انتخابات ترکیه مدعیان اصلاحات را شرمنده کرد!

  4020227009 ۳۶ نظر، ۰ در صف انتشار و ۳۵ تکراری یا غیرقابل انتشار

انتخابات ترکیه که این روزها بدون ادعای تقلب و آشوبگری به دور دوم رفت، مدعیان اصلاحات را در مقام آشوب‌طلبان نیابتی علیه رأی مردم در سال ۸۸ شرمنده کرد.

انتخابات ترکیه مدعیان اصلاحات را شرمنده کرد!

کیهان نوشت:‌ یکشنبه انتخاباتی ترکیه با مشارکت 88 درصدی مردم این کشور در حالی به پایان رسید که رقابت میان رجب طیب اردوغان و کمال قلیچدار اوغلو به دور دوم رفت. هیچ یک از این دو نامزد نتوانستند حائز نصف به علاوه یک آرا شوند؛ اردوغان، ۲۷ میلیون و ۸۸ هزار رای (۴۹.۵ درصد) و قلیچدار اوغلو ۲۴ میلیون و ۵۶۸ هزار رای (۴۴.۸۹ درصد آرا) را به دست آوردند.
تفاوت آراء میان اردوغان و قلیچدار اوغلو اگرچه 2/5 میلیون رأی بیشتر نبود اما حامیان 
قلیچدار اوغلو ادعای تقلب در انتخابات نکردند و دست به آشوب و اغتشاش نزدند. انتخابات ترکیه و نوع رفتار هواداران قلیچدار اوغلو ذهن را به انتخابات سال 88 کشورمان می‌برد. زمانی که مدعیان اصلاحات به رغم اینکه اختلاف آرا میان احمدی‌نژاد و موسوی بیش از ۱۱ میلیون رای بود، [۱۳ میلیون رای در برابر 24/5 میلیون رای] دیکته‌های سرویس‌های جاسوسی آمریکا و انگلیس و اسرائیل را اجرا کردند و علیه اسلامیت و جمهوریت نظام و رأی مردم شورش و آشوب کردند. 
افزون بر این، مدعیان اصلاحات مدل ترکیه اردوغانی را الگوی توسعه و دموکراسی خود می‌دانستند و ضمن ستایش اسلامگرایی دولت سکولار اردوغان، آن را در مقابل جمهوری اسلامی قرار می‌دادند، می‌گفتند ترکیه ضمن جدا کردن دین از سیاست، پیشرفت کرده است اما به رغم اعتماد دولت اردوغان به غرب و آمریکا و بیگاری دادن به ناتو و آمریکا در جنگ‌افروزی‌های آنها، نه ترکیه عضو اتحادیه اروپا شد و نه رونق اقتصادی برای این کشور به بار آمد و نه غرب خود را از کودتا علیه اردوغان بازداشت.
ضمن اینکه پس از کودتا در ترکیه و سرکوب متهمان توسط اردوغان برخی از همان اصلاح‌طلبان گفتند این هم اسلامگرایان و سرکوبگری‌شان(!)
گفتنی است، پس از کودتای ژوئیه ۲۰۱۶ در ترکیه، دولت اردوغان ۷۷ هزار نفر را بازداشت کرد. ۱۳ هزار و ۵۰۰ نفر محاکمه شدند. ۱۳۰ فرماندار و استاندار، ۲۷۴۵ قاضی و دادستان (توأم با ضبط دارایی و املاک)، ۱۷۵۵ رئیس‌ و معاون رئیس‌دانشگاه، ۳۶ هزار معلم و ۹۰۰۰ کارمند وزارت داخله اخراج شدند. بیش از ۱۰۰ هزار نفر کارشان را از دست دادند. 
دولت اردوغان، ۴۵ روزنامه، ۱۵ مجله، ۲۳ فرستنده رادیو، ۱۶ فرستنده تلویزیون و ۲۹ بنگاه نشریاتی را تعطیل کرد. گذرنامه ۵۰ هزار نفر باطل اعلام شد. معاندان و منافقان متظاهر به اصلاح‌طلبی در سال 88 با اسم رمز تقلب و آشوبگری و قداره‌کشی خیابانی خواستار ابطال انتخابات شدند و شیرینی و شکوه مشارکت 85 درصدی مردم در انتخابات سال 88 را به تلخ‌کامی تبدیل کردند. مدعیان اصلاحات با زیر پا گذاشتن رأی مردم، بی‌اعتنایی خود به خواست ملت و سربازی خود برای دشمن را ثابت کرد. آنها نشان دادند دموکراسی و اصلاح‌طلبی تنها نقابی است که بر صورت زده‌اند و در واقعیت هیچ اعتقادی به انتخاب مردم ندارند.
این طیف در سال 88 چنان به نظام سلطه سواری داد که نتانیاهو به‌صراحت گفت اصلاح‌طلبان اصلی‌ترین سرمایه اسرائیل در ایران هستند و شیمون پرز اعلام کرد اصلاح‌طلبان به نمایندگی از اسرائیل با جمهوری اسلامی می‌جنگند.
بی‌حرمتی به تصاویر امام در بحبوحه فتنه، شعارهای «نه غزه نه لبنان» در روز قدس، «انتخابات بهانه است/ اصل نظام نشانه است»، فحاشی علیه اصل ولایت فقیه، خط کشیدن روی نام جمهوری اسلامی، بی‌حرمتی به حضرت سیدالشهدا(ع)، خسارت به اموال عمومی و مردم، مجال دادن به گروهک‌های برانداز و تشجیع دشمن برای اعمال تحریم‌های بعدی (موسوم به تحریم‌های فلج‌کننده)‌ عمق دشمنی این جماعت را با مکتب امام(ره) و نظام اسلامی و خواست ملت بزرگ ایران نشان داد.
انستیتو بروکینگز: 
تعامل با اپوزيسيون داخلي جمهوري اسلامي
 برگ برنده‌اي در دست آمريكاست
مهم‌ترین سندی که درباره تدارک انقلاب یا کودتای مخملی در ایران منتشر شد، در ژوئن 2009، توسط مركز تحقيقات پيشرفته ضد ‌تروريسم و در پايگاه اطلاع رساني رسمی ‌اینترنتی‌شان قرار گرفت. در این سند رسمی ‌بخش‌‌ها و ابعادي از پروژه موسوم به «کدام راه به سمت ایران؟» ارائه شده بود كه نشان مي‌داد كودتاي مخملي سال 2009 ايران در ‌انديشكده آمريكايي «بروكينگز» طراحي شده بود. (کدام راه به سوی ایران؟ گزینه‌های یک استراتژی جدید آمریکایی برای ایران – کنت ام پولاک‌، دانیل بای من‌، مارتین اس ایندایک‌، سوزان مالونی‌، مایکل‌ای اوهانلون‌، بروس ریدل – وب سایت انستیتو بروکینگز – 22 اوت 2009)
درباره جایگاه و اهمیت «انستيتو بروكينگز» باید گفت که این موسسه همان نقشي را در اخذ تصمیم براي حزب دموكرات به رياست‌جمهوري اوباما ايفا مي‌‌كرد، كه «انستيتو امريكن اينترپرايز» براي دولت جمهوري‌خواهان به رهبري «جرج بوش» برعهده داشت. بر اساس آنچه در پايگاه اطلاع‌رساني مركز تحقيقات پيشرفته‌ ضد‌‌تروريسم و مركز سابان وابسته به ‌انديشكده‌ آمريكايي «بروكينگز» انتشار یافت، این مرکز در گزارش مفصل خود، راهكارهاي لازم براي كودتاي مخملي در ايران و حمايت از مخالفان نظام را قبل از انتخابات طراحي كرده بود.
اين مركز كه توسط ميلياردر صهيونيست به نام «حيیم سابان» راه‌‌اندازي شده، در یک گزارش مفصل 60 صفحه‌‌اي، راهکار اغتشاش عمومي، و گسترش آن و سپس استمرار تا مرحله‌ فروپاشي را نشان می‌داد.
مركز سابان در اين گزارش، ضمن بررسی گزینه‌های مختلف آمریکا برای مقابله با ایران، در كنار گزينه‌‌هاي مطرح سیاسی و نظامي، موضوع تغيير حكومت از طريق كودتاي مخملي و با ايجاد اغتشاش و هدايت آن توسط اپوزيسيون، تا مرحله فروپاشي و سپس حمله‌ نظامي و ‌‌اشغال كشور را مناسب‌‌ترين گزينه تشخيص داده بود. در این گزارش تکان‌دهنده معلوم می‌گردید که اگر فتنه‌گران در اجرای طرح کودتای مخملی خود موفق می‌شدند، با اتفاقات کنترل نشده بعدی سرزمین ما بایستی در انتظار یک جنگ تمام‌عیار و دخالت نظامی خارجی می‌بود. (نظیر آنچه که بعدا در سوریه اتفاق افتاد)
اين گزارش توسط شش تن از استراتژيست‌هاي وابسته انستيتو بروكينگز به نام‌هاي «كنت ‌ام‌پولاك»، مدير سابان؛ «مارتين ايندايك»، سفير اسبق آمريكا در سرزمين‌هاي‌‌اشغالي؛ «دانيل ال باي من»؛ «سوزان مالوني»؛ «مايكل. اي. اُ.‌هانلون» و «بروس ريدل» تهيه شده بود. (همان)
فصل ششم اين گزارش به‌عنوان «انقلاب مخملي»، مناسب‌ترين راه براي تغيير حكومت را حمايت گسترده از انقلاب مخملي در ايران دانسته بود كه در ادامه نيز آن را بهترين راه‌حل مشكلات آمريكا با ايران معرفي كرده كه كمترين هزينه را دربر داشت.
نويسندگان اين گزارش هدف اصلي گزينه‌ انقلاب مخملي را براندازي حكومت ايران و ايجاد حكومتي كه بيشترين همراهي را با منافع آمريكا داشته باشد، عنوان كرده و گفته بودند كه تعامل با اپوزيسيون داخلي جمهوري اسلامي، برگ برنده‌اي در دست آمريكاست كه از طريق آن به ايران فشار وارد ساخته و رفتار حكومت ايران را تغيير دهد. (همان)
آدرس و گرای تحریم‌های موسوم به فلج‌کننده را 
عناصر جنبش سبز داده بودند
مدعیان اصلاحات که هماهنگ با پروژه ویرانگر سرویس‌های جاسوسی غربی دروغ تقلب را دست‌مایه شورش علیه جمهوریت و اسلامیت قرار دادند، به آمریکایی‌ها گرای خائنانه‌ تحریم‌‌های فلج‌کننده علیه ملت ایران را دادند. بنابر گزارش روزنامه لس‌آنجلس تایمز و اظهارات مایکل لدین و دیگران، آدرس و گرای تحریم‌های موسوم به فلج‌کننده را عناصر جنبش سبز داده بودند.
قطعنامه 1929 در سالگرد فتنه 88- 25‌خرداد 1389(ژوئن 2010)- با هدف حمایت و هواداری از جریان فتنه و در مقطعی که این جریان رو به افول بود، صادر شد. جان بولتون مشاور سابق امنیت ملی کاخ سفید و نماینده پیشین آمریکا در سازمان ملل، در مقطع فتنه 88 گفته بود: این ناآرامی‌های ایران در سال 88 بود که گزینه تحریم ایران را که بیش از دو سال از دستور کار خارج شده بود، مجدداً به روی میز برگرداند. جان ‌هانا، از اعضای ارشد موسسه واشنگتن در سیاست خاور نزدیک و مشاور امنیت ملی دیک چنی (معاون جرج بوش) نیز ۲۸ مهرماه ۱۳۸۸ یعنی یک ماه بعد از هتاکی فتنه‌گران در روز قدس، از ملاقات با شخصیت‌های نزدیک به رهبری جنبش سبز خبر داد و به روزنامه لس‌آنجلس‌تایمز گفت؛ مطمئنا پیامی‌‌که من از گردهمایی اخیر فعالان ایرانی در اروپا- که در میان آنها بعضی شخصیت‌های نزدیک به رهبری جنبش سبز حضور داشتند- شنیدم این بود که تحریم باید اعمال شود و این تحریم باید هرچه شدیدتر باشد، تحریم ضعیف و یا تدریجی فقط به رژیم این امکان را می‌دهد که با وضعیت جدید خودش را تطبیق دهد. آنها گفتند برای اینکه تحریم موثر باشد، باید به‌صورت شوک وارد شود که فلج کند و نه به‌صورت واکسن(!)
همچنین، رابرت گیتس وزیر دفاع وقت آمریکا اعلام کرد با وجود این دودستگی در ایران، جا‌دارد تحریم‌ها اعمال شود.
اوباما: اگر جنبش سبز(آشوب 88)
 در ایران رخ نداده بود، دولت من 
تصمیم به اعمال تحریم‌‌های سخت نمی‌گرفت
علاوه‌بر اینها، اوباما در کتاب خاطرات خود تصریح می‌کند «اگر جنبش سبز(آشوب 88) در ایران رخ نداده بود، دولت من تصمیم به اعمال تحریم‌‌های سخت نمی‌گرفت... تحریم‌های دوره بوش سمبلیک بود؛ تحریم‌‌های سخت را من اعمال کردم.»
اعمال تحریم‌های همه‌جانبه، تشدید بیکاری، کاهش تولید و صدور نفت خام به واسطه تحریم صنعت نفت و تحریم بانکی، افت سرمایه‌گذاری در ایران بخشی از خسارت‌های اقتصادی فتنه 88 است.
به گزارش شهرداری تهران، در فتنه 88، بیش از 63 میلیارد تومان به اموال عمومی تهران خسارت وارد شد.
تا پیش از فتنه سال ۸۸، تحریم‌های آمریکا و اروپا و شورای امنیت سازمان ملل علیه ایران، دامنه شمول محدودی داشتند؛ مثلاً شرکت‌ها را از سرمایه‌گذاری بیشتر از حد معینی در بخش نفت ایران منع می‌کردند؛ اما در تحریم‌های پس از سال ۸۸، هر نوع معامله با بخش نفت ایران ممنوع شد و جریمه‌های سنگینی برای آن وضع شد.
به گزارش فارس، در اقدامی بی‌سابقه و در قانون جامع تحریم‌های ایران در تیرماه سال ۸۹، آمریکا برای اولین بار تحریم‌های ثانویه بانکی علیه سیستم مالی ایران وضع کرد و تمام بانک‌های دنیا را ملزم به رعایت آن کرد، در بخش ۱۰۴ این قانون انجام تراکنش‌های مشخص با سیستم مالی ایران برای تمام بانک‌های دنیا از سوی آمریکا ممنوع شد.
چند سال پس از آنکه مدعیان اصلاحات گرای تحریم‌های فلج‌کننده را به دشمن دادند، از نردبان خیانتی که خود ساختند بالا رفتند و با ادعای برداشتن تحریم‌ها، و ضمن امید و اعتماد به آمریکا و حرکت دیگر باره در نقشه دشمن از جمله تضعیف درونی کشور، رکورد 1700 تحریم را برجای گذاشتند.
آشوب‌‌طلبان نیابتی مدعی اصلاحات در سال 88 خواستند نظام اسلامی را درهم شکسته و سرنگون کنند اما ملت بزرگ و با بصیرت ایران اسلامی که همیشه عزّت را بر ذلّت ترجیح داده است، در روز نهم دی ماه 88 علیه آنان خروشید و عمق ایمان، آگاهی و وفاداری خود به انقلاب اسلامی و ولایت فقیه را نشان داد. انتخابات ترکیه که این روزها بدون ادعای تقلب و آشوبگری به دور دوم رفت، مدعیان اصلاحات را از خجالت آب کرده است.

دیدگاه کاربران

ناشناس۳۰۴۷۵۲۲۰۹:۲۱:۳۶ ۱۴۰۲/۲/۲۷
مردم ترکیه علیرغم مشکلات زیاد اقتصادی با مشارکت ۸۸ درصد رکورد زدن، و این یعنی به تغییر وضع کشورشون به دست خودشون و با صندوق رای امید دارند
ناشناس۳۰۴۷۶۵۹۱۰:۴۳:۲۰ ۱۴۰۲/۲/۲۷
فقط کافیه یه نگاه سطحی به قبل و حین و بعد از انتخابات سال ۸۸ بیاندازیم در اینصورت باید سران بی حیا و بی غیرت فتنه به شدیدترین شکل ممکن مجازات میشدند اما مماشات و مدارای نظام با اراذل سیاسی اقتصادی فرهنگی و اجتماعی امنیتی باعث شده اینجماعت گستاختر شوند
ناشناس۳۰۴۸۱۴۷۱۶:۲۹:۲۱ ۱۴۰۲/۲/۲۷
اوضاع اقتصادی ترکیه به مراتب بهتر از ایرانه و مردم ترکیه میدونن هر دو حزب برای مردم کار میکنن و کارآمد هستند.
ناشناس۳۰۴۸۹۷۹۱۲:۱۷:۱۴ ۱۴۰۲/۲/۲۸
جهت اطلاع در حالت کلی قدرت خرید ایران ترکیه یکی هست ولی در حالت ریز ترکیه یک مقدار بدتر هست
ناشناس۳۰۴۷۵۳۲۰۹:۳۰:۱۲ ۱۴۰۲/۲/۲۷
بارها گفتیم تا اصلاح طلبی هست آشوب و تحریم هم هست
ناشناس۳۰۴۷۶۸۶۱۱:۰۴:۳۲ ۱۴۰۲/۲/۲۷
مردم از اصلاح طلبان گذشتن شما هم سعی نکنید با رقابت سازی کاذب تنور را گرم کنید .
ناشناس۳۰۴۷۷۵۲۱۲:۰۷:۲۴ ۱۴۰۲/۲/۲۷
از طرفداری و حزبی باز و حتی در.... در نظرات شما کاملا گویا هست که هست یا نه!!
ناشناس۳۰۴۷۶۹۱۱۱:۱۵:۱۷ ۱۴۰۲/۲/۲۷
من نگفتم، حتی یک بار !
ناشناس۳۰۴۷۵۳۵۰۹:۳۳:۰۷ ۱۴۰۲/۲/۲۷
بعد از 14 سال برای همه ما مردم ثابت شده چه کسانی دروغ میگویند و چه کسانی راست .. نیازی به این حرفها نیست.
حسین۳۰۴۷۷۱۵۱۱:۳۵:۲۵ ۱۴۰۲/۲/۲۷
آی گفتی...
ناشناس۳۰۴۷۵۵۸۰۹:۴۸:۵۲ ۱۴۰۲/۲/۲۷
چه ربطی داره!
ناشناس۳۰۴۷۵۵۹۰۹:۴۸:۵۹ ۱۴۰۲/۲/۲۷
لابد مدعیان اصولگرایی را روسفید کرد..!!!!
ناشناس۳۰۴۷۵۶۳۰۹:۵۱:۴۰ ۱۴۰۲/۲/۲۷
اونجا تقلب نشده بود چرا باید ادعای تقلب بکنند؟
ناشناس۳۰۴۷۶۴۶۱۰:۳۶:۰۷ ۱۴۰۲/۲/۲۷
ولی گفتند تقلب شده آن هم دروغ و معلوم شد چرا از قبل رسانه های دشمن می گفتند رای داده شود چون نقشه بود
ناشناس۳۰۴۷۹۶۳۱۴:۱۸:۴۷ ۱۴۰۲/۲/۲۷
خب اینجا هم تقلب نشده بود، همون موقع رئیس ستاد انتخاباتی موسوی گفت اگر صد بار هم آرا شمرده شود نتیجه تغییری نمی‌کنه.
ناشناس۳۰۴۷۵۷۳۰۹:۵۵:۵۶ ۱۴۰۲/۲/۲۷
انتقادهای مردم به یک علت نبود بلکه فاکتورهای متعدد در آن دخیل بوده اما مبرز ترین نکته عدم شفافیت در استخدامها بوده . در کلان مدیریتی را مجال گفتن نیست اما در خرده کارها هم کارفرما ها فراتر از آن رفته اند که علنا در آگهی استخدام آنهم رسته تراشکاری درخواست کارگر افغانی مینمایند با غذا و جای خواب . آیا در این مقوله وزارت کار برخوردی نمینماید
ناشناس۳۰۴۷۹۷۵۱۴:۲۴:۳۰ ۱۴۰۲/۲/۲۷
یعنی چون توی آگهی زده استخدام کار افغانی، پس باید بریزیم توی خیابون بگیم توی انتخابات تقلب شده!؟!؟؟
ناشناس۳۰۴۷۵۸۱۱۰:۰۱:۵۳ ۱۴۰۲/۲/۲۷
انصاف حکم می کند که همه جوانب در نظر گرفته شود
ناشناس۳۰۴۷۶۷۴۱۰:۵۶:۵۰ ۱۴۰۲/۲/۲۷
همه جانب این هست که در ترکیه رای اجبار هست دومین جانب این هست که کسی نمی تواند بگوید رای ندهید و تحریم می کنیم یعنی جرات ندارند به خاطر مجازات سومین جانب و تا این لحظه به اسم رمز تقلب دنبال براندازی وجود ندارد
عمران۳۰۴۷۶۳۵۱۰:۳۰:۲۲ ۱۴۰۲/۲/۲۷
شما اگر بتوانید مثل ترکیه انتخابات آزاد با حضور تمام احزاب بدون هیچ محدودیت برگزار کنید که عالی ترین مقام اجرایی و تقنینی توسط صندوق رای تعیین شود، حتی یک ترقه در خیابان در نمیشود چه برسد به آشوب.
ناشناس۳۰۴۷۶۴۲۱۰:۳۴:۱۲ ۱۴۰۲/۲/۲۷
اگر در ایران هم انتخابات زورکی بود و عدم شرکت باعث منع خدمات و جریمه، همین دو قطبی سازان نفرت پراکنی می کردن
علی۳۰۴۷۶۴۷۱۰:۳۶:۳۵ ۱۴۰۲/۲/۲۷
یک مورد از اصلاحاتی که اصلاحچی ها انجام دادن را بیان کنید که من بهشون رای بدم
ناشناس۳۰۴۷۶۶۲۱۰:۴۵:۱۶ ۱۴۰۲/۲/۲۷
چرا طرفدارهای قلیچدار اوغلو در حالی که انتخابات رفته به دور دوم و هنوز این شانس رو دارن که پیروز بشن باید دست به اعتراض بزنند. اگر تو این انتخابات که همه توقع یک رقابت نزدیک رو داشتند یهو اردوغان با 65 درصد آراء در دور اول پیروز میشد و مردم اعتراض نمیکردند حرفت اعتبار داشت نه الان که همه چیز طبق انتظارات پیش رفته و در یک رقابت نزدیک انتخابات به دور دوم کشیده.
ناشناس۳۰۴۷۶۶۵۱۰:۴۶:۲۳ ۱۴۰۲/۲/۲۷
نظارت‌ در‌ انتخابات‌ ترکیه‌ توسط‌ چندین‌ سازمان‌ بین‌ المللی‌ انجام‌ شده‌ است.
علی کریمی۳۰۴۷۶۷۱۱۰:۵۰:۳۶ ۱۴۰۲/۲/۲۷
وجود رسانه های مستقل آزاد، ساختار سیاسی مناسب، وجود احزاب شناسنامه دار، وجود شفافیت در کل فرآیند انتخابات دلایل اصلی برگزاری انتخابات حداکثری،پرشور، رقابتی و مورد قبول کلیه احزاب ومردم در ترکیه است.
ناشناس۳۰۴۷۸۱۲۱۲:۴۷:۰۲ ۱۴۰۲/۲/۲۷
شما هنوز نمیدانی بعد از کارهایی که اردوغان کرد با تغییر قوانین که در راس کار بماند در این 20 سال دیگر بهانه نداشت بعد هم در آنجا رسانه و احزاب اگر حرف تحریم انتخاب بزنند الان پشت میله زندان می بودن
ایدین۳۰۴۷۷۸۲۱۲:۲۴:۵۱ ۱۴۰۲/۲/۲۷
بی شک اگر یهویی اردوغان ۶۳درصد رای میاورد وضع طور دیگه ای میشد!
ناشناس۳۰۴۷۷۹۶۱۲:۳۵:۱۵ ۱۴۰۲/۲/۲۷
این کشور، متخصص نیاز نداره! یه گروه ارزشی و پایداری کافیه واسه حیات سیاسیش
ناشناس۳۰۴۷۸۳۰۱۲:۵۸:۳۲ ۱۴۰۲/۲/۲۷
عدم رضایت مردم از مجلس ودولت بر سر وعده‌های دروغی اینبار افراد زیادی به پای صندوق‌های رای نخواهند رفت کارمندان بازنشستگان کشوری ولشکری وتامین اجتماعی و مردم از وضع معیشت به تنگ آمده اند.
ناشناس۳۰۴۷۸۶۹۱۳:۲۶:۲۸ ۱۴۰۲/۲/۲۷
متاسفانه کیهان مغلطه می فرمایند. در ترکیه همه طرف ها از سلامت انتخابات اطمینان داشته و دارند چرا باید اعتراض یا ادعای تقلب کنند؟ یکی از وظایف اصلی برگزار کننده انتخابات ایجاد اطمینان به سلامت انتخابات است با توجه به حرف و حدیث هایی که سال 88 قبل از برگزاری انتخابات وجود داشت بهتر بود از طرف مقابل خواسته می شد در هر سطحی که لازم دارند نظارت کنند . آنرا که حساب پاک است از محاسبه چه باک است؟
ناشناس۳۰۴۸۲۸۷۱۸:۳۶:۵۰ ۱۴۰۲/۲/۲۷
مشکل اینجاست یک طرف زودتر میگه پیروز شدم، بعد میگه باید همه رو ابطال کنی، بعد قبول نمی کنه و بیانیه پشت بیانه که بریزید توی خیابون و ... اگه هر جای دنیا بخوان اینجوری کنن که انتخابات به نفعشون نشد بزنن زیر میز که نمیشه!
ناشناس۳۰۴۷۸۸۲۱۳:۳۳:۳۴ ۱۴۰۲/۲/۲۷
چرا جرأت محاکمه سران اصلاح طلب را که می گویید دروغ گفتند و کشور را به آشوب کشیدند را ندارید؟
ناشناس۳۰۴۷۹۲۵۱۳:۵۸:۱۹ ۱۴۰۲/۲/۲۷
اگر ترکیه الگوی شماست چرا بمانند ترکیه رفتار نمیکنید ؟ ضمنا تمامی سخنان اصلاح طلبان در مورد احمدی نژاد تماما درست از اب درامده و الان احمدی نژاد رد صلاحیت شده از اپوزیسون هم صد پله جلوتر رفته است !
ناشناس۳۰۴۷۹۳۰۱۴:۰۰:۳۳ ۱۴۰۲/۲/۲۷
شاید ندیدید که یک وکیل در ترکیه که در زندان بود، تائید صلاحیت و انتخاب هم شد.
ناشناس۳۰۴۸۱۳۵۱۶:۱۸:۳۰ ۱۴۰۲/۲/۲۷
وقتی انتخابات ازاد باشد همه شرکت میکنند .
فریبرز۳۰۴۸۳۵۷۱۹:۲۱:۲۰ ۱۴۰۲/۲/۲۷
مطمعن باشید اگه یکدفعه رای اردوغان رو ۶۳ درصد اعلام میکردن مردم ترکیه هم اعتراض میکردن.... تو همین ایران شما یک انتخابات آزاد بدون نظارت برگزار کنید اگه بالای نود درصد واحدین شرایط شرکت نکردند ... باید برای همه سلیقه ها نامزد باشه تا طرف ترغیب به رای بشود.
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های دیروز

  1. قحطی مانتوی بلند و دکمه‌دار در تهران!

  2. تضادی عجیب و پر ابهام!

  3. سردار رادان: عده ای تلاش می کنند مردم قانونگریز شوند

  4. پشت‌پرده بازخوانی مرگ نیکا شاکرمی توسط انگلیسی‌ها / چهار نکته درباره یک خودکشی خاص در محله امیر اکرم!

  5. دیدار روحانی با وزرا و معاونان دولت یازدهم و دوازدهم

  6. رادان: برهنگی و عریانی از دسیسه‌های دشمن برای نابود کردن خانواده‌هاست

  7. دروغگویی BBC برای خون‌شویی

  8. طراحی هواپیمای جت ۱۰۰ نفره به دستور رییس‌جمهور

  9. فلسطین باید به صاحبان اصلی آن برگردد/ دانشجویان آمریکایی نه تخریب کردند نه شیشه‌ای شکستند اما این جور با آنها رفتار می‌شود

  10. اعلام جرم دادستانی علیه برخی خبرنگاران در پرونده نیکا شاکرمی

  11. مسعود اسکویی درگذشت

  12. انصارالله یمن فیلم حمله پهپادی خود به کشتی آمریکایی را منتشر کرد

  13. پشت‌پرده استعفای مقام‌های نظامی-اطلاعاتی صهیونیست‌ها

  14. حقوق حداقل‌بگیران بازنشستگان تامین اجتماعی ۳۵ درصد افزایش یافت

  15. بانک مرکزی رکوردشکنی ۸۰ ساله تورم را تکذیب کرد

  16. دادستان کل کشور: لازمه فسادزدایی نظارت هوشمند است

  17. خشونت پلیس آمریکا علیه دانشجویان؛ پرتاب معترضان از روی پله!

  18. واکنش رئيس صدا و سیما به موضوع عفاف و حجاب

  19. اینفوگرافیک/ کدام کشورهای جهان کلاهک اتمی دارند؟

  20. تاکید وحیدی بر استقبال مردمی از طرح نور فراجا/ ارزیابی معاون رئیسی از همکاری مجلس با دولت

  21. زمینه حضور گسترده مردم در دور دوم انتخابات مجلس فراهم شود

  22. بازگشت قطارهای تندرو به خط ۵ مترو/ دردسر ته سیگار مسافران

  23. ناگفته‌های سردار حاجی‌زاده از عملیات وعده صادق

  24. لشکرکشی پلیس آمریکا به دانشگاه کلمبیا/ دانشجویان بازداشت شدند

پربحث‌های هفته

  1. اقدامی  اشتباه، در زمانی اشتباه تر!

  2. من عجله ندارم!

  3. نگاهی به مسیر بازیگرانی که مهاجرت کردند/ از بازیگری تا رقص و رانندگی تاکسی!

  4. با حلوا حلوا گفتن، دهان شیرین نمی‌شود!

  5. اصلاح‌طلبان مقابل «نصیری» سکوت نکنند

  6. نظرات برگزیده مخاطبان الف: تکرار تجربیات شکست‌خورده درباره حجاب هیچ ثمری ندارد/ زیباکلام به دشمنی اسرائیل با ایران توجه نمی‌کند

  7. هیچ تردیدی در اجرای طرح نور نداریم

  8. قحطی مانتوی بلند و دکمه‌دار در تهران!

  9. مشروبات تقلبی از جامعه پزشکی هم قربانی گرفت

  10. حقوق کارکنان وزارت کشور ترمیم می‌شود

  11. دور باطلی که تمامی ندارد!

  12. جریان دائمی تجارت، به جای تعطیلی روز شنبه

  13. ساماندهی بازار مسکن و اجاره‌بها در خوان آخر/ اسب سرکش مسکن، آرام می‌گیرد؟

  14. حکم اعدام بابک زنجانی نقض و تبدیل به ۲۰ سال حبس شد

  15. برای این عکس شما تیتر بزنید

  16. تضادی عجیب و پر ابهام!

  17. دو ناوشکن آمریکایی در دریایی سرخ شکار شدند

  18. آقای رئیس‌جمهور! لطفاً فراموش نکنید!

  19. هشدار حسین شریعتمداری؛ فاجعه برجام در انتظار لایحه عفاف!

  20. نظر جالب شریعتمداری درباره طرح نور و لایحه حجاب/ پاسخ خلجی به انتقادات نمایندگان درباره قیمت دلار

  21. نتانیاهو: احکام دادگاه لاهه را نمی پذیریم

  22. سقوط در آغوش پهلوی!

  23. آمریکا و ویتنامی دیگر؟۱

  24. نجات معجزه آسا از وسط سیل توسط لودر و راننده ماهر

  25. یکی از مسائل مهم کشور، عفاف و حجاب است/ نظرات شهید مطهری راهگشا است

پربحث‌های هفته

  1. اقدامی  اشتباه، در زمانی اشتباه تر!

  2. با حلوا حلوا گفتن، دهان شیرین نمی‌شود!

  3. اصلاح‌طلبان مقابل «نصیری» سکوت نکنند

  4. نظرات برگزیده مخاطبان الف: تکرار تجربیات شکست‌خورده درباره حجاب هیچ ثمری ندارد/ زیباکلام به دشمنی اسرائیل با ایران توجه نمی‌کند

  5. آقای رئیس‌جمهور! لطفاً فراموش نکنید!

  6. هشدار حسین شریعتمداری؛ فاجعه برجام در انتظار لایحه عفاف!

  7. نظر جالب شریعتمداری درباره طرح نور و لایحه حجاب/ پاسخ خلجی به انتقادات نمایندگان درباره قیمت دلار

  8. اقدامات قوه قضائیه درباره ماجرای صدیقی / واکنش اصلاح‌طلبان به سخنان اخیر مهدی نصیری/ تک و پاتک رسانه‌های دولت و مجلس

  9. اگر این صحنه‌ها در ایران بود...

  10. نگاهی به فرمان ضد فساد هشت ماده ای 

  11. به زور کسی را به بهشت نمی بریم اما در برابر ناهنجاریها ایستاده‌ایم

  12. پشت‌پرده بازخوانی مرگ نیکا شاکرمی توسط انگلیسی‌ها / چهار نکته درباره یک خودکشی خاص در محله امیر اکرم!

  13. خلجی: آواربرداری از خرابی ۱۰ ساله زمانبر است

  14. دروغگویی BBC برای خون‌شویی

  15. طراحی هواپیمای جت ۱۰۰ نفره به دستور رییس‌جمهور

  16. دولت با نظام بانکی شوخی ندارد

  17. معلمان تلاش کنند گره ذهنی دانش آموزان باز شود

  18. سلاح اتمی؛ جزو برنامه ریزی امنیتی و دفاعی ایران است؟ /تمام «نه»های رهبر انقلاب به سلاح هسته ای +اینفو

  19. وزیر تعاون: تمام دغدغه رییس جمهور معیشت مردم است

  20. سوء استفاده عباس عبدی از «ماچه الاغ ماده»!

  21. ناصر ایمانی: فرض کنیم یکی از این صحنه های ضرب و شتم ....

  22. جزایر ایرانی به سمت مسکونی شدن خواهند رفت

  23. سخنگوی دولت: هیچ مرجعی معطل تصویب قانون جدید حجاب نیست

  24. فلسطین باید به صاحبان اصلی آن برگردد/ دانشجویان آمریکایی نه تخریب کردند نه شیشه‌ای شکستند اما این جور با آنها رفتار می‌شود

  25. دشمن حتما در عرصه اقتصادی ناکام خواهند ماند/مسئولان اجازه ندهند کارخانه‌ای تعطیل شود

آخرین عناوین