رئيس اتاق اصناف تهران در گفت و گو با الف: گرانی ها و گرانفروشی ها مربوط به اصناف نیست 

گروه اقتصادی الف،   4010421074 ۴۴ نظر، ۰ در صف انتشار و ۱۸ تکراری یا غیرقابل انتشار

رئيس اتاق اصناف تهران با تاکيد بر اينکه گراني را بايد جايي ديگر و خارج از حوزه اصناف جستجو کرد، گفت: اصناف به هيچ عنوان گران نمي فروشند؛ بلکه تمام کالاها را به همان مبلغي که خريداري مي کنند با درصد سود مشخصي به خريداران مي فروشند.

گرانی ها و گرانفروشی ها مربوط به اصناف نیست 

قاسم نوده فراهاني در گفت و گو با الف اظهار داشت: بي شک اصناف براي تحقق نظام مقدس جمهوري اسلامي ايران حضوري منسجم، قوي و انکارناپذير در تمام برهه هاي تاريخي داشتند. در طول تاريخ اين مرز و بوم اصناف با پايبندي به اصول و ارزش هاي ديني همراه با مولفه هاي ارزشي همچون امانت، انصاف و عدالت کارنامه درخشاني را بر جاي گذاشتند.

وی ادامه داد: به تصوير کشيدن جايگاه واقعي اصناف و ارج نهادن به ارزش هاي آنها که حاصل امانتداري و درستکار بودن و ارزش هاي اقتصادي، فرهنگي و اجتماعي اين تلاش گران است را باید غنيمت شمرد و فرصتی را به این امر اختصاص داد.

رئيس اتاق اصناف تهران با يادآوري نظر امام راحل "اصناف و بازاريان بازوان ستبر انقلاب اند" افزود: اصناف در روزهاي سخت فشارهاي اقتصادي را تحمل کردند اکنون که روزهاي سخت اقتصادي را سپري مي کنيم فشارهاي اقتصادي از يک سو بحران کرونا از سوي ديگر ضربه هاي سختي را بر کسبه وارد کرده است. 

وی ادامه داد: متاسفانه تعداد زيادي از روساي اتحاديه ها و همچنين هيئت مديره ها و اعضاي فعال صنوف مختلف را با ويروس کرونا از دست داديم. براي اصناف و کسبه اتفاقات سخت رخ داد اما از آنجا که هدف آنها طي ساليان طولاني رضايت مردم بود اما ويروس کرونا بقدري شيوع ناباورانه داشت که نتوانستند آن طور که بايد و شايد واحدهاي صنفي خود را باز و به مردم خدمت کنند اما همکاري تنگاتنگی با تمام آحاد جامعه و نهادها و ارگانهاي مورد تعامل اصناف داشتند .

رئيس اتاق اصناف تهران با بیان اینکه اصناف در تمامی ادوار به عنوان مهمترين رکن اقتصادی نقش تاثيرگذاری داشته اند، اظهار داشت: کسبه تمام سختي هاي روزهاي کرونا را به جان و دل خريدند تا مردم کمتر آسيب ببينند. در آن روزها بلافاصله با اعلام نهادهاي دولتي مبني بر تعطيلي واحدهاي صنفي مغازه ها را تعطيل کردند؛ اما هزينه هايي که بايد متحمل مي شدند را از پس انداز خود پرداخت کردند، اجاره هاي بالا، حقوق کارگران و هزينه هاي جانبي مانند بيمه تامين اجتماعي، انواع ماليات و ديگر موارد فشار اقتصادي زيادي بر صنوف مختلف وارد آورد. 

فراهاني خاطر نشان کرد: در دواير دولتي اگر تعطيلي رخ داد تمامي کارمندان حقوق خود را هر ماه دريافت مي داشتند اما اصناف تا زماني ميتوانند درآمد داشته باشند که واحدهاي صنفي خود را باز نگه دارند.

وی تاکيد کرد: شيوع ويروس کرونا در دو سال گذشته بر بدنه اصناف فشارهاي اقتصادي و رواني بسياري وارد کرد و اينجاست که مي گوييم کاسب حبيب الله است.

وی تاکيد کرد: به جرات ميگويم تمام پرونده هاي موديان متعهد صنفي بر روي مميزين و مميزين کل باز است و هر ساله برگه قطعي را دريافت کردند درحالي که سازمان امور مالياتي اظهار ميدارد موديان ميزان درآمد خود را کتمان مي کنند. به هيچ عنوان اين برداشت عادلانه نيست. از استاندار محترم خواهشمندم در اين مورد اصناف را ياري کنند .

عدم اجرای قانون در پرداخت سهم يک در هزار اصناف از ماليات 

وي با انتقاد از عملکرد سازمان امور مالياتي اظهار داشت: همانگونه که در تبصره ۲ ماده ۱۸۶ قانون مالياتهاي مستقيم قيد شده است در مقابل هر ميزاني که سازمان امور مالياتي از اصناف مطالبه ماليات مي کند مي بايستي يک در هزار آن را به اصناف بازگرداند، اما هيچگاه اين قانون اجرا نمي شود. يک در هزار ماليات ها متعلق به اصناف است و سازمان بايد اين مبلغ را به اتاق اصناف پرداخت کند اما تاکنون اجرا نکرده است.

رئيس اتاق اصناف تهران با ابراز تاسف از عدم پرداخت سهم اتاق اصناف تهران از بازرسي ها و تخلفات صنفي بيان کرد: از سوي ديگر سهمي در رابطه با تخلفات صنفي وجود دارد که از سوي اصناف دريافت و به خزانه دولت واريز مي شود اين مبلغ به سه قسمت تقسيم مي شود. يک قسمت آن وارد خزانه تعزيرات مي شود، يک قسمت ديگر وارد خزانه سازمان صمت مي شود و طبق ماده ۷۲ قانون نظام صنفي سهم سوم متعلق به اتاق اصناف است که متاسفانه اين سهم نيز به اصناف پرداخت نمي شود اين در حالي است که براي پرداخت حقوق پرسنل بازرسي با مشکلات زيادي روبه رو هستيم.

دخالت ها و موازی کاری ها منجر به اختلالات زيادی می شود

رئيس اتاق اصناف تهران از دخالت ديگر ارگان ها و سازمان ها در امور اصناف شکوه کرد و گفت: اصناف داراي قانون نظام صنفي و کسب و کار است. هر ارگان يا سازماني مي بايستي در جايگاهي که قرار دارد طبق قانون عمل کند و هيچگاه در امور يکديگر دخالت نکند. متاسفانه سازمان ها و ارگان هاي ديگر با موازي کاري و تصميم براي اصناف در امور آن ها دخالت مي کنند.

 

دیدگاه کاربران

ناشناس۲۵۹۵۳۷۸۰۹:۰۵:۰۵ ۱۴۰۱/۵/۲
گرانی و گران فروشیها در مقیاس نجومی را آنانی انجام می دهند که از تحریم ها به نیکی یاد می کنند!!!
ناشناس۲۵۹۵۴۶۰۱۰:۱۰:۴۷ ۱۴۰۱/۵/۲
خودتان را پشت تحریم قایم نکنید!
ناشناس۲۵۹۵۴۸۶۱۰:۳۰:۲۵ ۱۴۰۱/۵/۲
رییسی باید پاسخگو باشد که شاهنگهای و اوراسیا چه گلی به اقتصاد ایران زده اند؟
ناشناس۲۵۹۵۶۸۰۱۲:۳۸:۵۷ ۱۴۰۱/۵/۲
رئیسی بدون برجام و FATF از طریق تجارت با 15 کشور همسایه و بلوک شرق صادرات غیرنفتی را 50 درصد و صادرات نفت را 3 برابر افزایش داده و ارز حاصله را به کشور اورده و مملکت را از بحران نجات داد.
ناشناس۲۵۹۵۸۳۳۱۴:۰۱:۱۵ ۱۴۰۱/۵/۲
ببخشید ارز حاصله در کجا داره خرج میشه؟
ناشناس۲۵۹۵۷۰۱۱۲:۴۹:۰۳ ۱۴۰۱/۵/۲
در زمانی که دولت را تحویل گرفتن دولت حتی پول نداشت حقوق مرداد ماه 1400 کارمندان و بازنشستگان را پرداخت نماید رئیسی با افزایش تجارت خارجی درامدهای ارزی را افزایش داد و کشور را از ورشکستگی نجات داد.
ناشناس۲۵۹۵۵۷۴۱۱:۴۱:۰۵ ۱۴۰۱/۵/۲
تحریم را خاتمی و رفسنجانی و میرحسین و حسن فریدون خلق کردن تشخیص این حقیقت تلخ‌تر از زهر نیازی به هوش خارق‌العاده و نبوغ استثنایی نداره فقط کمی دقت و انصاف کافیه
ناشناس۲۵۹۵۶۸۴۱۲:۴۰:۱۱ ۱۴۰۱/۵/۲
هیلاری کلینتون: تحریمهای بانکی و نفتی جمهوری اسلامی در حمایت از سبزها و اصلاح طلبان بود.
ناشناس۲۵۹۵۷۴۴۱۳:۱۷:۲۰ ۱۴۰۱/۵/۲
این جماعت غرب زده انصاف دارند؟
ناشناس۲۵۹۵۸۶۲۱۴:۱۲:۵۳ ۱۴۰۱/۵/۲
اینجماعت ثابت کردن میشه خیانت کرد و طلبکاری کرد
ناشناس۲۵۹۵۵۸۱۱۱:۴۸:۱۹ ۱۴۰۱/۵/۲
تحریمهای یانکی‌ها در مقابل خود تحریمی هایی که با خیانتهای روحانی (فریدون) در طول ۸ سال به مردم ایران تحمیل شد هیچ بود تازه ؛ عامل و هادی تحریمهای اراذل یانکی هم روحانی و دوستانش بودن
ناشناس۲۵۹۵۶۹۵۱۲:۴۶:۵۴ ۱۴۰۱/۵/۲
اصلاح طلبان کاسبان تحریم هستن یکی شون فائزه هاشمی بود که از رفتن ترامپ و کاهش فشار تحریم ها بر ایران نگران شده بود.
ناشناس۲۵۹۵۳۷۹۰۹:۰۶:۱۲ ۱۴۰۱/۵/۲
نرخ تورم نقطه به نقطه تیرماه به 54.5 درصد رسید! البته به گفته آمار رسمی!!
ناشناس۲۵۹۵۴۹۳۱۰:۳۷:۰۸ ۱۴۰۱/۵/۲
تورم 12درصدی خرداد به تورم 4درصدی در تیر رسیده و از این به بعد کمتر هم خواهد شد
ناشناس۲۵۹۵۵۳۵۱۱:۱۳:۴۴ ۱۴۰۱/۵/۲
اجاره بها 25 درصد خخخخخخ
ناشناس۲۵۹۵۷۰۵۱۲:۴۹:۵۹ ۱۴۰۱/۵/۲
4 سال پی در پی تورم بالای 50 درصد داریم و مقصر اصلی اون اصلاح طلبان هستن.
ناشناس۲۵۹۵۳۸۰۰۹:۰۷:۲۷ ۱۴۰۱/۵/۲
مملکت به امان خدا ول است. هر کس هر کاری که دوست دارد انجام می دهد.
سعید۲۵۹۵۸۴۲۱۴:۰۵:۰۰ ۱۴۰۱/۵/۲
رسما ممکت به قول شما ول هست، یاد سالهای اول احمدی نژاد میوفتیم البته صد رحمت به اون موقع. مردم دارن له میشن،
ناشناس۲۵۹۵۳۸۱۰۹:۰۹:۰۲ ۱۴۰۱/۵/۲
نتیجه جراحی اقتصادی دولت، ناقص شدن جسم و روح مردم بود.
ناشناس۲۵۹۵۴۸۰۱۰:۲۶:۰۷ ۱۴۰۱/۵/۲
جراحی را بعدا نتیجه می‌دهد و نه درد اولیه و تورم 12 درصدی خرداد به 4درصدی در تیر رسیده و برو چند وقت دیگر بیا و دنبال حرف های مغرصانه باش البته این مورد که حل شود رو فاز دیگر می روبگید
ناشناس۲۵۹۵۳۸۴۰۹:۱۲:۴۰ ۱۴۰۱/۵/۲
جالبه که دولت رییسی خودش را خادم مردم معرفی می کند. اما همه احتیاجات مردم را با برقراری طرح های گوناگون به شدت گران کرده است. آخرین آنها هم طرح «دارویار» است که در آن قیمت دارو تا 3-4 برابر گران شد است.
ناشناس۲۵۹۵۴۹۰۱۰:۳۵:۳۵ ۱۴۰۱/۵/۲
قیمت آزاد گران شده ولی قیمت دفترچه ای و بیمه خیر
ناشناس۲۵۹۵۷۰۲۱۲:۴۹:۱۲ ۱۴۰۱/۵/۲
خیلی ساده ای
ناشناس۲۵۹۵۳۹۰۰۹:۱۶:۰۶ ۱۴۰۱/۵/۲
یک سال از عمر دولت رییسی گذشت. هیچیک از وعده هایش عملیاتی نشد: 1) تولید یک میلیون شغل در سال 2) ساخت یک میلیون مسکن در سال 3) کاهش رکود، گرانی، تورم 4) افزایش ارزش پول ملی 5) بهبود روابط خارجی .......
ناشناس۲۵۹۵۴۶۴۱۰:۱۳:۲۰ ۱۴۰۱/۵/۲
به این لیست بالا اقلام زیر را هم اضافه کنید: رونق بورس، کاهش فساد اداری، قطع حقوق های نجومی، رونق تولید، بهبود بهره وری
ناشناس۲۵۹۵۶۸۵۱۲:۴۱:۳۱ ۱۴۰۱/۵/۲
زیباکلام: روحانی حتی یک وعده خود را عملی نکرد.
ناشناس۲۵۹۵۴۷۰۱۰:۱۷:۲۶ ۱۴۰۱/۵/۲
اول وعده واکسن بود که عملیاتی شد و 3 ماه زودتر اتمام کرد وعده بعدی اصلاح ارز رانتی و تورم زا بود که آن را عملیاتی کرد و در کنار آن اصلاح ساختار معیوب اقتصادی که کلید زد که تورم در آینده نچندان دور به نصف و یک سوم الان می رسد در کنار آن همسایگان که دم به دم تهران هستند! وعده یک میلیونی هم منظور این نیست که آخر یکسال تمام شود بلکه باید برنامه ریزی شود برای ساخت یک میلیونی در سال و ممکن هست تا دو الی سه سال هم پروژه ها تمام شود
ناشناس۲۵۹۵۶۷۲۱۲:۳۶:۵۱ ۱۴۰۱/۵/۲
وعده چی بود اول؟ واکسن نبود؟ اصلاح ساختار نبود؟ مسکن هم قرار نیست همان سال یک میلیون ساخته شود و تحویل مشتری داده شود ارزش پول ملی دقیقا کی گفته همان عدد می ماند؟ تورم هم در دراز مدت کم می شود
ناشناس۲۵۹۵۳۹۷۰۹:۲۲:۳۵ ۱۴۰۱/۵/۲
من ماندم در این یک سال که این همه خسارت به کشور وارد شده، در باقی 3 آینده چه خواهد شد/
ناشناس۲۵۹۵۶۶۱۱۲:۳۳:۲۳ ۱۴۰۱/۵/۲
دارد اوار برداری کار دوستان شما را انجام می‌دهد و اولش بد برداشت می شود ولی جوجه را اخر پاییز می شمارند
ناشناس۲۵۹۵۶۸۷۱۲:۴۲:۳۷ ۱۴۰۱/۵/۲
اگر دولت بی تدبیر قبل بود الان قیمت دلار 70 هزار تومان شده بود شانس اوردیم که روحانی رفت.
ناشناس۲۵۹۵۳۹۸۰۹:۲۳:۰۲ ۱۴۰۱/۵/۲
صد رحمت به روحانی
ناشناس۲۵۹۵۴۶۳۱۰:۱۲:۰۶ ۱۴۰۱/۵/۲
صد رحمت به بانی وضع موجود؟ خیلی رو می خواهد اصلا فکر کنی چه برسد به نوشتن
ناشناس۲۵۹۵۵۹۹۱۱:۵۹:۰۱ ۱۴۰۱/۵/۲
نه تو رو خدا دیگه اسم اونو نیار یاد اسکاتلند و قهقهه و ریسه و توهین و فحاشی و افترا و کاخ نشینی و بی تربیتی میافتیم
ناشناس۲۵۹۵۶۸۸۱۲:۴۴:۱۱ ۱۴۰۱/۵/۲
پایان دوران روحانی را میتوان با پایان حمله مغول به ایران مقایسه کرد زیرا همه چیز نابود شده بود .
ناشناس۲۵۹۵۶۹۱۱۲:۴۵:۲۱ ۱۴۰۱/۵/۲
کارنامه روحانی با هیچ دولتی قابل مقایسه نیست 4 سال پیاپی تورم بالای 60 درصد و رشد اقتصادی منفی داشت.
ناشناس۲۵۹۵۴۰۳۰۹:۲۶:۵۰ ۱۴۰۱/۵/۲
نتایج سفرهای استانی رییسی چه بوده؟ هیچی
ناشناس۲۵۹۵۴۶۲۱۰:۱۱:۱۲ ۱۴۰۱/۵/۲
چشمات را باز کن می بینی
ناشناس۲۵۹۵۴۳۲۰۹:۴۷:۱۴ ۱۴۰۱/۵/۲
مربوط له اصناف نیست بله مربوط به منه که خریدار هستم. تشکر اقا. تشکر. برادر من وقتی فروشندگان ما به درآمد عادی و یود شرعی و منطقی از فروش خود قانع نیستند نتیجه اش این است که جنس را با صد درصد سود می فروشند.
حمید۲۵۹۵۴۷۱۱۰:۱۸:۴۱ ۱۴۰۱/۵/۲
کی بود کی بود من نبودم .بازی همیشه اشنا
ناشناس۲۵۹۵۴۷۲۱۰:۱۸:۵۲ ۱۴۰۱/۵/۲
مثلا وقتی قیمت میوه در تره بار 1000تومان هست ولی مغازه دار 2000هزار تومان می فروشد چه معنی می دهد؟
ناشناس۲۵۹۵۵۴۲۱۱:۱۶:۵۹ ۱۴۰۱/۵/۲
کشور فقط مناسب دلال ها شده تو هر چیزی یک معامله و کلی سود بی حساب. واقعاً برای ایران و خودم که دوستش دارم متاسفم.
ناشناس۲۵۹۵۶۰۱۱۲:۰۰:۱۳ ۱۴۰۱/۵/۲
کافیست به مغازه کالاهای خود شو با سود بسیار کم و ارزان بفروشه از صد جا میان سراغش میگن چرا جنساتو ارزون می‌فروشی ؟!
صادق۲۵۹۵۸۲۹۱۳:۵۸:۲۰ ۱۴۰۱/۵/۲
او درست میگوید گرانی کار کارگران وکارمندان است ودولت واصناف بی تقصیر هستند
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. بازی با کلمات

  2. کوچه زیباکلام هنوز تیر چراغ برق دارد؟!

  3. ۳۲ هزار مجوز استخدام فرزندان شهدا و ایثارگران اخذ شد

  4. اعتراض حواله داران پژو پارس به افزایش قیمت ۴۰۰ میلیونی

  5. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

  6. توافق جدید ایران و آمریکا چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

  7. رئیسی هم به گشت ارشاد تذکر داد؟/ روایت فضائلی از علت تاکید رهبری بر وحدت

  8. یادداشت حسین شریعتمداری؛ دوستانه با برادر فضائلی

  9. گزارش میدانی از طرح نور فراجا

  10. مجلس مقابل این اقدام بایستد

  11. اطلاعیه شماره ۳ فراجا درباره اجرای «طرح نور»  

  12. منظور: افزایش دائم دستمزدها به ‌رفاه مردم کمک نمی‌کند

  13. رادان:‌ طرح نور با قوت ادامه دارد

  14. چرا این همه " در پوستینِ خَلق" می افتیم؟!

  15. تاکید رئیسی بر اجرای قانون عفاف و حجاب

  16. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

  17. واکنش بلینکن به حادثه اصفهان/ به مجازات ایران پایبند هستیم!  

  18. این ابهامات مناقشه‌برانگیز را برطرف کنید

  19. وزارت راه در شناسایی خانه‌های خالی مسئول است

  20. سردار حاجی زاده با تسلیحات قدیمی و حداقلی به اسرائیل حمله کردیم /از موشک های هایپرسونیک ۲ استفاده نشد

  21. برخی مسئولان بدلیل کارهای بی‌قاعده در زمینه حجاب تذکر گرفتند        

  22. واکنش مشاور قالیباف به حواشی اخیر گشت ارشاد/ روایت ظریف از علت عدم مذاکره با ترامپ

  23. حضور حسین حسینی در دادسرای فرهنگ و رسانه با شکایت فراجا

  24. موضع رئیس عدلیه در خصوص ورود فراجا به مسئله حجاب/ اژه‌ای: در قضیه حجاب می‌توانیم بگوییم «کی بود کی بود، من نبودم؟»

  25. اشتباه برخی گروه‌ها در مقابله با توئیت فضائلی

آخرین عناوین