چگونه با امید و انگیزه زندگی کنیم؟

گزارش بازرگانی،   4010524026

درک امید و انگیزه همیشه آسان نیست. گاهی اوقات زندگی به قدری سخت و پیچیده می‌شود که پیدا کردن نشانه‌ای از امید در آن کار سختی خواهد بود. با این حال، نمی‌توان شرایط زندگی را به همین شکل رها کرد، زیرا که نبود انگیزه و امید می‌تواند مانند یک ترمز برای ما عمل کند. دیدن کلیپ انگیزشی یکی از روش‌هایی بوده که می‌تواند در شروع این مسیر ناامیدی را از ذهن و روح شما پاک کند.

ما با دیدن فیلم های انگیزشی می‌توانیم روزانه روحیه خود را ارتقا داده و اشتیاق به زندگی را بیشتر کنیم. جالب است بدانید که مطالعات نشان داده افراد امیدوار، زندگی‌های شادتری داشته و احتمال بیشتری دارد که برای رسیدن به اهداف خود تلاش کنند. آشنایی با روش‌های بالا نگه داشتن انگیزه و آشنایی با شخصیت‌های انگیزشی مشهور می‌تواند در این مسیر به شما کمک کند. در ابتدا شاید سخت به نظر برسد اما قدم به قدم آگاهی درون شما بیشتر می‌شود.

امید چیست؟

خوش بینی به معنای این بوده که منتظر رخ دادن اتفاقات مثبت در زندگی و آینده باشیم. افرادی که خوش بین هستند همیشه انتظار دارند تا بهترین نتیجه برای کارها و تصمیماتشان اتفاق بیوفتد. با این حال براساس انواع کلیپ انگیزشی که توسط سخنرانان انگیزشی ساخته شده، امید را یک ویژگی‌ فردی می‌دانند که شخص توانایی ساخت آینده مطلوب و مناسب خود را دارد.

بنابراین هنگامی که در جملات انگیزشی گفته می‌شود که باید امیدوار باشید، به این معنا بوده که نسبت به آینده زندگی خود مسئول بوده و باید بتوانید بهترین تصمیمات را بگیرید. امید یک رابطه مستقیمی با احساسات ما دارد. هرچقدر که احساسات مثبت‌تری داشته باشیم، بیشتر هم امیدوار هستیم. در نتیجه هم احتمالا تلاش بیشتری کرده و در مجموع نتیجه بهتری را رقم می‌زنیم.

چرا داشتن امید در زندگی اهمیت دارد؟

احتمالا در کلیپ انگیزشی دیده‌اید که برای رسیدن به موفقیت گفته می‌شود که فقط داشتن هدف کافی نیست. دلیل آن این است که در بالا و پایین‌های مسیر رسیدن به هدف، نیاز به یک نیروی محرکه دیگر دارید. یک انسان قدرتمند باید بتواند با وجود همه مشکلاتی که وجود داشته باز هم مسیر خود را به سمت جلو باز کند. این کار هم با استفاده از امید انجام می‌شود.

نکته مهمی که نباید از آن غافل شوید این است که امید فقط یک احساس لحظه‌ای نیست، بلکه نوری بوده که همیشه در قلب شما وجود دارد. همان نیرویی بوده که در سخت‌ترین لحظات هم مطمئن هستید بالاخره به نتیجه خواهید رسید.

افرادی که در زندگی به دنبال داشتن امید نیستند، بیشتر هم از چالش‌ها دوری می‌کنند.

شخص امیدوار و با انگیزه چه خصوصیاتی دارد؟

افراد امیدوار اشخاصی هستند که دیدن فیلم‌ های انگیزشی را به صورت پیوسته و روتین انجام می‌دهند. این کلیپ انگیزشی به آن‌ها کمک می‌کند تا نیروی از دست رفته خود را بازیابند و برای آینده بهتر تلاش کنند. افراد امیدوار زندگی شاد و آرامش بخش‌تری داشته و آماده رویارویی با سختی‌های بیشتری هم هستند. در تمام لحظات زندگی هم امید دارند که این روزها نیز خواهد گذشت.

علاوه بر این به دلیل حفظ آرامش در چنین شرایطی، مهارت حل مساله در آن‌ها بسیار قوی است. در هنگام پیش آمدن مشکلی که کاملا خلاف برنامه‌های زندگی بوده به جای اضطراب که یک عنصر فلج کننده بوده، به سمت پیدا کردن راه حل‌های مختلف می‌روند.

همچنین اعتماد به نفس بالاتری دارند. هنگامی که شما به خود و توانایی‌هایتان باور داشته باشید بهتر هم می‌توانید عزت نفس و اعتماد به نفس خود را حفظ کنید. می‌دانید که در هر مرحله‌ای بهترین تصمیمات را گرفته و نهایت تلاش خود را به کار می‌بندید. اگر هم شرایط به نحوی پیش برود که نتوانید اوضاع را تغییر دهید، بازهم احساس سرخوردگی نمی‌کنید.

جول اوستین در کلیپ انگیزشی خود می‌گوید که انسان‌های امیدوار یک برنامه مدون برای زندگی دارند. این برنامه ریزی دقیق و حساب شده اجازه می‌دهد تا برای کوچک‌ترین قدم‌های زندگی هم تصمیم گیری کرده و از پیش آماده باشند. اگر این کار را انجام ندهید در هر مرحله باید انتظار یک رویداد جدید را داشته باشید.

ویژگی دیگر انسان‌های امیدوار این است که بین بخش‌های مختلف زندگی تعادل ایجاد کرده‌اند. به عنوان مثال اگر هشت ساعت در روز را مشغول کار کردن هستند، یک ساعت مطالعه، هشت ساعت تفریح، چند ساعت کنار خانواده بودن و تفریح و ورزش را نیز در برنامه خود دارند. شاید غرق شدن در کار نتیجه‌اش داشتن پول بیشتری باشد اما اگر روحیه خوبی نداشته باشید، نمی‌توانید از آن پول به خوبی هم استفاده کنید.

انعطاف پذیری یکی از خصوصیات مهم دیگری بوده که در کلیپ انگیزشی به آن اشاره می‌شود. این خصوصیت نه تنها در زندگی شخصی بلکه در کار و تفریح هم می‌تواند بسیار مفید باشد.

استفاده از دفتر شکرگذاری

بسیاری از سخنرانان انگیزشی مانند آنتونی رابینز به اهمیت شکرگذاری در طول روز اشاره می‌کنند. این یکی دیگر از راه‌هایی بوده که می‌تواند امید را در شما زنده کرده و انگیزه انجام هرکاری را ایجاد کند. یک دفتر زیبا و ساده انتخاب کرده و تاریخ روزهای هفته را داخل آن بنویسید. سپس به خود قول دهید که هر روز بعد از بیدار شدن یا شب‌ها قبل از خوابیدن، سه مورد از چیزهایی را که در زندگی بابت آن شکرگذار هستید یادداشت کنید.

در شروع شاید اینطور به نظر برسد که اتفاق خاصی نخواهد افتاد. با اینحال به مرور زمان متوجه می‌شوید که در زمان‌های سخت زندگی، با یادآوری چیزهایی که دارید می‌توانید همچنان قوی باشد. شکرگذاری بابت بدن سالم، خانواده‌ای که شما را دوست دارند، دوستانی که به غم و شادی شما اهمیت می‌دهند، داشتن کار و درآمد مناسب، ذهن سالم و بدن توانا برای فعالیت همگی بخشی از مواردی هستند که شاید داشتن آن‌ها را فراموش کرده باشیم.



به تصویر کشیدن زندگی ایده آل

یکی از راه‌هایی که می‌توانید به کمک آن انگیزه و امید را در خود افزایش دهید این است که تصورات و انتظارات خود را از زندگی ایده‌ آل تصویر کنید. اگر ندانید که قرار است به کجا بروید، چطور می‌خواهید اصلا حرکت کنید. بنابراین لازم است شرایط و ویژگی‌های زندگی ایده آل خود را تصویر کنید تا بدانید که قدم بعدی زندگی شما کدام خواهد بود.

به عنوان مثال اگر دوست دارید تا در یک دانشگاه بین المللی تحصیل کنید نیاز دارید تا ابتدا دانشگاه و رشته مورد نظر خود را انتخاب کنید. سپس برنامه ریزی کنید که برای رسیدن به آن هدف نیاز به برداشتن چه قدم‌هایی دارید. اگر دوست دارید خانه‌ای بزرگتر خریداری کنید باید ابتدا خانه ایده آل خود را تصور کنید. سپس مقدمات آن را فراهم کنید.


سخن پایانی

اگر بخواهید با هریک از آن‌ها امید و انگیزه خود را از دست بدهید، دیگر چیزی از وجود شما باقی نمی‌ماند. به همین علت به صورت فعالانه باید به دنبال پرورش روحیه و توانایی‌های خود باشید.

از آن جایی که امید هم به راحتی می‌تواند از دست برود باید هر روز برای تقویت آن قدمی بردارید. تماشای روزانه کلیپ انگیزشی یکی از کارهایی بوده که برای حفظ امید و روحیه خود می‌توانید انجام دهید. افرادی مانند آنتونی رابینز و جول اوستین، سخنران‌هایی هستند که فیلم‌ های انگیزشی فراوانی دارند. با روتین کردن مشاهده این ویدیوها و فیلم‌ها خواهید دید که سطح انرژی و امید شما به طور کلی افزایش پیدا کرده و توانایی‌های بیشتری را در خود مشاهده می‌کنید.

منبع

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. تصاویری از اجرای طرح عفاف و حجاب در تهران

  2. طرح عفاف و حجاب از امروز در تهران

  3. نظرات برگزیده مخاطبان الف: وضعیت حجاب، حاصل کم‌کاری چهل‌ساله است/ باید برای مبارزه با سگ‌های ولگرد فکری کرد

  4. این صدای اقتدار ایران است ...

  5. تنبیه متجاوز آغاز شد /حمله موشکی و پهپادی ایران به اسراییل

  6. نظر باباطاهر عریان درباره دلار !

  7. وحدت ملی با وعده صادق

  8. آنچه اسرائیل در مورد "وعده صادق" نمی گوید

  9. استخوانی در گلوی اسرائیل!

  10. دومین روز بزرگ تاریخ معاصر ایران

  11. آیت الله صدیقی: عذرخواهی می‌کنم که با غفلت و کم توجهی باعث هجمه به ملت ایران شدم

  12. کمی دیر نیست؟

  13. هیات علمی یا کارخانه چاپ مقاله !

  14. اطلاعیه سازمان اطلاعات سپاه در خصوص حمایت از رژیم صهیونیستی در فضای مجازی

  15. «برجام» در موزه تاریخ ؟!

  16. باهنر: نباید به اندازه تورم حقوق ها افزایش یابد/ ۹۰ درصد منتخبان وظایف مجلس را نمی‌دانند

  17. ۲ دلیل برای تشدید "گرانی" در ایران

  18. موجرانی که اجاره بهای زیادی بگیرند، جریمه می‌شوند

  19. حمایت افکار عمومی ایران از حمله به اسرائیل

  20. گانتس: زمان، مکان و شیوه پاسخ به ایران را خودمان تعیین می‌کنیم

  21. خاتمی: پاسخ ايران به جنايت اسرائيل مدبّرانه، شجاعانه، منطقی و قانونی بود

  22. هیچ گاه اعتراف نمی کند، چون...

  23. تصاویری از نمازجمعه تهران به امامت حجت‌الاسلام کاظم صدیقی | کدام چهره‌های سیاسی و نظامی به نمازجمعه رفتند؟

  24. اسراییل چه باید بکند؟ 

  25. منظور: افزایش دائم دستمزدها به ‌رفاه مردم کمک نمی‌کند

آخرین عناوین