بیانیه هشدار دیده بان شفافیت و عدالت درباره جریان انحرافی در نظام آموزشی کشور

گروه فرهنگی الف،   4010322120 ۵۶ نظر، ۰ در صف انتشار و ۶ تکراری یا غیرقابل انتشار

دیده بان شفافیت و عدالت طی نامه ای به رییس جمهور بار دیگر نسبت به فعالیت کسانی که مانع حذف مصوبات تبعیض آمیز می‌شوند هشدار داد

بیانیه هشدار دیده بان شفافیت و عدالت درباره جریان انحرافی در نظام آموزشی کشور

 به گزارش الف در این نامه خطاب به آقای رییسی آمده است :

جناب آقای دکتر رئیسی

رئیس محترم جمهور و رئیس شورای عالی انقلاب فرهنگی

 


سلام علیکم

این که تا حالا مصوبه کنکوری شورای عالی انقلاب فرهنگی را ابلاغ نفرموده‌اید نشانه دقت نظر جنابعالی و امری است که بدان متعهد شده بودید، یعنی مقابله با ویژه‌خواری و تبعیض که از این جهت خوشحالیم. لطفا انگیزه‌های مدافعان و طراحان آن را مجدداً به طور جدی بررسی کنید.

طبق اصل‏۳۰ قانون اساسی، دولت‏ موظف‏ است‏ وسایل‏ آموزش‏ و پرورش‏ «رایگان‏» را برای‏ همه‏ ملت‏ تا پایان‏ دوره‏ متوسطه‏ فراهم‏ سازد و وسایل‏ «تحصیلات‏ عالی»‏ را نیز تا سر حد خودکفایی‏ کشور به‏ طور «رایگان‏» گسترش‏ دهد.

دولت سیزدهم نوید مبارزه با فساد، رفع تبعیض‌ها و بازگشت به آرمان‌های ابتدای انقلاب را با خود به همراه آورد و مقام معظم رهبری (مدظله العالی) در یک سال اخیر بر جذب، پرورش و حفظ نخبگان و تقویت پیشرفت دانش بنیان تاکیدات مکرر و روشنی داشته‌اند. بنابراین، در چنین برهه‌ای نهاد‌های مربوط حق ندارند با تصویب مقررات خلق الساعه و محفلی، آموزش عالی در دانشگاه‌ها را در انحصار نورچشمی‌ها، آقازاده‌ها و طبقه ثروتمند بیندازند. مصوبات و طرح‌هایی نظیر دادن سهمیه به فرزندان هیات علمی که منجر به فاجعه پرونده موسوم به ۱۳۴ نفر شده است که نورچشمی‌ها در صندلی‌های غصبی تکیه زده‌اند، پیشنهاد اعطای سهمیه به دانش‌آموزان مشغول به تحصیل در دبیرستان‌های ایرانی حاشیه خلیج فارس یا دانشجویان مشغول به تحصیل در دانشگاه‌های خارج از کشور (که در آزمون سراسری ناموفق بوده اند)، یا از این مهم‌تر عدم تمکین به آرای قطعی دیوان عدالت اداری، از جمله مشکلاتی است که اعتماد مردم به عدالت‌خواهی دولت و نظام را نشانه رفته است.

متاسفانه در چند سال اخیر، جریانی انحرافی در بدنه حکومت شکل گرفته است که قصد دارد اصول مترقی قانون اساسی و اهداف انقلاب اسلامی را در حوزه مدرسه و دانشگاه، قلب کند و با اغراضی دقیقاً مخالف با اینها به تصمیمات و اقدامات مهلک دست یازد.

انگیزه اصلی این جریانِ انحرافی، در چهار حوزه مالی متمرکز است که برخی تصمیم گیرندگان و مشوقان، منافع صاحبان آن منابع مالی کثیف را پیگیری می کنند که اسناد آن نزد دیده‌بان شفافیت و عدالت محفوظ است.

۱. سود بیشتر مدارس غیرانتفاعی

۲. سرازیر شدن پول خانواده‌ها به دانشگاه‌های غیردولتی

۳. تامین هزینه‌های آموزش و پرورش از جیب مردم 

۴. کسب درآمد بابت پذیرش دانشجویان در رشته – محل‌های خاص  

این انگیزه‌ها و اهداف، در لباس مصوبه و آیین‌نامه، دست‌یابی به آموزش عالی را بیش از پیش برای طبقه متوسط و مستضعف دشوار می‌کند و تبعات این ظلم و فساد، محرومیت هرچه بیشتر فرزندان مستعد و نخبه کشور از دانشگاه‌های دولتی و تعمیق و گسترش احساس شکاف میان فقیر و غنی از دوران طفولیت تا مدارس و دانشگاه‌ها است.

 تا به امروز، مهمترین سد بر مسیر این جریان انحرافی، آزمون‌های سراسری در همه مقاطع به ویژه کنکور سراسری بوده است. در طی این سال‌ها، این جریان انحرافی به این سد، خلل وارد کرده است از جمله :

۱. تولید فزاینده سهمیه‌ها و جشنواره‌ها به طور غیرقانونی راه میانبر پیش پای آقازاده‌ها می‌گذارد از جمله این‌ها جشنواره شهید احدی بود که برگزار شد و جایزه آن پذیرش بدون آزمون دانشجویان در مقطع دکترا در دانشگاه تهران بود. قابل ذکر است که یک مورد از سوء استفاده‌کنندگان جایزه، فرزند معاون وقت اداری مالی وزارت علوم بود که نامه روشنگرانه و اعتراضی دیده بان شفافیت و عدالت مورد بررسی دقیق در دولت وقت قرار گرفت و معاون مربوطه نیز در دولت فعلی برکنار شده است.

۲. قبول کنکور، انتخاب بین بد و بد‌تر است و برشمردن مکرر معایب کنکور دستاویز منفعت طلبانی می‌شود که به اسم مقابله با مافیای کنکور منافع خود را تحصیل می‌کنند.

عملیات اجرایی این جریان، در سال های ۹۳ و ۹۴ با اعمال تاثیر قطعی سوابق تحصیلی، کلید خورد که فاجعه آفرید و با رای دیوان عدالت اداری، ملغی شد.

در سال ۹۵، سعی در دور زدن قانون قبلی مجلس و رای دیوان داشتند، که با هوشیاری برخی نمایندگان در مجلس نهم، موفق نشدند.

در سال ۹۷، با اعمال فشار بر شورای سنجش و پذیرش دانشجو، اهداف خود را دنبال کردند که با اعتراض مردم و بیش از ۱۷۰ نماینده مجلس دهم و ورود دفتر ریاست جمهوری، ناکام ماندند.

امسال نیز بساط خدعه و تلبیس خود را به شورای عالی انقلاب فرهنگی آورده‌اند که اتفاقاً در شرایط فعلی اقتصادی و اجتماعی کشور، می تواند پوست خربزه ای باشد که از روزهای پایانی دولت قبل باقی مانده و بر سر راه دولت انقلابی فعلی است.

لذا با وجود تذکرات و بیانیه اعتراضی ۲۷۱ نماینده مجلس شورای اسلامی، ایرادات یازده گانه دیده‌بان، ایرادات دفتر بررسی های استراتژیک نهاد ریاست جمهوری، ایرادات مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی و در نهایت نظریات قانونی معاونت حقوقی نهاد ریاست جمهوری و معاونت امور حقوقی دولت، مبنی بر این که ورود شورای عالی انقلاب فرهنگی به مقوله سنجش و پذیرش دانشجو و ملغی کردن یا اصلاح قوانین قبلی مجلس، برخلاف تدابیر مقام معظم رهبری (مدظله العالی) است، باید بررسی عاجل شود که اصرار مکرر برخی افراد در این شورا برای تصویب اینگونه طرح ها چیست؟

جناب رییس جمهور، از شما سپاسگزاریم که تاکنون با درایت و هشیاری از ابلاغ این مصوبه ناعادلانه و مشکل‌ساز خودداری کرده اید و برای آنکه به وجود اسناد اثبات‌کننده تخلف و جرم این ویژه‌خواران اطمینان پیدا شود یک مورد را خاطر‌نشان می‌کنیم که دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی آقای سید سعیدرضا عاملی که از فعالان شکل‌گیری این تبعیضات ذلت بار است، دخترشان را با رتبه ۱۰۷۹۵ کشوری به رشته جامعه‌شناسی دانشگاه تهران و پسرشان را با رتبه ۵۵۲۵ به رشته مهندسی برق دانشگاه تهران می‌نشاند.

استناد آنها نیز آئین‌نامه مصوب شورای عالی انقلاب فرهنگی است که دیوان عدالت اداری آنرا خلاف قانون اساسی دانسته و ۳ بار آنرا باطل کرده است ولی شورا از انجام وظیفه قانونی شانه خالی می‌کند.

ما به مردم قول می دهیم که پس از تعیین تکلیف سوء‌استفاده‌کنندگان، به امر آقای رئیسی، آنهایی را که باز هم سماجت کنند به مردم معرفی و علیه‌شان اعلام جرم کنیم. 

 

 

دیدگاه کاربران

ناشناس۲۵۴۰۲۲۵۲۲:۳۱:۵۵ ۱۴۰۱/۳/۲۲
درود بر شرفتان
ناشناس۲۵۴۰۷۶۷۱۰:۱۷:۲۱ ۱۴۰۱/۳/۲۳
عدالت آموزشی می گوید بچه پولدار و بچه فقیر باید از مساوات در امر آموزش بر خوردار باشند. مدارس خصوصی (غیر انتفاعی) باید برچیده شوند. همانطور که مدارس کپری و کانکسی باید برچیده شوند.
Afson۲۵۴۰۹۴۷۱۲:۱۸:۳۷ ۱۴۰۱/۳/۲۳
این مصوبه آینده مون رو تباه میکنه نماینده های محترم مجلس طرح دوفوریت رو لطفا اجرا کنید #نه_به_تاثیر_قطعی_معدل #لغو_مصوبه_ناعادلانه_شورا
مهدی۲۵۴۲۸۲۲۱۵:۳۱:۵۰ ۱۴۰۱/۳/۲۴
خواهش میکنم هرکاری از دستتون برمیاد برای لغو این مصوبه ناعادلانه انجام بدید بخدا همه امیدمون ناامید شد. من دیپلم تجربی سال 94هستم بعد از چندسال باکلی هزینه نشستم برای خوندن واس کنکور1402 و رسیدن به آرزوم ولی 2هفتس آرامش ندارم افسرده شدم تمنا میکنم نذارید آرزوهامون برباد بره
ناشناس۲۵۴۱۰۳۲۱۳:۰۲:۲۶ ۱۴۰۱/۳/۲۳
این سعید رضا عاملی باید از شورای انقلاب فرهنگی برکنار بشه. اگر سوئد بود خودش استعفا میداد.
روشن۲۵۴۰۲۷۹۲۳:۳۰:۵۸ ۱۴۰۱/۳/۲۲
این طرح فقط باعث حذف شدن قشر ضعیفی که تنها راه نجاتشون تحصیله از دانشگاه های روزانه میشود . لطفا شکاف طبقاتی رو از اینی که هست عمیق تر نکنید و عده ای رو با استناد به حرف خود مدیر گروه تعلیم و تربیت شورای عالی انقلاب زیر چرخ دنده ها له نکنید . چون کسانی که با این مصوبه له میشوند همان دهک های پایین هستند و از اموزش رایگان عالی محروم میشوند .
ناشناس۲۵۴۰۲۸۰۲۳:۳۱:۰۵ ۱۴۰۱/۳/۲۲
لطفا به بحث سایر سهمیه ها هم بپردازید چرا در این باره هیچ صحبتی نمی شود اگر بحث عدالت آموزشی است همه موارد مورد توجه قرار گیرد
ناشناس۲۵۴۰۲۹۹۲۳:۴۵:۲۲ ۱۴۰۱/۳/۲۲
با اینکارتون با سرنوشت خیلیا بازی میکنین ظلم هست ظلممم
زوشن۲۵۴۰۳۱۵۲۳:۵۵:۳۱ ۱۴۰۱/۳/۲۲
لطفا این رو مد نظر داشته باشید که برای دهک های پایین جامعه تنها راه پیشرفت تحصیلات عالی است . این مصوبه ده ها عواقب دارد که بارها بهشون اشاره شده. اما بزرگترین تهدید افزایش جرایم در جامعه است زیرا جوانی که در خانواده ای ضعیف زندگی میکند اگر از اموزش عالی و پیشرفت از طریق درست ناامید شود به سمت خلاف و جرم کشیده میشود . لطفا از اجرای این مصوبه که دودش به چشم دانش اموز ضعیف جامعه و سودش به جیب دهک های بالا میرود جلوگیری کنید و ان را لغو کنید .
سامی۲۵۴۰۳۳۴۰۰:۱۰:۰۵ ۱۴۰۱/۳/۲۳
ممنونیم از دکتر توکلی عزیز
علی کریمی۲۵۴۰۳۳۷۰۰:۱۲:۲۳ ۱۴۰۱/۳/۲۳
واقعا حق گفتین
رها سلیمیان۲۵۴۰۳۴۹۰۰:۱۷:۵۵ ۱۴۰۱/۳/۲۳
کاملا درسته، بسیار عالی و دقیق فرمودن. ما دانش آموزان کاملا واقفیم که این طرح علاوه بر مافیای کنکور مافیای امتحان نهایی را نیز وارد بازار خواهر کرد، دانش آموزان مناطق محروم محبور می‌شوند علاوه هزینه های هنگفت کتاب و کلاس کنکور برای ترمیم معدل و .. نیز متحمل هزینه شوند، این طرح فقط و فقط ضد عدالت آموزشیست و باید هر چه سریعتر لغو شود
ذ۲۵۴۰۳۶۸۰۰:۳۴:۳۸ ۱۴۰۱/۳/۲۳
درود بر شما
دانش آموز مناطق محروم۲۵۴۰۳۷۳۰۰:۳۸:۳۲ ۱۴۰۱/۳/۲۳
سال ۹۳ معدل قطعی انجام شد و بدلیل نبود زیر ساخت لغو شد ، اجرا مصوبه کنکوری شورا یعنی تکرار دوباره سال ۹۳ میباشد، الان یک دانش آموز مناطق محروم که پول ترمیم معدل ندارد باید چکار کند؟؟ فراموشی اهدافش! #لغو_تاثیر_قطعی_معدل
علی۲۵۴۰۳۷۴۰۰:۴۰:۰۶ ۱۴۰۱/۳/۲۳
معدل قطعی یعنی ترمیم معدل و باعث افزایش هزینه و استرس میباشد
جوادی۲۵۴۰۳۷۵۰۰:۴۲:۳۲ ۱۴۰۱/۳/۲۳
سلام،از زمان تصویب این مصوبه کنکوری ، پسرم فقط گریه میکند و استرس دارد و من یک کارگر هستم و توانایی هزینه برای ترمیم معدل ندارم، لطفا والدین شرمنده فرزندان نکنید.
زهرا۲۵۴۰۳۸۵۰۰:۵۰:۳۶ ۱۴۰۱/۳/۲۳
دروووووددددد به شرفتتتتتتتت
مهدی۲۵۴۰۳۸۶۰۰:۵۰:۴۲ ۱۴۰۱/۳/۲۳
دمتون گرم ✌✌✌
حسین۲۵۴۰۳۸۷۰۰:۵۵:۰۶ ۱۴۰۱/۳/۲۳
احسنت
دانیال۲۵۴۰۳۹۲۰۰:۵۸:۴۷ ۱۴۰۱/۳/۲۳
واقعا طرح پر از ابهام و اشکالی هست و باید لغو بشه این طرح خطر بسیار بسیار جدی‌ای برای آینده جوانان است و به ریشه‌ی آموزش تبر میزنه
رضا۲۵۴۰۴۰۹۰۱:۱۳:۴۰ ۱۴۰۱/۳/۲۳
معدل قطعی یعنی نابودی دانش آموز مناطق محروم و دانش آموز نظام قدیم
حسن۲۵۴۰۴۱۲۰۱:۱۵:۰۵ ۱۴۰۱/۳/۲۳
مجلس زودتر درباره کنکور قانون تصویب کرده و مسائل کنکور مربوط به مجلس میباشد.
کتایون۲۵۴۰۴۱۵۰۱:۱۷:۳۶ ۱۴۰۱/۳/۲۳
لطفا این مصوبه پر ایراد و غیر عادلانه را لغو کنید ما بچه ها دیگ توان استرس کشیدن نداریم اگه این مصوبه خوب بود این همه اعتراض نمیشد... عمومی ها حذف نمیشه فقط از تستی به تشریحی تبدیل میشه ک خیلی فاجعه باره چون توی کنکور شرط نمیزارن بیست و پنج تا سوال ادبیات باید درست جواب بدی اما توی نهایی میگن بیست نشی کلا کنکور قبول نمیشی چون معدلت بیست نمیشه هزینه ترمیم معدل اخه از کجا بیاریم خدا رو خوش نمیاد زود تر این مصوبه رو لغو کنید و مصوبه مجلس ملاک قرار بدید ..
امید۲۵۴۰۴۱۷۰۱:۱۷:۵۱ ۱۴۰۱/۳/۲۳
سلام، مصوبه ناعادلانه کنکوری شورا لغو کنید، ما دانش آموزان پول ترمیم معدل نداریم، لطفا مصوبه کنکوری مجلس مثل گذشته ملاک کار شود.
فرهاد۲۵۴۰۴۲۰۰۱:۱۹:۱۹ ۱۴۰۱/۳/۲۳
مصوبه شورا در تعارض با قانون مجلس میباشد و معدل قطعی عادلانه نیست ، چون امکانات آموزشی در سطح کشور به طور مساوی وجود ندارد، بعضی دانش آموزان پول خرید کتاب درسی ندارن و بعضی دانش آموزان مدارس غیر انتفاعی گران قیمت میروند!
میلاد بارانی۲۵۴۰۴۲۳۰۱:۲۰:۰۴ ۱۴۰۱/۳/۲۳
ابن طرح بزرگترین ظلم بر قشر ضعیف جامعه س لطفا لغوش کنید #لغو_تغییرات_کنکور_۱۴۰۲
نادر۲۵۴۰۴۲۴۰۱:۲۰:۵۳ ۱۴۰۱/۳/۲۳
نزدیک به ۹۰ درصد دانش آموزان مخالف تاثیر قطعی معدل میباشند.
ناشناس۲۵۴۰۴۳۵۰۱:۳۰:۳۷ ۱۴۰۱/۳/۲۳
درودبر جناب امرایی
هم وطن۲۵۴۰۴۸۱۰۲:۲۲:۰۵ ۱۴۰۱/۳/۲۳
این مصوبه، سراسر اشتباه هست. این مصوبه باعث بروز نا عدالتی بیشتر می شود. این مصوبه اشتباه فورا لغو گردد. درود بر اعضای دیده بان شفافیت و عدالت
امیر۲۵۴۰۵۵۸۰۷:۰۳:۱۷ ۱۴۰۱/۳/۲۳
حرف حق رو زدین نه به تاثیر قطعی معدل
ناشناس۲۵۴۰۶۵۲۰۸:۵۸:۳۸ ۱۴۰۱/۳/۲۳
دانشگاه جای تحصیل علمه نه دریافت مدرک. وجود این همه سهمیه نه تنها برای گزینش دانشجویان بلکه برای جذب اساتید دانشگاهها را روز به روز بی کیفیت تر کرده است طوری که دیگر فقط اسم دانشگاه را یدک میکشند.
فاطمه۲۵۴۰۷۰۶۰۹:۳۳:۱۰ ۱۴۰۱/۳/۲۳
بااین طرح‌واقعا ما بچهای مناطق محروم به راحتی حذف میشیم وبه گفته خودشون کسانیکه زیر چرخ دنده ها له میشوند مثل همیشه ما بچهای مناطق محروم هستیم
ایرانی۲۵۴۰۷۹۷۱۰:۳۵:۵۹ ۱۴۰۱/۳/۲۳
مطمئنی؟!
ناشناس۲۵۴۰۷۱۶۰۹:۳۹:۵۹ ۱۴۰۱/۳/۲۳
منی که نظام قدیم هستم باید دوباره برای ترمیم بنویسم یعنی تمام عمرم الکی رفتم مدرسه و درس خوندم یعنی اون دیپلمی که من گرفتم همش الکی بوده این طرح ناعادلانه هست و باید لغو بشه
ناشناس۲۵۴۰۷۲۳۰۹:۴۴:۰۴ ۱۴۰۱/۳/۲۳
من واقعا دلیل این همه پافشاری شورای انقلاب فرهنگی رو نمی‌دونم که چرا می خوان این طرح خیلی خیلی غلـــط رو تصویب کنند
ناشناس۲۵۴۱۲۹۳۱۵:۵۰:۴۷ ۱۴۰۱/۳/۲۳
چون پول توشه
Nasla۲۵۴۰۷۳۲۰۹:۴۶:۵۷ ۱۴۰۱/۳/۲۳
کاملا مخالفم
ناشناس۲۵۴۰۷۴۶۰۹:۵۸:۱۱ ۱۴۰۱/۳/۲۳
شیر مادر و نان پدر حلالت دیوان شفافیت و عدالت امید ما به شماست التماستون میکنم به ما کمک کنید لغو کنید ما منطقه محروم بچه شهرستانیم پول ترمیم معدل نداریم لغو کنید
مریم۲۵۴۰۷۵۶۱۰:۰۷:۴۷ ۱۴۰۱/۳/۲۳
توروخدا ایم مصوبه رو لغو کنین خواهش میکنم بااینده ما بازی نکنین ماتمام امیدمون به این کنکوره به بچه های مناطق محروم رحم کنین
ناشناس۲۵۴۰۸۶۰۱۱:۲۲:۰۳ ۱۴۰۱/۳/۲۳
با سلام و تشکر از زحمات جنابعالی این اعتراض باید به دفتر رهبری هم ارسال شود.
دانش اموز۲۵۴۰۸۸۳۱۱:۴۶:۴۴ ۱۴۰۱/۳/۲۳
لطفا هر چه زود تر تصمیم بگیرید و ما دانش آموزان را مسخره کار خود نکنید لطفا
رضا۲۵۴۰۹۴۳۱۲:۱۷:۰۰ ۱۴۰۱/۳/۲۳
به شدت با شما مخالفم چرا یکی صدای مارو نمیشنوه این چه طرح چرا فقط دنبال پولین اگه پول میخواین ی شماره کارت بزارین نفری ی تومن میریزیم حسابتون یکی مثل آقای عاملی بچشو با بدترین رتبه میزارع دانشگاه تهران عدالتتتتت در ایران کجاس
ناشناس۲۵۴۰۹۵۹۱۲:۲۸:۱۲ ۱۴۰۱/۳/۲۳
درود برشرفتان.اجرتان با چهارده معصوم
میثم۲۵۴۰۹۶۶۱۲:۳۴:۲۷ ۱۴۰۱/۳/۲۳
خدا خیر دنیا و آخرتتان را دهد.که سخن حق را گفتید.
رضا۲۵۴۱۰۲۶۱۳:۰۰:۰۳ ۱۴۰۱/۳/۲۳
احسنت به آقای توکلی و امرایی و سازمان دیده بان شفافیت و عدالت این مصوبه ظالمانه است و باید لغو شود
ناشناس۲۵۴۱۰۴۶۱۳:۰۸:۳۷ ۱۴۰۱/۳/۲۳
درود بر شما ای کاش هر چه زودتر تکلیف این ماجرا از جانب دکتر رئیسی مشخص و پیگیری میشد و دغدغه دانش اموزان و دواطلبان کنکور معلوم میشد
ناشناس۲۵۴۱۰۵۲۱۳:۱۲:۱۱ ۱۴۰۱/۳/۲۳
متاسفم براتون که بدون اینکه طرحو کارشناسان واقعی بررسی کنن اجرا میکنین به عواقب کار فکر کردین بند معدل طرح واقعا تاسف برانگیزه ....حالا حذف عمومی و دو مرحله ای شدن خوبه ولی معدل یعنی حذف قشر متوسط و ضعیف از رشته های خوب یعنی رانت لابی فساد گسترده یعنی بی عدالتی و.....طلم ظلم طلم
علی۲۵۴۱۰۵۳۱۳:۱۳:۳۰ ۱۴۰۱/۳/۲۳
توروخدا لغو کنینی این مصوبه رو خواهش میکنم با اینده ما بازی نکنین لطفا
زهرا کریمی۲۵۴۱۰۶۶۱۳:۲۲:۵۹ ۱۴۰۱/۳/۲۳
این یعنی ظلم آشکار این یعنی تبعیض این یعنی پایمال شدن حق
فاطمه۲۵۴۱۰۷۲۱۳:۲۷:۰۲ ۱۴۰۱/۳/۲۳
سلام من مخالف این مصوبه ناعادلانه هستم مامناطق محروم بااین امکانات کم چه جوری باید معدل امتحان نهایی رو۲۰ یا ۱۹ به بالا بیاریم که با مناطق مرفه توکنکور رقابت کنیم این مصوبه رو لغوکنید
تینا۲۵۴۱۰۹۰۱۳:۴۱:۱۸ ۱۴۰۱/۳/۲۳
درود بر مرد عدالت خواه جناب امرایی امید ما بعد از خدا به شما ودکتر سبطی بزرگوار انشالله که حق بر باطل پیروز میشه
محمد۲۵۴۱۰۹۲۱۳:۴۲:۳۸ ۱۴۰۱/۳/۲۳
اصلا این اعصاب همه رو خورد کرده بابا لغوش کنید ما رو از این استرس خلاص کنید
مهدی۲۵۴۱۱۰۲۱۳:۵۱:۲۰ ۱۴۰۱/۳/۲۳
سهمیه مشکل ساز هست اما حذف عمومی خوبه تاثیر معدل هم برای 12 امی های امسال نباید زیاد فرقی ایجاد بکنه توی سرنوشتشون!!!!!!!
حدیثه۲۵۴۱۱۷۸۱۴:۵۲:۳۵ ۱۴۰۱/۳/۲۳
استرس بیشتر میشه نکنید شما روبه خدا قسم لغو کنید
مهدی۲۵۴۱۸۶۷۲۳:۵۴:۵۴ ۱۴۰۱/۳/۲۳
ان شاالله که دنیا وآخرت باعزتی داشته باشین دیده بان عدالت هزاران با ممنونم خداخیرتون بده
برزو۲۵۴۲۰۳۶۰۵:۵۹:۳۳ ۱۴۰۱/۳/۲۴
لطفا تا زمان لغو‌ مصوبه این تلاش ها رو ادامه بدید اقای دکتر توکلی.‌ ممنون
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. تصاویری از اجرای طرح عفاف و حجاب در تهران

  2. طرح عفاف و حجاب از امروز در تهران

  3. نظرات برگزیده مخاطبان الف: وضعیت حجاب، حاصل کم‌کاری چهل‌ساله است/ باید برای مبارزه با سگ‌های ولگرد فکری کرد

  4. این صدای اقتدار ایران است ...

  5. تنبیه متجاوز آغاز شد /حمله موشکی و پهپادی ایران به اسراییل

  6. نظر باباطاهر عریان درباره دلار !

  7. وحدت ملی با وعده صادق

  8. آنچه اسرائیل در مورد "وعده صادق" نمی گوید

  9. استخوانی در گلوی اسرائیل!

  10. دومین روز بزرگ تاریخ معاصر ایران

  11. آیت الله صدیقی: عذرخواهی می‌کنم که با غفلت و کم توجهی باعث هجمه به ملت ایران شدم

  12. کمی دیر نیست؟

  13. هیات علمی یا کارخانه چاپ مقاله !

  14. اطلاعیه سازمان اطلاعات سپاه در خصوص حمایت از رژیم صهیونیستی در فضای مجازی

  15. «برجام» در موزه تاریخ ؟!

  16. باهنر: نباید به اندازه تورم حقوق ها افزایش یابد/ ۹۰ درصد منتخبان وظایف مجلس را نمی‌دانند

  17. ۲ دلیل برای تشدید "گرانی" در ایران

  18. موجرانی که اجاره بهای زیادی بگیرند، جریمه می‌شوند

  19. حمایت افکار عمومی ایران از حمله به اسرائیل

  20. گانتس: زمان، مکان و شیوه پاسخ به ایران را خودمان تعیین می‌کنیم

  21. خاتمی: پاسخ ايران به جنايت اسرائيل مدبّرانه، شجاعانه، منطقی و قانونی بود

  22. هیچ گاه اعتراف نمی کند، چون...

  23. تصاویری از نمازجمعه تهران به امامت حجت‌الاسلام کاظم صدیقی | کدام چهره‌های سیاسی و نظامی به نمازجمعه رفتند؟

  24. اسراییل چه باید بکند؟ 

  25. علم‌الهدی: نباید بیکار نشست تا تنها دولت بیاید تلخی معیشت را از سفره مردم بردارد

آخرین عناوین