ایمپلنت و لمینت دندان چه فرقی با هم دارند؟

گزارش بازرگانی، 179153،   4020308011 ۱ نظر، ۰ در صف انتشار و ۰ تکراری یا غیرقابل انتشار

ایمپلنت دندان و لمینت هر دو از خدمات دندانپزشکی می باشند که به منظور اصلاح طرح لبخند و ترمیم آن مورد استفاده قرار می گیرد. برای رفع مشکلاتی مثل فاصله بین دندانی، اصلاح دندان شکسته شده یا از دست رفته، روی هم رفتگی دندان ها و .... راه حل های مختلفی مثل لمینت دندان و ایمپلنت وجود دارد. با اینکه این روش ها در برخی موارد شباهت های زیادی با هم دارند اما تفاوت این دو روش دندانپزشکی هم بسیار زیاد است که ما در طول این نوشتار با کمک گرفتن از وب سایت دکتر درویش پور به آدرس www.drdarvishpour.com/ سعی داریم به تفاوت های ایمپلنت و لمینت دندان بپردازیم؛ با ما همراه باشید. 

ایمپلنت بهتر است یا لمینت دندان؟

این سوال از پایه خراب است؛ چرا که استفاده از لمینت یا ایمپلنت دندان کاملا بستگی به شرایط دهانی و دندانی بیمار دارد و هر کدام از آنها می توانند در صورت استفاده به جا از آنها بهترین روش باشند. در واقع از ایمپلنت به منظور جایگزینی دندان های از دست رفته استفاده می شود، در حالی لمینت دندان بیشتر جنبه زیبایی دارد تا درمانی. 

در صورتی که دندان های سالمی داشته باشید اما مشکلات زیبایی مثل وجود فاصله جزئی بین دندانی، تغییر رنگ دندان ها و بی نظمی جزئی دندانی دارید لمینت دندان می تواند گزینه مناسبی برای شما باشد. اما اگر مشکلات حادتری مثل از دست دادن دندان ها، لق شدن دندان ها، تحلیل استخوان فک و عقب رفتگی لثه داشته باشید؛ تنها گزینه درمانی شما ایمپلنت دندان خواهد بود. 

ایمپلنت دندان چیست؟

ایمپلنت دندان یکی از پیشرفت های بسیار بزرگی است که بشر در حوزه دندانپزشکی داشته است و از آن برای جایگزینی دندان های از دست رفته استفاده می شود. ایمپلنت دندان از نظر کارایی و ظاهر کاملا مشابه دندان های طبیعی شماست. 

ایمپلنت دندانی از جنس تیتانیوم می باشد که پزشک از طریق جراحی در استخوان فک قرار می دهد. پس از اینکه ایمپلنت با استخوان فک به خوبی جوش خورد جراح دندان یک تاج که کاملا مشابه دندان طبیعی است روی آن قرار می دهد و مراحل کاشت ایمپلنت دندان شما به اتمام می رسد. 

لمینت دندان چیست؟

لمینت دندان جزء یکی از خدمات زیبایی دندانپزشکی است که دندانپزشک توسط آن می تواند انواع لکه های دندانی، فاصله بین دندانی، به هم ریختگی و شکستگی ها جزئی را برطرف کند. در واقع لمینت های دندانی پوسته های نازکی هستند که در سطح جلویی دندان ها نصب می شوند و باعث اصلاح طرح لبخند و سفید شدن دندان ها می شود. 

یکی از تفاوت های اساسی ایمپلنت و لمینت دندان در جنس و متریال به کار رفته در ساخت آنهاست. ایمپلنت های دندانی از جنس تیتانیوم هستند در حالی که لمینت های دندانی از جنس سرامیک یا پرسلن می باشند. 



تفاوت های ایمپلنت و لمینت دندان

به غیر از تفاوتی که در جنس ایمپلنت و لمینت دندان است یکی از تفاوت های اساسی این دو روش دندانپزشکی در کاربرد آنهاست؛ که در ادامه درباره کاربردهای این دو روش ها صحبت خواهیم کرد. 

کاربرد ایمپلنت دندان عبارتند از:

  • یک روش بسیار مناسب برای جایگزینی دندان یا دندان ها از دست رفته بدون آسیب رساندن به دندان ها مجاور است.
  • با جایگزینی دندان های جلویی که از دست رفته اند زیبایی را به لبخند و چهره افراد بازمی گرداند.
  • مشکلاتی مثل جویدن، هضم غذا و تکلم را تسهیل می بخشد.
  • باعث اصلاح فرم صورت می شود.

کاربرد لمینت دندان به شرح زیر است:

  • رفع فاصله بین دندانی
  • اصلاح کوچکی یا بزرگ بودن دندان ها
  • اصلاح دندان هایی که کجی جزئی دارند.
  • اصلاح دندان های خرگوشی
  • سفید کردن دندان ها

ماندگاری لمینت و ایمپلنت دندان چقدر است؟

به دلیل اینکه ایمپلنت های دندانی به کمک پیچ تیتانیومی در استخوان فک تعبیه می شود ماندگاری نسبتا بالایی دارند. به طور متوسط ماندگاری ایمپلنت های دندانی بین 10 الی 20 سال و یا حتی در برخی مواقع تا پایان عمر فرد است. 

لمینت های دندانی از نظر ماندگاری و طول عمر تقریبا مشابه ایمپلنت های دندانی هستند و طول عمر آنها بین 10 الی 15 سال است. افزایش ماندگاری هر دوی این روش ها کاملا بستگی به شیوه مراقبت شما از آنها و مراقبت بهداشت دهان و دندانتان دارد. 

هزینه ایمپلنت و لمینت دندان چقدر است؟

هزینه انجام هر کدام از این روش ها کاملا بستگی به تعداد دندان هایی دارد که نیاز به اصلاح دارند. ایمپلنت اصولا به صورت تک دندان کاشت می شود اما لمینت دندان اصولا برای تعداد زیادی از دندان ها انجام می شود؛ به همین دلیل هزینه لمینت دندان می تواند بیشتر باشد. اما اگر بخواهیم هزینه ایمپلنت و لمینت دندان را برای یک دندان مقایسه کنیم؛ ایمپلنت دندان از لمینت دندان گران تر است. 

کلام آخر

در صورتی که دندان شما دچار شکستگی شده است یا دندان خود را از دست داده اید یا به دنبال روش هایی برای اصلاح طرح لبخند خود هستید می توانید با مراجعه به دندانپزشک از روش های ترمیم دندان بهره مند شوید. دندانپزشک با معاینه اولیه می تواند به شما بگوید که کدام روش برای دندان های شما مناسب تر است. در صورتی که دندان خود را به هر دلیلی از دست داده باشید ایمپلنت دندان به شما پیشنهاد می شود؛ اما در صورتی که مشکلات زیبایی دندان مانند تغییر رنگ دندان ها، فاصله بین دندانی، شکستگی دندان و ... داشته باشید لمینت دندان بهترین گزینه است. 

کاربردهای ایمپلنت و لمینت دندان بسیار با یکدیگر متفاوت هستند اما از نظر ماندگاری تقریبا هر دو روش ماندگاری بالایی دارند و در صورت مراقبت صحیح می توانند به صورت مادام العمر ماندگاری داشته باشد. در این نوشتار سعی کردیم درباره هر کدام از روش های ایمپلنت و لمینت دندان و همچنین تفاوت های آنها صحبت کنیم در صورتی که سوالی دارید می توانید در بخش نظرات وب سایت https://www.drdarvishpour.com/مطرح کنید. 

دیدگاه کاربران

ناشناس۳۰۷۰۹۸۶۰۷:۲۱:۳۸ ۱۴۰۲/۳/۹
اینقدر گرون شده ایمپلنت کی می‌تونه انجام بده کاشکی تامین اجتماعی حداقل نصفش میداد
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های دیروز

پربحث‌های هفته

  1. اقدامی  اشتباه، در زمانی اشتباه تر!

  2. بازی با کلمات

  3. کوچه زیباکلام هنوز تیر چراغ برق دارد؟!

  4. با حلوا حلوا گفتن، دهان شیرین نمی‌شود!

  5. هیچ تردیدی در اجرای طرح نور نداریم

  6. نظرات برگزیده مخاطبان الف: تکرار تجربیات شکست‌خورده درباره حجاب هیچ ثمری ندارد/ زیباکلام به دشمنی اسرائیل با ایران توجه نمی‌کند

  7. اعتراض حواله داران پژو پارس به افزایش قیمت ۴۰۰ میلیونی

  8. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

  9. توافق جدید ایران و آمریکا چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

  10. گزارش میدانی از طرح نور فراجا

  11. نحوه رفتار متفاوت فروشندگان در برابر پوشش حجاب مشتریان

  12. رادان:‌ طرح نور با قوت ادامه دارد

  13. چرا این همه " در پوستینِ خَلق" می افتیم؟!

  14. ساماندهی بازار مسکن و اجاره‌بها در خوان آخر/ اسب سرکش مسکن، آرام می‌گیرد؟

  15. این ابهامات مناقشه‌برانگیز را برطرف کنید

  16. تاکید رئیسی بر اجرای قانون عفاف و حجاب

  17. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

  18. وزارت راه در شناسایی خانه‌های خالی مسئول است

  19. یکی از مسائل مهم کشور، عفاف و حجاب است/ نظرات شهید مطهری راهگشا است

  20. به زور کسی را به بهشت نمی بریم اما در برابر ناهنجاریها ایستاده‌ایم

  21. واکنش مشاور قالیباف به حواشی اخیر گشت ارشاد/ روایت ظریف از علت عدم مذاکره با ترامپ

  22. خلجی: آواربرداری از خرابی ۱۰ ساله زمانبر است

  23. حضور حسین حسینی در دادسرای فرهنگ و رسانه با شکایت فراجا

  24. موضع رئیس عدلیه در خصوص ورود فراجا به مسئله حجاب/ اژه‌ای: در قضیه حجاب می‌توانیم بگوییم «کی بود کی بود، من نبودم؟»

  25. نتانیاهو: احکام دادگاه لاهه را نمی پذیریم

آخرین عناوین