واحدهای پیام نور در برخی شهرها به فنی و حرفه‌ای واگذار می‌شود

  4020420058 ۴ نظر، ۰ در صف انتشار و ۱ تکراری یا غیرقابل انتشار

وزیر علوم آخرین وضعیت ساماندهی دانشگاه‌های پیام نور، علمی کاربردی و فنی و حرفه‌ای را اعلام کرد و گفت:واحدهای کم متقاضی پیام نور در برخی استانها به فنی و حرفه‌ای واگذار می‌شود.

واحدهای پیام نور در برخی شهرها به فنی و حرفه‌ای واگذار می‌شود

محمدعلی زلفی گل در گفتگو با مهر درباره اجرای یکی از ۱۴ بند از دستورات مهم رئیس جمهور به وزیر علوم مبنی بر ساماندهی مراکز علمی کاربردی و دانشگاه پیام نور در دانشگاه فنی و حرفه‌ای و دولتی گفت: طرح آمایش و ساماندهی آموزش عالی مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی است که ۹ بند دارد طبیعی است که وزارت علوم موظف است به صورت زمانبندی کارها را پیگیری کند.

وی ادامه داد: در حال حاضر این کار آغاز شده است، به عنوان مثال در شهری که دانشجوی پیام نور زیاد نداریم و یا خیلی استقبال نمی‌شود، با مسئولان شهر و استان هماهنگ شده و برنامه ریزی کرده ایم تا ساختمان و امکانات دانشگاه پیام نور را در اختیار دانشگاه فنی و حرفه‌ای قرار دهند تا به آموزشکده فنی و حرفه‌ای تبدیل شود.

وزیر علوم افزود: یا در برخی استان‌ها دانشگاه‌های دولتی به فضای آموزشی نیاز دارند از این رو با هماهنگی که با رئیس دانشگاه پیام نور صورت گرفته است؛ امکانات، پرسنل و اعضای هیأت علمی این دانشگاه به دانشگاه دولتی آن منطقه منتقل می‌شود و تجمیع صورت می‌گیرد.

وی با اشاره به ساماندهی دانشگاه جامع علمی کاربردی گفت: بر اساس مصوبه شورای عالی اداری دانشگاه‌های علمی کاربردی که مربوط به نهادهای دولتی بودند، باید تعطیل می‌شدند که به مرور در حال ساماندهی آن هستیم بنابراین برنامه‌ها را بر اساس قانون و طبق زمانبندی خاصی پیگیری می‌کنیم.

زلفی گل در مورد اینکه آیا امکان ادغام دانشگاه علمی کاربردی با پیام نور وجود دارد یا خیر گفت: خیر، هر کدام از زیرنظام های آموزش عالی وظایف خاص خود را دارند. به عنوان مثال دانشگاه فنی حرفه‌ای، تربیت تکنسین مهارتی و دانشگاه علمی کاربردی دوره‌های آموزشی کوتاه مدت و بلند مدت برای صنایع و جامعه را پیگیری می‌کند. دانشگاه پیام نور آموزش غیرحضوری را در دستور کار دارد که موجب افزایش دانایی جامعه می‌شود. هر کدام از این دانشگاه‌ها با اهداف خاصی تأسیس شده اند.

وی افزود: شاید به بازآرایی مأموریت این دانشگاه‌ها نیاز باشد ولی تعطیل کردن آنها درست نباشد ما باید از تاریخ درس بگیریم و نباید برای یک اشتباه چند بار هزینه کنیم، شاید هم لازم باشد برخی اوقات آنها را تجمیع کنیم که آن هم نیاز به بررسی جوانب مختلف موضوع و مطالعه دارد.

دیدگاه کاربران

سیدعلی۳۱۳۶۲۸۱۱۵:۲۸:۱۹ ۱۴۰۲/۴/۲۰
اما نباید جمع کثیری از اعضای محترم هیأت‌علمی پیام‌نور با سوابق بالای ۱۵ سال را بی‌منطق و بدون اطلاع، اجازه و رضایت، صرفاً با عقد تفاهمنامه، مجبور به انتقال به وزارت جهادکشاورزی (سازمان تات) نماییم!! که مأموریتش صرفاً پژوهشی است. چرا به دانشگاه مادر منتقل نمی‌فرمایند که تا مقطع دکتری هم وجود دارد؟؟؟؟؟!!!! بررسی فرمایید. به نظر می‌رسد نشان از عنصر عجله و شتابزدگی برخی مسئولین در چابک‌سازی سازمانی‌شان باشد!!.
ناشناس۳۱۳۶۸۴۲۲۰:۳۶:۳۹ ۱۴۰۲/۴/۲۰
دانشگاههای ازاد هم در حال ورشکستگی هستند ودانشجوندارند امیدواریم وزارت علوم برای ادغام دانشگاههای ازاد با دانشگاههای غیر انتفاعی ادغام فرمایند .
ناشناس۳۱۳۶۹۵۰۲۱:۲۰:۱۴ ۱۴۰۲/۴/۲۰
اون اساتید پیام نوری که به دانشگاه‌های دولتی ملحق میشن واقعا خوش بحالشون میشه بدون گذر از هفت خوان جذب وزارت علوم برای دانشگاهای دولتی که بسیار رقابت زیادی داره وارد دانشگاه دولتی میشن.
غ. ت۳۱۳۷۱۹۶۲۳:۰۹:۲۱ ۱۴۰۲/۴/۲۰
باید دانشگاه پیام نور در دانشگاه های دولتی ادغام شوند چرا که خیلی از صندلي های دانشگاه خالی و بودجه بی خود مصرف می شود ممکن بعصی از ساختمان ها بفروش برسد یا در اختیار آموزش و پرورش با پرداخت پول آن.
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. اقدامی  اشتباه، در زمانی اشتباه تر!

  2. نگاهی به مسیر بازیگرانی که مهاجرت کردند/ از بازیگری تا رقص و رانندگی تاکسی!

  3. با حلوا حلوا گفتن، دهان شیرین نمی‌شود!

  4. نظرات برگزیده مخاطبان الف: تکرار تجربیات شکست‌خورده درباره حجاب هیچ ثمری ندارد/ زیباکلام به دشمنی اسرائیل با ایران توجه نمی‌کند

  5. هیچ تردیدی در اجرای طرح نور نداریم

  6. اعتراض حواله داران پژو پارس به افزایش قیمت ۴۰۰ میلیونی

  7. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

  8. گزارش میدانی از طرح نور فراجا

  9. جریان دائمی تجارت، به جای تعطیلی روز شنبه

  10. ساماندهی بازار مسکن و اجاره‌بها در خوان آخر/ اسب سرکش مسکن، آرام می‌گیرد؟

  11. نحوه رفتار متفاوت فروشندگان در برابر پوشش حجاب مشتریان

  12. رادان:‌ طرح نور با قوت ادامه دارد

  13. این ابهامات مناقشه‌برانگیز را برطرف کنید

  14. هشدار حسین شریعتمداری؛ فاجعه برجام در انتظار لایحه عفاف!

  15. نتانیاهو: احکام دادگاه لاهه را نمی پذیریم

  16. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

  17. آمریکا و ویتنامی دیگر؟۱

  18. وزارت راه در شناسایی خانه‌های خالی مسئول است

  19. یکی از مسائل مهم کشور، عفاف و حجاب است/ نظرات شهید مطهری راهگشا است

  20. حمایت معاون رئیسی از تعطیلی پنج‌شنبه‌ها/ تاکید رادان بر ادامه طرح «نور» فراجا/ انتقاد روزنامه دولت از کریمی قدوسی

  21. به زور کسی را به بهشت نمی بریم اما در برابر ناهنجاریها ایستاده‌ایم

  22. خلجی: آواربرداری از خرابی ۱۰ ساله زمانبر است

  23. حضور حسین حسینی در دادسرای فرهنگ و رسانه با شکایت فراجا

  24. موضع رئیس عدلیه در خصوص ورود فراجا به مسئله حجاب/ اژه‌ای: در قضیه حجاب می‌توانیم بگوییم «کی بود کی بود، من نبودم؟»

  25. احتمال دارد دلار به دامنه ۵۰ هزار تومان برگردد

آخرین عناوین