مدارک موردنیاز برای مهاجرت تحصیلی

گزارش بازرگانی، 157472،   4011207107

برخی مدارک برای مهاجرت تحصیلی حتما باید به صورت رسمی ترجمه شوند تا در کشور و دانشگاه مقصد ترجمه شوند. لذا برای کسانی که قصد مهاجرت دارند، شناختن این مدارک ضروری است.

درصورتی‌که تمایل دارید، برای ادامه تحصیل به یکی از دانشگاه‌های خارج از کشور سفر کنید، نیاز به دریافت ویزای تحصیلی همان کشور و نامه پذیرش تحصیلی از دانشگاه موردنظرتان را دارید.

به‌طورکلی مدارک مورد نیاز برای مهاجرت تحصیلی شامل موارد زیر می‌شود:

  • پاسپورت جهت خروج از کشور به‌قصد تحصیل، کار، سفر و ... نیاز به پاسپورت یا گذرنامه معتبر است. نکته مهم در مورد پاسپورت این است که تاریخ اعتبار آن باید به‌اندازه‌ای باشد که بتوانید در طول دوره تحصیلی‌تان در کشور مقصد بمانید.
  • عکسعکس پاسپورتی، مربوط به 6 ماه اخیر و جدید، به‌صورت تمام‌رخ و با زمینه سفید باشد.
  • شناسنامهشناسنامه هم یکی دیگر از مدارک هویتی مهم جهت ارائه برای دریافت مجوز تحصیل در دانشگاه‌های خارج از کشور است.

  • کارت پایان خدمتدرصورتی‌که خدمت سربازی را انجام داده‌اید یا به هر دلیلی معاف از خدمت شده‌اید، لازم است کارت پایان خدمت را هم ارائه کنید.
  • ریزنمرات دانشگاهیاگر قصد ادامه تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد داشته باشید، ریزنمرات دانشگاهی مقطع کارشناسی و برای تحصیل درجه دکترا، ریزنمرات دانشگاهی کارشناسی ارشد موردنیاز است. برای تحصیل در مقطع کارشناسی لازم است ریزنمرات دیپلم ترجمه شوند.
  • دانشنامه و مدرک تحصیلیارائه گواهی آخرین مدرک تحصیلی هم برای ادامه تحصیل در خارج کشور ضروری است.
  • رزومه تحصیلیتمام سوابق تحصیلی، اسناد و مدارک، مقاله‌های معتبر بین‌المللی که صلاحیت علمی شما را نشان می‌دهد، کتاب یا ترجمه‌ای که انجام داده‌اید، لوح تقدیر و جایزه‌ای که در المپیادها و جشنواره‌های علمی دریافت کردید که نشان‌دهنده تلاش علمی و موفقیت شماست، کمک می‌کند تا از سوی مسئولین پذیرش تحصیلی دانشگاه‌های معتبر خارجی، راحت‌تر تأییدیه بگیرید.
  • پروپوزال مقطع دکتریبرای تحصیل در مقطع دکتری در یکی از دانشگاه‌های معتبر جهانی، بهتر است طرح پژوهشی یا همان پروپوزال خود را همراه با سایر مدارک ارسال کنید. جهت فکری و توان تحقیقاتی شما از سوی مسئولین پذیرش دانشگاه موردبررسی قرار می‌گیرد و اگر طرح پیشنهادی قابلیت پیگیری داشته باشد، احتمال پذیرش و همین‌طور دریافت بورسیه تحصیلی افزایش پیدا می‌کند.
  • مدرک زبان انگلیسیبسیاری از دانشگاه‌ها، جهت پذیرش دانشجوی خارجی، داشتن یک مدرک معتبر زبان انگلیسی را ضروری می‌دانند. با وجود اینکه شاید جهت مهاجرت تحصیلی برخی از کشورها، ارائه مدرک زبان انگلیسی نیازی نباشد، اما داشتن آن می‌تواند یک امتیاز مثبت باشد. مدرک معتبر در این زمینه شامل دو مورد زیر می‌شود:
    • مدرک تافل: TOEFL که در گروه مدارک زبان انگلیسی پرطرفدار و معتبر قرار دارد، یک آزمون بین‌المللی است. بنابراین ارائه یک مدرک معتبر زبان جهت پذیرش در بسیاری از دانشگاه‌ها، ضروری است.
    • مدرک آیلتس: آزمون IELTS هم یکی از آزمون‌های بین‌المللی زبان انگلیسی و معتبر در چندین کشور است که مدرک آن برای پذیرش دانشجو در بسیاری از دانشگاه‌های مهم و برتر جهان، لازم است. معمولاً کسانی که به هدف تحصیل، مهاجرت دائم، کار و ... قصد سفر به کشورهای دیگر دارند، در آزمون آیلتس شرکت می‌کنند.
  • توصیه نامهیکی از شرایط لازم برای تحصیل در دانشگاه‌های معتبر خارجی به‌ویژه در مقاطع تحصیلات تکمیلی، این است که ثابت کنید شایستگی علمی تحصیل در آن دانشگاه را دارید. در یک نامه‌ای نظر افراد معتبر و متخصص مثل اساتید دانشگاه، مدیران و ... در مورد عملکرد تحصیلی، توانمندی‌ها و مهارت و همین‌طور شخصیت علمی شما نوشته می‌شود. ارائه این مدرک با عنوان letter academic recommendation یا توصیه‌نامه، در حقیقت سند معتبری بر سوابق خوب تحصیلی و اثبات شایستگی شما جهت تحصیل در دانشگاه مقصد است.
  • انگیزه نامهشامل بیان انگیزه و هدف شما از تحصیل در دانشگاه موردنظر است. با ارائه انگیزه نامه، این فرصت را دارید که در مورد تمام پژوهش‌های علمی، دانش و مهارت خود در زمینه‌های تخصصی مختلف، مطالب مفید بنویسید. انگیزه نامه می‌تواند یک پل ارتباطی خوب بین متقاضی تحصیل و مسئولین پذیرش دانشگاه خارجی باشد.
  • مدارک تمکن مالیدانشجویی که برای تحصیل در دانشگاه‌های خارج از کشور اقدام می‌کند، باید مدرکی ارائه کند که طبق آن ثابت شود، توانایی مالی جهت تحصیل و زندگی شامل خوراک، پوشاک، مسکن و ... در کشور مقصد را دارد. بنابراین نیاز است سندی از وضعیت مالی یا گردش حساب ارائه شود.

  • مدارک پزشکیاین‌که ثابت شود، هیچ بیماری ندارید و ازنظر سلامتی مشکلی برای آن کشور ایجاد نمی‌کنید، نیاز به ارائه مدارک پزشکی و تأیید سلامت جسمی است.
  • گواهی عدم سوءپیشینهارائه مدرک عدم سوء پیشینه، ممکن است برای همه کشورها ضروری نباشد. اما جهت اطمینان و تکمیل مدارک خود، می‌توانید با مراجعه به اداره پلیس، گواهی عدم سوءپیشینه دریافت کنید و برای ارسال مدارک مهاجرت تحصیلی، از این سند استفاده نمایید.
  • سند ازدواج در صورت تأهلاگر متأهل باشید و بخواهید برای ادامه تحصیل در یکی از دانشگاه‌های خارج از کشور، پذیرش تحصیلی دریافت کنید، لازم است سند ازدواج خود را ضمیمه بقیه مدارک کنید. در این شرایط می‌توانید از طریق پیگیری ویزای همراه کاری یا ویزای توریستی، همسر یا فرزندتان را همراه خود ببرید.

کلیه مدارک فوق قبل از ارائه به دانشگاه و کشور مورد نظر نیاز به ترجمه دارند. ترجمه رسمی اسناد و مدارک به همین منظور کاربرد دارند. منظور از ترجمه رسمی، انجام ترجمه توسط مترجم مورد اعتماد قوه قضائیه است. درنهایت بعد از بررسی مدارک شما، پاسخ و نتیجه پذیرش تحصیلی از سوی مسئولین دانشگاه خارجی ارسال خواهد شد. درصورتی‌که هیچ مشکلی برای تحصیل در دانشگاه موردنظر نداشته باشید، می‌توانید با ارائه مدارک هویتی، پاسپورت، مدارک تمکن مالی، رزومه و ... به همراه نامه پذیرش تحصیلی به سفارت کشور موردنظر مراجعه کنید و درخواست دریافت ویزای تحصیلی دهید.

برای ترجمه مدارک پذیرش تحصیلی به کجا مراجعه کنم؟

با توجه به اهمیت اسناد و مدارکی که برای دریافت پذیرش تحصیلی از دانشگاه‌های معتبر خارجی نیاز دارید، ترجمه درست و دقیق این اسناد هم، بسیار مهم است. برای اینکه از خدمات ترجمه به‌صورت تخصصی، حرفه‌ای و با تضمین کیفیت برخوردار شوید، بهترین پیشنهاد این است که از خدمات ترجمه رسمی شبکه مترجمین اشراق بهره‌مند شوید. مترجمان حرفه‌ای و متخصص شبکه مترجمین اشراق، خدمات متنوع ترجمه، شامل ترجمه مدارک هویتی، ترجمه رزومه تحصیلی، ترجمه تخصصی مدارک دانشگاهی، ترجمه توصیه‌نامه، ترجمه انگیزه نامه، ترجمه اسناد مالی، ترجمه ریزنمرات دانشگاهی و ... را با بهترین کیفیت، در زمان دقیق به‌صورت تضمینی و حرفه‌ای ارائه می‌کنند.

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. تصاویری از اجرای طرح عفاف و حجاب در تهران

  2. طرح عفاف و حجاب از امروز در تهران

  3. نظرات برگزیده مخاطبان الف: وضعیت حجاب، حاصل کم‌کاری چهل‌ساله است/ باید برای مبارزه با سگ‌های ولگرد فکری کرد

  4. این صدای اقتدار ایران است ...

  5. تنبیه متجاوز آغاز شد /حمله موشکی و پهپادی ایران به اسراییل

  6. نظر باباطاهر عریان درباره دلار !

  7. وحدت ملی با وعده صادق

  8. آنچه اسرائیل در مورد "وعده صادق" نمی گوید

  9. استخوانی در گلوی اسرائیل!

  10. دومین روز بزرگ تاریخ معاصر ایران

  11. آیت الله صدیقی: عذرخواهی می‌کنم که با غفلت و کم توجهی باعث هجمه به ملت ایران شدم

  12. کمی دیر نیست؟

  13. هیات علمی یا کارخانه چاپ مقاله !

  14. اطلاعیه سازمان اطلاعات سپاه در خصوص حمایت از رژیم صهیونیستی در فضای مجازی

  15. «برجام» در موزه تاریخ ؟!

  16. باهنر: نباید به اندازه تورم حقوق ها افزایش یابد/ ۹۰ درصد منتخبان وظایف مجلس را نمی‌دانند

  17. ۲ دلیل برای تشدید "گرانی" در ایران

  18. موجرانی که اجاره بهای زیادی بگیرند، جریمه می‌شوند

  19. حمایت افکار عمومی ایران از حمله به اسرائیل

  20. گانتس: زمان، مکان و شیوه پاسخ به ایران را خودمان تعیین می‌کنیم

  21. خاتمی: پاسخ ايران به جنايت اسرائيل مدبّرانه، شجاعانه، منطقی و قانونی بود

  22. هیچ گاه اعتراف نمی کند، چون...

  23. تصاویری از نمازجمعه تهران به امامت حجت‌الاسلام کاظم صدیقی | کدام چهره‌های سیاسی و نظامی به نمازجمعه رفتند؟

  24. اسراییل چه باید بکند؟ 

  25. علم‌الهدی: نباید بیکار نشست تا تنها دولت بیاید تلخی معیشت را از سفره مردم بردارد

آخرین عناوین