جان کارگران، بی‌ارزش‌تر از سطل ماست و دختر بی‌حجاب!

سعید ونکی، گروه سیاسی الف،   4020613083 ۲۰۹ نظر، ۰ در صف انتشار و ۷۳ تکراری یا غیرقابل انتشار
جان کارگران، بی‌ارزش‌تر از سطل ماست و دختر بی‌حجاب!

1- از خاطرمان نرفته که ابتدای سال، آوارکردن سطلی ماست بر سر دختری بی‌حجاب چه موجی را ایجاد کرد و کوچک‌ و بزرگ بعضی سیاسیون، به‌خصوص جریانی که خود را طالب اصلاح می‌داند، در دفاع از آن دختر گریبان دریدند!

برای نگارنده اظهر‌من‌الشمس بود که فریادزنان آن روز نه دلشان به حال آن دختر سوخته بود و نه به‌دنبال نکوهش امری مذموم بودند بلکه پشت این کنش‌ها، اغراض و منفعت‌طلبی‌ها نهفته شده بود؛ آنان که سیاست‌ورزی‌شان محیلانه و منطبق بر حساب‌گری‌هاست و آن ایام هدفی جز سوارشدن بر شکاف و نزاع باحجاب و بی‌حجاب به‌منظور بهره‌وری و صیادی از موضوعی اجتماعی نداشتند.

مدعیان لزوم حفظ شان و کرامت و منزلت شهروندان، اگر در این راه ثابت‌قدم بودند، برای اثبات ادعایشان باید نسبت به دیگر تالمات اجتماعی و موضوعاتی که روح و روان جمعی را آزرده‌خاطر می‌کند، حداقل واکنشی بروز می‌دادند اما اینگونه نبود چون کنش و واکنش داعیه‌داران اصلاح، همیشه محاسبه‌گرانه است و آنجایی ورود می‌کنند که صید قابلی نصیبشان شود.

2- به برهه کنونی بازگردیم و خبر تلخ فوت 6 کارگر در انفجار معدن «رزمجاه طزره» در شهرستان «دامغان»؛ خبری تکراری که مشابه آن را هر از گاهی می‌شنویم. کارگرانی که در سخت‌ترین مشاغل و فرسایشی‌ترین شرایط با حداقل دستمزدی که بسیاری از کارفرمایان از پرداخت به‌موقع آن امتناع می‌کنند، مشغول به کارند و قاعدتاً جایی در میان دغدغه‌های اجتماعی سیاسیون اعم از چپ و راست ندارند، چون محکوم به انکار و نادیده‌گرفتن شدن‌اند.

موید این گزاره، تورق رسانه‌های چپ و راست و به‌خصوص اصلاح‌طلبان و مرور مواضع چهره‌های سیاسی منتسب به این جریان است که کوچکترین پرداختی به این واقعه دردناک صورت نگرفته و علت آن چیزی نیست جز نداشتن حاصل و بهره قابل‌توجه برای آنان. اخراج اساتید دانشگاه، آزادی‌های اجتماعی، خالص‌سازی، حجاب و چنین دغدغه‌هایی برای آنان به مراتب باارزش‌تر از جان کارگرانی است که هر از گاهی قربانی نظم ناعادلانه و سرمایه‌محور موجود می‌شوند و فرجامی جز فراموشی نخواهند داشت. 

حتی مرور برخورد اصلاح‌طلبان با دو واقعه مهم آبان 98 و پاییز 1401 که دو ریشه، پایگاه و خاستگاه متفاوت داشت مهر تاییدی بر این موضوع خواهد زد. در ماجرای سه‌برابر کردن نرخ بنزین که اعتراضاتی فراگیر و خشونت‌بار را در پی داشت، با توجه به سکانداری دولت متبوعشان و همچنین عدم تعلق خاطر ذاتی این جریان به مطالبات طبقات پایین جامعه، این واقعه با سیاست سکوت و حتی تایید تلویحی اقدام دولت اعتدال دنبال شد و این مسئله را با واکنش و سپس کنش پررنگ آنان در وقایع پاییز 1401 مقایسه کنیم؛ حوادثی که کاملاً منطبق بر امیال طبقات متوسط به بالای جامعه بود و میانداری آنان کاملاً به‌چشم می‌خورد.

3- این سطور به این معنا نیست که در اردوگاه مقابل، وضعیت چندان متفاوتی با داعیه‌داران اصلاح برقرار است اما دیگر جریانات سیاسی بر خلاف رفرمیست‌های وطنی، بانگ گوشخراش و ساختگی اصلاح‌طلبی را سر نمی‌دهند. اصلاح‌طلبی دوم‌خردادی‌ها فراگیر نیست، دامنه آن محدود است و صرفاٌ در جهت تامین منافع خودشان و طبقات حامی آنان است.

برای این جریان، اخراج یک استاد دانشگاه یا آوارشدن سطلی ماست بر سر دختری بی‌حجاب ارجحیت بیشتری از جان چند کارگر زحمت‌کشی دارد که از قضا امروز درگیر مناسبات ناعادلانه‌ای‌اند که همین جریان داعیه‌دار اصلاح، بخش عمده‌ای از آن را بنا نهاده‌ و طبیعی است که ریز و درشت سیاسیون و رسانه‌هایشان، چنین موضوعاتی را برجسته‌سازی کنند. 

 

دیدگاه کاربران

آلام۳۲۱۲۴۸۵۰۹:۳۸:۳۵ ۱۴۰۲/۶/۱۴
نگارنده متن فوق که متاسفانه از هر فرصتی در کوبیدن جریان مخالف حداکثر استفاده را می کند قاصر از این نکته است که هر کدام از این موضوعات جایگاه خاص خود را داردو نمی توان نقد از یکی را دال بر پذیرش دیگری دانست .
ناشناس۳۲۱۲۵۳۹۱۰:۲۵:۳۸ ۱۴۰۲/۶/۱۴
شما مثل اینکه رسانه های اصلاحچی را ندیدی. اگر ناراحتی میتونی بری همون جاها مطلب بخونی .
ناشناس۳۲۱۲۶۶۸۱۱:۵۷:۰۳ ۱۴۰۲/۶/۱۴
خب قاعدتاً روزنامه های اصلاحات چی الان باید در انتقاد و حمله به دولت و مجلس فعلی مطلب بنویسند که چرا به جای اصل ۸۵ کردن لایحه حجاب ، به فکر کارگران نبودند و در این صورت ممکنه مثل انتخاب توقیف شوند.از طرفی کلا دو سه سایت اصلاح طلبان بیشتر نمونده
ناشناس۳۲۱۲۷۸۹۱۳:۲۳:۴۷ ۱۴۰۲/۶/۱۴
انتخاب باید توقیف می شد این سایت منتسب به جریانی است که در سال 88 با تهمت دروغ تقلب فتنه به راه انداختن و زمینه تحریم کشور را فراهم کردند حالا هم منافع شخصی و حزبی شون تهدید شده و همان مسیر غلط را دنبال می کنند.
ناشناس۳۲۱۲۸۰۲۱۳:۲۸:۳۲ ۱۴۰۲/۶/۱۴
مغلطه و سفسته از بارزترین نشانه‌های این قوم و قبیله‌است لیدرهاشون به صراحت میگن میخوان واژه‌ی غیرت و شرف و ناموس رو منتفی کنن
ناشناس۳۲۱۲۸۲۶۱۳:۴۴:۳۹ ۱۴۰۲/۶/۱۴
در قرن بیست و یکم در هیچ کشوری قطعی برق نداریم اصلاح طلبان مملکت را 100 سال به عقب بردند و به قرن بیستم و خاموشی برگشتیم مدعیان اصلاحات بزرگترین مانع توسعه و پیشرفت کشورند.
ناشناس۳۲۱۲۸۷۵۱۴:۱۵:۱۹ ۱۴۰۲/۶/۱۴
آقای ونکی به جای دشمنی با اصلاح طلبان برای کارگران دل بسوزان ،مسلمه که دل شما هم به حال کارگران نمی سوزه فقط فکر منافع سیاسی اتان هستید
ناشناس۳۲۱۲۹۰۳۱۴:۳۲:۰۸ ۱۴۰۲/۶/۱۴
رسانه زنجیره ای که هم پیاله رسانه های آن ور آبی است برای زدن کشور، زودتر از این ها باید بسته می شد
ناشناس۳۲۱۳۲۹۴۱۷:۳۵:۴۳ ۱۴۰۲/۶/۱۴
چرا تصور می کنید هر که مخالف شما و طرفدار مردم است، طرفدار اصلاحات هم هست؟
ناشناس۳۲۱۴۵۹۲۰۸:۳۶:۲۷ ۱۴۰۲/۶/۱۵
از نوع طایفه گری که در نظرات می دهید و تطهیر می کنید
امیر حسین سلطان/تهران۳۲۱۴۴۰۵۰۶:۰۱:۴۴ ۱۴۰۲/۶/۱۵
آنچه روزنامه های اصلاحات و کلا اهالی اصلاحات بدنبال آن هستند بسیار فراتر از انتظارات و توقعات آقایانی امثال آقای ونکی و طیف مقابل اصلاحات است. توجه به کار و سطح زندگی کارگران عزیز نیز جزئی از لزوم انجام اصلاحات اساسی است که اگر بر سر راه تحقق آن مانع تراشی نمی کردند مسلما وضعیت معیشتی و بهبود ایمنی کار اقشار آسیب پذیر و شاغلان به کارهای سخت همچون قشر کارگر و معدنکاران نیز به مراتب بهتر از وضعیت حال می بود. ضمنا با خرده گیری و ایراد گرفتن های بنی اسرائیلی از اصلاح طلبان مطلقا واردبر وجهه طیف مقابل به اصلاحات چیزی افزوده نخواهد گردید چرا که آنچه عیان است چه حاجت به بیان است؟! والله اعلم.
ناشناس۳۲۱۲۶۸۱۱۲:۰۴:۱۷ ۱۴۰۲/۶/۱۴
آقای ونکی این مطلبی که نوشتند دقیقا شامل حال خودشان میشود ، ماه هاست دولت و مجلس و نیروهای امنیتی و نهادهای انقلابی تنها و تنها به مسئله حجاب میپردازند و تمام دغدغه شان نه حجاب که اجبار حجاب است و گویی یادشان رفته مردم نیاز به نان هم دارند ، گویی رسانه ها و نهادهای اصولگرا فراموش کرده اند مهمترین وظیفه دولت تامین معیشت و رفاه مردم است . البته مشخص است که اصولگرایان چنین اعتقادی ندارند و وظایفشان تنها در دو موضوع خلاصه میشود و هدفی جز آن را پیگیری نمی نمایند حجاب اجباری و دشمنی با غرب
ناشناس۳۲۱۲۷۸۰۱۳:۱۹:۵۶ ۱۴۰۲/۶/۱۴
دولت بدنبال حجاب اجباری نیست وگرنه می توانست در عرض 24 ساعت این بی حجابی ها را از سطح جامعه جمع بکند.
سعید۳۲۱۲۷۴۸۱۲:۵۷:۴۶ ۱۴۰۲/۶/۱۴
متاسفانه این کار همیشگی آقای ونکی و هم مسلکانشان در هر دو جناح است که در دیدگاه ها و پانویس های هریک از متون انتقادی میبینیم، اصل موضوع را فراموش می کنیم و سعی داریم موضوع را به دعوا دو جناح که هر دویشان مورد انتقاد و پر خطا هستند تبدیل کنیم تا بحث از مطالبه اصلی مردم و حقوق انسانی منحرف شود.
ناشناس۳۲۱۲۸۱۴۱۳:۳۳:۵۴ ۱۴۰۲/۶/۱۴
اصولگرا و اصلاح طلب دو روی یک سکه اند و هیچ تفاوتی با هم ندارند.
ناشناس۳۲۱۳۶۹۳۲۱:۰۳:۵۲ ۱۴۰۲/۶/۱۴
خیلی وقته ملت از اصلاحی و اصولی گذر کردند، ایشان که الف رو انتخاب کردند و اینجا تشریف اوردند،شاید مثل من انتظار دارند که نوشته ای واقع بینانه بخوانند، نوشته ای که حرف حق را بزند و جناح و حزب برایش فرقی نداشته باشد، نوشته ای که درد مردم را وسیله ای برای کوبیدن جناح و گروهی نکند،....
ناشناس۳۲۱۲۵۸۵۱۰:۵۵:۱۱ ۱۴۰۲/۶/۱۴
سوال اینجاست که مدعیان اصلاحات که برای یک سطل ماست نگران شده بودند چرا برای جان کارگران نگران نشدند ؟!
ناشناس۳۲۱۲۶۳۶۱۱:۳۷:۰۹ ۱۴۰۲/۶/۱۴
مگه شما که برای حجاب ناراحتید برای ایمنی و مرگ کارگران هم ناراحتید و قانون گذاشتید خیلی وقته مردم بین اصلاح طلب و اصولگرا فرقی نمیبینن
ناشناس۳۲۱۲۶۵۶۱۱:۴۹:۵۳ ۱۴۰۲/۶/۱۴
سطل ماست و ماجرای کارگران در این دولت اتفاق افتاده.چی رو میخوای لاپوشانی کنی؟
ناشناس۳۲۱۲۷۵۸۱۳:۰۵:۴۰ ۱۴۰۲/۶/۱۴
مدعیان اصلاحات چرا سطل ماست را بزرگ نمایی کردند اما از مرگ کارگران به راحتی گذر کردند ؟!
حسین۳۲۱۲۸۵۲۱۴:۰۳:۰۱ ۱۴۰۲/۶/۱۴
الان مدعیان اصول گرایی مگه بیش از اصلاح طلبان به موضوع کارگران پرداخته اند یا کمتر از اونها به موضوع های چالشی حجاب ؟ اگر نگارنده میگفت جامعه چرا به آن پرداخت و به این نه ،یه چیزی . چرا چسبوند به اصلاح طلبان رو نمی فهمم
ناشناس۳۲۱۳۲۰۹۱۷:۰۰:۰۰ ۱۴۰۲/۶/۱۴
سطحی نگری به اوج خودش رسوندی
ناشناس۳۲۱۳۲۶۶۱۷:۲۱:۳۹ ۱۴۰۲/۶/۱۴
خدا به راه راست هدایتت کنه
ناشناس۳۲۱۲۶۸۴۱۲:۰۷:۵۷ ۱۴۰۲/۶/۱۴
مسئله اینجاست که اصولگرایان فقط دو هدف را پیگیری میکنند و معیشت مردم اصلا برایشان اهمیتی ندارد این دو هدف عبارتند از اجبار حجاب و دشمنی با غرب .
ناشناس۳۲۱۲۷۷۶۱۳:۱۸:۰۰ ۱۴۰۲/۶/۱۴
مدعیان اصلاحات فرصت طلب و منفعت طلب هستن و برای بازگشت به قدرت و تامین منافع شخصی و جناحی شون در مسائلی همچون سطل ماست و اخراج استاد دانشگاه هوچی گری می کنند.
ناشناس۳۲۱۳۲۱۰۱۷:۰۰:۵۰ ۱۴۰۲/۶/۱۴
برخی در اصلاحات ضدملی است
ناشناس۳۲۱۲۷۹۳۱۳:۲۵:۲۱ ۱۴۰۲/۶/۱۴
غربگرایان چرا بفکر معیشت مردم نبودند و هنوز هم به ترحم غربی ها امید دارند ؟!
ناشناس۳۲۱۲۸۴۷۱۴:۰۱:۳۵ ۱۴۰۲/۶/۱۴
اشتباه گفتی اصلاح طلبان که هم عامل دشمن و ایران هست دنبال بزرگ کردن مسائل کوچک در مقیاس بزرگ هستند و دوقطبی سازی می کنند
ناشناس۳۲۱۲۷۲۸۱۲:۴۰:۰۸ ۱۴۰۲/۶/۱۴
این جریان اصلاح طلب که شما میگین کیا هستند ؟
ناشناس۳۲۱۲۸۰۷۱۳:۳۱:۰۳ ۱۴۰۲/۶/۱۴
منظور همان برجامیون و نجومیون و اختلاسیون هست.
ناشناس۳۲۱۳۲۰۲۱۶:۵۴:۴۳ ۱۴۰۲/۶/۱۴
همان فتنه گران و لشکرکشان سال ۸۸ و بانیان دولت روحانی و گاسبان مذاکره و
فرناز۳۲۱۲۸۲۱۱۳:۳۹:۲۲ ۱۴۰۲/۶/۱۴
حرف شما قبول، فقط بفرمایید که رسانه های اصولگرا چه کار خبری در این خصوص کردند؟ چیزی که می بینیم مانور دادن روی لایحه حجاب و عفاف است.
ناشناس۳۲۱۳۲۵۸۱۷:۱۹:۰۰ ۱۴۰۲/۶/۱۴
دقیقا مدتهاست که کارگران خودشان از وضعیت نابسامان معیشت و سختی کار و عدم امنیت جانی وبسیاری مشکلات دیگر می گویند و می نالند و اعتراض دارند اما مجلس اهمیت نمی دهد !! آنوقت جناب ونکی از روزنامه های اصلاح طلبان گله دارد که چرا سطل ماست برایشان مهم است وجان کارگر مهم نیست ؟!!
ناشناس۳۲۱۲۵۸۸۱۰:۵۶:۳۱ ۱۴۰۲/۶/۱۴
واقعا تعجب کردم از خواندن این سطور... اولا انگار که رسانه رسمی دست اصلاح طلبان است. دوما انگار اعتراضات مردمی مغایرتی با حق و حقوق کارگران داشته است. سوما انگار مردم در مقام پاسخگویی هستند. چهارما انگار تاکید و دغدغه معترضین روی حجاب است. اتفاقا صحبت از این است که چرا به جای حجاب معیشت مردم اینقدر برایتان مهم نیست؟؟!؟!
ناشناس۳۲۱۲۶۹۳۱۲:۱۴:۳۴ ۱۴۰۲/۶/۱۴
آقای ونکی هم فقط منتظرند از این کلاه ،نمدی برای خود و اصولگرایان بدوزند ،فراموش کرده اند دولتی که الان حاکم است مسئول معیشت و جان کارگران است و مسئولیت فشار اقتصادی و جان کارگران مستقیما متوجه دولت مطبوع ایشان میباشد
ناشناس۳۲۱۲۸۴۸۱۴:۰۲:۱۷ ۱۴۰۲/۶/۱۴
خودت هم متوجه نشدی چی گفتی و تناقض داره
ناشناس۳۲۱۲۶۲۰۱۱:۱۹:۲۶ ۱۴۰۲/۶/۱۴
ببخشید که دو سال و خرده ای است دولت سید محرومان راس کار است و بلایی سر کاگر بدبخت آورده که زنده ماندن هم سخت شده است.
ناشناس۳۲۱۲۶۶۵۱۱:۵۵:۱۶ ۱۴۰۲/۶/۱۴
در دولت روحانی قیمت ارز 10 برابر شد یعنی مردم 10 برابر فقیر شدند.
ناشناس۳۲۱۲۷۷۱۱۳:۱۱:۵۱ ۱۴۰۲/۶/۱۴
در دولت اول روحانی تا قبل از خروج ترامپ از برجام تورم زیر ده درصد بود
ناشناس۳۲۱۲۸۳۱۱۳:۴۹:۱۴ ۱۴۰۲/۶/۱۴
میانگین رشد اقتصادی کشور در 8 سال دولت قبل صفر بود 4 سال پیاپی تورم 65 درصدی داشتیم و قیمت ارز و طلا و مسکن و خودرو و موبایل و غیره 10 برابر شد و خزانه را بدهکار و صندوق توسعه ملی را خالی و برق را با 22 هزار مگاوات ناترازی تحویل دادند.
ناشناس۳۲۱۲۸۳۲۱۳:۵۰:۰۱ ۱۴۰۲/۶/۱۴
خروج ترامپ از برجام نتیجه برجام بود خود کرده را تدبیر نیست !
ناشناس۳۲۱۲۹۰۷۱۴:۳۵:۰۱ ۱۴۰۲/۶/۱۴
این دولت هم می تواند با سرکوب اقتصاد کلان همانطوری رفتار کند ولی بعدش رها کردن اقتصاد با این حال مانند دولت قبلی هیچ وقت هم نمی شود در ویران کردن اقتصاد
ناشناس۳۲۱۲۷۷۷۱۳:۱۸:۵۹ ۱۴۰۲/۶/۱۴
اصولگرایان با کارشکنی هایشان در سیاست خارجی موجب شدند که قیمت ارز 10 برابر شود.
ناشناس۳۲۱۲۸۲۹۱۳:۴۶:۲۰ ۱۴۰۲/۶/۱۴
روحانی درک درستی از سیاست خارجی و روابط بین الملل نداشت به همین دلیل اقتصاد مملکت ته دره رفت.
ناشناس۳۲۱۲۸۳۴۱۳:۵۱:۱۶ ۱۴۰۲/۶/۱۴
افزایش 10 برابری نرخ ارز و افزایش 2 برابری تحریم ها نتیجه سیاست خارجی غلط دولت روحانی بود.
ذاکر۳۲۱۳۱۶۵۱۶:۳۴:۱۹ ۱۴۰۲/۶/۱۴
این دولت که قرار بود دلار را به هزار تومان برساند..
ناشناس۳۲۱۲۸۵۱۱۴:۰۲:۵۰ ۱۴۰۲/۶/۱۴
از بانی وضع موجود سوال کن و نه کسانی که آمدن یک مقدار درست‌تر کنند!
ناشناس۳۲۱۳۲۹۱۱۷:۳۲:۳۴ ۱۴۰۲/۶/۱۴
کسانی که آمدند یک مقدار درست کنند!! اگر سری به رفتار گذشته خود بزنند متوجه می شوند در اصل مشغول درست کردن خرابکاری های خودشان هستند نه دولت قبل که هر تلاشی برای کم کردن گرفتاری ها کرد یا سنگی جلوی پایش انداختند یا انگی به او زدند !!یک نمونه آن آتش زدن سفارت عربستان و ایجاد هزینه .......
ناشناس۳۲۱۴۶۰۲۰۸:۳۹:۵۱ ۱۴۰۲/۶/۱۵
سفارت چه ربطی داشت؟!! ویرانه اقتصادی که تحویل دادن و خودشان هم اصلاح نکردن..
ناشناس۳۲۱۳۵۳۸۱۹:۵۰:۱۱ ۱۴۰۲/۶/۱۴
این جماعت اصلاحیون گردن نگرفتنشان بسیار عالی است
ناشناس۳۲۱۳۸۱۶۲۲:۰۳:۵۴ ۱۴۰۲/۶/۱۴
دوست عزیز! ذره بین به دست دارم دنبال اون "یک مقدار" میگردم! ولی چیزی جز افزایش ۲۷ درصد حقوق کارگران در مقابل تورم بالای ۵۰ درصد نمیبینم.
ناشناس۳۲۱۲۶۳۸۱۱:۳۸:۳۵ ۱۴۰۲/۶/۱۴
من فکر کردم منظور نگارنده این است که چرا دولت به حفظ جان کارگران به اندازه حجاب اهمیت نمی دهد .
ناشناس۳۲۱۲۶۸۶۱۲:۰۹:۲۸ ۱۴۰۲/۶/۱۴
آقای ونکی آموخته است تنها راه پیشرفت، کوبیدن رقیب سیاسی اصولگرایان است.
ناشناس۳۲۱۲۶۸۹۱۲:۱۰:۳۶ ۱۴۰۲/۶/۱۴
متاسفانه هرطبقه دغدغه های طبقه خودش رو داره اصلاح طلبان که غالبا قشر متوسط ومتمول جامعه هستن دغدغه هاشون بیشتر ازادی های سیاسی واجتماعیه اما دغدغه قشر ضعیف جامعه بیشتر معیشت وعدالته
ناشناس۳۲۱۶۴۳۴۱۳:۴۸:۴۲ ۱۴۰۲/۶/۱۶
اصلاح طلبان دغدغه همه چیز را دارند اما اصولگرایان فقط به فکر دشمنی با دنیا هستند و هیچ دغدغه ای برای مردم ندارند
ح ک۳۲۱۹۱۹۴۰۳:۴۶:۲۸ ۱۴۰۲/۶/۱۹
با سلام بله دوستان.متأسفانه.درشرایط بغرنج فعلی.احزاب و فعالان سیاسی.انگار.حقیقتها مسخ و منگ هستند.ااصلا توجهی ب مصیبتهای.ملت بیچاره ندارن.تتنهادغدعه حصرات.دمیدن ب آتش دعوایی.حیدری نعمتیست.
ناشناس۳۲۱۲۶۹۷۱۲:۲۱:۴۳ ۱۴۰۲/۶/۱۴
خدا بیامرزدشون راحت شدند، به خانواده انها صبر بده، مقصرها را که ایمنی برای انها فراهم نکردند بدنیال منافع خودشون بودند .
ناشناس۳۲۱۲۷۲۲۱۲:۳۸:۱۷ ۱۴۰۲/۶/۱۴
آقای ونکی و اسلاف ایشان هرچه زور هم بزنند فرقی نمیکند مردم دیگر هم اصولگرایان را به خوبی میشناسند هم اصلاح طلبان را ، پس بیخودی قلمها را فرسایش ندهید
ناشناس۳۲۱۲۸۴۳۱۳:۵۹:۴۵ ۱۴۰۲/۶/۱۴
وقتی جمعیت عظیم مذهبی در کشور راه می افتداین جریان مرموز سکوت می کند کاملا مشخص هست هدف چی هست!!
ناشناس۳۲۱۳۰۶۷۱۵:۴۶:۳۰ ۱۴۰۲/۶/۱۴
آقای ونکی؛ این حرف را باید به حاکمیت و دولت بزنید به مجلس بگویید که چرا برای کارگران و معدن چیان قانون تبصره 85 تصویب نمی کند؟ به وزارت کار بگویید که چرا تورم از 60 تا 100 درصد ولی افزایش دستمزد 27 درصد؟ هر گروه دیگری وقتی اداره کار دستش نیست گفتن این حرفها بی فایده است.
ایرانی۳۲۱۵۲۰۵۱۳:۲۸:۰۲ ۱۴۰۲/۶/۱۵
هر کس به راحتی متوجه جهت دار بودن این متن میشود. به عبارت ساده نگارنده هم از یک اتفاق تاسف بار که به مرگ چند کارگر منجر شده بهره برداری تبلیغاتی در جهت تفکر سیاسی خود دارد
مجتبی یارمحمدی۳۲۱۲۴۸۶۰۹:۴۱:۰۰ ۱۴۰۲/۶/۱۴
دلیلش اینه که تقریبا ۳۵ ساله که سفره انقلاب سلف سرویس شده . الان بعضی ها ماست دوست دارن ، بعضی ها موشک و برخی کارگر مرده !
ناشناس۳۲۱۲۴۸۸۰۹:۴۳:۰۴ ۱۴۰۲/۶/۱۴
آخه چه ربطی داره مقایسه این دو موضوع . آقای ونکی اصلا متوجه هستین که دارین چی میگین. قطعا هر دو موضوع در جایگاه خودش پر اهمیت است. اولی به دلیل به هم ریخت نظم اجتماع توسط عده ای و دومی به دلیل بی توجهی کارفرمایان و مسئولین به تامین امنیت کارگران عزیز در حین کار در مشاغل پر خطر که کم نیستند و متاسفانه نه دولت و نه کارفرمایان جان این زحمتکشان شریف برایشان مهم نیست و تنها به فکر منفعت بیشتر مالی برای جیب خودشان هستند.
ناشناس۳۲۱۲۸۵۵۱۴:۰۵:۰۳ ۱۴۰۲/۶/۱۴
ربط آن می شود بزرگ کردن چیزهای حاشیه ای و به دنبال ان آشوب درست کردن چیزی که طیف دوستان شما به خوبی از آن بر می آیند ولی برعکس هرچیزی که برای همگرایی ملی و وحدت هست سانسور و حتی مسخره
ناشناس۳۲۱۲۴۸۹۰۹:۴۳:۰۵ ۱۴۰۲/۶/۱۴
هردو امر بد و قابل پیگیری است شما به دیگران کار نگیر اونا فقط سیاسی کار و اصلا فریبکارن شما لطفا در هردو مورد پیگیری صادقانه بکن.
ناشناس۳۲۱۲۶۶۱۱۱:۵۳:۰۸ ۱۴۰۲/۶/۱۴
قاعدتاً الان اصولگرایان در مقام پاسخ باید باشند نه مدعی. این اتفاق در دولت و مجلس اصولگرا افتاده و سوال اینجاست چرا کسانی که برای لایحه حجاب شب و روز نمی خوابیدند الان ساکتند؟
ناشناس۳۲۱۲۸۶۸۱۴:۱۰:۵۱ ۱۴۰۲/۶/۱۴
وقتی برای بی حیایی آشوب درست می کنید معلوم هست قانون گذار دست به سینه نمی شنید
ناشناس۳۲۱۳۲۹۶۱۷:۳۷:۱۴ ۱۴۰۲/۶/۱۴
یعنی الان باید برای جان‌ کارگرها هم اعتراض وآشوب کنیم تا مجلس به فکر آنها بیفتد و دچار بی خوابی شود ؟!
ناشناس۳۲۱۴۶۰۵۰۸:۴۲:۰۲ ۱۴۰۲/۶/۱۵
کارگر اینقدر بی درو پیکر نیست!!
ناشناس۳۲۱۲۴۹۱۰۹:۴۴:۰۸ ۱۴۰۲/۶/۱۴
ونکی الان کی وزیر معدنه ؟ برو به مجلس بتوپ که 85 بند قانون برای مبارزه با پوشش تصویب میکنه ولی برای حفظ جان کارگران هیچ اقدامی نمیکنه؟ برو خدارو شکر کن هیچ کدوم از این کارگرها جرات کوبیدن روی کاپوت ماشین وزیر وقت را ندارند.
ناشناس۳۲۱۲۶۰۴۱۱:۰۶:۳۱ ۱۴۰۲/۶/۱۴
اقای ونکی درست میگه اصلاح طلبان بدنبال ماهی گرفتن از اب گل الود هستن زیرا برای فرود امدن یک سطل ماست بر سر دختر بی حجاب اشک تمساح ریختن اما برای مرگ کارگران معدن ساکت ماندند.
ناشناس۳۲۱۲۶۳۴۱۱:۳۴:۰۱ ۱۴۰۲/۶/۱۴
خوب این کارگران در این دولت و زیر سایه اصولگرایان زندگی میکنند
ناشناس۳۲۱۲۷۹۶۱۳:۲۷:۰۵ ۱۴۰۲/۶/۱۴
مدعیان اصلاحات چرا برای اخراج استاد دانشگاه یقه چاک می کنند اما از حقوق کارگران دفاع نمی کنند ؟!
ناشناس۳۲۱۲۸۵۷۱۴:۰۶:۳۴ ۱۴۰۲/۶/۱۴
عزیزم نگرفتی چی میگن در ضمن حوادث هم ممکن هست رخ بدهد
ناشناس۳۲۱۲۶۴۰۱۱:۴۰:۱۸ ۱۴۰۲/۶/۱۴
الان رسانه های اصولگرا که برای کتک خوردن یه زن یقه پاره کردن برای مردن 6 نفر یقه پاره میکنن و دنبال توضیح و استیضاح برای مرگ این 6 نفر هستید ! دنبال معیشت کارگر هستید !
ناشناس۳۲۱۲۷۷۸۱۳:۱۹:۴۲ ۱۴۰۲/۶/۱۴
همش فیلم سیاه بازی اصولگراها هست . چطور به کتک خوردن یک زن از راننده اسنپ در رسانه الف اشاره ای نشد ؟
ناشناس۳۲۱۲۹۱۴۱۴:۳۸:۰۰ ۱۴۰۲/۶/۱۴
آن زن اسنپی هم به دلیل این که دنبال درگیری بود و ول نمی کرد و هم به دلیل پوشش خلاف قانون و شرع باید بازداشت می شد
ناشناس۳۲۱۲۸۶۶۱۴:۱۰:۰۰ ۱۴۰۲/۶/۱۴
سطل ماست و جان معدنچی کاملا به هم مربوط است کسی که احترام برای شخصیت دیگران قائل نیست هم میتواند سطل ماست بر سر دیگران خالی کند هم جان دیگران برایش بی اهمیت باشد ، برای حفظ جان کارگران باید جلوی سطل ماست پران ها را بگیریم
ناشناس۳۲۱۲۴۹۲۰۹:۴۵:۰۷ ۱۴۰۲/۶/۱۴
لااقل جوری مطلب بنویس که تعصب جناحیت معلوم نشه.
ناشناس۳۲۱۲۴۹۵۰۹:۴۸:۲۶ ۱۴۰۲/۶/۱۴
قبلا نقاشی ساختمان دست کارگر ایرانی بود الان بدلیل ۱۰ میلیون اتباع بیگانه که توسط نظام ازادانه وارد شده اند حتی کارگر نقاش هم بیکار شده یا باید نصف قیمت کار کند
ناشناس۳۲۱۲۸۷۷۱۴:۱۵:۳۲ ۱۴۰۲/۶/۱۴
مگه این اتفاق تو دولت اصلاحات افتاده؟ الان چرا دولت اصولگرا پیشگیری نکرد؟
امید یاوری دارانی۳۲۱۲۴۹۷۰۹:۵۱:۴۹ ۱۴۰۲/۶/۱۴
اینکه اقای ونکی هر بار با حمله به اصلاح طلبان در صدد است تا جایی در دل اصولگرایان باز کند شاید روشی نو و امری بدیع نباشد چرا که اسلاف او نیز چنین کردند و ره به جایی نبردند. اقای ونکی شما اگر درد مردم دارید حرف مردم را بزنید که نه چپ و اصلاح طلب فایده دارند و نه راست و اصولگرا . عمر دولت انقلابی هم از میانه رد شد و جز امار بهبود شرایط که فقط مسئولین ان را درک می کنند مردم در پایین چیزی جز فلاکت روزافزون و افزایش نرخ تورم احساس نمی کنند. اینکه موج سواری کنید فقط ممکن است خود را نجات دهید و بالا ببرید ولی دردی از مردم دوا نمی کنید پس لا اقل بعضی جاها که ظاهرا با بیان فوت 6 معدن چی می خواهید به طرف مردم بیایید ان را سیاسی نکنید.
ناشناس۳۲۱۲۵۹۶۱۱:۰۱:۳۵ ۱۴۰۲/۶/۱۴
اصلاح طلبانی که برای اخراج یک استاد دانشگاه هوچی گری کردند چرا برای جان کارگران زحمتکش ارزش قائل نیستن و سکوت کردند ؟!
امید یاوری دارانی۳۲۱۲۶۱۷۱۱:۱۷:۲۹ ۱۴۰۲/۶/۱۴
مگر انقلابیون و اصولگراها و مستقلین سینه چاک کردند و گریبان دریدند؟ شما بفرمایید انها چه کردند؟ فارغ شوید از جناحها و القاب تا نجات پیدا کنید
ناشناس۳۲۱۲۶۵۹۱۱:۵۱:۲۱ ۱۴۰۲/۶/۱۴
اصولگراها برای سطل ماست و اخراج استاد دانشگاه هوچی گری نکردند.
ناشناس۳۲۱۲۹۹۵۱۵:۲۱:۵۶ ۱۴۰۲/۶/۱۴
اصولگراها خودشان استاد رو اخراج کردن
ناشناس۳۲۱۲۸۶۲۱۴:۰۸:۴۶ ۱۴۰۲/۶/۱۴
عزیزم اخراج استاد همیشه بوده و حتی در دولت غرب گدای جنابعالی که بیشترین اخراجی ها رقم خورد
ناشناس۳۲۱۲۵۰۱۰۹:۵۳:۵۱ ۱۴۰۲/۶/۱۴
کارگر تو این کشور محکوم به مرگه چه الان چه هر وقت دیگه ای
ناشناس۳۲۱۲۵۰۳۰۹:۵۵:۳۵ ۱۴۰۲/۶/۱۴
شما در مذمت افرادی که در دفاع از دختر بی حجاب قلم فرسایی کرده اند ولی در دفاع از جان کارگر چیزی نگفته اند، مطلب نوشته اید ولی می شود بفرمایید که کسانی که در دفاع از فردی که سطل ماست را بر سر دختر بی حجاب خالی کرد قلم فرسایی کردند چه دفاعی از جان کارگر کرده اند.
جواد۳۲۱۲۵۰۶۰۹:۵۷:۲۳ ۱۴۰۲/۶/۱۴
شما کی می خواید متوجه بشید اصلاح طلب و اصول گرا برای مردم فرقی ندارند و تمام شده حساب شون می کنن!!!! شما هم دنبال تسویه حساب جناحی تون هستید نه جان کارگر براتون مهمه نه سری که روش ماست ریخته میشه.
ناشناس۳۲۱۲۵۰۷۰۹:۵۷:۲۹ ۱۴۰۲/۶/۱۴
جریانی هم که دو ماه پیش برای ماجرای هل دادن زن آمر به معروف نارجستان شیراز نوحه خوانی می کرد امروز کجاست؟ چرا جان کارگران معدن برایشان بی ارزش است؟
ناشناس۳۲۱۲۵۵۳۱۰:۳۶:۰۳ ۱۴۰۲/۶/۱۴
درود به شرفت دمت گرم آدمی جناحی مثل ونکی متوجه نیست چی می نویسه !!
ناشناس۳۲۱۲۹۱۸۱۴:۴۰:۵۴ ۱۴۰۲/۶/۱۴
نه ببین این طیف اصلاح طلب! که دنبال این چیزها هست و از کاه کوه می سازد باید دنبال کند!
بهروز۳۲۱۲۵۱۲۱۰:۰۴:۴۹ ۱۴۰۲/۶/۱۴
دقیقا همین طور است - متاسفاه به قول رهبر حیکم انقلاب دشمن به بلوغ رسانه رسیده و ما سواد رسانه ای مان در حد تصمیم کبری ست - شاهد هستیم که هر هفته یک نفر به طور فجیعی کشته میشود مثلا همین خانم سیاه پوست که دو روز است توسط پلیس در روز روشن ان هم باردار - به رگبار بسته میشود ولی رسانه های امریکا ان را تبدیل به مسله امنیتی نمی کنند چون اجازه ندارند - وقتی مکرون گفت خسارت وارده به اقتصاد فرانسه طی یک هفته اغتشاش بیش از یک میلیارد دلار بوده - حال بعد از این سالها تکرار اغتشاش چقدر به اقتصاد ما اسیب وارد شده - چقدر گرانی تحمیل شده ؟ اینها تحلیل نیست بلکه اخباری ست که جزو اهداف اصلی اغتشاشات به گفته رسمی خود مقامات امریکاست .
ناشناس۳۲۱۳۳۰۸۱۷:۴۵:۴۵ ۱۴۰۲/۶/۱۴
نه جانم دلیلش این است که در آمریکا چه شبکه های آزاد تلوزیونی ورسانه ها وچه رسانه های وابسته به احزاب در کمال آزادی و بدون آنکه از توقیف بترسند حوادث را پیگیری وبه بحث وگفتگو می گذارند !!
اصغر آقا !۳۲۱۲۵۱۴۱۰:۰۵:۱۶ ۱۴۰۲/۶/۱۴
بله ! همين ساليان پيش بود كه در كتاب فارسي ابتدايي صحبت از حق كار گر بود ، حكايت اين بود كه كار گر و يا كار گراني براي امام كاظم كار كرده بودند و امام در پايان كار مزد آن ها را به تمام و كمال داده و بود و سفارش كرده بود كه : « مزد كار گر را پيش از آن كه عر ق بدنش خشك شود بپردازيد » ! ... حال بنده كار به « جان » كارگر ندارم ، ... كار به فاصله خشك شدن عرق بدنش دارم تا گرفتن مزدش -- و براي كارگران كارخانه ها و كارگاه ها كه قانوناً بايد يك ماه باشد نه بيشتر ، نه اين كه زبانم لال ، بازهم زبانم لال بشه سه ماه ، چهار ماه ، شش ماه !! --- حال با اين آموزه ها و شعارها كه در مورد اهميت : -- كار كارگران داريم -- كار معلمان داريم -- كار پرستاران داريم چرا هر چه بيشتر در مورد آنان شعار مي دهيم كه مثلاً دست پينه بسته كارگران بوسيده مي شود و تعليم و تربيت عبادت است و كار معلمان راه انبياست و نيز پرستا ران فرشتگان سفيد پوش و سبز پوش ووو ... اما در عمل ؟... و اگر بازهم زبانم لال ، كار به آنجا برسد كه تيتر زده شود كه : « جان كارگران بي ارزش تر از سطل ماست و دختران بي حجاب » در اين صورت بايد گفت ... بايد گفت كه .... به قول مرحوم ابوي ،كه هر گاه نمي دانست كه در مورد موضوعي از شدت تاثر و تأسف چه بگويد ، مي گفت : « چه گويم كه نا گفتنم بهتر است » !! و حال بنده با ديدن عنوان « جان كارگر بي ارزش تر از سطل ماست و دختر بي حجاب » كامنت نويسي را پايان مي دهم و عرايضم را قطع مي كنم ، چيزي نمي گويم و فقط و فقط مي گويم آنجا كه جان انساني -- به فرض كارگري ، -- به آساني به خطر بيفتد و يا از سطل ماستي و از چند رشته مو دختركي كم ارزش تر شود ، با ديده اشكبار و دل سوخته و آه آتشين با خود مي گويم : -- « چه گويم كه نا گفتنم بهتر است » !!
ناشناس۳۲۱۲۵۱۶۱۰:۰۷:۳۱ ۱۴۰۲/۶/۱۴
شما اگر جان وزندگی وشخصیت کارگر واستون مهم بود یکبار فقط یکبار طرح تبدیل وضعیت نیروهای پیمانکاری یا میزان افزایش حقوق سالیانه کارگران با توجه به تورم رو پیگیری میکردید، کلا میخواهید از همه چیز بهره برداری سیاسی بکنید. استخوان کارگران زیر فشار مشکلات اقتصادی داره خرد میشه متاسفانه فریاد رسی نیست که نیست، شما برنامه هفتم ارائه شده توسط دولت به مجلس رو نگاه کنید ضد کارگری ترین برنامه ای که ممکن بود را نوشتند، فقط صبح تا شب کارتون شده ارائه دستاوردهای خیالی دولت که هیچ یک گره ای از مشکلات زندگی جامعه کارگری رو باز نمیکنند.
ناشناس۳۲۱۲۵۱۸۱۰:۰۹:۴۳ ۱۴۰۲/۶/۱۴
ونكي برگشت به تنظيمات كارخونه، تنها مقاله انتقاديش هم بخاطر فشاري بود كه موقع ثبت نام بچه ش درست شده بود
ناشناس۳۲۱۲۵۲۱۱۰:۱۳:۰۴ ۱۴۰۲/۶/۱۴
نگارنده محترم خودت بهتر میدانی که حادثه فوت کارگران معدن اگرچه بسیار تلخ و براستی ناگوار، اما یک حادثه بوده اما سطل ماست و اخراج اساتید حادثه نیست یک نگاه است یک برنامه است نگاه و برنامه ای که مستقیما بخش قابل توجهی از جامعه را در معرض تهدید قرار میدهد یا اینکه آثار ناگواری در مسیر توسعه و پیشرفت کشور میتواند به بار آورد. متاسفانه دو گروه چپ و راست مشغول کشمکش قدرتند و هر طیف صرفا منافع خود را معیار قرار داده. هر دو گروه از ملت و جمهور عبور کرده اند منتها یکی یک جور و دیگری جور دیگر و متناسب با منافع خودش. اگر چپیها دنبال رفع تحریمند نه برای مصلحت ملی که برای منافع باند خودشان است و اگر راستیها در عمل و برخلاف گفتار ظاهری بدنبال حفظ تحریمند هم دلایلش منافع این باند است.
ناشناس۳۲۱۲۵۲۲۱۰:۱۳:۳۸ ۱۴۰۲/۶/۱۴
در ریاکاری این گروهک اصلاح طلب شک نداریم
ناشناس۳۲۱۲۵۶۴۱۰:۴۳:۲۵ ۱۴۰۲/۶/۱۴
در ریاکاری جناح اصولگرا شک ندارید !؟ الان که حادثه رخ داده اصولگراها سرکار هستند ولی به جای قبول مسئولیت حادثه در پی فرفکنی هستند !! این ریاکاری نیست ؟!
ناشناس۳۲۱۲۶۶۲۱۱:۵۳:۱۴ ۱۴۰۲/۶/۱۴
عوامفریبی و سیاسی کاری ویژگی بارز مدعیان اصلاحات است.
ناشناس۳۲۱۲۶۹۰۱۲:۱۱:۳۰ ۱۴۰۲/۶/۱۴
قبیله شما کارشکن و مانع بزرگی در راه توسعه کشور است.
ناشناس۳۲۱۲۹۱۹۱۴:۴۱:۵۹ ۱۴۰۲/۶/۱۴
قبیله آن هرچی باشد برای دشمنان ایران غش نمی کنند حتی آب خوردن!
ناشناس۳۲۱۳۳۶۵۱۸:۱۶:۵۴ ۱۴۰۲/۶/۱۴
قبیله حضرت عالی هموارکننده راه اشوب و تحریم و فتنه و شکاف و دو قطبی و حمله به منافع عموم ملت است
ناشناس۳۲۱۲۵۲۴۱۰:۱۵:۳۲ ۱۴۰۲/۶/۱۴
اصولگرا ها را قبول ندارم ولی اصلاح طلبان نشان دادند که برای نشستن سر سفره انقلاب و برداشتن میوه های ان از هیچ فرصتی کوتاهی نمیکنند. خاتمی و هاشمی و روحانی مصیبتی برای کشور درست کردند که سالها باید تاوان ان را بدهیم
ناشناس۳۲۱۲۵۲۸۱۰:۱۷:۱۶ ۱۴۰۲/۶/۱۴
آقای ونکی مگر برای شما جان کارگران ارزش دارد کدام مقاله را در مذمت کم بودن حقوق کارگران نگارش کردید ایا وقتی دولت کمتر از یک سوم تورم حقوق کارگران را افزایش داد ناراحت شدید و مانند حجاب برای آن مقاله چاپ کردید! آیا برای حوادث قبلی معادن یقه پاره کردید! مدتها است که مردم و کارگران بازیچه جناح های سیاسی هستند !!! من متخصص ایمنی صنعتی هستم هر روز به خاطر علل مختلف منجمله کمبود سرمایه گذاری ، فرسوده بودن زیر ساختها، کمبود بودجه، خصوصی سازی و شخصی سازی، عدم نظارت دولت !!!، رانت، تحریم، فساد و .... حوادث رخ می دهد ولی برای هیچ جناحی مهم نیست . آیا به اینکه دولت مردمی حداقل حقوق را یک سوم سبد معیشت تعیین می نماید انتقاد دارید ؟! آیا به فساد در ارایه مجوز و عدم نظارت انتقاد دارید؟!!!
ناشناس۳۲۱۲۵۲۹۱۰:۱۸:۱۳ ۱۴۰۲/۶/۱۴
اگه در کره مریخ هم اتفاقی بیوفته،اقای ونکی به اصلاح طلبان ربط میده،غافل از اینکه همه سر و ته یه کرباسند
ناشناس۳۲۱۲۵۳۰۱۰:۱۸:۵۱ ۱۴۰۲/۶/۱۴
واقعا انگار شما یک سری چیزها رو کلا متوجه نمیشید. روز و شب با این موضوع حجاب روی اعصاب و روان مردم راه میرید بعد هم شاکی هستید که چرا مردم به موضوعات دیگه اهمیت نمیدن!!! واقعا اگر خیلی نگران این موضوعات هستید بهتره برید از مسئولین بپرسید که چرا کشور رو ول کردند چسبیدن به حجاب؟ چون به نظرم این سوال اساسی تریه!!!
ناشناس۳۲۱۲۵۳۲۱۰:۲۱:۲۴ ۱۴۰۲/۶/۱۴
چون اربابانشان از آن ور آب هرچی دیکته کنند همان را در رسانه ها بزک میکنند. بخاطر همین نباید به شلوغ کاریشان در رسانه ها و فجازی توجهی کرد چون واقعا در واقعیت عددی نیستند.
ناشناس۳۲۱۲۵۳۳۱۰:۲۱:۴۹ ۱۴۰۲/۶/۱۴
همه چیز مهم است ولی در جامعه هر کاری اولین بارش بیشتر سرو صدا می کنه بعد عادی می شود الان هرچی می خواهید سر هم ماست بکوبید دیگه چندان اتفاقی نمی افتد جامعه سرو صدا می کند که شاید دولتمردان کاری انجام دهند ولی وقتی اتفاقی نمی افتد دیگر سرو صدایی بلند نمی شود چون آب در هاون کوبیدن است.
عمران۳۲۱۲۵۳۴۱۰:۲۲:۱۱ ۱۴۰۲/۶/۱۴
این دو مقوله متفاوت هستند، یکی امری فنی مربوط به ایمنی معادن و ضعف قوانین مربوط به حفظ جان کارگران است که نشان از ناکارآمدی دولت در اعمال قوانین مربوط به ایمنی کار دارد. در اکثر کشورها اعمال قوانینِ ایمنی کار به شکل جدی جلو حوادث اینچنینی را میگیرد. اما مساله پوشش عرفی یک مساله سیاسی است که برخلاف گفته ی نویسنده محترم اصلا امر کم اهمیتی هم نیست و اتفاقا کل کشور ما پارسال همین موقع بخاطر مساله ی پوشش دچار بحران شد.
ناشناس۳۲۱۲۵۳۵۱۰:۲۲:۳۹ ۱۴۰۲/۶/۱۴
آقای ونکی یک سئوال برای جنابعالی آیا حجاب دختر این کارگران مهم است یا جان پدر معدنچی ؟!!! اگر می گویید جان پدر معدنچی چرا از مجلس سئوال نمی کنید که چرا در پی تصویب قوانین موثرتر برای پیشگیری از حوادث نمی رود و الویت را حجاب دختر قرارداده ؟!!! چرا از دولت سئوال نمی کنید که چرا بر حقوق کارگران نظارتی ندارد و ایمنی را رها کرده و به حجاب دختر چسبیده ! در این دولت بیشترین فاصله بین سبد معیشت با حداقل حقوق ایجاد شد و در تورم 60 درصدی برای حمایت از سرمایه داران حقوق 20 درصد افزایش یافت
ناشناس۳۲۱۲۶۷۳۱۲:۰۰:۲۹ ۱۴۰۲/۶/۱۴
خدا دهنت رو طلا بگیره .
ناشناس۳۲۱۲۹۲۵۱۴:۴۴:۴۰ ۱۴۰۲/۶/۱۴
اولا وقتی برای آن آشوب درست می کنید تغییر قانون (که اجرا نمی شد) هم ممکن هست روی بدهد تا جوابگو باشد دوم اینکه افزایش حقوق باید طو ری بشد که تورم خاصی درست نکند سوم اینکه در مورد ایمنی کار قوانین وجود دارد
ناشناس۳۲۱۲۵۳۸۱۰:۲۴:۵۰ ۱۴۰۲/۶/۱۴
یعنی دولت سید محرومان و مجلس انقلابی رو که وظیفه‌شونه به این امور رسیدگی کنن و نمیکنن رو ول کردی گیر دادی به بازی‌های جناحیتون؟
ناشناس۳۲۱۲۵۴۰۱۰:۲۶:۰۵ ۱۴۰۲/۶/۱۴
جون كارگر و رفاه و معيشتش براي تو هم مهم نيست ونكي؛ فقط مدح و ثناي دولت فعلي و كوبيدن همه اقدامات دولت قبل انگار دولت قبل از آمريكا اومده؛ دولت قبل را رهبري تنفيذ حكم كردن برادر.
ناشناس۳۲۱۲۵۹۴۱۰:۵۹:۵۵ ۱۴۰۲/۶/۱۴
دولت قبل که کلا تعطیل بود حتی توان تامین برق مصرفی کشور را نداشتن.
ناشناس۳۲۱۲۶۴۱۱۱:۴۰:۴۴ ۱۴۰۲/۶/۱۴
نه جانم تعطیل نبود تعطیلش کردید. دولت روحانی تا قبل از خارج شدن ترامپ از برجام روی روال بود. اما جناح شما با گرا دادن به ترامپ او را تشویق به خروج از برجام کرد. تا مردم از صندوق رای فاصله بگیرند و دار و دسته شما همه مناسب حاکمیتی را در دست بگیرند.
ناشناس۳۲۱۲۷۶۴۱۳:۰۸:۳۵ ۱۴۰۲/۶/۱۴
قول روحانی به موگرینی برای ماندن در برجام باعث شد تا ترامپ با خیال راحت از برجام خارج بشود.
ناشناس۳۲۱۲۷۶۸۱۳:۱۰:۴۱ ۱۴۰۲/۶/۱۴
در سالهای 92 تا 97 قبل از خروج ترامپ از برجام 5 هزار کارخانه از جمله ارج و ازمایش و پارس الکتریک و روغن نباتی قو و غیره تعطیل شدند و نرخ بیکاری افزایش یافت.
ناشناس۳۲۱۲۷۷۰۱۳:۱۱:۴۶ ۱۴۰۲/۶/۱۴
روحانی پاسخگو باشد چطور ترامپ بی هیچ هزینه ای از برجام خارج شد و تحریمها را تشدید کرد ؟!
ناشناس۳۲۱۲۷۷۲۱۳:۱۳:۳۷ ۱۴۰۲/۶/۱۴
ترامپ از برجام خارج شد و تحریم ها را تشدید کرد تا برجام های موشکی و نظامی و منطقه ای برسد گویا برجام هسته ای زیر زبان شون مزه کرده بود !
ناشناس۳۲۱۲۷۷۳۱۳:۱۴:۱۷ ۱۴۰۲/۶/۱۴
برجام یک تکه کاغذ پاره بی ارزش بود زیرا ضمانت اجرایی نداشت.
ناشناس۳۲۱۲۸۰۴۱۳:۲۹:۲۶ ۱۴۰۲/۶/۱۴
اون کسانی که میگفتن امضاء جان کری تضمین است !!! باعث نابودی برجام شدند چون برجام تضمین نداشت.
ناشناس۳۲۱۲۹۳۰۱۴:۵۰:۵۸ ۱۴۰۲/۶/۱۴
به خاطر همین هست طیفی که برای ایران کار نمی کند و دنبال اطاعت از غرب هست نباید در راس بیاید چون رهبری به رای داده شده احترام می گذارد در ضمن خطاب به شمایی که گفتی قبل ترامپ و گرا، برای چندمین بار تذکر به شما یاد آوری می شود، پلمپ و بتن ریزی طبق برجام حتی تا یکی دوسال بعد از خروج امریکا از برجام اجرا می شد در دولت وقت چیزی که واقعا عجیب بود توازن ایجاد نمی کرد در ضمن آمریکا دنبال برجام های بعدی بود و به خاطر همین زد زیرش تا به آنها هم برسد چون ایران قبول نمی کرد و دولت وقت آیا توازن ایجاد نمی کرد تا آن اهداف آمریکا را محقق کند؟!!!
ناشناس۳۲۱۲۵۴۴۱۰:۲۷:۴۰ ۱۴۰۲/۶/۱۴
دیدگاه های آقای ونکی معیار صحیح بودن موضوع است البته وقتی دقیقا بر عکس بخوانید .
ناشناس۳۲۱۲۵۴۵۱۰:۲۷:۴۲ ۱۴۰۲/۶/۱۴
همین ونکی و سایت الف دائما آمارهای من درآوردی دولت در زمینه کاهش تورم و گل و بلبل بودن کشور رو با ذوق مقاله میزنه، مثلا خیلی دلش واسه کارگرا میسوزه؟؟؟!
ناشناس۳۲۱۲۵۴۹۱۰:۳۰:۵۱ ۱۴۰۲/۶/۱۴
اقای ونکی شما که به همه میتوپی مییشه بفرمایی چه دردی از مردم دوا کردی؟ کی کنار مردم بودی؟ میشه تمام رفتارهای متناقض خودت رو هم لیست کنی که خلوص نیتتون که به قول خودتون برای ما اظهر من الشمسه برای همه اظهر تر بشه؟
ناشناس۳۲۱۲۹۲۶۱۴:۴۵:۵۱ ۱۴۰۲/۶/۱۴
دوست عزیز جناب ونکی خودش را به خواب زده نمی شه بیدارش کرد.
ناشناس۳۲۱۲۵۵۲۱۰:۳۴:۲۳ ۱۴۰۲/۶/۱۴
آقای سعید ونکی برای خود تو و دوستان تو کارگران چقدر ارزش دارن ؟!!! چند تا مقاله برای حجاب زدی؟ چند تا مقاله برای حق و حقوق کارگران زدید!!
ناشناس۳۲۱۲۵۵۶۱۰:۳۹:۴۱ ۱۴۰۲/۶/۱۴
من یک سئوالی از ونکی دارم واقعا هدف شما از این مقالات چیه !! هر مقاله ای که میزنی بیشتر مردم از خودت، فکرت، جناح اصولگرا، نظام و ... دور می کنی بیشتر میفهمند که برای رسیدن به قدرت حاضرید هر کاری کنید و اعتقاد دارید که هدف وسیله را توجیه می کنه
ناشناس۳۲۱۴۶۱۰۰۸:۴۶:۰۷ ۱۴۰۲/۶/۱۵
برای این هست که یک مقدار از شست و شوی مغزی فاصله بگیری
ناشناس۳۲۱۲۵۵۹۱۰:۴۰:۳۷ ۱۴۰۲/۶/۱۴
دولت و مجلس و قوه قضائیه دربست در دست یک گروهه. اگر مالک و بهره بردار معدن تخلفی کرده برن حق کارگرا رو بگیرن. الان وزارت صنعت و معدن و تجارت و وزارت کشور دست کیه؟
ناشناس۳۲۱۲۹۳۶۱۴:۵۲:۲۲ ۱۴۰۲/۶/۱۴
اگر یک دست می بود که اینقدر برای وزرا در این مدت کم دردسر درست نمی شد توسط مجلس
ناشناس۳۲۱۲۵۷۲۱۰:۴۶:۲۵ ۱۴۰۲/۶/۱۴
تا اصلاح طلبی هست فتنه و اشوب هم هست شک نکنید
ناشناس۳۲۱۲۵۷۴۱۰:۴۷:۳۵ ۱۴۰۲/۶/۱۴
آقای ونکی تفاوت مشکلاتی که به عمد توسط حکومت ایجاد میشود و آنهایی که با قصور اتفاق می افتد را نمیداند؟ تشویق افراد به برخورد خودسرانه با دیگران به بهانه حجاب توسط بعضی مقامات و بروز حادثه در معدن از یک جنس است؟ بهتر است برای کوبیدن جناح مقابل کمی ابتکار به خرج دهید
ناشناس۳۲۱۲۵۷۶۱۰:۴۷:۵۹ ۱۴۰۲/۶/۱۴
چرا قلمتو نمی چرخونی سمت حکومت که چرا کارگر باید تو یه شرایط نا ایمن کار کنه که کشته بشه رفتی به بیراهه نویسی
ناشناس۳۲۱۲۵۸۰۱۰:۵۰:۳۹ ۱۴۰۲/۶/۱۴
به جای اینکه به دولت و مسئولان حاضر حمله کنه به جناح مقابل که هیچ تریبونی ندارند و رسانه های آنها توقیف میشه ،می تازد !شما هم به زودی استاد دانشگاه میشی !
ناشناس۳۲۱۲۵۸۱۱۰:۵۰:۵۷ ۱۴۰۲/۶/۱۴
شما هم داری دقیقا همون کار رو انجام میدید عده ای کارگر جان عزیزشان از دست رفته است به جای اینکه تمرکزتان را بر مطالبه ارتقای بهداشت و ایمنی محیط کار قرار دهید قلم فرسوده اید تا از مرگ این عزیزان برای کوبیدن جناح رقیبتان استفاده کنید.
ناشناس۳۲۱۲۵۸۲۱۰:۵۱:۴۵ ۱۴۰۲/۶/۱۴
هیچ گروه و فردی جوابگوی دستان پینه بسته کارگران نیست
علی۳۲۱۲۶۰۱۱۱:۰۵:۰۰ ۱۴۰۲/۶/۱۴
آقا امروز خب یک فاجعه دیگه هم از دامغان اومده و اون هم بنزین پاشی دو جوان افغانستانی روی بانوان دامغان بود، ظاهرا این دو حیوان وحشی رو دستگیر کردن ولی سوال اینه که مسوولین به خواب رفته این مملکت کی میخوان بیدار بشن و ببینن که مهاجرین بیشمار افغان مملکت رو به گند کشیدن؟ ایران ظرفیتی برای افغانها نداره.
امیر۳۲۱۲۶۱۵۱۱:۱۶:۱۸ ۱۴۰۲/۶/۱۴
حالا اگر اصلاح طلبها موضعگیری می کردنند نویسنده نمی گفت اینها از یک اتفاق معمولی بهره برداری سیاسی می کنند.
ناشناس۳۲۱۲۶۱۶۱۱:۱۶:۳۷ ۱۴۰۲/۶/۱۴
مردم از اصلاح طلبان و اصولگراها بیزار هستند.
ناشناس۳۲۱۲۶۲۳۱۱:۲۰:۰۶ ۱۴۰۲/۶/۱۴
سایت الف !!! رئیسی در شهریور ماه 1400 در جمع معدنچان قول دارید در جهت تامین رفاه و معیشت و ایمنی معدنچیان کار کنه به وعده هاش عمل کرده !!! اگه جان کارگر مهم هست چرا مجس به جای توجه به ایمنی و معیشت کارگران فکر و ذکرش گرفتن شاسی بلند و قانون حجاب هست !!! مردم نه شما را خوب میدانند نه اصلاح طلبان را با این مقالات هم شما خوب نمی شود
ناشناس۳۲۱۲۶۳۰۱۱:۳۱:۰۸ ۱۴۰۲/۶/۱۴
الف عزیز: این جناب ونکی واقعی هست؟ برای برخی نوشته ها آدم شک میکنه به سواد و سطح تحلیل و برداشت یک نفر از یک اتفاق.
ناشناس۳۲۱۲۷۳۲۱۲:۴۲:۰۳ ۱۴۰۲/۶/۱۴
الف عزیز مدتی میشه که از دایره انصاف خارج شده
علی۳۲۱۲۶۴۵۱۱:۴۴:۳۸ ۱۴۰۲/۶/۱۴
اتفاقا نقطه مشترک همین جا است چرا معدن چی عریز تجهیزات ندارد .
ناشناس۳۲۱۲۸۰۳۱۳:۲۸:۵۸ ۱۴۰۲/۶/۱۴
چون اقا زاده با رانت صاحب مملکت شدن برای پول بیشتر دارن از کارگران برده کشی میکنن به جای گرفتن حق کارگران نگران قدرت هم گروهی های خود هستن من کارگر معدنم هر بلای بخوان سر کارگر میارن از ترس اخراج و سیر کردن شکم زن و بچه مجبور به اطاعت هستیم فریاد رسی نیست.
ناشناس۳۲۱۲۶۵۴۱۱:۴۸:۱۹ ۱۴۰۲/۶/۱۴
جناب ونکی دوباره قلم فرسایی کردن البته مردم هم در کامنت ها جوابش رو خوب دادن. ونکی جان احساست چطوره از این همه لطف و محبتی که مردم نسبت به شما و قلم شما دارن؟ بابا بخدا اگه یک تیکه سنگم میبود یک ذره تکونی بخودش میداد میگفت راه و روش قلم زدنم رو عوض کنم وقتی این همه احساس محبت رو میبینم
ناشناس۳۲۱۲۶۶۳۱۱:۵۳:۳۹ ۱۴۰۲/۶/۱۴
ونکی اگه یه دفه کامنتهای مردم رو بخونی می فهمی چقدر در اشتباهی .
ناشناس۳۲۱۲۶۶۴۱۱:۵۳:۴۹ ۱۴۰۲/۶/۱۴
ونکی خیلی بهت تبریک میگم. ببین مردم چقدر دوست دارن
ناشناس۳۲۱۲۶۶۹۱۱:۵۷:۴۹ ۱۴۰۲/۶/۱۴
نزدیک انتخابات هست و وظیفه برخی هم داغ کردن بحث پوسیده و بی مصرف اصولگرا و اصلاح طلب. منتها دوستان این مقدار درک و بینایی هم ندارن که مردم از این بحث عبور کردن.
ناشناس۳۲۱۲۶۸۰۱۲:۰۲:۵۱ ۱۴۰۲/۶/۱۴
اتفاقا آن کارگران با جون و دل تو شرایط سخت با مزد کم کار میکنند، واقعیت اینه که مردم و کارگران سازندگان و مالکان ثروت و منابع کشور هستند ولی خوب امثال ونکی اسم این ثروت را گذاشتند: سفره نظام!
سعید۳۲۱۲۶۹۱۱۲:۱۳:۱۱ ۱۴۰۲/۶/۱۴
اصلاح طلبان در ایران نماینده سرمایه داری منفعت طلب پر رو و پر ادعا هستند و اصولگرایان نماینده قشر تازه به دوران رسیده نابلد سر در گم با ظاهری مذهبی هیچکدام از این دو گروه هم سیاستهای کلی طیفی که توش قرار داره رو نمیدونه، چه برسه به شناسایی جزییات و رسوندنش به مرحله اجرا.
امید یاوری دارانی۳۲۱۳۱۵۸۱۶:۳۱:۰۳ ۱۴۰۲/۶/۱۴
اما گاهی هر دو بخوبی می دانند چگونه بر موج سوار شوند و منفعت کلان مالی ببرند و ملت را در تنگنا قرار دهند.
ناشناس۳۲۱۲۷۰۱۱۲:۲۲:۴۹ ۱۴۰۲/۶/۱۴
تقریبا همه متخصص ونکی شناسی شده ایم. کافیست دو سطر از مطلب را بخوانید و تشخیص دهید که نگارنده آقای ونکی هستند یا خیر. مطیع در مقابل جریان قدرت و متهاجم در مقابل جناح از کار افتاده. منابع خارجی از طریق رسانه های پر قدرتی که ساخته اند نظرشان را در قالب خبر، گزارش و .... به گوش دنیا رسانده یا بهتر گفته باشم به خورد دنیا می دهند.
ناشناس۳۲۱۲۷۰۵۱۲:۲۶:۰۸ ۱۴۰۲/۶/۱۴
باید به سیاسی کاری همه جناح ها پرداخت اما واقعا این اصلاح طلبها موجودات زرنگ و فرصت طلبی هستند
ناشناس۳۲۱۲۷۰۷۱۲:۲۹:۱۱ ۱۴۰۲/۶/۱۴
98% مطلب ایشان برای کوبیدن رسانه های اصلاح طلب بوده و برای خالی نبودن عریضه اشاره مختصر و گذرایی به رسانه های اصولگرا کرده. آقای ونکی رسانه ملی در دست کدام جناح است؟ دولت در دست کدام جناح است؟ مجلس در دست کدام جناح است؟ قوه قضاییه در دست کدام جناح است؟ خب بسم الله اقدام بفرمایید.
ناشناس۳۲۱۲۷۱۱۱۲:۳۴:۰۸ ۱۴۰۲/۶/۱۴
یادمون نمیره که قبل انتخابات نود و شش وقتی معدن یورت ریخت حسن روحانی با ماشین شاسی بلند و بدون اینکه از ماشینش پیاده بشه برای گرفتن رای رفت به اونجا و نمایش بازی کرد این واقعیت اصلاح طلب هاست که فقط میخان از کارگرها استفاده تبلیغاتی کنند
ناشناس۳۲۱۲۹۷۲۱۵:۱۵:۵۰ ۱۴۰۲/۶/۱۴
اصولگرا ، اصلاح طلب ، دو روی یک سکه اند.
ناشناس۳۲۱۴۶۱۵۰۸:۴۷:۵۲ ۱۴۰۲/۶/۱۵
اینجا که رو دست می خورید دو روی سکه هستند؟!
ناشناس۳۲۱۲۷۱۳۱۲:۳۴:۱۵ ۱۴۰۲/۶/۱۴
آقای ونکی! تیتر مطلبتان نشان می دهد که برای شما ارزش انسان بر اساس ظاهر و داشتن حجاب یا نداشتن آن است وقتی که سطل ماست و دختر بی حجاب را در یک طرف ترازوی ناعادلانه خود قرار داده اید. جان کارگر و دختر بی حجاب و ارزش کارگر و دختر بی حجاب فارغ از تقسیم بندی ذهن من و شما یکسان است و قابل قیاس با سطل ماست نیستند!
ناشناس۳۲۱۲۷۲۳۱۲:۳۸:۲۶ ۱۴۰۲/۶/۱۴
حالا جالبه که حتا در این مقاله هم هیچ تلاشی برای مطالبه ی حقوق کارگران یا ارائه ی پیشنهادی برای بهتر شدن وضعیت معیشت و شرایط کاری کارگران از خود نشان نمی دهد و تمام سعی اش بر این است که از خون به ناحق ریخته شده کارگران به سود کوباندن جناح سیاسی مخالف سوء استفاده کند و لا غیر. اسم این را چه می گذارید شما؟
ناشناس۳۲۱۲۷۳۰۱۲:۴۰:۳۲ ۱۴۰۲/۶/۱۴
چه ربطی به هم داشت؟
ناشناس۳۲۱۲۷۴۵۱۲:۵۴:۱۱ ۱۴۰۲/۶/۱۴
فقط فرار به جلو دارید مواظب پرتگاه باشید!!!
ناشناس۳۲۱۲۷۶۷۱۳:۱۰:۳۹ ۱۴۰۲/۶/۱۴
اقای ونکی نویسنده مطالب در روز های گذشته نیز فقط بر زخم های مردم نمک میپاشد از خدا می طلبم ایشان را به راه راست هدایت کند و اگر قابل اصلاح نیست به افغانستان مهاجرت و برای طالبان مطلب بنویسد
ناشناس۳۲۱۳۶۳۹۲۰:۳۶:۵۷ ۱۴۰۲/۶/۱۴
گل گفتی
ناشناس۳۲۱۲۷۶۹۱۳:۱۰:۴۵ ۱۴۰۲/۶/۱۴
بی حجابی حرام شرعی و سیاسی است. کسانی که اعتقادی به این فتوای ولی فقیه ندارند تو عرصه سیاسی هم جایی ندارند. جمهوری اسلامی از حجاب عبور نخواهد کرد.
ناشناس۳۲۱۲۸۴۰۱۳:۵۷:۵۴ ۱۴۰۲/۶/۱۴
خیلی جالب که از یک میلیارد مسلمان فقط شماها و طالبان به این نتیجه حرام شرعی رسیدید ! چرا در عربستان پاکستان و ترکیه و مالزی و کویت و قطر و امارات لبنان سوریه حجاب اجباری نیست ؟ چرا زمان پیامبر کنیزها حجاب نداشتن ؟
ناشناس۳۲۱۲۹۴۰۱۴:۵۳:۵۶ ۱۴۰۲/۶/۱۴
چون خدا گفته کنیز حجابش مقابل اربابش ایرادی ندارد نباشد در ضمن ملاک ما قوانین خدا هست و نه کشورهای دیگر که در این یکی دو سده با رواج تفکر فمینیستی خام شدن
ناشناس۳۲۱۳۰۰۱۱۵:۲۳:۳۸ ۱۴۰۲/۶/۱۴
خدا قانون حجاب اجباری نداره این قوانین من دراوردی شماست ! اگه داشت در همه کشورهای مسلمان اجرا میشد مثل غذای حرام و حلال !
ناشناس۳۲۱۳۱۱۶۱۶:۱۰:۵۴ ۱۴۰۲/۶/۱۴
اولا در قران چیزی به نام اختیار نداریم اگر قبول کردی قوانین آن هم لازم هست این که رعایت نکنی بحث آن چیز دیگر می شود دوم هم در کجای قران گفته نماز چند رکعت هست؟ لخت مادرزادی مجازات دارد؟و...
آریایی۳۲۱۴۱۹۲۰۱:۱۵:۲۹ ۱۴۰۲/۶/۱۵
حجاب قانونه وهمینیه که هست
ناشناس۳۲۱۵۰۴۰۱۱:۵۶:۲۱ ۱۴۰۲/۶/۱۵
حقوق معادل تورم قانون نیست؟ رفراندوم قانون نیست؟
ناشناس۳۲۱۲۷۹۱۱۳:۲۴:۱۲ ۱۴۰۲/۶/۱۴
اقای نویسنده که تریبون داری و انچه را که رضایت قدرت تون هست نقد میکنی اصلا برای ما مردم اصلاح طلب و اصولگرا فرقی ندادن همشون دنبال قدرت هستن یه سر به اداره کار یا تامین اجتماعی بزن تا ببینی چه حقی از کارگران ناحق میکنن برای درخواست سنوات کارم که کارگر تونل هستم به تامین اجتماعی مراجعه کردم ۷نفر خانم و اقا پشت میز بدونه مشتری نشسته بودن با سلام و خم شدن مثل رعیت تقاضا کردم سنوات کاری مرا پرینت کنن هر کدام به دیگری هل دادن منو و نفر اخر گفت برو بغل تامین اجتماعی کافی نت هست اقدام کن ۱۰۰هزار تومن ناقابل دادم تا پرینت گرفتم کارگر نون حلال میخوره شما بجای جنگ قدرت و یقه همو گرفتن دنبال حق کارگر باشید
ناشناس۳۲۱۲۸۳۶۱۳:۵۳:۲۰ ۱۴۰۲/۶/۱۴
آقاي ونكي اينطور مطلب مي نويسد تا تعداد بازديد كننده و كامنت ها بيشتر شود ! زياد جدي نگيريد
ناشناس۳۲۱۲۸۴۱۱۳:۵۸:۰۶ ۱۴۰۲/۶/۱۴
خیلی جالبه که از یک میلیارد مسلمان فقط شماها و طالبان به این نتیجه حرام شرعی رسیدید ! چرا در عربستان پاکستان و ترکیه و مالزی و کویت و قطر و امارات لبنان سوریه حجاب اجباری نیست ؟ چرا زمان پیامبر کنیزها حجاب نداشتن ؟
ناشناس۳۲۱۲۸۴۹۱۴:۰۲:۳۴ ۱۴۰۲/۶/۱۴
نویسنده اگر کمی بهتر نگاه می کرد بود متوجه می شد که این مطلب دقیقا خودشان و جریان حاکم و دولت را زیر سوال می برد. تمام کانالهای تلویزیون، تمام رسانه های طرف خودشان هستند که به شدت مشغول موضوعات دیگری هستند و جان کارگران و حوادث اینچنینی برایشان هیچ اهمیتی ندارد. در ضمن در حال حاضر اگر کسی باید مورد انتقاد قرار گیرد که چرا به معیشت و ایمنی کارگران توجهی ندارد دولت و جریان مستقر است. اگر رسانه ها این موضوع را با شدت بیشتر از ظرفیت آن منعکس کنند هیچ چاره ای بجر انتقاد از سیستم و نظام و دولت لابد نخواهند داشت که آنهم شما را برآشفته می کند.
ناشناس۳۲۱۲۸۵۶۱۴:۰۶:۳۱ ۱۴۰۲/۶/۱۴
انشالله مدعیان اصلاح و فتنه گران سبز در دنیا و اخرت جواب اقدامات خود را پس دهند
محمد۳۲۱۲۸۵۹۱۴:۰۷:۴۳ ۱۴۰۲/۶/۱۴
جالبه!!!!! این اتفاق در دولت رییسی رخ داده اما الف داره ازش برای زدن اصلاح طلبها استفاده میکنه!!!!!!
ناشناس۳۲۱۲۸۶۵۱۴:۰۹:۳۷ ۱۴۰۲/۶/۱۴
به خاطر همین هست اصلاح طلب و اقمارش نباید دیگر راس بیایند .
ناشناس۳۲۱۲۸۷۱۱۴:۱۲:۱۷ ۱۴۰۲/۶/۱۴
بعضی مواقع به سواد و درک سیاسی و اقتصادی و فرهنگی نویسنده شک می کنم.
ناشناس۳۲۱۲۸۷۴۱۴:۱۳:۲۲ ۱۴۰۲/۶/۱۴
هردوجناح اصولگرا واصلاح طلب دچار بیماری سندرم تنفر از طرفین هستند واغلب مواضع سیاسی آنها ناشی از این مریضی است .
ناشناس۳۲۱۲۸۷۸۱۴:۱۵:۵۹ ۱۴۰۲/۶/۱۴
جناب ونکی نگاهی هم به پایینتر از میدان ونک داشته باشید!!!
من۳۲۱۲۸۹۳۱۴:۲۵:۳۵ ۱۴۰۲/۶/۱۴
با این مقاله ها بر تنفر مردم از خود و جریانات هم فکرتان نیفزائید
مجید۳۲۱۲۹۱۷۱۴:۳۹:۴۱ ۱۴۰۲/۶/۱۴
واقعا از الف به عنوان یک رسانه و اصولگرا انتظار چنین مقالات غیر منطقی را نداریم. اخه چه عقل سلیمی یک حادثه مرتبط با کار و یک پدیده اجتماعی را در کنار هم قرار می دهد تا ار اون یک نتیجه مورد‌نطر خود را اثبات کند.
ناشناس۳۲۱۲۹۶۴۱۵:۱۲:۲۶ ۱۴۰۲/۶/۱۴
چیزی که ما دیدیم مجلس و دولت اصولگرا به جای حل مشکلات مردم و کارگرها دنبال حجاب و موی زن ها هستن !
ناشناس۳۲۱۳۳۶۸۱۸:۱۷:۴۴ ۱۴۰۲/۶/۱۴
مجلس امید تَکرار خاتمی حاصل چی بود؟ عکس با موگرینی ؟
ناشناس۳۲۱۳۱۱۷۱۶:۱۲:۱۲ ۱۴۰۲/۶/۱۴
اگه اصلاح طلبها به این مورد بپردازند، باز هم شما میاید کلی خبرهای مشابه از دنیا میارید که این اتفاق همه حا هست و دوباره اصلاح طلبها دارند فرصت طلبی میکنن
ناشناس۳۲۱۳۲۶۲۱۷:۲۰:۳۰ ۱۴۰۲/۶/۱۴
فرصت طلبی جزو لاینفک اصلاحاتچی هست
ناشناس۳۲۱۳۱۷۸۱۶:۴۳:۰۲ ۱۴۰۲/۶/۱۴
فقط کارگر عزاخون نداره. روزانه بجز سوانح کار در مرگ تدریجی و فقر به سرمی برند. اصلآ چهارده ونیم میلیون کارگر برای این ها بند کفش یک دختر بی حجاب نمیشن. کل کشور رو درگیر بی حجابی کردند که در این هیاهو صدای این بردگان نوین شنیده نشه . از مدعیان حقوق آزادی زن و غیره خبری نیست چون حرف زدن به قضیه کارگران براشان هیچ منفعتی نداره
ناشناس۳۲۱۳۱۹۸۱۶:۵۲:۴۷ ۱۴۰۲/۶/۱۴
اصلاحات باید از طریق مراجع قضایی و وزارت کشور به عنوان یک حزب نامطلوب شناخته بشه و تمام فعالیتهای اون غیرقانونی باشه و مستوجب مجازات قرار گیره اینها از دهه هفتاد تا حالا تیشه و کلنگ دست گرفتند و دارند ریشه های ایران می زنند . اقای اژه ای لطفا با این گروه و حزب برخورد قانونی کنید
ناشناس۳۲۱۳۲۷۹۱۷:۲۵:۱۸ ۱۴۰۲/۶/۱۴
اصلاحات = اشوب تحریم دو قطبی درگیری و هزار مشکل دیگر
صمصام۳۲۱۳۴۱۵۱۸:۴۶:۲۹ ۱۴۰۲/۶/۱۴
برای اصولگرایان چطور ؟ ایا جان کارگران و زندگی و معیشتشان برای انها ارزش دارد ؟ از اصلاحطلبان هیچ خیری ندیدیم بله حق باشماست ...خب از اصولگرایان چطور ؟؟؟
ناشناس۳۲۱۳۴۳۳۱۹:۰۱:۴۹ ۱۴۰۲/۶/۱۴
به نظر میرسه دوستان متوجه سنت کشور شدن وقتی میزان مشارکت در انتخابات بالاست اصلاح طلبان سرکار هستن و برعکس لذا تلاش این دوستان ابتدا حذف کاندیداهای اصلاح طلبان و در مرحله بعد تلاش در جهت کاهش مشارکت مردم هستش ... صد افسوس از این رقابت بیهوده و بی معنی ببینید کشورهای همسایه چیکار میکنن چه برنامه هایی دارن کی به فکر کشوره چرا نمیگیم عربستان رقیب دیرینه ما چند ساله بیشترین رشد اقتصادی رو داره ما چرا نداریم آقای ونکی ؟
علی۳۲۱۴۱۸۱۰۱:۰۶:۰۴ ۱۴۰۲/۶/۱۵
مشارکت بالا وقتیه هردو گروه میان توانتخابات شرکت میکنند نه فقط اصلاحطلبان.اگراحمدی نژاد میومد مشارکت معلوم میشد
ناشناس۳۲۱۳۴۳۷۱۹:۰۴:۱۴ ۱۴۰۲/۶/۱۴
به نظر بهتره دوستان آقای ونکی یه قانون تصویب کنند تو مجلس و ... یکی یکی اصلاح طلبان رو از کشور اخراج کنند بلکه از شر اینا ما خلاص بشیم این عالی میشه
ناشناس۳۲۱۳۸۰۴۲۱:۵۸:۱۱ ۱۴۰۲/۶/۱۴
فکری برای حقوق کارکران کنید
ناشناس۳۲۱۳۸۴۵۲۲:۱۵:۲۸ ۱۴۰۲/۶/۱۴
زن زندگی ازادی اشوب ترور ناامنی
باهر۳۲۱۳۸۵۵۲۲:۱۷:۰۱ ۱۴۰۲/۶/۱۴
در ایران با کارگران زحمتکش و فقیر کرده و بینوا کرده درست مانند سیستم برده داری رفتار می‌شود و حق هیچگونه اعتراضی نخواهند داشت چون اخراج میشوند و در این شرایط وخیم اقتصادی که برای آنها رقم زده اند هیچ فریادرسی ندارند. فقط کار کردن طاقت فرسا با یک نان بخور و نمیر حداقلی که حتی سیر هم نمی‌شوند.ان هم فقط شکم پرکن نه خوراکی که دارای همه ریز مغزیها باشد چون توان خربد آنها را هرگز ندارند
ناشناس۳۲۱۳۹۹۶۲۳:۲۲:۵۴ ۱۴۰۲/۶/۱۴
آقای ونکی! چرا به دولت خرده نمیگیری که این اتفاق در زمان ایشون رخ داده؟! یادتونه که رفقای شما چه بلایی بر سر وزیر راه سابق در مورد اون قطار، در آوردند؟
علی۳۲۱۴۱۷۸۰۱:۰۳:۴۱ ۱۴۰۲/۶/۱۵
اصلاحطلب واصولگرا یکی هستند یکی دردفاع ازبی حجابان وبازیگران سینه چاک میکند وخیلی ماهرانه آشوب برپامیکند وبسیارحرفه ای وزیرکانه والبته از ثروتمندان حمایت میکندواسمشونو اصلاحطلب گذاشتن ومردم کوچکترین اهمیتی برایشان ندارندواصولگراها ناشیانه وباترس وباکمترین حمایت ازمذهبیون سعی درنگهداشتن اونها دارند.این گروه تمام وقت خودشو گذاشته تا جواب اصلاحطلبان واینترآشغال ورسانهای اونور آبی رابدهد وجرات اخراج یک استاد ... راهم بزور داردوهمیشه وقتشونو میگذارند تا جواب مخالفان رابدهند وبیشترمردم براشون اهمیت ندارند واهمیت براشون حفظ خودشون هست.وباترس و فضا دادن به اصلاحطلبان وقت سیاسیشون رامیگذرانند.مثال روحانی وخاتمی هرکسو میخواستند بیرون میکردند باخیال راحت ولی دولت رئیسی حتی تواخراج یه شبه استاد هم مانده.الانم بعددوسال بیشترمدیران ازگروه ثروتمند وغوغا سالار اصلاحطلب هست.درکل هردو گروه حامی ثروتمندان وبیمحل به اکثریت هستند
ناشناس۳۲۱۴۷۶۱۰۹:۵۴:۳۷ ۱۴۰۲/۶/۱۵
از خاطر نرفته که در زمان قبلی ها نیز اتفاقی مشایه رخ داد و آش همین بود و کاسه همین. از منظر دولتمردان ( به اصطلاح خدمتگزاران ملت !!!!) به حرف کارگران در صدر سفره انقلاب قرار دارند. ولی در عمل هیچ‌یک از خدمتگزاران اجازه ندارند در آن قسمت سفره که کارگران نشسته‌اند اسباب پذیرایی فراهم کنند.
ناشناس۳۲۱۵۰۸۲۱۲:۲۴:۳۱ ۱۴۰۲/۶/۱۵
کشته شدن کارگران مظلوم تومعدن چه ربطی به اصلاح طلب داره،به دولت محرومان مربوطه
ناشناس۳۲۱۵۴۶۶۱۶:۰۷:۱۴ ۱۴۰۲/۶/۱۵
این ونکی مصداق تمام عیار عبارت لا لحب علی بل لبغض معاویه هست.
ناشناس۳۲۱۵۶۱۹۱۸:۰۱:۲۸ ۱۴۰۲/۶/۱۵
وای به حال کسی که در این جامعه طبقاتی از حمایت یک گروه سیاسی و یا طبقه تریبون دار برخوردار نباشد. کارش زار است همچون کارگران معدن که هیچ پشتیبان و صدایی ندارند. وای به حال جامعه ای چنین طبقاتی که آینده ای خوش نخواهد داشت علیرغم همه شعارها.
ناشناس۳۲۱۶۰۱۰۰۰:۰۵:۲۲ ۱۴۰۲/۶/۱۶
بی عدالتی در پرداخت حقوق های کارگران و کارمندان و بازنشستگان، دولت به ریال و ناچیز حقوق می دهد از طرف دیگر خرید این اقشار با دلار است، دولت با قطره چکانی حقوق ها جفایی بزرگی در حق اقشار ضعیف جامعه کرده است.
ناشناس۳۲۱۷۱۴۰۱۳:۱۷:۰۸ ۱۴۰۲/۶/۱۷
بی عدالتی در همه سطوح به اوج خود رسیده چه اصلاح طلب چه اصول گرا
yektanetتریبون

پربحث‌های هفته

  1. آقایان «روحانی» و «ظریف»، نظری ندارید؟!

  2. نقد، آری؛ تندروی و توهین نه!

  3. دشواری پزشکیان در «راه» کابینه

  4. دولت و مردم تا دیر نشده کاری کنند...

  5. سردار رضایی: طرح نور تعطیل بردار نیست

  6. مناظر شهری دیدنی کره شمالی

  7. در اداره پست چه خبر است؟!

  8. دقیقا چه زمانی آمریکا خواست با ایران توافق کند؟!

  9. پزشکیان: به همه می گوییم در تشکیل کابینه کمک کنند اما آدمهای خودشان را معرفی می کنند

  10. انتقاد رسانه اصولگرا از اهانت به ظریف در حاشیه نمازجمعه / چرا برخی اعضای شورای شهر منتقد زاکانی شده‌اند؟

  11. نمونه ای از یک دیپلماسی موفق اقتصادی

  12. مرتضوی: تمام بدهی‌های سازمان تأمین اجتماعی را پرداخت کردیم

  13. واکنش وزیر ارشاد به استخدام برادرزاده اش در وزارت بهداشت

  14. صدور کیفرخواست رائفی‌پور/ واکنش زاکانی به تهدید استعفای برخی از اعضای شورای شهر/ ماجرای حمله تندروها به پویانفر

  15. آشی که نباید خیلی شور شود!

  16. تاکید قالیباف بر بررسی علل مشارکت پایین مردم در انتخابات/ یک پیشنهاد خوب به سعید جلیلی

  17. قالیباف: باید دغدغه‌ ۱۴ میلیون نفری که به پزشکیان رای ندادند لحاظ شود

  18. یک سیلی سخت دیگر به صهیونیست ها

  19. واکاوی علت حضور کمرنگ مردم در انتخابات

  20. زن و سیاهپوست بودن رقیب، برگ برنده ترامپ یا عامل شکست او ؟

  21. سخت است آقای پزشکیان ...

  22. با زنجیرزنان بی‌حجاب چه باید کرد؟  

  23. کاپشن پوشیدن پزشکیان یا استفاده او از کت و شلوار چقدر مهم است؟

  24. انسداد ۳۰۰ کیلومتر از مرزهای شرق ایران با دیوارهای ۴ متری

  25. ظریف: قانون اقدام راهبردی در مورد مذاکرات هسته‌ای باید رعایت شود/ آماده گفت‌وگو هستیم

پربحث‌های هفته

  1. آقایان «روحانی» و «ظریف»، نظری ندارید؟!

  2. نقد، آری؛ تندروی و توهین نه!

  3. دشواری پزشکیان در «راه» کابینه

  4. انتقاد رسانه اصولگرا از اهانت به ظریف در حاشیه نمازجمعه / چرا برخی اعضای شورای شهر منتقد زاکانی شده‌اند؟

  5. واکنش وزیر ارشاد به استخدام برادرزاده اش در وزارت بهداشت

  6. صدور کیفرخواست رائفی‌پور/ واکنش زاکانی به تهدید استعفای برخی از اعضای شورای شهر/ ماجرای حمله تندروها به پویانفر

  7. آشی که نباید خیلی شور شود!

  8. تاکید قالیباف بر بررسی علل مشارکت پایین مردم در انتخابات/ یک پیشنهاد خوب به سعید جلیلی

  9. واکاوی علت حضور کمرنگ مردم در انتخابات

  10. سخت است آقای پزشکیان ...

  11. کاپشن پوشیدن پزشکیان یا استفاده او از کت و شلوار چقدر مهم است؟

  12. ظریف: قانون اقدام راهبردی در مورد مذاکرات هسته‌ای باید رعایت شود/ آماده گفت‌وگو هستیم

  13. یک شاخص برای انتخاب اعضای کابینه جدید

  14. دو برابر نیاز کشور اینترنت تامین کردیم

  15. پورمحمدی محتمل‌ترین گزینه برای وزارت کشور دولت پزشکیان

  16. رهبر انقلاب: موفقیت رئیس جمهور و دولت جدید، موفقیت همه ما است

  17. تمجید ضرغامی از عملکرد مخبر/ انتقاد شریعتمداری از شورای راهبری پزشکیان

  18. چینش کابینه؛ سهل اما ممتنع !

  19. نظر حدادعادل درباره تعامل اصولگرایان با پزشکیان/ توضیحات قوه قضائیه درباره محکومیت وزیر سابق کشاورزی

  20. مخبر: پس از جلسه با رهبری، دید دیگری پیدا کردم و مدیر دیگری شدم

  21. پزشکیان: حساب مردم شریفی که به هر دلیلی ناراضی هستند، از دشمنان و بددلان جداست

  22. نظرات برگزیده مخاطبان الف: توهین از جانب هر گروه سیاسی محکوم است/ ظریف قانون اقدام راهبردی را قانون کشور می‌داند/ باید به پزشکیان فرصت داد

  23. تکذیب تماس شمخانی با فرمانده سابق سپاه  

  24. کواکبیان؛ روحانیِ حامی سعید جلیلی را به مناظره طلبید /در هر زمان و هر مکان!

  25. صدور کیفرخواست برای علی اکبر رائفی‌پور/ تحقیقات در مورد موسسه «مصاف» ادامه دارد

آخرین عناوین