عضو ائتلاف المالکی: بازی کثیفی برای ایجاد شکاف میان احزاب شیعی عراق دنبال می‌شود

گروه جهان الف،   4001025123

عضو ائتلاف دولة القانون تاکید کرد، حملات اخیر به نمایندگی‌های دیپلماتیک در سایه روند سیاسی برای تشکیل کابینه نشان می‌دهد بازی کثیفی برای ایجاد شکاف میان گروه‌های شیعی عراق دنبال می‌شود.

عضو ائتلاف المالکی: بازی کثیفی برای ایجاد شکاف میان احزاب شیعی عراق دنبال می‌شود

به گزارش فارس، «کاظم الحیدری» یکی از اعضای ائتلاف دولة القانون روز شنبه تاکید کرد که یک بازی کثیف پشت هدف قرار گرفتن پایگاه‌های نظامی و نمایندگی‌های دیپلماتیک خارجی در عراق وجود دارد.

او در گفت وگو با موازین نیوز گفت: هدف از اینکه دقیقا این روزها حملات پی در پی انجام می‌شود،  ایجاد شکاف بین جریان صدر و الاطار التنسیقی( چارچوب هماهنگی) و قطع کردن راه‌های گفت وگو بین طرف‌های سیاسی برای تشکیل کابینه است.

وی با تاکید بر مخالفت همه گروه‌های مقاومت با این حملات گفت: این زمان‌بندی برای حملات و رویه فعلی نشان می‌دهد که طرف‌های پشت سر آن به دنبال دامن زدن دوباره به تنش‌ها هستند، در حالی که همه گروه‌های چارچوب  هماهنگی مخالفت خود را با این گونه اقدامات اعلام کردند.

رسانه‌ها طی دو هفته گذشته از بیش از ده حمله به پایگاه‌های آمریکا و کاروان‌های لجستیکی این کشور در بخش‌های مختلفی از عراق و شرق و شمال شرق سوریه خبر داده‌اند.

منابع خبری عراق هم شامگاه پنجشنبه از شنیده شدن صدای انفجار در منطقه سبز بغداد خبر دادند و گفتند که سفارت آمریکا در بغداد هدف حمله راکتی قرار گرفته است.

گروه‌های مقاومت عصائب اهل الحق و کتائب حزب الله طی دو روز اخیر با صدور بیانیه‌هایی تاکید کردند که این حملات مشکوک با هدف سنگ اندازی در روند پیشبرد فرآیند سیاسی پس از انتخابات عراق انجام می‌شود.

جریان صدر به عنوان حزب سیاسی پیروز در انتخابات پارلمانی اخیر عراق طی هفته های گذشته در حال رایزنی با دیگر گروه‌های شیعی عضو الاطار التنسیقی(چارچوب هماهنگی) بود؛ اما به عقیده کارشناسان تلاش‌های پشت پرده‌ای برای به انزوا کشاندن چارچوب هماهنگی و شریک نکردن آن در دولت آتی عراق جریان دارد.

مقتدی الصدر رهبر جریان صدر عراق در واکنش به این حمله گفته بود که برخی از «مدعیان مقاومت» سفارت آمریکا را هدف قرار داده‌اند و در این حملات، غیر نظامیان زخمی شدند.

الصدر با بیان اینکه ملت عراق نباید فریب این تحرکات را بخورد، خاطر نشان کرد: آنان این کار را می‌کنند تا خروج نیروهای آمریکا از عراق را به تأخیر بیاندازند تا برای استفاده از سلاح، بهانه داشته باشند.

وی با بیان اینکه، وجود این افراد در گرو حضور آمریکای اشغالگر است، تصریح کرد، باید صدای خشونتی که ملت و حکومت را در معرض خطر قرار می‌دهد، ساکت شود.

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. نظرات برگزیده مخاطبان الف: باید نگران دوقطبی حجاب در جامعه باشیم/ امربه معروف و نهی از منکر شرایط و مراتب دارد/ در ایران با یک جامعه یکدست و یکرنگ مواجه نیستیم

  2. فایل صوتی لو رفته از «عبدالله مهتدی» درباره آرزوی تجزیه ایران

  3. سکوت عقل و فریاد هشتگ ها!

  4. تنها راه پیش پای اقتصاد ایران

  5. بیانیه حوزه علمیه امام خمینی (ره) درباره حواشی انتقال مالکیت یک باغ به آیت‌الله صدیقی

  6. فقر، بزرگی ما را می‌بلعد!

  7. پیشنهاد عجیب افزایش ۲۲درصدی دستمزد کارگران برای ۱۴۰۳ از سوی وزیر کار

  8. پاسخ روابط عمومی مجلس به علم‌الهدی درباره لایحه حجاب/ آیا نیکزاد با قالیباف رقابت می‌کند؟/ روایت کیهان از فایل صوتی جدید ظریف

  9. درخواست صدیقی از دادستانی درباره زمین‌خواری در ازگل/ واکنش دولت به شایعه برکناری مخبر

  10. دیر اما قابل‌توجه ...

  11. هدف قراردادن کشتی اسرائیلی و ناوشکن آمریکایی توسط ارتش یمن

  12. به زودی در این زمین مسکن ملی احداث می شود !

  13. تمجید «عبدالحمید» از حکومت طالبان!

  14. دستگیری عاملان انتشار فیلم درمانگاه قم | نخستین اعترافات متهمان

  15. انتقاد روزنامه دولت از زیباکلام/ پیش‌بینی علی مطهری از فراکسیون‌های مجلس آینده

  16. آزمونی بزرگ برای دولت رئیسی

  17. قبور لاکچری

  18. المیرای ۷ ساله کجاست؟!

  19. تورم نقطه به نقطه نسبت به اول سال ۲۲ درصد کم شد/ رشد اقتصادی به ۴.۵ درصد رسید

  20. پشت پرده ادعای جدید گروه «هفت» علیه ایران چیست؟

  21. حکایت چرخی که هزاران بار اختراع می شود!..

  22. آخرین وضعیت مذاکره نمایندگان کارگری و کارفرمایی

  23. افشاگری، تایید و واکنش‌ها

  24. یمنی ها فراتر از تصور !

  25. واکنش صدیقی به موضوع زمین‌خواری در حوزه‌علمیه ازگل: امضا‌یم جعل شده؛ دادستان ورود کند

آخرین عناوین