ضرغامی: باید مکتب حاج قاسم را بشناسیم و از آن پاسداری کنیم

  4020704131 ۱ نظر، ۰ در صف انتشار و ۳ تکراری یا غیرقابل انتشار

سیدعزت‌الله ضرغامی گفت: سردار سلیمانی بدون تردید یک مکتب است و باید او را شناخت و رفتارش را ارزیابی کنیم و راه نجات کشور ادامه مکتب شهید سلیمانی است.

ضرغامی: باید مکتب حاج قاسم را بشناسیم و از آن پاسداری کنیم

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دولت به نقل از وزارت میراث فرهنگی، سیدعزت‌الله ضرغامی با حضور در گلزار شهدای کرمان، ضمن ادای احترام به مقام شامخ شهدا و سردار حاج قاسم سلیمانی گفت: گلزار شهدای کرمان، یک محل بین‌المللی است، بنابراین باید تابلوهای منقش به سخنان سردار سلیمانی به زبان‌های انگلیسی و عربی در این مکان نصب شود.

او با اشاره به وصیت حاج قاسم سلیمانی بیان کرد: او بهترین عنوان را برای خود سرباز می‌دانست. معتقدم سرباز بالاترین مقام است و گفته سردار دل‌ها مبنی بر اینکه افتخارم این است که یک سربازم برای کشور، مهر صحتی بر این ادعاست.

وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی افزود: مکتب شهید سلیمانی به معنای خدمت بی‌ریا به مردم و فداکاری تا آخرین لحظه برای مردم و حفظ مردم بدون در نظر گرفتن رنگ‌ها و سلیقه‌ها، جریان‌ها و نگاه‌های سیاسی مختلف در راستای ایجاد وحدت است.

او همگرایی را پیام سردار حاج قاسم سلیمانی دانست و بیان کرد: با توجه به مشکلاتی که در کشور داریم، نگاه سردار دل‌ها این است که برخی جوانان شاید ظاهرشان متفاوت است، ولی همه آنها بچه‌های ما هستند و نسبت به همه آنها مسئولیت داریم و این نگاه را بعضی‌ها ندارند.

ضرغامی افزود: بعضی‌ها ادعا می‌کنند سردار سلیمانی یک سردار بزرگ نظامی است ولی در حوزه ایدئولوژیک و سیاسی باید جوری دیگری فکر کرد و این نیز از نگاه‌های اشتباهی است که در برخی جاهای مختلف گفته می‌شود.

او تاکید کرد: سردار سلیمانی بدون تردید یک مکتب است و باید او را شناخت و رفتارش را ارزیابی کنیم و راه نجات کشور ادامه مکتب شهید سلیمانی است.

جیرفت جایگاه تمدنی شناخته شده‌ای دارد

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی در ادامه سخنانش گفت: جیرفت به لحاظ میراث فرهنگی با قدمت هفت هزار ساله، جایگاه تمدنی شناخته شده‌ای دارد. امروز از اقدامات صورت گرفته در این شهرستان در حوزه میراث‌فرهنگی بازدید خواهم کرد.

ضرغامی ادامه داد: موزه بزرگی به صورت منطقه‌ای در جیرفت راه‌اندازی کردیم که برای تکمیل آن به اعتبار نیاز داریم و باید راه‌حل مناسبی برای تامین اعتبار آن و تکمیل پروژه پیدا کنیم.

او با تبیین طرفیت‌ها و مزیت‌های گردشگری و میراث فرهنگی استان کرمان تصریح کرد: با اعتبارات وزارتخانه و همکاری استانداری، حوزه سرمایه‌گذاری در گردشگری را تقویت می‌کنیم.

در حوزه معماری ضعف‌های جدی داریم

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی درباره موضوع معماری نیز گفت: نگاه‌های سوداگرانه و بسازوبفروش و بی‌توجهی به اصالت‌های معماری باعث شد هیچ معماری مشخصی در این سال‌ها نداشته باشیم و در این زمینه ضعف جدی داریم.

او ادامه داد: در پژوهشگاه میراث‌فرهنگی بخشی را ایجاد کردیم و با حضور کارشناسان گوناگون ایده‌ها و مدل‌هایی در حال طراحی و ارائه است تا نگاه درست و عمیقی در ساخت‌وسازها به معماری ایرانی اسلامی داشته باشیم.

ساخت سرویس‌های بهداشتی بین راهی را آغاز کردیم

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی در ادامه با اشاره به اقدامات صورت گرفته در حوزه احداث مجتمع‌های رفاهی بیان کرد: اکنون ساخت سرویس‌های بهداشتی را شروع کردیم. اولین نمونه را در پاکدشت به‌عنوان یک الگو مدنظر داریم و به‌زودی آماده می‌شود. اگر تایید شود در کشور تکثیر خواهد شد. اولین نگاه من این بود که نما و معماری این مجموعه باید مشخص کند که مربوط به ایران است.

او با تاکید بر این‌که در استان‌ها در ساخت‌وسازها به معماری اصیل توجه شود، عنوان کرد: درباره موزه جیرفت هم طرح معماری را بررسی می‌کنیم و اگر ایرادی باشد برای رفع آن اقدام می‌کنیم.

ضرغامی در بخش دیگری از اظهاراتش در پاسخ به این پرسش که برای گردشگری مقاومت چه برنامه‌ای دارید؟ گفت: مقرر شد آژانس‌ها و گروه‌هایی به صورت تخصصی روی مسیرهایی کار کنند تا گردشگری مقاومت نهادینه شود.

دیدگاه کاربران

ناشناس۳۲۳۷۰۲۲۰۸:۱۰:۲۳ ۱۴۰۲/۷/۵
جناب ضرغامی به سر برو روستای میمند حوالی کرمان روستای صخره ای شگفت انگیز که می تونست جاذبه توریستی عالی باشه ولی پر از زباله و فاقد امکانات رها شده
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های اخیر

    پربحث‌های هفته

    1. اقدامی  اشتباه، در زمانی اشتباه تر!

    2. نگاهی به مسیر بازیگرانی که مهاجرت کردند/ از بازیگری تا رقص و رانندگی تاکسی!

    3. با حلوا حلوا گفتن، دهان شیرین نمی‌شود!

    4. نظرات برگزیده مخاطبان الف: تکرار تجربیات شکست‌خورده درباره حجاب هیچ ثمری ندارد/ زیباکلام به دشمنی اسرائیل با ایران توجه نمی‌کند

    5. هیچ تردیدی در اجرای طرح نور نداریم

    6. اعتراض حواله داران پژو پارس به افزایش قیمت ۴۰۰ میلیونی

    7. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

    8. گزارش میدانی از طرح نور فراجا

    9. جریان دائمی تجارت، به جای تعطیلی روز شنبه

    10. ساماندهی بازار مسکن و اجاره‌بها در خوان آخر/ اسب سرکش مسکن، آرام می‌گیرد؟

    11. نحوه رفتار متفاوت فروشندگان در برابر پوشش حجاب مشتریان

    12. رادان:‌ طرح نور با قوت ادامه دارد

    13. این ابهامات مناقشه‌برانگیز را برطرف کنید

    14. هشدار حسین شریعتمداری؛ فاجعه برجام در انتظار لایحه عفاف!

    15. نتانیاهو: احکام دادگاه لاهه را نمی پذیریم

    16. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

    17. آمریکا و ویتنامی دیگر؟۱

    18. وزارت راه در شناسایی خانه‌های خالی مسئول است

    19. یکی از مسائل مهم کشور، عفاف و حجاب است/ نظرات شهید مطهری راهگشا است

    20. حمایت معاون رئیسی از تعطیلی پنج‌شنبه‌ها/ تاکید رادان بر ادامه طرح «نور» فراجا/ انتقاد روزنامه دولت از کریمی قدوسی

    21. به زور کسی را به بهشت نمی بریم اما در برابر ناهنجاریها ایستاده‌ایم

    22. خلجی: آواربرداری از خرابی ۱۰ ساله زمانبر است

    23. حضور حسین حسینی در دادسرای فرهنگ و رسانه با شکایت فراجا

    24. موضع رئیس عدلیه در خصوص ورود فراجا به مسئله حجاب/ اژه‌ای: در قضیه حجاب می‌توانیم بگوییم «کی بود کی بود، من نبودم؟»

    25. احتمال دارد دلار به دامنه ۵۰ هزار تومان برگردد

    آخرین عناوین