۳ طلا، ۳ نقره و یک برنز فرنگی کاران ایران در جام تورلیخانوف/ ضربه فنی فلاح مقابل قهرمان جهان

گروه ورزشی الف،   4010312137

نمایندگان ایران در پایان رقابت‌های ۷ وزن کشتی فرنگی جام تورلیخانوف قزاقستان، صاحب ۳ مدال طلا، ۳ نقره و یک برنز شدند.

به گزارش ایسنا، در پایان رقابت‌های ۷ وزن نخست کشتی فرنگی جام تورلیخانوف قزاقستان به عنوان یکی از ۴ تورنمنت موثر در رنکینگ کشتی‌گیران برای حضور در مسابقات قهرمانی جهان ۲۰۲۲، پویا دادمرز در ۵۵، علیرضا نجاتی در ۶۰ و رامین طاهری در وزن ۸۷ کیلوگرم به مدال طلا رسیدند، پویا ناصرپور در ۶۰ ، مهدی فلاح در ۸۷ و امین میرزازاده در وزن ۱۳۰ کیلوگرم مدال نقره را از آن خود کردند و علی‌اکبر یوسفی در سنگین وزن نیز به مدال برنز رسید.

در وزن ۵۵ کیلوگرم پویا دادمرز پس از استراحت در دور نخست، در دور دوم با نتیجه ۷ بر ۲ اسلامجان عزیزاف از تاجیکستان را مغلوب کرد و به مرحله نیمه نهایی راه یافت. وی در این مرحله با نتیجه ۸ بر صفر آروجان حالاکورکی از هند را از پیش رو برداشت و راهی دیدار پایانی شد. دادمرز در این دیدار با نتیجه ۴ بر ۲ از سد مارلان موکاشف از قزاقستان گذشت و به مدال طلا دست یافت.

در وزن ۶۰ کیلوگرم علیرضا نجاتی پس از استراحت در نخست، در دور دوم با نتیجه ۹ بر صفر الهام بهرام اف از ازبکستان را از پیش رو برداشت و راهی مرحله نیمه نهایی شد. وی در این مرحله نیز با نتیجه ۹ بر صفر محمدکودیر یوسوپوف از ازبکستان را مغلوب کرد و راهی دیدار فینال شد. در همین وزن پویا ناصرپور پس از استراحت در دور اول، در دور دوم با نتیجه ۱۰ بر صفر فیروز میرزا رجب اف از تاجیکستان را مغلوب کرد و به مرحله نیمه نهایی راه یافت. ناصرپور در این مرحله با نتیجه ۱۰ بر صفر از سد یرنور فیداخمتوف از قزاقستان گذشت و راهی دیدار فینال شد. دیدار فینال بین دو نماینده ایران برگزار شد که نجاتی با نتیجه قاطع ۹ بر صفر از سد ناصرپور گذشت و صاحب مدال طلا شد و ناصرپور هم به مدال نقره رسید.

در وزن ۶۷ کیلوگرم میثم دلخانی دارنده مدال طلای جهان ۲۰۲۱، پس از استراحت در دور نخست، در دور دوم با نتیجه ۸ بر صفر کالی سلیمان اف از قرقیزستان را شکست داد و راهی مرحله نیمه نهایی شد. وی در این مرحله مقابل ابرار آتابکوف از ازبکستان با نتیجه ۳ بر ۳ شکست خورد و پس از اجرای فن حریف که با پایان مبارزه همراه بود دچار آسیب‌دیدگی شد و ضمن نرسیدن به فینال، فرصت حضور در دیدار رده‌بندی و کسب مدال برنز را به دلیل آسیب‌دیدگی از دست داد.

در وزن ۸۷ کیلوگرم رامین طاهری دارنده مدال‌های طلای آسیا، پس از استراحت در دور نخست، در دور دوم با نتیجه ۳ بر ۱ از سد آتابک عزیز بیکف از قرقیزستان گذشت و به مرحله نیمه نهایی راه یافت. وی در این مرحله مقابل عظمت کاستوبایف از قزاقستان با نتیجه ۳ بر ۱ به پیروزی دست یافت و راهی دیدار فینال شد. طاهری در دیدار فینال به مصاف آیونگو ریکادزه از گرجستان رفت و در پایان با نتیجه ۲ بر یک به برتری رسید و صاحب سومین مدال طلا برای کشتی فرنگی ایران در این رقابت‌ها شد.

در این وزن علی شریفی دیگر نماینده ایران در دور اول با نتیجه ۵ بر ۳ از سد میلیس آیتبکف از قرقیزستان گذشت. وی در دور بعد مقابل جالگاسبای بردی مراتف از ازبکستان با نتیجه ۹ بر صفر مغلوب شد و با توجه به شکست این کشتی گیر در دیدار نیمه نهایی، شریفی از دور رقابت ها کنار رفت.

در وزن ۹۷ کیلوگرم مهدی فلاح پس از استراحت در دور نخست، در دور دوم با نتیجه ۴ بر ۱ از سد اومالت دادوف از قزاقستان گذشت و به مرحله نیمه نهایی راه یافت. وی در این مرحله با نتیجه ۳ بر ۱ رستم آسوکولوف از ازبکستان را از پیش رو برداشت و راهی دیدار فینال شد. وی در فینال به مصاف متهان باشار دارنده ۲ مدال طلای جهان ۲۰۱۷ و ۲۰۱۸ از ترکیه رفت و در حالیکه حریف ترک به علت کم‌کاری یک امتیاز از دست داد و در خاک فلاح نشست، فلاح قصد اجرای بارانداز را داشت، ضربه فنی شد و به مدال نقره بسنده کرد.

در وزن ۱۳۰ کیلوگرم امین میرزازاده دارنده مدال طلای زیر ۲۳ سال قهرمانی جهان پس از استراحت در دور نخست، در دور دوم با نتیجه ۹ بر صفر ساتیش از هند را مغلوب کرد و راهی مرحله نیمه نهایی شد. ور در این مرحله در دیداری حساس برای کادر فنی تیم ملی مقابل علی اکبر یوسفی دارنده مدال طلای جهان ۲۰۲۱ به میدان رفت و با نمایشی برتر با نتیجه ۲ بر ۲ به پیروزی دست یافت و راهی دیدار فینال شد. میرزازاده برای کسب مدال طلا به مصاف عثمان ایلدیریم دارنده مدال‌های نقره و برنز زیر ۲۳ سال جهان از ترکیه رفت و در پایان با نتیجه ۳ بر ۲ شکست خورد و به مدال نقره رسید تا دومین شکست کشتی‌گیران ایران در دیدار فینال مقابل کشتی‌گیران ترکیه رقم بخورد.

علی اکبر یوسفی دیگر نماینده ایران در این وزن نیز پس از استراحت در دور نخست، در دور دوم با نتیجه ۸ بر صفر یاکوبی کاجایا دارنده مدال نقره المپیک توکیو از گرجستان را از پیش رو برداشت اما در نیمه نهایی مغلوب میرزازاده شد و به رده‌بندی رفت. یوسفی در دیدار رده‌بندی مقابل ساتیش از هند به روی تشک رفت و در همان تایم نخست به راحتی و با نتیجه قاطع ۸ بر صفر به برتری رسید و به مدال برنز این رقابت‌ها دست یافت.

به گزارش ایسنا، محمدرضا گرایی در ۷۲، محمدرضا مختاری در ۷۷ و پژمان پشتام در وزن ۸۲ کیلوگرم، ۳ نماینده دیگر ایران در این رقابت‌ها هستند که از صبح فردا (جمعه) به مصاف رقبایشان می‌روند.

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. تصاویری از اجرای طرح عفاف و حجاب در تهران

  2. طرح عفاف و حجاب از امروز در تهران

  3. این صدای اقتدار ایران است ...

  4. تنبیه متجاوز آغاز شد /حمله موشکی و پهپادی ایران به اسراییل

  5. نظر باباطاهر عریان درباره دلار !

  6. وحدت ملی با وعده صادق

  7. آنچه اسرائیل در مورد "وعده صادق" نمی گوید

  8. استخوانی در گلوی اسرائیل!

  9. دومین روز بزرگ تاریخ معاصر ایران

  10. کمی دیر نیست؟

  11. هیات علمی یا کارخانه چاپ مقاله !

  12. اطلاعیه سازمان اطلاعات سپاه در خصوص حمایت از رژیم صهیونیستی در فضای مجازی

  13. «برجام» در موزه تاریخ ؟!

  14. باهنر: نباید به اندازه تورم حقوق ها افزایش یابد/ ۹۰ درصد منتخبان وظایف مجلس را نمی‌دانند

  15. ۲ دلیل برای تشدید "گرانی" در ایران

  16. موجرانی که اجاره بهای زیادی بگیرند، جریمه می‌شوند

  17. حمایت افکار عمومی ایران از حمله به اسرائیل

  18. گانتس: زمان، مکان و شیوه پاسخ به ایران را خودمان تعیین می‌کنیم

  19. خاتمی: پاسخ ايران به جنايت اسرائيل مدبّرانه، شجاعانه، منطقی و قانونی بود

  20. هیچ گاه اعتراف نمی کند، چون...

  21. منظور: افزایش دائم دستمزدها به ‌رفاه مردم کمک نمی‌کند

  22. اسراییل چه باید بکند؟ 

  23. بهادری جهرمی: احیای دریاچه ارومیه با برنامه‌ریزی دولت رخ داد

  24. سردار حاجی زاده با تسلیحات قدیمی و حداقلی به اسرائیل حمله کردیم /از موشک های هایپرسونیک ۲ استفاده نشد

  25. انتقاد دوباره شریعتمداری از مسئولین درباره وضعیت حجاب/ اوج و فرود قیمت دلار

آخرین عناوین