در واکنش به پویش زنان محجبه علیه حجاب اجباری و گشت ارشاد؛ هیجان‌زده نشویم

گروه تعاملی الف،   4010501001 ۳۰۵ نظر، ۰ در صف انتشار و ۱۲۵ تکراری یا غیرقابل انتشار

در مورد حجاب هم نمی‌توان توقع خاصی داشت. اصلاح مقولۀ حجاب در کشور ما، در گروی اصلاح حاکمیت و خصوصاً اصلاح تعامل حاکمیت با مردم است.

هیجان‌زده نشویم

گروه تعاملی الف - محمدجواد محمدحسینی:

قصد نویسنده این نیست که رخدادهای اخیر پیرامون حجاب را دوباره بازگو و تحلیل حمایت کند؛ بلکه سخن بر سر واکنش مناسب به این ماجراها است. واکنش برخی بانوان محجبه در فضای مجازی مبنی بر مخالفت با گشت ارشاد و حجاب اجباری، گرچه قابل درک، ولی از جهاتی قابل نقد است.

قابل درک است زیرا به لحاظ ارزش‌ها و عواطف انسانی، بانوان محجبه می‌خواهند اعلام کنند که رفتارهایی از قبیل رفتار آن خانم محجبۀ محترم در اتوبوس مورد تأییدشان نیست و نمی‌خواهند اجازه دهند چنین رخدادهایی در تعاملاتشان با بانوان نامقید یا کمتر مقید به حجاب تأثیر منفی بگذارد و باعث نقار و کدورت بین اقشار جامعه شود. 

اما قابل نقد است، از این جهت که به نظر می‌رسد توجهی به عواقب این واکنش نشده است؛ به عبارتی دیگر، این واکنش به نظر نویسنده فاقد دوراندیشی و ژرف‌نگری است. دلیل این ادعا، آن است که هر فردی که علاقه به اسلام و اجرای احکام آن دارد، باید از خود بپرسد، اگر حجاب اجباری به شکل فعلی برچیده شود، قرار است به کجا برسیم؟ آیا الزام به حجاب، باید به کلی متوقف شود یا سطح الزام به حجاب باید تغییر کند؟ بانوان محترم و حتی مردان محترمی که مخالف حجاب اجباری و البته علاقمند به اسلام و احکام آنند، باید پاسخ روشنی به این سوال داشته باشند.

اگر قرار است تنها سطح الزام به حجاب تغییر کند، این سطح تا کجاست؟ 

فرض کنیم حکومت فردا اعلام ‌کند بانوان مجازند بدون روسری در مجامع عمومی حاضر شوند، مشروط به اینکه نهایتاً از ناحیۀ دست، تا آرنجشان باز باشد و از ناحیۀ پا، نهایتاً تا زانو. حالا سوال این است که اگر خانم محترمی بخواهد پا را از این محدوده فراتر بگذارد، تکلیف چیست؟ آیا مقابل این قانون‌شکنی باید ایستادگی کرد یا خیر؟ اگر خانم محترمی که بیماری قلبی هم دارد، با پیراهن بدون آستین بیرون آمد و بر این کار خود اصرار ورزید، پلیس باید با او برخورد کند یا اینکه چون بیماری دارد، مجاز است قانون را زیر پا بگذارد؟ اگر مادر این مجرم گریه و تقاضا کرد با دخترش برخورد نشود، تکلیف چیست؟

اما اگر قرار است، به کلی پوشش آزاد باشد و هیچ قانونی در این زمینه وجود نداشته باشد، آنگاه این سوال مطرح می‌شود که بی‌قانونی در زمینۀ حجاب چه وجه شرعی‌ای دارد؟ آن عزیزانی که کتاب می‌نویسند یا استدلال می‌کنند که در زمان پیامبر و امیرالمؤمنین علی علیهم‌االسلام حجاب، قانون نبوده، لطفا پاسخ دهند که با توجه به شناختشان از سیره حضرات معصومین، اگر در زمان حکومت آنان تعدادی از زنان آزاد مسلمان بنا می‌کردند که مثلاً بدون شلوار یا بدون پیراهن در مجامع عمومی ظاهر شوند و تذکر لسانی هم برایشان افاقه نمی‌کرد، آیا حضرات دست روی دست می‌گذاشتند و هیچ کاری نمی‌کردند؟ واقعاً می‌توان حکومتی بر مبنای اسلام را تصور کرد که اجازه دهد زنان با آزادی کامل از حیث پوشش در جامعه رفت‌وآمد کنند؟

اگر پاسخ به سوال بالا این باشد که در این زمینه باید کاملاً عرفی بود و قانون اسلام را لحاظ نکرد، آن وقت چرا این عرفی بودن به سایر موضوعات تسری پیدا نکند؟ اگر قرار است در زمینۀ پوشش، قانون اسلام به کلی کنار برود، چرا در زمینۀ روابط جنسی، قمار و مشروبات الکلی قانون اسلام کنار نرود؟

و نهایتا اگر قرار است قانون اسلام کنار گذاشته شود و صرفاً عرفیات را مبنا قرار دهیم، چرا باید جمهوری اسلامی سر کار باشد؟ از همان ابتدا یک نظام لیبرال دموکرات بر سر کار بیاید. پس هر فردی که علاقه به اسلام دارد، باید ابتدا مشخص کند که خواهان آن است که نظام اسلامی پابرجا بماند یا خیر. 

اگر کسی خواهان ادامۀ حیات نظام اسلامی است و اتفاقاً با حجاب اجباری هم مخالف است، باید تک‌تک سوالاتی را که مطرح شد، پاسخ دهد. بنابراین به نظر نگارندۀ این سطور، بانوان محجبه قبل از ایجاد این پویش ابتدا باید مشخص کنند که می‌خواهد در فضای یک نظام اسلامی با حجاب باشند یا در فضای یک نظام سکولار. طبیعتاً در یک نظام سکولار، دیگر الزام شهروندان به حجاب بر اساس قوانین اسلامی معنا ندارد.

اما راه حل حجاب در نظام اسلامی چیست؟ به نظر می‌رسد هیچ راهکار فوری وجود ندارد. معضل فعلی معلول یک علت نیست. تا وقتی مؤلفه‌های اقتصادی و فرهنگی کشور، آن هم به طور عام، بهبود پیدا نکند، نمی‌توان توقع خاصی در مورد حجاب داشت. تا وقتی فضای سیاسی کشور بازتر نشود، در مورد حجاب هم نمی‌توان توقع خاصی داشت. اصلاح مقولۀ حجاب در کشور ما، در گروی اصلاح حاکمیت و خصوصاً اصلاح تعامل حاکمیت با مردم است.

حال آیا در زمان فعلی باید دست روی دست گذاشت تا سایر مؤلفه‌ها بهبود پیدا کند؟ به عقیدۀ نگارنده، پاسخ منفی است. اگر مسئلۀ حجاب رها شود، معلوم نیست به کدام ناکجا آباد ختم می‌شود. به نظر می‌رسد در برهۀ زمانی فعلی، حاکمیت در مقام الزام عملی، باید دو کار را انجام دهد: اولاً در مورد عموم مردم، به تذکر لسانی اکتفا کند و پا را از این فراتر نگذارد. دستگیر کردن بانوان بی‌حجاب و برخورد فیزیکی، کار را بدتر خواهد کرد. ثانیاً دستی به سر و گوش سیما، سینما، تئاتر و شبکه‌های خانگی بکشد. وقتی بانوان بازیگر با حجاب نامناسب و با آرایش غلیظ و لاک و ... روی صحنه حاضر می‌شوند، چطور می‌توان از مردم توقع داشت که محجبه باشند؟

دیدگاه کاربران

ناشناس۲۵۹۳۷۵۲۰۷:۵۳:۲۲ ۱۴۰۱/۵/۱
مسله عفاف و حجاب بک فرضیه دینی است که قانون هم به آن تاکید کرده در سطح جامعه رعایت شود پس لازم است همه افراد جامعه به قانون احترام بگذارند
ناشناس۲۵۹۳۹۴۷۰۹:۵۰:۰۵ ۱۴۰۱/۵/۱
مسئله حجاب و عفاف یک امر خصوصی است که نباید آن را به کل و اجبار گسترش داد.
ناشناس۲۵۹۴۱۸۱۱۱:۱۹:۳۱ ۱۴۰۱/۵/۱
خصوصی نیست کس لخت بیاد تو خیابون خصوصی میشه یا به عموم هم مربوط میشه دنبال روسری و حجاب که نیستن می‌خواهند لخت باشند امروز روسری سر چوب میبرم بالا فردا....
ناشناس۲۵۹۴۵۳۰۱۴:۳۵:۰۶ ۱۴۰۱/۵/۱
بی عفتی و بی حیایی حد یقف نداره انتهای فساد ، چاه بی‌انتهای وِیله
ناشناس۲۵۹۴۶۸۱۱۶:۱۹:۲۱ ۱۴۰۱/۵/۱
بی عفتی و بی حیایی به حجاب ربطی ندارد.
ناشناس۲۵۹۴۲۱۳۱۱:۳۴:۰۰ ۱۴۰۱/۵/۱
دقیقا کی گفته شخصی آن هم در اجتماع؟
راه۲۵۹۴۴۴۸۱۳:۴۲:۱۸ ۱۴۰۱/۵/۱
حجاب یک تکلیف شرعی ، اجتماعی ، قانونی و اخلاقیست حجاب در اجتماع هرگز موضوع خصوصی و شخصی نبوده و نیست _____ چگونه میتوان حجاب را موضوعی شخصی تلقی کرد در حالیکه کشورهایی مثل فرانسه قانون بی حجابی اجباری را اجرا میکنند؟ التماس صداقت و شرافت
ناشناس۲۵۹۴۶۷۹۱۶:۱۸:۴۵ ۱۴۰۱/۵/۱
حجاب اجباری و زوری فاقد ارزش است.
عبدالله۲۵۹۴۲۹۸۱۲:۱۸:۴۴ ۱۴۰۱/۵/۱
یعنی چی شخصی منم دوست دارم یه شیربیارم توخیابون بچرخونم شخصیه بعداگه به شماحمله کردخودشماشکایت نمیکنی بگی شیروحشی توخیابون چه کارمیکنه پس حجاب شخصی نیست خیلیم عمومی هست شمامیتونی توخونه ت آزادباشی نه توجامعه
ناشناس۲۵۹۴۴۲۵۱۳:۱۹:۱۱ ۱۴۰۱/۵/۱
هرچیزی را که نمی شود با یک‌موضوع‌دیگر قیاس کرد و بعد نتیجه گرفت .شیر درنده چه ربطی به حجاب اجباری دارد .
ناشناس۲۵۹۴۴۴۶۱۳:۴۱:۳۴ ۱۴۰۱/۵/۱
پس از دیگر جوامع هم تقلید نکنید که بخواهید بی حجابی بگردید!
ز۲۵۹۴۳۴۱۱۲:۴۱:۲۶ ۱۴۰۱/۵/۱
اول اینکه حجاب تو چهاردیواری امر شخصی میشه در حالی که حجاب یه مقوله اجتماعیه و در ثانی دچار موج سواری و اغفال توسط ماهواره ها و فضای مجازی نشین شما عملا گشت ارشاد تو خیابونها و مراکز تفریحی میبینین اینا همش موج سواری شبکه های ماهواره ای و فضای مجازیه ول هست در ضمن هیچ وقت گشت ارشاد با هموطن و همشهری خودش در نمیافته اونم مثل ماها انسانه دیگه مگر اینکه اون طرف چقدر وقیح شرور و اهل توهین باشه و با هنجارشکنی به قانون و مجری قانون رفتاری بالاتر از توهین داشته باشه یکم بیایید تو واقعیت جامعه
ناشناس۲۵۹۴۶۳۴۱۵:۳۰:۴۰ ۱۴۰۱/۵/۱
کجای قران حجاب رو اجباری دونسته ،قرآن درسه جا به داشتن حجاب توصیه کرده ودر هرسه جا هم روی سخنش با مومنین هست اونم دوجا همسران پیامبر رو خطاب کرده نه کل مسلمانان ونه کل مردم یک جامعه
ناشناس۲۵۹۴۸۴۷۱۸:۱۳:۳۵ ۱۴۰۱/۵/۱
مومن یعنی ایمان آورنده به خدا و یک جا از زن پیامبر بوده و بقیه برای مومن مثال شما در نماز هم هست در برخی جاها از مومن استفاده کرده!
ناشناس۲۵۹۴۳۶۸۱۲:۵۳:۱۳ ۱۴۰۱/۵/۱
بیماری کرونا هم یک امر شخصی هست پس چرا کل دنیا ماسک و فاصله اجتماعی رو اجبار کرده بودن!!؟؟
ناشناس۲۵۹۴۳۸۳۱۲:۵۹:۱۶ ۱۴۰۱/۵/۱
زمانی که در جامعه هستیم مسئله حجاب دیگر جنبه خصوصی ندارد بلکه اجتماعی می‌شود اگر در خانه خودتان حجاب نداشته باشید آن خصوصی است
ح۲۵۹۴۵۲۲۱۴:۳۲:۲۵ ۱۴۰۱/۵/۱
بله در فضای خصوصی خانه حتی در مقابل نامحرم حق با شما عزیز بزرگواره و بین خود وخداست..اما درسطح جامعه تابع قوانین مدون جامعه است و خلاف آن قانون شکنی حساب میشه البته شیوه برخورد با افراد نااگاه به موضوع باید اقناعی باشه نه تحکمی
ایرانی۲۵۹۴۵۷۹۱۴:۵۷:۰۶ ۱۴۰۱/۵/۱
اگه حجاب خصوصیه پس در جای خصوصی باید باشه نه در جمع
ناشناس۲۵۹۴۰۱۱۱۰:۰۷:۵۲ ۱۴۰۱/۵/۱
قرار بود معیشت مردم را به برجام گره نزنند!!!!!!!!
ناشناس۲۵۹۵۲۲۳۰۱:۱۶:۵۴ ۱۴۰۱/۵/۲
اما قرارنبود درباره دگر مفاسد جامعه سکوت کنند
ناشناس۲۵۹۴۰۱۴۱۰:۰۹:۰۳ ۱۴۰۱/۵/۱
در باب و مسله عفاف و حجاب اول از همه غیرت از دست رفته به اصطلاح مردان باید باز گردد و الا هر اقدامی نتیجه ندارد
ناشناس۲۵۹۵۴۷۳۱۰:۲۰:۵۷ ۱۴۰۱/۵/۲
غیرت مردان را همین بد حجابی زنان از بین برده است
ناشناس۲۵۹۴۰۲۳۱۰:۱۱:۱۸ ۱۴۰۱/۵/۱
اگر هم دینی نبود یک امری هست جهت ارامش روحی و روانی افراد جامعه
ناشناس۲۵۹۴۰۳۵۱۰:۱۴:۳۰ ۱۴۰۱/۵/۱
گشت ارشاد = گشت دین گریزی
امیر حسین سلطان/تهران۲۵۹۴۱۵۸۱۱:۰۹:۰۹ ۱۴۰۱/۵/۱
مقوله حجاب مباحثات خاص خودش را می طلبد اما آنچه قابل اغماض نیست سپردن امر باصلاح مقابله با بی حجابی و یا بی حجابی به نیروی قهری و پلیس که بنده اگر به فرض و صد در صد حتی با حجاب صد در صد اجباری هم موافق باشم اما بهیچوجه من الوجوه با توجه به تجربه و نمونه های متعدد انتشار نحوه مقابله با بی حجابی و یا بی حجابی طی سالهای اخیر با ادامه فعالیت این گشت ارشاد موافق نیستم و کلا این امر اصلا نباید از اول به پلیس(نیروی انتظامی) سپرده می شد. لطفا اعتبار پلیس را برای ایفای وظایف و مسئولیت های سنگین تر و پذیرفته شده شان در جامعه بیش از اینها خدشه دار نسازید، والسلام.
ناشناس۲۵۹۴۴۹۲۱۴:۱۴:۱۳ ۱۴۰۱/۵/۱
قانون حجاب اجرا نشود می شود تز روشنفکری شما
ناشناس۲۵۹۴۲۸۵۱۲:۱۲:۰۶ ۱۴۰۱/۵/۱
گشت پلیس=بیشتر کردن دزدان!
ناشناس۲۵۹۴۷۵۱۱۷:۰۲:۰۵ ۱۴۰۱/۵/۱
امروز اسلحه مادربرابردشمن حجاب ماست.باافتخارچادری ام
ناشناس۲۵۹۵۲۷۹۰۳:۴۹:۵۹ ۱۴۰۱/۵/۲
کاملا موافقم
ناشناس۲۵۹۴۰۷۵۱۰:۲۹:۳۸ ۱۴۰۱/۵/۱
بعد گناهان کبیره مثل دروغ گویی، دزدی از بیت المال، عدم توانایی زمام داری و ....گناه نیستن؟اونا مهم نیستن؟یا چون حضرات انجام میدن قابل چشم پوشی هستن؟
ناشناس۲۵۹۴۷۷۷۱۷:۱۶:۲۳ ۱۴۰۱/۵/۱
سیاه نمایی و القای ناکارامدی، آن هم برای همه مسئولان.
آدم۲۵۹۴۸۰۲۱۷:۳۹:۵۹ ۱۴۰۱/۵/۱
درود بر شرفت
ناشناس۲۵۹۴۰۹۲۱۰:۳۷:۵۲ ۱۴۰۱/۵/۱
اصلا حجاب جدای از اجباری بودن یا نبودن، خوبه یا نه!؟
ناشناس۲۵۹۴۱۸۹۱۱:۲۲:۴۵ ۱۴۰۱/۵/۱
خوبه اما هر کسی در انتخابش باید خودش تصمیم بگیره
ناشناس۲۵۹۴۲۶۸۱۲:۰۲:۳۵ ۱۴۰۱/۵/۱
اگه خوبه ما باید برای ترویج اون تلاش کنیم یا نه!؟
ناشناس۲۵۹۴۱۰۶۱۰:۴۷:۱۹ ۱۴۰۱/۵/۱
ظاهر این بحث از بین رفتن غیرت در بسیاری از افراد عادی شده است
ناشناس۲۵۹۴۲۳۵۱۱:۴۸:۳۵ ۱۴۰۱/۵/۱
غیرت یعنی شما تصمیم بگیری که دیگران چطور زندگی کنند ؟؟
ناشناس۲۵۹۴۳۰۸۱۲:۲۵:۰۷ ۱۴۰۱/۵/۱
حجاب اصلا تصمیم شخصی نیست
ناشناس۲۵۹۴۳۱۴۱۲:۲۷:۲۹ ۱۴۰۱/۵/۱
بی غیرت اینکه ترویج بی حیایی کنید؟
علی۲۵۹۴۴۰۷۱۳:۰۹:۴۶ ۱۴۰۱/۵/۱
غیرت یعنی اینکه شماعلاوه برناموس خودت،توجامعه مواظب نوامیس مردم هم باشی وباامربه حجاب به زنان بی حجاب ازاونهامراقبت کنی.فهمیدنش کارسختی نیست فقط یه جوغیرت می خواد
ناشناس۲۵۹۴۵۹۰۱۵:۰۷:۱۳ ۱۴۰۱/۵/۱
غیرت یعنی اینکه هشیار باشیم به بهانه آزادی های شخصی امنیت اجتماعی مردم رانابود نکنندوتعیین وتعریف مرز آزادی شخصی واجتماعی رابه افراد فاسدالاخلاق وطرفداران هرج ومرج جنسی نسپاریم
ناشناس۲۵۹۴۵۹۵۱۵:۰۹:۱۵ ۱۴۰۱/۵/۱
غیرت یعنی ناموست رو برای خودت حفظ کنی .واز این خوشحال نشی که ناموست همون جوری که پیشت تو دید عمومی بزاری و قدرت اینو داشته باشی که اجازه ندی هر چشمی اون چه که تو از ناموست میبینی دیگران هم ببینن به این میگن غیرت
ناشناس۲۵۹۴۱۸۲۱۱:۱۹:۳۴ ۱۴۰۱/۵/۱
بحث در خصوص یک حق ، خودش خلاف حق است . مثل بحث در خصوص حق حیات ، آزادی عقیده هم جزو حقوق مسلم افراد است و نمیتوان با وضع قانون آنرا سلب کرد.
ناشناس۲۵۹۴۴۱۷۱۳:۱۵:۳۱ ۱۴۰۱/۵/۱
آزادی عقیده معنی دیگه ای داره یعنی اینکه شماچه دین ومذهبی رو واسه خودت انتخاب کردی ولی وقتی دینی روانتخاب کردی بایدطبق دستورات دینت عمل کنی وسرپیچی نکنی.حجاب دستوردین اسلامه وچون کشورمایک کشوراسلامیه هرشخصی وقتی توملاعام حاضرمیشه بایدقوانین رورعایت کنه که خوب خیلی سادست فهمیدنش مثل قوانین رانندگی که اگه رعایت نشه سنگ روسنگ بندنمیشه
ناشناس۲۵۹۴۵۴۵۱۴:۴۱:۰۱ ۱۴۰۱/۵/۱
واگر آن دین را انتخاب نکرده باشد چه ؟!
ناشناس۲۵۹۴۲۹۵۱۲:۱۶:۵۹ ۱۴۰۱/۵/۱
دروغ و غیبت و نماز و خیلی چیزهای دیگر هم هست که فرایض دینی است اما ربطی به حکومت ندارد. حجاب هم مثل آنهاست
ناشناس۲۵۹۴۳۵۷۱۲:۴۹:۳۱ ۱۴۰۱/۵/۱
نماز که نماز جماعت نیست و در خانه می توان خواند دروغ هم باید ثابت شود روزه هم در ملا عام جرم هست
ناشناس۲۵۹۴۳۶۵۱۲:۵۱:۴۶ ۱۴۰۱/۵/۱
نماز قضا دارد و یواشکی می‌توان انجام داد دروغ و غیبت هم نیاز به بررسی دارد که آیا بوده یا نه مقایسه نابه‌ جا نکنید
ناشناس۲۵۹۴۵۲۹۱۴:۳۴:۰۶ ۱۴۰۱/۵/۱
هر مسئله‌ای که به جامعه ربط داره یعنی به حکومت هم ربط داره!
ناشناس۲۵۹۴۸۱۶۱۷:۴۵:۵۵ ۱۴۰۱/۵/۱
پس چرا فکری بحال معیشت نمیشه اگه قراره کاری بشه خب به معیشتم رسیدگی بشه با این شدت
ناشناس۲۵۹۵۵۵۷۱۱:۲۶:۰۸ ۱۴۰۱/۵/۲
معیشت خراب باشد یعنی جرم؟ عجب
ناشناس۲۵۹۵۴۲۲۰۹:۳۹:۰۰ ۱۴۰۱/۵/۲
وقتی میگیم جمهوری اسلامی ایران یعنی قوانین این حکومت بر پایه اسلام نوشته شده پس صد در صد به حجاب و فرایض دینی مربوطه
ناشناس۲۵۹۳۷۵۶۰۷:۵۶:۲۶ ۱۴۰۱/۵/۱
هر رویداد و قانون اجباری فاقد توجیه و دلیل محکوم به شکست است.
ناشناس۲۵۹۳۹۲۱۰۹:۴۰:۱۸ ۱۴۰۱/۵/۱
حجاب در این مملکت شده دست آویز! هر وقت کم می آورند بر پدال حجاب فشار می آورند!!!!!!!!
ناشناس۲۵۹۴۱۱۱۱۰:۵۰:۳۹ ۱۴۰۱/۵/۱
وقتی دنبال خدشه دار کردن افکار عمومی می‌روید آن هم در روزی که در تقویم هست سریعا فیلم می گیرد و جنجال سازی ان
ناشناس۲۵۹۳۹۳۸۰۹:۴۷:۱۶ ۱۴۰۱/۵/۱
به جای حجاب حجاب حجاب حجاب حجاب کردن، مسئولان خودشان را اصلاح کنند که مردم ازشان به شدت ناراضی هستند.
ناشناس۲۵۹۴۱۱۶۱۰:۵۴:۲۵ ۱۴۰۱/۵/۱
مردم واقعی یا مردم مجازی!؟ اینایی که از رئیسی توی سفرهای استانی استقبال می‌کنن مردم محسوب نمی‌شن!؟
ناشناس۲۵۹۳۹۴۳۰۹:۴۸:۳۳ ۱۴۰۱/۵/۱
علت اصلی از بین رفتن حرمت و عفاف و حجاب این است مه بتدریج با انواع مظاهر فساد غیرت و شرف از به اصطلاح مردان گرفته شد
ناشناس۲۵۹۳۹۴۴۰۹:۴۸:۴۲ ۱۴۰۱/۵/۱
یعنی مالیات هم محکوم به شکست است، چون اجباریست!؟!؟
ناشناس۲۵۹۴۰۸۳۱۰:۳۳:۲۳ ۱۴۰۱/۵/۱
کل دنیا مالیات می پردازند ولی حجاب فقط در ایران و افغانستان اجباری است شما واقعا فرق بین این دو را متوجه نیستید
ناشناس۲۵۹۴۱۱۵۱۰:۵۳:۴۸ ۱۴۰۱/۵/۱
خوب تکلیف مشخص کردید نگاه به دنیا هست!!!
ناشناس۲۵۹۴۱۲۱۱۰:۵۵:۵۰ ۱۴۰۱/۵/۱
دوست عزیز اگر بیشتر دقت کنی منظور من رو متوجه می‌شی، البته اگر بخوای متوجه بشی!
ناشناس۲۵۹۴۳۱۳۱۲:۲۷:۱۷ ۱۴۰۱/۵/۱
انگلیس هم برخلاف تمام دنیا فرمون ماشین رو سمت راست می گذاره فرانسه هم ارتباط با محارم رو قانونی اعلام کرده
ناشناس۲۵۹۳۹۴۹۰۹:۵۰:۲۲ ۱۴۰۱/۵/۱
مانند کمربند ایمنی که قانون بود ولی سر پیچی می کردید؟ ولی چرا از وقتی جریمه های سنگین آمد و دوربین های نظارتی دیگر تقریبا تمام شد؟
ناشناس۲۵۹۴۳۱۵۱۲:۲۸:۰۳ ۱۴۰۱/۵/۱
دقیقا" ، وقتی مردم متوجه می شوند قانونی به نفع خودشان است آن را اجراء می کنند ! حجاب ، حتما " چنین کارکردی را ندارد !!! و در طول این مدت مشخص شده است فاقد ارزش ذاتی برای انها است .
ناشناس۲۵۹۴۸۵۲۱۸:۱۸:۱۵ ۱۴۰۱/۵/۱
مردم با جبر قانون کمربند بستن را اجرا کردن شما ظاهرا سنت قد نمیدهد
ناشناس۲۵۹۴۰۴۰۱۰:۱۶:۰۰ ۱۴۰۱/۵/۱
حجاب فاقد دلیل و توجیه نیست
کارشناس اجتماعی۲۵۹۳۷۶۱۰۸:۰۰:۰۸ ۱۴۰۱/۵/۱
حجاب تاکید اسلام و قانون مصوب کشور است لذا افرادی که آنرا در سطح جامعه رعایت نکنند باید کد ملی آنها ثبت و به آنها تذکر داده شود اگر فردی بیش از چند بار این تذکر را گرفت و رعایت نکرد بر اساس دفعات تذکر سلسله جرایمی برای آنها در نظر گرفت که البته این جرایم نباید مالی باشد
ناشناس۲۵۹۳۸۹۷۰۹:۳۱:۳۰ ۱۴۰۱/۵/۱
در کدام آیه قرآن به حجاب اجباری استناد شده است؟
ناشناس۲۵۹۳۹۲۰۰۹:۳۹:۱۷ ۱۴۰۱/۵/۱
باز سوال تکراری و جواب تکراری بدهیم به شما؟
ناشناس۲۵۹۴۰۸۸۱۰:۳۶:۰۷ ۱۴۰۱/۵/۱
هزار بار توضیح دادیم که از این قوانین حجاب اجباری و گشت ارشاد بیرون نمیاد به همین دلیل در تمام کشورهای مسلمان حجاب اختیاری است باز هم توضیح بدیم ؟؟
ناشناس۲۵۹۴۱۲۲۱۰:۵۵:۵۵ ۱۴۰۱/۵/۱
اولا حکومت آنها اسلامی نیست دوم هم حجاب در همه جای دنیای شما اجباری هست فقط حد ما بیشتر هست
ناشناس۲۵۹۴۲۳۱۱۱:۴۶:۴۰ ۱۴۰۱/۵/۱
در کدخدای شما گشت ارشاد دارد! ملاک ما هم قوانین الهی است نه قوانین غلط دیگران
ناشناس۲۵۹۳۹۲۴۰۹:۴۱:۰۵ ۱۴۰۱/۵/۱
حجاب نه جزو اصول دین است و نه جزو فروع دین. حتی آیات قرآن هم جنبه پیشنهادی دارند و مثل مسئله ربا تاکیدات اکید ندارند. جالبه که خدا ربا را جنگ با خود اعلام کرده اما بانک های ما همگی در حال ربا دادن هستند و هیچ کس کاری با آنها ندارد
ناشناس۲۵۹۴۳۳۲۱۲:۳۷:۳۹ ۱۴۰۱/۵/۱
اسرار بر گناه خودش گناه کبیره هست و حجاب هم دستور صریح دین این یک دوم هم تورم 50درصدی و دادن سود 30 درصدی ربا که هیچ ضد ربا هست
ناشناس۲۵۹۴۴۰۱۱۳:۰۵:۵۶ ۱۴۰۱/۵/۱
اتفاقا حجاب در قرآن به ما تاکید شده به این صورت که در قرآن فرموده شده که ای پیامبر به زنان و دختران مومن بگو چشم های خود را «از نامحرمان» بگیرند و زینت های خود را بپوشانند. به نظر شما این حرف یعنی پیشنهاد این یعنی تاکید بر حجاب
ناشناس۲۵۹۴۴۵۷۱۳:۴۹:۳۶ ۱۴۰۱/۵/۱
تازه اینقدر با ظرافت در مورد حجاب گفته در مورد بقیه چیزها در قرآن نیست حتی گفته با ناز و عشوه هم سخن نگویید با نامحرمان
ناشناس۲۵۹۳۹۴۲۰۹:۴۸:۲۳ ۱۴۰۱/۵/۱
آقا مگه نمی گی حجاب در اسلام اجباره ؟! چرا به جای بگیر و ببند علمای ما نمیان درست و حسابی آیات حجاب رو برا مردم تفسیر و اجبار بودن اون رو اثبات کنن ؟!! شخصا به عنوان یک زن مسلمان و با حجاب آیات حجاب را الزام آور ندیدم واگر حجاب دارم نه به دلیل اجبار از طرف خدا بلکه به دلیل اعتقاد به خدا و درستی کلام اوست !
ناشناس۲۵۹۳۹۵۰۰۹:۵۰:۲۴ ۱۴۰۱/۵/۱
به جای اینکه این سوال رو اینجا بپرسی و وقت خودت و بقیه رو تلف کنی، همین سوال رو توی گوگل جستجو کن، هزاران مطلب میاد که کامل به شما جواب داده!
ایرانی۲۵۹۴۰۱۸۱۰:۰۹:۵۲ ۱۴۰۱/۵/۱
خیلی از احکام درقران به صراحت نیامده باید بذاریمشون کنار!
ناشناس۲۵۹۴۰۹۷۱۰:۴۱:۴۸ ۱۴۰۱/۵/۱
داداش این چه جوابیه!؟ اومدی ابروش رو درست کنی ....! حجاب در قرآن هست، با یه جستجوی ساده توی اینترنت ده‌ها مطلب پیدا می‌کنی!
ناشناس۲۵۹۴۲۲۶۱۱:۴۴:۱۰ ۱۴۰۱/۵/۱
اتفاقا اومده در پذیرفتن دین هیچ اجباری نیست عین آیه قرآن
ناشناس۲۵۹۴۴۶۰۱۳:۵۰:۵۶ ۱۴۰۱/۵/۱
دستور دین هم هست که بی دین نباید تبلیغ بی دینی در جامعه کند
ناشناس۲۵۹۵۴۲۹۰۹:۴۴:۴۸ ۱۴۰۱/۵/۲
عجب!پس آیه ۳۱ سوره نور داره به اقتصاد اشاره میکنه یا ورزش ؟
ناشناس۲۵۹۴۱۹۲۱۱:۲۳:۴۸ ۱۴۰۱/۵/۱
یکیش آیه 31سوره نور البته اگه به قرآن ایمان داشته باشی
ناشناس۲۵۹۴۶۱۲۱۵:۱۵:۴۵ ۱۴۰۱/۵/۱
در آیه ۳۱ سوره نور حجاب به زنان مومن توصیه شده نه تمام زنان مسلمان نه تمام زنان جامعه
ناشناس۲۵۹۵۵۵۹۱۱:۳۰:۱۸ ۱۴۰۱/۵/۲
زن مومن یعنی کسانی که ایمان آورده اند یعنی همه مسلمانان و حکومت هم اسلامی هست باید اجرا کند دستور
ناشناس۲۵۹۵۵۶۲۱۱:۳۱:۳۹ ۱۴۰۱/۵/۲
مومن یعنی ایمان آورنده به خدا
ناشناس۲۵۹۵۵۶۴۱۱:۳۲:۲۳ ۱۴۰۱/۵/۲
نماز می خوانی؟ آنجا هم گفته مومن! مومن=ایمان به خدا
ناشناس۲۵۹۳۹۰۶۰۹:۳۴:۱۹ ۱۴۰۱/۵/۱
مگر هر قانونی که تصویب شد، درست و صحیح است؟؟؟؟؟
ناشناس۲۵۹۳۹۵۷۰۹:۵۱:۵۷ ۱۴۰۱/۵/۱
درست یا غلط بودن یه مسئله‌ست، اما تا وقتی قانون هست باید اجرا بشه، در غیر اینصورت هرکسی از هر قانونی خوشش نیاد می‌گه قانون اشتباهه و اجراش نمی‌کنه!!
ناشناس۲۵۹۴۲۹۷۱۲:۱۸:۴۳ ۱۴۰۱/۵/۱
حجاب جزو احکام ثانوی است که در احکام ثانوی علما، هر کدام نظر خاصی دارند کما اینکه در روزهای اخیر یکی، ۲نفر ازعلما، هم برخورد توام با خشونت را مردود دانستند ، چرا که عملا مسئولان ما توانایی کار فرهنگی در ۴۰سال گذشته را نداشته اند. دراحکام ثانوی فرد مخیر است به عالمی که از هم ارجح تر می‌داند مراجعه و تقلید نماید.
ناشناس۲۵۹۵۵۵۸۱۱:۲۹:۰۹ ۱۴۰۱/۵/۲
حرف چند سال قبل انان را می آوردید؟!! هیچ کدام هم از بی قانون حجاب دفاع نکردن!
ناشناس۲۵۹۴۳۱۰۱۲:۲۶:۰۱ ۱۴۰۱/۵/۱
برده داری هم قانون بودولی یک قانون ظالمانه پس باید تا ابد اجرا می شد
ناشناس۲۵۹۳۹۸۰۰۹:۵۹:۵۲ ۱۴۰۱/۵/۱
لازم الاجراست
ناشناس۲۵۹۴۰۶۰۱۰:۲۵:۰۱ ۱۴۰۱/۵/۱
برده داری هم زمانی قانون بود
ناشناس۲۵۹۴۱۱۳۱۰:۵۱:۵۶ ۱۴۰۱/۵/۱
برده داری لازم الاجرا نبود!!! همانند ازدواج هست
ناشناس۲۵۹۴۰۱۹۱۰:۱۰:۰۶ ۱۴۰۱/۵/۱
درست یا غلط بماند ولی وقتی تصویب شد باید اجرا شود و ربطی به درست و غلط ندارد
ناشناس۲۵۹۳۷۶۶۰۸:۰۳:۱۰ ۱۴۰۱/۵/۱
به جای حجاب، از اوضاع خراب اقتصادی کشور بنویس
ناشناس۲۵۹۳۹۰۵۰۹:۳۴:۰۷ ۱۴۰۱/۵/۱
اوضاع خراب اخلاقی که بخشی از آن از بی حجابی هست را هم ولش کنیم تا بیشتر در باتلاق آن فرو بروید؟
ناشناس۲۵۹۴۰۶۲۱۰:۲۵:۵۵ ۱۴۰۱/۵/۱
کل کشورهای مسلمان که حجاب اجباری ندارند در باتلاق هستند
ناشناس۲۵۹۴۱۱۷۱۰:۵۴:۵۱ ۱۴۰۱/۵/۱
وقتی هستند نیازی به گول زدن خودت نیست
ناشناس۲۵۹۴۱۴۰۱۱:۰۲:۴۶ ۱۴۰۱/۵/۱
عربستان 20درصد طلاق می گیرند ترکیه 28 درصد!
ناشناس۲۵۹۴۲۱۴۱۱:۳۴:۰۶ ۱۴۰۱/۵/۱
و ما خیلی خوبیم !
ناشناس۲۵۹۴۲۷۶۱۲:۰۶:۳۸ ۱۴۰۱/۵/۱
خوب حرف عوض کردی جناب خوب
ناشناس۲۵۹۴۳۰۳۱۲:۲۱:۰۹ ۱۴۰۱/۵/۱
شما ضامن خوشبختی بقیه نیستید، البته اگر "بخواهید" و "بتوانید" فکر کنید. چشم و هوس خودت رو کنترل کن
ناشناس۲۵۹۴۳۷۸۱۲:۵۶:۴۵ ۱۴۰۱/۵/۱
این هم تز روشنفکرنما! بگو میخوام بی حجاب بگردم وگرنه در همین نظرات جوابت بارها داده شده
ناشناس۲۵۹۳۹۱۲۰۹:۳۵:۴۳ ۱۴۰۱/۵/۱
علم کردن بحث حجاب تنها به منظور پوشش برای عملکرد افتضاح دولت به خصوص در امور اقتصادی است.
ناشناس۲۵۹۴۰۳۸۱۰:۱۵:۱۳ ۱۴۰۱/۵/۱
این حرف ها نخ نما شده برو رو چیزهای دیگر برای گفتن علم کردن
ناشناس۲۵۹۳۹۵۸۰۹:۵۲:۵۵ ۱۴۰۱/۵/۱
فعلا شما دو قطبی سازان رو حجاب گیر دادید و آن ها مجبور هستند روی این مانور بدهند هرچند حجاب دهان پرکن هست ولی در خبرها بیشتر اقتصادی هست، می توانی فقط ارشیو یک روزه و دو روزه همین سایت را بگردی!
ناشناس۲۵۹۳۹۵۹۰۹:۵۳:۰۴ ۱۴۰۱/۵/۱
هر کسی باید به کار خودش بپردازه!! همونطور که اقتصاد دادن نباید درباره ورزش نظر بده!
ناشناس۲۵۹۳۹۸۷۱۰:۰۱:۱۵ ۱۴۰۱/۵/۱
من با آدمهای زیادی بحث کردم، وقتی حرف منطقی بگی و جواب نداشته باشن سریع موضوع رو عوض می‌کنن!!
ناشناس۲۵۹۳۷۶۸۰۸:۰۴:۲۶ ۱۴۰۱/۵/۱
قانون باید مورد پذیرش مردم باشد متاسفانه شرایط تعیین نمایندگان مجلس به گونه ای شده که نظرات آنان انعکاس دهنده نظرات مردم نیست
ناشناس۲۵۹۳۹۱۳۰۹:۳۶:۰۴ ۱۴۰۱/۵/۱
به طور کلی قانون در کشور های دارای دموکراسی یعنی خواست اکثریت مردم. حتی اگر اکثریت مردم بخواهند چراغ قرمز برداشته شود باید قانون چراغ قرمز لغو شود. در ایران هم باید رفراندوم حجاب برگزار شود
ناشناس۲۵۹۴۲۹۹۱۲:۱۹:۰۱ ۱۴۰۱/۵/۱
کی همچین حرفی زده؟برداشت اشتباه نکنید شاید برای مسائل ریز این کارها بکنند ولی برای موارد مهم خیر
ناشناس۲۵۹۴۳۳۶۱۲:۳۹:۱۶ ۱۴۰۱/۵/۱
میشه بفرمایید در فرانسه، مهد دموکراسی، کدوم رفراندوم درباره قانون همجنسگرایان برگزار شد!؟ یا آیا الان اگه در آمریکا رفراندوم برگزار بشه مردم موافق آزادی اسلحه هستن یا مخالف اون!؟ یا مردم اروپا موافق حمایت از اوکراین به قیمت افزایش تورم در کشور خودشون هستن!؟ با .... دموکراسی و خواست مردم، یه کلاه گشادی هست که به بهانه اون هر کاری رو قانونی جلوه بدن!!
ناشناس۲۵۹۳۹۳۰۰۹:۴۲:۲۹ ۱۴۰۱/۵/۱
چه ربطی دارد؟ نماینده از بین منتخب مردم می آیند و قرار هم نیست نظرات شما حتما اعمال شود و یا هر چیز که وفق مراد شما نیست اعمال نشود
ناشناس۲۵۹۴۰۱۳۱۰:۰۸:۴۵ ۱۴۰۱/۵/۱
ما حامی حجاب و عفافیم جامعه نبای خراب تر از این بشه
ناشناس۲۵۹۴۰۶۸۱۰:۲۶:۵۳ ۱۴۰۱/۵/۱
نظر شما اینه که اگر قانونی مورد پذیرش شخصی نبود حق دارد آن را اجرا نکند!؟
ناشناس۲۵۹۳۷۷۱۰۸:۰۵:۵۵ ۱۴۰۱/۵/۱
پوشش در هر جامعه ای یک امر عرفی است که اگر مسئله حجاب را در ایران حاکمیت مسئله اش نمیکرد چه با کشف حجاب و چه حجاب اجباری الان ما معضلی به نام حجاب در کشور نداشتیم و اکثریت بانوان کشورمان حداقل حجابی را که عرف جامعه قبول کرده بود را رعایت میکردند.
ناشناس۲۵۹۳۹۱۷۰۹:۳۷:۵۰ ۱۴۰۱/۵/۱
آره عرف می شود همانند مدینه فاضله که یاد گرفتید که حجاب را کم کنید همانند بقیه جاها که یاد گرفتند!! البته علت اصلی هم آوردن زنان به جامعه مردان بود که غیرت ها را از بین برد و کمترین آن آب رفتن حجاب هست
ناشناس۲۵۹۴۲۳۶۱۱:۴۸:۴۸ ۱۴۰۱/۵/۱
یک سوال ساده چرا حجاب در چند قرن قبل کامل بود در دنیا ولی الان به برهنگی رسیدن؟ عرف تا کجا باید پیش برود و درست هست؟
ناشناس۲۵۹۳۷۷۲۰۸:۰۶:۴۳ ۱۴۰۱/۵/۱
حجاب را شما از منظر شخصی تشخیص می دهید که مناسب هست یا نا مناسب ؟؟؟؟ از لحاظ همه مردم کافی هست پوشش مناسب باشه . این پوشش می تواند با چادر انجام شود می تواند با کت و دامن و حتی کت و شلوار . تنها چیزی که باید در این مملکت درست شود طرز فکر مسئولان هست
ناشناس۲۵۹۳۹۶۳۰۹:۵۴:۱۹ ۱۴۰۱/۵/۱
خیر پوشش نباید زننده باشد که در بسیاری از برهنه هم بدتر عمل می کند
ناشناس۲۵۹۴۰۴۵۱۰:۱۶:۲۸ ۱۴۰۱/۵/۱
ما هم حرفی از برهنه نزدیم
ناشناس۲۵۹۴۱۲۵۱۰:۵۷:۲۶ ۱۴۰۱/۵/۱
کم کم باب می کنید
ناشناس۲۵۹۴۱۵۵۱۱:۰۸:۳۶ ۱۴۰۱/۵/۱
در تمام کشورهای مسلمان که حجاب اختیاری است مردم برهنه هستند ؟
ناشناس۲۵۹۳۷۷۶۰۸:۰۹:۱۱ ۱۴۰۱/۵/۱
جناب اقای محمدجواد محمدحسینی دفاع خیلی بدی بود . مورد پسندم بود . مشکل فقط یک چیز هست. طرز فکر امثال شما . همین
ناشناس۲۵۹۳۹۹۸۱۰:۰۴:۱۹ ۱۴۰۱/۵/۱
شاید هم طرز فکر امثال شما که هرکسی مخالف خودشون باشه به جای جواب منطقی بهش توهین می‌کنن، مثل همون خانم بی‌حجاب داخل اتوبوس!!
ناشناس۲۵۹۳۷۸۱۰۸:۱۱:۰۱ ۱۴۰۱/۵/۱
غیر از افغانستان طالبان کجایی دنیا حجاب اجباری هست ؟
ناشناس۲۵۹۳۹۷۲۰۹:۵۸:۰۱ ۱۴۰۱/۵/۱
نگران نباش منجی بشریت می آید بقیه هم مانند ما می شوند البته الان ما هم تقریبا بی حجابی هست چون یکی از نشانه های آمدن منجی بشریت بی حجاب شدن مردم دنیا هست در ضمن با این همه حال در همه جای دنیا قانون حجاب وجود دارد
ناشناس۲۵۹۴۶۱۰۱۵:۱۴:۳۰ ۱۴۰۱/۵/۱
مطمئنی منجی کاری واجب تر از روسری زنان ندارند ؟
ناشناس۲۵۹۵۱۵۲۲۳:۲۵:۰۰ ۱۴۰۱/۵/۱
ایشون دیگر اسیر بازی دو قطبی شما نمی شود
ناشناس۲۵۹۴۰۹۸۱۰:۴۲:۵۶ ۱۴۰۱/۵/۱
دنیا دست نظام شیطانی یهوده دنیا دنیا نکن
ناشناس۲۵۹۴۴۳۱۱۳:۲۲:۴۲ ۱۴۰۱/۵/۱
مومن!تو تمام جهان فقط 18 تا کشور خدمت نظامی اجباری دارن یکیشونم ما!تمام
ناشناس۲۵۹۳۷۸۵۰۸:۱۲:۱۹ ۱۴۰۱/۵/۱
ثانیاً دستی به سر و گوش سیما، سینما، تئاتر و شبکه‌های خانگی بکشد. وقتی بانوان بازیگر با حجاب نامناسب و با آرایش غلیظ و لاک و .. دستور سانسور توسط الف صادر شد ! چشم عباس آقا
ناشناس۲۵۹۳۹۹۰۱۰:۰۲:۱۶ ۱۴۰۱/۵/۱
وقتی آرایش غلیظ نباشه نیازی به سانسور هم نیست!!
ناشناس۲۵۹۴۲۷۲۱۲:۰۴:۳۰ ۱۴۰۱/۵/۱
به نظر من روابط و گفتگوهایی نامحرم ها که در فیلم ها دارند یاد مردم می‌دهند از آرایش و حجابشان بدتر هست
ناشناس۲۵۹۳۷۸۷۰۸:۱۳:۳۷ ۱۴۰۱/۵/۱
حجاب یک موضوع انحرافی است و بی محلی به آن بهترین کار عموم مردم است. هر کس در این مورد با شما صحبت کرد بپرسید تورم چند؟ دلار چند؟ اجاره چند؟ .... مراقب باشید حواستون را پرت نکنن
ناشناس۲۵۹۳۹۷۹۰۹:۵۹:۱۱ ۱۴۰۱/۵/۱
آره بی محلی شود تا بروید رو فازهای بعدی برای به گند کشیدن جانعه ولی مردم هنوز غیرت دارند
عبدالله۲۵۹۳۷۹۶۰۸:۱۸:۳۴ ۱۴۰۱/۵/۱
فشار روی جامعه نیاورید به هیچ وجه جواب نمیدهد خانواده من باحجاب هستن خودم هم بی حجابی را دوست ندارم اما با فشار نمی توان کاری انجام داد. مردم از نظر بیکاری فقر گرانی تحت فشار هستند شما امدید گیر دادید به یک روسری. دست بردارید
ناشناس۲۵۹۳۹۸۴۱۰:۰۰:۵۰ ۱۴۰۱/۵/۱
از روسری عادی می شود تا انتهای آن که معلوم نیست کاری در غرب انجام دادن در این 200 سال و الان کار به جایی رسیده که با محارم ازدواج می کنند
ناشناس۲۵۹۴۰۵۸۱۰:۲۴:۱۴ ۱۴۰۱/۵/۱
غرب خیلی هم بده، قبول. اما شما یک دلیل موجه و یک تجربه موفق بیار که راهکار نرسیدن به ان مرحله، اجباری بودن حجاب است، تا من حرف شما را قبول کنم
ناشناس۲۵۹۴۴۶۶۱۳:۵۵:۰۶ ۱۴۰۱/۵/۱
نیاز به فکر کردن ندارد همان 200 سال با قبل آن را ببین که این چیزها هم نبود اگر هم بود خیلی کم و به ندرت
ایرانی آزاد۲۵۹۳۷۹۹۰۸:۲۱:۲۲ ۱۴۰۱/۵/۱
تجربه تمام ( همه کشور های اسلامی بجز ایران) کشور های اسلامی که هیچیک دارای حجاب اسلامی اجباری با گشت خشن ارشاد نیستند ، نشان داده است آزادی حجاب اجباری و زورکی ، نتیجه معلوم دارد و آن عرف مورد قبول هر جامعه ای است و سر از فحشا در نمی آورد ‌و این نگرانی از سر تعقل و واقعی نیست.
ناشناس۲۵۹۳۹۴۱۰۹:۴۷:۵۳ ۱۴۰۱/۵/۱
شما ظاهر آنها را می بینی ولی زیر پوستی شهر آنها را نمی بینی و اتفاقا هر جامعه بی حجاب تر و لخت تر باشد در کارهای کثیف مربوط به آن هم جلودارتر هستند و ثابت شده در جهان هم هست
ناشناس۲۵۹۳۹۶۶۰۹:۵۵:۲۳ ۱۴۰۱/۵/۱
کاملا با حرفت مخالفم!
ناشناس۲۵۹۴۰۰۴۱۰:۰۵:۵۹ ۱۴۰۱/۵/۱
مگه بقیه کشورها هم همچین تجربه‌ای دارن!؟ اومدی خالی ببندی، نشد!!!
ناشناس۲۵۹۴۱۶۷۱۱:۱۱:۰۷ ۱۴۰۱/۵/۱
مگه شما موفق بوده اید ؟ در اون کشورها عقلایی وجود داشته که امروز ما را پیش بینی کرده بودند و تن به این افتضاح و تنش و درگیری ندادند
ناشناس۲۵۹۴۳۸۷۱۳:۰۰:۲۹ ۱۴۰۱/۵/۱
نخیر آنها برعکس انجام دادن منع حجاب ها در ادرات و مدارس و.... !!! و دیدی به راحتی هم اجرا کردن و موفق بودن ولی شماها در ایران قانون را....!
ناشناس۲۵۹۴۲۴۵۱۱:۵۳:۱۵ ۱۴۰۱/۵/۱
گشت خشن را خوب اومدی، گستاخی می کنید دهن کجی به قانون می کنید فحش می دهید انتطار مهربانی هم دارید؟
ایرانی آزاد۲۵۹۴۴۰۲۱۳:۰۷:۴۱ ۱۴۰۱/۵/۱
سلام و احترام مفهوم امر به معروف و نهی از منکر را از لسان شهید مطهری ملاحظه فرمایید تا دریابید این شیوه فعلی فقط مردم را از اسلام دور می کند.
ناشناس۲۵۹۴۴۶۸۱۳:۵۷:۰۹ ۱۴۰۱/۵/۱
اسم گشت ارشاد ظاهری هست وگرنه کارشان امربه معروف نیست ضابط قانون هستند
ناشناس۲۵۹۳۸۰۰۰۸:۲۲:۲۲ ۱۴۰۱/۵/۱
حتما زمان پیامبر هم عده ای سوار اسب توی شهر می گشتن و هر کی حجاب رعایت نمی کرد می گرفتن و میبردنش برای تادیب!
ناشناس۲۵۹۳۹۷۰۰۹:۵۷:۳۶ ۱۴۰۱/۵/۱
البته زمان پیامبر توییتر و تلگرام و ... نبوده که یه نفر خودش رو به جای ۱۰۰نفر جا بزنه و ۲۰۰تا نظر مشابه ارسال کنه که بقیه فکر کنن نظر مردم چیز دیگه‌ست!!
ناشناس۲۵۹۵۴۲۷۰۹:۴۴:۰۴ ۱۴۰۱/۵/۲
خوش تیپ گیریم که یه نفر 200 تا کامنت میزاره به نظرت عایا میشود 200 تا رای مثبت و منفی هم یک نفر بده ؟!
ناشناس۲۵۹۴۰۴۳۱۰:۱۶:۱۷ ۱۴۰۱/۵/۱
زمان پیامبر وقتی آیه آمد زنان غیر مسلمان هم خودشان رعایت کردن و نیازی به برخورد نبود
ناشناس۲۵۹۴۱۳۸۱۱:۰۲:۱۲ ۱۴۰۱/۵/۱
مطالعه کن دوست عزیز شما فقط مفروضات ذهن خود را تکرار می کنی
ناشناس۲۵۹۴۱۸۷۱۱:۲۱:۴۰ ۱۴۰۱/۵/۱
چرا شماها هیچ وقت تحقیق نمی کنید و بدون تحقیق نظر می دید؟ در صدر اسلام حتی کنیزان جوان که مسلمان هم بودن حجاب نداشتن. چه برسه به زنان غیر مسلمان
ناشناس۲۵۹۴۳۹۱۱۳:۰۱:۴۵ ۱۴۰۱/۵/۱
مگر کسی حرفی از کنیز زد؟ حرف از زنان آزاد بود
ناشناس۲۵۹۳۸۰۱۰۸:۲۲:۳۵ ۱۴۰۱/۵/۱
اون که جوگیر شده شما هستید مگر نه فقط افغانستان حجاب اجباری داره
حسین۲۵۹۳۸۰۴۰۸:۲۴:۰۰ ۱۴۰۱/۵/۱
سلام احتیاج نیست فسفر مصرف کنین و چرخ رو دوباره اختراع کنین ببینین ۲۰۰ تا کشور دیگه یعنی غیر از ما و افغانستان چکار کردن همون کارو بکنین دوما اگه یه کاری از اول اشتباه بود باید تا قیامت ادامه پیدا کنه اگه برده داری بود و قانون شد تا قیامت باید ادامه پیدا کنه؟! هر چقدر این روشهاتون برای ویدئو ماهواره اینترنت و بقیه چیزها جواب داد برای حجاب هم جواب میده شما از یه سوراخ نه دوبار که ۲۰۰ بار گزیده میشین و عمر ما رو هم نابود میکنین
ناشناس۲۵۹۳۹۹۶۱۰:۰۳:۲۹ ۱۴۰۱/۵/۱
خوب مشخص شد نگاهتان به خارج هست و هرکاری انجام دادن ولو غلط آن را انجام دهید و این حجاب هم چون نگاهتان به خارج هست دو قطبی سازی می کنید ولی اگر برعکس بود همین خود شما هم می گفتید چرا مانند آنها نبودیم می دانی چرا چون تفکر دست خود آدم نباشد و تبلیغات جهانی روی بی حجابی معلوم هست امثال شما....!
ناشناس۲۵۹۴۰۲۲۱۰:۱۱:۱۸ ۱۴۰۱/۵/۱
کی گفته اگه تعداد زیادی یه حرفی رو زدن اون حرف درسته!؟ به قول خودت یه زمانی برده‌داری مد بود الان نیست!!
ناشناس۲۵۹۴۲۴۰۱۱:۵۱:۳۰ ۱۴۰۱/۵/۱
همان کاری که از با حجاب کاملا رسیدن به لختی و غرق در امیال حیوانی؟ در ایران هم برخی به صورت غیر رسمی وقتی قانون به آنها اجازه نداده یواشکی دارند انجام می دهند لطفا تقلید کورکورانه را برای ما قشنگ جا نزنید
ناشناس۲۵۹۴۳۲۲۱۲:۳۱:۲۹ ۱۴۰۱/۵/۱
برده داری واجب نبود همه داشته باشند ولی حجاب واجب هست همه رعایت کنند مگر پیرزنان
ناشناس۲۵۹۳۸۰۶۰۸:۲۴:۲۳ ۱۴۰۱/۵/۱
این را همه می دانند که نظام حکمرانی باید اصلاح شود اما هیچ کس درباره چگونگی آن اجازه نظریه پردازی ندارد چون می شود برنداز
ناشناس۲۵۹۴۲۶۶۱۲:۰۲:۱۳ ۱۴۰۱/۵/۱
نظریه پرداری شما را دیدیم دو قطبی سازی در اجرای قانون! نظریه می خوای همان جریمه و منع برخی خدمات هست که به یکسال نکشیده بی حجابی تقریبا به صفر می رسد بدون درگیری و مشکل خاص
ناشناس۲۵۹۵۵۰۴۱۰:۵۰:۴۰ ۱۴۰۱/۵/۲
این وضع موجود نتیجه چیه؟؟؟ چرا امروز جامعه به اینجا رسیده با اون همه هزینه های سرسام اور برای طرح های مرتبت با حجاب وعفاف؟؟ مگر این خانمها ودختران ازکشور دیگه یا ازکره دیگه ای اومدن ؟؟ همشون محصول تربیتی این جامعه ونظام اموزشی وتربیتی و و و هستند بزرگوار
ناشناس۲۵۹۳۸۱۱۰۸:۳۳:۰۴ ۱۴۰۱/۵/۱
چرا بزور میخواهید عقاید خود را حتی به خانمهای محجبه دیکته کنین؟۴۳ سال اندیشه شما به اجرا گذاشته شد و نتیجه‌اش معلوم است،حالا یه ذره تردید کنین راهتون اشتباهه و به بقیه اجازه بدین ابراز نظر بکنن
ناشناس۲۵۹۳۹۳۳۰۹:۴۴:۵۱ ۱۴۰۱/۵/۱
دوست داری خیلی قوانین دیگر را هم که داری عمل می کنی را لیست کنم تا ببینی آنها هم مانند حجاب هست؟ ولی آن را نمی گویید! کسی هم نمی خواهد فکر را عوض کند بلکه قانون باید عمل شود
ناشناس۲۵۹۴۰۲۹۱۰:۱۲:۴۴ ۱۴۰۱/۵/۱
الان این بنده خدا بجز ابراز نظر، مگه کار دیگه‌ای کرده!؟ نبندیم دهانها را، نشکنیم قلمها را!!
ناشناس۲۵۹۴۰۳۳۱۰:۱۳:۴۴ ۱۴۰۱/۵/۱
یعنی تحمل ۴خط نظر مخالف رو نداری!؟ خدا رحم کنه روزی که قدرت بیفته دست امثال شما!!
ناشناس۲۵۹۴۲۲۴۱۱:۴۱:۳۷ ۱۴۰۱/۵/۱
شما حرف زدی بقیه هم گفتند این حرف تحمل چی هست؟ جواب داری بده
ناشناس۲۵۹۴۲۸۴۱۲:۱۱:۵۲ ۱۴۰۱/۵/۱
همینکه میگی بقیه هم گفتند یعنی امکان اظهار نظر دارند همانگونه که قبلا هم داشتن، فقط نفهمیدم چرا به جای جواب دادن نویسنده مقاله رو به اعمال زور متهم کردی مگه ایشون مسئول گشت ارشاد هست!؟!؟
ناشناس۲۵۹۴۰۴۷۱۰:۱۷:۳۵ ۱۴۰۱/۵/۱
اتفاقا خود آقایان عقاید را عوض کردن زمانی که آموزش دنیا پرستی در دانشگاه اوج گرفت برای عموم و هم زمان آوردن زنان در کارهای مردان نامحرم
ناشناس۲۵۹۳۸۱۴۰۸:۳۴:۰۳ ۱۴۰۱/۵/۱
حجاب بر مبنای عرف جامعه پایدار است و با اجبار راه به جایی نخواهد برد
ناشناس۲۵۹۴۳۸۵۱۲:۵۹:۵۹ ۱۴۰۱/۵/۱
مخالف بی حجابی هستم
ناشناس۲۵۹۳۸۲۳۰۸:۴۰:۰۴ ۱۴۰۱/۵/۱
کسی که این را راه انداخته خانم ها از جمله محجبه ها نیستند بلکه یک آقایی به نام جلایی پور هست
ناشناس۲۵۹۳۸۲۵۰۸:۴۱:۵۹ ۱۴۰۱/۵/۱
برخی اول می گویند من محجبه هستم ولی با حجاب اجباری مخالفم بعد می گویند من شرابخوار نیستم ولی شرابخواری آزاد شود بعد می گویند ..... تا بگیر که برسد به این که می گویند من مسلمان هستم ولی دین اسلام را قبول ندارم!
ناشناس۲۵۹۳۹۱۸۰۹:۳۸:۲۴ ۱۴۰۱/۵/۱
نتیجه اجبار در حجاب چه بوده است؟ جز دور شدن عموم مردم از اسلام و حتی بدنامی افراد مذهبی. من خودم مذهبی هستم و چادری ولی به سادگی رفتار مردم رو تشخیص می دم که از حضور من با حجاب در بین خودشون ناراضی هستن. چرا باید اینطور باشه و مردم از افراد مذهبی ناراضی باشن؟
ناشناس۲۵۹۴۰۶۴۱۰:۲۶:۱۹ ۱۴۰۱/۵/۱
جمله آخرت را هم منصفانه بگو من مسلمان هستم ولی با اسلام اجباری مخالفم
ناشناس۲۵۹۴۲۵۵۱۱:۵۷:۲۲ ۱۴۰۱/۵/۱
اگر جوانان با این برخورد به یکباره اعلام کنند که اصلا نمی خواهند با این سختگیری ها مسلمان باشند چکار می کنید ؟ به روز باید مسلمان باشند ؟ جامعه را از دین گریزی به سمت دین ستیزی می برید و انتظار دارین همه سکوت کنند ؟
ناشناس۲۵۹۴۴۰۴۱۳:۰۸:۰۵ ۱۴۰۱/۵/۱
در آخرالزمان بی دینی ها گسترده می‌شوند که منجی بشریت بیاید برای پاک سازی و مختص ایران هم نیست و شما هم فکر کنم دغدغه دین ندارید عریز
ناشناس۲۵۹۴۲۸۰۱۲:۰۹:۰۳ ۱۴۰۱/۵/۱
این جمله منصفانه شما آخرش به همونجایی که دوستمون گفت ختم میشه، فعلا برای حفظ ظاهر از جملات ظاهرا منصفانه استفاده می‌کنن تا آخرش به مخالفت با اسلام برسن!!
ناشناس۲۵۹۴۳۹۷۱۳:۰۵:۰۶ ۱۴۰۱/۵/۱
اسلام اجباری؟!! مگر الان اسلام اجباری داریم که بگویند بروید تشهد بخوانید ومسلمان شوید؟
ناشناس۲۵۹۴۱۲۸۱۰:۵۹:۲۶ ۱۴۰۱/۵/۱
قشنگ بود!
ناشناس۲۵۹۳۸۳۶۰۸:۴۷:۳۶ ۱۴۰۱/۵/۱
بدعت خطرناک پلیس را چرا نمی گویی که از آن مادر دلجویی کرد و یا آن ون سواران را توبیخ؟ وقتی هیچ کار غیر قانونی از ماموران سرنزده بوده؟ این حرکت ناشیانه تبعات سنگین در جامعه خواهد داشت
ناشناس۲۵۹۴۲۱۶۱۱:۳۵:۰۴ ۱۴۰۱/۵/۱
دوست عزیز ویدئوی سد کرج رو دیده ای؟ وقتی مامور با خشونت رفتار میکنه . آیا این نقض غرض نیست؟! یعنی بی حجاب کردن برای جلوگیری از بی حجابی. این درد است.
ناشناس۲۵۹۴۶۱۹۱۵:۲۳:۴۵ ۱۴۰۱/۵/۱
مامور وقتی متهم به دستورش عمل نکند وطیفه اش هست با زور او را سوار ماشین کند
ناشناس۲۵۹۴۳۳۰۱۲:۳۶:۲۰ ۱۴۰۱/۵/۱
بالاتر از بی رحمی و خود را به کری و کوری زدن هم داریم؟! قانون اینقدر خوار و زبون نشده است که کار غلط مامور قانون را قانونی جا بیاندازید.
ناشناس۲۵۹۴۴۸۹۱۴:۱۲:۰۲ ۱۴۰۱/۵/۱
اگر قانون اجرا می شد آن دو زن به جرم جلوگیری از اعمال مامور قانون بازداشت باید می شدند ولی در کمال تعجب عذرخواهی شد
ناشناس۲۵۹۳۸۳۹۰۸:۴۸:۴۳ ۱۴۰۱/۵/۱
کشوری که قانون صریح خودش را اجرا نکند معلوم هست دو قطبی سازان رو می آیند برای شکستن قبح خیلی چیزها از جمله بی حجابی و بی حیایی
ناشناس۲۵۹۳۸۴۷۰۸:۵۱:۱۳ ۱۴۰۱/۵/۱
با تفکر شما پس دزدان را هم کاری نداشته باشند چون بدتر شده نسبت به قبل!!! برو بابا مگر با بی حجابی برخوردی هم می شود؟ در موارد خیلی نادر برخورد که می شود با مظلوم نمایی در دام آنها می افتید
o u۲۵۹۴۱۹۱۱۱:۲۳:۰۲ ۱۴۰۱/۵/۱
یعنی چی که دزدی ها بدتر شده ؟ رقم دزدی ها بیشتر شده ؟ دزدها گستاخ تر شده اند ؟ روش دزدی ها پیشرفته شده ؟ عملکرد قوه قضاییه ضعیف تر شده ؟ دستگاههای اطلاعاتی ضعیف تر عمل کرده اند ؟ لطفن بیشتر توضیح بدهید تا بعد برسیم به مسیله حجاب و ...
ناشناس۲۵۹۳۸۵۴۰۸:۵۴:۰۶ ۱۴۰۱/۵/۱
هیجان زده نشدیم، احترام به پوشش بقیه را مهم میدونیم،شما هم به نظرات مخالف احترام بذارید
مهران۲۵۹۳۹۱۰۰۹:۳۵:۲۳ ۱۴۰۱/۵/۱
یعنی شما با خانواده تو پارک باشید یه مردی با لباس زیر هم راه بره جلوی خانوادتون احترام به پوشش اون فرد رو لازم میدونید؟
ناشناس۲۵۹۵۴۰۲۰۹:۲۶:۰۶ ۱۴۰۱/۵/۲
عالی بود،
ناشناس۲۵۹۴۰۰۱۱۰:۰۵:۰۳ ۱۴۰۱/۵/۱
شما مخالف حیا در جامعه هستید همین تمام ولو اینکه خودتان هم ندانید
ناشناس۲۵۹۴۰۳۹۱۰:۱۵:۱۴ ۱۴۰۱/۵/۱
البته احترام به جامعه مهمتره!!
سید محمد۲۵۹۳۸۵۵۰۸:۵۴:۴۰ ۱۴۰۱/۵/۱
حجاب دستور الهی است و هر جا کسی بخواهد دستور خدا را علنا زیر پا گذارد باید جلویش ایستاد؛ خوشش بیاید یا نیاید. هر کس اندکی سیره معصومان را مطالعه کرده باشد، به راحتی می‌فهمد که حفظ فضای سالم و معنوی و جلوگیری از گناه علنی، از بدیهیات اسلام است. صرف چند برخورد نامناسب مأموران، دلیلی بر این نیست که گشت ارشاد کلا تعطیل شود. اگر مأموران پلیس ساختمان جایی بد عمل کنند، باید پلیس ساختمان را تعطیل کرد؟! اگر پلیس در دستگیری چند دزد بد عمل کند، باید دیگر دزدها را دستگیر نکرد؟!
عمران۲۵۹۳۸۵۹۰۸:۵۶:۳۱ ۱۴۰۱/۵/۱
۱- برخی بانوان محجبه که مخالف حجاب اجباری هستند اتفاقا از روی عواطف چنین مخالفتی ندارند بلکه اجبار بودن حجاب، انتخابِ آگاهانه ی آنها را بی ارزش و بی معنی می کند. اتفاقا بانوان محجبه بیش از هر کسی میفهمند که حجاب و حیا نتیجه ی حالات درونی است و نه اجبار بیرونی. ۲- این سوالات که پس حد و مرز پوشش کجاست، نگرانی ندارد. حد و مرز را قانون می‌تواند تعیین کند، اما قانونی که امکان تغییر آن توسط اکثریت وجود داشته باشد و نه مثل قانون فعلی که از صد طرف بر آن قفلِ شرعِ ظاهری بسته اند که با اکثریت ۹۹ درصدی مردم هم نمیشود آن را تغییر داد. این قانون، دیگر قانون برآمده از دل اکثریت مردم نیست. بله از دید برخی این احکام، احکامِ خداست، و بی نیاز به رای مردم. اما حتی اگر شما شیوه ی احکام خدا را بیشتر از بقیه بفهمی نمیتوانی بدون پذیرشِ مردم آن را اجرا کنی. خدا انسان را مختار و مسئول آفریده. ۳- اتفاقا این معضل کنونی را نه مردم که مدیرانِ کنونی یکباره شروع کردند، مردم که از پیش مشغول زندگی خودشان بودند، این بازگرداندن وَن های نیروی انتظامی به میان مردم را خوشان شروع کردند. این را بگذارید در کنار نا امنی های خیابانی از جمله کیف قاپی و زورگیری و از طرفی محدودیت منابعِ نیروی انتظامی که عصبانیت مردم را درک کنید.
ناشناس۲۵۹۳۸۶۶۰۹:۰۱:۴۱ ۱۴۰۱/۵/۱
اینکه محجبه ها از حجاب اختیاری دفاع کنند ، بهترین دفاع است . و اینکه حاکمیت با زور حجاب را تحمیل کند بدترین دفاع که نتیجه اش را دیده ایم.
ناشناس۲۵۹۴۰۰۸۱۰:۰۶:۵۵ ۱۴۰۱/۵/۱
اینها که مانکنی هستند و اولین ایراد هم همین هست چون کسی که باحجاب درست باشد حاصر نیست عکسش در فصای مجازی بگذارد برای تماشا!
ناشناس۲۵۹۴۰۹۰۱۰:۳۶:۴۵ ۱۴۰۱/۵/۱
اینکه محجبه ها از حجاب اختیاری دفاع کنند ، بهترین دفاع از چیه!؟
ناشناس۲۵۹۳۸۷۳۰۹:۱۰:۲۱ ۱۴۰۱/۵/۱
من مذهبی و مخالف حجاب اجباری هستم چه رسد به گشت ارشاد. حجاب امری فردی و انتخابی است و حجاب اجباری یک ضدارزش است. آنچه حاکمیت باید محکم در برابر آن بایستد روابط نامشروع و ابتذال است چون قطعا شاکی خصوصی وجود دارد و این موضوع به اعضای خانواده ها مربوط است وگرنه کل دین یک انتخاب است و اجبار در دیانت بی معنیست.
ناشناس۲۵۹۴۰۱۵۱۰:۰۹:۱۰ ۱۴۰۱/۵/۱
یک دیندار واقعی از بی حجابی در سطح جامعه طرفداری نمی کند
ناشناس۲۵۹۴۱۹۴۱۱:۲۴:۵۳ ۱۴۰۱/۵/۱
یک مذهبی واقعی هم چشم هاشو باز می کنه و دین گریزی مردم و جوانان رو می بینه
ناشناس۲۵۹۴۲۴۶۱۱:۵۴:۳۰ ۱۴۰۱/۵/۱
چه ربطی داشت؟ مگه کسی از دین گریزی دفاع کرد!
ناشناس۲۵۹۴۲۸۹۱۲:۱۴:۰۴ ۱۴۰۱/۵/۱
و اهمیت رعایت حجاب رو بیشتر درک می‌کنه!
ناشناس۲۵۹۴۰۴۲۱۰:۱۶:۱۵ ۱۴۰۱/۵/۱
به مذهبی بودنت مشکوک هستم!!
ناشناس۲۵۹۴۰۵۳۱۰:۲۰:۳۷ ۱۴۰۱/۵/۱
کی به کیه! من مذهبی نیستم و موافق حجاب قانونی و گشت ارشاد هستم. حجاب امری اجتماعی است و حجاب قانونی یک ارزش است. آنچه حاکمیت باید محکم در برابر آن بایستد روابط نامشروع و ابتذال است و بهترین راه آن پیشگیری از طریق حجاب قانونی‌ست وگرنه دینداری مردم به خودشان مربوط است.
ناشناس۲۵۹۳۸۷۵۰۹:۱۱:۰۹ ۱۴۰۱/۵/۱
حاکمیت نتوانست یا نخواست جلوی دوقطبی سازی حجاب داشتن و نداشتن را بگیرد . شاید در پرتوی این اشتباه استراتژیک باید منتظر دو قطبی مسلمان بودن و نبودن هم باشیم . جنگ نرم رزمندگان مخصوص خودش را می خواهد که داشتن ویژگیهای چون رسانه شناس بودن ، غرب شناس بود ، ایران شناس بودن ، اسلام شناس بودن و جوان شناس بودن برای آن از نان شب واجبتر است . جمهوری اسلامی تاکنون چه تعداد از این افراد را تربیت کرده که تمام این ویژگیها را با هم داشته باشند ؟ چه بلایی به سرمان آمده که گاهی یک نوجوان چهارده پانزده ساله با یک کامنت یا یک کلیپ و یا یک عکس فوتوشاپ شده می تواند طیف وسیعی از جامعه ایران را درگیر " هیچ " بنماید . و در آخر سایت الف هر از چندگاهی امتحان کن و مثلا یک عکس فیک بگذار ، کامنتها را جمع آوری کن ، سپس با اعلام فیک بودن آن به تحلیل کامنتها بپرداز . خب جنگ نرم یک مدلش همین است .
ناشناس۲۵۹۴۵۷۳۱۴:۵۵:۲۰ ۱۴۰۱/۵/۱
پیشنهاد خوبیه
ناشناس۲۵۹۳۸۷۹۰۹:۱۶:۵۲ ۱۴۰۱/۵/۱
وقتی بانوان بازیگر با حجاب نامناسب و با آرایش غلیظ و لاک و ... روی صحنه حاضر می‌شوند، چطور می‌توان از مردم توقع داشت که محجبه باشند؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ این موارد فقط بر می گرده به طرز فکر نویسنده . چرا فکر می کنی نا مناسب هست ؟؟ تحریک می شی؟ عیب نداره راه حل داره - به روانپزشک مراجعه کن .
ناشناس۲۵۹۴۰۳۲۱۰:۱۳:۳۳ ۱۴۰۱/۵/۱
حالا چرا آرایش می کنند یا با این ظاهر؟ برای دیوار انجام می‌دهند یا برای امثال تو که از زیبایی آن که...! خدا اتفاقا با همین مشکل دارد و بهتر است بروی روان درمانی
ناشناس۲۵۹۳۸۸۰۰۹:۱۸:۴۰ ۱۴۰۱/۵/۱
همان کاری که در اسنانبول یا کشورهای عربی می کنند..مگر آنجا که حجاب اختیاری است همه مردم برهنه اند؟ چرا اینقدر مردم ایران را فاسد تصور می کنید؟
ناشناس۲۵۹۴۱۰۹۱۰:۴۹:۴۳ ۱۴۰۱/۵/۱
هر وقت به اندازه ژاپنی‌ها کار کردیم، به اندازه سوئدی‌ها مالیات دادیم، قیمت بنزین رو مثل انگلیسیها پرداخت کردیم، به اندازه آفریقاییها غذا خوردیم، و به اندازه افغانستانیها امنیت داشتیم و ... توی بقیه چیزها هم خودمون رو با بقیه مقایسه کنیم!
ناشناس۲۵۹۴۶۳۸۱۵:۳۸:۱۳ ۱۴۰۱/۵/۱
البته شما ارزش پول ملی و قدرت خرید را جا انداختی !!!
فاطمه۲۵۹۳۸۸۱۰۹:۲۰:۲۳ ۱۴۰۱/۵/۱
محجبه محترم ؟ شما کار آن خانم در اتوبوس را تایید می کنید؟
ناشناس۲۵۹۳۹۳۵۰۹:۴۵:۰۶ ۱۴۰۱/۵/۱
اگر یکی به اون خانم چادری می گفت چادرت رو بردار اون خانم محجبه چیکار می کرد؟
ناشناس۲۵۹۴۱۳۴۱۱:۰۱:۰۷ ۱۴۰۱/۵/۱
دارد از خانم چادری یک چیزی را می گیرد و این تفاوت زمین تا آسمان آن هست
ناشناس۲۵۹۴۱۵۲۱۱:۰۷:۵۸ ۱۴۰۱/۵/۱
با احترام بهش توضیح می‌داد که: اولا دینی که من و تو به آن اعتقاد داریم هم در قرآن و هم در احادیث ما را به داشتن حجاب ملزم کرده. دوما قانون کشور داشتن حجاب است نه برداشتن آن. سوما حجاب امری اجتمایست که مقایسه آمار مختلف در کشورهای دیگه با ایران اهمیت اون رو تایید می‌کنه. چهارم ... ...
ناشناس۲۵۹۴۰۵۵۱۰:۲۲:۲۸ ۱۴۰۱/۵/۱
کدوم یکی، اونی که تذکر داده بود یا اونی که توهین و بددهنی می‌کرد و با جیغ و داد الفاظ رکیک به کار می‌برد!؟
ناشناس۲۵۹۴۴۱۶۱۳:۱۵:۱۸ ۱۴۰۱/۵/۱
خیر من محجبه ام و با رفتار آن خانم موافق نیستم
ناشناس۲۵۹۳۸۸۲۰۹:۲۱:۱۷ ۱۴۰۱/۵/۱
اگر می بینید زمان پیامبر مردم به حجاب مقید بودند چون کسی مثل پیامبر صادق و قابل اعتماد که حرف وعملش یکی بود بر آنها حکومت می کرد به همین دلیل حتی اگر عقاید او را قبول نداشتند حرمت اورا نگه می داشتند ‌.
ناشناس۲۵۹۳۹۲۳۰۹:۴۱:۰۲ ۱۴۰۱/۵/۱
حالا اصلا مگه تصویری از اون زمان داریم؟ ایا اصلا پارچه و لباس به شکل امروز بوده. تهش لباسی مثل همون لباس احرام میپوشیدن. گشت ارشاد هم که نداشتن!
ناشناس۲۵۹۴۰۲۶۱۰:۱۱:۴۵ ۱۴۰۱/۵/۱
کتاب حجاب شرعی در عصر پیامبر نوشته امیر ترکاشوند را به شدت برای شما توصیه می کنم با خواندن این کتاب ارادت و احترام شما به پیامبر هزار چندان خواهد شد
ناشناس۲۵۹۴۴۷۷۱۴:۰۶:۴۶ ۱۴۰۱/۵/۱
حجاب آن زمان طوری بود که لباس ها روی خاک کشیده می شد آن وقت از از احرام... حرف می زنی
ناشناس۲۵۹۴۱۷۷۱۱:۱۴:۱۰ ۱۴۰۱/۵/۱
یعنی الان که کسی مثل پیامبر نیست، ما نماز بخونیم یا نخونیم!؟
ناشناس۲۵۹۳۸۸۳۰۹:۲۲:۰۸ ۱۴۰۱/۵/۱
هر کشوری یک قانونی دارد . حجاب در ایران قانون دارد . و سطحی از حجاب باید رعایت شود . ادارات میتوانند قوانین خاص خود را داشته باشند .
ناشناس۲۵۹۴۰۴۱۱۰:۱۶:۰۴ ۱۴۰۱/۵/۱
مردم چرا باید قانونی را مراعات کنند که در هیچ جای دنیا رایج نیست ؟ در کدام کشور مسلمانی به خاطر روسری زنان این همه گرفتاری و تنش و جنگ اعصاب وجود داره ؟
ناشناس۲۵۹۴۱۳۵۱۱:۰۱:۳۴ ۱۴۰۱/۵/۱
در کجای دنیا تحصیل و شغل و زندگی مردان جوان در گرو کارت پایان سربازی اجباری است؟؟؟؟؟حال زنان هم مقداری اجبار ببینند چیز خاصی نمیشه
ناشناس۲۵۹۴۱۵۹۱۱:۰۹:۱۳ ۱۴۰۱/۵/۱
جواب شما در سوال شما هست! چون قانون است!
ناشناس۲۵۹۳۸۸۴۰۹:۲۲:۵۵ ۱۴۰۱/۵/۱
اینکه یه مشت ضد انقلاب بخواهند فکر کنند میتوانند جنگ حجاب و بی حجاب را راه بیندازند کور خوانده اند
ناشناس۲۵۹۳۸۸۵۰۹:۲۲:۵۶ ۱۴۰۱/۵/۱
نویسنده محترم شما خودت جواب رو دادی : اصلاح مقولۀ حجاب در کشور ما، در گروی اصلاح حاکمیت و خصوصاً اصلاح تعامل حاکمیت با مردم است.
ناشناس۲۵۹۳۸۸۶۰۹:۲۵:۲۹ ۱۴۰۱/۵/۱
اگر حتی از حجاب حداقلی بگذرید باید در آینده ای نه چندان دور به پلیس التماس کنیم بیاید و خانمهای لخت و نیمه لخت را از خیابان جمع کند . چون آنوقت دیگر با حجاب اجبای مخالفت نمیکنند . همانها شعار مخالفت با پوشش اجباری را سر میدهند
ناشناس۲۵۹۴۲۶۲۱۲:۰۱:۳۲ ۱۴۰۱/۵/۱
عزیزم مگه در سایر کشورهای دیگر مردم لخت و پتی میگردند؟
ناشناس۲۵۹۵۱۶۰۲۳:۲۸:۵۴ ۱۴۰۱/۵/۱
لخت یعنی چی؟!!! حتی در برخی مکان های خاص لخت می گردن و قانونی شده
علی۲۵۹۳۸۹۱۰۹:۲۷:۳۴ ۱۴۰۱/۵/۱
نگارنده عزیز کافی است همان کاری را انجام دهیم که در سرزمین وحی یعنی عربستان در حال اجراست یا در مالزی و عراق و لبنان و ترکیه مگر اسلام از ما زاده شده که ما با بقیه فرق داریم در غیر این صورت حجاب از لباس دینی تبدیل به یونیفرم حکومتی شود
ناشناس۲۵۹۴۰۶۱۱۰:۲۵:۰۹ ۱۴۰۱/۵/۱
اگر کاری که در سرزمین وحی انجام می‌شود الگوی شماست، در آنجا حکم اعدام با شمشیر و زدن سر افراد حتی کودکان و آن هم بصورت دسته‌جمعی (۸۰ نفر در یک روز) انجام می‌شود!! آیا موافقید!؟
ناشناس۲۵۹۴۱۲۹۱۰:۵۹:۳۴ ۱۴۰۱/۵/۱
علی جان!در سرزمین وحی یا مالزی یا ترکیه آیا قوانین خدمت وظیفه عمومی زیرپرچم بدون حقوق و مزایا و به همین نحوی است که در ایران جاری است؟؟؟صدالبته که خیر لذا همه چیز را با هم باید دید
ناشناس۲۵۹۴۲۰۱۱۱:۲۷:۴۷ ۱۴۰۱/۵/۱
وقتی می‌گی عربستان باید الگوی ما باشه
ناشناس۲۵۹۳۸۹۴۰۹:۳۰:۳۴ ۱۴۰۱/۵/۱
سلام فرانسه و برخی کشورهای اروپایی برخلاف ادعای مسیحی بودنشان حجاب را که مشخصه حضرت مریم و دینشان است را بصورت قانونی تحریم کردند و کسی نگفت بالای چشمتان ابرواست حالا چه شده در ایران اسلامی با این همه سابقه و تاریخ برای وجود حجاب ،با حجاب قانونی هم مخالفت می شود ؟ اینها مقدمه حذف حجاب است و از سوی کشورهای دشمن و معاند پیگیری می شود تا ملت را به اختلاف و سردرگمی بکشند.حجاب واجب است و منکر آن ، منکر اصل اسلام است
ناشناس۲۵۹۳۹۴۵۰۹:۴۹:۵۵ ۱۴۰۱/۵/۱
حداقل سواد رسانه ای داشته باشید و قبل از اظهار نظر مطالعه و تحقیق کنید. تعداد زنان محجبه برقع پوش عرب که کامل صورت خودشون رو می پوشنن تو پارسی و مارسی و شهر های فرانسه خیلی بیشتر از این مدل زنان تو تهران و اصفهان و مشهده
ناشناس۲۵۹۴۰۵۰۱۰:۱۸:۵۲ ۱۴۰۱/۵/۱
این همه منفی به خاطر اینه که داری مغلطه می کنی فرانسه استفاده از هر گونه نماد دینی را در ادارات دولتی ممنوع کرده هم حجاب زنهای مسلمان هم کیپا یهودیان و هم عمامه سیکهای هند و هم صلیب مسیحیان چون اعتقاد دارند دین امری شخصی است نباید افراد به خاطر دین طبقه بندی شوند و تعصب دینی رایج شود
ناشناس۲۵۹۴۱۶۱۱۱:۰۹:۳۶ ۱۴۰۱/۵/۱
کی گفته فرانسه کشور مسیحیه؟
ناشناس۲۵۹۴۳۱۷۱۲:۲۸:۱۲ ۱۴۰۱/۵/۱
فکر کنم تادحالا اروپا نرفته اید.آنجا مردم اصلا ادعای مسیحی بودن ندارند
ناشناس۲۵۹۳۹۰۳۰۹:۳۳:۴۰ ۱۴۰۱/۵/۱
گشت ارشاد جز ضدیت با دین و ایمان سودی نداشته و ندارد کمی تعقل نشان می‌دهد خدا اگر با زور حجاب میخواست قطعا توانمند بود و نیازی به زحمت به دینداران ظاهری و گشت ارشاد نبود
مهران۲۵۹۳۹۰۸۰۹:۳۴:۴۱ ۱۴۰۱/۵/۱
اصلا چیزی به اسم حجاب اجباری نداریم یه قانون پوشش هست اگر حجاب اجباری باشه یعنی حتی یه تار مو نباید بیرون باشه ولی چیزی که الان هست یه قانون پوشش هست که یه روسری و یه مانتو رو الزام میکنه (که البته اون رو هم الزام نمیکنه )
ناشناس۲۵۹۳۹۱۶۰۹:۳۶:۳۴ ۱۴۰۱/۵/۱
خب آقایون کارشناس بفرمایند پیامبر در مواجهه با موارد بی حجابی چه می کردند ؟!!
ناشناس۲۵۹۴۰۲۸۱۰:۱۲:۳۰ ۱۴۰۱/۵/۱
اگه زن بی حیا کاری نداشته باشید که جامعه ‌رو به فساد بکشه پس با اختلاسگر و دزد و سرعت غیرمجاز اینا هم نباید کاری داشته باشید چون به قول بی حیاها با زور نمیشه!
ناشناس۲۵۹۴۰۳۶۱۰:۱۴:۴۵ ۱۴۰۱/۵/۱
من با این رویه که یک نفر خانم چادری بیاد وبگه فیلمو می فرستم برای سپاه مخالفم. الان در ذهن مردم چادری معادل کارمند سپاه یا ارگان دیگه بودنه .این طوری امنیت خانمهای چادری هم به خطر می افته
محمدی۲۵۹۴۰۶۳۱۰:۲۶:۱۴ ۱۴۰۱/۵/۱
نویسنده مقاله یک تور سه و شب و چهار روز به استانبول تشریف ببرند تا اشتباه بودن کلیه دیدگاههایشان را متوجه بشوند.
ابوذر۲۵۹۴۰۶۵۱۰:۲۶:۳۲ ۱۴۰۱/۵/۱
اینا رو ولش دلار چند
ناشناس۲۵۹۴۱۷۲۱۱:۱۲:۲۹ ۱۴۰۱/۵/۱
به نظرم تا قیمت دلار تثبیت نشده دولت اصلا نباید کاری به حجاب و دریاچه ارومیه و ریزگردها و ترافیک و تلفات جاده‌ای و مواد مخدر و حمل و نقل عمومی و بهداشت و هزارتا کوفت دیگه داشته باشه!! فقط دلار مهمه!
هموطن۲۵۹۴۱۰۴۱۰:۴۶:۲۶ ۱۴۰۱/۵/۱
رفتار ان خانم محجبه در اتوبوس کاملا درست بود ولی ان زن بی حجاب و کسی که فیلم گرفته کاملا غلط و دارای استفاده و بهره سیاسی بود چرا ادرس غلط به مردم میدین
موسوی۲۵۹۴۱۲۳۱۰:۵۶:۳۰ ۱۴۰۱/۵/۱
باید دستگاه های دولتی به افراد بدحجاب خدمات ارائه ندهند در مدارس به افراد ومادران بدحجاب تذکر دهند
ناشناس۲۵۹۴۲۰۳۱۱:۲۸:۲۲ ۱۴۰۱/۵/۱
مردم مالیات می پردازند و باید خدمات بگیرند این ربطی به حجاب نداره
ناشناس۲۵۹۴۴۱۲۱۳:۱۲:۵۷ ۱۴۰۱/۵/۱
ما که سر و کار با ادارات نداریم چرا مالیات ما را به آنها می دهند؟
ناشناس۲۵۹۴۲۲۲۱۱:۳۷:۲۴ ۱۴۰۱/۵/۱
حالا دستگاههای دولتی همینجوری هم کار نمیکنن و سرکارشون نیستن، شما بهانه جدید دستشون نده
ناشناس۲۵۹۴۳۹۵۱۳:۰۳:۵۱ ۱۴۰۱/۵/۱
ببین هر کس حق داره راجع ب پوششش تصمیم بگیره بعدشم توی خارج ک لخت نمیشن
ناشناس۲۵۹۴۸۷۴۱۸:۲۹:۱۱ ۱۴۰۱/۵/۱
کسی لخت نمی شود؟ عجب
ناشناس۲۵۹۴۲۰۸۱۱:۳۲:۲۱ ۱۴۰۱/۵/۱
چند هفته میشه ک مردم رو سرگرم مسئله حجاب کردن و این نیز بگذرد
بابایی۲۵۹۴۲۱۹۱۱:۳۶:۱۰ ۱۴۰۱/۵/۱
هیچ خانه ای فقط با گچ یا فقط با اجر یا فقط با سیمان ساخته نمیشود .....وقتی در جامعه وضعیت اقتصاد و اختلاص و امنیت به درستی نیست پس لازم نیست مقوله حجاب هم کامل درست بشه .....
ناشناس۲۵۹۴۲۲۱۱۱:۳۷:۱۱ ۱۴۰۱/۵/۱
حجاب زنها مانع ادامه تحصیل تو دانشگاه یا استخدام یا گرفتن وام تو بانک نیست.اما پایان خدمت اجباری نداشتن مردها بزرگترین مانع ممکن تو مسیر زندگی یه آدمه
ناشناس۲۵۹۴۳۰۹۱۲:۲۵:۳۰ ۱۴۰۱/۵/۱
دمم از کرامت بانوان هم می زنند خخخخه تناقضات در حد اعلا موج می زند
ناشناس۲۵۹۴۲۶۵۱۲:۰۲:۰۳ ۱۴۰۱/۵/۱
درسالهای اخر حکومت پهلوی پسرا موقع خواستگاری از دخترای مورد علاقشون یه قواره چادر مشکی میبردن به این معنی که اگه جوابت به من مثبته چادر رو هم بپذیر ودخترای بی حجاب. وازاد اون زمان. هم با جون ودل حجاب رو میپذیرفتن
ف.خ۲۵۹۴۸۳۰۱۷:۵۸:۴۵ ۱۴۰۱/۵/۱
در حال حاضر هم اکثر خانم های چادری دوست دارند چادر سر کنند و به میل خود حجاب کامل دارند.
طارق۲۵۹۴۲۶۹۱۲:۰۲:۵۵ ۱۴۰۱/۵/۱
هر مسأله ای را باید ریشه یابی کرد و نباید با معلول مبارزه کرد بلکه با علت مبارزه کرده شود.
سعیداوی۲۵۹۴۲۷۵۱۲:۰۶:۳۰ ۱۴۰۱/۵/۱
اونی که درپویش من محجبه هستم ولی باگشت ارشاد مخالفم پویسته مثل همان خوارج دوران امام علی علیه السلام بوده که رودرروی امام ایستاده ومیگه لاحکم الا لله. یعنی نه پیغمبر روقبول دارم نه علی. درکل این پویش؛ پویش داعشی است. وهرکه دراین پویش پیوسته غیرتی نیست. والسلام
ناشناس۲۵۹۴۲۷۹۱۲:۰۸:۰۳ ۱۴۰۱/۵/۱
حجاب درقرآن آمده ورعایت حجاب از ضروریات دین است وقانون ج اا است بنا به فرمایش علی( ع) قانون بد بهتراز بی قانونی می باشد شعار حجاب بدون گشت ارشاد مانند قرآن سرنيزه کردن است تا اصل را رد کنند
ناشناس۲۵۹۴۶۰۸۱۵:۱۳:۲۴ ۱۴۰۱/۵/۱
الان دیگر کشورهای مسلمان که حجاب اجباری ندارند تکلیفشان چیه ؟
ناشناس۲۵۹۴۳۲۰۱۲:۳۰:۲۹ ۱۴۰۱/۵/۱
پس چرا از ۵۰ کشور اسلامی که داریم هیچ مشکلی با حجاب ندارند و حجاب درااین کشورهااختیاریست و دارند به زندگی عادی خودشون هم در کمال آرامش و در کنار هم ادامه میدن
ناشناس۲۵۹۴۳۲۵۱۲:۳۳:۳۷ ۱۴۰۱/۵/۱
سلام به نظر من حجاب به زن امنیت برای ورود به جامعه رامیده این را من به شخصه امیحان کردم یک دفعه با حجاب کامل که خیلی مورد احترام بودم ویک دفعه با بد حجابی که بابرخورهای همدیدم احترام که به زن به خاطر وجود خودش بهش می زارن به خاطر حجابش نه بد حجابی وآرایش سنگینش
ناشناس۲۵۹۴۳۲۹۱۲:۳۵:۵۷ ۱۴۰۱/۵/۱
فرزندان برخی مسئولین هم که درآمریکا واروپازندگی میکنندهم آیاحجابشان رارعایت میکنند
علی کریمی۲۵۹۴۴۱۳۱۳:۱۴:۳۲ ۱۴۰۱/۵/۱
جناب آقای محمدجواد محمدحسینی کدام یک از کشورهای مسلمان که حجاب در آنجا اجباری نیست کارشان به ناکجا آباد ختم شده؟ فقط یک نمونه کافی است تا من قانع شوم.
محمدجواد محمدحسینی۲۵۹۴۶۶۹۱۶:۰۷:۵۵ ۱۴۰۱/۵/۱
سلام بر شما. شرایط کشور ما مثل سایر کشورهای اسلامی نیست. تصور کنید فنری را که یک دفعه بخواهد رها شود ... آزاد شدن حجاب در کشور ما فرق دارد با آزادی حجاب در کشوری که از ابتدا محدودیتی را در این زمینه نداشته است.
ناشناس۲۵۹۴۴۲۳۱۳:۱۷:۴۰ ۱۴۰۱/۵/۱
کاش همینقدر که به پوشش مردم ک به خودشونم مربوطه واکنش نشون میدید و واستون مهمه یکم هم ب بیکاری و فقر جوونای مملکت عکس العمل نشون میدادید.
ناشناس۲۵۹۴۶۰۶۱۵:۱۲:۱۲ ۱۴۰۱/۵/۱
کارت به خودت مربوطه اتفاقا حجاب موضوع اجتماعی حساب میشه
آلا۲۵۹۴۴۲۴۱۳:۱۹:۰۵ ۱۴۰۱/۵/۱
حجاب اجباری نیست .حجاب ربطی به فساد نداره چرا باید زن تاوان چشم چرونی مرد بده ..فساد با ریشه کنی فقط درست میکنن و درست کردن اوضاع اقتصاد و بیکاری و ازدواج جوانان ..اگه واقعا تحصیل کردن می‌دونستن با درست کردن اقتصاد خیلی چیزا خود به خود درست میشه
ناشناس۲۵۹۴۴۳۰۱۳:۲۲:۳۷ ۱۴۰۱/۵/۱
ایران همه شعیه نیستن همه اقوام از زرتشت تا دیگر مذهب دین هست به همه احترام بگذارد
ناشناس۲۵۹۴۴۸۲۱۴:۰۹:۱۳ ۱۴۰۱/۵/۱
حجاب آن دین هم اجباری هست!
ناشناس۲۵۹۵۴۸۳۱۰:۲۸:۰۴ ۱۴۰۱/۵/۲
احترام اون عزیزان هم برای ما واجبه .ولی وقتی مسئله ای قانون باشه همه باید رعایت کنند ربطی به دین شخص هم نداره» یکی از دوستان بنده مسیحی هستن اما با حجاب کامل از خونه بیرون میان، اگه قراره بی قانونی صورت بگیره حداقل در خفا باشه...
امیرحسین۲۵۹۴۴۶۳۱۳:۵۲:۱۱ ۱۴۰۱/۵/۱
تجربه نشون داده با زور هیچوقت چیزی درست نمیشه باید با کارفرهنگی اینکارو درست کرد،وگرنه چند ساله گشت ارشاد هست چی شد درست شد بلکه بدتر شد،پلیس ایرانم که در این زمینه هیچ آموزشی ندیدن که زن وبچه مردمو بغل میکنن داخل ماشین گشت ارشاد میکنن
نجیب۲۵۹۵۳۴۳۰۸:۰۸:۰۴ ۱۴۰۱/۵/۲
همونطور که پلیس دزد را می گیرد که اموال شما را نبرد باز هم پلیس باید بی حجاب را بگیرد که آرامش روانی شما را نبرد...
افسانه۲۵۹۴۴۸۳۱۴:۰۹:۴۰ ۱۴۰۱/۵/۱
اخه فقط بحث روسری نیست فرداپاها ببخشیدیقه میشه وجامعه هرروزبدتربدترمیشه بعدش فسادوبی بندباری من که مخالف آزادی حجاب ورواج بیحجابی هستم به عنوان یه هنرمندی که خودحجاب زیادسفت وسختی ندارم عرض میکنم
ناشناس۲۵۹۵۴۴۶۰۹:۵۸:۴۷ ۱۴۰۱/۵/۲
باید روی مردان جامعه کار کرد، نه روی حجاب زنان
ناشناس۲۵۹۴۵۰۶۱۴:۲۴:۴۵ ۱۴۰۱/۵/۱
صحبت از مالیات که میشه آقایان از کشورهای پیشرفته الگو برداری میکنند حرف از دنیا میشه ! ولی به حجاب اجباری که میرسم فقط الگو افغانستان طالبان هست !
ناشناس۲۵۹۵۰۸۶۲۱:۵۵:۱۹ ۱۴۰۱/۵/۱
الگوی‌مااسلامه
ناشناس۲۵۹۴۵۲۵۱۴:۳۳:۰۷ ۱۴۰۱/۵/۱
متاسفانه مسائل اخیر باعث شده استفاده از چادر خیلی سخت باشه، و توی جامعه به ما چادری ها با نگاه بدی نگاه میکنند.
ناشناس۲۵۹۵۲۹۶۰۵:۱۸:۰۴ ۱۴۰۱/۵/۲
هیچ کس جز انسان های فاسد به چادری بد نگاه نمیکنه
نجیب۲۵۹۵۳۴۱۰۸:۰۵:۳۹ ۱۴۰۱/۵/۲
یک چادری واقعی با خدا معامله می کند و کار او در جامعه جهاد فی سبیل الله است. اون چادری که بخواهد با چهارتا متلک ناراحت شود همان بهتر که چادری نباشد.
آسنات۲۵۹۴۵۷۱۱۴:۵۴:۳۸ ۱۴۰۱/۵/۱
حجاب در کشور ما یک قانونه مثل همه قوانین باید رعایت بشه از همه دوستان تقاضادارم قانون حجاب که در دانشگاه های کشورهای مختلف باید رعایت بشه رومطالعه کنند
ناشناس۲۵۹۴۸۷۲۱۸:۲۸:۴۱ ۱۴۰۱/۵/۱
قانون وقتی لازم الاجراست که مورد قبول وجدان عمومی جامعه است در غیر اینصورت فقط نوشته ای است بر روی کاغذ
علی۲۵۹۴۸۱۱۱۷:۴۲:۵۸ ۱۴۰۱/۵/۱
عزیزان رعایت قوانین هر کشوری مهم است خب اینجا هم رعایت قانون حجاب مهم باشه
امین۲۵۹۵۲۱۸۰۱:۱۳:۱۸ ۱۴۰۱/۵/۲
با گشت ارشاد مخالفیم با حواس مردم و پرت کردن از مشکلات هم مخالفیم
یک مسلمان۲۵۹۵۲۲۲۰۱:۱۵:۴۶ ۱۴۰۱/۵/۲
چرا با هم بحث الکی میکنید آیا شما به قیامت اعتقاد دارید اگر دارید پس با حجاب خود را رعایت کنید تا نا محرمبدن شما،را نبیند وباعث گناه خود ودیگران نشوید
۱۱۰۲۵۹۵۲۵۷۰۲:۳۱:۵۳ ۱۴۰۱/۵/۲
زن میخواد بی حجاب بیاد تو جامعه= بی تدبیری مرد میخواد زن بی‌حجاب بیاد تو جامعه=هوسبازی
علیرضا۲۵۹۵۳۲۷۰۷:۴۷:۵۳ ۱۴۰۱/۵/۲
من موافق حجابم لاقل بی بند وباریا کم میشه مردای بی غیرت به خودشون بیان یه زمانی ناموس حرف اول رومیزدالان چی
ناشناس۲۵۹۵۴۳۷۰۹:۵۱:۵۸ ۱۴۰۱/۵/۲
مردهای جامعه ایرانی دنبال قدرت و برتری در برابر خانم ها هستند، و با پشتیبانی نکردن از آزادی حجاب ، میخواهند عقده حقارت خود را جبران کنند.
علی۲۵۹۵۵۵۱۱۱:۲۲:۴۵ ۱۴۰۱/۵/۲
من با حجاب موافقم چون حجاب نباشه با این سطح فرهنگ جامعه تیکه پرانی و آزار ها بیشتر میشه و به ضرر خود خانم ها تمام میشه واقعا تو این کشور با این سطح فرهنگ قبیله ای و خرافات خدا نکنه حجاب برداشته بشه اتفاقاتی میفتن که نمیشه بیان کرد
فاطمه۲۵۹۵۴۸۸۱۰:۳۰:۴۸ ۱۴۰۱/۵/۲
من نظرم این هست که این افراد که خودشونو محجبه میدونن ومیخوان تظاهرات کنن یک جای کار می لنگه واکثرشون خیلی هم پایبند نیستن یا دخترشون بی حجاب هست .یا عروسشون یا دوستانشون.در میان اینها انگشت شمار هستن که محجبه واقعی باشن
ناشناس۲۵۹۵۵۴۷۱۱:۱۹:۰۶ ۱۴۰۱/۵/۲
خیلی افتضاح شده پوشش خانومای مملکتمون
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های دیروز

  1. رادان:‌ طرح نور با قوت ادامه دارد

  2. حضور حسین حسینی در دادسرای فرهنگ و رسانه با شکایت فراجا

  3. خسارت در «اس-۳۰۰»؛ مدرکی که نیست و افتخاری که به نام اسرائیل می‌سازند!

  4. و ناگهان اخلاق!

  5. این ۲ مشکلِ بزرگ در بازار مسکن ایران

  6. زیباکلام: اسرائیل برای رهگیری موشک ایران خیلی هزینه داد/ ۷ اکتبر نشان داد که فلسطین هنوز زنده است!

  7. بخش املاک "دیوار"مسدود می‌شود/ فرصت یک هفته‌ای به سکوها

  8. خیانت و وطن فروشی علنی در مقابل دوربین

  9. حمایت معاون رئیسی از تعطیلی پنج‌شنبه‌ها/ تاکید رادان بر ادامه طرح «نور» فراجا/ انتقاد روزنامه دولت از کریمی قدوسی

  10. وزیر کشور: پلیس با رعایت کرامت انسانی به عده کمی که قانون حجاب را رعایت نکنند تذکر می‌دهد

  11. توماج صالحی به حبس محكوم شد/مظلوم نمايي يك اغتشاشگر 

  12. موضوع خودروهای لوکس پسران معاون سابق قوه قضائیه چه بود؟

  13. سرانجام دختر فوت شده در متروی تجریش چه شد؟

  14. توقیف محموله صادراتی رژیم صهیونیستی در مرز بازرگان

  15. فریب نخوریم! 

  16. دبی؛ چند روز پس از سیل

  17. تصاویر اختصاصی شبکه پاکستانی از اسکورت جالب زمینی و هوایی رئیسی در لاهور

  18. رفتار عجیب یک شهروند در مترو تهران ؛ پارک موتور مقابل پله‌های ورودی ایستگاه!

  19. قالیباف: تأخیر بانک مرکزی در تأمین ارز دارو محرز است

پربحث‌های هفته

  1. بازی با کلمات

  2. کوچه زیباکلام هنوز تیر چراغ برق دارد؟!

  3. ۳۲ هزار مجوز استخدام فرزندان شهدا و ایثارگران اخذ شد

  4. برخورد محترمانه پلیس با یک خانم برای اعمال قانون و توقیف خودرو

  5. اعتراض حواله داران پژو پارس به افزایش قیمت ۴۰۰ میلیونی

  6. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

  7. کمی دیر نیست؟

  8. توافق جدید ایران و آمریکا چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

  9. رئیسی هم به گشت ارشاد تذکر داد؟/ روایت فضائلی از علت تاکید رهبری بر وحدت

  10. یادداشت حسین شریعتمداری؛ دوستانه با برادر فضائلی

  11. گزارش میدانی از طرح نور فراجا

  12. مجلس مقابل این اقدام بایستد

  13. ۲ دلیل برای تشدید "گرانی" در ایران

  14. اطلاعیه شماره ۳ فراجا درباره اجرای «طرح نور»  

  15. منظور: افزایش دائم دستمزدها به ‌رفاه مردم کمک نمی‌کند

  16. رادان:‌ طرح نور با قوت ادامه دارد

  17. چرا این همه " در پوستینِ خَلق" می افتیم؟!

  18. تاکید رئیسی بر اجرای قانون عفاف و حجاب

  19. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

  20. واکنش بلینکن به حادثه اصفهان/ به مجازات ایران پایبند هستیم!  

  21. وزارت راه در شناسایی خانه‌های خالی مسئول است

  22. سردار حاجی زاده با تسلیحات قدیمی و حداقلی به اسرائیل حمله کردیم /از موشک های هایپرسونیک ۲ استفاده نشد

  23. این ابهامات مناقشه‌برانگیز را برطرف کنید

  24. برخی مسئولان بدلیل کارهای بی‌قاعده در زمینه حجاب تذکر گرفتند        

  25. واکنش مشاور قالیباف به حواشی اخیر گشت ارشاد/ روایت ظریف از علت عدم مذاکره با ترامپ

آخرین عناوین