توصیه حسین شریعتمداری برای مقابله با رژیم صهیونیستی/ واکنش وحیدی به شایعات  قتل مهرجویی 

  4020726107 ۸ نظر، ۰ در صف انتشار و ۱۱ تکراری یا غیرقابل انتشار

هر روز اخبار فراوانی در رسانه‌ها منتشر می‌شود که دنبال کردن آن‌ها ـ حتی برای آنانی که اهل مطالعه اخبار هستند ـ کار دشواری است. بسته خبری ـ تحلیلی الف، با رصد اخبار و رویدادهای مهم، همچنین تحلیل‌های صورت گرفته در این زمینه، مخاطبان خود را از مهم‌ترین وقایع روز آگاه می‌کند.

توصیه حسین شریعتمداری برای مقابله با رژیم صهیونیستی/ واکنش وحیدی به شایعات  قتل مهرجویی 

توصیه حسین شریعتمداری برای مقابله با رژیم صهیونیستی

حسین شریعتمداری، مدیرمسئول کیهان در این روزنامه نوشت: «این روزها، دنیا شاهد حضور سردمداران و مقامات آمریکایی و اروپایی در فلسطین اشغالی و اعلام حمایت آنان از نسل‌کشی صهیونیست‌هاست. تا آنجا که دیروز «‌جنت یلن‌» وزیر خزانه‌داری آمریکا اعلام کرد که علاوه‌بر کمک به اوکراین می‌توانیم در جنگ اخیر به اسرائیل هم کمک کنیم‌»! و اسپوتنیک، به نقل از یک منبع در پنتاگون اعلام کرد؛ «ایالات متحده یک تیم واکنش سریع متشکل از 2000 تفنگدار دریایی را به سواحل اسرائیل می‌فرستد».

بنابر‌این آمریکا و متحدان اروپایی آن در حالی که دیگران را به خویشتنداری‌(!) و خودداری از ورود به دفاع از مردم غزه دعوت می‌کنند، خود به‌گونه تمام‌قد در کنار رژیم صهیونیستی ایستاده‌اند! از سوی دیگر، ارتش رژیم صهیونیستی که در مقابله با نیروهای مقاومت شکست سنگینی خورده است و تاب مبارزه با آنان را ندارد، به قتل عام مردم بی‌دفاع در غزه روی آورده است و همه روزه تعداد فراوانی از مردم عادی و زنان و کودکان بی‌پناه را به خاک و خون می‌کشد. بنابراین به وضوح می‌توان دید که صهیونیست‌های خونخوار و کودک‌کش از جنایات خود دست نکشیده‌اند.

به بیان دیگر، شرایطی را که برای خودداری از گشودن جبهه تازه علیه اسرائیل در نظر گرفته شده بود، زیر پا گذاشته‌اند با این حال آیا مجوز قانونی و منطقی برای ورود کشورهای اسلامی به حمایت از مردم مظلوم فلسطین فراهم نشده است؟!...

اگر رزمندگان اسلام در مقابل بیش از ۳۰ قدرت ریز و درشت دنیا که در پوشش صدام به مقابله با ایران اسلامی آمده بودند، ایستادگی نمی‌کردند، امروز از ایران اسلامی آزاد و مقتدر نامی در میان نبود. اگر رزمندگان مدافع حرم در سوریه و عراق به مقابله با تکفیری‌های داعش که ساخته و پرداخته آمریکا و اسرائیل بود نمی‌رفتند، باید در داخل کشورمان به مصاف آنان می‌رفتیم.

اگر در سوریه با ائتلاف غربی، عبری و عربی مبارزه نکرده بودیم، امروز ایران اسلامی نیز در معرض دست‌درازی دشمنان بود. امروز هم نیروهای مقاومت در مقابل دشمنان غربی و عبری و عربی از تمامی جهان اسلام به دفاع برخاسته‌اند و انتظار آن است که جهان اسلام نیز به یاری آنان برخیزد.»

***

واکنش وحیدی به شایعات  قتل مهرجویی 

به گزارش ایسنا، احمد وحیدی در حاشیه جلسه روز چهارشنبه هیات دولت درباره آخرین سرنخ‌ها از قتل داریوش مهرجویی و همسرش، گفت: این واقعه تلخی بود و به هر حال افکار عمومی را جریحه‌دار کرد. این کارها به شدت محکوم است و اخلال در نظم و انضباط عمومی و یک جنایت است. فراجا با جدیت در حال پیگیری است و سرنخ‌هایی بدست آورده و این کار تا آخر توسط فراجا با نظارت قوه قضاییه انجام می شود و امیدواریم قاتل یا قاتلین پیدا شوند.

وی در پاسخ به این پرسش که نظر شما درباره شباهت دادن این قتل با قتل های زنجیره‌ای چیست، گفت: اینها اظهارات بی‌پایه و ناصحیحی است. عده‌ای تلاش می‌کنند هر ماجرایی را که از این دست اتفاق می‌افتد را به یک مساله خارج از آن حوزه تبدیل کنند. این افراد  به دنبال آشفته سازی و ناامن سازی روانی جامعه هستند. این اظهارات از اساس غلط است.  نیت این افراد حتما مورد تردید و سوال است.

اسماعیلی: پیگیر شناسایی و مجازات عاملان قتل داریوش مهرجویی هستیم

به گزارش فارس، محمد مهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در حاشیه جلسه هیات دولت گفت: مرحوم مهرجویی با ساخت و تولید فیلم گاو و در ادامه آن ساخت فیلم‌های اجتماعی تاثیرگذار نقش مهمی را در ارتقای سینمای اجتماعی و فلسفی در ایران داشت. یاد ایشان را گرامی می‌داریم این ضایعه برای همه ما تاسف برانگیز بود البته تاسف برانگیزتر از آن اتفاقی است که رخ داده است.

وی ادامه داد: من اوایل صبح روز حادثه ساعت ۶ و ۳۰ دقیقه صبح پیام تسلیت را صادر کردم. بلافاصله دوستان امنیتی، قضایی و انتظامی در دفتر من حاضر شده و جلسه مفصلی را برگزار کردیم. همکاران من در منزل مرحوم مهرجویی حاضر شده و مقدمات تشییع و تجلیل از این هنرمند را فراهم کردند.

اسماعیلی با اشاره به پیام تسلیت رئیس‌جمهور در پی درگذشت مرحوم داریوش مهرجویی، اظهار کرد: آقای رئیس جمهور پیام بسیار خوبی را صادر کردند و همدردی عمیقی را با اصحاب فرهنگ و هنر و سینما داشتند و به ما دستور دادند تا تجلیل تکریم و تعظیم این هنرمند بزرگ ما انجام شود که توسط دوستان ما این کار اجرا خواهد شد.

وی افزود: من به طور مرتب با همکارانم در بخش‌های انتظامی و قضایی در ارتباط هستم تا هرچه سریع‌تر عاملان این جنایت شناسایی و به سزای عمل ننگین خود برسند.

***

روایت وزیر کار از کاهش بیکاری

به گزارش فارس، سید صولت مرتضوی وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی در حاشیه جلسه هیات دولت گفت:  آمار اشتغال تابستان ۱۴۰۲ و مقایسه با میزان اشتغال تابستان سال ۱۴۰۱ است. بر اساس گزارش‌های رسمی که مرکز آمار ایران منتشر کرده است در تابستان ۱۴۰۲ تقریباً به نسبت تابستان سال گذشته ۹۰۷ هزار اشتغال جدید در این بازه زمانی ایجاد شده است.

وی افزود: اشتغال خالص یعنی اشتغال منهای بازنشستگان و منهای افرادی که بیمه بیکاری دریافت می‌کنند. اگر میزان بیمه بیکاری را ۱۸۰ هزار نفر در سال و بازنشستگان را هم تقریباً حدود ۳۰۰ هزار نفر محاسبه کنیم، آن‌گاه به روایت مرکز آمار ایران تقریباً نزدیک به یک میلیون و ۲۸۰ هزار نفر در کشور ما اشتغال ایجاد شده است که از این میزان ۹۰۷ هزار آن اشتغال خالص است.

وزیر کار در ادامه بیان کرد: نرخ مشارکت اقتصادی از ۴۱ درصد به ۴۱.۶ درصد رسیده که نشان از افزایش ۶ دهم درصدی آن دارد. همچنین، نرخ بیکاری از ۸.۹ درصد به ۷.۹ درصد رسیده یعنی یک درصد کاهش داشته است. همچنین نرخ بیکاری جوانان از ۲۳ درصد به ۲۰.۱ درصد کاهش پیدا کرده و نرخ بیکاری فارغ‌التحصیلان از ۱۳.۲ درصد به ۱۲ درصد کاسته شده است.

وی ادامه داد:‌ براساس آخرین گزارش سامانه رصد در هفت‌ماهه امسال ۶۵۵ هزار فرصت شغلی از سوی دستگاه‌های اجرایی در این سامانه با حد و رسم، نام و نام خانوادگی و کد ملی ثبت شده که رکورد جدیدی در تاریخ اشتغال کشور است. در ۱۹ سال گذشته این رکورد تابستان امسال بی‌سابقه بوده است.

***

استیضاح وزیر آموزش و پرورش جدی نیست

به گزارش ایسنا، سید محمد حسینی معاون پارلمانی رئیس‌جمهور در حاشیه جلسه هیئت دولت در جمع خبرنگاران درباره برخی اخبار در خصوص برکناری وزیر میراث فرهنگی، صنایع دستی  و گردشگری اظهار کرد: من چیزی در این باره نشنیده ام و باید از رئیس‌جمهور سوال شود.

وی همچنین درباره استیضاح وزیر آموزش و پرورش گفت: سوالی از سوی خضریان مطرح شد  و جلساتی گذاشته و توضیحات دولت هم ارائه داده شد. نگرانی مجلس این بود که در شروع سال تحصیلی برخی مدارس معلم ندارند که آموزش و پرورش در حال تلاش برای حل این مسله است. سازمان سنجش هم آزمونی برگزار کرده و خلاء برای کمبود معلم رفع می‌شود.

حسینی خاطرنشان کرد: در زمان بررسی برنامه هفتم توسعه هیچ طرح، لایحه، سوال یا استیضاح در دستور کار قرار نمی‌گیرد، ولی به هر حال با توضیحاتی که داده شد دیگر استیضاح جدی نیست.

***

پایان تحریم‌های موشکی ایران

به گزارش تسنیم، «علی باقری» معاون سیاسی وزارت امور خارجه و مذاکره‌کننده ارشد هسته‌ای کشورمان در واکنش به «روز انتقال برجام» و پایان یافتن محدودیت‌های موشکی ایران در صفحه شخصی خود در برنامه ایکس نوشت: از 26 مهرماه، مطابق با قطعنامه 2231 شورای امنیت، همه محدودیت‌هایی که به صورت ناعادلانه در مورد فعالیت‌ها و نقل و انتقالات مرتبط با موشک‌های بالستیک به/از جمهوری اسلامی ایران وضع شده بود، خاتمه پیدا می‌کند و ایران دیگر موضوع هیچ محدودیتی در چارچوب شورای امنیت نیست.

وی همچنین در پستی دیگر نوشت: از امروز، همه محدودیت‌های تحمیل شده بر افراد و نهادهای مندرج در فهرست 2231، از جمله انسداد دارایی‌ها، خاتمه پیدا می‌کند و این فهرست از وبسایت سازمان ملل حذف خواهد شد.

باقری افزود: همه اقدامات محدودکننده و تحریم‌هایی که در سطح ملی یا منطقه‌ای، بر اساس قطعنامه 2231 علیه ایران وضع شده بود، باید خاتمه یابد. حفظ این قبیل محدودیت‌ها و یا وضع تحریم‌های جدید در این چارچوب، نقض صریح متن و روح قطعنامه 2231 است.

طبق توافق بر اساس بند مندرج در قطعنامه 2231 شورای امنیت امروز چهارشنبه 26 مهرماه (18 اکتبر) محدودیت‌های سازمان ملل درباره فعالیت‌های موشکی ایران پایان می‌یابد.

این در حالی است که اتحادیه اروپا روز گذشته اعلام کرد که تدابیر محدودیتی علیه ایران ذیل «نظام تحریم‌های منع اشاعه‌ای» را تا بعد از «روز انتقال برجام» در تاریخ 18 اکتبر 2023 (26 مهرماه) حفظ خواهد کرد.

***

حمله به بیمارستان غزه طرح آمریکا بود؟

برخی برآوردها حاکی از آن است که حمله به بیمارستان المعمدانی غزه با طراحی آمریکایی‌ها با محوریت سنتکام (فرماندهی آمریکا در غرب آسیا) و عملیات اسرائیلی‌ها صورت گرفته است.

برخی منابع به تسنیم گفتند: مقامات آمریکایی مانند اسرائیلی‌ها از عملیات طوفان الاقصی شوکه شده‌اند.

اما از طرف دیگر بارها به مقامات اسرائیل اعلام کرده‌اند که ورود زمینی به غزه می‌تواند خسارت بالاتری برای ارتش و مقامات اسرائیلی در پی داشته باشد.

این منابع می‌افزایند: بر این اساس، مقامات آمریکایی طرحی را پایه‌ریزی کرده‌اند تا با یک حمله خسارت‌بار سنگین به یک محل پراجتماع در غزه، نیاز مقامات اسرائیلی برای افکار عمومی داخلی تأمین شود و در عین حال آنها به خاطر واکنش‌ها در ورود زمینی به غزه تا حد امکان تردید یا تجدیدنظر کنند.

پیرو این موضوع، محل تجمع عظیم مردم غزه در بیمارستان المعمدانی غزه، برای حمله انتخاب و با بمب‌های سنگرشکن با قابلیت تخریب بسیار بالا به آنجا حمله می‌شود.

بمب استفاده شده در بیمارستان المعمدانی، صرفا در اختیار اسرائیل است

به گزارش ایرنا، امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان در حاشیه اجلاس فوق العاده کمیته اجرایی سازمان همکاری اسلامی در جده با وزیر خارجه اندونزی دیدار و گفتگو کرد. حسین امیرعبداللهیان در این دیدار شرایط در فلسطین را تأسف بار دانست و گفت لازم است امروز پیامی قوی به رژیم صهیونیستی ارسال شود، همچنین جنایات جنگی رژیم صهیونیستی باید فورا متوقف شود.

وزیر امور خارجه کشورمان با اشاره به اینکه رژیم صهیونیستی به جای رویارویی با نیروهای مقاومت به سراغ شهروندان‌ فلسطینی رفته است، گفت بمبی که برای هدف قرار دادن بیمارستان المعمدانی در غزه بکار رفته است، صرفا در اختیار اسرائیل است.

امیرعبداللهیان با تاکید بر اینکه جنایت جنگی رژیم صهیونیستی باید فورا متوقف شود، گفت رژیم صهیونیستی با محاصره کامل غزه و قطع آب و برق و سوخت و ممانعت از کمک های غذایی و دارویی و زدن بیمارستان‌ها، تصمیم به قتل عام ونسل کشی فلسطینیان گرفته است.

***

ایروانی: هیچ پیامی از آمریکایی‌ها درباره غزه دریافت نکرده‌ایم

به گزارش خبرگزاری مهر، امیرسعید ایروانی سفیر کشورمان در سازمان ملل در گفتگویی، خبر یکی از روزنامه‌های داخلی را مبنی بر اینکه " دولت امریکا پیامی مکتوب به امیرسعید ایروانی، نماینده دائم ایران در سازمان ملل داده است" از اساس تکذیب و تصریح کرد: چنین خبری اساساً واقعیت ندارد و تکذیب می‌شود.

روز گذشته روزنامه فرهیختگان در مطلبی مدعی شده به اطلاعاتی دست پیدا کرده است که نشان می‌دهد دولت آمریکا پیامی مکتوب را به امیرسعید ایروانی، نماینده دائم ایران در سازمان ملل داده است.

بنا بر ادعای این روزنامه، این پیام در چهار بند تدوین شده که سه بند آن به شکلی ملموس تقاضا برای مدیریت سطح تنش و تلاش برای کاستن آن بوده است و در بند چهارم این نامه، طرف آمریکایی اعلام کرده در صورت ورود ایران به جنگ آمریکا نیز به جنگ ورود خواهد کرد. ایران در روزهای گذشته به صراحت اعلام کرده در صورت ادامه جنایات صهیوینست‌ها در غزه، دامنه جنگ گسترده خواهد شد و مسئولیت آن برعهده رژیم‌صهیونیستی خواهد بود.

***

پاسخ رسانه اصولگرا به ادعای پزشکیان درباره تعرفه پزشکان

مسعود پزشکیان نماینده تبریز اخیرا در اظهاراتی پیرامون مهاجرت برخی پزشکان به خارج از کشور گفت: با مکانیزم پرداختی که ما در مملکت درست کردیم و قوانینی که گذاشتیم طبیعتا این روند روز به روز بدتر می‌شود...حق ویزیت مطب، یک و نیم دلار است این در حالی است در خارج باید یک دلار بدهید که دستشویی بروید.

مشرق در این باره نوشت: «آقای پزشکیان اگرچه شخصیتی فرهیخته هستند، ‌ سابقه وزارت و دولتمردی دارند و نماینده مجلس نیز هستند اما متأسفانه مدتیست که "ساز عوامزدگی" می‌نوازند و حرف‌هایی دور از منطق به زبان می‌آورند.

بله! هزینه ویزیت پزشک در دیگر کشورهای دنیا هزینه‌ای بیشتر از ایران اسلامی است اما آقای پزشکیان نخواسته به مخاطبانش بگوید که پزشکان در این کشورها مالیات‌های سنگینی می‌پردازند که عملا اجازه ثروتمندی و بازی دلبخواه با درآمد را به آنها نمی‌دهد.

پزشکیان همچنین یا نمی‌داند و یا نخواسته بگوید که در بسیاری از ممالک دیگر؛ قانونی وجود دارد که بر اساس آن پزشکان در طول روز فقط تعداد معینی بیمار را ویزیت می‌کنند و بر خلاف ایران مکلف هستند که زمانی طولانی را به بیماران اختصاص دهند. فلذا حتی اگر بخواهند هم نمی‌توانند ثروت زیادی را انباشته کنند.

همین 2 گزینه کافیست که هر ذهن آگاهی بفهمد چرا نرخ ویزیت پزشکی در ایران اگرچه همچنان برای شهروندان ایرانی گران است اما به نسبت ممالک دیگر یک نرخ کاملا دلچسب و کارساز از نظر اقتصادی برای پزشکان محترم است. (این نرخ می‌تواند با تدبیر مجلس و اجرای مطلوب دولت کمتر شود)

در بحث مهاجرت برخی پزشکان و پرستاران همچنین این پیشنهاد نیز وجود دارد که مجموعه دولت و مجلس قوانینی را برای پزشکانی که قصد بازگشت به کشور و طبابت مجدد دارند را وضع کنند.»

 

 

دیدگاه کاربران

ناشناس۳۲۶۳۹۵۰۲۰:۵۷:۲۸ ۱۴۰۲/۷/۲۶
ایران بهشت پزشکان است در هیچ کجای دنیا پزشکان اینقدر درامد ندارند پزشکیان نماینده تبریز چه می گوید ؟!
مردم۳۲۶۳۹۷۱۲۱:۱۷:۱۶ ۱۴۰۲/۷/۲۶
به امید روزی که اقای شریعتمداری و دوستانشان را در غزه ببینیم. انشاالله
ناشناس۳۲۶۴۰۹۵۲۳:۲۱:۳۵ ۱۴۰۲/۷/۲۶
میگم چرا مسئولان به دستورالعمل های شریعتمداری عمل نمی کنند؟!! اگر نظراتش درست است بهشون عمل کنید وگر اشتباهه با توجه به اینکه هزینه اش از بیت الماله کسی را به جاش بگذارید که نظرات درست داشته باشد.
ناشناس۳۲۶۴۱۲۲۲۳:۵۱:۵۷ ۱۴۰۲/۷/۲۶
اين شريعمتداري چرا خودش نميره غزه
ناشناس۳۲۶۴۱۲۹۰۰:۱۲:۳۰ ۱۴۰۲/۷/۲۷
پزشکان محترم ما هم خودشان استادند هم در کارشان هم در امور معیشتی اشان و نیاز ندارند به نصایح پدرانه اقای پزشکیان. نظریه ایشان در مورد هزینه توالت رفتن هم از اساس غلط است.
ناشناس۳۲۶۴۱۴۳۰۰:۲۵:۱۹ ۱۴۰۲/۷/۲۷
فکر نمیکنم کسی باشد که شریعتمداری را واجد شرایط قضاوت در موضوعی به این اهمیت بداند.
امیر حسین سلطان/تهران۳۲۶۴۲۰۵۰۳:۵۲:۱۷ ۱۴۰۲/۷/۲۷
به نظر می رسد یک گروه کار رسمی از سوی سازمان ملل متحد درباره وقایع این دو هفته منطقه و جنایت های انسانی صورت گرفته تحقیقات کامل خودش را آغاز نماید و بر اساس نتایج قطعی و ثابت شده بدست آمده از این تحقیقات شورای امنیت سازمان ملل متحد قطعنامه موثری برای ایجاد آتش بس و محکومیت و توقف سریع این جنایات را صادر نماید تا اشغالگران فلسطین هم سر جای خودشان بنشینند و به رای و خواسته جامعه جهانی(سازمان ملل متحد) تمکین نمایند و بیش از اینها مستقیما یا غیرمستقیم مردان و زنان و کودکان بی پناه و بیگناه این چنین هدف اعمال تروریستی و جنایتکارانه قرار داده نشوند.
جعغر۳۲۶۴۳۲۳۰۸:۳۳:۲۵ ۱۴۰۲/۷/۲۷
سلام همین آقای پزشکیان چند سال پیش میگفت تعرفه ی پزشکی اینقدر زیاده که درآمد من چندین برابر شده .و سیستم بهداشت و درمان از پس این هزینه ها بر نمیآید. اونوقتی که طرح دولت یازدهم در حوزه ی درمان را نقد میکردند.
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. اقدامی  اشتباه، در زمانی اشتباه تر!

  2. بازی با کلمات

  3. کوچه زیباکلام هنوز تیر چراغ برق دارد؟!

  4. اعتراض حواله داران پژو پارس به افزایش قیمت ۴۰۰ میلیونی

  5. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

  6. توافق جدید ایران و آمریکا چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

  7. رئیسی هم به گشت ارشاد تذکر داد؟/ روایت فضائلی از علت تاکید رهبری بر وحدت

  8. یادداشت حسین شریعتمداری؛ دوستانه با برادر فضائلی

  9. گزارش میدانی از طرح نور فراجا

  10. مجلس مقابل این اقدام بایستد

  11. نظرات برگزیده مخاطبان الف: تکرار تجربیات شکست‌خورده درباره حجاب هیچ ثمری ندارد/ زیباکلام به دشمنی اسرائیل با ایران توجه نمی‌کند

  12. نحوه رفتار متفاوت فروشندگان در برابر پوشش حجاب مشتریان

  13. رادان:‌ طرح نور با قوت ادامه دارد

  14. چرا این همه " در پوستینِ خَلق" می افتیم؟!

  15. هیچ تردیدی در اجرای طرح نور نداریم

  16. این ابهامات مناقشه‌برانگیز را برطرف کنید

  17. تاکید رئیسی بر اجرای قانون عفاف و حجاب

  18. با حلوا حلوا گفتن، دهان شیرین نمی‌شود!

  19. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

  20. وزارت راه در شناسایی خانه‌های خالی مسئول است

  21. واکنش مشاور قالیباف به حواشی اخیر گشت ارشاد/ روایت ظریف از علت عدم مذاکره با ترامپ

  22. حضور حسین حسینی در دادسرای فرهنگ و رسانه با شکایت فراجا

  23. موضع رئیس عدلیه در خصوص ورود فراجا به مسئله حجاب/ اژه‌ای: در قضیه حجاب می‌توانیم بگوییم «کی بود کی بود، من نبودم؟»

  24. موفقیت ایران در ساخت موتور بنزینی ۶ سیلندر + تصاویر

  25. واکنش ضرغامی به طرح نور و بازگشت گشت ارشاد

آخرین عناوین