بانک‌ها درباره میزان پرداخت وام‌‌ ازدواج و فرزندآوری شفاف سازی کنند

  4020129089

معاون سیاسی اجتماعی فرمانداری نهاوند خواستار شفافیت در میزان پرداخت وام‌‌های ازدواج و فرزندآوری از سوی بانک‌ها به صورت ماهانه شد.

به گزارش خبرگزاری فارس از نهاوند، شهروز کیانی ظهر امروز در ستاد تسهیل ازدواج جوانان اظهار کرد: کم‌کاری دستگاه‌های مرتبط با پرداخت وام ازدواج و فرزندآوری پذیرفتنی نیست و با مدیران خاطی برخورد لازم صورت می‌گیرد. 

وی افزود: دولت سیزدهم برای کاهش مشکلات جامعه سه شعار اصلی در زمینه جمعیت، فرزندآوری و ازدواج دارد که عزم خود را برای اجرای آنها جزم کرده و باید همه برای اجرای آنها تلاش کنند.

معاون سیاسی اجتماعی فرمانداری نهاوند گفت: البته برخی برای اجرا نشدن برنامه‌ها چوب لای چرخ دولت می‌گذارند که باید برای بی‌اثر کردن تلاش این افراد موانع را برطرف و آسیب‌ها را شناسایی کنیم.

وی خطاب به بانک‌ها گفت: بانک‌ها نباید برای ارباب رجوع ایجاد نارضایتی کنند و حتما باید کارها را مطابق آنچه که قانون تعیین کرده انجام دهند.

کیانی تصریح کرد: بنا به گفته تعدادی از مراجعین به فرمانداری، برخی از بانک‌ها از افتتاح حساب برای افراد زیر ۱۸ سال خودداری می‌کنند در حالی که قانون می‌گوید انجام این کار با کفالت اولیاء امکانپذیر است.

وی خواستار شفافیت در میزان پرداخت وام‌‌های ازدواج و فرزندآوری از سوی بانک‌ها  شد و افزود: آمارهای پرداختی باید ماهانه از سوی بانک‌ها به طور شفاف اعلام شده و تناقضی بین آنها وجود نداشته باشد. 

معاون سیاسی اجتماعی فرمانداری نهاوند استفاده از ظرفیت‌های مردمی را از راه‌های تسهیل امر ازدواج عنوان کرد و گفت: مسئولان نباید از ظرفیت عظیم تشکل‌های مردمی غافل شوند زیرا هر گاه مردم به کاری ورود داشته‌اند شاهد موفقیت‌های چشمگیری بوده‌ایم. 

دبیر شورای ازدواج و ستاد تسهیلات امر ازدواج نهاوند نیز ‌گفت: در دو سال گشته ۱۱۴۱ مورد وام ازدواج به مبلغ ۱۵۹ میلیارد و ۱۸۲ میلیون تومان به متقاضیان پرداخت شده است.

سلیمان جوانمردی با بیان اینکه مبلغ وام ازدواج به نهاوند در مقایسه با آمار استان از میزان کمتری برخوردار است اضافه کرد: ۲ هزار میلیارد تومان وام پرداخت شده که با توجه به اینکه نهاوند ۱۰ درصد جمعیت استان را دارد میزان سهمیه وام تخصیصی باید بیشتر از رقم فعلی باشد. 

وی به مشکلات متقاضیان وام ازدواج اشاره کرد و گفت: یکی از مشکلات مهم طولانی شدن فرایند پرداخت وام است که با وجود تورم کنونی ارزش آن کمتر می‌شود. 

دبیر شورای ازدواج در نهاوند اعتبارسنجی را از دیگر مشکلات دریافت‌کنندگان وام عنوان کرد و گفت: با توجه به اینکه برای پرداخت وام اعتبارسنجی انجام می‌شود و چنانچه کسی حتی یک قسط هم بدهکاری داشته باشد به او وام تعلق نمی‌گیرد بنابراین برخی افراد از گرفتن وام محروم می‌شوند.

جوانمردی در پایان خواستار تعیین میزان سهمیه هر بانک برای پرداخت وام شد.

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. اقدامی  اشتباه، در زمانی اشتباه تر!

  2. نگاهی به مسیر بازیگرانی که مهاجرت کردند/ از بازیگری تا رقص و رانندگی تاکسی!

  3. من عجله ندارم!

  4. با حلوا حلوا گفتن، دهان شیرین نمی‌شود!

  5. نظرات برگزیده مخاطبان الف: تکرار تجربیات شکست‌خورده درباره حجاب هیچ ثمری ندارد/ زیباکلام به دشمنی اسرائیل با ایران توجه نمی‌کند

  6. هیچ تردیدی در اجرای طرح نور نداریم

  7. جریان دائمی تجارت، به جای تعطیلی روز شنبه

  8. دور باطلی که تمامی ندارد!

  9. مشروبات تقلبی از جامعه پزشکی هم قربانی گرفت

  10. ساماندهی بازار مسکن و اجاره‌بها در خوان آخر/ اسب سرکش مسکن، آرام می‌گیرد؟

  11. رادان:‌ طرح نور با قوت ادامه دارد

  12. این ابهامات مناقشه‌برانگیز را برطرف کنید

  13. هشدار حسین شریعتمداری؛ فاجعه برجام در انتظار لایحه عفاف!

  14. نظر جالب شریعتمداری درباره طرح نور و لایحه حجاب/ پاسخ خلجی به انتقادات نمایندگان درباره قیمت دلار

  15. آقای رئیس‌جمهور! لطفاً فراموش نکنید!

  16. حقوق کارکنان وزارت کشور ترمیم می‌شود

  17. نتانیاهو: احکام دادگاه لاهه را نمی پذیریم

  18. آمریکا و ویتنامی دیگر؟۱

  19. یکی از مسائل مهم کشور، عفاف و حجاب است/ نظرات شهید مطهری راهگشا است

  20. حمایت معاون رئیسی از تعطیلی پنج‌شنبه‌ها/ تاکید رادان بر ادامه طرح «نور» فراجا/ انتقاد روزنامه دولت از کریمی قدوسی

  21. اگر این صحنه‌ها در ایران بود...

  22. نگاهی به فرمان ضد فساد هشت ماده ای 

  23. به زور کسی را به بهشت نمی بریم اما در برابر ناهنجاریها ایستاده‌ایم

  24. خلجی: آواربرداری از خرابی ۱۰ ساله زمانبر است

  25. حضور حسین حسینی در دادسرای فرهنگ و رسانه با شکایت فراجا

آخرین عناوین