سخنگوی وزارت خارجه آمریکا: بازگشت به برجام در راستای منافع ملی ماست

گروه جهان الف،   4010222021

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در حالی که مذاکرات وین در انتظار تصمیم سیاسی واشنگتن درباره چند موضوع مهم است، گفت که بازگشت به برجام در راستای منافع ملی کشورش است.

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا: بازگشت به برجام در راستای منافع ملی ماست

به گزارش ایرنا،ند پرایس سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا عصر چهارشنبه به وقت محلی در خصوص آخرین تحولات در خصوص مذاکرات وین اظهار کرد که اخبار جدیدی در این زمینه ندارد.

وی تصریح کرد: ما هنوز هم ارزیابی می کنیم که اگر بتوانیم به پایبندی مشترک به برجام بازگردیم، در راستای منافع ملی ما خواهد بود؛ زیرا محدودیت های دائمی و قابل تاییدی بر برنامه هسته ای ایران وضع خواهد کرد.

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در راستای سیاست هراس کشورش از پیشرفت های برنامه هسته ای ایران، ادعا کرد: برنامه هسته ای از سال ۲۰۱۸ بدون محدودیت و به شکلی که برای ما غیر قابل قبول است، پیش رفته است.

وی اضافه کرد: اطمینان دارم که تیم های ما با انریکه مورا در ارتباط خواهند بود؛ وی هم اکنون در ایران است و تیم های ما فرصت خواهند داشت با او گفت وگو کنند.

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در پاسخ به سوال دیگری درباره پیامهای مبادله میان ایران و آمریکا و اینکه آیا آخرین پیام از سوی تهران بوده است یا واشنگتن؟ پاسخ داد: ارتباط مستقیمی با ایران نداریم. ما بوضوح اعلام کرده ایم که ارتباط مستقیم با ایران می توانست دیپلماسی را تسهیل کند.

این مقام وزارت خارجه آمریکا ادامه داد: اگر این مذاکرات مستقیم برقرار می شد، ما به افرادی مانند انریکه مورا برای انتقال پیام ها نیاز نداشتیم. با این حال ما توضیحی در خصوص این پیام ها نخواهیم داد.

تارنمای آمریکایی- اسرائیلی آکسیوس همزمان با حضور انریکه مورا هماهنگ کننده اتحادیه اروپا در مذاکرات وین در تهران و دیدارش با مقامات جمهوری اسلامی ایران و در حالی که مذاکرات وین در انتظار اتخاذ تصمیم سیاسی واشنگتن بر سر چند موضوع مهم است، روز چهارشنبه در گزارشی مدعی شد: مقامات دولت بایدن اعلام کرده اند که هیچ پیشنهاد جدیدی از سوی آمریکا برای ایران به انریکه مورا ارائه نکرده اند.

این رسانه آمریکایی- صهیونیستی مدعی شد که آمریکا همچنان از حذف نام سپاه پاسداران انقلاب اسلامی از فهرست موسوم به سازمان های تروریستی خارجی امتناع می ورزد و می خواهد برای این کار، ایران در مورد موضوعات خارج از برنامه هسته ای خود، از جمله فعالیت های منطقه ای گفت وگو کند.

آکسیوس به نقل از یک مقام ارشد آمریکایی ادعا کرد: دولت بایدن امیدوار است ایرانی‌ها از خواسته خود در مورد سپاه پاسداران انقلاب اسلامی صرف نظر و پیش‌نویس توافقی را که در وین به دست آمد، امضا کنند.

این رسانه آمریکایی- اسرائیلی ادامه داد: انتظار می رود تمیم بن حمد آل ثانی امیر قطر در روزهای آینده به تهران سفر و با ابراهیم رئیسی رئیس جمهوری این کشور دیدار کند تا به بررسی راه های عبور از بن بست کنونی و دستیابی به توافق بپردازند.

"درک شوله" یکی از مشاوران وزارت خارجه آمریکا روز چهارشنبه در مصاحبه با نشریه «نشنال» مدعی شد که  آمریکا  پیشنهادهای مشخصی به ایران ارائه داده است. "اینک توپ در زمین ایران است."

این دیپلمات آمریکایی با تأکید بر جدا بودن موضوع سپاه پاسداران ایران از مذاکرات احیای برجام، گفت: همانطور که به طور واضح گفته‌ایم، این  موضوع را جداگانه می‌دانیم.

این برای دومین بار از زمان تنفس در مذاکرات وین است که مورا راهی تهران می‌شود. انتظار می‌رود که او با ارائه پیشنهادهای منطقی که نگرانی‌های مشروع ایران را تأمین کند به دیدار مقام‌های کشور برود.

علی باقری، معاون سیاسی وزارت مورخارجه کشورمان ظهر چهارشنبه با انریکه مورا، مسؤول هماهنگ کننده برجام دیدار و گفت‌ وگو کرد.

انریکه مورا، مسؤول هماهنگ کننده برجام در صفحه توییتر خود درباره سفر خود به تهران نوشته بود: دوباره به تهران می‌روم تا با علی باقری‌کنی و دیگر مقامات درباره مذاکرات وین و دیگر مسائل دیدار کنم. کار در زمینه حل کردن اختلافات باقی مانده در این مذاکرات ادامه دارد.

آمریکا اخیراً بدون اشاره به زیاده خواهی های خود، مدعی است: اگر ایران خواهان لغو تحریم‌ها فراتر از توافق هسته‌ای ۲۰۱۵ است، باید به نگرانی‌های آمریکا فراتر از برجام رسیدگی کند.

دور هشتم مذاکرات رفع تحریم‌ها که از ششم دی‌ماه سال گذشته آغاز شد، ۲۰ اسفند ۱۴۰۰ به پیشنهاد مسؤول سیاست خارجی اتحادیه اروپا وارد یک دوره تنفس شد و مذاکره کنندگان برای مشورت‌های سیاسی به پایتخت‌های خود بازگشتند.

 قریب به اتفاق کشورهای مشارکت کننده در گفت‌ وگوها، خواهان جمع‌بندی سریع‌تر مذاکرات هستند اما دستیابی به توافق نهایی در انتظار تصمیمات سیاسی ایالات متحده آمریکا در خصوص چند موضوع باقی‌مانده مهم و کلیدی است.

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. جنگ ترکیبی خودمان، علیه خودمان!

  2. کارگری انگشتر ۵۰ میلیاردی را به صاحبش بازگرداند

  3. فرآیند بازگشت مالکیت زمین به حوزه علمیه امام خمینی در حال انجام است

  4. جلاد، به پایان سلام کن!

  5. بهادری جهرمی: مبالغ جرایم رانندگی متناسب با تورم افزایش یافت

  6. تورم چه زمانی تک رقمی می‌شود؟

  7. نرخ تعرفه‌های خدمات بهداشتی درمانی ۱۴۰۳ اعلام شد/ نرخ رسمی ویزیت ۵۰% گران می‌شود!

  8. کلید تحقق شعار سال ۱۴۰۳

  9. بازداشت سومین عامل حمله تروریستی در مسکو

  10. فرامرز اصلانی درگذشت

  11. علی‌ ضیاء و افتادن در باتلاقِ ابتذال!

  12. آقایان رئیسی و اژه‌ای! آیا در پیشگاه خدای متعال و امام‌زمان (عج) پاسخی دارید؟

  13. انتقام از پوتین؟

  14. ائتلاف ایران، روسیه و چین تبدیل به کابوسی برای آمریکا می‌شود

  15. علم‌الهدی: امروز در کشور از آثار تحریم اقتصادی آمریکا مشکلی حس نمی‌کنیم

  16. سلبریتی‌ها چگونه با اعصاب مردم بازی می‌کنند؟

  17. رئیس سازمان برنامه و بودجه: تورم را وارد کانال ۲۰ درصد می کنیم/ تلاش برای رسیدن به رشد اقتصادی ۸ درصدی

  18. بازگشت احتمالی ترامپ چه تاثیری بر اقتصاد ایران دارد؟

  19. افزایش ١٧٠ درصدی حداقل حقوق کارگران در دولت سیزدهم

  20. خط و نشان حقوقی ایران برای کویت

  21. هشدار سخنگوی پلیس به رانندگان نوروزی؛ آمار تصادفات هولناک است!

  22. وزیر اقتصاد: در سال ۱۴۰۲ رکورد بیشترین سرمایه‌گذاری خارجی واقعی در ۱۶ سال اخیر شکسته شد

  23. کولرهای گازی بلای جان صنعت برق

  24. منظور: تخصیص ارز کشور برای واردات خودرو به صرفه نیست

  25. رشد نقدینگی ۱۸ درصد کاهش یافت

آخرین عناوین