ورود سامانه بارشی به شمال غرب کشور از جمعه

  4020228023

بنا بر اعلام رئیس مرکز پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا، در ساعات بعد از ظهر امروز پنجشنبه ۲۸ اردیبهشت ماه، مناطقی از شمال آذربایجان شرقی، اردبیل، گیلان، بوشهر و جنوب فارس شاهد رگبار پراکنده خواهند بود.

ورود سامانه بارشی به شمال غرب کشور از جمعه

صادق ضیائیان در گفت‌وگو با ایسنا، درباره وضعیت جوی کشور طی چند روز آینده اظهار کرد: پنجشنبه در مناطقی از شمال آذربایجان شرقی، اردبیل و گیلان، در بوشهر و جنوب فارس در ساعات بعد از ظهر افزایش ابر و رگبار پراکنده، گاهی رعد و برق و وزش باد شدید رخ می دهد. همچنین در جنوب سیستان و بلوچستان و استان هرمزگان نیز وزش باد شدید و خیزش گرد و خاک انتظار می رود.

به گفته وی، جمعه به تدریج با ورود سامانه بارشی به شمال غرب کشور در مناطقی از شمال غرب و استان‌های مرزی کرمانشاه و ایلام ابرناکی گاهی رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید رخ می دهد و در مناطقی از غرب، جنوب غرب و استان‌های فارس، بوشهر، جنوب اصفهان و غرب کرمان نیز رگبار پراکنده، گاهی وزش باد شدید و خیزش گرد و خاک انتظار می رود.

رئیس مرکز پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا با بیان اینکه شنبه گستره بارش کل نوار غربی، مناطقی از دامنه‌های جنوبی البرز واقع در قزوین و البرز، همچنین مناطقی از استان‌های اصفهان، فارس، بوشهر، یزد، کرمان و خراسان جنوبی را در بر خواهد گرفت، ادامه داد: در شمال ایلام، کرمانشاه، غرب همدان و لرستان، کردستان و جنوب آذربایجان غربی بارش شدت خواهد داشت به طوری که در استان‌های واقع در مرز غربی، رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید گاهی با احتمال ریزش تگرگ پیش بینی می شود.

ضیاییان همچنین این را هم گفت که یکشنبه در غالب مناطق کشور بارندگی رخ می دهد و در شمال غرب، غرب و دامنه های جنوبی البرز واقع در قزوین، البرز و تهران بارندگی و وزش باد قابل توجه است.

وی افزود: دوشنبه در نوار شرقی کشور شامل استان‌های خراسان رضوی، خراسان جنوبی، سیستان و بلوچستان و شرق کرمان ابرناکی، رگبار پراکنده، گاهی رعد و برق و وزش باد پیش بینی می‌شود و بعد از ظهر این روز این سامانه از مرزهای شرقی خارج می شود و جوی آرام و پایدار در غالب نواحی کشور مستقر می شود.

رئیس مرکز پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا همچنین عنوان کرد: در نیمه غربی کشور تا روز جمعه و در نیمه شرقی تا شنبه افزایش نسبی دما انتظار می‌رود و طی روزهای شنبه و یکشنبه در شمال غرب، غرب، سواحل دریای خزر و دامنه‌های جنوبی البرز واقع در قزوین و البرز نیز کاهش نسبی دما رخ می دهد.

به گفته ضیاییان، روزهای جمعه، شنبه و یکشنبه غرب خلیج فارس مواج پیش بینی شده است.

وی این را هم گفت که طی روزهای شنبه و یکشنبه وزش باد شدید همراه با نفوذ گرد و خاک از کشورهای همسایه سبب کاهش دید و کیفیت هوا در استان‌های خوزستان، ایلام و لرستان می شود.

رئیس مرکز پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا درباره وضعیت جوی تهران طی دو روز آینده نیز اظهار کرد: آسمان تهران فردا جمعه (۲۹ اردیبهشت ماه) کمی ابری، گاهی وزش باد با حداقل دمای ۲۰ و حداکثر دمای ۳۰ درجه سانتیگراد و در روز شنبه (۳۰ اردیبهشت) نیمه ابری در بعد از ظهر افزایش ابر و گاهی وزش باد شدید و احتمال گرد و خاک با حداقل دمای ۱۹ و حداکثر دمای ۳۰ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

ضیائیان همچنین اعلام کرد که طی امروز و فردا (۲۸ و ۲۹ اردیبهشت)، شهرکرد با دمای صفر و ۲ درجه سانتیگراد سردترین و اهواز با دمای ۴۱ و ۴۰ درجه سانتیگراد گرم‌ترین مرکز استان کشور هستند.

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. اقدامی  اشتباه، در زمانی اشتباه تر!

  2. نگاهی به مسیر بازیگرانی که مهاجرت کردند/ از بازیگری تا رقص و رانندگی تاکسی!

  3. با حلوا حلوا گفتن، دهان شیرین نمی‌شود!

  4. نظرات برگزیده مخاطبان الف: تکرار تجربیات شکست‌خورده درباره حجاب هیچ ثمری ندارد/ زیباکلام به دشمنی اسرائیل با ایران توجه نمی‌کند

  5. هیچ تردیدی در اجرای طرح نور نداریم

  6. اعتراض حواله داران پژو پارس به افزایش قیمت ۴۰۰ میلیونی

  7. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

  8. گزارش میدانی از طرح نور فراجا

  9. جریان دائمی تجارت، به جای تعطیلی روز شنبه

  10. ساماندهی بازار مسکن و اجاره‌بها در خوان آخر/ اسب سرکش مسکن، آرام می‌گیرد؟

  11. نحوه رفتار متفاوت فروشندگان در برابر پوشش حجاب مشتریان

  12. رادان:‌ طرح نور با قوت ادامه دارد

  13. این ابهامات مناقشه‌برانگیز را برطرف کنید

  14. هشدار حسین شریعتمداری؛ فاجعه برجام در انتظار لایحه عفاف!

  15. نتانیاهو: احکام دادگاه لاهه را نمی پذیریم

  16. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

  17. آمریکا و ویتنامی دیگر؟۱

  18. وزارت راه در شناسایی خانه‌های خالی مسئول است

  19. یکی از مسائل مهم کشور، عفاف و حجاب است/ نظرات شهید مطهری راهگشا است

  20. حمایت معاون رئیسی از تعطیلی پنج‌شنبه‌ها/ تاکید رادان بر ادامه طرح «نور» فراجا/ انتقاد روزنامه دولت از کریمی قدوسی

  21. به زور کسی را به بهشت نمی بریم اما در برابر ناهنجاریها ایستاده‌ایم

  22. خلجی: آواربرداری از خرابی ۱۰ ساله زمانبر است

  23. حضور حسین حسینی در دادسرای فرهنگ و رسانه با شکایت فراجا

  24. موضع رئیس عدلیه در خصوص ورود فراجا به مسئله حجاب/ اژه‌ای: در قضیه حجاب می‌توانیم بگوییم «کی بود کی بود، من نبودم؟»

  25. احتمال دارد دلار به دامنه ۵۰ هزار تومان برگردد

آخرین عناوین