نصرالله از ساخت «پهپاد» توسط حزب الله لبنان خبر داد

گروه سیاسی الف،   4001127110 ۱ نظر، ۰ در صف انتشار و ۰ تکراری یا غیرقابل انتشار

سید حسن نصرالله دبیرکل حزب الله لبنان امروز چهارشنبه در مراسم بزرگداشت فرماندهان شهید مقاومت گفت: مدت های طولانی است که کار ساخت پهپادها را آغاز کرده ایم.

نصرالله از ساخت «پهپاد» توسط حزب الله لبنان خبر داد

 این مراسم با حضور قشرهای مختلف مردم، در حومه جنوبی بیروت برگزار شد و دبیرکل حزب الله به صورت ویدئو کنفرانس سخنرانی کرد.

به گزارش ایرنا به نقل از شبکه المنار لبنان، نصرالله در آغاز سخنرانی خود میلاد حضرت امام علی (ع) را تبریک گفت و تصریح کرد: ولادت باسعادت امیر مومنان و امام متقیان و فاتح خیبر را به همه مسلمانان جهان تبریک عرض می کنیم.

وی افزود: هنگامی که نام علی (ع) را ذکر می کنیم، خداوند متعال را شکرگزاریم و از والدین خود تشکر می کنیم که ما را از کودکی با شناخت و عشق و محبت این امام همام تربیت و پرورش دادند.

سید حسن نصرالله خاطرنشان کرد: شهادت فرماندهان (راغب حرب-سیدعباس موسوی-عماد مغنیه) در امتداد مسیر مقاومت و مبارزه راه تاثیر عظیمی به همراه داشت.

دبیرکل حزب الله افزود: از شهادت شیخ راغب حرب ۳۵ سال و شهادت سید عباس موسوی و همراه وی شهید مجاهد ام یاسر مجاهد و فرزند آنها ۳۰ سال و شهادت فرمانده جهادی ما حاج عماد مغنیه ۱۴ سال می گذرد و از زمان آغاز مقاومت اسلامی و حزب الله لبنان ۴۰ سال سپری شده است.

وی خاطرنشان کرد: ما ادعا نمی کنیم و مقاومت را مصادره نمی کنیم و نمی گوییم که ما بودیم که مقاومت را بنیان نهادیم بلکه این فرماندهان شهید ما بودند که این کار را انجام دادند.

دبیرکل حزب الله گفت: یورش (رژیم صهیونیستی) در سال ۱۹۸۲ میلادی تهدیدی اصلی و استثنایی برای لبنان و منطقه و مسئله فلسطین و سوری بود اما بزرگترین تهدید آن برای لبنان بود.

وی افزود: هویت لبنان در معرض تهدید قرار داشت و مقاومت با همه گروههای زیرمجموعه آن از جمله حزب الله بود که از هویت لبنان پاسداری و از آن حفاظت کرد.

سید حسن نصرالله تاکید کرد: این مقاومت است که این هویت را با خون و جانفشانی و جهاد حفظ و پاسداری می کند و این راه را ادامه خواهد داد.

وی تصریح کرد: مقابله با پروژه صهیونیستی به یک سطح (از توان) بالا، بزرگ و گسترده ای از نظر کمی و کیفی نیاز داشت و از این رو بود که مقاومت اسلامی در لبنان متولد شد و پا به عرصه گذاشت.

سید حسن نصرالله تاکید کرد: مقاومت متولد شد تا در کنار سایر گروهها و صاحبان حاکمیت واقعی برای مقابله با این پروژه وارد عمل شود و اینجا بود که شیخ راغب حرب فریاد حق و حقیقت را در میدان مبارزه و جهاد سر داد.

وی همچنین با ستایش از سید عباس موسوی دبیرکل پیشین حزب الله تاکید کرد: سید عباس در زمان خود در جبهه ها حضور داشت و بستر مقاومت را ایجاد کرد. او در مقاومت ذوب می شد و مسیر مقاومت و شهدا را تنها مسیر نجات لبنان می دانست و مقاومت را به یک ساختار مستحکم و قوی و منسجم تبدیل می کرد.

دبیرکل حزب الله با ستایش از حاج عماد مغنیه و برادرانش در نیروهای مقاومت و حضور آنها در میدان نبرد و کسب پیروزی و خرد کردن استخوان های دشمن صهیونیستی و درهم شکستن  ارتش رژیم صهیونیستی که ادعای شکست ناپذیری داشت، گفت: حاج عماد نماد تحول کمی و کیفی در این مقاومت بود.

وی تاکید کرد: این مقاومت در مسیر همه فرماندهان شهید خود حرکت می کند و با طمع ورزی های این دشمن صهیونیستی مقابله و از لبنان پاسداری و از ملت فلسطین حمایت می کند و به قدس و مقدسات چشم دوخته است.

سید حسن نصر الله گفت: برخی در منطقه و در لبنان تصور می کنند که آینده منطقه در ارتباط با عنصری ثابت به نام اسرائیل و رژیم اسرائیل است و آینده ای برای منطقه جدا از این را متصور نیستند واز این رو است که برخی رو به عادی سازی و به رسمیت شناختن دشمن آورده اند.

وی تاکید کرد: گروههای مقاومت که ما بخشی از آن هستیم، اعتقاد راسخ داریم که این رژیم موقتی است و این رژیم در حال پس رفت و عقب گرد است.

دبیرکل حزب الله لبنان خاطرنشان کرد: منحنی نزولی رژیم اسرائیل از سال ۱۹۸۵ میلادی آغاز شد و آن هنگامی بود که مقاومت در لبنان به دشمن اسرائیلی عقب نشینی از جبل لبنان، بیروت و حومه و مناطق  صیدا و صور و نبطیه را تحمیل کرد تا اینکه در نهایت در پشت یک نوار امنیتی خود را پنهان کند.

وی تصریح کرد: اینکه ارتش رژیم اسرائیل نمی تواند در لبنان باقی بماند، نشانه ای از منحی نزولی است و بعد از آن عقب نشینی از نوار غزه و شکست سال ۲۰۰۶ میلادی این رژیم (به عنوان نشانه های دیگر) رقم خورد.

سید حسن نصرالله گفت: مسیر کلی رژیم اسرائیل مسیری سراشیبی است و بسیاری از فرماندهان ارشد دشمن و مراکز تحقیقات امنیتی این رژیم با این زبان سخن می گویند.

وی افزود: ما رژیم اسرائیل را رو به زوال و نابودی می بینیم و مسئله فقط مسئله زمان است و نه بیش از آن. آینده منطقه متفاوت از آینده ای است که دیگران در محاسبات خود می دانند.

سید حسن نصرالله گفت: مسیر کلی رژیم اسرائیل مسیری سراشیبی است و بسیاری از فرماندهان ارشد دشمن و مراکز تحقیقات امنیتی این رژیم با این زبان سخن می گویند.

وی افزود: ما روزانه رژیم دشمن را زیر نظر داریم و ما امروز با یک رژیم بحران زده روبرو هستیم که در مسیر سراشیبی حرکت می کند. ما امروز با یک ارتش بحران زده روبرو هستیم. رژیم اسرائیل بدون ارتش نمی تواند ادامه حیات دهد زیرا رژیمی ساختگی است و سرنوشتش به سرنوشت ارتشش گره خورده است.

دبیرکل حزب الله درباره برخی کشورهای عربی که به سازش و عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی روی آوردند، گفت: کشورهای سازشکاری که پول های خود را به رژیم دشمن می فرستند، با اینکار به این رژیم خدمت می کنند و تلاش می کنند که به آن جان بدمند.

وی همچنین به بحران در درون رژیم صهیونیستی اشاره کرد و گفت: اعتماد "اسرائیلی ها" به ارتش اسرائیل کاهش یافته است و ۴۰ درصد آنها در اندیشه ترک فلسطین و بازگشت به جایی هستند که از آنجا آمده اند.

سید حسن نصرالله بار دیگر خاطرنشان کرد: نشانه های زیادی درخصوص منحنی نزولی و سراشیبی رژیم اسرائیل وجود دارد و عادی سازی روابط چیزی نیست جز درخواست کمک برای دادن زمان به این رژیم.

وی تصریح کرد: مقاومت از صبر، بردباری و شکیبایی برخوردار است و تسلیم و یاس و ناامیدی در آن راهی ندارد زیرا می داند که سازش سیاسی و مذاکرات امروز افقی ندارد و تنها افق جدی و نوید بخش همان افق مقاومت است.

سید حسن نصرالله بار دیگر خاطرنشان کرد: هرچند ما این دشمن دستکم نمی گیریم اما واقعیت این است که این دشمن در حالت سراشیبی و سقوط قرار دارد. 

وی افزود: در کنار قدرت مقاومت و معادله ای که با دشمن ایجاد کرده است، یکی دیگر از عوامل بازدارندگی، وضعیت نابسامان دشمن و ضعف و سستی است که بر او حاکم است.

سید حسن نصرالله بار دیگر خاطرنشان کرد: مقاومت در رویارویی دائم با دشمن است و جنبه ای از این مقاومت پنهانی صورت می گیرد و از آن سخن گفته نمی شود.

وی تصریح کرد: دشمن می داند که سلاحی کیفی از ایران به مقاومت می رسد لذا تلاش می کند که آن را از طریق بمباران در سوریه متوقف کند.

سید حسن نصرالله بار دیگر خاطرنشان کرد: ما از این قدرت و توان برخوردار هستیم که هزاران موشک خود را به موشک های دقیق تبدیل کنیم و اینکار را از سالها پیش آغاز کردیم و بسیاری از موشک های خود را به موشک های دقیق تبدیل کرده ایم.

وی تصریح کرد: دشمن صهیونیستی در جستجوی یافتن محل های موشک ها است اما می داند که ما موشک های خود را در یک محل نگهداری نمی کنیم بلکه آن را در جاهای مختلف نگهداری می کنیم و از این رو است که مزدوران خود را (برای شناسایی محل ها) فعال می کند.

دبیرکل حزب الله لبنان در یادآوری عملیات کمین حزب الله لبنان در شهرک انصاریه در برابر واحد کماندوی نیروی دریایی رژیم اسرائیل در شب چهارم و پنجم ماه سپتامبر سال ۱۹۹۷ میلادی گفت: ما منتظر دشمن هستیم و به یاری خداوند و قدرت مقاومت و هوشیاری آنها ممکن است که با عملیات انصاریه ۲ روبرو باشیم زیرا دشمن به مزدوران اعتماد نمی کند بلکه افسران و نیروهایش را اعزام خواهد کرد و ما در انتظارش هستیم و به امید عملیات انصاریه ۲.

دبیرکل حزب الله لبنان افزود: مدت های طولانی است که کار ساخت پهپادها را آغاز کرده ایم و در برابر نیاز و تهدید، ما بدنبال هر فرصتی هستیم.

وی تصریح کرد: ما تصمیم به تبدیل تهدید به فرصت از طریق حداقل فعال سازی دفاع هوایی برای مقابله با پهپادها گرفتیم اما مقابله با هواپیماهای جنگی بحث دیگری است. کاهش چشمگیری درخصوص حضور پهپادها در آسمان لبنان وجود دارد.

سید حسن نصرالله سپس به بحث انتخابات پارلمانی آینده در لبنان و تحولات داخلی مربوط به آن پرداخت و گفت: هر روز صحبت از تعویق انتخابات می شود و تمرکز در این زمینه روی حزب الله و جریان ملی آزاد لبنان قرار می گیرد. نیازی نیست که بار دیگر تکرار کرده و تاکید کنیم که ما موافق برگزاری انتخابات در موعد خودش هستیم اما به نظر می رسد که برخی که صحبت می کنند خودشان خواهان تعویق آن هستند.

وی خاطرنشان کرد: ما برای انتخابات آماده ایم و در مسیر یک انتخابات سرنوشت ساز روش حرکت می کنیم.

دبیرکل حزب الله لبنان گفت: شعار ما به طور رسمی در انتخابات " پاسداری می کنیم و می سازیم" است.

دبیرکل حزب الله لبنان با اشاره به معادله سه گانه ارتش و مقاومت و مردم در لبنان تصریح کرد: ما با این معادله طلایی از لبنان پاسداری می کنیم و بر نقش ارتش لبنان و پاسداری از آن تاکید و بر لزوم حمایت از آن پافشاری می کنیم. 

وی با اشاره به مردم لبنان به عنوان رکن سوم این معادله طلایی گفت: رکن سوم و مهم در این معادله مردم هستند زیرا مقاومت اگر از پشتوانه حمایتی برخوردار نباشد، نمی تواند از مردم و عزت و کرامت و ناموس و حال و آینده آنها دفاع کند.

دبیرکل حزب الله افزود: فقط کافی است که این بستر و پشتوانه از مقاومت حفاظت و پشتیبانی کند تا اینکه شریک همه پیروزیها باشد؛ پیروزیهایی که تاکنون حاصل شده است.

وی با اشاره به برخی توطئه چینی ها گفت: برخی امروز می خواهد که مردم از مقاومت دست بکشد و تلاش می کنند که از این بستر مقاومت دست برداشته شود.

دبیرکل حزب الله در عین حال تاکید کرد: اهانت ها، تهمت ها و فرافکنی ها نمی تواند باعث شود که این بستر و پشتوانه، مقاومت را رها کند بلکه بر انسجام و دفاع از آن افزوده خواهد شد.

  
  
 

دیدگاه کاربران

ناشناس۲۴۱۰۶۱۵۱۹:۴۱:۵۶ ۱۴۰۰/۱۱/۲۷
زنده باشی انشاالله بزرگ مرد مقاومت و ایثار و جهاد و شهادت
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. اقدامی  اشتباه، در زمانی اشتباه تر!

  2. بازی با کلمات

  3. کوچه زیباکلام هنوز تیر چراغ برق دارد؟!

  4. اعتراض حواله داران پژو پارس به افزایش قیمت ۴۰۰ میلیونی

  5. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

  6. توافق جدید ایران و آمریکا چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

  7. رئیسی هم به گشت ارشاد تذکر داد؟/ روایت فضائلی از علت تاکید رهبری بر وحدت

  8. یادداشت حسین شریعتمداری؛ دوستانه با برادر فضائلی

  9. گزارش میدانی از طرح نور فراجا

  10. مجلس مقابل این اقدام بایستد

  11. نحوه رفتار متفاوت فروشندگان در برابر پوشش حجاب مشتریان

  12. رادان:‌ طرح نور با قوت ادامه دارد

  13. چرا این همه " در پوستینِ خَلق" می افتیم؟!

  14. این ابهامات مناقشه‌برانگیز را برطرف کنید

  15. تاکید رئیسی بر اجرای قانون عفاف و حجاب

  16. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

  17. وزارت راه در شناسایی خانه‌های خالی مسئول است

  18. هیچ تردیدی در اجرای طرح نور نداریم

  19. واکنش مشاور قالیباف به حواشی اخیر گشت ارشاد/ روایت ظریف از علت عدم مذاکره با ترامپ

  20. حضور حسین حسینی در دادسرای فرهنگ و رسانه با شکایت فراجا

  21. موضع رئیس عدلیه در خصوص ورود فراجا به مسئله حجاب/ اژه‌ای: در قضیه حجاب می‌توانیم بگوییم «کی بود کی بود، من نبودم؟»

  22. موفقیت ایران در ساخت موتور بنزینی ۶ سیلندر + تصاویر

  23. واکنش ضرغامی به طرح نور و بازگشت گشت ارشاد

  24. اشتباه برخی گروه‌ها در مقابله با توئیت فضائلی

  25. مشکل اصلی صهیونیست ها با عملیات "وعده صادق" چه بود؟

آخرین عناوین