در حاشیه جلسه دولت وزیر نفت: به زودی نصب سکو در میدان گازی آرش انجام می‌شود

گروه اقتصادی الف،   4010228068

وزیر نفت با اعلام اینکه برنامه مطالعات‌مان روی میدان آرش تقریباً تکمیل شده از نصب سکو در میدان گازی آرش طی آینده ای نزدیک خبر داد.

وزیر نفت: به زودی نصب سکو در میدان گازی آرش انجام می‌شود

به گزارش ایسنا، جواد اوجی در حاشیه جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران در باره دستاوردهای سفر به کشورهای آمریکای لاتین گفت: ما یک سفر 10  روزه به آمریکای لاتین داشتیم با توجه به پتانسیل و ظرفیت‌های خیلی خوبی که وزارت نفت در بخش بالادستی در تولید نفت و گاز و در بخش پایین دستی در احداث پالایشگاه‌ها و پتروشیمی و صنایع زنجیره‌ای نفت دارد، در این سفر ظرفیت‌های خوبی را در زمینه فروش نفت و بحث صدور خدمات فنی و مهندسی،  توسعه میادین نفتی و گازی برخی از این کشورها را متقبل شدیم.

وی افزود: همچنین در بحث افزایش ظرفیت پالایشگاه‌های نفت هم توافقات و اقدامات خوبی انجام شد که ان‌شاءالله بتوانیم از فرصتی که برای وزارت نفت محیا شده استفاده کنیم و بازارهای جدیدی در صادرات هم نفت و فرآورده های نفتی و پتروشیمی و همچنین تهاتر با سایر کالاهای اساسی و کشاورزی داشته باشیم که در زمینه تهاتر هم اسنادی امضا شد و با ظرفیت‌های خوبی که در این کشورها در زمینه کشاورزی وجود دارد و میانگین بارش سالانه این کشورها بیش از ۲۰۰۰ میلی لیتر است خیلی از محصولات کشاورزی ما به خصوص غلات را می‌توانند تامین کنند و در این خصوص هم اسناد مهمی به امضا رسید.

وزیر نفت درباره درخواست عربستان برای رایزنی در مورد میدان گازی آرش گفت: اجازه بدهید وزارت خارجه در این زمینه صحبت کند، زیرا در این خصوص وزارت امور خارجه در حال صحبت و حل و فصل موضوع است. ما برنامه مطالعات‌مان روی میدان آرش تقریباً تکمیل شده و با برنامه‌ریزی خوبی که شرکت ملی نفت انجام می‌دهد، به زودی نصب سکو در آنجا انجام خواهد شد.

وی درباره اختلاف با کویت نیز گفت: از نظر ما میدان آرش بین کویت، عربستان و ایران مشترک است.

وزیر نفت در پاسخ به سوالی درباره آنچه که در بحث ارزان فروشی بنزین در تحقیق و تفحص مجلس عنوان شده است نیز تصریح کرد : مجلس به موضوع ورود کرده و اگر نتایج بیاید همه مطلع خواهیم شد. یکسری  گزارشات اولیه تنظیم کردند، ولی در این قضیه تحقیق و تفحص همه چیز را مشخص می کند. 

اوجی درباره طرح فروش اوراق از سوی دولت با پشتوانه نفت؟ گفت: به موقع آنرا اعلام خواهیم کرد.

وی در پاسخ به سوالی درباره اینکه آیا روسیه در تلاش هست که  فروش نفت ایران کاهش یابد؟ افزود: همه دنبال مشتری هستند.  با توجه به  تحریمی که روسیه در زمینه انرژی داشته، آنرا دنبال می کند. ما خوشبختانه بازارهای جدید و ظرفیت های جدیدی را  شناسایی کردیم که به وضعیت صادرات نفت جمهوری اسلامی کمک می کند.

وزیر نفت درباره اینکه آیا صادرات نفت ما در دوران تحریم افزایش یافته است؟ گفت:   بله.

وی درباره اینکه آیا فروش نفت ما به چین کاهش یافته است؟ نیز اعلام کرد: ما مشتری های خود را کامل داریم و خوشبختانه بازارهای جدیدی را  شناسایی کردیم و بازارهای جدیدتری هم  به ما اضافه می شود.

وزیر نفتدر پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه مطرح شده روسیه برای فروش نفت بیشتر از ایران تخفیف داده است؟ گفت: بله، اینکه روس ها در فروش نفت پیشنهاد تخفیف های زیادی داده‌اند را  شنیدیم ولی با توجه به تحریم هایی که کشورهای ارویایی و امریکایی اعمال می کنند به نظرم  زمان می برد تا روسیه بتواند بازار پیدا کند.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه رویترز مدعی شده ما با تخفیف نفت را می فروشیم ؟ اظههار کرد: ما خوشبختانه در بحث فروش نفت هم بازارهای جدیدی که در دولت سیزدهم طی این 9 ماه پیذا کرد و هم ظرفیت های جدیدی که ایجاد کردیم  کمک کرد که  نفت را به قیمت خوبی بفروشیم. 

وزیر نفت درباره دستاوردهای نمایشگاه نفت و گاز و تفاهم نامه های امضاء شده در این نمایشگاه، گفت: نمایشگاه نفت و گاز و پتروشیمی یکی از بزرگترین نمایشگاه های نفت در جهان است و بیش از 1200 شرکت داخلی و خارجی داشتیم .

وی اضافه کرد : بیش از  150 شرکت  دانش بنیان و صاحب دانش و فناورانه که در حوزه نفت نیاز بود، حضور داشتند.  در حاشیه این نمایشگاه تفاهم نامه ها و قراردادهای خوبی امضا شد. ان شاء الله ما  در سال 1401 با بالغ بر 44 پروژه به ارزش 13 میلیارد دلار افتتاح و به بهره برداری خواهیم رساند و این پروژه های نیمه تمام بوده است. همچنین در سال 1401 بیش از  22 پروژه بالغ بر 30 میلیارد دلار را شروع به کار خواهیم کرد.

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. جنگ ترکیبی خودمان، علیه خودمان!

  2. کارگری انگشتر ۵۰ میلیاردی را به صاحبش بازگرداند

  3. جلاد، به پایان سلام کن!

  4. بهادری جهرمی: مبالغ جرایم رانندگی متناسب با تورم افزایش یافت

  5. تورم چه زمانی تک رقمی می‌شود؟

  6. نرخ تعرفه‌های خدمات بهداشتی درمانی ۱۴۰۳ اعلام شد/ نرخ رسمی ویزیت ۵۰% گران می‌شود!

  7. بازداشت سومین عامل حمله تروریستی در مسکو

  8. آقایان رئیسی و اژه‌ای! آیا در پیشگاه خدای متعال و امام‌زمان (عج) پاسخی دارید؟

  9. انتقام از پوتین؟

  10. عوامل توهین کننده به نظام و مقدسات اسلامی دستگیر شدند

  11. ائتلاف ایران، روسیه و چین تبدیل به کابوسی برای آمریکا می‌شود

  12. علم‌الهدی: امروز در کشور از آثار تحریم اقتصادی آمریکا مشکلی حس نمی‌کنیم

  13. بازگشت احتمالی ترامپ چه تاثیری بر اقتصاد ایران دارد؟

  14. افزایش ١٧٠ درصدی حداقل حقوق کارگران در دولت سیزدهم

  15. مردم طلای دست دوم خریداری نکنند

  16. خط و نشان حقوقی ایران برای کویت

  17. هشدار سخنگوی پلیس به رانندگان نوروزی؛ آمار تصادفات هولناک است!

  18. اول، بساط دلالی باید جمع شود

  19. وزیر اقتصاد: در سال ۱۴۰۲ رکورد بیشترین سرمایه‌گذاری خارجی واقعی در ۱۶ سال اخیر شکسته شد

  20. کولرهای گازی بلای جان صنعت برق

  21. منظور: تخصیص ارز کشور برای واردات خودرو به صرفه نیست

  22. ایران اینترنشنال در آستانه تعطیلی / تعطیلی قریب الوقوع دفتر واشنگتن + عکس

  23. دادستان ساری: خسارات وارده قطع سه هزار اصله نهال جبران شود

  24. ابابیل ۵، از آخرین دستاورد‌های قدرت پهپادی جهان

  25. خاندوزی: با طیفی مواجه هستیم که تمایلی برای مشارکت در اداره کشور ندارند

آخرین عناوین