تاکید نیکزاد بر انقلابی بودن مجلس! /گمانه‌زنی های متفاوت درباره برنامه سیاسی لاریجانی

  4020219081 ۲۱ نظر، ۰ در صف انتشار و ۳۰ تکراری یا غیرقابل انتشار

هر روز اخبار فراوانی در رسانه‌ها منتشر می‌شود که دنبال کردن آن‌ها ـ حتی برای آنانی که اهل مطالعه اخبار هستند ـ کار دشواری است. بسته خبری ـ تحلیلی الف، با رصد اخبار و رویدادهای مهم، همچنین تحلیل‌های صورت گرفته در این زمینه، مخاطبان خود را از مهم‌ترین وقایع روز آگاه می‌کند.

تاکید نیکزاد بر انقلابی بودن مجلس! /گمانه‌زنی های متفاوت درباره برنامه سیاسی لاریجانی

تاکید نیکزاد بر انقلابی بودن مجلس!

به گزارش ایسنا، علی نیکزاد، نایب رئیس مجلس در مراسم هم‌اندیشی جبهه ایران اسلامی و فراکسیون حامیان انقلاب اسلامی مجلس شورای اسلامی، با اشاره به این‌که «برخی تلاش دارند مجلس یازدهم را غیرانقلابی معرفی کرده و نشان دهند»، اظهار کرد: بعضی‌ها عزم‌شان راسخ است که بگویند این مجلس انقلابی نیست، این‌ها با ما مشکل ندارند با ولی فقیه زمان مشکل دارند و نفهمیده‌اند که هرکس با ولی فقیه درافتاد ور افتاد. اما من به عنوان خادم عزیزان در مجلس شورای اسلامی از این تریبون به ملت ایران و به همکاران خودم و به شما صاحب نظران و روحانیت معظم عرض می‌کنم اگر مجلس بنا به فرمایش مقام معظم رهبری یک قانونی به نام نظارت بر رفتار نمایندگان دارد، ما در هیات نظارت باید تخلفات نمایندگان را بررسی و شرعاً اعلام کنیم. به صراحت عرض می کنم از ۲۳۴ پرونده‌ای که در هیات نظارت تشکیل شده، ما یک مورد اخلاقی و مالی نداشتیم.

وی ادامه داد: شما بر چه اساسی می‌خواهید بگویید مجلس انقلابی نیست؟ مجلس حتما انقلابی است اما دغدغه کسانی که انقلابی و دلسوز هستند این است و ما به دنبال این هستیم که مجلس انقلابی بماند و وقتی مجلس دوازدهم می‌خواهد شکل گیرد حداقل آنچه که به منظور صدور مجوز صلاحیت برای حضور در انتخابات نیاز است را داشته باشیم. آن موقع در محضر ولی فقیه زمان ما روسفید هستیم و می‌گوییم آقاجان انقلابی آمدیم و انقلابی ماندیم.

نیکزاد با تاکید بر این‌که «من شخصا کاری با رأی‌آوری افراد ندارم»، گفت: این مجلس کارهایی که انجام داده را بیان نکرده است، ما ۵۷ سفر نظارتی داشتیم، رئیس مجلس، نواب رئیس و روسای کمیسیون‌ها به همراه اعضای کمیسیون‌ها سفرهای استانی مختلفی را به منظور نظارت و بازدید میدانی انجام دادند و این در جهت کمک به دولت بود. اگر ما به سفرهای استانی رفتیم و نظارت داشتیم برای این نبود که دخالتی در مدیریت استانداران و فرمانداران داشته باشیم، حضور ما به خاطر عدم اقدام به فرمایشات رهبری معظم انقلاب است.

وی یادآور شد: آقا چندین بار فرمودند ساختار بودجه عوض شود، این چه ساختاری است که عوض نشده است؟ بلکه از ۲۲۰۰ همت بودجه، ۱۷۵۰ همت آن جاری و بالغ بر ۳۷۶ همت آن عمرانی است. از این ۳۷۶ همت عمرانی ۸۵ همت آن بین استانداران تقسیم شده است.   معنای این حرف این است که بالغ بر ۷۵ الی ۸۰ درصد بودجه در کشور در اختیار وزرا و رئیس سازمان‌ها به صورت متمرکز قرار گرفته است.

***

روایت تازه‌ای از واگذاری خودروی شاسی‌بلند به مجلس

حسين جلالي، نماينده رفسنجان و از نمایندگان نزدیک به جبهه پایداری، در گفت‌وگو با اعتماد روايت جديدي از واگذاري خودروهای شاسی‌بلند به مجلس ارائه داد.

جلالی گفت: «يكي از خودروسازان ماشين را در بازار 700 ميليون تومان مي‌فروخته و به اينها هم همان 700 ميليون تومان را فروخته است. فقط تفاوتي كه دارد، اين است كه قسطي فروخته است. اين‌هم يك شركت خصوصي بوده است.

منتها موردي كه من مي‌بينم، اين است كه از طريق روابط ناسالم اتفاق افتاده است. تفاوت آن هم با بازار حدود 100 تومان بوده است و كساني كه اين روابط را نداشته‌اند، نتوانسته‌اند از اين امتياز استفاده كنند...

يك آقايي كه راننده يكي از نمايندگان مجلس استان كرمان بوده، در يك نمايشگاهي به واسطه نماينده، به شركت خودروساز معرفي مي‌شود. اين آقا هم چون راننده بوده و در مجلس رفت و آمد داشته، با نمايندگان، دفاتر و معاون اجرايي آشنا مي‌شود و از اين روابط استفاده مي‌كند.

روابط ناسالمي شكل گرفت كه من هم به آن معترضم، به مجلس پل زده مي‌شود و با دوستان‌شان و افراد و ... مي‌گويد ما ماشين داريم و مي‌توانيم به شما خودرو بدهيم. آنها هم مي‌گويند ما نداريم و از اين دست صحبت‌ها؛ او هم مي‌گويد خب من با مديريت صحبت مي‌كنم كه قسطي شود.

اين خودروها را برخي كارمندان مجلس و برخي نمايندگان گرفته‌اند. شنيده‌ام 50 تا 60 نفر از اين خودروها گرفته‌اند اما براي تعداد مدرك معتبري ندارم. اين افراد را براي بازديد به آن شركت خودروسازي كه مي‌بردند، هديه‌اي كه مي‌خواستند به آنها بدهند، حواله يك خودروي قسطي بوده است...

اتفاقا مشكل اساسي، هيات‌رييسه است. آقاي رييس صادقانه صحبت نكرد و بايد صادقانه توضيح مي‌داد. اين خودروها بدون اجازه رييس كه نمي‌توانستند وارد مجلس شوند. حتما بايد معرفينامه از رييس مجلس داشته باشند؛ رييس مجلس موافقت كرده كه معاونت اجرايي اين اقدام را انجام دهد. يك نمايشگاهي گذاشته‌اند و قطعا رييس از اين قضيه خبردار شده است.

رييس از اين مسائل باخبر بوده؛ قطعا جناب رييس با واگذاري خودروها به اين سبك موافقت كرده است؛ مگر مي‌شود كه در مجلس، زيرمجموعه رييس چنين كاري انجام دهد و رييس خبر نداشته باشد؟ اگر آقاي قاليباف بگويد من از اين موضوع خبر نداشتم، فاجعه است كه در زيرمجموعه‌اش چنين حركتي صورت گرفته  اما خبر نداشته است.

لذا قطعا خبر داشته و موافقت هم كرده است. حالا اما مثلا موافقت كلي مي‌كنند كه معاونت اجرايي مجاز است جهت خدمات رفاهي به نيروهاي مجلس و كارمندان و نمايندگان مجلس، اقداماتي داشته باشد. اينها فكر مي‌كردند اينكه يك ماشين قسطي در اختيار برخي نمايندگان گذاشته شود، يك خدمت است. مساله اينجا، اين است كه هيات‌رييسه به خصوص رييس مجلس بايد روز قبل از استيضاح وزير صمت، موضوع خودروها را صادقانه به مردم توضيح مي‌داد.»

***

انتقاد قالیباف از رئیس بانک مرکزی

به گزارش ایسنا، محمدباقر قالیباف در جلسه علنی امروز مجلس و در جریان بررسی گزارش کمیسیون صنایع و معادن در مورد آسیب ‌شناسی سازوکار تامین و تخصیص نیازهای ارزی واحدهای تولیدی کشور بیان کرد: از دید ما در مجلس شورای اسلامی مسئولیت ارزی کشور و همچنین قیمت سکه در بازار و ارزش پول ملی از ماموریت‌های اصلی بانک مرکزی است و صراحتا می‌گویم این‌که رئیس کل بانک مرکزی اعلام می‌کند از برخی آمارهای درآمدهای ارزی مطلع نیست قابل قبول نبوده چرا که این اختیار به بانک مرکزی داده شده و در نشست سران قوا نیز با درخواست شما موافقت شد و این‌که شما می‌گویید ما در جریان و مطلع نیستیم پذیرفته شده نیست اگر موردی هست بگویید تا کمک کنیم.

رئیس مجلس شورای اسلامی بیان کرد: در حوزه مسائل و سیاست‌های ارزی ما یک قانون دائمی داریم یکسری سیاست‌ها نیز در بودجه سالانه به تصویب می‌رسد ما به عنوان مجلس توقع داریم بنای تصمیم گیری بانک مرکزی در این حوزه قانون باشد و اگر دولت و یا بانک مرکزی جایی احساس کرد که نیازمند اصلاح در قانون است باید به مجلس شورای اسلامی منتقل کند. ما در حوزه سیاست‌های ارزی قانون دائمی داریم که در مدیریت شناور آن تاکید می‌کنند.

***

 سخنگوی قوه قضائیه :قانون فصل الخطاب است

به گزارش مهر مسعود ستایشی، سخنگوی قوه قضائیه در نشست خبری درباره میزان مجازات کشف حجاب نیز گفت: قانون در نظام فصل الخطاب است. وقتی موارد قانونی در موضوعی وجود دارد بخواهیم دنبال تفاسیر دیگر برویم جز اینکه اجرا را دچار اختلال کنیم نتیجه‌ای ندارد. هیچکس در مقابل قانون با دیگران تفاوتی ندارد. مسئولیت هر کسی در مقابل عملی است که انجام می‌دهد. به تبع وقتی کسی در جامعه شاخص‌تر است بیشتر از دیگران به موازین شرعی و قانونی پایبند باشد و هنجار شکنی نکند.

ستایشی تصریح کرد: بر اساس ماده ۶۳۸ قانون محازات اسلامی و ماده ۵۰۰ و ماده ب ۴۵ و ۴۶ آئین دادرسی کیفری و مقررات ماده ۲۳ مجازات اسلامی را داریم. انشالله با لایحه‌ای که در حال ارائه است امیدوام کار را در راستای قانون درست انجام دهیم. مردم ما متشرع و قانونمندی هستند و امیدواریم به زودی مشکلاتی که در این راستا داریم حل شوند و جزای نقدی برای متخلفان در نظر گرفته می‌شود.

سخنگوی قوه قضائیه در پاسخ به سوالی درباره اینکه میزان جریمه مدیران اسبق بانک مرکزی چه مقدار است و اگر نتوانند این میزان جریمه را پرداخت کنند چه اتفاقی رخ می‌دهد، گفت: این افراد به اتهام مشارکت در قاچاق کالا و ارز، محکومیت به جزای نقدی حاصل کرده اند که میزان آن دو برابر معادل ریالی آن‌ها در زمان وقوع تخلف است.

وی افزود: اینکه سرانجام کار چیست؟ قانون گذار در اصول دادرسی و اجرای احکام قطعی این گونه بیان کرده است که چنانچه این افراد نتوانند محکومیت را پرداخت کنند و دادستان نتواند اموالی از این افراد به دست آورد به تبع برای تادیه حقوق دولت بازداشت خواهند شد.

***

روایت امیرعبداللهیان از روند آغاز دوباره روابط با عربستان

به گزارش ایسنا، ابوالفضل عمویی سخنگوی فراکسیون انقلاب اسلامی در توضیح جلسه روز گذشته مجمع عمومی فراکسیون انقلاب اسلامی گفت: این جلسه با حضور امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه برای بررسی آخرین تحولات دیپلماسی کشور به ویژه در حوزه پیرامونی جمهوری اسلامی ایران برگزار شد.

وی توضیح داد: در این جلسه وزیر خارجه مروری بر روندهای تحولات بین‌المللی و منطقه ای داشت و گفت که دنیا به سمت تکثر بازیگران موثر و برآمدن قدرت های منطقه ای در حال حرکت است. با تغییر نظم بین المللی، اعمال هژمونی آمریکایی در مناطق مختلف جهان از جمله منطقه ما با چالش اساسی مواجه شده است.

عمویی افزود: وزیر خارجه به تقویت نقش آفرینی نهادهای چندجانبه در همکاری کشورهای جنوب، از جمله همکاری شانگهای و بریکس در جهان پیش رو اشاره کرد و از تصویب سریع اسناد عضویت جمهوری اسلامی ایران در سازمان شانگهای در مجلس تشکر و ابراز امیدواری کرد که در اجلاس تیرماه این سازمان در دهلی، عضویت کامل و قطعی ایران در این سازمان اعلام شود. 

سخنگوی فراکسیون انقلاب اسلامی بیان کرد: آقای امیرعبداللهیان به سیر روند از سرگیری روابط ایران و عربستان به عنوان شاخصی از تقویت همکاری منطقه ای در دولت سیزدهم پرداخت و بیان داشت که ما علاوه بر جنبه دوجانبه و سیاسی این رابطه از جمله بحث از سرگیری حج عمره و راه‌اندازی کامل سفارتخانه‌ها و کنسولگری‌ها، به تقویت دورنمای اقتصادی توافق میان دو کشور اسلامی هم توجه داریم.

***

گمانه‌زنی های متفاوت درباره برنامه سیاسی لاریجانی

روز گذشته خبرگزاری «تسنیم» در خبری اختصاصی اعلام کرد که علی لاریجانی بناست با ارائه لیستی انتخاباتی خود نیز در انتخابات شرکت کند. این خبرگزاری بیان کرده که چندتن از نزدیکان لاریجانی این خبر را تأیید کرده‌اند. ساعاتی پس از این خبر علی لاریجانی با انتشار توضیحی اصل خبر را تکذیب کرد.

بیشتر بخوانید: تکذیبیه پرنیش و کنایه دفتر لاریجانی

اما تسنیم در ادامه بر موضع خود پافشاری کرد و نوشت: «برخی اطرافیان آقای لاریجانی این مساله را تایید کرده‌اند اما به درخواست خود آنها نامشان درج نشده است. ضمن آنکه برای فردی مانند آقای لاریجانی که چند دهه در سیاست کشور بوده چیز عجیبی نیست که از اکنون برای انتخابات برنامه ریزی کند.»

جماران درباره این موضوع نوشت: «آیا ادعای لاریجانی نزدیک به واقعیت است یا رسانه اصولگرا؟ رصد تحرکات علی لاریجانی در چند سال اخیر حکایت از آن دارد که لاریجانی پرونده حضور دوباره در پارلمان را بسته است و قرار نیست به 12 سال حضورش در پارلمان سابقه ای دیگر اضافه کند.

او گرچه در انتخابات 1400 در دقیقه 90 وارد گود رقابت شد اما نشان داد که برنامه اش برای حضور در انتخابات ریاست جمهوری لحظه ای و دفعتا نبوده و فصل سیاسی جدیدی را در زندگی اش آغاز کرده است، هرچند با علامت ورود ممنوع شورای نگهبان رو به رو شد.

از همین روست که برخی تحلیلگران معتقدند که لاریجانی را باید از لیست گمانه های انتخابات مجلس خارج کرد و در لیست کاندیداهای احتمالی ریاست جمهوری 1404 قرار داد؛ موضوعی که حتی برخی نزدیکان به او نیز به آن معترفند و معتقدند که لاریجانی اگر تصمیمی بر کاندیداتوری مجدد داشته باشد بدون شک معطوف به انتخابات ریاست جمهوری خواهد بود نه مجلس.

شاید همین امر هم تندروها و مخالفان علی آقای لاریجانی را نگران کرده و همزمان با انتخابات مجلس برنامه ریزی برای تخریب او را آغاز کرده اند.»

نامه نیوز نوشت: «امری که در صورت ورود احتمالی لاریجانی به انتخابات می‌تواند برای او مخاطره‌آمیز باشد مشارکت پایین مردم در انتخابات است. او باید بکوشد علاوه بر حساب‌باز کردن بر بخشی از سبد رأی اصولگرایان رأی عمده خود از مخاطبان اصلاح‌طلبان دریافت کند زیرا حتما هنوز هم نامزد جامع‌الشرایطی برای همه طیف‌های اصولگرایی نیستند؛ به ویژه گروه‌هایی مانند پایداری که اساسا مشکلات عدیده با او دارند.

اصولگرایان سبد رأیی سنتی دارند که در هر شرایطی در انتخابات شرکت می‌کنند اما سبد رأی اصلاح‌طلبان هم سیال است و هم دوره‌ای است یعنی گاهی هست و گاهی نیست و به تحرک‌ وا داشتن این سبد رأی نیاز به اقناع عمومی برای مشارکت در انتخابات دارد. اگر مانند دو انتخابات پیشین یعنی مجلس98 و ریاست‌جمهوری1400 مشارکت پایین باشد، دست‌ِکم لیست انتخاباتی لاریجانی در مخاطره رأی‌نیاوردن قرار می‌گیرد.»

***

عزل مدیر وزارت کار اقدام درستی نبود

سید حسین نقوی حسینی، نماینده پیشین مجلس و فعال سیاسی، درباره درستی و نادرستی عزل مدیر وزارت کار پس از اظهارات جنجالی درباره فروش جزایر به فردا گفت: «من هم این خبر را خواندم و مقداری بررسی کردم و متوجه شدم آن مدیر در شرایط سختی قرار داشته و به جهت نگرانی‌هایش قصد آگاه‌کردن مقامات بالادستی را داشته است. در نهایت نیز چنین مثال‌هایی را زده است که البته به کار بردن این جملات جالب نیست و نوع بیان شاید مورد تأیید نباشد اما هدف او قطعا انتقال این نگرانی و حساسیت موضوع بوده است. همین محتوا از سوی خیلی از مدیران دیگر نیز مطرح شده است، اگر یک بررسی مجازی کنید، از سوی برخی نمایندگان مجلس و مدیران دولت در ادوار مختلف و مدیرعاملان صندوق های بازنشستگی عین این مطالب را گفته اند. به دلیل برهم‌خوردن تراز درآمد کارکنان و هزینه بازنشستگان نگرانی هایی در این حوزه وجود دارد».

او در ادامه نسبت به تأثیربرکناری این مدیر بر انگیزه هشداردهی مدیران افزود: «عزل آن مدیر به دلیل ابراز نگرانی درباره حقوق بازنشستگان به نفع نظام اداری نبود. این رفتار بر روحیه مدیران تاثیر می گذارد و مدیران نیز حساب کار خود می کنند و دیگر هشدار نمی‌دهند و سکوت می‌کنند. همه دولت‌ها باید توجه داشته باشند که رفتارهای این چنینی به نفع نظام اداری کشور نیست که با توجه به دغدغه مدیران با هر نوع ادبیاتی عزل شود. این کار جالب نبود و حداقل در دولت آقای رئیسی که همیشه از نقد استقبال کرده است و پیشتاز این است که اگر مدیران توانمندی اداره امور و تحول را ندارند کنار بروند. حالا یک مدیری هم به آینده سازمانش توجه کرده است را نباید اینگونه عزل می کردند».

 

 

 

دیدگاه کاربران

mostafa.kamali95@yahoo.com۳۰۳۶۱۴۱۲۱:۲۲:۰۸ ۱۴۰۲/۲/۱۹
با توجه به اینکه تا چند وقت دیگر عرصه سیاسی کشور وارد جو انتخاباتی مجلس میشود لذا هر چه سریعتر باید اسامی کسانی که از رانت خودرویی استفاده کرده اند مشخص تا مردم موقع رای دادن توجه لازم را داشته باشند تفاوت قیمت خودرو ها هم باید از آنها گرفته و به حساب کمیته امداد واریز شود
کور پیش بین در خشت خام۳۰۳۶۳۱۴۲۳:۱۹:۳۷ ۱۴۰۲/۲/۱۹
آفرین بسیار خوب و دقیق و حساب شده عنوان کرده اید.
ناشناس۳۰۳۶۴۰۷۰۰:۴۰:۰۴ ۱۴۰۲/۲/۲۰
ضرب المثل معروف چوب و پیاز
ناشناس۳۰۳۶۳۴۲۲۳:۳۹:۵۲ ۱۴۰۲/۲/۱۹
که مثل آن ضرب المثل شوند که هم چوب را خورده باشند و هم پیاز را
ناشناس۳۰۳۶۱۶۲۲۱:۳۹:۲۸ ۱۴۰۲/۲/۱۹
مدیری که حرفی بی غیرتی بزند ولو مثال آن هم از طریق رسانه باید هم کنار برود
ناشناس۳۰۳۶۳۲۱۲۳:۲۳:۰۱ ۱۴۰۲/۲/۱۹
قانون مشروعیت سنجی اموال و دارایی ها را به عنوان پایلوت بر روی نمایندگان محترم مجلس بصورت آزمایشی اجرا و سپس به همه آحاد جامعه تعمیم دهید
ناشناس۳۰۳۶۲۴۶۲۲:۴۰:۰۵ ۱۴۰۲/۲/۱۹
لاریجانی در مجلس قبل ضربات جبران ناپذیری به کشور وارد کرد یکی از اقدامات ایشان جلوگیری از تفحص از بانک مرکزی بود .
ناشناس۳۰۳۶۳۴۶۲۳:۴۴:۱۰ ۱۴۰۲/۲/۱۹
هر چه آقای دلیگانی کلید میزد ایشان کلید را گرفته و به آقای کلید ساز میدادند.
ناشناس۳۰۳۶۴۰۰۰۰:۳۲:۵۴ ۱۴۰۲/۲/۲۰
یار غار و گرمابه و گلستان روحانی که به وی وعده رییس جمهور شدن داده بودند
ناشناس۳۰۳۶۲۷۶۲۲:۵۴:۴۱ ۱۴۰۲/۲/۱۹
همان كه آقاي فريدون خان عباسي فرمودند
ناشناس۳۰۳۶۳۳۳۲۳:۳۱:۵۲ ۱۴۰۲/۲/۱۹
سال نو مجلس نو نمایندگان نو نه به تمامی نمایندگان فعلی و ادوار
ناشناس۳۰۳۶۳۳۷۲۳:۳۵:۰۴ ۱۴۰۲/۲/۱۹
سخنگوی محترم قوه قضاییه آبانماه سال ۱۴۰۰ قرار بوده اسامی ۲۲ متخلف و مجرم فساد بزرگ ۱۲ هزار میلیاردی را که بین بانک تجارت کرمان و صندوق رسالت و چند جای دیگر صورت گرفته بوده اعلام شود ولی از آن زمان تا حالا هیچ اطلاع رسانی نشده است
ناشناس۳۰۳۶۳۳۸۲۳:۳۷:۴۸ ۱۴۰۲/۲/۱۹
آقای پور ازغدی از جاسوس بودن احتمالی حسن روحانی صحبت به میان آورده است.
ناشناس۳۰۳۶۵۷۸۰۸:۰۵:۲۵ ۱۴۰۲/۲/۲۰
اگر روحانی جاسوس است بس کسانی که تاییدش کردن و رییس جمهورش کردن چه پاسخی دارند.
ناشناس۳۰۳۶۴۰۳۰۰:۳۵:۴۰ ۱۴۰۲/۲/۲۰
کار از این حرف ها گذشته که امثال جناب لاریجانی بیایید و درستش کند، باید کسی با سابقه سالم بیایید و مدیر باشد ، این طیف و نام های قدیمی هیچ کدام به درد امروز جامعه نمیخورن، نه جوان هستند نه فکر جدیدی دارند و نه توان مقابله با فساد را دارند.
ناشناس۳۰۳۶۴۲۱۰۰:۵۱:۴۶ ۱۴۰۲/۲/۲۰
مگه میشه حرف فریدون عباسی رو یادمون بره
ناشناس۳۰۳۶۵۱۷۰۶:۴۲:۵۱ ۱۴۰۲/۲/۲۰
فعلا که هرچی گفتین مجلس قبل بد کرد مجلس فعلی بدتر کرد شاسی بلند گرفت و دنا پلاس.
ناشناس۳۰۳۶۵۵۴۰۷:۳۳:۳۷ ۱۴۰۲/۲/۲۰
آقای نیکزاد .مشک آن است که خود ببوید نه انکه عطار بگوید.
ناشناس۳۰۳۶۵۸۰۰۸:۰۷:۲۸ ۱۴۰۲/۲/۲۰
انشالله بزودی به حق امام حسین ع خیانتکاران ورانتخواران وچپاولگران بیت المال رسوا ونابود میشوند
ناشناس۳۰۳۶۷۴۹۰۹:۵۱:۱۰ ۱۴۰۲/۲/۲۰
قرار نیست هر کس بازنشسته میشود از کسورات شاغل به او حقوق داده شود . بلکه از بکار گیری کسورات خود او حقوق داده خواهد شد .. وانگهی اگر ورودی کم شده خروجی هم به نسبت کم شده است .. آنهایی که اکنون حقوق داده می شوند نسبتشان با آن زمان که کسورات می داده اند برابر بوده است ...
الف ر۳۰۳۷۲۴۳۱۳:۳۷:۴۳ ۱۴۰۲/۲/۲۰
مسلمان انقلابی هر گز از رانت استفاده نمیکنه
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های اخیر

    پربحث‌های دیروز

    پربحث‌های هفته

    1. اقدامی  اشتباه، در زمانی اشتباه تر!

    2. بازی با کلمات

    3. کوچه زیباکلام هنوز تیر چراغ برق دارد؟!

    4. با حلوا حلوا گفتن، دهان شیرین نمی‌شود!

    5. هیچ تردیدی در اجرای طرح نور نداریم

    6. نظرات برگزیده مخاطبان الف: تکرار تجربیات شکست‌خورده درباره حجاب هیچ ثمری ندارد/ زیباکلام به دشمنی اسرائیل با ایران توجه نمی‌کند

    7. اعتراض حواله داران پژو پارس به افزایش قیمت ۴۰۰ میلیونی

    8. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

    9. توافق جدید ایران و آمریکا چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

    10. گزارش میدانی از طرح نور فراجا

    11. نحوه رفتار متفاوت فروشندگان در برابر پوشش حجاب مشتریان

    12. رادان:‌ طرح نور با قوت ادامه دارد

    13. چرا این همه " در پوستینِ خَلق" می افتیم؟!

    14. ساماندهی بازار مسکن و اجاره‌بها در خوان آخر/ اسب سرکش مسکن، آرام می‌گیرد؟

    15. این ابهامات مناقشه‌برانگیز را برطرف کنید

    16. تاکید رئیسی بر اجرای قانون عفاف و حجاب

    17. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

    18. وزارت راه در شناسایی خانه‌های خالی مسئول است

    19. یکی از مسائل مهم کشور، عفاف و حجاب است/ نظرات شهید مطهری راهگشا است

    20. به زور کسی را به بهشت نمی بریم اما در برابر ناهنجاریها ایستاده‌ایم

    21. واکنش مشاور قالیباف به حواشی اخیر گشت ارشاد/ روایت ظریف از علت عدم مذاکره با ترامپ

    22. خلجی: آواربرداری از خرابی ۱۰ ساله زمانبر است

    23. حضور حسین حسینی در دادسرای فرهنگ و رسانه با شکایت فراجا

    24. موضع رئیس عدلیه در خصوص ورود فراجا به مسئله حجاب/ اژه‌ای: در قضیه حجاب می‌توانیم بگوییم «کی بود کی بود، من نبودم؟»

    25. نتانیاهو: احکام دادگاه لاهه را نمی پذیریم

    آخرین عناوین