احمد توکلی: در ماجرای سفر خانواده قالیباف به ترکیه افراط و تفریط شد / قالیباف باید شفاف سازی کند

گروه سیاسی الف،   4010216071 ۴۴ نظر، ۰ در صف انتشار و ۱۵ تکراری یا غیرقابل انتشار

دکتر احمد توکلی در نامه ای خطاب به رییس و نمایندگان مجلس با اشاره به افراط و تفریط های صورت گرفته در مواجهه با ماجرای سفر اعضای خانواده آقای قالیباف به ترکیه خواستار شفاف سازی موضوع از سوی دکتر قالیباف شد.

احمد توکلی: در ماجرای سفر خانواده قالیباف به ترکیه افراط و تفریط شد / قالیباف باید شفاف سازی کند

 به گزارش الف متن کامل نامه به شرح زیر است 

*****

بسم الله الرحمن الرحیم

رییس محترم و نمایندگان ارجمند مجلس شورای اسلامی


سلام علیکم


روزی ابوذر برای دیدن سلمان به خانه وی رفت پس از دقایقی از سلمان پرسید چیزی در خانه داری تا بخوریم؟ سلمان سفره اش را آورد و برای ابوذر باز کرد. فقط نان در آن بود. چند لقمه ای که خورد پرسید نمک نداری تا خورش نان کنم؟ سلمان پاسخ داد: چند لحظه صبر کن تا برایت بیاورم. آفتابه اش را برداشت و به مغازه محل رفت و آن را فروخت و مقداری نمک به خانه آورد و بر سفره نهاد. ابوذر چون سیر شد دست به آسمان بلند کرد و گفت : خدایا تو را شکر میکنم که قناعت کردم. سلمان که بر سر خواسته ابوذر که مهمانش بود راضی بود آفتابه اش را گرو بگذارد تا مهمان را اکرام کرده باشد ولی وقتی ابوذر خود را قانع تلقی کرد‍، راضی نشد ارزش های اسلامی مخدوش شود و برادر دینی اش ماهیت ارزش اسلامی را تغییر دهد. به او گفت : اگر قناعت کرده بودی آفتابه برادرت به گرو نمی رفت! 


قصد نداشتم درباره رفتار خانواده یک مسئول بلندپایه سخن بگویم ، ولی مطالبی گفته شده که در آنها وزنی را که خداوند به امور و اشیا بخشیده در دفاع از آقای دکتر قالیباف یا حمله به وی مراعات نشده است، و به این دلیل این نامه خطاب به نمایندگان مردم نوشته شده است. به خاطر همین اهمیت گوینده یا موضوع نباید از بررسی این کج روی چشم پوشید. 


در این فرایند مواضعی از شخصیت های قابل احترام دیده شده که روش های مورد قبول خودشان  را نیز رعایت نکردند. وظیفه دانستم تا به اقتضای وَالسَّمَاءَ رَفَعَهَا وَوَضَعَ الْمِيزَانَ تلاش کنم در حب و بغض نسبت به آقای دکتر قالیباف موازین اسلام دستمالی نشود. 


به طور نسبی بهترین موضع را آقای الیاس قالیباف گرفت، زمان ابراز موضع و محکوم کردن رفتار چنان بود که صدق در موضعگیری به چشم می آمد.
چند نکته را متذکر شوم:


۱ – الیاس با صراحت تام سفر را نابخشودنی خواند و برای مصون ساختن پدر چند خبر را در بیانیه اش منتشر کرد. پدر با سفر مخالف بود. ضمن عذرخواهی از مردم موکدا عذرخواهی خانواده را نیز ضروری دانست. در عین حال از مردم درخواست کرد خطای فرزند را به اسم پدر ننویسند و بر این واقعیت تاکید کرد که سفر به آبروی پدر آسیب وارد کرد. 

 

2-ایراد مهمی نیز در این موضعگیری هست که در ادامه از آن یاد می کنم.


غالبا طرفداران تلاش کرده اند و که موضع را مبهم و غیرقابل قضاوت بدانند  وهمچنین این سفر و خرید از ترکیه را غیرقابل اعتنا و امری عادی اعلام کنند که اکثریت مردم این قبیل سفر ها را دارند.


۳ – یک وجه مهم کجروی جانبداران، کوچک خواندن ماجرا است. علی علیه السلام در نامه ای به عثمان ابن حنیف ، استاندار بصره به خاطر شرکت در سور ثروتمندی چنان حملاتی به عثمان کرد که ۱۵ قرن است شیعیان و غیر شیعیان انتقاد تند و ملامت شدید امیرمومنان را از عثمان می خوانند. گناه استاندار این بود که در مهمانی شرکت کرد که پابرهنگان از آن رانده و شکم بارگان بر آن خوانده بودند.

«اگر می‌ خواستم هرآینه می‌ توانستم به عسل مصفّا، و مغز گندم، و بافته های‌ ابریشم راه برم، اما چه بعید است که هوای‌ نفسم بر من غلبه کند،و حرصم مرا به انتخاب غذاهای‌ لذیذ وادار نماید در حالی‌ که شاید در حجاز یا یمامه کسی‌ زندگی‌ کند که برای‌ او امیدی‌ به یک قرص نان نیست، و سیری‌ شکم را به یاد نداشته باشد یا آنکه شب را با شکم سیر صبح کنم در حالی‌ که در اطرافم شکمهای‌ گرسنه، و جگرهایی‌ سوزان باشد.»
وقتی پذیرش دعوت ثروتمندی این چنین علی را به خشم می آورد که تازیانه ملامت را بر سر استاندارش می کوبد معلوم می شود که امروز امیر مومنان اگر می خواست ماله کشان ماجرا را ملامت کند کمتر از این نمی گفت. البته اگر عثمان ابن حنیف را بشناسید ادعای ما مستحکم تر می شود. 


عثمان در جنگ احد و تمام غزوه های بعد از آن در رکاب پیامبر بود. او در جنگ های امیر مومنان مانند جنگ جمل شرکت داشت عثمان و برادرش سهل از اعضای شرطة الخمیس یعنی از یاران ویژه امام علی بودند. امام رضا درباره عثمان می فرماید: عثمان در پیروی علی وفادار بود و تا آخر عمر در مشی خویش تغییری نداد.


این مقام عثمان که امام معصوم تا پایان عمرش را امضا میکند علی القاعده وی را در جایگاه بالاتری نسبت به آقای قالیباف قرار می دهد . حال عثمان را با آقای قالیباف مقایسه کنید و زشتی خرید لباس از ترکیه با پذیرش مهمانی یک ثروتمند بسنجید . آیا گمان می کنید امیر مومنان در حادثه امروز کمتر از زمان خویش خشمگین می شد؟ 


آقای الیاس قالیباف به درستی نابخشودنی بودن گناه اطرافیانش را به وضع دردناک مردم گرفتار معیشت تنگ، مربوط میداند.

جانبداران که حتی موضع آقای الیاس قالیباف را نپذیرفتند 
آیا از مسکنت مردم شریف ایران مطلع نبودند؟


آیا جانبداران از فقر مردم ایران بی خبر بودند؟


آن ها بچه های کار را ندیده اند؟


آن ها از متلاشی شدن کانون های خانوادگی به خاطر نداشتن حتی یک سرپناه حلبی بی خبر بوده اند؟


وقتی فرزند صاحب ماجرا در بیانیه اش وضع اقتصادی مردم را چنان تصویر می کند که حتی اگر خرید چند تکه لباس بوده باشد الیاس قالیباف آن را به خاطر هم زمانی  با تنگناهای شدید معیشتی مردم ایران نابخشودنی می شمارد. چرا برخی از  جانبداران سعی کردند که موضوع را بی ارزش جلوه دهند؟ آیا آن ها گمان می کنند این افراط و تفریط  در برخوربا این حادثه تلخ افراط و تفریط بیش از آنی بود که در بالا متذکر شدیم. این که کسی بگوید واردات چمدانی از ترکیه : پنهانی ترین وجه زندگی مسئولان است و نباید سرک بکشیم از بی اطلاعی گوینده است یا اگر گفته شود تنها حکومت میتواند به فرد متهم به فساد حمله کند و همین کار حکومت را هم مشروط به پرهیز از جار و جنجال، سرک نکشیدن وبه کار گرفتن شنود و کنترل، پس چه توجیحی برای کار علی دارد که به مالک میفرماید برای کنترل کارگزارانت جاسوس بگمار . و اگر اطلاعاتی که جاسوسان از یک کارگزار میدهند با هم سازگار بود منتظر شاهد نمان؟ بله امام علی این پنهان کاری را راجع به عیوب مردم لازم میدانست اما راجع به مسولین خیر!


تَحَفَّظْ مِنَ الاَْعْوَانِ، فَإِنْ أَحَدٌ مِنْهُمْ بَسَطَ يَدَهُ إِلَى خِيَانَة اجْتَمَعَتْ بِهَا عَلَيْهِ عِنْدَکَ أَخْبَارُ عُيُونِکَ، اکْتَفَيْتَ بِذَلِکَ شَاهِداً، فَبَسَطْتَ عَلَيْهِ الْعُقُوبَةَ فِي بَدَنِهِ، وَأَخَذْتَهُ بِمَا أَصَابَ مِنْ عَمَلِهِ، ثُمَّ نَصَبْتَهُ بِمَقَامِ الْمَذَلَّةِ، وَوَسَمْتَهُ بِالْخِيَانَةِ، وَقَلَّدْتَهُ عَارَ التُّهَمَةِ.
 "هر گاه يكى از ايشان دست به خيانت گشود و اخبار جاسوسان در نزد تو به خيانت او گرد آمد و همه بدان گواهى دادند، همين خبرها تو را بس بود. بايد به سبب خيانتى كه كرده تنش را به تنبيه بيازارى و از كارى كه كرده است، بازخواست نمايى. سپس، خوار و ذليلش سازى و مهر خيانت بر او زنى و ننگ تهمت را بر گردنش آويزى!"


بنابراین علی (ع) ، دری بر شهر حکمت، نه تنها جرائم و تخلفات زمامداران و کارگزاران را اجتماعی میکند، بلکه جاروجنجال راه می اندازد. نه تنها سرک  میکشد، بلکه شنود هم بکار میگیرد (جاسوسی بدون شنود به چه کار می‌آید؟) نه تنها مجازات میکند، بلکه آبرو میبرد.
علی (ع) در نامه ای درباره ی مردم چنین میگوید که در همان نامه در باره ی کارگزاران متخلف و فاسد این چنین سختگیرانه دستور میدهد.

علی (ع) می‌گوید:" در مردم عیوبی‌ هست که حکومت‌ در پوشاندن آن عیوب از همه کس سزاوارتر است، پس دررابطه با عیوبی‌ که ازمردم بر تو پنهان است کنجکاوی‌ مکن، چرا که فقط در آنچه از عیوب مردم نزد تو معلوم است وظیفه اصلاح داری‌، و نسبت به آنچه از عیوب مردم بر تو پنهان است خداوند داوری‌ می‌ کند.پس تا می‌ توانی‌ عیوب مردم را بپوشان، تا خداوند عیوب تو را که علاقه داری‌ از مردم پوشیده بماند پرده پوشی‌ کند."

در بیانیه الیاس قالیباف و برخی از جانبداران مکررا گفته شده است که مسئله روشن نیست و یا گفته شده است خرید فلان و بهمان چیز نبوده است. اگر قبول کنیم این مسئله به اعتبار رئیس مجلس آسیب زده است (که زده است) تنها راه، شفافیت تمام ماجرا است . 


این وظیفه دکتر قالیباف است که با شفاف سازی ابهامات را از رئیس مجلس بزداید. این کافی نیست که وی قبل از سفر مخالفت کرده باشد زیرا او که شخصیت با تجربه ایست میدانست که چنین اتفاقاتی ممکن است رخ دهد او باید مانع سفر می شد. در این باره نکات دیگری هم هست که به فرصت دیگری موکول می کنیم.

دیدگاه کاربران

ناشناس۲۴۹۱۶۷۳۰۸:۲۴:۲۲ ۱۴۰۱/۲/۱۷
جناب دکتر توکلی واقعا حرف دل مردم را زد
ناشناس۲۴۹۲۱۹۱۱۴:۰۷:۰۰ ۱۴۰۱/۲/۱۷
مردم با قالیباف هیچ مشکلی ندارند ایشان هرجا بوده فقط خدمت کرده مردم با روحانی و دار و دسته اش مشکل دارند که قیمت ارز و خروجی را چندین برابر کردند و حسرت سفر خارجی را به دل همه گذاشتند.
ناشناس۲۴۹۲۲۶۳۱۴:۴۰:۱۰ ۱۴۰۱/۲/۱۷
اصلاح طلبان اقتصاد کشور و معیشت مردمو نابود کردند و با هوچی گری در مورد این سفر نمی توانند خرابکاری های 8 سال دولت متبوع شون را تطهیر کنند.
حمید۲۴۹۱۶۷۶۰۸:۲۵:۵۳ ۱۴۰۱/۲/۱۷
انصافا منطقی بود
ناشناس۲۴۹۱۸۸۰۱۰:۵۹:۵۷ ۱۴۰۱/۲/۱۷
... حرف مردم این است در شرایطی که مردم زندگی سخت دارند و در جنگ اقتصادی هستیم چرا باید این سفرها از سوی مسولان و یا خانواده های آنان صورت بگیرد
ناشناس۲۴۹۲۲۰۷۱۴:۱۲:۴۶ ۱۴۰۱/۲/۱۷
مردم چوب انتخاب غلط شون در سالهای 92 و 96 را می خورند خود کرده را تدبیر نیست.
ناشناس۲۴۹۱۶۸۷۰۸:۳۲:۳۸ ۱۴۰۱/۲/۱۷
جناب توکلی عزیز . ماجرا آنقدر برای مردم روشن است که نیازی به مثال آوردن معصومین نیست .
ناشناس۲۴۹۲۰۴۲۱۲:۴۳:۲۵ ۱۴۰۱/۲/۱۷
از معصوم سو استفاده شد می دانی چرا چون رفتار اطرافیان مسوول را به خود مسوول نسبت دادند در حالی که معصوم خود رفتار مسوول را خطاب قرار داد
رسول۲۴۹۱۶۹۰۰۸:۳۴:۰۲ ۱۴۰۱/۲/۱۷
کاملا عادلانه شفاف با مشی اسلامی ممنون که برای ما نهج البلاغه خوانی کردید
ناشناس۲۴۹۱۸۵۳۱۰:۴۱:۳۴ ۱۴۰۱/۲/۱۷
جناب دکتر توکلی دولت عرضه ندارد جلوی قاچاق را بگیرد چرا دست در جیب و سفره مردم میکند افراد سطح پایین جامعه دیگر یک بیسکوییت هم نمی توانند دست طفل خود بدهند
ناشناس۲۴۹۲۲۸۴۱۴:۴۹:۲۷ ۱۴۰۱/۲/۱۷
8 سال دولت بی تدبیر اصلاح طلب شما را هم دیدیم .
ناشناس۲۴۹۱۸۵۷۱۰:۴۷:۰۲ ۱۴۰۱/۲/۱۷
نهج البلاغه برای افراد مسوول هست و نه دیگران و فک و فامیل
ناشناس۲۴۹۱۷۰۲۰۸:۴۴:۴۶ ۱۴۰۱/۲/۱۷
کافی بود آقای قالیباف همان حرفهایی را میزد که نامه پسرش آمده بود
ناشناس۲۴۹۱۷۹۳۰۹:۵۵:۴۶ ۱۴۰۱/۲/۱۷
سکوت به معنی تایید است.
ناشناس۲۴۹۱۷۰۷۰۸:۴۷:۰۳ ۱۴۰۱/۲/۱۷
باید در مورد تمام مسئولین مملکت شفاف سازی صورت گیرد.
م فلاح۲۴۹۱۷۱۹۰۸:۵۵:۳۰ ۱۴۰۱/۲/۱۷
اگر افراط و تقصیری بوده از طرف خانواده آقای قالیباف بوده و اگر تفریط و قصوری بوده از طرف خود آقای قالیباف بوده
ناشناس۲۴۹۱۷۲۵۰۹:۰۰:۴۳ ۱۴۰۱/۲/۱۷
دم شما گرم آقای توکلی. احسنت
ناشناس۲۴۹۱۷۶۳۰۹:۳۲:۵۰ ۱۴۰۱/۲/۱۷
به نظرم غیر از سازمان یافته بودن حمله علیه شخص قالیباف که توسط دشمنانش انجام گرفت، مساله زمانی ابعادبزرگتری به خود یافت که چنین سفری در چنین شرایطی انهم با توصییه های مسولان به مردم سازگاری نداشت.
ناشناس۲۴۹۱۸۵۴۱۰:۴۲:۳۱ ۱۴۰۱/۲/۱۷
پس چی فکر کردی در این 3 سال علیه قالیباف یک خط راه انداختند برای چی هست؟ کاشکی درست هم می بود که نبود
صمصام۲۴۹۱۷۸۰۰۹:۴۶:۴۴ ۱۴۰۱/۲/۱۷
اقای توکلی ای کاش قسمت بود که در مجلس حضور داشتید ... تلخ ترین قسمت ماجرا اظهار نظران کسانی بود که رسانه ای شدن این موضوع را توطئه دشمن عنوان کردند !
ناشناس۲۴۹۲۰۷۸۱۳:۰۱:۵۸ ۱۴۰۱/۲/۱۷
کسی نگفت توطئه خارجی گفتند بپا گذاشتن و چطوری فهمیدن که این سفر خانواده ایشون بود و خارجی ها رفتند تو فاز موج سواری
ناشناس۲۴۹۱۷۸۵۰۹:۴۸:۴۶ ۱۴۰۱/۲/۱۷
قالیباف باید راجع به انتقال اسناد ۲ آپارتمان در استانبول ترکیه به نام بحیرایی شفاف سازی کند . رسانه های ترکیه فاش کرده اند
نادری۲۴۹۲۰۳۷۱۲:۴۰:۴۶ ۱۴۰۱/۲/۱۷
این از دروغهای آشکاری است که درباره این موضوع منتشر شده . هیچ رسانه ای در ترکیه ادعا نکرده که خانواده قالیباف در آنجا خانه خریده اند . بلکه در گزارشی که درباره جنجالهای سفر به ترکیه پخش کرده گفته رسانه هایی در ایران مدعی شده اند که اینها در ترکیه خانه خریده اند . منظور از این رسانه ها در ایران ،همین فضای مجازی است که هیچ سندی هم منتشر نکردن
روشنگر۲۴۹۲۰۴۰۱۲:۴۲:۴۰ ۱۴۰۱/۲/۱۷
درباره کلیپ منتشر شده خرید خانه توسط خانواده قالیباف در یک شبکه ترک: ** ترجمه صحبت های گزارش ترک روشن می کند که توضیح فیلم غلط است، گزارشگر ترک می گوید: * در این پروژه که ۱۵۰۰ واحد دارد، ۵۰۰ واحد برای ایرانی هاست و عمدتا صاحبان پتروشیمی خریده اند و این پولشویی است اما رسانه های ایرانی گفته اند که دو واحد ۶۵ متری آن برای اقوام قالیباف است که اخیرا خریداری شده و مبلغ ۲۰ ملیون لیر پرداخت شده است. ** یعنی به نقل از رسانه های ایران درباره خانواده قالیباف مطلبی را نقل می کند. - بطور خلاصه اینکه گردش خبر فیک داخلی ها در رسانه های خارجی مبنای این گزارش خبری شده و هیچ حرف مستندی ندارد و این یک‌ بازی عملیات روانی است. جالب است بدانید اولین بار این فیلم را توییتر مربوط به منافقین منتشر کرده است. * بعبارت دیگر خبر فیکی را یک خبرنگار توهین کننده به امام رضا ع مطرح می‌کند ، ایران اینترنشنال وابسته به سعودی آن را کار می کند و با خبرنگار خارجی نشین گفتگو می کند و به آن ضریب می دهد، رسانه دیگر سعودی یعنی ایندنپندنت فارسی ، سند جعلی منتشر می کند که جعلی بودنش با مقایسه گذرنامه آقای بحیرایی و سند جعلی روشن می شود. * برای زنده نگه داشتن آن مبتنی بر همین منابع خبر دروغ در یک رسانه ترکی تکرار می شود بدون اینکه حرف جدیدی مطرح شده باشد و بعد اکانت‌های منافقین با ترجمه دروغ مدعی تایید رسانه های ترکی از این خبر دروغ می شوند. همه اینها در حالی است که صفحه رسمی برج اسکای لند بصورت رسمی هرگونه دادوستدی با آقای بحیرایی را از اساس رد می کند و رسانه های سعودی مدعی، کوچکترین توضیحی در اثبات خبر دروغ شان نمی شوند. *همه این بازی عملیات روانی نشان از تایید این احتمال می دهد که پروژه تخریب آقای قالیباف ریشه در خارج کشور برای تخریب مسئولین نظام دارد. پیش از این برخی منابع خبری از عملیات سرویس های خارجی در این موضوع خبر می‌دادند.
علی۲۴۹۲۰۶۸۱۲:۵۴:۳۴ ۱۴۰۱/۲/۱۷
موضوع خانه خریدن مطرح شد که از دروغ بودن این ادعا استفاده شود و موضوع سفر و سیسمونی به حاشیه برود
ناشناس۲۴۹۲۰۴۶۱۲:۴۴:۲۷ ۱۴۰۱/۲/۱۷
بقیه اش را چرا ندیدی؟ چون نمی خواستی ببینی!
ناشناس۲۴۹۲۲۰۰۱۴:۱۰:۳۲ ۱۴۰۱/۲/۱۷
شرکت ترکیه ای خرید خانه توسط برادران بحیرایی را تکذیب کرد دروغ نگوئید.
ناشناس۲۴۹۱۷۹۲۰۹:۵۳:۳۵ ۱۴۰۱/۲/۱۷
وقتی الان رفتار حضرت علی را میخوانیم متوجه میشویم که چرا گفته میشود علی با حق و حق با علی است. چقدر در مورد حق مردم سختگیری میکردند و مسولین را کسانی جز خدمتگزار مردم و کسانی که باید کوچکترین خطاهای آنها را هم رسوا کرد نمیدیدند.
ناشناس۲۴۹۱۷۹۷۱۰:۰۰:۴۲ ۱۴۰۱/۲/۱۷
صاحبان مقام اولین چیزی باید یادبگیرند پذیریش اشتباه خود و نزدیکان خودمی باشد دوم عذر خواهی وجواب گو بودن سوم در صورت عدم پذیرش افکار عموم کنار رفتن از قدرت می باشد
dayani۲۴۹۱۷۹۹۱۰:۰۳:۴۳ ۱۴۰۱/۲/۱۷
فرمایشات اقای تائب در نوار ، ابعاد متفاوتی از این ماجرا را به پیش می کشد. ما در زمان حضرت علی زندگی نمیکنیم. شرایط امروز را با شرایط آن روز نمی شود مقایسه کرد. چرا در باره افطاریهای ماه رمضان توسط دیگر مسئولان مطلبی نمی فرمائید ، زیرا شرایط امروز این را اقتضاء میکند. خانواده قالیباف اگر میخواست سیسمونی را در ایران تهیه کند، هم گرانتر میخرید و هم باکیفیت کمتر . تازه بنا بر این نیست که این پولها از بیت مال رفته باشد، این خانواده نیز مانند همه خانواده ها درآمدی دارد و اجازه دارد آنرا به شرایطی که برای خود قائل است هزینه کند. مگر اینکه باور داشته باشید که این پول از راه ناثواب آمده که هیچکس در این مورد اطلاع مناسب و قابل قبولی ارائه نداده است. خریدار این کالا ها داماد اقای قالیباف است و نه خود ایشان یا همسر ایشان.
ناشناس۲۴۹۲۰۷۱۱۲:۵۸:۰۰ ۱۴۰۱/۲/۱۷
امام علی هیچ وقت اطرافیان یک مقام را به آن مقام جمع نمی بست و ترور شخصیت نمی کرد
م۲۴۹۱۸۰۰۱۰:۰۴:۲۵ ۱۴۰۱/۲/۱۷
همه دلسوزان واقعی انقلاب این قلم را می بوسند . درود خدا بر دکتر احمد توکلی
ناشناس۲۴۹۱۸۲۰۱۰:۲۲:۲۹ ۱۴۰۱/۲/۱۷
ما آخرش نفهمیدیم چرا احمد توکلی اینقدر طرفدار قالیبافه . واقعا چرا ؟
ناشناس۲۴۹۲۰۶۵۱۲:۵۳:۲۳ ۱۴۰۱/۲/۱۷
او طرفداره کلمه حقه . اما بعضی ها میخوان با یک خطای وابستگان، قالیباف رو نابود کنن . ولی توکلی با اونها هم نظر نیست ضمن نقد به این رفتار خانواده ، انتظارش از قالیباف رو هم صریح میگه .
ناشناس۲۴۹۳۷۷۶۱۴:۴۳:۲۶ ۱۴۰۱/۲/۱۸
به نظر من که دفاع نکرده
ناشناس۲۴۹۱۸۳۵۱۰:۳۲:۴۴ ۱۴۰۱/۲/۱۷
آقاى توكلى عزيز حضرت على اينگونه به عدالت حكومت مى كردند كه دشمنان پليدشان و دزدان بيت المال آن زمان با دسيسه وحيله مانع ادامه ى حكومتشان شدند متاسفانه در كشور ما اين گونه زندگى هاى اشرافى وسخنان متناقض با عمل مسئولان مال امروز وديروز نيست وسابقه ى چند دهه اى دارد
ناشناس۲۴۹۱۸۵۹۱۰:۴۸:۰۶ ۱۴۰۱/۲/۱۷
خانواده جنابعالی سفر حالا به فرض زیارتی نمی روند و خرید نمی کنید؟
ناشناس۲۴۹۱۸۶۷۱۰:۵۳:۴۰ ۱۴۰۱/۲/۱۷
به دلیل ارزونی سفر در رمضان خیلی به صرفه است ولی من میدونستم مکروهه و جز یکبار که مجبور بودم برای کاری دو سه روز اون هم داخلی تا حالا سفر نرفتم. ولی وقتی آدم مسوولین رده بالا رو میبینه که خانوادشون به این شکل سفر میرن دیگه این کراهت از بین میره. انشالله سال بعد این فرصت سفر در رمضان را از دست ندیم
علی کریمی۲۴۹۱۹۲۴۱۱:۳۱:۱۵ ۱۴۰۱/۲/۱۷
جناب آقای توکلی الیاس قالیباف در موضع گیری خود به حضور مادر خود در این سفر اشاره نکرده و تلاش کرده به مخاطبان خود چنین القاء کنند که فقط خواهر و دامادشان علیرغم موافقت پدر به این سفر رفته اند و این کار ایشان نیز نابخشودنی است.
ناشناس۲۴۹۱۹۳۲۱۱:۳۵:۲۴ ۱۴۰۱/۲/۱۷
قاليباف بايد شفاف سازي كند ! ---------------- اول : شفاف سازي اگر « شفاف « سازي باشد ، خوب است ، ... چون ممكن است ، در برخي زمانها در برخي مكانها شفاف سازي « عذر بدتر از گناه » باشد ! دوم : درست است كه جناب قاليياف اگر شفاف سازي كند نيكوست ، اما حالا خودمانيم ، غريبه بين مان نيست ، خب ! ايشان مي خواهد چه بگويد ؟ چه دليلي براي مسافرت خانواده محترمشان بياورد كه مردم پسند باشد !! ... زماني بود كه زمان دنياي فضاي مجازي نبود ، در آن دنياي فضاي نامجازي مي گفتند : « يك كلاغ و چهل كلاغ » ، و نيز مي گفتند : « در دروازه مي توان بست ، اما دهن مردم نه » ! ... اما خدا رحم كنه به تمامي مسئولان در تمامي ممالك اين كره ارض ،كه در فضاي مجازي دنياي امروزي كار مي كنند ، خيلي بايد مواظب باشند ،! ... خيلي ... وقتي جو بايدن سخنراني اش تمام شد و به هوا دست داد ، همه عالم و آدم فهميدند !! ... خيلي ها تعجب كردند ، برخي نيز افسوس خوردند و عده بيشماري هم خنديدند و تفريح كردند !!! دنياي امروز دنياي عجيبي است ! زماني ناصر خسرو در شعر معروفش در چندين قرن پيش سروده بود كه ما در كتاب دوم راهنمايي خوانديم : « گر بر سر خاشاك يكي پشه بجنبد جنبيدن آن پشه عيان در نظر ماست » ! ... به نظر شما آيا جناب ناصر خسرو ، اين زمانه ما را در چند صد سال قبل پيش بيني مي كرده كه چنين گفته ؟ ... شايد ... ممكنه ! ... بعيد هم نيست ، مگه اين شاعر بزرگ ما چه چيزش از « ژول ورن » كمتر بوده كه خيلي از پيش بيني ها و تخيلاتش در دنياي ما به وقوع پيوسته ... بله ؟
ناشناس۲۴۹۲۲۴۶۱۴:۳۳:۰۵ ۱۴۰۱/۲/۱۷
وقتی کسی مسئولیتی را در یک جامعه ای مثل ما با تمام معضلات اقتصادی که حاصل سیاستهای همان مسئولین است به عهده می گیرد باید بداند هم خودش وهم خانواده اش به شدت زیر ذره بین مردمند ومردم انتظار دارند نسخه ای که برای زندگی آنها می پیچد برای خانواده خود هم بپیجد!! پس اگر توان پایبندی به چنین شیوه زندگی را ندارد از همان اول کنار بکشد و کار را دست اهلش بدهد .
ناشناس۲۴۹۲۴۶۳۱۷:۰۹:۵۵ ۱۴۰۱/۲/۱۷
بحث سیسمونی و سفر نیست بلکه روش های متضاد در رفتار مسولان مردم را رنج میده مگر همین آقای قالیباف در مناظره با رقیب انتخاباتی او را متهم به چنین کارهایی (خرید خانواده از خارج) نکرد.اگر نکوهش میکنی این رفتار را ،چرا خود میکنی .رفتار عده ای از دوستان برای ماستمالی قضیه بیشتر به خراب کردن وجهه دامن میزنند. صحبت های حاج آقا توکلی را در این زمینه قبول دارم
موسوی۲۴۹۲۴۹۰۱۷:۳۱:۲۹ ۱۴۰۱/۲/۱۷
درود و درود و درود بر آقای دکتر توکلی. حرف شان کاملا منطقی است. بخدا اگر قالیباف برای این کار خانواده اش توبیخ شدید می شد، جا داشت و باعث تسکین دل مردم می گردید و هیچ مسئول دیگری چنین خطایی نمی کرد
ناشناس۲۴۹۲۶۳۱۱۹:۴۱:۵۸ ۱۴۰۱/۲/۱۷
احسنت بر شما بخاطر این نامه شایسته و عدالت محور.
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. بازی با کلمات

  2. کوچه زیباکلام هنوز تیر چراغ برق دارد؟!

  3. ۳۲ هزار مجوز استخدام فرزندان شهدا و ایثارگران اخذ شد

  4. اقدامی  اشتباه، در زمانی اشتباه تر!

  5. اعتراض حواله داران پژو پارس به افزایش قیمت ۴۰۰ میلیونی

  6. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

  7. توافق جدید ایران و آمریکا چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

  8. رئیسی هم به گشت ارشاد تذکر داد؟/ روایت فضائلی از علت تاکید رهبری بر وحدت

  9. یادداشت حسین شریعتمداری؛ دوستانه با برادر فضائلی

  10. گزارش میدانی از طرح نور فراجا

  11. مجلس مقابل این اقدام بایستد

  12. اطلاعیه شماره ۳ فراجا درباره اجرای «طرح نور»  

  13. نحوه رفتار متفاوت فروشندگان در برابر پوشش حجاب مشتریان

  14. منظور: افزایش دائم دستمزدها به ‌رفاه مردم کمک نمی‌کند

  15. رادان:‌ طرح نور با قوت ادامه دارد

  16. چرا این همه " در پوستینِ خَلق" می افتیم؟!

  17. این ابهامات مناقشه‌برانگیز را برطرف کنید

  18. تاکید رئیسی بر اجرای قانون عفاف و حجاب

  19. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

  20. واکنش بلینکن به حادثه اصفهان/ به مجازات ایران پایبند هستیم!  

  21. وزارت راه در شناسایی خانه‌های خالی مسئول است

  22. سردار حاجی زاده با تسلیحات قدیمی و حداقلی به اسرائیل حمله کردیم /از موشک های هایپرسونیک ۲ استفاده نشد

  23. برخی مسئولان بدلیل کارهای بی‌قاعده در زمینه حجاب تذکر گرفتند        

  24. واکنش مشاور قالیباف به حواشی اخیر گشت ارشاد/ روایت ظریف از علت عدم مذاکره با ترامپ

  25. حضور حسین حسینی در دادسرای فرهنگ و رسانه با شکایت فراجا

پربحث‌های هفته

  1. کوچه زیباکلام هنوز تیر چراغ برق دارد؟!

  2. اقدامی  اشتباه، در زمانی اشتباه تر!

  3. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

  4. توافق جدید ایران و آمریکا چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

  5. رئیسی هم به گشت ارشاد تذکر داد؟/ روایت فضائلی از علت تاکید رهبری بر وحدت

  6. یادداشت حسین شریعتمداری؛ دوستانه با برادر فضائلی

  7. مجلس مقابل این اقدام بایستد

  8. تاکید رئیسی بر اجرای قانون عفاف و حجاب

  9. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

  10. سردار حاجی زاده با تسلیحات قدیمی و حداقلی به اسرائیل حمله کردیم /از موشک های هایپرسونیک ۲ استفاده نشد

  11. برخی مسئولان بدلیل کارهای بی‌قاعده در زمینه حجاب تذکر گرفتند        

  12. واکنش مشاور قالیباف به حواشی اخیر گشت ارشاد/ روایت ظریف از علت عدم مذاکره با ترامپ

  13. اشتباه برخی گروه‌ها در مقابله با توئیت فضائلی

  14. نظرات برگزیده مخاطبان الف: آموزش و تربیت در رعایت حجاب بیشترین تاثیر را دارد/ عملیات وعده صادق یک پیروزی بزرگ برای ایران بود

  15. خسارت در «اس-۳۰۰»؛ مدرکی که نیست و افتخاری که به نام اسرائیل می‌سازند!

  16. هزینه عملیات وعده صادق به ۲۰ میلیون دلار هم نرسید/ دست آخرین توان نظامی ایران هنوز رو نشده است

  17. اژه‌ای: در قضیه حجاب نمی‌خواهیم هر فردِ کم توجه به قوانین را کیفر کنیم  

  18. حمایت معاون رئیسی از تعطیلی پنج‌شنبه‌ها/ تاکید رادان بر ادامه طرح «نور» فراجا/ انتقاد روزنامه دولت از کریمی قدوسی

  19. وزیر کشور: پلیس با رعایت کرامت انسانی به عده کمی که قانون حجاب را رعایت نکنند تذکر می‌دهد

  20. توماج صالحی به حبس محكوم شد/مظلوم نمايي يك اغتشاشگر 

  21. عملیات "وعده صادق" ؛ بررسی ابعاد تسلیحاتی نظامی

  22. شبيه‌سازي جنگ ايران و آمريكا

  23. یک سیلی برای تنبیه

  24. رئیسی: می‌گفتند روی موشک‌ها شعار مرگ بر اسرائیل ننویسیم        

  25. نگاهی به جایگاه و موقعیت ارتش شاهنشاهی

آخرین عناوین