سیل اعتراضات به تقلب گسترده در جلسات امتحانات نهایی/ علی رغم هشداها شورای انقلاب فرهنگی از مواضع غیرکارشناسی خود کوتاه نیامده

  4020622064 ۹۲ نظر، ۰ در صف انتشار و ۱۹ تکراری یا غیرقابل انتشار

دیدبان شفافیت و عدالت در خصوص مصوبه کنکوری شورای عالی انقلاب فرهنگی بیانیه اعتراضی منتشر کرد و این مصوبه را غیرکارشناسی و ناعادلانه خواند.

 سیل اعتراضات به تقلب گسترده در جلسات امتحانات نهایی/ علی رغم هشداها شورای انقلاب فرهنگی از مواضع غیرکارشناسی خود کوتاه نیامده

به گزارش الف به نقل از دیده بان شفافیت و عدالت(داد)، در این بیانیه آمده است:  متاسفانه مصوبه کنکوری شورای عالی انقلاب فرهنگی به اجرا رسید و سیل اعتراضات مردم نسبت به وقوع تقلبات پرشمار و گسترده در جلسات امتحانات نهایی، تصحیح های سلیقه ای برگه های امتحانی، بی عدالتی فاحش در تراز نمرات بین امتحانات نهایی سال های مختلف و همچنین درصدهای دروس در دو کنکور دی و تیر به سوی دیده بان شفافیت و عدالت روانه شد.
 با کدام عقل سلیمی برای نمرات ۲۰ یک درس، ارزش های متفاوت قایل می شوند و با سرنوشت و روح و روان جوانان کشور بازی می کنند؟

در دو سال گذشته، این سازمان طی چندین نامه به رئیس محترم جمهور و همچنین ارائه گزارش های دقیق و کارشناسانه به نهادهای استراتژیک و نظارتی کشور، درباره عواقب اجرای این مصوبه هشدار داده بود. برخی از عواقب پیشبینی شده متاسفانه هم اکنون به وقوع پیوسته است و برخی دیگر نیز در شرف روی دادن است.
هیأت مدیره دیده‌بان شفافیت و عدالت، اواخر مهر سال ۱۴۰۰ طی نامه‌ای به رئیس‌جمهور، خواهان لغو یا تعلیق اجرای مصوبه کنکوری شورای عالی انقلاب فرهنگی شد. در این نامه ایرادات زیر به این مصوبه وارد دانسته شد:
۱. امتحانات نهایی «سال دوازدهم» قدرت تفکیک داوطلبان را ندارد.
۲. سوابق تحصیلی پایایی ندارند و در نظر گرفتن تأثیر «مستقیم» به هر اندازه برای این سوابق، ایرادات آماری و ریاضی لاینحل دارد.
۳. این مصوبه، عطف به ماسبق شده‌ است. در سال ۱۴۰۲ بخشی از داوطلبان سابقه تحصیلی ندارند و سابقه تحصیلی داوطلبان تغییررشته‌ای ناقص است.
۴. این مصوبه موجب عسر و حرج مردم خواهد شد. تهیه سوابق تحصیلی جدید یا تکمیل و یا ترمیم آن، فشار مالی سنگینی برای طبقه مستضعف کشور وارد می‌آورد.
۵. این مصوبه مایه تشدید فشار مالی بر خانواده‌هاست و افزایش گردش مالی سودجویان حوزه آموزش را تضمین می‌کند.
۶. این مصوبه موجب تشدید رقابت و اضطراب دوچندان در سال های پایانی و افزایش شهریه مدارس غیردولتی و مؤسسات آموزشی خواهد شد.
۷. این مصوبه واپسگرایانه است و باعث بی‌توجهی دانش‌آموزان به دروس فرهنگ‌محور و نظری خواهد شد.
۸. بی اخلاقی و تقلّب برای داوطلبان ورود به رشته‌های پررقابت دانشگاهی امری ناگزیر خواهد شد.
۹. این مصوبه احساس شکاف طبقاتی را در نگاه مردم افزایش خواهد داد.
۱۰. بروز مشکلات قومی از عوارض این مصوبه خواهد بود.
۱۱. حذف تدریجی داوطلبان مناطق محروم در دانشگاه‌های دولتی از پیامدهای این مصوبه است.

موارد ۱ تا ۹ این ایرادات در طول یک سالی که از اجرای قهری این مصوبه می گذرد اتفاق افتاده است. ادامه این روند گستردگی و عمق این مشکلات را به سرعت افزایش می دهد‌.


علاوه بر دیده بان، مخالفت قوه نظارتی و ارکان حکومتی و مراکز دولتی با اجرای این مصوبه روز به روز افزایش می یابد که از آن جمله اند:
- ۲۷۱ نفر از نمایندگان مجلس شورای اسلامی 
- معاونت حقوقی ریاست جمهوری
- معاونت امور حقوقی دولت
- مرکز بررسی‌های استراتژیک نهاد ریاست جمهوری
- کمیسیون آموزش مجلس شورای اسلامی
- بسیج دانشجویی ۲۲ دانشگاه علوم پزشکی
- دبیرخانه مقابله با فقر و نابرابری آموزشی
- حزب ندای ایرانیان
و...
علی‌رغم مخالفت و هشدارهای متعدد، تاکنون شورای انقلاب فرهنگی از مواضع غیرکارشناسانه خود کوتاه نیامده است و مخالفان را که علاوه بر نمایندگان ملت و نهادهای مردمی، قاطبه داوطلبان، اولیا و خانواده های کشور جزو آن هستند، به الفاظی زشت متهم می نماید. برخی از این شورا تلویحا مجلس را تهدید می کنند که درصورت الزام کارگزارن دولت به اجرای قوانین قبلی مجلس که در شورای نگهبان تایید شده، با رای‌زنی و لابی‌گری،  قوانین مجلس را بی اثر می نمایند. این معدود افراد در روز روشن حقایق و واقعیات را وارونه جلوه می دهند و نمک بر زخم مردم می پاشند و علنا اعلام می دارند که هدف این مصوبه عدالت نبوده است. اینان به آمارهای ناقص و تحقیقاتی مبهم که منابع و اسنادش در اختیار کارشناسان نیست استناد می کنند. به نشر اخبار زرد و کذب رو می آورند و از هر نوع مواجهه و مناظره با کارشناسان زبده و نمایندگان ملت شانه خالی می کنند. شبکه های صدا و سیما را برای بیان یک طرفه و مستکبرانه نظرات خود تصرف کرده اند و هر استدلال و نقدی را با تکبر و تبختر مردود می شمارند.

کافی است این چند مورد را به عنوان مشت نمونه خروار بررسی کنیم تا به وخامت اوضاع حاصل از فعالیت این افراد پی ببریم:

۱. مستندات گردش مالی ۷۵ تا ۸۰ هزار میلیارد تومانی موسسات کنکوری که دبیر سابق شورا و وزیر فعلی آموزش و پرورش آن را مطرح کرد چیست؟
۲. بر اساس همان داده ها و مستندات، پس از ابلاغ این مصوبه، گردش مالی موسسات کنکوری یادشده کاهش یافته یا افزایش؟
۳.هزینه تحمیلی بر خانواده های داوطلبان در رقابت برای ورود به رشته های پرمتقاضی ، پس از اجرای مصوبه شورا، کمتر شده یا بیشتر؟
۳. امکان ۱۰ بار ترمیم هر نمره در امتحانات نه

ایی که شورا آن را اعلان رسمی کرد، وعده ای راست بود یا دروغ؟
۴. ارائه آمار موفقیت استانهای محروم در کسب نمرات بهتر در امتحانات نهایی نسبت به کنکور سراسری، آماری راست بود یا دروغ؟ 
۶. ادعای افزایش توجه مدارس و دانش آموزان به امور فرهنگی- عقیدتی پس از حذف دروس عمومی از کنکور سراسری، ادعایی راست بود یا دروغ؟
۷. ورود داوطلبانی با رتبه های بالای ۵۰هزار و ۱۰۰هزار و حتی ۱۴۰ هزار و ۱۷۰ هزار به رشته های پزشکی و دندانپزشکی و دارو سازی به واسطه الحاقیه دانشگاه آزاد بر مصوبه نقل و انتقال فرزندان هیات علمی، راست است یا دروغ؟
۸. امضای مدافعان و مجریان فعلی مصوبه کنکوری شورا در پای این الحاقیه ننگین، راست است یا دروغ ؟
۹. تکذیبیه رییس سازمان سنجش آموزش کشور بر این حقایق و دست داشتن خودش در تصویب این الحاقیه راست است یا دروغ؟

جریانی انحرافی در آموزش کشور نفوذ کرده است و قصد دارد آموزش در رشته های خاص و پرطرفدار را به کالایی لوکس تبدیل کند که فقط در اختیار طبقه مرفه جامعه باشد. وزارت آموزش و پرورش هم به دلیل فقر بودجه، به درآمد حاصل از طرح ها و مصوبات مفسده برانگیز این جریان، دل خوش کرده است و بر سر شاخ بن می برد.
اخیرا وزرای کم تجربه آموزش و پرورش، از نمایندگان مردم رای اعتماد و شانیت می گیرند اما به محض نشستن بر صندلی وزارت، برخلاف نظر اکثر نمایندگان مردم اقدام می کنند و عملا و علنا نه به مجلس وقعی می نهند نه به احکام قوه قضاییه نه به خواست اکثریت مردم.

این‌ها احساس اصلاح امور و امید به بهبود اوضاع را در مردم به قهقرا می کشاند و باعث انباشت سرخوردگی و خشم می شوند.
دبیر و اعضای شورای عالی انقلاب فرهنگی باید بدانند که اجرای این مصوبه ناعادلانه منجر به تعمیق چرخه فقر می‌شود. تاثیر اقتصاد بر موفقیت داوطلبان، ورود ناعادلانه داوطلبان به دانشگاه‌ها، تشکیل مافیای معدل و دریافت شهریه های صد میلیونی و بیشتر در برخی مدارس خاص و افزایش احساس بی عدالتی در مردم، از آثار مخرب این مصوبه است، پس این دنیا و آن دنیا خود را با این‌گونه تصمیم گیری‌ها نسوزانید!
روابط عمومی
 دیده‌بان شفافیت و عدال

دیدگاه کاربران

ناشناس۳۲۲۲۸۵۶۱۴:۲۲:۰۱ ۱۴۰۲/۶/۲۲
اصلاً مگر آموزش و پرورش تا دیپلم طبق قانون اساسی رایگان نباید باشه؟ پس چرا مدارس غیرانتفاعی تاسیس شدند؟
ناشناس۳۲۲۳۲۶۵۱۷:۴۸:۴۷ ۱۴۰۲/۶/۲۲
با این مصوبه دانش آموزان مناطق محروم دیگه حتی دیپلم هم نمی تونن بگیرند چون امتحانات سختتر و از نکات دشوارتر می آید.البته چون تصمیم گیرندگان خود حق پندار هستند نقدها در آنها بی تاثیر خواهد بود.
ناشناس۳۲۲۳۵۳۴۲۱:۱۰:۳۷ ۱۴۰۲/۶/۲۲
هر مصوبه یا قانونی که دست مافیا و رانت و لاکچری بازان و تبعیض آفرینان را قطع کند مورد حمایت مردم و مشمول رضایت خداست
ناشناس۳۲۲۴۴۷۱۱۶:۴۸:۵۹ ۱۴۰۲/۶/۲۳
مافیای تحصیل و علم و دانش اینگونه مصوبات رو وتو و بایکوت میکنه
ناشناس۳۲۲۳۵۷۲۲۱:۳۴:۰۵ ۱۴۰۲/۶/۲۲
دانش آموزانی که در دروس نهایی نمره کم می گیرنددر کنکور هم موفق نیستند. بهتر است اول کتب درسی رو خوب یاد بگیرند و بعد به فکر کنکور باشند. مناطق محروم هم با استفاده از تدریس های رایگان اینترنی میتوانند اشکالات خود را رفع کنند. هر چند که الان در سراسر کشور معلمانی که تدریس میکنند توانایی این را دارند که مطالب درسی را جهت امتحان نهایی به دانش آموزان تفهیم کنند.
ناشناس۳۲۲۳۸۸۲۰۱:۵۰:۲۷ ۱۴۰۲/۶/۲۳
واقعا دلت خوشه
ناشناس۳۲۲۳۸۹۱۰۱:۵۹:۱۳ ۱۴۰۲/۶/۲۳
این بنده خدا ها خیلی هاشون بعد از کلاس باید برن سرزمین یا پای گله و کارهای دیگر .شما فکر کردی همه مثل خودت امکانات براشون فراهمه!
کریمی۳۲۲۴۲۷۹۱۳:۰۱:۴۵ ۱۴۰۲/۶/۲۳
این مصوبه کاملا به نفع همه دانش آموزان به خصوص دانش آموزان مناطق کم برخوردار هست... کسی که کتاب درسی رو عمیق یاد نگرفته و نمی تونه امتحان تشریحی رو پاسخ بده چطوری می خواد تست کنکور بزه ... والله الان در فضای مجازی و رسانه ها بخصوص در سامانه شاد آنقدر آموزش با کیفیت هست که دیگه جای بهانه گیری نیست ... این مصوبه بهترین تصمیم برای سنجش دانش آموزان هست ... اعضای شورا لطفا مصمم مقاومت کنید
ناشناس۳۲۲۵۵۱۳۱۵:۳۵:۲۱ ۱۴۰۲/۶/۲۴
تاثیر معدل بهترین عدالت اموزشی هستش چه برای دانش اموزی که تو مناطق محرومه وچه تو تهران۰ منتهی امتحانات نهایی باید با برنامه و متمرکز در مراکز استان ها و شهرهای بزرگ همراه با تجهیزات فیلمبرداری در امنیت کامل برگزار بشه تا تقلبی صورت نگیره۰ به این ترتیب ممتازترین دانش اموزان ما وارد دانشگاه خواهند شد۰
حسینی۳۲۲۲۸۸۲۱۴:۳۱:۲۳ ۱۴۰۲/۶/۲۲
تاثیر قطعی معدل باید لغو شه چون باعث پایمال شدن حق دانش آموزان پرتلاش و بااستعداد میشه
فریبا۳۲۲۳۶۵۴۲۲:۲۷:۴۹ ۱۴۰۲/۶/۲۲
حالا اگر مجدد بشه ترمیم زد خوبه سوالارو سخت کردن
مهران۳۲۲۲۸۹۳۱۴:۳۴:۱۱ ۱۴۰۲/۶/۲۲
لطفا مصوبه شورای عالی رو اجرا کنید/مافیا جلوی مصوبه ایستاده اند ولی از شورای عالی انقلاب خواهش میکنیم مقاومت کنند
حسین۳۲۲۳۲۳۷۱۷:۲۹:۲۳ ۱۴۰۲/۶/۲۲
واقعا چقدر نا آگاهیی که کنکوری هستی و نمیدونی چه بلایی دارن سرت میارن شاید هم از عوامل هستی و سعی داری به طریقی اوضاع اسفناک رو خوب جلوه بدی
دانش اموز۳۲۲۳۲۴۱۱۷:۳۲:۲۴ ۱۴۰۲/۶/۲۲
منظورت از مافیا کی هست دقیقا؟
Saeed۳۲۲۳۶۷۱۲۲:۳۶:۳۸ ۱۴۰۲/۶/۲۲
، این پول ها خوردن نداره ها دوست عزیز...یک مقدار تفکر کنید، تاثیر مثبت رو همه افراد خواهان هستند حتی نمایندگان عزیز.لبیک یا حسین
مهدی،کنکوری ۱۴۰۳۳۲۲۲۹۰۴۱۴:۴۰:۴۷ ۱۴۰۲/۶/۲۲
تاثیر قطعی معدل باعث ضربه زدن به بچه های مناطق محروم شد.اگه تاثیر معدل بود امثال رستگار رحمانی ها دیگه وجود نداشند. این مصوبه ناعادلانه یا لغو بشه یا کمترین کار اینه تاثیر معدل کاهش پیدا کند و به ۳۰ یا ۲۵ درصد قطعی برسه.
م یوسفیان۳۲۲۳۳۵۶۱۹:۱۴:۰۲ ۱۴۰۲/۶/۲۲
کاهش تاثیر اینم می‌تونه راه خوبی باشه
Hani۳۲۲۳۶۳۳۲۲:۱۳:۱۷ ۱۴۰۲/۶/۲۲
وقتی شما تراز یکسانی دریافت نمی‌کنید حتی یک درصدش هم فایده ای نداره نمیدونم چه اصراری دارید
فاطیما۳۲۲۳۷۶۷۲۳:۴۱:۵۴ ۱۴۰۲/۶/۲۲
نه خیر اصلا راه خوبی نیست یه درصدشم ظلمه
ناشناس۳۲۲۳۶۳۰۲۲:۱۲:۱۶ ۱۴۰۲/۶/۲۲
تاثیر قطعی چه یک در یک چ صد دردصد فاجعس
عدالت۳۲۲۲۹۱۳۱۴:۴۳:۳۴ ۱۴۰۲/۶/۲۲
با سلام. مصوبه ناعادلانه کنکوری شورای عالی انقلاب فرهنگی ظلمی ست آشکار.چرا کسی به داد کنکوری ها نمیرسه؟
ناشناس۳۲۲۲۹۱۵۱۴:۴۴:۲۴ ۱۴۰۲/۶/۲۲
جناب توکلی سلام. شما که از بدنه فکری همین حضرات هستید، توجهی به شما نمی کنند چه برسد به افرادی که در طیف سیاسی مخالف هستند. کوچکترین انتقادی بشود می گویند سیاسی است.
کنکوری۳۲۲۲۹۲۶۱۴:۴۸:۰۶ ۱۴۰۲/۶/۲۲
این مصوبه ظلم اشکار به کسانی هست که در شرایط خاص نتونستن درس بخونن و نه دیگه میتونن ترمیم کنن هم بجای یک کنکور ۴ ساعته باید استرس کل امتحانات نهایی رو داشته باشن ۱۴ درس دوساعته در کل ۳۲ ساعت وقت برای ورود به دانشگاه باید استرس و اضطراب تحمل کنند
Hadis۳۲۲۲۹۴۱۱۴:۵۵:۲۳ ۱۴۰۲/۶/۲۲
این تقلبات تصحیح سلیقه ای ورقه ها عدم امکان همترازی نمره های سالهای مختلف نهایی که در عمل و در ریاضی هم غیر ممکنه و باعث قربانی شدن میلیون ها جوان و آینده شون میشه.
امیر۳۲۲۲۹۵۷۱۵:۰۰:۰۲ ۱۴۰۲/۶/۲۲
ما دانش آموزان کشور خواهان لغو کامل تاثیر قطعی معدل هستیم آسیب هایی که این مصوبه به ما دانش آموزان زده را می‌توان ساعت ها وقت گذاشت نوشت و تفکر کرد .
ناشناس۳۲۲۳۲۲۱۱۷:۲۲:۲۶ ۱۴۰۲/۶/۲۲
از طرف خودت صحبت کن ، تاثیر معدل در کنکور عین عدالت است.
فرزاد۳۲۲۳۶۴۳۲۲:۱۸:۴۴ ۱۴۰۲/۶/۲۲
پنج تا مزیتشو بفرما که مورد قبوله عموم طیف داوطلبان کنکور باشد
علی۳۲۲۳۸۰۷۰۰:۳۱:۳۸ ۱۴۰۲/۶/۲۳
لغو کامل مصوبه
احمد۳۲۲۳۸۷۹۰۱:۴۳:۵۰ ۱۴۰۲/۶/۲۳
دوست عزیز احساسی نظر نده . بد ترین مصوبه شواری انقلاب فرهنگی همینه اگر حذف نشود بزرگترین خیانت است .
سامیار۳۲۲۴۳۲۸۱۳:۵۶:۳۷ ۱۴۰۲/۶/۲۳
تو تنها منفعت میبری از این مصوبه وگرمه نمیگفتی مصوبه خوبه،، مصوبه ایی که پشت کنکوریای بینوارو حذف میکنه نمیتونه خوب باشه
ناشناس۳۲۲۲۹۹۰۱۵:۱۰:۰۰ ۱۴۰۲/۶/۲۲
احتمالا یه عده نورچشمی قرار است از این طریق وارد دانشگاه شوند .
کنکوری۳۲۲۳۷۵۹۲۳:۳۵:۲۵ ۱۴۰۲/۶/۲۲
احتمالا یه عده اهمال کار مفت نمره تراز سوابق میخواستن، بدون فکر فقط تست زدن و به قانون توجهی نداشتن، الان موندن که چرا ترازمون اینجوری شد! شرط معدل عین عدالت و بهترین گزینه برای حذف تست زنی از ششم تا دوازدهم هست با هزینه های گزاف، از این به بعد فقط یک عده که به دنبال رتبه تک رقمی ان فقط این آ،مونها رو ثبت نام میکنند و هزینه ها کاهش پیدا میکنه، تاثیر قطعی معدل جهت کاهش استرس دانش آموزان و هدفمند شدن مدارس و فعالیت معلمان است.
مژگان یاری۳۲۲۲۹۹۲۱۵:۱۲:۱۰ ۱۴۰۲/۶/۲۲
توروخدا این مصوبه ناعادلانه رو لغو کنین آینده ما جوان هارو نابود نکنین چرا شورای عالی انقلاب فرهنگی صدای اعتراض مارو نمیخواد بشنوه
سارا۳۲۲۳۰۲۲۱۵:۲۱:۱۹ ۱۴۰۲/۶/۲۲
لغو مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی را خواهانیم.
ناشناس۳۲۲۳۰۲۳۱۵:۲۱:۵۱ ۱۴۰۲/۶/۲۲
من مادر یک پشت کنکوری هستم که پسرم با این مصوبه نابود شده و اگه این تاثیر قطعی لغو نشه نمیدونم باید چیکار کنم لطفا این تنها امید را از بچه های ما نگیرید
ناشناس۳۲۲۳۴۸۸۲۰:۵۱:۵۵ ۱۴۰۲/۶/۲۲
منم مادر دوقلوهای پشت کنکوریم امسال بچه های من تراز بالای ده هزار اوردن بخاطر تراز ناعادلانه سوابق تحصیلی بچه های منم نابود شدن نمیتونن یک رشته متوسط هم قبول بشن لطفا کاری برای جونای ما کنید
زهرا۳۲۲۳۰۲۷۱۵:۲۴:۳۹ ۱۴۰۲/۶/۲۲
بچه های پشت کنکوری که بادرصد عالی و معدل خوب بخاطر این مصوبه رتبه برا رشته مورد نظر رو نمیارن.
علیرضا۳۲۲۳۰۳۰۱۵:۲۵:۲۶ ۱۴۰۲/۶/۲۲
دیگه نمی‌دونیم به چه زبونی و به چه کسی باید این رو بگیم که این مصوبه بلای جان مناطق محروم شده و عملا پشت کنکوری ها رو به قهقرا برده. به صورتی که باید با رشته های خوب خداحافظی کنن. چرا کسانی که تصمیم گیرنده هستن صدای ما رو نمی‌شنون؟؟
مهشید۳۲۲۳۰۴۰۱۵:۲۸:۱۱ ۱۴۰۲/۶/۲۲
چرا این مصوبه ناعادلانه و پر از اشکال لغو نمیشه؟؟؟ این ذره های باقی مونده امید رو از جوانان نگیرید.
امیر۳۲۲۳۰۴۹۱۵:۳۱:۱۴ ۱۴۰۲/۶/۲۲
شورای عالی انقلاب فرهنگی با مصوبه هایی که نتایجش امکان تحصیل برتر برای پولدارها مهیا میشود و محرومان از آن به دورند.
ناشناس۳۲۲۳۱۲۰۱۶:۰۷:۰۸ ۱۴۰۲/۶/۲۲
شورای عالی انقلاب فرهنگی یک نهاد بریده از متن جامعه و غیر منتخب و گروهی هستند که از مشکلات و مسائل اجتماعی درک دقیقی ندارند و ساختار آن طوری است که در بین مردم و مخصوصا در بین استان های دیگر بجز تهران هرگز ارتباطی وجود ندارد و انگار در رویا سیر می کنند قانون گذاری توسط این نهاد برای مسئله ای کل خانواده های ایرانی با آن درگیر هستند یک فاجعه محسوب می شود و متاسفانه در حالی که باید فقط به راهبرد ها اشاره کند در این مورد مشخص وارد قانون گذاری جزیی شده است
علی نژاد۳۲۲۳۱۴۹۱۶:۲۶:۵۱ ۱۴۰۲/۶/۲۲
واقعا دیگر چیزی برای گفتن وجود ندارد،مصوبه کنکوری شورا عالی انقلاب فرهنگی باید لغو شود و دیگر داوطلبین کنکور ۱۴۰۳ مورد ظلم قرار نگیرند
ناشناس۳۲۲۳۱۵۱۱۶:۲۹:۰۶ ۱۴۰۲/۶/۲۲
با سرنوشت دهه هشتادی ها اینگونه بازی می کنند .
محسن۳۲۲۳۱۵۵۱۶:۳۳:۳۹ ۱۴۰۲/۶/۲۲
یکی از تصمیم های خوب شورای عالی انقلاب فرهنگی، حذف تدریجی کنکور و به تبع آن کوتاه کردن دست مافیای کنکور است. به عنوان یک معلم عرض می کنم با این تصمیم شورا، مرجعیت به مدرسه و آموزش و پرورش باز خواهد گشت و موسسات کنکور دچار شکست جدی خواهند شد. از رتبه های برتر کنکور امسال هم مشخص شد مافیای کنکور فقط به فکر جیب خود بوده و آموزش مطلوبی هم نداشته است چون اکثر کسانی که رتبه برتر داشته اند در مصاحبه هایشان گفته اند در هیچ موسسه کنکوری آموزش ندیده اند.
ناشناس۳۲۲۳۲۲۳۱۷:۲۳:۰۵ ۱۴۰۲/۶/۲۲
درود بر شما.
ناشناس۳۲۲۳۲۲۹۱۷:۲۵:۰۴ ۱۴۰۲/۶/۲۲
برخلاف فرمایشات شما در کلاس های امتحان نهایی هم شرکت کرده بودند و با تاثیر قطعی معدل این مدرسه نیست که مرجعیت دارد بلکه این فساد و تقلب در امتحانات نهایی است که مرجعیت می یابد
بی نام۳۲۲۳۲۴۰۱۷:۳۱:۱۸ ۱۴۰۲/۶/۲۲
میشه بگی با مشکل تصحیح سلیقه ای و تقلب زیاد در امتحان نهایی و چی کارکنیم؟ با مشکل عدم امکان هم ترازی چی کار میشه کرد؟ شما معلم نیستی آقا
علی۳۲۲۳۲۶۱۱۷:۴۴:۴۴ ۱۴۰۲/۶/۲۲
موسسات کنکور دارن از مصوبه حمایت میکنند چون آزمون تستی و آزمون تشریحی نهایی برگزار میکنن . کتابهای تستی و تشریحی نهایی میفروشن . بجای سال دوازدهم سال دهم و یازدهم هم اضافه کردن. درامدشون ۲ الی ۳ برابر قبل شده. دارن به شورا میگن دمتون گرم
ناشناس۳۲۲۳۲۷۳۱۷:۵۲:۲۰ ۱۴۰۲/۶/۲۲
اگر عمکار ما هستید باید می دانستید که الان موسسات کنکوری هم از کنکور می خورند و هم از توبره کلاس های تقویتی و ترمیم نمره
رحیم۳۲۲۳۲۸۸۱۷:۵۶:۰۶ ۱۴۰۲/۶/۲۲
نمیدونی محسن جان نمیدونی،از تو که معلمی بعیده
ناشناس۳۲۲۳۳۲۷۱۸:۴۴:۱۶ ۱۴۰۲/۶/۲۲
شما در کدام سیاره زندگی می کنی؟ آنهایی که بهشان می گویی مافیای کنکور همین الان برای دو سال آینده دارند کتاب می نویسند و فرق نمی کند که کنکور باشد یا امتحان نهایی شما هم اگر بتونی کتاب کمک درسی بنویسی از شما هم می خرند - پس مافیا نیستند و دارند از ضعف آموزش و پرورش و معلمین رسمی سوء استفاده می کنند آنقدر در امتحان نهایی تقلب محرز است که برخی افراد بچه های خودشان را به روستاها بردند تا در آنجا امتحان بدهندو معجزه خلق کنند!!!
م یوسفیان۳۲۲۳۳۷۴۱۹:۲۷:۲۷ ۱۴۰۲/۶/۲۲
شناسنامه ای شدن معدل ظلم در حق افراد متوسط است همه هوش و حافظه یکسان در زمان مساوی نیستند
رامندی۳۲۲۳۱۷۸۱۶:۵۰:۰۶ ۱۴۰۲/۶/۲۲
درود خدا بر شما .
ناشناس۳۲۲۳۲۲۸۱۷:۲۵:۰۲ ۱۴۰۲/۶/۲۲
برای یکبار برای همیشه برخورد سخت و مجازات سنگین برای تقلب کننده گان چه دانش آموز و چه مسولین طراح سوال و دیگر دست اندرکاران انجام شود قایله تقلب برچیده میشود.
آقای معلم۳۲۲۳۲۴۵۱۷:۳۵:۱۶ ۱۴۰۲/۶/۲۲
واقعا میشه بگین چطور قراره برای سالهای مختلف که امتحان نهایی با دشواری متفاوت طرح میشه تراز دهی کرد؟ خب دوتا معدل 20 در دوسال متفاوتت چطوری میخواید به یکی تراز بیشتری بدید به یکی کمتر؟ چطور میتوان به معلمی اعتماد کرد که با برگه ای 10 هزارتومن قراره تصحیح انجام بده؟
ناشناس۳۲۲۳۵۴۰۲۱:۱۱:۴۷ ۱۴۰۲/۶/۲۲
برگه ای ۵۰۰ تک تومان هست و امتحان چهار صفحه ای میشه دو هزارتومن نه ده تومان.بیشتر با خواهش و ریش گرو گذاشتن مدیران ، دبیران میرن تصحیح اوراق نه برای پول.
رحیمی۳۲۲۳۲۴۸۱۷:۳۶:۲۹ ۱۴۰۲/۶/۲۲
لطف در مقابل این ظلم ایستادگی کنید ب ۸۰درصد فیزیک زدم. ،ولی ترمیم ۱۳گرفتم زیست۷۰درصد ترمیم ۱۴گرفتم رتبه شده ۳۵۰۰این چه انصافی چرا سلیقی برگ امتحانی تصحیح کردن #نه به تاثیر قطعی #
ناشناس۳۲۲۳۷۵۶۲۳:۳۴:۳۶ ۱۴۰۲/۶/۲۲
این صحیح نیس چون هیچ کس نیست درصد زیست در کنکور بالا زده باشد و بعد امتحان نهایی که خیلی از سوالات کنکور ساده تر بوده را ۱۳ شده باشد.
غلامی۳۲۲۳۲۵۱۱۷:۳۸:۰۰ ۱۴۰۲/۶/۲۲
#نه با تاثیر قطعی معدل#با کدوم علم این قانون گذاشتین فقط برا پول دار خوب
امید۳۲۲۳۲۶۲۱۷:۴۵:۲۳ ۱۴۰۲/۶/۲۲
مصوبه شورای انقلاب فرهنگی غیرکارشناسی ست و هرچه زودتر باید لغو شود.
محمد۳۲۲۳۲۶۶۱۷:۴۹:۰۴ ۱۴۰۲/۶/۲۲
شورای عالی انقلاب فرهنگی میگه سوالات کنکور تکنیکی و تاکتیکی هستن اما سوالات امتحانات نهایی کاملا مفهومی!!!یعنی واقعا نمیدونن که کنکورو استادای دانشگاه اونم بعد از قرنطینه شش ماهه با بررسی موشکافانه کتاب درسی طرح میکنن؟از اون طرف سوالای نهایی رو از بانک نمونه سوالات سالای قبل طرح میکنن و کاملا کلیشه‌ای حفظی هستن،حتی در درس ریاضی عیناً تمرین کتاب درسی سوال بوده!!!تو دنیا هم کنکور ایران معتبره نه امتحانات نهایی
رضا۳۲۲۳۲۷۲۱۷:۵۲:۰۵ ۱۴۰۲/۶/۲۲
تاثیر قطعی معدل باید جایگزین کنکور بشه تا مافیای کنکور که فقط دنبال پرکردن جیبشون هستن دستشون قطع شه
م یوسفیان۳۲۲۳۳۷۲۱۹:۲۴:۰۷ ۱۴۰۲/۶/۲۲
سلام مافیاازکنکوربه سمت ابتدایی و راهنمایی و افزایش نمره دبیرستان رفته!!
مهدیه۳۲۲۳۲۹۰۱۷:۵۷:۲۴ ۱۴۰۲/۶/۲۲
اقایان کاهش درصد قطعی هیچ منفعتی برای ما ندارد،خواهشا عاقلانه و آگاهانه عمل کنید.صرفا قطعی بودن تاثیر بوده که این حجم از فاجعه را برای ما رقم زده.تا زمانی که درصد قطعی پابرجسات،هنوز هم حقوق پایمال میشود.هنوز هم هیچکس به انچه که شایستگی اش را الحق و الانصاف دارد نمیرسد.شاید و شاااید تنها از جایگاه مردودی به دانشگاهی ورود کند که حق واقعی وحقیقی اش نباشد.اینگونه باشد که داوطلبی با توجه به نتیجه ی کنکورش مستحق دانشگاه رنک 1 باشد اما به دانشگاه های پایین تری از روی ناچاری وارد شود.اینگونه هیچوقت نخبگان شناسایی نمیشوند و سر افکنده و گمنام فقط مهاجرت میکنند.و پیشرفت و جایگاه حقیقی انها در خارج از کشور دیده میشود.
دانش اموز۳۲۲۳۲۹۶۱۸:۱۱:۴۲ ۱۴۰۲/۶/۲۲
عین آب خوردن تو امتحانات نهایی میشه تقلب کرد . حق خیلی ها ضایع میشه . یه فکر اساسی کنین .
جواد۳۲۲۳۳۲۹۱۸:۴۶:۵۰ ۱۴۰۲/۶/۲۲
شرط معدل برای کشوری با این نوع سیستم آموزشی نمیتواند معیار مناسبی برای سنجش دانش آموزان جهت ورود به دانشگاه باشد. با این مصوبه ، آینده تعداد زیادی از دانش آموزان تحت تاثیر قرار گرفت . ... دروس به دردنخور باید از آموزش و پرورش حذف شوند. کنکور هم شامل دروس تخصصی برای رسته های تخصصی باشد. مصوبه شرط معدل هم میبایست هر چه سریعتر حذف گردد.
م یوسفیان۳۲۲۳۳۸۳۱۹:۳۵:۰۰ ۱۴۰۲/۶/۲۲
.. تاثیر معدل باید کاهش یابد
ناشناس۳۲۲۳۴۹۳۲۰:۵۲:۴۶ ۱۴۰۲/۶/۲۲
زمانی شصت سال قبل نظام 6.3.3 از فرانسه آوردند بعد از انقلاب گفتند نظام قدیم هست و بدرد نمی خورد و نظام جدید با نام ترمی واحدی و سالی واحدی روی کار آمد و‌نظام آموزشی جدیدشد لیکن به ناکارآمدی این نظام‌جدید پی بردند و مجدد نظام قدیم 6.3.3 اومد هیچ چیز جای کنکور را نمیگیره و قطعا پس از چند سال برمیگرده به روال قبل ولی تو این میان عده زیادی دانش آموز مستعد تلف می شوند با هزاران معدل 20 که معلوم نیست چه شکلی بدست اومده با چه فرمولی می شود تاثیر قطعی معدل را با عدالت و به میزان 60٪ اجرا نمود این یعنی بیعدالتی آشکار
ناشناس۳۲۲۳۵۰۳۲۰:۵۸:۲۶ ۱۴۰۲/۶/۲۲
تاثیر قطعی معدل ظلمی آشکار و بی‌عدالتی آموزشی
م ح۳۲۲۳۵۰۹۲۱:۰۰:۱۲ ۱۴۰۲/۶/۲۲
تراز ناعادلانه سوابق تحصیلی بدون تفهیم و اطلاع قبلی سرنوشت بچه ها ما که سه سال شب و روز زحمت کشیدن و تراز کنکور عالی اوردن را نابود کرد
mohamad۳۲۲۳۵۵۸۲۱:۲۵:۰۹ ۱۴۰۲/۶/۲۲
#لغو تاثیر قطعی معدل و اوردن طرح در صحن علنی مجلس و رای مثبت به لغو تاثیر قطعی معدل به والا این مصوبه ناعدالتیه نابودی حدود۷۰۰ هزار کنکوری ظلم به مناطق محروم تقلبات گسترده در امتحانات نهایی و عدم امکان همترازی معدلهای یکسان سال‌های مختلف و تصحیح سلیقه ای اوراق امتحانات نهایی(
Wiseman۳۲۲۳۵۷۶۲۱:۳۸:۰۳ ۱۴۰۲/۶/۲۲
هنوزم بین کامنت ها افرادی وجود دارن!! و میگن ما روستاییم و روی این تاثیر قطعی معدل حساب باز کردیم و و یکی دیگه بهش میگه اونایی دنبال تاثیر قطعی معدلن که امتحاناتشونو خراب کردن و نمره ی پایین دارن!! تاثیر قطعی معدل به همراه عدم همترازی یعنی شما یک بار اجازه ی شرکت در کنکور و قبول در رشته های پرطرفدار رو داری و اگه پشت کنکوری بشی دیگه از گردونه حذفی! کسایی که فکر میکنن مصوبه ی کنکوری شورا به نفعشونه بهتره بیشتر مطالعه کنن تا شاید نظرشون تغییر کنه. حداقل در مورد مزایا و مضراتش مطالعه کنید و صرفا حرف های کلیشه ای رو تکرار نکنین. نمرات امتحانات نهایی حداقل به دو دلیل معیار خوبی برای پذیرش نیستند: تقلب ها + تصحیح سلیقه ای! و بعد هم ترازدهی ... ۲۵صدم نمره هم میتونه به ضررتون باشه چه برسه به نمرات بیشتر! خصوصا که اگر بین مصحح اول و دوم هم زیر یک نمره اختلاف وجود داشته باشه، کار به مصحح سوم نمیرسه. حالا اگر از راه تقلب یه عده ای نمره به دست بیارن شرایط بدترم میشه! عملا عدالتی وجود نخواهد داشت. با مصوبه ی کنکوری شورا دانش آموزان دو دسته میشن: اونهایی که میتونن و میرن دانشگاه (اکثرا از مدارس سمپاد و غیر انتفاعی و.... و نه دولتی ها)! و اون دست ای که برای همیشه از ورود به رشته های پرطرفدار حذف میشن. شما فکر کن شانس سال اول رو به هر دلیلی از دست بدی و بشی پشت کنکوری! کسی که نمرات پایین دیپلم هم گرفته باشه، توی کنکور سنجیده میشه و بابد اونجا درصدهای بالایی رو کسب کنه! پس کسی نیست که اهل درس نباشه و یا دنبال پیچوندن و.....باشه (۲۵ صدم امتحان نهایی میتونه باعث بشه به هدفش نرسه یا به هر دلیلی بعد از کنکور اول میتونه بیادو کنکور بده! اون فرد هم حق کنکور دادن رو داره مثل سال اولی ها و هر کی شایسته تر باشه باید پذیرفته بشه). در ضمن اینطوری نیست که کسی که مثلا امکانات زیادی داره نتونه نمره ی ۲۰ و معدل ۲۰ امتحانات نهایی رو نگیره و کسی که توی مثلا مناطق کم برخورداره با گرفتن ۲۰ از این فرد دارای تمکن مالی و امکانات سبقت بگیره! نهایتا چه کم برخوردار چه برخوردار قراره برن و کنکور بدن و اونجا هم فرد برخوردار نتیجه ی بهتر رو بگیره! پس دلتونو خوش نکنین به این که تاثیر قطعی معدل به نفعتونه. فقط به آثار بعدش توجه کنین: ظرفیت رشته های پرطرقدار و دانشگاه های خوب محدوده و ممکنه شما پذیرش نشی و مجبور بشی یک سال دیگه هم درس بخونی ولی غافل از اینکه چون پشت کنکوری هستی (عدم هم ترازی) حتی با ترمیم معدل هم حذفی! مصوبه ی کنکوری شورا بدطینت تر از اون چیزیه که می بینید.
ناشناس۳۲۲۳۶۲۲۲۲:۰۸:۰۰ ۱۴۰۲/۶/۲۲
آقای توکلی در امتحان نهایی تنها یک نفر معدل ۲۰ گرفته یعنی امتحانات در نهایت صحت و سلامت برگزار شده....
فرداد۳۲۲۳۶۴۰۲۲:۱۶:۰۶ ۱۴۰۲/۶/۲۲
با این مصوبه پای رانت و تقلب وفسادو به داخل پاکترین بخش جامعه مدرسه باز میشه
امیر۳۲۲۳۶۶۲۲۲:۳۱:۲۲ ۱۴۰۲/۶/۲۲
مصوبه شورای عالی انقلاب خلاف قانون خلاف عدالت اموزشیست لذا از مسئولین محترم خواهشمندم این مصوبه پر از ایراد رو لغو کنند
Saeed۳۲۲۳۶۷۷۲۲:۳۹:۱۸ ۱۴۰۲/۶/۲۲
ما خواهان فقط تاثیر مثبت معدل هستیم و از نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی تقاضا داریم نگذارند یک مافیای کنکوری دیگری ایجاد گردد..و سریعا در صحن علنی مجلس این تاثیر مثبت معدل را مصوب کنن
محمدی۳۲۲۳۶۹۲۲۲:۴۹:۵۹ ۱۴۰۲/۶/۲۲
حذف کامل تاثیر معدل نظر ماست
AsalNami۳۲۲۳۷۱۳۲۳:۰۴:۱۰ ۱۴۰۲/۶/۲۲
دوستان بیاید یکم آگاه تر باشیم ، تاثیر قطعی اسمش روشه ، چه ۵۰ درصد ، چه ۵ درصد ... به هر حال وجود داره ، ما باید خواهان لغو کامل تاثیر قطعی باشیم ، همون قدر که برای ۵۰ درصد میخونیم باید برای ۱۰ درصد هم بخونیم چون نمیدونیم چقدر تاثیر گذاره و مثل امسال غافلگیر میشیم...
فاطیما۳۲۲۳۷۷۰۲۳:۴۵:۰۶ ۱۴۰۲/۶/۲۲
تاثیر قطعی باید برداشته بشه .ما خواهان حذف تاثیر قطعی معدل هستیم .مگه قرار نبود با این مصوبه کمر مافیا رو خم کنید .الان مافیا داره کتاب امتحان نهایی چاپ میکنه و میفروشه
A.l۳۲۲۳۷۷۳۲۳:۴۶:۴۲ ۱۴۰۲/۶/۲۲
قول دادند که کنکور تیر و دی هم ترازی انجام بشه که شوخی محض بود ( ریاضی کنکور تیر گروه تجربی در حد المپیاد بود ) و اینکه تقلب گسترده در امتحانات نهایی و اینکه ارزش امتحانات نهایی با کنکور قابل قیاس نیست و پایمال کردن حق پشت کنکوری ها در تراز معدل و نحوه محاسبه تراز معدل که واقعا جوکه ، واقعا که امسال حق من خورده شده و می‌تونستم بهترین رشته ها قبول بشم ولی مافیای معدل داره سرنوشت من و بقیه بچه های مناطق محروم رو به بازی میگیره دروس عمومی رو حذف کردند که از این به بعد شاهد آزمون هایی در حد المپیاد باشیم . # نه به تاثیر قطعی معدل # نه به حذف دروس عمومی از کنکور
دانش۳۲۲۳۸۶۰۰۱:۲۵:۵۸ ۱۴۰۲/۶/۲۳
امتحانات نهایی باید به این صورت برگزار شود که دانش آموزان یک کلاس در یک حوزه امتحان ندهند و بین حوزه های مختلف از تهران مثل آزمون کنکور تقسیم شوند تا جلوی تقلب گرفته شود چون مدیران جهت ارزشیابی و بقای خود نیاز به آمار قبولی دارند لذا دست دانش آموزان و مراقبین که اکثرا نیروهای همون دبیرستان یا آموزشگاه هستن را برای تقلب باز میگذارند.
پیرمرد۳۲۲۳۸۸۸۰۱:۵۸:۱۸ ۱۴۰۲/۶/۲۳
والا من علمی ندارم تو این زمینه و بهتره صاحب نظران در حوضه آموزش و سنجش در آزمون های مختلف،اظهار نظر بکنند.
ناشناس۳۲۲۳۹۸۵۰۷:۳۶:۰۳ ۱۴۰۲/۶/۲۳
تاثیر قطعی معدل به خودی خود کار بدی نیست ولی حواشی ان از قبیل تقلب در امتحانات ثصحیح سلیقه ای .وهزینه بالای ترمیم معدل مشکلاتی است که اگر بر طرف شود بسیار هم خوب ومفید است
معلم۳۲۲۳۹۹۵۰۷:۵۸:۴۴ ۱۴۰۲/۶/۲۳
حذف دروس عمومی باعث شده که دانش‌آموزان افت زیادی در این دروس داشته باشند. امتحانات نهایی سراسر تقلب شده‌اند. شما خودتان بهتر میدانید هر چقدر بخشنامه‌ای صادر شود که نقش افراد بیشتر باشد، فساد در آن بیشتر می‌شود. حوزه‌های زیاد امتحان نهایی غیر قابل کنترل هستند. تقلب ها خیلی زیاد شده است و بعضاً همکاران(مراقبین) با این توجیه که دیگران تقلب می‌کنند چرا ما نمیزاریم این دانش‌آموزان تقلب کنند
زینب۳۲۲۴۱۲۳۱۰:۱۲:۰۷ ۱۴۰۲/۶/۲۳
تاثیرقطعی معدل ودومرحله ای کردن کنکوربهترین روش برای دانش اموزان وکاهش استرس اوناست ودانش اموزاگردرسش خوب باشه توامتحانات نهایی هم مشکلی نخواهدداشت تصمیم انقلاب فرهنگی بهترین تصمیمه خواهشاتغییرش ندیدچون کسانی که برا۴۰۳میخوان کنکوربدن گناه دارن وبااین روش درس خوندن
سعادت۳۲۲۴۵۶۱۱۸:۲۲:۴۶ ۱۴۰۲/۶/۲۳
از تصمیم های خوب شورای عالی انقلاب فرهنگی، حذف تدریجی کنکور و کوتاه کردن دست مافیای کنکور است. به عنوان یک معلم عرض می کنم با این تصمیم شورا، مدرسه و آموزش و پرورش دوباره به عنوان مرجع شناخته شده و موسسات کنکور دچار شکست جدی خواهند شد.
توکلی۳۲۲۴۶۷۱۲۱:۰۲:۰۵ ۱۴۰۲/۶/۲۳
چطور تو امتحان نهایی و تصحیح ان تقلب هست ولی تو مدارس که خود معلم برگه دانش اموز خودش تصحیح میکنه تقلب نیست؟!! مخالفین شورای عالی انقلاب فرهنگی ۱) دانش اموزان تنبل ۲) معلمین بی سواد که با امتحان نهایی رسوا میشن ۳) مافیای تست زنی دروس عمومی کنکور ۴)انتشارات هامون سبطی والسلام دیدین که بر طبق امار رسمی امسال رتبه های بیشتری از شهرهای دیگه غیر تهران داشتیم.برخلاف سالهای قبل
ناشناس۳۲۲۵۰۵۳۰۹:۴۰:۳۵ ۱۴۰۲/۶/۲۴
توی مدرسه هم تقلب هست ولی چون جایی تاثیر نداره خب بچه ها براشون مهم نیست درضمن امسال استان های هرمزگان خوزستان سیستان و بلوچستان و کهگیلویه و بویراحمد پایین ترین نمرات رو در امتحان نهایی داشتن که نشون میده مناطق محروم با این مصوبه بیشتر از سال های ضربه خوردن و همچنان اکثر رتبه های برتر از تهران بودن اونی هم که کتاب تست عمومی چاپ میکرد الان کتاب نهایی چاپ می‌کنه
ناشناس۳۲۲۴۷۲۵۲۲:۱۳:۱۳ ۱۴۰۲/۶/۲۳
باید قانونی وضع شود تا هر نهادی نتواند در امور اموزش تعیین و تکلیف کند. بهترین کار محدود کردن شورای عالی انقلاب فرهنگی تعیین تکلیف در اینگونه امور است.
Fatemeh۳۲۲۴۷۷۸۲۳:۲۹:۵۶ ۱۴۰۲/۶/۲۳
تاثیر معدل باید برداشته بشه چون خیلی ناعادلانست ،لطفا هر کاری می تونید بکنید تا این مصوبه لغو بشه
ناشناس۳۲۲۵۲۴۲۱۲:۲۹:۳۵ ۱۴۰۲/۶/۲۴
با این مصوبه بچه دهه هشتادی من که دختر هم نابود میشه شاگرد ممتاز مدرسه منطقه محروم که سالهاست به امید اینکه پزشکی قبول بشه درس خونده و زحمت کشیده حالا باید به خاطر فرصت یکباره ترمیم معدل درس ادبیات که از شانس بد مریض شد و امتحان هم خیلی سخت و کنکوری بود تمام زحمات سالها درس خوندنش به خاطر فرصت یکبار دیگر امتحان ازبین بره و همه امیدش برای اینده از بین رفته اخه این چه عدالتیه کدام خدا اینو قبول میکنه که ما پدر و مادر ها شاهد افسرده شدن و از بین رفتن ارزوها و پیشرفت بچهامون بشیم و این همه رنجو تحمل کنیم اونوقت من هم خودم مریضم و مبتلا به سر طانم نمیدونم رنج مریضی خودمو تحمل کنم یا رنج بچمو که جلوی چشمم داره تلف میشه از افسردگی تورا به خدا و به هر ایینی که دارید ما رو از این وضعیتی که داریم نجات بدین یا یکباره دیگه اجازه ترمیم بدید یا تاثیر معدل رو کم کنین تا ما و هزاران خانواده دیگه که الان سرنوشتو و اینده فرزندانمان ب در گرو تغییر این مصوبه هستند از این ناامیدی و بدبختی نجات پیدا کنیم تو را به خدا یه کاری کنید به داد بچه هامون برسید
ناشناس۳۲۲۵۲۵۲۱۲:۳۵:۱۸ ۱۴۰۲/۶/۲۴
تاثیر پنجاه درصدی معدل یعنی نابودی اینده تمام دانش اموزان دهه هشتادی که فقط یکبار بهشون فرصت ترمیم معدل داده شده این همه اخه چطور این همه بی عدللتی بتونیم تحمل کنیم شورای عالی انقلاب فرهنگی و نمایندگان مجلس یه فکری بکنید یه راه چارهای وضع کنید
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. اقدامی  اشتباه، در زمانی اشتباه تر!

  2. بازی با کلمات

  3. کوچه زیباکلام هنوز تیر چراغ برق دارد؟!

  4. با حلوا حلوا گفتن، دهان شیرین نمی‌شود!

  5. نظرات برگزیده مخاطبان الف: تکرار تجربیات شکست‌خورده درباره حجاب هیچ ثمری ندارد/ زیباکلام به دشمنی اسرائیل با ایران توجه نمی‌کند

  6. اعتراض حواله داران پژو پارس به افزایش قیمت ۴۰۰ میلیونی

  7. هیچ تردیدی در اجرای طرح نور نداریم

  8. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

  9. توافق جدید ایران و آمریکا چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

  10. رئیسی هم به گشت ارشاد تذکر داد؟/ روایت فضائلی از علت تاکید رهبری بر وحدت

  11. یادداشت حسین شریعتمداری؛ دوستانه با برادر فضائلی

  12. گزارش میدانی از طرح نور فراجا

  13. مجلس مقابل این اقدام بایستد

  14. نحوه رفتار متفاوت فروشندگان در برابر پوشش حجاب مشتریان

  15. رادان:‌ طرح نور با قوت ادامه دارد

  16. چرا این همه " در پوستینِ خَلق" می افتیم؟!

  17. این ابهامات مناقشه‌برانگیز را برطرف کنید

  18. تاکید رئیسی بر اجرای قانون عفاف و حجاب

  19. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

  20. وزارت راه در شناسایی خانه‌های خالی مسئول است

  21. واکنش مشاور قالیباف به حواشی اخیر گشت ارشاد/ روایت ظریف از علت عدم مذاکره با ترامپ

  22. حضور حسین حسینی در دادسرای فرهنگ و رسانه با شکایت فراجا

  23. موضع رئیس عدلیه در خصوص ورود فراجا به مسئله حجاب/ اژه‌ای: در قضیه حجاب می‌توانیم بگوییم «کی بود کی بود، من نبودم؟»

  24. به زور کسی را به بهشت نمی بریم اما در برابر ناهنجاریها ایستاده‌ایم

  25. موفقیت ایران در ساخت موتور بنزینی ۶ سیلندر + تصاویر

آخرین عناوین