آیت‌الله علم‌الهدی: کشف حجاب، نقش‌آفرینی ناآگاهانه در نقشه دشمن است

  4020416049 ۲۶ نظر، ۰ در صف انتشار و ۳۲ تکراری یا غیرقابل انتشار

نماینده ولی‌فقیه در استان خراسان رضوی گفت: دشمن در جبهه اسلام‎زدایی به مسئله کشف حجاب متوسل شده و عده‌ای ناآگاه را وارد میدان کرده تا مجری نقشه او باشند. بر همین اساس، اگر امروز در عرصه حجاب، کسی به میدان بیاید و کار فرهنگی کند، در حقیقت کمک به پیامبر(صلی الله علیه و آله) کرده است.

آیت‌الله علم‌الهدی: کشف حجاب، نقش‌آفرینی ناآگاهانه در نقشه دشمن است

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، آیت‌الله سیداحمد علم‌الهدی در خطبه سیاسی نماز جمعه این هفته که با حضور پرشور زائران و مجاوران در حرم مطهر رضوی برگزار شد، ضمن تبریک فرارسیدن عید سعید غدیر اظهار کرد: در روز غدیر، غیر از این هیچ سخنی نباید گفت. بر همین اساس، در خطبه دوم نیز به بررسی و تحلیل ابعاد اجتماعی مسئله غدیر می‌پردازیم.

وی افزود: عزیزان، آن‌چه مهم است آن است که غدیر یک حادثه نبود که بگوییم در زمان پیامبر(صلی الله علیه و آله) اتفاق افتاد و نبی مکرم اسلام(صلی الله علیه و آله)، دست وجود اقدس امیرالمؤمنین (علیه‌السلام) را بلند کرد تا حضرت را به‌عنوان جانشین پس از خود تعیین کند و ما نیز در عصر حاضر، این رویداد را گرامی بداریم. این‌طور نبود. در اصل، غدیر از آن زمان، به یک جریان در امت اسلام تبدیل شد و تا به امروز نیز به‌عنوان یک جریان استمرار یافته است.

امامت، تداوم جریان وحی

نماینده ولی‌فقیه در استان خراسان رضوی با اشاره به دو بُعد رسالت پیامبر اکرم(صلی الله علیه و آله) خاطرنشان کرد: رسالت نبی مکرم اسلام(صلی الله علیه و آله)، یک رسالت دوبُعدی بود؛ یکی ناظر بر ابلاغ وحی که براساس «یَا أَیُّهَا الرَّسُولُ بَلِّغْ مَا أُنْزِلَ إِلَیْکَ مِنْ رَبِّکَ»، پیام دین خدا به گوش همه جهانیان برسد و دومی اجرای وحی با محوریت جامعه اسلامی [که شئون دین در عرصه‌های مختلف اجتماعی، فرهنگی و سیاسی متجلی شود].

وی ادامه داد: اگر فقط قرار بود وحی نازل شود، وجود پیامبری نیاز نبود. مگر این میزان از خصوصیات اخلاقی در قالب فطرت الهی در ذات انسان وجود ندارد؟ با این وضع خداوند عالم می‌توانست حلال و حرام الهی را نیز در وجود انسان به امانت بگذارد تا از اساس به پیامبری نیاز نباشد اما پیامبر مبعوث شد تا وحی را ابلاغ کند و اجرای آن را مدیریت نماید.

عضو مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: با این حال، مسئله مدیریت اجرای وحی مربوط به زمان پیامبر(صلی الله علیه و آله) نیست بلکه برحسب همین خطبه غدیر، تا «إِلی یَوْمٍ تَلْقَوْنَ الله وَرَسولَهُ» یعنی زمانی که انسان به ملاقات خدا و رسولش برود، مسئله مدیریت اجرای وحی به دست خود پیامبر(صلی الله علیه و آله) و جریان امامت خواهد بود. اینجاست که می‌گوییم امامت، تداوم جریان وحی بود و این همان مسئله‌ای است که در روز غدیر مشخص شد تا امامت، عینیت‎بخشی به بُعد دوم رسالت نبی مکرم اسلام(صلی الله علیه و آله) باشد و برای ما که پس از 1400 سال پس از نبوت رسول اکرم(صلی الله علیه و آله) زندگی می‌کنیم، روشن باشد که در عصر ما مسئولیت مدیریت جریان وحی با چه جریانی است.

وی تأکید کرد: بر همین اساس است که وجود مقدس زهرای اطهر(س) فرمود «وَاجعَل طاعَتَنا نِظاماً لِلمِلَّةِ وَ اِمامَتَنا اَماناً مِنَ الفُرقَه» یعنی امت در هر دوران، زمین یا زمانی که تشکیل بشود، نظام آن با امامت اهل بیت (علیه‌السلام) است و تا زمانی هم که امت در این نظام قرار دارد و امت، امامت را پذیرفته است، تفرقه و انحراف به وجود نخواهد آمد.

غدیر، مسئله امروز جامعه ما

امام‌جمعه مشهد گفت: غدیر برای ما مشخص کرد مدیریت جریان وحی در جامعه زیستی، اجتماعی و سیاسی برعهده چه کسی است که به‌جز امام معصوم اگر باشد، تجاوز به حق عزیزان پیامبر(صلی الله علیه و آله) است. بر همین اساس، اینکه قرار باشد در جامعه ما غیر ولی‌فقیه حکومت کند و غیر منصوبِ امام معصوم زمامدار امور جامعه باشد، مصداق غصب حق ولایت اهل بیت (علیه‌السلام) خواهد بود.

وی ابراز کرد: غدیر به‌عنوان مسئله امروز جامعه ما نیز مطرح است. مردمی که در راستای احیای ارزش‌های دین گام برمی‌دارند، در حقیقت مددکار نبی مکرم اسلام(صلی الله علیه و آله) هستند زیرا رسول خدا(صلی الله علیه و آله) به رسالت رسید تا مدیریت جریان وحی را برعهده بگیرد.

آیت‌الله علم‌الهدی بیان کرد: شما مردم شهید دادید. عزیزان شما به شهادت رسیدند و صدها هزار جوان شما به خاک و خون تپیدند تا مدیریت جریان وحی در عصر حاضر به ید قدرت حجت بالغه الهی، امام زمان(عج) و ولی‌فقیه منصوب از طرف او باشد و احکام دین در این کشور اقامه شود. بر این اساس، در عصر حاضر، هر جریان سیاسی که بخواهد به قدرت برسد درحالی‌که با رهبری زاویه دارد، غاصب ولایت خواهد بود. این مسئله برای ملت غدیر غیرقابل‌تحمل است زیرا این مردم مسیر غدیر را دنبال می‌کنند تا مقاومتشان زمینه‌ساز ظهور امام عصر(عج) به‌عنوان میراث دار غدیر باشد.

نظام ما مولود غدیر است

نماینده ولی‌فقیه در استان خراسان رضوی ضمن روایت داستان مناظره مرحوم سیدعبدالحسین شرف‌الدین از عالمان شیعه لبنان با شیخ سَلیم البِشْری رئیس دانشگاه الازهر مصر در کتاب المراجعات اظهار کرد: در این مناظره، زمانی که عالم اهل سنت از مرحوم شرف‎الدین درباره علت عزاداری‌های پرشور شیعیان در ماه محرم سؤال می‌کند، مرحوم شرف‌الدین پاسخ می‌دهد ما شیعیان در مسئله غدیر کوتاه آمدیم و نتیجه آن، همین شد که عده‎ای اصل وجود آن را انکار می‌کنند آن هم درحالی‌که در چهار کتاب از صحاح عامه همچون ترمذی، نسائی، ابن‎ماجه و مسلم به‌صراحت به آن اشاره شده است. در این شرایط، شیعه ناچار است در قبال مسئله عاشورا کوتاه نیاید تا نشود روزی که عده‌ای در اصل عاشورا نیز تشکیک کنند.

وی افزود: عزیزان من، ما نباید در مسئله غدیر کوتاه بیاییم چون این جریان، برکات اجتماعی و فرهنگی فراوانی برای ما دارد؛ تا جایی که می‌توان گفت نظام ما مولود غدیر است و شهدای ما در دفاع مقدس و دفاع از حرم، شهید غدیر محسوب می‌شوند. بر همین اساس است که می‌گوییم احیای ارزش‌های دین در عصر حاضر، کمک به اجرای بُعد اول رسالت نبی مکرم اسلام(صلی الله علیه و آله) است و اینجاست که کیفیت اجرای احکام دین در جامعه اهمیت پیدا می‌کند.

کشف حجاب، نقش‌آفرینی ناآگاهانه در نقشه دشمن

امام‌جمعه مشهد خاطرنشان کرد: برادران و خواهران بدانند که جریان کشف حجاب، جنگ با پیامبر(صلی الله علیه و آله) و دشمنی با حضرت است که دشمن در جبهه اسلام‎زدایی به این مسئله متوسل شده و عده‌ای ناآگاه را وارد میدان کرده تا مجری نقشه او باشند. بر همین اساس، اگر امروز در عرصه حجاب، کسی به میدان بیاید و کار فرهنگی کند، در حقیقت کمک به پیامبر(صلی الله علیه و آله) کرده است.

وی تصریح‌کرد: از همه شما عزیزان و به‌خصوص شما خواهران بزرگوار دعوت می‌کنم تا در ساعت 16:30 از میدان بسیج در خیابان امام رضا (علیه‌السلام) تا ایوان مقصوره مسجد گوهرشاد در این آیین مهم حضور پیدا کنید و با شرکت در تجمع اصلی، یاد حماسه شهدای گوهرشاد را گرامی بدارید. در این مراسم اجتماعی بزرگ، شما خواهران نمازگزار مسئولیت مضاعف دارید تا نه‌تنها شرکت کنید بلکه حتی دیگران را دعوت کنید تا در این عرصه مجاهدت در خط تثبیت حجاب حضور پیدا کنند.

پایان پیام/

دیدگاه کاربران

ناشناس۳۱۲۷۹۰۲۱۶:۳۱:۱۸ ۱۴۰۲/۴/۱۶
مخالفم
ناشناس۳۱۲۸۰۱۶۱۹:۱۷:۲۱ ۱۴۰۲/۴/۱۶
نکته اصلی در بی حجابی و بی عفتی زنان کم رنگ شدن غیرت در مردان است
علی۳۱۲۸۳۰۵۰۱:۱۱:۳۷ ۱۴۰۲/۴/۱۷
نکته اصلی در چرخیدن اقای طبری در خیابان ها چیست؟
ناشناس۳۱۲۷۹۱۷۱۶:۴۹:۴۷ ۱۴۰۲/۴/۱۶
گاها مرد بی غیرت شده
ناشناس۳۱۲۸۰۱۰۱۹:۱۱:۵۵ ۱۴۰۲/۴/۱۶
گاها یعنی عموما نداره
ناشناس۳۱۲۸۰۳۹۱۹:۴۲:۲۱ ۱۴۰۲/۴/۱۶
زن زندگی آزادی همان هرزگی ولنگاری بی بند باری مد نظر اراذل و اوباش بود که خیلی زود رخ عیان کرد
ناشناس۳۱۲۸۰۶۲۲۰:۰۸:۲۳ ۱۴۰۲/۴/۱۶
زنان جزو اموال مردان نیستند
ناشناس۳۱۲۷۹۵۲۱۷:۳۶:۵۲ ۱۴۰۲/۴/۱۶
فقط حجاب حجاب حجاب ؟
ناشناس۳۱۲۸۲۳۸۲۳:۵۶:۰۸ ۱۴۰۲/۴/۱۶
میخواستی از گرانیهایی بگن که احساسشو نمیکنند؟!
ناشناس۳۱۲۸۰۶۶۲۰:۱۲:۳۲ ۱۴۰۲/۴/۱۶
در اکثر کشورهای مسلمان حجاب اختیاری است اینکه شماها روسری زنان را اینطور سیاسی کرده اید یک اشتباه قدیمی است که جامعه از آن موضع عبور کرده است بهتر است شما هم رها کنید تا جامعه از تنش و دو قطبی دور شود و تعادل برقرار شود
ناشناس۳۱۲۸۱۰۸۲۰:۵۳:۴۵ ۱۴۰۲/۴/۱۶
در ترکيه،. فحشا قانونی است،. حجاب چیه
ناشناس۳۱۲۸۵۱۳۱۰:۱۷:۲۲ ۱۴۰۲/۴/۱۷
اصلا اینطور نیست چرا چنین حرفی می زنی ؟ در ترکیه زنان یا کاملا محجبه هستند و بسیار مورد احترام و اعتماد یا حجاب عرفی دارند یعنی بلوز و شلوار یا بلوز و دامن بدن روسری و البته بدون آرایش آن لباسهایی که در فیلم ها می بینی صرفا تبلیغ صنعت مد و فشن ترکیه است و شاید در جشن ها استفاده شود ولی لباس روتین زنها پوشیده است و اغلب خانواده ها ها استاندارد های تعریف شده برای خانواده خود دارند و زنها آن استانداردها را با تعصب و افتخار مراعات می کنند شاید روسری نپوشند ولی هرگز برهنه نیستند
ناشناس۳۱۲۸۲۶۲۰۰:۲۷:۰۱ ۱۴۰۲/۴/۱۷
دوقطبی سازی بعدی شما چی هست؟ در کنار عدم اجرای قوانین مربوطه توسط مجریان؟!!!
عمران۳۱۲۸۲۹۱۰۰:۵۵:۵۲ ۱۴۰۲/۴/۱۷
چند وقت پیش یک روحانی معروفی (آقای سوزنچی) که متخصص امور فقهی و کلامی است، اذعان داشتند که در فقه بقدری مسائل مهمتر وجود دارد که حجاب به خودی خود از لحاظ اولویت در رده های پایین تر از سایر مسائل است، منتها میگفتند که تبدیل به نمادِ دین شده است بنابراین باید با اولویت با آن برخورد شود. خوب برادر من، خودتان قبول دارید از لحاظ فقهی اولویت نیست، جامعه را هم که دچار تنش کرده است، اگر هم نماد هست، نمادتان را عوض کنید.
ناشناس۳۱۲۸۰۸۴۲۰:۲۷:۲۶ ۱۴۰۲/۴/۱۶
تا به حال یکبار نشنیدم اعلم الهدی راجع به دزدی و اختلاس و فساد و تورم صحبت کند.
ناشناس۳۱۲۸۱۴۴۲۱:۴۷:۳۷ ۱۴۰۲/۴/۱۶
در این ایام بهتر بود در مورد حساسیت مولای متقیان درباره بیت المال صحبت میفرمودید.
ناشناس۳۱۲۸۲۴۱۲۳:۵۸:۴۱ ۱۴۰۲/۴/۱۶
اکثر کشف حجاب کنندگان متولدین بعد از انقلاب هستند که در دامان تربیت تبلیغی و عملی آقایون پرورش یافته اند!
ناشناس۳۱۲۸۵۳۷۱۰:۴۵:۲۵ ۱۴۰۲/۴/۱۷
وقتی زن را به سبک غربی اختلاط می کنند با مرد نامحرم برای کار کمترین آن حجاب هست بگیر تا چیز های دیگر
ناشناس۳۱۲۸۷۷۳۱۴:۱۹:۰۲ ۱۴۰۲/۴/۱۷
شما از دوران قاجار بیا بیرون
ناشناس۳۱۲۸۸۴۷۱۵:۳۵:۵۶ ۱۴۰۲/۴/۱۷
زن را به سبک غربی اختلاط می کنن یعنی چه ؟ در این زمانه زن و مرد پا به پای هم کار می کنن باز هم نمی تونن از پس مخارج بر بیان این همه زن سرپرست خانوار وجود دارن که با نجابت زحمت می کشند که سربار کسی نباشند واقعا این حرفها خجالت داره کاش یه نگاه به اجتماع کنید و مدام زیر همه اخبار اظهار فضل نکنید
ناشناس۳۱۲۸۳۰۰۰۱:۰۶:۵۶ ۱۴۰۲/۴/۱۷
اگر به همین شکل که دغدغه حجاب از سوی آقایان وجود دارد دغدغه اقتصادی سو مدیریت و... وجود داشت بسياري از مشکلات حل میشد
ناشناس۳۱۲۸۵۹۲۱۱:۳۵:۴۱ ۱۴۰۲/۴/۱۷
مگر حجاب دغدغه بوده؟!! اگر می بود که یک نفر پوشش زننده نمی‌داشت در خیابان چه برسد به بی حجابی! که از اقتصاد ویران تر عمل می کند و در جهان تابت شده هرچه قدر بی حجاب تر چگونه با بودن ثبات اقتصادی نرخ های خودکشی و افسردگی و نهاد خانواده چگونه زده می شود
ناشناس۳۱۲۸۳۶۶۰۶:۴۴:۲۷ ۱۴۰۲/۴/۱۷
ملت تکلیف خود را با حجاب روشن کرده شما هم بیخود زور نزنید .
ناشناس۳۱۲۸۷۴۴۱۳:۴۳:۵۹ ۱۴۰۲/۴/۱۷
گرانی و معیشت سخت مهم ترین مسئله امروز کشوره
ناشناس۳۱۲۸۷۴۷۱۳:۴۵:۲۱ ۱۴۰۲/۴/۱۷
ممنون از جناب علم الهدی که دین را اینقدر در نظر مردم جذاب جلوه میدهند. بنده بعد از شنیدن صبت های ایشان محجبه شدم
ناشناس۳۱۲۸۸۰۳۱۵:۰۲:۱۱ ۱۴۰۲/۴/۱۷
بی حجابی در ایران و اروپا خیلی فرق داره ، در اروپا فقط روسر بر سرندارند ولی در ایران اگر آزاد کنند خیلی بدتر ظاهر خواهند شد ، الان که آزاد نیست بعضی ها با لباس خواب در خیابان ظاهر می‌شوند اگر آزاد باشد مانند انسان اولیه منتهی با آرایش غلیظ ظاهر می‌شوند ، من خودم با بی حجابی مشکل ندارم از بدحجابی متنفر هستم.
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های دیروز

  1. اصلاح‌طلبان مقابل «نصیری» سکوت نکنند

  2. حکم اعدام بابک زنجانی نقض و تبدیل به ۲۰ سال حبس شد

  3. برای این عکس شما تیتر بزنید

  4. دو ناوشکن آمریکایی در دریایی سرخ شکار شدند

  5. نجات معجزه آسا از وسط سیل توسط لودر و راننده ماهر

  6. امکان آزادی مشروط بابک زنجانی وجود دارد

  7. اقدامات قوه قضائیه درباره ماجرای صدیقی / واکنش اصلاح‌طلبان به سخنان اخیر مهدی نصیری/ تک و پاتک رسانه‌های دولت و مجلس

  8. علت رشد اقتصادی کشور چیست؟

  9. مدرسه یا بازار؟!

  10. نتانیاهو و کابوس حمله به رفح

  11. حمایت زاکانی از طرح نور پلیس

  12. زاکانی: برای کمک به طرح نور پلیس کاملا آماده هستیم

  13. قوه قضاییه کانون مبارزه بی‌امان با فساد است/ جنس جمهوری اسلامی فسادستیز و فساد ناپذیر است

  14. پلیس آمریکا حجاب معترضین را به زور برداشت

  15. دشمن حتما در عرصه اقتصادی ناکام خواهند ماند/مسئولان اجازه ندهند کارخانه‌ای تعطیل شود

  16. شرایط دریافت مهریه بعد از طلاق

  17. دستگیری سارقین زورگیر باهوشیاری واحد گشت عملیات

  18. آخرین وضعیت سعید آقاخانی و توضیحاتی درباره ادامه «نون‌خ»

  19. نهنگ سواری یک آبادانی

  20. وقتی در بزرگراه سرعت خود را بی دلیل کم می کنید

  21. قالیباف: جوانان و نوجوانان اندیشه مطهری را چراغ راه خود قرار دهند

  22. طرح رژیم اسرائیل برای حمله به رفح اعلام شد

  23. واریز«هدیه روز معلم»به حساب فرهنگیان؛ امشب/ پرداخت معوقات حق‌التدریس‌ها تا ۲ هفته دیگر

  24. تغییر نام استقلال در حال بررسی است/ واگذاری سرخابی‌ها این هفته نهایی می‌شود

پربحث‌های هفته

  1. اقدامی  اشتباه، در زمانی اشتباه تر!

  2. من عجله ندارم!

  3. نگاهی به مسیر بازیگرانی که مهاجرت کردند/ از بازیگری تا رقص و رانندگی تاکسی!

  4. با حلوا حلوا گفتن، دهان شیرین نمی‌شود!

  5. اصلاح‌طلبان مقابل «نصیری» سکوت نکنند

  6. نظرات برگزیده مخاطبان الف: تکرار تجربیات شکست‌خورده درباره حجاب هیچ ثمری ندارد/ زیباکلام به دشمنی اسرائیل با ایران توجه نمی‌کند

  7. هیچ تردیدی در اجرای طرح نور نداریم

  8. مشروبات تقلبی از جامعه پزشکی هم قربانی گرفت

  9. حقوق کارکنان وزارت کشور ترمیم می‌شود

  10. جریان دائمی تجارت، به جای تعطیلی روز شنبه

  11. دور باطلی که تمامی ندارد!

  12. ساماندهی بازار مسکن و اجاره‌بها در خوان آخر/ اسب سرکش مسکن، آرام می‌گیرد؟

  13. حکم اعدام بابک زنجانی نقض و تبدیل به ۲۰ سال حبس شد

  14. برای این عکس شما تیتر بزنید

  15. دو ناوشکن آمریکایی در دریایی سرخ شکار شدند

  16. این ابهامات مناقشه‌برانگیز را برطرف کنید

  17. آقای رئیس‌جمهور! لطفاً فراموش نکنید!

  18. هشدار حسین شریعتمداری؛ فاجعه برجام در انتظار لایحه عفاف!

  19. نظر جالب شریعتمداری درباره طرح نور و لایحه حجاب/ پاسخ خلجی به انتقادات نمایندگان درباره قیمت دلار

  20. قحطی مانتوی بلند و دکمه‌دار در تهران!

  21. نتانیاهو: احکام دادگاه لاهه را نمی پذیریم

  22. تضادی عجیب و پر ابهام!

  23. سقوط در آغوش پهلوی!

  24. آمریکا و ویتنامی دیگر؟۱

  25. نجات معجزه آسا از وسط سیل توسط لودر و راننده ماهر

آخرین عناوین