شهادت‌های دردسر ساز علیه ترامپ در ارتباط با حمله به ساختمان کنگره

گروه جهان الف،   4010408082

شهادت‌های "کسیدی هاچینسون"، یک دستیار دولت سابق تحت رهبری دونالد ترامپ در خصوص عملکرد بالقوه غیرقانونی این رئیس جمهور سابق آمریکا و دو تن از نزدیک‌ترین مشاورانش خطاب به کمیته منتخب رخدادهای ششم ژانویه ۲۰۲۱ در مجلس نمایندگان آمریکا، می‌تواند برای آنها مشکل ساز شود.

شهادت‌های دردسر ساز علیه ترامپ در ارتباط با حمله به ساختمان کنگره

به گزارش ایسنا، روزنامه گاردین گزارش داد، این رئیس جمهور سابق آمریکا و دستیاران ارشدش با دردسر از بابت این افشاگری که از قبل از مسلح بودن حامیان و برنامه آنها برای راهپیمایی کردن به سمت ساختمان کنگره آمریکا با خبر بوده‌اند، مواجه شده‌اند.

این شهادتها در بردارنده یکی از چندین افشاگری مهم هاچینسون و این موضوع بود که رئیس جمهور سابق آمریکا به حامیانش دستور داد تا به ساختمان کنگره آمریکا با علم به اینکه مسلح بوده و نیت ایجاد آسیب و تخریب را دارند، حمله کنند.

هاچینسون در شهادتهایش که بعد از ادای سوگند ایراد کرد گفت، دونالد ترامپ شدیدا از بابت این حقیقت خشمگین بود که برخی از طرفدارانش که در محل نشنال مال تجمع کرده بودند نتوانسته‌اند وارد محدوده امنیتی مخصوص راهپیمایی جنبش "آمریکا را نجات دهید" در منطقه الیپس،  محل سخنرانی او شوند.

هاچینسون شهادت داد که این حامیان نمی‌خواستند وارد این محیط امن شوند، زیرا بسیاری از آنها به چاقو، تیزی، اسپری فلفل و همانطور که بعدا معلوم شد، اسلحه مسلح بودند و نمی‌خواستند برای شرکت در این مراسم سلاح‌های خود را به سرویس مخفی تسلیم کنند.

بر اساس این شهادتها ترامپ با لحنی خشمگینانه اظهار کرده بود: "لعنتی، من برایم مهم نیست که آنها اسلحه دارند. آنها اینجا پیش من نیستند تا به من صدمه بزنند. به طرفداران من اجازه دهید وارد شوند. آنها می‌توانند از اینجا به سمت ساختمان کنگره راهپیمایی کنند. اجازه دهید طرفداران من وارد شوند. مغناطیس‌سنج‌های لعنتی را خاموش کنید."

پاسخ این رئیس جمهور سابق آمریکا به دو دلیل مهم است. اول اینکه واضح است که به او اطلاع داده شده بود که هوادارانش اسلحه حمل می‌کنند، و اینکه او می‌دانست که آن افراد مسلح قصد داشتند تا یک راهپیمایی غیرمجاز به سمت کنگره انجام دهند.

ترامپ سپس در جریان تجمع جنبش "آمریکا را نجات دهید" روی صحنه رفت و به حامیانش هم در آنجا در الیپس و هم در اطراف بنای یادبود واشنگتن گفت که با آنها به سمت ساختمان کنگره راهپیمایی خواهد کرد؛ حرفی که به آنها قوی‌ترین انگیزه را برای حمله به جلسه مشترک دو مجلس کنگره آمریکا داد.

هاچینسون خاطرنشان کرد که رئیس‌جمهور سابق آمریکا چنین صحبتهایی را به رغم این دورنما مطرح کرد که پت سیپولون، مشاور کاخ سفید، عاجزانه تلاش ‌کرده بود مانع از رفتن ترامپ و مارک میدوز، رئیس دفترش به ساختمان کنگره به سبب تبعات حقوقی که این کار ممکن بود برایشان ایجاد کند، شود.

هاچینسون بیان کرد که سیپولون صبح روز ششم ژانویه به او گفت: اگر ترامپ به کنگره برود ما به هر جرمی که بتوان تصور کرد متهم می‌شویم.

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. نظرات برگزیده مخاطبان الف: باید نگران دوقطبی حجاب در جامعه باشیم/ امربه معروف و نهی از منکر شرایط و مراتب دارد/ در ایران با یک جامعه یکدست و یکرنگ مواجه نیستیم

  2. فایل صوتی لو رفته از «عبدالله مهتدی» درباره آرزوی تجزیه ایران

  3. سکوت عقل و فریاد هشتگ ها!

  4. تنها راه پیش پای اقتصاد ایران

  5. بیانیه حوزه علمیه امام خمینی (ره) درباره حواشی انتقال مالکیت یک باغ به آیت‌الله صدیقی

  6. فقر، بزرگی ما را می‌بلعد!

  7. پیشنهاد عجیب افزایش ۲۲درصدی دستمزد کارگران برای ۱۴۰۳ از سوی وزیر کار

  8. پاسخ روابط عمومی مجلس به علم‌الهدی درباره لایحه حجاب/ آیا نیکزاد با قالیباف رقابت می‌کند؟/ روایت کیهان از فایل صوتی جدید ظریف

  9. درخواست صدیقی از دادستانی درباره زمین‌خواری در ازگل/ واکنش دولت به شایعه برکناری مخبر

  10. دیر اما قابل‌توجه ...

  11. نارضایتی عباس موزون از زمان پخش برنامه زندگی پس از زندگی

  12. هدف قراردادن کشتی اسرائیلی و ناوشکن آمریکایی توسط ارتش یمن

  13. به زودی در این زمین مسکن ملی احداث می شود !

  14. تمجید «عبدالحمید» از حکومت طالبان!

  15. دستگیری عاملان انتشار فیلم درمانگاه قم | نخستین اعترافات متهمان

  16. انتقاد روزنامه دولت از زیباکلام/ پیش‌بینی علی مطهری از فراکسیون‌های مجلس آینده

  17. آزمونی بزرگ برای دولت رئیسی

  18. قبور لاکچری

  19. المیرای ۷ ساله کجاست؟!

  20. تورم نقطه به نقطه نسبت به اول سال ۲۲ درصد کم شد/ رشد اقتصادی به ۴.۵ درصد رسید

  21. پشت پرده ادعای جدید گروه «هفت» علیه ایران چیست؟

  22. حکایت چرخی که هزاران بار اختراع می شود!..

  23. آخرین وضعیت مذاکره نمایندگان کارگری و کارفرمایی

  24. افشاگری، تایید و واکنش‌ها

  25. یمنی ها فراتر از تصور !

آخرین عناوین