بازدید مدیران ارشد وزارتخانه های سوریه از مجموعه نیاوران

  4020718063

گروهی از مدیران ارشد وزارتخانه های مختلف کشور سوریه از کاخ موزه های مجموعه نیاوران دیدن کردند.

بازدید مدیران ارشد وزارتخانه های سوریه از مجموعه نیاوران

به گزارش روابط عمومی مجموعه فرهنگی تاریخی نیاوران، بیژن مقدم مدیر این مجموعه در این بازدید ضمن خوشامدگویی به مهمانان از کشور دوست و برادرمان سوریه در جمع مهمانان گفت: یاد همه شهدای سوریه و بویژه شهدای چند روز اخیر را گرامی می دارم؛ حادثه ای که همه ما را داخل ایران ناراحت کرد و از شما می خواهم ما را در این مصیبت شریک بدانید.

او ادامه داد: البته درکنار این خون هایی که برای یک مقاومت مقدس ریخته می‌ شود، مجموعه کسانی که در این راه جان باختند، جانباز شدند و زحمت کشیدند نیز اهمیت دارد و تمام این ها برای راه مقدسی بوده که اثرات آن را طی دوروز گذشته در مقاومت فلسطین دیدیم.

او افزود: مجموعه این خون ها در فلسطین و غزه دریایی ایجاد می کند که ان شالله موجب نابودی صهیونیست ها خواهد شد.

او در ادامه ضمن بیان توضیحاتی درخصوص مجموعه نیاوران اظهار داشت: نیاوران مجموعه ای است که در سال 1357به پادشاه ایران متعلق بوده است. 

مجموعه ای 110 هزارمتری که طی 10 سال آخر حکومتشان محل زندگی و دفتر کار محمدرضا بوده است.

او توضیح داد: پس از وقوع انقلاب ها ممکن است بی نظمی هایی رخ دهد و علاوه بر مردم انقلابی، افراد سودجویی وجود دارند که مکان های باارزش و ذی قیمت را شناسایی می کنند و به دلیل شرایط ناشی از انقلاب به نوعی دست به سرقت و غارت می زنند؛ در مجموعه نیاوران خوشبختانه این اتفاق نیافتاد، چون نیروهای انقلابی منطقه پس از سقوط رژیم، به رهبری یک روحانی وارسته به نام آقای مصطفوی که امام جماعت مسجدی در این نزدیکی بوده در کاخ مستقر شده و مسئولیت کاخ را می پذیرند و مانع ورود مردم و آسیب به اموالی که اینجا بوده می شوند.

مقدم ادامه داد: پس از انقلاب از این مکان آثار باارزش و حجم زیادی از طلا بدست می آید که بعدا طی فرایندی توسط نماینده انقلاب تحویل بانک مرکزی می شود.

او تصریح کرد: ممکن است فکر کنید خانواده پهلوی که رفتند چیزی با خود نبردند، چون صدها کیلو طلا در اینجا باقی مانده بود، اما واقعیت آن است که پهلوی ها باتوجه به فرصت محدود زمانی که دراختیار داشتند تمامی جواهرات باارزش و با حجم بسیار زیادی را با خود بردند و ارزش این جواهرات بسیار بیشتر از طلاهایی که باقی گذاشتند بود. ارزش برده ها آنقدر بوده که هواپیماهایشان به سختی از زمین بلند می شده است.

او خاطر نشان کرد: آنچه امروز در موزه های ما می بینید و مربوط به این خانواده است چیزهایی است که نتوانستند با خود ببرند و از سویی آن ها فکر می کردند که پس از مدتی بازخواهند گشت.

او گفت: آنچه درحال حاضر در کاخ موزه ها وجود دارد باید با ارزش زمان خود یعنی ایران حدود 50 سال قبل سنجیده شود؛ با مردمی که از حداقل امکانات برخوردار بودند و پادشاهی که هیچ محدودیتی از نظر ثروت و قدرت برای خود قائل نبود.

او تاکید کرد: با اینکه سوریه دارای تاریخ و تمدن طولانی است، اما به دلیل حوادث یک دهه اخیر دچار صدماتی شده است، از اینرو آمادگی خود را جهت همکاری در بخش های مرمت و گردشگری و تبادل تجربیات اعلام می نماییم.

همچنین آقای فراس علی یوسف، مدیر کنترل کیفیت وزارت نفت و معادن سوریه در بخش دیگری از این بازدید گفت: به نوبه خودم و هیئت سوری از مدیریت این مجموعه و کسانی که ما را به این مکان مهم و زیبا آورده اند تشکر می کنم.

او اظهار داشت: عبرت ها زیادند و پند گیرنده ها کم. همانطور که دیدیم این مکان برای سلسله هایی بوده که بر ایران حکومت داشتند. طبیعتا شاهان می آیند و می روند ولی کسانی که این تمدن بزرگ را ساختند می مانند که همانا مردم ایران هستند.

او ادامه داد: ما در سوریه و ایران دارای تاریخ و نقاط مشترک زیادی هستیم و ان شاالله در این دوره با راهنمایی مقامات دو کشور بتوانیم همکاری ها را عمق بخشیده تا به اهداف والای ملت های دوستدار صلح و اخلاقیات برسیم.

او تصریح کرد: از ابتکار عمل شما درخصوص وزارت گردشگری تشکر می کنم و علاقه مندیم که از تجربیات شما استفاده کنیم.

زیاد البلخی مدیر ارزیابی وزارت گردشگری سوریه نیز در بخش دیگری از این بازدید اظهار داشت: از ابتکار عمل شما در حوزه مرمت تشکر می کنیم. بخشی که این کار را در سوریه انجام می دهد وزارت فرهنگ است و وزارت گردشگری فقط در حوزه گردشگری فعال است. اما به طور حتم به وزارت فرهنگ خود منتقل می کنیم و مطمئنا نگاه مثبتی به این امر خواهند داشت.

او ادامه داد: در زمینه های گردشگری درحال همکاری مداوم هستیم و اخیرا نیز تفاهم نامه ای درمورد زیارت اماکن مقدس سوریه امضا شده است.

او تصریح کرد: در حوزه گردشگری، گردشگرانی که از سایر کشورها وارد سوریه می شوند باید هزینه های خود را به دلار پرداخت کنند، اما بنا به اعتقاد دولت سوریه جهت عمق روابط دوکشور، این هزینه ها برای برادران ایرانی به این شکل نیست و آنان می توانند با لیر سوریه پرداخت انجام دهند؛ چرا که روابط ما بسیار عمیق است و همگی در یک سنگر هستیم.

او خاطرنشان کرد: امیدوارم با تلاش های هم افزایمان پیروزی در فلسطین را ببینیم.

گفتنی است در این بازدید هیئت سوری از موزه خودروهای اختصاصی نیاوران، کاخ موزه اختصاصی نیاوران، موزه کوشک احمدشاهی، موزه جهان نما و موزه کتابخانه اختصاصی نیاوران دیدن کردند.

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. اقدامی  اشتباه، در زمانی اشتباه تر!

  2. نگاهی به مسیر بازیگرانی که مهاجرت کردند/ از بازیگری تا رقص و رانندگی تاکسی!

  3. با حلوا حلوا گفتن، دهان شیرین نمی‌شود!

  4. من عجله ندارم!

  5. نظرات برگزیده مخاطبان الف: تکرار تجربیات شکست‌خورده درباره حجاب هیچ ثمری ندارد/ زیباکلام به دشمنی اسرائیل با ایران توجه نمی‌کند

  6. هیچ تردیدی در اجرای طرح نور نداریم

  7. اعتراض حواله داران پژو پارس به افزایش قیمت ۴۰۰ میلیونی

  8. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

  9. جریان دائمی تجارت، به جای تعطیلی روز شنبه

  10. گزارش میدانی از طرح نور فراجا

  11. مشروبات تقلبی از جامعه پزشکی هم قربانی گرفت

  12. ساماندهی بازار مسکن و اجاره‌بها در خوان آخر/ اسب سرکش مسکن، آرام می‌گیرد؟

  13. نحوه رفتار متفاوت فروشندگان در برابر پوشش حجاب مشتریان

  14. رادان:‌ طرح نور با قوت ادامه دارد

  15. این ابهامات مناقشه‌برانگیز را برطرف کنید

  16. هشدار حسین شریعتمداری؛ فاجعه برجام در انتظار لایحه عفاف!

  17. نظر جالب شریعتمداری درباره طرح نور و لایحه حجاب/ پاسخ خلجی به انتقادات نمایندگان درباره قیمت دلار

  18. نتانیاهو: احکام دادگاه لاهه را نمی پذیریم

  19. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

  20. آقای رئیس‌جمهور! لطفاً فراموش نکنید!

  21. آمریکا و ویتنامی دیگر؟۱

  22. وزارت راه در شناسایی خانه‌های خالی مسئول است

  23. یکی از مسائل مهم کشور، عفاف و حجاب است/ نظرات شهید مطهری راهگشا است

  24. حمایت معاون رئیسی از تعطیلی پنج‌شنبه‌ها/ تاکید رادان بر ادامه طرح «نور» فراجا/ انتقاد روزنامه دولت از کریمی قدوسی

  25. به زور کسی را به بهشت نمی بریم اما در برابر ناهنجاریها ایستاده‌ایم

آخرین عناوین