«زن، زندگی، آزادی» را در موزه‌ها باید جست، نه در انتخابات!

سعید ونکی، گروه سیاسی الف،   4020420119 ۱۳۹ نظر، ۰ در صف انتشار و ۷۹ تکراری یا غیرقابل انتشار
«زن، زندگی، آزادی» را در موزه‌ها باید جست، نه در انتخابات!

سعید شریعتی، فعال‌سیاسی اصلاح‌طلبی است که هر چند در فضای نخبگانی شناخته‌شده است اما آمدن او به متن فضای‌عمومی به آبان‌ماه 1401 بازمی‌گردد؛ اوج اغتشاشات و شورش «زن،زندگی،آزادی» و واقعه شاهچراغ که تروریست‌ها خون 13 نفر از هموطنانمان را بر زمین ریختند؛ واقعه‌ای که داعش مسئولیت آن را به‌عهده گرفت اما مطابق معمول نظریه‌پردازان «کار خودشونه» برای شبهه‌افکنی وارد میدان شدند؛ براندازان و بخش فعال اصلاح‌طلبان دوشادوش یکدیگر قدم برداشتند؛ از آن ور آبی‌ها که انتظاری نیست اما اصلاح‌طلبان داخلی بر خلاف تعهداخلاقی خود، به تحریک افکارعمومی و انتساب اتهاماتی غیرمستقیم به حاکمیت پرداختند.

شریعتی به عنوان یک فعال‌سیاسی و رسانه‌ای که فراتر از او انتظار می‌رفت، با ادعاهایی عجیب و غیرمستند، خواسته یا ناخواسته آغازگر پروژه‌ اتهام‌زنی بود که انتها نداشت و هر چند بعداً مواضع اولیه خود را تعدیل کرد اما از این اظهارات کذب، اثر خود را بر جای گذاشته بود.

با این مقدمه و ارائه تصویری اجمالی از شریعتی، به سراغ صحبت‌های اخیر او در مصاحبه‌ای که با یک روزنامه اصلاح‌طلب داشته می‌رویم.

شریعتی مطابق هم‌قطاران خود، مدافع جریان «زن،زندگی،آزادی» است و در اظهارات اخیر خود خواستار فضا‌ دادن نظام به مدافعین این جریان و نمایندگانش شده است.

او در پاسخ به سوالی درباره تحقق انتخابات مشارکتی و ضرورت تغییر سیاست‌گذاری‌ها و برنامه‌ریزی‌ها گفته: «گروه‌های سیاسی مطالبات متفاوتی دارند، باید دید آیا طرفداران جنبش زن، زندگی و آزادی می‌توانند کاندیدای مورد نظر خود را در انتخابات آینده داشته باشند. آیا طرفداران این جنبش می‌توانند به مردم قول دهند که به ما رای دهید تا در انتخابات پیروز شویم، در مجلس، قانون حجاب و عفاف را از دستور کار خارج کرده و جرم‌انگاری حجاب را لغو کنیم؟ طبیعی است که به نمایندگان این جنبش اجازه حضور داده نمی‌شود، نه تنها اجازه حضور تفکرات منتقد در جامعه داده نمی‌شود، بلکه حتی بسیاری از اصولگرایان میانه‌رو و سنتی هم احراز صلاحیت نمی‌شوند. تنها یک طیف خاص از یک جریان مشخص محافظه‌کار و تندرو، اجازه و فرصت حضور در انتخابات را پیدا می‌کنند و باقی رقبا از دایره انتخابات بیرون انداخته می‌شوند.مبتنی بر این واقعیت‌هاست که سعید حجاریان اعلام می‌کند که باید تکانه‌ای اساسی، فورس ماژور و بزرگ در حد استعفای دولت سیزدهم در جامعه شکل بگیرد تا حداقل بخشی از مردم مجاب شوند که می‌توانند مطالبات خود را تحقق بخشند.»

این اظهارات نشان می‌دهد که شریعتی خوانش درستی از ماهیت «زن، زندگی، آزادی» ندارد؛ او این شورش را به مثابه جنبش درنظر می‌گیرد و این تفسیر غلط از شخصیتی چون او بعید است. 

ماهیت این تحرکات، رادیکالی، خشونت‌بار و آمیخته به تروریسم بود؛ هر چند برخی در داخل سعی داشته باشند چهره شورش سال‌گذشته را بزک کنند اما واقعیت آن است که حقایق پنهان‌شده در پشت شعار «زن،زندگی،آزادی»، تلفیقی از ستیزه‌جویی و بی‌وطنی است.

این جریان نه با اخلاق نسبتی دارد، نه درک درستی از جامعه ایران و مختصات آن دارد، نه به ارزش‌های ملی وقعی می‌نهد، برای رسیدن به مقاصد خود با متخاصم‌ترین نیروها پیوند برقرار می‌کند، ابایی از تجزیه‌طلبی ندارد، موافق دخالت خارجی و حمله نظامی به کشور است، با فقر ملت سر سازش دارد، از خون‌های بر زمین ریخته‌شده ارتزاق و کاسبی می‌کند، حیات خود را در ناامن‌کردن روان جامعه می‌بیند و با هر آنچه که رنگی از دین و مذهب داشته باشد دشمنی می‌کند. مخلص کلام اینکه هدایت‌کنندگان جریان «زن،زندگی،آزادی» مصداق عینی انحطاط و زوال مطلق هستند.

شریعتی و بسیاری از اصلاح‌طلبان به این خطا دچارند که تصور می‌کنند خواسته‌های نمایندگان و مدافعین این جریان براندازانه در چهارچوب جمهوری‌اسلامی اصلاح‌شده مدنظرشان می‌گنجد و بدین‌ترتیب سعی در نمایندگی مطالبات آنان دارند و خواستار فضا‌دادن حاکمیت به این جریان هستند. 

در صورتی که اساساً ماهیت رفتارهای خشونت آمیز سال‌گذشته فراتر از مرزهای حکومتی قابل تفسیر است؛ حامیان اصلی «زن،زندگی،آزادی» خود را جریانی می‌دانند که به هر قیمت ممکن در پی براندازی جمهوری‌اسلامی هستند و تمامی نیروهای سیاسی نظام از جمله اصلاح‌طلبان را کنار زده و حتی لایق سب، ناسزا و مجازات می‌دانند.

آنان در خیال‌های خامشان، فردای براندازی را تصور می‌کنند که سیاسیون ایرانی را به دار مجازات آویخته و عجیب است که اصلاح‌طلبان به این جریان دخیل بسته‌ و چنین صورت‌بندی غلطی دست زده‌اند.

«زن،زندگی،آزادی» نوزاد نارسی بود که به زوال رفته و نفس‌های آخر خود را می‌زند؛ هر چند تا پاکسازی زواید این نوزاد نارس، اقداماتی نیاز است اما بدون‌شک آینده این جریان را باید در موزه‌های تاریخ اجتماعی ایران جست، نه در انتخابات و فضای سیاسی که اصلاح‌طلبان در پی تحقق آن هستند!

دیدگاه کاربران

ناشناس۳۱۳۷۹۰۷۱۱:۱۲:۵۷ ۱۴۰۲/۴/۲۱
با سلام به نظر نویسنده محترم تمامی جوانانی که به خاطر شرایط اقتصادی بد وشرایط سیاسی(خانم امینی) در سال گذشته معترض بودند وبه خیابان ها آمدند،در راه اشتباه هستند. این موضوع نشان میدهد که نویسنده محترم، هنوز درک درستی از اوضاع جامعه و سطح گسترده نارضایتی مردم از وضعیت کنونی کشور ندارند.
ناشناس۳۱۳۷۹۴۵۱۱:۳۲:۴۴ ۱۴۰۲/۴/۲۱
امروز روز عفاف و حجاب است شعار زن زندگی آزادی در واقع اسم رمز دشمنان بود برای ایجاد هرزگی ولنگاری بی بند باری بود که با شبیخون فرهنگی دشمن به مرحله عمل در آمد
ناشناس۳۱۳۷۹۶۸۱۱:۴۲:۰۴ ۱۴۰۲/۴/۲۱
قضیه حجاب طغیان ملت علیه به حاشیه کشاندن موضوعات اصلی مملکت شامل تورم و گرانی و توجه به موضوعات فرعی و دخالت در کوچکترین امور ملت بود. به نوعی جامعه دچار شکاف و قطبیتی شد که به این زودی ترمیم نمی شود.
ناشناس۳۱۳۸۰۳۹۱۲:۱۷:۱۲ ۱۴۰۲/۴/۲۱
دلیل اغتشاشات پاییز گذشته جنگ ترکیبی دشمن و اغفال شدن جوانان بود و به تورم و گرانی مربوط نبود.
ناشناس۳۱۳۸۰۵۸۱۲:۲۶:۱۹ ۱۴۰۲/۴/۲۱
طغیان کی؟ تا آنجا که ما می‌دانیم ملت همراهی نکردن چون می‌دانستند دنبال چی هستید و بعد آشوب هم درصد خیلی کمی بی حجاب آمدن!
ناشناس۳۱۳۸۱۰۷۱۲:۵۱:۱۳ ۱۴۰۲/۴/۲۱
همراهی نکدن به معنای همدل بودن نیست ،بسیاری را می‌شناسیم که همراهی نکدند ولی همدل با این جریان بودند،و این همدلی به معنای همدلی با دشمن نیست بلکه بخشی از جامعه خواستار مطالبی هستند که حاکمیت هیچ اجازه ای به درخواست این بخش از جامعه ندارد و این همان رفتن به سوی خودکامگی است
ناشناس۳۱۳۸۳۵۱۱۴:۵۱:۵۳ ۱۴۰۲/۴/۲۱
همدل با آشوبگران بودن!!! بهتر است بگویی همان شست و شو شدگان مغزی رسانه بین دشمن و پادوهای داخلی آنان هستند و خوب این افراد می شناسم
ناشناس۳۱۳۸۴۹۶۱۶:۳۴:۵۷ ۱۴۰۲/۴/۲۱
شماها یه اشتباه بزرگ دارید، یه برنامه ریزی قبلی بود که یه عده جوون رو با وعده‌های دروغ ریختن تو خیابون، یه عده سیاهی لشکر که با پول وسوسه کردن، با اینهمه بازهم به اندازه یه جمعیت معمولی مراسم هم نبودن، خونه ما تو اوج شلوغی تو مرکز اغتشاشات بود به چشم دیدم.
ناشناس۳۱۳۸۰۸۲۱۲:۳۶:۲۲ ۱۴۰۲/۴/۲۱
از بی غیرتی و بی خیالی به اصطلاح مردان است که برای اعتراض به فسادهای دیگر فسادهایی را مرتکب میشوند که قابل توجیه نیست برای مبارزه با فسادهای اقتصادی باید از راهکارهای خودش وارد شد و نه از راه بی غیرتی
ناشناس۳۱۳۸۰۸۹۱۲:۴۰:۵۳ ۱۴۰۲/۴/۲۱
زن‌زندگی‌آزادی یک لیچار سیاسی و یک فریب ناشیانه و چندش‌آور و یک شرارت بی‌ثمر اجتماعی و یک حرکت خسارتبار و یک موضوع خائنانه بود _____ البته در عین حال یک غربال مهمِ سیاسی امنیتی اجتماعی فرهنگی اقتصادی هم بود اما قطعاً حربه‌ی مناسبی برای انتخابات است اگر کسی برای تبلیغ و تطمیع به این متوسل شود یقیناً پایان وجهه‌ و حضور سیاسی خود را رقم خواهد زد
ناشناس۳۱۳۸۱۹۷۱۳:۳۵:۰۴ ۱۴۰۲/۴/۲۱
برای مبارزه با شبیخون فرهنگی تا نیروی مردمی بسیج بصورت قانونمند و با حکم‌ضابط قضایی به میدان نیاید مسله عفاف و حجاب بدرستی حل نخواهد شد زیرا ما با دشمنان قسم خورده و مزدور روبرو هستیم
ناشناس۳۱۳۸۶۷۶۱۹:۲۲:۵۸ ۱۴۰۲/۴/۲۱
مقابله نظام با بد حجابی و بی حجابی، دخالت نیست بلکه طبق اسلام حجاب، واجب است و امر به معروف و نهی از منکر هم واجب است و مرحله اعمال قدرت آن، بر عهده نظام است. این نظر تمام مراجع تقلید است.
ناشناس۳۱۳۸۸۰۴۲۲:۰۰:۱۷ ۱۴۰۲/۴/۲۱
طغیان ملت نبود، مطالبه گروهی از دختران و زنان و برخی پسران و مردان ایرانی بود برای زندگی به شیوه غربی در کشور ایران. دولتهای بیگانه هم پشت قضیه بودن برای دستیابی به تجزیه ایران با گسترش آشوبها.
ناشناس۳۱۳۸۹۵۹۰۰:۴۹:۰۵ ۱۴۰۲/۴/۲۲
این حرف ها چرنده آنهایی که در متن اغتشاشات بودن میدیدن که کسانی با شعار زن زندگی آزادی ، دست به آشوب می‌زدند که از قشر مرفه جامعه بودند و هیچ مشکل اقتصادی نداشتند بلعکس کسانی طرفدار عفت و حجب و حیا بودند که از قشر متوسط و ضعیف جامعه بودند و اکثر فشار های اقتصادی بر روی آنان بود
ناشناس۳۱۳۸۰۸۱۱۲:۳۵:۵۵ ۱۴۰۲/۴/۲۱
واقعا اگر ناراحت جوانان و مردم کشور هستید که در دام معاندین نیفتند به حاکمیت انتقاد کنید چرا قانون اساسی و توصیه های امام را در مورد توجه به رای اکثریت مردم در حکومت حتی اگر به ضرر شما باشد رعایت نکرده با ایجاد حاکمیت یک دست قدرت را به نفع یک گروه خاص اقلیت همیشگی نکنند
ناشناس۳۱۳۸۲۹۲۱۴:۲۱:۲۰ ۱۴۰۲/۴/۲۱
چطور شد؟!!! حتی باختن در انتخابات هم می گویید فلان؟!!! واقعا....!
ناشناس۳۱۳۸۲۶۹۱۴:۱۲:۳۲ ۱۴۰۲/۴/۲۱
خداوکیلی اگر بیحجابی برای کشوری بد بود چرا غرربی ها آن را در کشور خودشان ترویج میکنند
ناشناس۳۱۳۸۳۵۳۱۴:۵۴:۴۶ ۱۴۰۲/۴/۲۱
اگر بد نبود که از آن به مرحله خیانت‌های فراوان و همجنسگرایی نمی رسیدن و الان با کمال وقاحت تر می‌گویند به بچه آموزش بدهیم که خودش بخواهد چه جنسیتی داشته باشد
ناشناس۳۱۳۸۳۵۴۱۴:۵۶:۴۹ ۱۴۰۲/۴/۲۱
این نمونه‌ای از فهم عمومی از موضوع با عظمت و فراگیر و ارزشمند و شریفِ عفت و حجب و حیاست یعنی تحقیر و تقلیل و تخفیف یک تکلیف بزرگ سیاسی اجتماعی فرهنگی دینی به یک امر کم‌ارزش و بی‌رمق و غیرضروری!!
ناشناس۳۱۳۸۴۶۱۱۶:۰۸:۵۶ ۱۴۰۲/۴/۲۱
خسته نشديد از كليشه اي فكر ورفتار كردن كليشه اي حرف زدن؟ كمي خلاقيت داشته باشيد يه چيزي از خودتون بگيد
ناشناس۳۱۳۷۹۸۵۱۱:۴۸:۰۷ ۱۴۰۲/۴/۲۱
این جنبش صفر تا صدش مشکل داره اگه کسی ندونسته واردش شده فریب خورده است
ناشناس۳۱۳۸۰۳۵۱۲:۱۴:۳۲ ۱۴۰۲/۴/۲۱
رییس جمهور دیروز به همه دستگاه های مرتبط با امر عفاف و حجاب دستور دادند منتظر تصویب لایحه جدید نباشند و بر اساس قانون با هنجار شکنان برخورد لازم را بنمایند
ناشناس۳۱۳۸۲۰۴۱۳:۳۸:۲۵ ۱۴۰۲/۴/۲۱
بله کشور حسین قلی خانی اداره می شه
ناشناس۳۱۴۱۷۵۹۱۲:۴۵:۴۹ ۱۴۰۲/۴/۲۳
در مورد تقلب هزار نفر معطل قانون ماندند والان دانشجوي پزشكي ومهندسي هستند واشك ١٠٠٠ نفر درسخوان را در آورده اند آيا رييس جمهور به مصلحت دستور مي دهند؟
ناشناس۳۱۳۸۰۴۵۱۲:۲۰:۳۷ ۱۴۰۲/۴/۲۱
فقط شما می فهمی. بقیه هیچ. بقیه کلا بی سواد
ناشناس۳۱۳۷۹۸۶۱۱:۴۸:۲۶ ۱۴۰۲/۴/۲۱
آقای ونکی،‌ می خواهید اصلا کلا انتخابات برگزار نکنید... چه کاریه؟!
سعید۳۱۳۸۲۹۱۱۴:۲۱:۰۸ ۱۴۰۲/۴/۲۱
من بعید میدونم مخالفین امروز کاری به انتخابات داشته باشن که حاکمیت بزاره مخالفین در انتخابات نماینده داشته باشن یا خیر، چون ۱۰ بار آزموده را آزمودن خطاست . آقای شریعتی هم نگران مشکلات حزبی خودشون هستن و به همین دلیل نگران انتخابات هستن
mostafa.kamali95@yahoo.com۳۱۳۷۹۹۰۱۱:۴۹:۳۷ ۱۴۰۲/۴/۲۱
تنها راه نجات کشور و انقلاب و اقتصاد و عفاف و حجاب اجرای قانون مشروعیت سنجی اموال و دارایی ها برای ملی کردن تمامی ثروت های حرام و نامشروع افسانه ای و گنج قارونی برای ایجاد تعادل و توازن اقتصادی و کاهش فاصله های طبقاتی از فرش تا عرش می باشد
ناشناس۳۱۳۸۴۴۳۱۶:۰۰:۰۱ ۱۴۰۲/۴/۲۱
باور كنيد تيتررا كه ديدم گفتم نويسنده سعيد ونكي است
ناشناس۳۱۳۸۴۴۴۱۶:۰۲:۳۶ ۱۴۰۲/۴/۲۱
نويسنده عزيز و محترم توجه داشته باشيد قرن ٢١ است عادات و سيستم و سنتها و پوشش مردم طى سالها و بمرور تغيير ميكند بى بندو بارى غلط و مذموم و در هيچ كشور پذيرفته نيست اما پوشش و لباس محترمانه و معقول در همه جاى جهان پذيرفته است و حجاب اجبارى بنوعى ميتواند به شئونات كشور و اسلام و تشيع صدمه بزند بايد نگاهمان شبيه مالزى لبنان عراق و همين سوريه باشد راهى جزء اين نيست
ناشناس۳۱۳۸۶۱۱۱۸:۱۹:۴۰ ۱۴۰۲/۴/۲۱
.... اقای ونکی عزیز، ندیدن لزوما به معنای نبودن نیست.
م ف۳۱۳۸۹۰۶۲۳:۴۲:۱۳ ۱۴۰۲/۴/۲۱
یک پای ثابت این تحلیل ها سعید ونکی است کاش الف به دیگر دیدگاهها هم اجازه تحلیل بده و در همین ستون قرار بده
ناشناس۳۱۳۷۹۱۷۱۱:۱۷:۴۵ ۱۴۰۲/۴/۲۱
زن زندگی ازادی ! اشوب ترور ناامنی
ناشناس۳۱۳۷۹۴۸۱۱:۳۳:۵۳ ۱۴۰۲/۴/۲۱
ریاست قوه اجرا و قضا وضعیت عفاف و حجاب افتضاح افتضاح افتضاح
ناشناس۳۱۳۸۳۱۷۱۴:۳۰:۵۱ ۱۴۰۲/۴/۲۱
چرا افتضاح؟ پس فعالان حوزه های تبلیغ معارف اسلامی و فرهنگ اسلامی طی این ۴۴ سال چه می کردند ؟!
ناشناس۳۱۳۷۹۹۲۱۱:۴۹:۵۰ ۱۴۰۲/۴/۲۱
شما با این اصطلاحات نمی تونید روی نارضایتی و کلافگی مردم از وضع تورم و گرانی و بیکاری سرپوش بگذارید. نشنیدن صدای معترضین ظلم مضاعفی در حق مردم است.
ناشناس۳۱۳۸۰۲۰۱۲:۱۰:۴۰ ۱۴۰۲/۴/۲۱
الحمدلله روند تورم کاهشی است و مردم به اینده کشور امیدوار شدند.
ناشناس۳۱۳۸۰۴۷۱۲:۲۱:۲۳ ۱۴۰۲/۴/۲۱
مرغ 100 هزار تومنی نشان دهنده تورم کاهشی است
ناشناس۳۱۳۸۲۹۷۱۴:۲۴:۰۳ ۱۴۰۲/۴/۲۱
207 یک‌میلیاردی بشود 650 میلیونی نشان از چی هست؟!! هرچند تورم کم شدن به معنی حتمی ارزان شدن کالاها نیست!!
ناشناس۳۱۳۸۳۲۳۱۴:۳۲:۲۲ ۱۴۰۲/۴/۲۱
جدی ؟!!!!! نکنه سر کوچه شما روند تورم کاهشی شده آدرس بده بیایم خرید !!
ناشناس۳۱۳۸۶۱۶۱۸:۲۶:۴۴ ۱۴۰۲/۴/۲۱
تا چه تورمی باشه !! بعله بالاخره بعضی تورم ها کاهش پیدا میکنه
ناشناس۳۱۳۸۰۳۸۱۲:۱۶:۲۰ ۱۴۰۲/۴/۲۱
در عمل ولنگاری و بی بند و باری
ناشناس۳۱۳۷۹۲۲۱۱:۱۸:۵۶ ۱۴۰۲/۴/۲۱
اقا چرا هر روز هر روز اسمون ریسمون میبافید؟ اجازه بدید همه نماینده داشته باشند اون وقت معلوم میشه که نظر کی نظر مردمه نظر کی نیست. هیچ بحثی هم نیاز نداره. اگه خواسته های جنبش زن زندگی آزادی تو چهارچوب نظام نمیگنجه که معلومه نمیگنجه و اگه نماینده های این جریان تونستن تو انتخابات رای بیارن یعنی این نظام و چهار چوب هاش مشکل داره نه مردم. شما روتون نمیشه بگید نظر مردم براتون مهم نیست وگرنه کیه که ندونه... همین نظر رو هم پخش نمیکنید یا اگه بکنید تمام نکات مهمش رو میزنید البته به جز همین تیکه پخش نمیکنید که مثلا بگید ما خیلی دموکراتیم...
ناشناس۳۱۳۷۹۶۶۱۱:۴۰:۴۷ ۱۴۰۲/۴/۲۱
سردار رادان فرمودند هر کی از قانون بگذرد ما از روی او عبور می کنیم و قانون خط قرمز ماست این در حالی است که عده ای با سو استفاده از اغتشاشات سال گذشته بر موج بی حجابی و بی عفتی سوار شده و با قانون شکنی جامعه را به اجن کشیده اند از فرمانده نیروی انتظامی می خواهیم نا هنجار شکنان گستاخ تر نشده اند اقدامات لازم را بنمایند
ناشناس۳۱۳۸۰۶۱۱۲:۲۷:۰۹ ۱۴۰۲/۴/۲۱
سردار گرامی متاسفانه وضعیت عفاف و حجاب آنقدر افتضاح شده که دختر بچه ها را هم تهییج کرده اند با ظواهر بسیار زشت و زنند شامل لخت و عریان کردن بدن و اندام خود این منکرات را کنند و در جامعه جولان دهند چون به این باور رسیده اند که بعد از مرگ خانم مهسا امینی کسی متعرض جرم آنها نمیشود
ناشناس۳۱۳۸۳۱۴۱۴:۲۹:۲۶ ۱۴۰۲/۴/۲۱
کسی آنها را تهییج نکرده ، طبیعت زن جلوه نمایی است و اگر زنی اعتقادات دینی نداشته باشد به طور طبیعی عمل میکند
ناشناس۳۱۳۷۹۸۰۱۱:۴۶:۴۰ ۱۴۰۲/۴/۲۱
وضعیت عفاف و حجاب آنقدر افسار گسیخته و یله و رها شده که عده ای از زنان و دختران و دخترکان بدن خود را لخت و عریان کرده و در دید و منظر عموم قرار می دهند و فکر می کنند با اینکار خود دارند اعتراض می کنند و یا مقاصد دیگری دارند
ناشناس۳۱۳۸۱۳۶۱۳:۰۱:۵۸ ۱۴۰۲/۴/۲۱
شما یکبار همه آینده و زندگی ملت را به زمستان سخت گره زدید، خوب برادر کمی صبر پیشه کن، زمستان می رسد و پوشش دشمنان گرم می شود!
ناشناس۳۱۳۸۳۰۴۱۴:۲۵:۵۶ ۱۴۰۲/۴/۲۱
68 هزار نفر کجا هستند؟!
ناشناس۳۱۳۸۳۴۱۱۴:۴۸:۴۴ ۱۴۰۲/۴/۲۱
خوب بکنند هر کس رو تو قبر خودش میخوابونن
ناشناس۳۱۳۸۹۶۰۰۰:۵۲:۲۲ ۱۴۰۲/۴/۲۲
اگر منم خوابوندم زیر گوش خواهر شما حق انتقاد ندارید چون هرکسی رو توی قبر خودش میخوابونند
ناشناس۳۱۳۷۹۹۱۱۱:۴۹:۴۹ ۱۴۰۲/۴/۲۱
شما اول یاد بگیر فضا دادن به تفکر بی بند و باری چه بلایی سر همه از جمله خودت می آورد
ناشناس۳۱۳۸۳۲۹۱۴:۳۸:۵۵ ۱۴۰۲/۴/۲۱
زیر پوست شهر خیلی خبرها بود فقط الان آشکار شده همین.
ناشناس۳۱۳۸۵۷۶۱۷:۴۰:۴۲ ۱۴۰۲/۴/۲۱
بی‌ بند و بارها و ولنگارها بیرون اومدند به اصطلاح زن و مرد
ناشناس۳۱۳۷۹۹۵۱۱:۵۳:۰۵ ۱۴۰۲/۴/۲۱
از آنجا که نیروی انتظامی کادر لازم را برای مبارزه با شبیخون فرهنگی ندارد لذا قوه محترم قضاییه باید طی احکامی لشکر مخلص بسیج را به طور قانونی ضابط قضایی نمایند تا به کمک نیروی انتظامی و سایر ارگان ها با شبیخون فرهنگی بطور اساسی برخورد. لازم صورت گیرد
ناشناس۳۱۳۸۲۱۴۱۳:۴۵:۴۶ ۱۴۰۲/۴/۲۱
که دوباره پونز بزنن تو سر بی حجابها؟!
ناشناس۳۱۳۸۲۹۴۱۴:۲۲:۴۶ ۱۴۰۲/۴/۲۱
برای آندسته که فریب خورده نباشند و مزدور باشند پونز که سهل است میخ هم بازم باشد باید زد
ناشناس۳۱۳۸۴۱۶۱۵:۳۸:۴۹ ۱۴۰۲/۴/۲۱
از پونز زدن های دهه ی شصت رسیدیم به این نتیجه ای که داریم میبینیم. بیایید میخ بزنید ببینید نتیجه چی میشه.
ناشناس۳۱۳۸۳۹۰۱۵:۲۰:۰۰ ۱۴۰۲/۴/۲۱
اگر لازم باشد تاکید میکنم برای مزدوران و نه فریب خوردگان میخ در پیشانی هم جایز است و اشکالی ندارد
ناشناس۳۱۳۸۰۲۷۱۲:۱۲:۵۳ ۱۴۰۲/۴/۲۱
علی مطهری : 70 درصد مردم حجاب اجباری را قبول دارند.
ناشناس۳۱۳۸۰۳۶۱۲:۱۵:۰۱ ۱۴۰۲/۴/۲۱
رای کنسرتی در سالهای قبل اشتباه بود ادم عاقل از یک سوراخ دوبار گزیده نمیشه.
ناشناس۳۱۳۸۸۴۴۲۲:۲۹:۵۹ ۱۴۰۲/۴/۲۱
اولا اگه رای نیاوردن و ادعای تقلب کردن چی؟ دوما اگه رای اوردن کجاش دلالت بر ایراد داشتن نظام می کنه؟ یعنی همیشه هر چی اکثریت بگن درسته؟ یعنی امکانش نیست اقلیت حرف درست رو بزنن؟
امیر حسین سلطان/تهران۳۱۳۷۹۳۳۱۱:۲۸:۰۵ ۱۴۰۲/۴/۲۱
جناب ونکی افراط و تفریط ما را به جایی نرسانده، نمی رساند و هیچوقت هم نخواهد رساند! جبهه گیری در مقابل شعار زن، زندگی، آزادی هم نه صحیح است و نه معقول بلکه ضمن احترام به شعار درخواستی و برگزیده بخش هایی از هموطنان مان میبایست صرفا نقاط قوت و مثبت و همچنین نقاط ضعف و منفی آن و آنهم با منطق و استدلال قابل فهم برای دیگران در مناظرات دو و یا چند نفری به بحث و کندوکاو گذاشته شود. اینکه به یکباره بر تمامی این شعار خط بطلان بخواهیم بکشیم نتیجه ای نحواهد داد کما اینکه دربست و خودخواهانه پذیرش این شعار به طور یکجانبه هم نفعی عاید سردهندگانش نخواهد شد. اما فراتر از اینها اصلاح طلبان را به بهانه همراهی و همزبانی و تایید شعار زن، زندگی، آزادی بخواهیم مطرود و منکوب نماییم مطلقا عقلانی و اخلاقی نبوده، نیست و نخواهد هم بود. بلکه می طلبد فضای انتخابات به گونه ای مهیای پذیرش افکار و سلائق مختلف سیاسی گردد تا میزان مقبولیت و پذیرش آنان از سوی جامعه کنونی ایران به محک آزمایش گذاشته شود و به قبول معروف هر کدام از گروه ها و گرایش های فکری و عقیدتی و سیاسی با اطلاع از نتایج برآمده از انتخاباتی آزاد و رقابتی و پرشور به اندازه وزن شان و پایگاه اجتماعی شان اظهار وجود(و به عبارت خودمانی خودمان اظهار فضل) نمایند! ان شاء الله.
ناشناس۳۱۳۸۰۲۵۱۲:۱۲:۲۴ ۱۴۰۲/۴/۲۱
شما پاسخگوی ولنگاری و بی بندو باری دخترکانی باشید که باید بروند عروسک بازی کنند ولی خود را عروسک کرده و انواع پلیدی ها را که شرم از گفتار آن دارم انجام می دهند. از بی غیرتی به اصطلاح مردان است که وضعیت جامعه اینطور افتضاح شده است
ناشناس۳۱۳۸۲۳۴۱۳:۵۵:۳۹ ۱۴۰۲/۴/۲۱
جواب درست بده. مسخره کردن نشانه بی سوادی شما هست که متوجه نیستید که جامعه هشتاد ملیونی هشتاد ملیون نظر مختلف دارد که اصلا نظر شما برایشان مهم نیست.
ناشناس۳۱۳۸۳۰۵۱۴:۲۵:۵۸ ۱۴۰۲/۴/۲۱
تو آنقدر متوجه نیستی که واقعیت را با مسخره کردن اشتباه گرفتی از بی غیرتی برخی است که وضعیت اینگونه افتضاح و افسار گسیخته شده
ناشناس۳۱۳۸۳۱۲۱۴:۲۸:۴۸ ۱۴۰۲/۴/۲۱
تو‌ فرق واقعیت و مسخره کردن متوجه نیستی و برای چند نا به به و چهچه و چند تا رای ارزش را زیر پا گذاشتی. کدام مرد غیرتمندی حاضر میشه نوامیسش به دیگران عرضه شوند
ناشناس۳۱۳۸۳۵۷۱۴:۵۷:۵۸ ۱۴۰۲/۴/۲۱
همین که بیارایند و با پوشش های خاص جلوی عموم و دید همگان راه بروند بی غیرتی مرد نشان می دهد
ناشناس۳۱۳۸۳۹۸۱۵:۲۴:۰۹ ۱۴۰۲/۴/۲۱
اون اثر انگشت است که هشتاد میلیون اثر مختلف داره کمی عمیق تر نگاه کن
امیر حسین سلطان/تهران۳۱۳۸۲۴۱۱۴:۰۰:۱۶ ۱۴۰۲/۴/۲۱
امیدوارم الف کامل بازتاب دهد! شما چرا نمی خواهید یکه تازی و تکروی و یکجانبه نگری زعمای قوم اعم از قوای سه گانه و غیره را طی چندین دهه نادیده بگیرید که نهایتا منتج به واقعیاتی شده است که از گفتن شان شرم دارید و داریم! غیرت مفهوم و جایگاه خودش را دارد و نمی توان از اسمش فقط سوءاستفاده نمود! متاسفانه برغم گذشت نزدیک به ده ماه از حادثه تلخ فوت خانم مهسا امینی هنوز که هنوز است یک عذرخواهی رسمی و التیام آنچه بر خانواده و در واقع بر یک ملت عارض شد صورت نپذیرفته است و حالا شما انتظار دارید غیرت مردان به کار گرفته شود بلکه چهره های دخترکان خردسال تغییر وضعیت ندهند؟! حاکمیت باید به خطاها و اشتباهاتش در گذشته اذعان کند و قول جدی هم برای اصلاحات اساسی و ضروری را در حوزه های مختلف اجتماعی و سیاسی و اقتصادی و فرهنگی و غیره بدهد و آنگاه انتظار داشته باشید تا غیرت مردان به کار آید. والسلام
ناشناس۳۱۳۸۳۱۰۱۴:۲۸:۳۹ ۱۴۰۲/۴/۲۱
جواب شما در مورد آن خانم بارها داده شده ولی برای خالی نبودن عریضه بله اشتباه اول این بود که زن را آوردن در جامعه که مثل مرد شود.... بعد اشتباه دیگر می شود عدم اجرای قانون مانند حجاب که دوقطبی سازان... و نتیجه آشوب سال قبل
ناشناس۳۱۳۸۳۴۰۱۴:۴۷:۳۳ ۱۴۰۲/۴/۲۱
تو با این توجیه و با مغلطه و سفسطه و می گویی برای اعتراض مشکلی ندارد نوامیس خود را به عنوان اعتراض در جامعه عرضه کنیم چون می خواهیم اعتراض خود را اعلام کرده باشیم اعتراض راهکار منطقی و طبیعی خود را دارد و نه از راه هرزگی ولنگاری بی بند باری و بی غیرتی
امیر حسین سلطان/تهران۳۱۳۹۴۳۹۱۱:۴۰:۱۱ ۱۴۰۲/۴/۲۲
هموطن گرامی برداشت تان کاملا اشتباه است. کمتر کسی را مثل خودم سراغ دارم با این صراحت و صداقت حرفش را بزند. شما حق دارید حرف مرا قبول نکنید اما حق برداشت غلط و آنهم صد در صد غلط را نخواهید داشت. لطفا نظر شخصی تان را به بنده نسبت ندهید. ممنون و سپاس
ناشناس۳۱۳۸۳۱۸۱۴:۳۱:۰۰ ۱۴۰۲/۴/۲۱
كجا زندگي مي كني كه بدن لخت زنان را مي بيني ؟!!! خجالت نمي كشي اين تهمت ها را به زنان و دختران ايراني مي زني ؟ اين حرف ها تهمت نيست ؟ اين حرف ها غيبت نيست ؟!!! گناه غيبت و تهمت چيست ؟‌فقط بي حجابي گناه است ؟ عروسك يعني چي ؟ يك مقداري نزاكت داشته باش
ناشناس۳۱۳۸۳۳۵۱۴:۴۱:۴۰ ۱۴۰۲/۴/۲۱
امثال تو باید اجازه نمی دادی اطرافیانتان اینگونه در جامعه حضور پیدا کنند
ناشناس۳۱۳۸۳۴۸۱۴:۵۱:۲۷ ۱۴۰۲/۴/۲۱
پس تو موافق حجاب و عفاف و پاکدامنی هستی پس به بدپوششها اجازه نده برای اعتراض و یا هر نوع نفهمی دیگری با اشکال بسیار زننده در جامعه حاضر شوند و غیرت داشته باش با مواردی که اینچنین در جامعه حاضر میشوند تذکر لازم را بده
ناشناس۳۱۳۸۳۸۲۱۵:۱۵:۳۸ ۱۴۰۲/۴/۲۱
آدرس بده تا بیارمت در جامعه تا ثابت نمایم از خود را به ندیدن زدن راه به جایی نمی برید
ناشناس۳۱۳۸۴۴۶۱۶:۰۳:۵۶ ۱۴۰۲/۴/۲۱
شما یا خود به نفهمی و کوری می زنید یا در محل دربسته ای زندگی می کنی که انسان متشخص و با ایمان حضور دارند و یا همینطور می خواستی ی عرض اندامی کنی. سرت را از لاک بدر آر و بیا در همان جامعه ای که شعار زن زندگی و آزادی دادی و جامعه را به ولنگاری و بی بند و باری کشاندی
ناشناس۳۱۳۸۸۵۳۲۲:۴۵:۰۹ ۱۴۰۲/۴/۲۱
اولا شما باید غیرت داشته باشی جلوی نوامیس خود را بگیری ثانیا شما یا کورید و یا خود را به کوری زدید و یا در عمل فکر می کنید اینکارها طبیعی است و آزادی است که دست به هر کاری بزنند
ناشناس۳۱۳۸۰۳۳۱۲:۱۳:۴۶ ۱۴۰۲/۴/۲۱
شعار زن زندگی آزادی دستپخت سرویس های اطلاعاتی غرب بود که با استفاده حداکثری از رسانه ای مجازی و سربازگیری از جوانان بی اطلاع داخل در صدد رسیدن به اهداف شوم خود بودند.
ناشناس۳۱۳۸۰۴۱۱۲:۱۸:۵۴ ۱۴۰۲/۴/۲۱
اگر به اصطلاح مردان جامعه شرف و غیرت از دست رفته خود را باز یابند شبیخون فرهنگی زیر پوشش زن زندگی آزادی که همان ولنگاری و بی بند باری است بخودی خود حل است
ناشناس۳۱۳۷۹۳۵۱۱:۲۸:۵۳ ۱۴۰۲/۴/۲۱
جناب سعید ونکی در مورد میانکاله و فولاد مبارکه اصفهان و مو قوفات و............حرف ندارن؟
ناشناس۳۱۳۷۹۸۲۱۱:۴۶:۵۱ ۱۴۰۲/۴/۲۱
فساد اخلاقی شماها از همه اون دزدی ها بدتره فساد فساده چه فرقی میکنه
ناشناس۳۱۳۸۰۵۳۱۲:۲۳:۴۴ ۱۴۰۲/۴/۲۱
شما به کار خودت ادامه بده نگران نباش این اعتراض ها رو کسی نمیشنوه
مهدی بیات۳۱۳۷۹۴۲۱۱:۳۲:۰۷ ۱۴۰۲/۴/۲۱
انتخابات را هم باید در گنجه های مادربزرگ های تاریخ جست، هوش مصنوعی و دولت الکترونیک بساط نمایندگان را برخواهد چید.
ناشناس۳۱۳۷۹۴۴۱۱:۳۲:۳۶ ۱۴۰۲/۴/۲۱
خدایی خودتم به حرفهایی که میزنی اعتقاد داری؟
ناشناس۳۱۳۷۹۵۲۱۱:۳۵:۰۲ ۱۴۰۲/۴/۲۱
جناب ونکی ظاهرا در یک کشور دیگری زندگی می کنند و از کوچه و خیابان و اداره و دانشگاه ومغازه و مترو و اتوبوس و مردم؛ و اندیشه و گفتار و کردارشان بی خبر اند
ناشناس۳۱۳۸۰۹۱۱۲:۴۱:۳۲ ۱۴۰۲/۴/۲۱
آقای ونکی شما اول ببین مردم یا اصلاح طلب در انتخابات شرکت می کنند بعد بیا چک و چونه افراد رو بزن. هر روز یک مقاله می نویسید. البته ما که می دونیم دعوای زرگری است اما سودی ندارد.
ناشناس۳۱۳۷۹۵۴۱۱:۳۵:۱۷ ۱۴۰۲/۴/۲۱
اقای ونکی شما از موزه می ایی؟زندگی در موزه یافت نمی شود
ناشناس۳۱۳۷۹۵۶۱۱:۳۶:۴۰ ۱۴۰۲/۴/۲۱
با توجه به اینکه ما از قبل قوانین لازم و احکام اسلامی لازم را در مورد عفاف و حجاب داشته و داریم لذا وقت کشی برای تصویب قوانین جدید اسم رمز دشمن است برای افسار گسیختگی و یله و رها شدن جامعه
ناشناس۳۱۳۷۹۷۶۱۱:۴۳:۵۶ ۱۴۰۲/۴/۲۱
حجاب و عفاف از ارکان حکومت اسلامی بوده و هست اکنون که یکی از پایه های نظام بر اور شبیخون فرهنگی ریخته است اگر هرچه سریعتر اقدامات لازم صورت نگیرد دیگر ارکان نظام نیز در خطر جدی قرار خواهند گرفت و اولین کسانی که آسیب می بیبنند مسولان نظام هستند
ناشناس۳۱۳۸۱۷۵۱۳:۲۳:۱۰ ۱۴۰۲/۴/۲۱
اتفاقا ما نیز همین را می گوییم! ما می گوییم 98 درصد ملت ایران به جمهوری اسلامی رای دادند، خمینی کبیر این رای را هم شنید، هم درک کرد، هم بر آن بیعت کرد و گفت نه یک کلمه بیش و نه یک کلمه کم! حال اقلیتی با تصاحب دست آورد یک ملت و با دست آوریز قرار دادن اسلام، در تلاش هستند تا جمهوری اسلامی ملت را تبدیل به حکومت اسلامی خود کنند، و از بیعتی که با ملت شده خیلی ظریف روی برگرداند، و در این راستا حرام های قطعی را هم ملاک قرار نداده اند، مثل ربا، مثل قتل، مثل دزدی، بلکه ایشان برای سیطره تمام و کمال خود و آنهم به صورت غیر پاسخگو، آویزان موی زنان شده اند!
ناشناس۳۱۳۸۳۴۷۱۴:۵۱:۲۲ ۱۴۰۲/۴/۲۱
و در تکمیل کلام شما کشور را هم دو دستی به روسیه وچین کافر سپرده اند تا به تمامیت ارضی ما تعرض کنند !!
ناشناس۳۱۳۸۴۴۲۱۵:۵۹:۲۰ ۱۴۰۲/۴/۲۱
لطف کنید نمونه از از واگذاری را نام ببرید من که سراغ ندارم جز برجام!
ناشناس۳۱۳۸۹۴۴۰۰:۲۹:۲۴ ۱۴۰۲/۴/۲۲
آقا جوابی نبود؟ پس خاموش مغرضان
ناشناس۳۱۳۷۹۷۸۱۱:۴۵:۵۰ ۱۴۰۲/۴/۲۱
جنبش بی دغدغه ها
ناشناس۳۱۳۷۹۹۳۱۱:۵۱:۰۵ ۱۴۰۲/۴/۲۱
این طیف پیاده نطام دشمن در ایران هستند و بارها هم آزموده شده اند که چه تفکر خطرناکی دارند
Abdi۳۱۳۸۰۰۳۱۱:۵۹:۴۸ ۱۴۰۲/۴/۲۱
کسانی که واقعیت های جامعه را نمیبنن و فقط به اهداف خودشون نگاه میکنن در نهایت شکست خواهند خورد .
ناشناس۳۱۳۸۰۱۵۱۲:۰۹:۲۷ ۱۴۰۲/۴/۲۱
اصلاح طلبان سرمایه های اسرائیل در ایران هستند. تا از عرصه سیاسی ایران حذف نشوند کشور و ملت به آرامش نمیرسند. ضمنا به قشر سکولار جامعه توجهی نکنید . کنش گری آنها در فضای مجازی است. بگذارید تو همون مجازی خوش باشند.
ناشناس۳۱۳۸۱۱۸۱۲:۵۵:۱۹ ۱۴۰۲/۴/۲۱
اونهايي که ۳ یا چهار بار مملکت را به آتش کشیدند و حکومت را به بحران بردند توی مجازی بودند یا توی خیابان
ناشناس۳۱۳۸۲۳۲۱۳:۵۵:۰۸ ۱۴۰۲/۴/۲۱
بحران ادعایی شما تو فجازی بود بیشتر. غیر از آتیش زدن سطل زباله و حمایت سلبریتی های مزدور و البته دروغ پردازی و پوشش وسیع آن توسط رسانه های بیگانه غلط دیگری نکردند.
ناشناس۳۱۳۸۲۷۴۱۴:۱۵:۳۸ ۱۴۰۲/۴/۲۱
سرمایه های اسراییل در ایران کسانی هستند که فکر و نظر اسراییل را در ایران پیاده میکنن.بزرگترین مخالف برجام در خارج اسراییل بوده و در ایران چه کسانی چوب لای چرخ برجام گذاشتند؟؟!!!
ناشناس۳۱۳۸۳۲۴۱۴:۳۲:۵۶ ۱۴۰۲/۴/۲۱
اولا طرف مقابل از جمله اسرائیل یا کلا غرب به برجام 1 راضی نبودن برخلاف داخلی ها که این را هم قبول نداشتند چون واگذاری منافع ملی بود آن هم پیش پیش دادن دوم هم در 20 سال بعد هربار مذاکره و توافق تحریم کم نشد بیشتر هم شد سوم هم اینکه تا یک سال بعد خروج آمریکا از برجام دودستی ول نمی کردن آقایان و توازن ایجاد نمی کردن!
ناشناس۳۱۳۸۰۱۶۱۲:۰۹:۴۷ ۱۴۰۲/۴/۲۱
ما در ایران حکومت اسلامی نداریم. ما به جمهوری اسلامی رای دادیم. جمهوریت نظام کو؟
ناشناس۳۱۳۸۰۶۲۱۲:۲۷:۱۲ ۱۴۰۲/۴/۲۱
سوادت را بالا ببر جمهوریت بر مبنای اسلام
ناشناس۳۱۳۸۳۶۱۱۴:۵۹:۰۱ ۱۴۰۲/۴/۲۱
سايبريهاي مزدبگير همين جمله ها را بلدن و بهشون ديكته كردن: سوادت را بالا ببر اندكي تفكر همه ش تقصير روحانيه زير همه پستهاشونم ميذارن اينو
ناشناس۳۱۳۸۴۷۰۱۶:۱۸:۵۶ ۱۴۰۲/۴/۲۱
بگو چیزی در چنته ندارم دنبال حاشیه هستم! حالا برفرض سایبری، صد رحمت دارد به مزدوری برای اجنبی یا رسانه دشمن ایران دیدن!!
ناشناس۳۱۳۹۰۸۸۰۷:۳۰:۴۸ ۱۴۰۲/۴/۲۲
دیکته ؟ جمهوری اسلامی خواست امام راحل ومردم بود این شمایی که خلافش رو بهت دیکته کردن !!
یاشار کیانی۳۱۳۸۰۲۳۱۲:۱۲:۱۳ ۱۴۰۲/۴/۲۱
بسیار دقیق و بی نقص
ناشناس۳۱۳۸۰۲۴۱۲:۱۲:۱۶ ۱۴۰۲/۴/۲۱
اصلاح طلبها میتونن در انتخابات شرکت کنن و مردم هم شرکت کنن اما تحریم ها رفع نخواهد شد مشارکت ۹۰ هم باشه مشکلات بین المللی حل نخواهد شد شرکت اصلاح طلبان اصلا برام مهم نیست
مجتبی یارمحمدی۳۱۳۸۰۲۹۱۲:۱۳:۲۲ ۱۴۰۲/۴/۲۱
آقای ونکی عزیز ، خودت خوب میدونی اوضاع خرابه و نیازی نیست بر علیه این مطلبی که نوشتی چیزی بگیم .
ناشناس۳۱۳۸۰۳۴۱۲:۱۴:۲۵ ۱۴۰۲/۴/۲۱
جنتب ونکی واقعا جای تأسف هست که شما اصلا برداشت درستی ندارید از جامعه کنونی ایران
ناشناس۳۱۳۸۰۳۷۱۲:۱۵:۱۸ ۱۴۰۲/۴/۲۱
عنوان رو که دیدم فهمیدم کار ونکیه!
ناشناس۳۱۳۸۰۵۵۱۲:۲۵:۱۱ ۱۴۰۲/۴/۲۱
با این مصوبات موازی شورای سران قوا و هیات مجمع تشخیص و بخشنامه های دولت باید دنبال خود مجلس در موزه بگردید
علی۳۱۳۸۰۸۶۱۲:۴۰:۰۸ ۱۴۰۲/۴/۲۱
فعلا که هر اعتراضی شورش بوده و‌چیزی بنام اعتراض عادی نداریم
ناشناس۳۱۳۸۰۹۶۱۲:۴۵:۲۱ ۱۴۰۲/۴/۲۱
تاسف برای سر مسولین بی درد. آن از وضع اقتصاد که مستضعفین را به چه کنم چه کنم انداخته، آن از بیحیایی وبی شرمیها. خدا مسولین بی درد را مجازات کند. انشالله
ناشناس۳۱۳۸۱۲۴۱۲:۵۶:۴۸ ۱۴۰۲/۴/۲۱
اقای ونکی چندین بار نوشته هایت را خواندم و تقریبا در این چند ماهه نوشته هایت به شدت یکطرفه و غیر واقع بینانه است که حالت خواب زدگی در ان موج میزند.امثال شما موظف هستید که با قلمتان سطح فکری و اعتقادی جامعه را بشدت خدشه دار نشان دهید
ناشناس۳۱۳۸۱۲۶۱۲:۵۷:۰۴ ۱۴۰۲/۴/۲۱
خلاصه اول شما تعیین کنید طرف کدام جریان هستید خودکامگی یا احترام به نظر مخاطب مخالف؟ ،بحث دشمن مقوله ای دیگر است و شما و بخشی از حاکمیت خوش دارید که پیش فرضتان ازهر حرکت و درخواست بخشی از مردم را همراهی با دشمن بدانید.
مهدي۳۱۳۸۱۴۰۱۳:۰۳:۱۹ ۱۴۰۲/۴/۲۱
اقاي ونكي باز با نوشتن مطلب جديدي جو زده بودن خودشون رو اثبات كردن
ناشناس۳۱۳۸۶۱۵۱۸:۲۵:۱۹ ۱۴۰۲/۴/۲۱
افسر لشکر سایبری فقط به وظیفه خود عمل می کند.
ناشناس۳۱۳۸۹۴۶۰۰:۳۰:۲۹ ۱۴۰۲/۴/۲۲
تو دیگر چقدر بدبختی
ناشناس۳۱۳۸۱۵۶۱۳:۱۳:۳۴ ۱۴۰۲/۴/۲۱
می توانید واقعیت ها را نادیده بگیرید اما هرگز نخواهید توانست آثار آنها را نادیده بگیرید
ناشناس۳۱۳۸۲۲۰۱۳:۴۷:۳۱ ۱۴۰۲/۴/۲۱
ما چطور باید بگیم در چارچوب همین نظام به قانون حجاب اعتراض کامل داریم؟؟ شما اینو مشخص کن بقیه مسایل به جای خود...
ناشناس۳۱۳۸۲۳۷۱۳:۵۷:۱۰ ۱۴۰۲/۴/۲۱
برخورد قاطع با حامیان زن زندگی ازادی نیاز است
ناشناس۳۱۳۸۲۶۰۱۴:۱۰:۲۷ ۱۴۰۲/۴/۲۱
سلام هر دو طرف ناچار به پذیرش همدیگه هستند تعارضات ذهن های بیمار از هر دو طرف ایران را به پیشرفت نمیرساند باید ضمن پذیرش همدیگر یاد بگیریم در کنار هم با صلح زندگی کنیم و با همکاری هم اول زندگی خودمون و بعد ایران را بسازیم با تخصص با تعهد و با قرار گیری هر نفر متخصص در جای خودش هر دو طرف باید به عقاید همدیگه احترام بگذارند و عمر کوتاه خود و سرمایه های کشور را صرف امور بیهوده و تفرقه افکن نکنند حتما در فامیل خودتون و آشنایان ، افراد مختلفی را دارین که از هر دو عقیده هسند، هر دو انسانهای بسیار خوب و در کنار هم با صلح و صفا زندگی می کنند ، این روابط خوب خانوادگی با وجود عقاید مختلف بایستی در کل کشور الگو باشه دو طرف نسبت به همدیگه در اظهار نظر ها مروت و مهر داشته باشند برای ایران رو به پیشرفت با مردمان باصفا و مهربان تلاش کنیم
ناشناس۳۱۳۸۲۷۲۱۴:۱۴:۳۳ ۱۴۰۲/۴/۲۱
با سلام واحترام خلاصه نتیجه از مثبت ومنفی های رای داده شده مردم در همین سایت نشان میدهد که: اکثریت نظرات موافق سعیدشریعتی ومخالف آقای ونکی است.
ناشناس۳۱۳۸۴۵۵۱۶:۰۵:۵۱ ۱۴۰۲/۴/۲۱
مگر ادعا نمی کنید کسانی که ناراضی هستند و خواستار تغییر سیاست های فعلی اقلیت 5 درصدی را تشکیل می دهند؟! پس بگذارید نماینده 5 درصد در انتخابات شرکت کند و بر همگان آشکار شود که تعداد این افراد نسبت به کل جامعه بسیار کم است. مگر اینکه خودتان هم بدانید واقعیت چیز دیگری است
عمران۳۱۳۸۶۶۵۱۹:۱۷:۱۷ ۱۴۰۲/۴/۲۱
نمیشود، نمیتوانند اجازه حضور «دیگران» را بدهند چون به به در دست داشتن سرقفلی کشور به صورت انحصاری عادت کرده اند.
ناشناس۳۱۳۸۵۰۴۱۶:۴۱:۱۴ ۱۴۰۲/۴/۲۱
اگر شما خیلی هستید پسی رفراندوم برگزار کنید و نتیجه آن را اگر به نفع تان بود در چشم مخالفان تان فرو کنید
ناشناس۳۱۳۸۵۴۵۱۷:۰۷:۳۹ ۱۴۰۲/۴/۲۱
متن جامعه چیز دیگری است
ناشناس۳۱۳۸۵۵۷۱۷:۱۸:۴۷ ۱۴۰۲/۴/۲۱
مقاله خوبی بود .ممنون
ناشناس۳۱۳۸۵۵۸۱۷:۱۹:۰۷ ۱۴۰۲/۴/۲۱
والله اگه وضع حجاب و عفاف و فرهنگ و تعلیمات و پرورش بده، خوب چرا کسی به روحانیت و متولین امر ایرادی نمیگیره؟
ناشناس۳۱۳۸۵۷۵۱۷:۳۸:۳۱ ۱۴۰۲/۴/۲۱
از لایکها ودیسلایکها میتوان همه چیز را فهمید؟؟
ناشناس۳۱۳۸۶۲۴۱۸:۳۳:۰۸ ۱۴۰۲/۴/۲۱
روز انتخابات بهتون میگیم
ناشناس۳۱۳۸۶۳۴۱۸:۳۹:۴۹ ۱۴۰۲/۴/۲۱
اولا‌امثال‌شریعتی‌نفوذی‌در‌جریان‌اصلاح‌طلبی‌هستند‌و‌آن‌را‌به‌لجن‌کشیدند.طرفداران‌شعار‌زن‌زندگی‌مگر‌سال‌کذشته‌ماهیت‌خودشان‌رانشان‌ندادند.یک‌مشت‌بی‌وطنبی‌دین‌و‌جنایتکار‌که‌از‌هیچ‌جنایتی‌رو‌گردان‌نیستند‌.مانند‌کغتار‌ریختند‌سر‌جوان‌بسیجی‌و‌ان‌جنایت‌را‌بوجود‌اوردند‌.در‌خارج‌هم‌با‌خفت‌به‌دنبال‌سیاست‌مردان‌غربی‌بودند‌و‌خواستا‌حمله‌به‌ایران‌.ایا‌باید‌چنین‌جانورانی‌در‌اتخابات‌شرکت‌داشته‌باشند‌اگر‌یک‌کشور‌در‌دنیا‌به‌چنین‌افرادی‌اجازه‌میدهند‌که‌در‌اتخابات‌شرکت‌داشته‌باشند‌ان‌وقت‌توقع‌از‌ایران‌داشته‌باشیم.در‌ضمن‌به‌عنوان‌یک‌طرفدار‌ازافکار‌اصلاح‌طلبی‌امثال‌شریعتی‌را‌نفوذی‌غرب‌میدانم.
ناشناس۳۱۳۸۶۷۳۱۹:۲۱:۴۵ ۱۴۰۲/۴/۲۱
امام علی علیه السلام چهار عامل سبب شکست دولت هاست ۱_ضایع کردن اصول ۲_ سر گرم شدن به فروع ۳_ به کار گماردن آدم های پست ۴_ کنار گزاردن انسانهای فاضل
معلم۳۱۳۸۹۴۲۰۰:۱۸:۲۷ ۱۴۰۲/۴/۲۲
اجازه بدین این دانش آموز های 15 16 ساله من 30 سالشون بشه اونوقت مملکت دیدن داره ما معلم ها دبیرستان هستیم که عمق فاجعه انسانی رو در سالیان آینده میبینیم
ناشناس۳۱۳۹۳۹۱۱۱:۱۵:۲۴ ۱۴۰۲/۴/۲۲
چهار دهه از دشمنی ها میگذرد . هر حکومت دیگری در دنیا بود طی مدت کوتاهی از پای در می امد ما بی صاحب و رها شده نیستیم ، دست خدا را در همه جا مشاهده کردیم . قلبها به دست اوست نمونه ان راهپیمایی 22 بهمن است . خود غربیها که کعبه امال جمعی فریب خورده اند به بن بست رسیده اند. جبهه حق روز به روز در حال تقویت و پیشرفت است انشالا مشکلات هم به تدریج کم می شوند همگی در حال پس دادن امتحان هستیم . اونهایی که از شما ملت دم میزنند ذره ای درد محرومیت نچشیده اند تنها چیزی که کم دارند قدرت است . وقتی هم که در قدرت باشند تا میتوانند جیب خود را پر میکنند مشکل انها بی بصیرتی و سرسپردگی و عدم باور به تواناییهایمان هست.
ناشناس۳۱۴۰۳۱۰۲۲:۰۹:۱۵ ۱۴۰۲/۴/۲۲
مرامنامه انقلابیون زرشکی پاییز پارسال چیزی جز دغدغه های جنسی و تنبلی و تن پروری و مفتخوری و قانون گریزی و ولنگاری نمیتواند باشد.
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. قبل از مهاجرت، بعد از مهاجرت!

  2. نیش و کنایه های «بومرنگی» روحانی!

  3. اصلاح‌طلبان مقابل «نصیری» سکوت نکنند

  4. «عبدالحمید» تازه از کما بیدار شده/ مواضعش تلفیقی از بی‌خردی و بی‌سوادی است/ او هیچ‌چیز نمی‌داند

  5. چرا این همه بد اخلاقی؟

  6. جدال روایت ها در ماجرای مسمومیت پزشکان شیرازی

  7. ادعای عجیب روحانی: ما بورس را رشد دادیم، اینها بورس را زمین زدند!

  8. هزینه ای که هیچ دولتی حاضر نشد بپردازد!

  9. نظرات برگزیده مخاطبان الف: دولت در گام اول باید مشکلات را انکار نکند/ رانندگان اسنپ و تپ‌سی باید حمایت شوند

  10. واکنش وزیر بهداشت به ماجرای مسمومیت پزشکان در شیراز

  11. بازداشت عوامل پشتیبان گروهک جیش‌الظلم در راسک

  12. هشدار دیوان کیفری بین‌المللی به آمریکا و رژیم اسرائیل

  13. حقوق خبرنگار جنجالی صدا و سیما چقدر است؟/ پاسخ «یوسف سلامی» به میزان درآمد ماهیانه خود

  14. قحطی مانتوی بلند و دکمه‌دار در تهران!

  15. کیهان: دیدید ورود زنان به ورزشگاه غلط بود؟!

  16. درباره توبه تتلو

  17. برای این عکس شما تیتر بزنید

  18. حکم اعدام بابک زنجانی نقض و تبدیل به ۲۰ سال حبس شد

  19. تضادی عجیب و پر ابهام!

  20. تأملي در راهبرد ائتلاف از شاهزاده تا تاجزاده !

  21. دو ناوشکن آمریکایی در دریایی سرخ شکار شدند

  22. رشد شدید بدهی‌ها در دولت روحانی/ عبور از بحران بدهی در دولت رئیسی

  23. دو چالش بزرگ در حکمرانی ها

  24. سردار رادان: عده ای تلاش می کنند مردم قانونگریز شوند

  25. امیر تتلو در مدح امام علی (ع) شعر سرود

آخرین عناوین