شایع‌ترین سرطان‌ها در جوانان کدامند؟

  4020708032

رئیس دومین سمینار سرطان در جوانان با این بیان اینکه ابتلا به سرطان در جوانان روند افزایشی دارد، گفت: سرطان‌های خونی حاد و مزمن شایع‌ترین سرطان‌های جوانان در کشور محسوب می شوند.

شایع‌ترین سرطان‌ها در جوانان کدامند؟

به گزارش ایرنا از دبیرخانه دومین سمینار سرطان در جوانان، سید محسن رضوی روز شنبه در آستانه برگزاری دومین سمینار سالانه سرطان در جوانان که روزهای ۱۳ و ۱۴ مهر در تهران برگزار می شود، اظهار داشت: شاید در گذشته به سرطان‌های جوانان کمتر توجه می‌شد و آمارها به این شدت رو به فزونی نبود اما اکنون روند ابتلا به سزطان در میان این قشر روند افزایشی دارد.

وی افزود: امروزه از بدو تولد به محض مبتلا شدن به بیماری بررسی‌های جامع پزشکی صورت می‌گیرد که می‌تواند روند تشخیص بیماری را سریعتر به انجام برساند و اگر سرطان باشد زیر گروه و وسعت آن را تشخیص دهد و احتمالا یکی از دلایل افزایش آمار سرطان در جوانان، همین وسعت فرایند تشخیص باشد.

رضوی با اشاره به اینکه سرطان در جوانان به شدت سرنوشت جامعه را تحت تاثیر قرار می‌دهد، تصریح کرد: وقتی یک جوان مبتلا به سرطان می‌شود تمام افراد خانواده با حجم سنگینی از فشار روانی روبرو می‌شوند، جوان موقعیت کاری را از دست می‌دهد، ازدواج و تحصیل و همه آرزوهایش را بر زمین می‌گذارد و همچنین دوستان و همکاران و حتی محیط تحصیل و پزشکان معالج نیز متاثر از بیماری او خواهند شد.

این فوق تخصص خون و سرطان به شایع‌ترین سرطان‌های جوانان اشاره کرد و گفت: همچون آمارهای جهانی شایع‌ترین سرطان‌های جوانان در کشور ما شامل سرطان‌های خونی حاد ALL و کمتر AML و بعد سرطان‌های خونی مزمن با شیوع کمتر هستند. و سرطان‌های کلیه (ویلمز) ، تومورهای نوروژنیک، لمفوم سارکوم و پستان در جوانان و کودکان نیز دیده می‌شود.

رئیس دومین سمینار سرطان در جوانان افزود: امروزه در تمام جوامع پیشرفته بخشی به عنوان طب تسکینی وجود دارد که پاسخگوی نیازهای فیزیکی و روانی بیماران است که یکی از اهداف مهم ما در این نشست ، شناساندن طب تسکینی به پزشکان، بیماران مبتلا به سرطان و خانواده آنهاست.

وی همچنین به نقش مهم و تاثیرگذار موسسات و انجمن‌های خیریه برای تامین درمان و نیازهای بیماران مبتلا به سرطان اشاره کرد و گفت: برخی از خیریه‌ها بخش تامین مالی را برای درمان بیماران برعهده دارند و بعضی دیگر نیز در تلاش هستند تا بتوانند برای جوانان ایجاد فضای مناسب فکری، فرهنگی و اجتماعی بکنند و مترصد تامین شغل، ارتباط سالم و ازدواج برای آنها شده تا در جامعه سربلند و امیدوار زندگی کنند.

رضوی با اشاره به برگزاری دومین سمینار سرطان در جوانان با اشاره به برگزاری این رویداد در روزهای ۱۳ و ۱۴ مهر ماه در مرکز کتابخانه ملی، اظهار داشت: سعی می کنیم با برگزاری این رویداد ضمن بررسی روش های تشخیص و راه‌های درمانی بهتر و با اطلاع‌رسانی به شکل موثرتری توجه نظام درمانی کشور و همچنین افکار عمومی را در رابطه با سرطان در جوانان آگاه سازی کنیم.

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. این نامه دلسوزانه است؟!

  2. کیهان: لایحه عفاف و حجاب ترویج‌کننده پدیده پلشت بی‌حجابی است/ امید است این لایحه ناکارآمد کنار گذاشته شود

  3. واکنش قوه قضائیه به شایعه ای درباره زیباکلام

  4. نامه روحانی به مردم ایران درباره دلایل رد صلاحیتش/ این دفاعیه‌ شخصی نیست، دفاع از جمهوریت نظام است

  5. فردا دیر است...

  6. آقای رئیس جمهور خاطرجمع نباشید

  7. حرف طلافروشان را باید شنید، اما...

  8. پیرامون پشت‌پرده افشای فایل‌صوتی «ظریف»...

  9. سپاه برای مقابله با مواد مخدر مسئولیت گرفت‌

  10. نظرات برگزیده مخاطبان الف: مردم عملکرد دولت روحانی را فراموش نکرده‌اند/ گسترش مصرف مشروبات الکلی زنگ خطری برای مردم و مسئولین است

  11. خودمان بیگناهان زیادی را کشتیم نمی توانیم از اسرائیل انتقاد کنیم

  12. جریمه کشف حجاب ۴ و نیم میلیون تومان است

  13. سردار رادان: کشف حجاب به خاطر مسائل اقتصادی نیست

  14. انتقاد روزنامه اصولگرا از وزیر ارتباطات/ واکنش فرزین به انتشار اطلاعات مالی موسسه رائفی‌پور

  15. تنوری که هنوز سرد است...

  16. نتانیاهو: ‌صدها سرباز را از دست داده‌ایم

  17. ایثارگران را بدنام نکنید !

  18. صادق زیباکلام روانه زندان شد

  19. بزرگ‌نمایی مشکلات به ضرر کشور است

  20. راه سخت قالیباف/ پیشنهاد جالب شریعتمداری درباره واکنش به اسرائیل

  21. توضیحات «لیلاز» درباره فایل صوتی «ظریف»/ ادعای عجیب «آخوندی»

  22. اعتراض بانوان به پوشش‌های نامناسب

  23. نرخ رشد جمعیت با روند فعلی در سال ۱۴۰۹ به صفر می‌رسد

  24. تبلیغات پرحجم قدرت‌های بزرگ به وسیله دانشجویان غرب رنگ باخت

  25. افشای فایل صوتی ظریف عمدی بود؟

آخرین عناوین