آیت الله علم‌الهدی: مردم حق دارند بپرسند چرا وضعیت بازار مرغ و روغن هر روز یک طور است

  4020514109 ۴۰ نظر، ۰ در صف انتشار و ۴۵ تکراری یا غیرقابل انتشار

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی گفت: این ملت زیاده‌خواه نیست. این حق مردم است که سؤال کنند چرا وضعیت مرغ و روغن هر روز به یک حالت است و ثباتی در این بازار وجود ندارد.

آیت الله علم‌الهدی: مردم حق دارند بپرسند چرا وضعیت بازار مرغ و روغن هر روز یک طور است

به گزارش ایسنا و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی امام جمعه مشهد، آیت‌الله سید احمد علم‌الهدی در دیدار با پرویز فتاح، رئیس بنیاد مستضعفان که به میزبانی دفتر نماینده ولی‌ فقیه در خراسان رضوی برگزار شد، با تأکید بر ضرورت تمرکز بر توانمندسازی حاشیه شهر، اظهار کرد: تأکید ما این است که در حاشیه شهر، روند توسعه به صورتی باشد که زمینه را برای گسترش پدیده شوم حاشیه‌نشینی ایجاد نکند. باید حاشیه فعلی شهر توانمند شود، نه اینکه شهر به این مناطق توسعه پیدا کند و پس از آن، دوباره حاشیه جدیدی پیرامون این مناطق شکل گیرد.

وی افزود: یکی از مسائلی که باید در حمایت از معیشت مردم مورد توجه قرار بگیرد، این است که همه‌ چیز محدود به اقتصاد خرد نیست. اینکه شما به یک کسب‌وکار، وام بدهید یا حقوق کارگران را با یارانه افزایش دهید، خوب است اما باید به‌ موازات این سیاست‌های حمایتی خرد، به اقتصاد کلان هم توجه شود و این یارانه‌های نقدی تمرکز بر حمایت از تولید داشته باشد.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی ادامه داد: این ملت زیاده‌خواه نیست. این حق مردم است که سؤال کنند چرا وضعیت مرغ و روغن هر روز به یک حالت است و ثباتی در این بازار وجود ندارد. به همین دلیل است که می‌گوییم باید سفره مردم تثبیت شود و اگر هم یک جنس گران شده، حداقل کارگر و کارمند ما بتواند اطمینان حاصل کند که فردا هم می‌تواند سفره امروزش را برپا کند. اینکه یک دولت مردمی و انقلابی باشد، خیلی خوب است، اما حقیقت این است که مردم از یک دولت مردمی و انقلابی، توقع دارند که بیش از پیش به فکر دنیا و آخرتشان باشد.

علم‌الهدی اضافه کرد: بنا بر تصریح کارشناسان، تمام مشکلات اقتصادی ما قابل‌ حل است. بنابراین اکنون که طیف مدیران همگی سالم و صادق هستند و درآمد نیز به یک بلوغ و شکوفایی رسیده، بهترین فرصت است تا مشکلات مردم یک‌ بار برای همیشه از ریشه حل‌وفصل شود.

بهره‌برداری از ۳۵۰۰ واحد مسکونی تا پایان سال

پرویز فتاح نیز در این دیدار با تأکید بر اینکه رویکرد اصلی بنیاد مستضعفان، فعالیت در راستای سیاست‌های دولت است، گفت: بنای اصلی ما این است که بنیاد مستضعفان در خدمت دولت باشد و به همین دلیل تلاش شده است تا هیچ فاصله‌ای میان قوه مجربه با بنیاد وجود نداشته باشد و هر جا که مسئولان در تکمیل پروژه یا ارائه خدمتی به مردم دچار مشکل شدند، ما به میدان بیاییم و کمک‌حال آنان باشیم.

وی عنوان کرد: تمرکز ما بر روی سرمایه‌گذاری در پروژه‌هایی است که نفع آن‌ها  متوجه تولید ملی و مردم باشد. مثلاً در بحث مسکن، همکاری با کمیته امداد برای ساخت پروژه بزرگ مسکن محرومان را در دستور کار داریم که به ‌موازات فعالیت بنیاد علوی در جریان است. در این باره، امروز عملیات عمرانی بیش از ۳۵۰۰ واحد مسکونی به همت بنیاد مستضعفان در حال انجام است که تاکنون نیمی از آن به بهره‌برداری رسیده و مابقی هم تا پایان سال به سرانجام می‌رسد تا در سال جدید، دوباره پروژه‌های جدیدی آغاز شود.

رئیس بنیاد مستضعفان افزود: علاوه بر این، در خراسان رضوی تاکنون سرمایه‌گذاری قابل‌ توجهی در معدن سنگ‌ آهن خواف صورت گرفته تا کارخانجات فرآوری و کنستانتره محصولات معدنی بتوانند ارزش افزوده برای این معدن ایجاد و سنگ ‌آهن خام را به فرآورده‌ای تبدیل کنند که به نفع صنعت ملی باشد.

وی بیان کرد: برآیند سیاست‌های ما این است که روند توانمندسازی حاشیه شهر سرعت بگیرد. اکنون هم پروژه احداث ۱۰۰ کلاس درس در حال اجراست و به‌ زودی به بهره‌برداری خواهد رسید، اما اصل موضوع مربوط به این است که توسط نهادهای متولی به‌ روشنی اعلام شود که چه نیازهایی، با چه کیفیتی و در چه زمینه‌هایی در حاشیه شهر وجود دارد تا اگر مثلا زمانی توزیع بسته‌های معیشتی در دستورکار بود، اکنون روند مدرسه‌سازی در اولویت امور قرار گیرد.

دیدگاه کاربران

عبدالله۳۱۷۵۸۱۸۲۳:۲۳:۳۲ ۱۴۰۲/۵/۱۴
حاج آقا نیاز به سوال مردم نیست ، وقتی همه اعم از دولت و ملت جواب را می دانند. اگر جواب شما را دادند، جواب مردم را هم خواهند داد!
ناشناس۳۱۷۶۴۴۹۱۲:۳۵:۰۳ ۱۴۰۲/۵/۱۵
حاج آقا حتی در سئوال هم فامیل بازی کرده، مردم حق دارند بپرسند چرا بازار مرغ و روغن هر روز بدتر از دیروز است، نه اینکه هر روز یک جور است!
ناشناس۳۱۷۶۵۱۸۱۳:۱۸:۱۷ ۱۴۰۲/۵/۱۵
دلیلش اینه که معیشت مردم رو به مذاکرات گره نزدند.
علب۳۱۷۵۸۲۶۲۳:۲۹:۲۳ ۱۴۰۲/۵/۱۴
اقای علم الهدی ، مگه یارانه نقدی فقط به کارگران پرداخت میشه که موجب افزایش قدرت خرید انان شده !؟ این یارانه در ازای حذف ارز ترجیحی و گران شدن شدید کالاها و خدمات به همه مردم ایران تعلق گرفت. ضنما ۳۰۰هزار تومن یارانه نقدی، پول نیم کیلو گوشت میشه.
ناشناس۳۱۷۵۸۷۸۰۰:۰۴:۰۶ ۱۴۰۲/۵/۱۵
آقای امام جمعه تنها قیمت مرغ و تخم مرغ بقول شما هر روز یک طور نیست . به لطف بی توجهی مسئولان به مردم قیمت تمام کالاها هر روز یک طور است و الاخر
ناشناس۳۱۷۵۸۸۳۰۰:۰۸:۵۷ ۱۴۰۲/۵/۱۵
حاج اقا اینقدر که به فکر روغن و مرغ مردم هستی ممنونیم اما تو رو خدا اینقدر بخاطر این چیزهای بیهوده خودتو ناراحت نکن!!!!
عمران۳۱۷۵۹۰۶۰۰:۳۰:۱۸ ۱۴۰۲/۵/۱۵
از نظر ایشان مردم فقط حق دارند راجع به نیازهای جسمی و بسیار ابتدایی مانندشکمشان سوال بپرسند. از دیدگاه ایشان مردم صاحب اختیار کشور و تعیین کننده ی مسیر حرکت جامعه نیستند.
ناشناس۳۱۷۵۹۲۴۰۰:۵۱:۲۲ ۱۴۰۲/۵/۱۵
آقای علم الهدی شما و امثالهم هم و غمی جز تداوم حکمرانی ندارید یک نگاهی به خطبه های یک سال گذشته بندازید همش در باره حجاب و عفاف بوده بناچار چند جمله هم در باره معیشت مردم گفته اید.
ناشناس۳۱۷۵۹۴۹۰۱:۲۶:۱۴ ۱۴۰۲/۵/۱۵
چه عجب این آقا یه حقی هم برای مردم قائل شد. البته که منظورش همون مردم «متدین» حامی هست نه بقیه.
ناشناس۳۱۷۶۰۲۴۰۵:۵۱:۰۶ ۱۴۰۲/۵/۱۵
خب جواب این سوال چی میشه و مسئولش کیه؟
ناشناس۳۱۷۶۰۳۳۰۶:۰۷:۱۱ ۱۴۰۲/۵/۱۵
از کی بپرسند؟ از دامادت؟ او پاسخ درست میدهد؟
ناشناس۳۱۷۶۳۲۸۱۱:۰۴:۵۰ ۱۴۰۲/۵/۱۵
جالب است که همه شان از نماینده مجلس و وزیر کابینه و... فقط سوالاتی را که مردم میپرسند تکرار میکنند! یعنی به جای جوابگو بودن دارند سوال مردم را برای مردم روخوانی میکنند!
ناشناس۳۱۷۶۰۳۶۰۶:۲۴:۰۱ ۱۴۰۲/۵/۱۵
ما که نتوانستیم به جواب برسیم ، یکبار هم جناب علم الهدی از دامادش بپرسد و به ما هم بگوید.
ناشناس۳۱۷۶۰۳۷۰۶:۲۹:۰۷ ۱۴۰۲/۵/۱۵
باز هم خوبه که جناب علم الهدی به این جمله رسیدن که مردم حق دارن ناراحت باشن. ان شاء الله شاهد نتیجه های جدیدتر از ایشون هم خواهیم بود.
ناشناس۳۱۷۶۰۴۶۰۶:۵۲:۴۷ ۱۴۰۲/۵/۱۵
از کی باید بپرسند؟
ناشناس۳۱۷۶۰۵۱۰۷:۰۱:۵۶ ۱۴۰۲/۵/۱۵
حالا ما حق داشتیم و پرسیدم کسی هست گوش کنه؟
ناشناس۳۱۷۶۰۷۱۰۷:۳۱:۳۷ ۱۴۰۲/۵/۱۵
شما لطف دارید حاج آقا، البته مردم حق دارند بگویند چرا مرغ و تخم مرغ گران شده است ولی کی پاسخگو است.
ناشناس۳۱۷۶۰۹۱۰۸:۰۰:۰۳ ۱۴۰۲/۵/۱۵
اصلا مردم نباید دغدغه قیمت مرغ و گوشت داشته باشند
ناشناس۳۱۷۶۰۹۳۰۸:۰۱:۰۹ ۱۴۰۲/۵/۱۵
منتظر بودیم شما حق بدهید. مردم متولی زیاد دارند.
ناشناس۳۱۷۶۰۹۴۰۸:۰۱:۳۴ ۱۴۰۲/۵/۱۵
آستان قدس رضوی یکی از نهادهای پولدار کشور است که میتواند گره گشای بسیاری از مشکلات اقتصادی مملکت باشد. از ظرفیتهای آستان قدس برای مهار تورم و افزایش ارزش پول ملی کمک بگیرید
حمید۳۱۷۶۰۹۵۰۸:۰۲:۲۱ ۱۴۰۲/۵/۱۵
از ایشان ممنون که به مردم حق دادند بپرسند چرا
ایرانی۳۱۷۶۰۹۸۰۸:۰۷:۰۴ ۱۴۰۲/۵/۱۵
چندین ساله چنین سخنانی در خصوص معیشت مردم از این حاجی نشنیده بودیم ؟؟
احمد۳۱۷۶۱۰۰۰۸:۰۸:۱۲ ۱۴۰۲/۵/۱۵
بالاخره صدای ایشان هم درآمد ! حالا چرا از آقای فتاح؟! ! مقصر کیه؟
گمنام۳۱۷۶۱۰۳۰۸:۰۹:۱۳ ۱۴۰۲/۵/۱۵
بله حق دارند ولی چه کسی جوابگو میباشد
ناشناس۳۱۷۶۱۱۰۰۸:۱۳:۳۵ ۱۴۰۲/۵/۱۵
چه عجب بالاخره از دید اقای علم الهدی مردم حقی داشتند !!
ناشناس۳۱۷۶۱۵۲۰۸:۵۵:۱۸ ۱۴۰۲/۵/۱۵
دولت اگر درایت داشته باشه باید به هر نحو شده گوشت قرمز و مرغ را سریع وارد و به صورت ارزان در اختیار مردم قرار دهد ، چون این گرانی ها واقعا داره همه را کلافه می کند.
ناشناس۳۱۷۶۱۵۳۰۸:۵۶:۰۴ ۱۴۰۲/۵/۱۵
باز جای شکرش باقیه که تو این زمینه مردم حق سوال دارند..البته دقت کنید فقط مرغ و روغن ...
ناشناس۳۱۷۶۱۸۷۰۹:۲۷:۰۸ ۱۴۰۲/۵/۱۵
ما حق داریم ؟ اگه جای استفاده از تریبون برای مسائل کشور های دیگه به مسائل کشور خودمان می پرداختید نتیجه بهتری گرفته می شد .
ناشناس۳۱۷۶۲۰۶۰۹:۳۶:۴۸ ۱۴۰۲/۵/۱۵
خدا رو شکر حداقل این حق و به ملت میدین که بپرسن چرا اینهمه گرانی
ناشناس۳۱۷۶۲۰۷۰۹:۳۷:۳۰ ۱۴۰۲/۵/۱۵
بپرسن هم خیلی جواب شفاف و عملی می شنون مگه
ناشناس۳۱۷۶۲۴۸۱۰:۱۰:۵۶ ۱۴۰۲/۵/۱۵
از دامادت بپرس
ناشناس۳۱۷۶۲۷۲۱۰:۲۶:۰۲ ۱۴۰۲/۵/۱۵
خدا را شکر که مردم حق پرسش دارند ! ولی آیا مسئولان هم وظیفه پاسخگویی دارند یا به کسی مربوط نیست !
li۳۱۷۶۳۰۱۱۰:۴۹:۲۱ ۱۴۰۲/۵/۱۵
اظهار نظر به ویژه در سطح کلان کشوری در صلاحیت اقتصاد دان های با تجربه است .
ناشناس۳۱۷۶۳۱۰۱۰:۵۵:۵۱ ۱۴۰۲/۵/۱۵
هر چی هم بپرسیم،فقط میگن تقصیر دولت قبلی بوده و داریم اوار برداری میکنیم
ناشناس۳۱۷۶۳۴۳۱۱:۱۸:۲۵ ۱۴۰۲/۵/۱۵
این ملت زیاده‌خواه نیست. این حق مردم است که سؤال کنند چرا وضعیت مرغ و روغن هر روز به یک حالت است و ثباتی در این بازار وجود ندارد. به همین دلیل است که می‌گوییم باید سفره مردم تثبیت شود. حاج آقا این حرفا رو به دامادت بگو.بیچاره فتاح چکاره است؟
ناشناس۳۱۷۶۳۸۴۱۱:۵۳:۴۶ ۱۴۰۲/۵/۱۵
ظرفیت های اقتصادی و سرمایه های آستان قدس رضوی و بنیاد پانزده خرداد و کمیته امداد امام و بنیاد مستضعفان هم باید مانند قرارگاه خاتم النبیا در خدمت توسعه زیرساختها و بقول آقایان مولدسازی قرار بگیرد .اگر درصد کمی از سرمایه های این نهاد ها در جهت دامپروری و دام داری و حمایت و توسعه مرغداری و کشاورزی و صنایع گردد وضع معیشت و قیمتها نیز کنترل و متعادل خواهد شد
امید یاوری دارانی۳۱۷۶۴۶۲۱۲:۳۹:۴۴ ۱۴۰۲/۵/۱۵
حق پرسیدن اهمییت ندارد،آنچه مهم است و بدون نتیجه مانده است پاسخگویی حاکمیت است. دولتهای جدید همیشه دولت قبلی را مقصر می دانند و مجلس نشینان دولتها را ولی مهمتر از همه ملت به خواسته اش نمی رسد. وضعیت اسفناک اقتصاد را درک کنید.
ناشناس۳۱۷۶۴۷۳۱۲:۴۷:۳۸ ۱۴۰۲/۵/۱۵
حالا مثلا با این تیتر خواستید بگید علم‌الهدی از گرانی انتقاد کرده... مردم هوشیارتر از این حرفان.. دوره این بازی ها گذشته..شبتون به خیر
ناشناس۳۱۷۶۴۷۹۱۲:۴۹:۳۶ ۱۴۰۲/۵/۱۵
من نمی دانم کدام کارشناسان هستند که می گویند با شرایط سیاسی و ... کنونی ما تمام مسایل اقتصادی قابل حل است!! اگر چنین است چرا دولت ها کار را به ایشان نمی سپارندکه موضوع اقتصادی مردم حل شود. نکند این کارشناسان مانند کسانی هستند که کنار گود نشسته اند و می گویند لنگش کن ولی موقعی که کار به ایشان سپرده شود کار بدتر از بد می شود. یا اصلا نمی پذیرند که وارد گود شوند!
ناشناس۳۱۷۶۴۹۱۱۲:۵۵:۴۰ ۱۴۰۲/۵/۱۵
تا وقتی رانت قیمتی و ارز هست
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. اقدامی  اشتباه، در زمانی اشتباه تر!

  2. بازی با کلمات

  3. کوچه زیباکلام هنوز تیر چراغ برق دارد؟!

  4. با حلوا حلوا گفتن، دهان شیرین نمی‌شود!

  5. نظرات برگزیده مخاطبان الف: تکرار تجربیات شکست‌خورده درباره حجاب هیچ ثمری ندارد/ زیباکلام به دشمنی اسرائیل با ایران توجه نمی‌کند

  6. اعتراض حواله داران پژو پارس به افزایش قیمت ۴۰۰ میلیونی

  7. هیچ تردیدی در اجرای طرح نور نداریم

  8. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

  9. توافق جدید ایران و آمریکا چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

  10. رئیسی هم به گشت ارشاد تذکر داد؟/ روایت فضائلی از علت تاکید رهبری بر وحدت

  11. یادداشت حسین شریعتمداری؛ دوستانه با برادر فضائلی

  12. گزارش میدانی از طرح نور فراجا

  13. مجلس مقابل این اقدام بایستد

  14. نحوه رفتار متفاوت فروشندگان در برابر پوشش حجاب مشتریان

  15. رادان:‌ طرح نور با قوت ادامه دارد

  16. چرا این همه " در پوستینِ خَلق" می افتیم؟!

  17. این ابهامات مناقشه‌برانگیز را برطرف کنید

  18. تاکید رئیسی بر اجرای قانون عفاف و حجاب

  19. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

  20. وزارت راه در شناسایی خانه‌های خالی مسئول است

  21. واکنش مشاور قالیباف به حواشی اخیر گشت ارشاد/ روایت ظریف از علت عدم مذاکره با ترامپ

  22. حضور حسین حسینی در دادسرای فرهنگ و رسانه با شکایت فراجا

  23. موضع رئیس عدلیه در خصوص ورود فراجا به مسئله حجاب/ اژه‌ای: در قضیه حجاب می‌توانیم بگوییم «کی بود کی بود، من نبودم؟»

  24. به زور کسی را به بهشت نمی بریم اما در برابر ناهنجاریها ایستاده‌ایم

  25. موفقیت ایران در ساخت موتور بنزینی ۶ سیلندر + تصاویر

پربحث‌های هفته

  1. اقدامی  اشتباه، در زمانی اشتباه تر!

  2. کوچه زیباکلام هنوز تیر چراغ برق دارد؟!

  3. با حلوا حلوا گفتن، دهان شیرین نمی‌شود!

  4. نظرات برگزیده مخاطبان الف: تکرار تجربیات شکست‌خورده درباره حجاب هیچ ثمری ندارد/ زیباکلام به دشمنی اسرائیل با ایران توجه نمی‌کند

  5. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

  6. توافق جدید ایران و آمریکا چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

  7. رئیسی هم به گشت ارشاد تذکر داد؟/ روایت فضائلی از علت تاکید رهبری بر وحدت

  8. یادداشت حسین شریعتمداری؛ دوستانه با برادر فضائلی

  9. مجلس مقابل این اقدام بایستد

  10. تاکید رئیسی بر اجرای قانون عفاف و حجاب

  11. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

  12. واکنش مشاور قالیباف به حواشی اخیر گشت ارشاد/ روایت ظریف از علت عدم مذاکره با ترامپ

  13. به زور کسی را به بهشت نمی بریم اما در برابر ناهنجاریها ایستاده‌ایم

  14. اشتباه برخی گروه‌ها در مقابله با توئیت فضائلی

  15. توضیحات سردار جعفری درباره تذکر رهبری پیرامون مبارزه با بی‌حجابی/ توصیه همتی درباره نرخ‌های متفاوت ارز

  16. خسارت در «اس-۳۰۰»؛ مدرکی که نیست و افتخاری که به نام اسرائیل می‌سازند!

  17. هزینه عملیات وعده صادق به ۲۰ میلیون دلار هم نرسید/ دست آخرین توان نظامی ایران هنوز رو نشده است

  18. خلجی: آواربرداری از خرابی ۱۰ ساله زمانبر است

  19. سلاح اتمی؛ جزو برنامه ریزی امنیتی و دفاعی ایران است؟ /تمام «نه»های رهبر انقلاب به سلاح هسته ای +اینفو

  20. رهبر انقلاب: تحریم‌ها ملت ایران را از پا در نمی‌آورد/ اگر حال جامعه کارگری خوب شود، حداقل نیمی از مردم حالشان خوب می‌شود

  21. حمایت معاون رئیسی از تعطیلی پنج‌شنبه‌ها/ تاکید رادان بر ادامه طرح «نور» فراجا/ انتقاد روزنامه دولت از کریمی قدوسی

  22. وزیر کشور: پلیس با رعایت کرامت انسانی به عده کمی که قانون حجاب را رعایت نکنند تذکر می‌دهد

  23. توماج صالحی به حبس محكوم شد/مظلوم نمايي يك اغتشاشگر 

  24. رئیسی: مشکلات آبی و برقی کشور در حال حل‌شدن هستند  

  25. شبيه‌سازي جنگ ايران و آمريكا

آخرین عناوین