درآمد دوره MBA در ایران و خاورمیانه، تا ۱۱۰ هزار دلار حقوق بگیرید

گزارش بازرگانی، 174085،   4020220030

درآمد دوره MBA در ایران و خاورمیانه بسیار وسوسه کننده است. بازار کار رشته MBA بسیار پررونق است و کشورهای منطقه حقوق و دستمزد بالایی نسبت به سایر رشته ها به فارغ التحصیلان این رشته می پردازند.

درآمد دوره MBA در ایران و خاورمیانه، تا ۱۱۰ هزار دلار حقوق بگیرید

گذراندن دوره MBA می تواند برای افرادی که میخواهند مهارتهای مدیریتی خود را افزایش دهند، به کارآفرینی بپردازند، در شرکتهای بزرگ و معتبر جایگاه بهتری کسب کنند، بازار کار خود را گسترش دهند و درآمد بالاتری داشته باشند، پیشنهاد می‌شود. دوره MBA به فارغ التحصیلان این رشته امکان میدهد تا با مباحث و مسائل کاربردی و واقعی کسب و کار آشنا شوند، تفکر استراتژیک، نوآورانه و تحلیلی خود را تقویت کنند، با ابزارها و روشهای مدیریتی جدید آشنا شوند، با افراد و شبکههای حرفهای در این حوزه ارتباط برقرار کنند و اعتماد به نفس و روحیه رقابتی خود را بالا ببرند. به همین دلیل، گذراندن دوره MBA یک فرصت مناسب برای توسعه شخصی و حرفه ای است.

با گذراندن دوره MBA چه مهارت هایی بدست می آوریم؟

با گذراندن دوره MBA می توانید مهارتهای مختلفی را بدست آورید که به شما در حرفه و کسب و کارتان کمک خواهند کرد. برخی از این مهارتها عبارتند از:

 

  • مهارتهای رهبری: دوره MBA به شما نشان میدهد چگونه به عنوان یک رهبر موثر، تیم خود را هدایت، انگیزه و اعتماد بخشید و با چالشها و تغییرات روبه‌رو شوید.

 

  • تفکر انتقادی و تحلیلی: دوره MBA به شما آموزش می‌دهد چگونه با استفاده از داده‌ها، منطق و استدلال، مسائل و فرصتهای کسب و کار را شناسایی، تحلیل و حل کنید.

 

  • ارتباطات و کار تیمی: دوره MBA به شما کمک می‌کند تا مهارتهای ارتباطی خود را در سطوح مختلف سازمانی و خارج از سازمان بهبود بخشید و با افراد مختلف همکاری و همفکری کنید.

 

  • تفکر استراتژیک: دوره MBA به شما نشان می دهد چگونه با درک روندها، نیازها و رقبای بازار، استراتژیهای مناسب برای رشد و پایداری کسب و کار خود طراحی و پیاده‌سازی کنید.

 

  • دانش تخصصی: دوره MBA به شما دانش و تخصص در حوزههای مختلف مدیریت مانند بازاریابی، مالی، پروژه، استراتژی و غیره را ارتقا میدهد و شما را با اصول و مبانی علمی و عملی آشنا می‌کند.

این فقط بخشی از مزایای گذراندن دوره MBA است. البته بستگی به نوع و گرایش دوره دارد که چه محتوای آموزشی در آن ارائه می شود.

هزینه اخذ مدرک و آموزش دوره MBA در ایران و خاورمیانه چقدر است؟

هزینه آموزش دوره MBA در ایران بستگی به نوع دوره، مدت زمان، دانشگاه یا آموزشگاه و گرایش مورد نظر دارد. براساس آخرین آمارها از موسسات آموزشی می‌توان گفت که هزینه دوره MBA در ایران در حدود 20 تا ۵۰ میلیون تومان متغیر است.

برای مثال هزینه دوره MBA در دانشگاههای تهران از۱۳٫۶ تا 5۰ میلیون تومان و در موسسات آموزشی از ۱۰ تا 30 میلیون تومان با توجه به نوع دوره اعم از دوره آنلاین MBA یا دوره حضوری و مدت زمان و گرایش آن متفاوت است.

هزینه شرکت در دوره MBA در دانشگاههای معتبر خاورمیانه بستگی به کشور، دانشگاه و گرایش انتخابی شما دارد. اما به طور کلی می‌توان گفت که هزینه این دوره در خاورمیانه نسبت به کشورهای غربی کمتر است. براساس گزارش QS، برخی از دانشگاههای برتر خاورمیانه برای تحصیل در رشته MBA عبارتند از: American University of Beirut، American University in Cairo، American University of Sharjah، King Fahd University of Petroleum and Minerals و Qatar University.

هزینه شرکت در دوره MBA در این دانشگاهها معمولا بین 10,000 تا 30,000 یورو در سال است.

همچنین ممکن است برای شرکت در این دوره شرایط و پیش‌نیازهای خاصی مثل سابقه کار، نمرات تحصیلی، آزمونهای زبان و آزمونهای تخصصی مدیریت مانند GMAT و GRE لازم باشد.



درآمد فارغ التحصیلان MBA در ایران چقدر است؟

میزان درآمد با مدرک MBA در ایران بستگی به مهارتها، تجربیات، گرایشها و کسب و کارهای مختلف دارد. به طور کلی، میتوان گفت که فارغ التحصیلان MBA در ایران حقوق بالاتری نسبت به فارغ التحصیلان رشته های دیگر دریافت می‌کنند.

براساس منابع مختلف متوسط درآمد افراد با مدرک MBA در ایران از حدود 16 میلیون تومان به بالا می باشد و کاهش و افزایش این میزان، به مجموعه مهارتهای نرم و سخت افراد بستگی دارد. همچنین، بازار کار MBA در ایران گسترده و رقابتی است و فرصتهای شغلی زیادی را برای فارغ التحصیلان این رشته فراهم می‌کند.

افراد با مدرک MBA میتوانند در شرکتهای بزرگ و کوچک، دولتی و خصوصی، داخلی و خارجی، به عنوان مدیر بازاریابی، مدیر استراتژی، مدیر منابع انسانی، مدیر سیستمهای اطلاعاتی، مدیر زنجیره تأمین و کارآفرین فعالیت کنند.

حقوق و دستمزد دارندگان مدرک MBA در خاورمیانه چقدر است؟
درآمد فارغ التحصیلان دوره MBA در خاورمیانه متفاوت است و به عواملی مانند کشور، شهر، صنعت، سطح تجربه و مهارتهای فرد بستگی دارد. براساس گزارشی که توسط انجمن MBA Career Services and Employer Alliance منتشر شده است، میانگین حقوق پایه فارغ التحصیلان MBA در خاورمیانه در سال 2020 حدود ۱۰۰ هزار دلار بوده است.

همچنین براساس گزارشی که توسط سایت Gulf Talent در سال 2021 منتشر شده است، میانگین حقوق سالانه فارغ التحصیلان MBA در کشورهای خاورمیانه به شرح زیر بوده است.

  • امارات متحده عربی: ۱۱۰ هزار دلار
  • عمان: ۱۰۵ هزار دلار
  • قطر: ۱۰۲ هزار دلار
  • عربستان سعودی: ۱۰۱ هزار دلار
  • کویت: ۹۹ هزار دلار
  • بحرین: ۹۳ هزار دلار

بازار کار رشته MBA در خاورمیانه

آماری جالب از تعداد شاغلین از فارغ التحصیلان رشته MBA در کشورهای خاورمیانه وجود دارد. براساس گزارش INSEAD ، یکی از بهترین دانشگاههای دنیا برای تحصیل در رشته MBA، فقط در سال 2022، تعداد 117 نفر از فارغ التحصیلان این دانشگاه در منطقه آفریقا و خاورمیانه استخدام شده‌اند. این تعداد حدود 8.5 درصد از کل فارغ التحصیلان این دانشگاه را تشکیل می‌دهد.

برخی از شرکتهای مطرحی که فارغ التحصیلان MBA را استخدام کرده‌اند عبارتند از: McKinsey & Company، Boston Consulting Group، Bain & Company، Amazon، Strategy&، EY-Parthenon و Google

همچنین براساس گزارش Statista در سال 2022، حدود 92درصد کارفرمایان در صنایع مختلف قصد داشتند فارغ التحصیلان MBA را استخدام کنند. در سال 2021 نیز 97 درصد از آنها فقط فارغ التحصیلان MBA را استخدام کرده‌اند.

پرتقاضاترین گرایش های رشته MBA کدام است؟

گرایش های تخصصی رشته MBA بسیار متنوع و متناسب با نیازهای بازار کار ایران و خاورمیانه هستند. برخی از پرتقاضاترین گرایش های MBA عبارتند از: MBA در بازاریابی و فروش، MBA در مدیریت استراتژیک، MBA در مدیریت منابع انسانی، MBA در مدیریت بازاریابی، MBA در مدیریت مالی، MBA در مدیریت تولید و عملیات، MBA در کارآفرینی و MBA در مدیریت فناوری اطلاعات.

دوره MBA با گرایش فروش مدرسه کسب و کار آیا توسط دکتر یحیی علوی تدریس می شود، تنها دوره تخصصی MBA فروش در ایران است که علاوه بر آموزش مهارتهای فردی و رهبری، تخصصی ترین مباحث اجرایی و مدیریتی در حوزه فروش و بازاریابی در آن ارائه می شود.

چرا گذراندن دوره MBA را توصیه می کنیم؟

ممکن است در ابتدا هزینه بالای آموزش دوره MBA شما را مردد کند. اما به این نکته توجه کنید که برای گذراندن دوره MBA در ایران کمتر از 1000 دلار باید هزینه کنید، اما مهارتهایی را کسب می کنید که می توانید در بهترین شرکتهای خاورمیانه با متوسط حقوق 8 هزار دلار در ماه استخدام شوید.

کاملا واضح است که این یک سرمایه گذاری زودبازده و کم ریسک است و هزینه آموزش با حقوق ماه اول و دوم شما برمی گردد. در صورت تمایل به کسب اطلاعات بیشتر در مورد دوره های MBA می توانید به وب سایت مدرسه کسب و کار آیا مراجعه و از مشاوران آموزش کمک بگیرید.

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های دیروز

پربحث‌های هفته

  1. اقدامی  اشتباه، در زمانی اشتباه تر!

  2. بازی با کلمات

  3. کوچه زیباکلام هنوز تیر چراغ برق دارد؟!

  4. با حلوا حلوا گفتن، دهان شیرین نمی‌شود!

  5. هیچ تردیدی در اجرای طرح نور نداریم

  6. نظرات برگزیده مخاطبان الف: تکرار تجربیات شکست‌خورده درباره حجاب هیچ ثمری ندارد/ زیباکلام به دشمنی اسرائیل با ایران توجه نمی‌کند

  7. اعتراض حواله داران پژو پارس به افزایش قیمت ۴۰۰ میلیونی

  8. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

  9. توافق جدید ایران و آمریکا چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

  10. گزارش میدانی از طرح نور فراجا

  11. نحوه رفتار متفاوت فروشندگان در برابر پوشش حجاب مشتریان

  12. رادان:‌ طرح نور با قوت ادامه دارد

  13. چرا این همه " در پوستینِ خَلق" می افتیم؟!

  14. ساماندهی بازار مسکن و اجاره‌بها در خوان آخر/ اسب سرکش مسکن، آرام می‌گیرد؟

  15. این ابهامات مناقشه‌برانگیز را برطرف کنید

  16. تاکید رئیسی بر اجرای قانون عفاف و حجاب

  17. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

  18. وزارت راه در شناسایی خانه‌های خالی مسئول است

  19. یکی از مسائل مهم کشور، عفاف و حجاب است/ نظرات شهید مطهری راهگشا است

  20. به زور کسی را به بهشت نمی بریم اما در برابر ناهنجاریها ایستاده‌ایم

  21. واکنش مشاور قالیباف به حواشی اخیر گشت ارشاد/ روایت ظریف از علت عدم مذاکره با ترامپ

  22. خلجی: آواربرداری از خرابی ۱۰ ساله زمانبر است

  23. حضور حسین حسینی در دادسرای فرهنگ و رسانه با شکایت فراجا

  24. موضع رئیس عدلیه در خصوص ورود فراجا به مسئله حجاب/ اژه‌ای: در قضیه حجاب می‌توانیم بگوییم «کی بود کی بود، من نبودم؟»

  25. نتانیاهو: احکام دادگاه لاهه را نمی پذیریم

آخرین عناوین