراجا

  23. موضع رئیس عدلیه در خصوص ورود فراجا به مسئله حجاب/ اژه‌ای: در قضیه حجاب می‌توانیم بگوییم «کی بود کی بود، من نبودم؟»

  24. موفقیت ایران در ساخت موتور بنزینی ۶ سیلندر + تصاویر

  25. واکنش ضرغامی به طرح نور و بازگشت گشت ارشاد

آخرین عناوین