معاون اسبق ارزی بانک مرکزی درگفت‌وگو با الف پرداخت ارز ۴۲۰۰ تومانی بیشتر از حذف آن تورم ایجاد می کند

محمد فیروزی، گروه اقتصادی الف،   4001011089 ۵۰ نظر، ۰ در صف انتشار و ۸ تکراری یا غیرقابل انتشار

معاون اسبق ارزی بانک مرکزی با مقایسه بین سیاست پرداخت ارز ۴۲۰۰ تومانی و حذف آن استمرار این سیاست را بیشتر به ضرر کشور دانست و گفت: ادامه این سیاست کسری بودجه و تورم بیشتری تحمیل می‌کند. 

پرداخت ارز ۴۲۰۰ تومانی بیشتر از حذف آن تورم ایجاد می کند

سید کمال سید علی، معاون ارزی اسبق بانک مرکزی در گفت‌وگو با خبرنگار الف درباره حذف ارز ترجیحی گفت: به‌نظرم میاد که ارز 4200 تومانی باید حذف شود، به این دلیل که در آن توزیع رانت زیادی وجود دارد. 

وی افزود: حتی کسانی که به حذف ارز 4200 تومانی اعتراض می‌کنند و در زمره موافقان توزیع این ارز هستند باید راه‌حل جایگزین‌شان را بدهند. 

این کارشناس ارزی سپس با اشاره به اینکه تعیین نرخ تسعیر ارز برای درآمدهای نفتی در لایحه بودجه سالانه برای بانک مرکزی یک تکلیفی را ایجاد می‌کند، این‌طور ادامه داد: اگر دولت بخواهد تخصیص ارز ترجیحی را ادامه دهد، که پایین‌تر از نرخ تسعیر ارز است،‌ باید دید بانک مرکزی از چه کانالی می‌خواهد این منابع را تامین کند. 

وی ادامه داد: بانک مرکزی مکلف است به اندازه نرخ 23 هزار تومان تسعیر ارز بابت درآمدهای نفتی کشور به دولت پول تامین کند. اگر منابع کافی برای ارز ترجیحی نباشد و دولت از بانک مرکزی پرداخت این ارز را بخواهد، آن وقت بانک مرکزی مجبور می‌شود ارز نیمایی را با قیمت بالاتر تهیه کند و به قیمت 4200 تومانی تخصیص دهد. 

معاون اسبق ارزی بانک مرکزی با اشاره به نامشخص بودن شرایط اقتصادی کشور تصریح کرد: این اوضاع کار را برای بانک مرکزی سخت می‌کند. خزانه‌داری کل کشور هم ملزم است نیازهای ریالی کشور را تامین کند. 

سید علی با اشاره به اینکه حذف ارز ترجیحی یک اثرات تورمی دارد که این عدد در محدوده 5 تا 7 درصد تعیین شده است، تصریح کرد: اگر سیاست تخصیص ارز ترجیحی ادامه دار شود تورم بیشتری به کشور تحمیل می‌شود. چاره‌ای نیست مگر اینکه پرداخت ارز ترجیحی حذف شود و به‌جای آن یارانه مستقیم یا غیر مستقیم پرداخت شود. 

وی تاکید کرد: با حذف ارز ترجیحی درآمدی که از فاصله 4200 تومان تا 23 هزار تومان نصیب کشور می‌شود را می‌توان برای پرداخت یارانه استفاده کرد. فروش این ارزها به قیمت نیمایی برای خلاء درآمدی دهک‌های کم درآمد قابل استفاده است. برای بخش دارو هم این درآمدهای ایجاد شده می‌تواند به بیمه‌ها تعلق گیرد تا افزایش قیمت دارو را جبران کند. 

سید علی اظهار داشت: اگر این سیاست پرداخت ارز ترجیحی دنبال شود افزایش تورم ناشی از کسری بودجه بسیار بیشتر خواهد بود. 

وی در بخش دیگری از سخنان خود درباره نوسانات ارزی ترکیه و کاهش ارزش لیر و اینکه آیا سیاست‌های این کشور در برابر این نوسانات می‌تواند الگوی سیاست‌گذاران ایرانی باشد، گفت: سیاست‌هایی که پیشتر در دوران کمال درویش در ترکیه دنبال شد قابل الگو گرفتن هستند اما شرایط امروز ترکیه چنین قابلیتی را ندارد. 

این کارشناس ارزی سپس گفت‌: چند وقت پیش سیاست‌گذاران ترکیه تلاش کردند با مصاحبه رسانه‌ای قیمت ارز را پایین بیاورند اما بعد چند روز قیمت‌ها بالا رفت. 

دیدگاه کاربران

ناشناس۲۳۵۸۶۶۵۱۲:۲۵:۵۶ ۱۴۰۰/۱۰/۱۲
سید کمال سید علی، معاون اسبق ارزی بانک مرکزی در گفت‌وگو با خبرنگار الف درباره حذف ارز ترجیحی گفت: به‌نظرم میاد که ارز 4200 تومانی باید حذف شود، به این دلیل که در آن توزیع رانت زیادی وجود دارد....! نیازی به سواد نیست که بدانی در صورت برداشته شدن ارز 4200 قیمت مواد اولیه و ضروری مردم سرسام آور بالا می رود و نتیجه آن افزایش شدید قیمت هاست.
ناشناس۲۳۵۹۰۱۳۱۵:۳۹:۲۰ ۱۴۰۰/۱۰/۱۲
تنها راه نجات کشور و انقلاب ملی کردن ثروت های حرام و نامشروع می باشد
ناشناس۲۳۵۹۰۵۵۱۶:۰۷:۴۹ ۱۴۰۰/۱۰/۱۲
تنها راه نجات کشور و انقلاب و اقتصاد ملی کردن ثروت های حرام و نامشروع و ثروت های باد اورده ناشی از تلاطمات اقتصادی می باشد و بس
ناشناس۲۳۵۹۱۲۸۱۶:۴۹:۰۸ ۱۴۰۰/۱۰/۱۲
بخاطر وضع موجود باید تمام کسانی که از اول انقلاب تا حالا پست و مسولیت اجرایی داشته اند پاسخگو باشند وضع موجود حاصل عملکرد همه آنها می باشد
ناشناس۲۳۵۹۱۷۴۱۷:۱۳:۴۹ ۱۴۰۰/۱۰/۱۲
ارز ۴۲۰۰ تومانی فقط موجب فساد بود. اقتصاد را که نمیشه به روش صدقه‌ای و کمونیستی اداره کرد.
ناشناس۲۳۵۹۱۸۱۱۷:۱۸:۲۵ ۱۴۰۰/۱۰/۱۲
البته اینکه الان مواد اولیه با ارز ۴۲۰۰ وارد نمیشه هم نیاز به سواد بالا نداره!!! بجز چند قلم کالای خاص مثل غذای دام و دارو و گندم بقیه مواد اولیه با ارز ترجیحی وارد میشه!!! بیخود جو ندین!!!
ناشناس۲۳۵۹۲۲۷۱۷:۴۴:۰۰ ۱۴۰۰/۱۰/۱۲
حذف ارز دولتی بازی با آتش است.
ناشناس۲۳۵۸۶۸۴۱۲:۳۹:۳۶ ۱۴۰۰/۱۰/۱۲
حذف ارز 4200، شلیکی است به تابوت اقتصاد کشور.
ناشناس۲۳۵۸۷۹۴۱۳:۳۹:۴۲ ۱۴۰۰/۱۰/۱۲
اول برو اقتصاد یاد بگیر اگر مغرض و یا منفعتی نداری چون با حذف این ارز که فقط برای چند قلم کالا است دولت دستش آزاد می شود چون اختلاف بین ارز آزاد و این رانت دیگر وجود ندارد که برود از بانک مرکزی قرض کند و تورم و گرانی کل کالا ها کمتر خواهد شد و دلار بازار ارز آزاد هم دیگر بی منطق بالا نمی رود
ناشناس۲۳۵۸۹۸۵۱۵:۲۴:۲۸ ۱۴۰۰/۱۰/۱۲
تو اقتصاد بلدی برای مابسه!
ناشناس۲۳۵۸۹۲۵۱۴:۴۷:۳۳ ۱۴۰۰/۱۰/۱۲
تورم افسارگسیخته فعلی نتیجه اجرای غلط ارز 4200 تومانی است.
ناشناس۲۳۵۸۹۲۷۱۴:۵۰:۰۸ ۱۴۰۰/۱۰/۱۲
جای سوال است که از این همه اقتصاددان که مخالف این کار هستند، رفته اند با این آقا مصاحبه کرده اند!!!!!!!
ناشناس۲۳۵۹۱۸۴۱۷:۱۹:۳۶ ۱۴۰۰/۱۰/۱۲
جای سوال بزرگتر اینه که از این همه اقتصاد دان چرا فقط نظر اونایی که مخالفن بذای شما مهمه و بقیه حتما بیسواد هستن!؟!؟
ناشناس۲۳۵۹۴۷۶۲۱:۲۴:۱۷ ۱۴۰۰/۱۰/۱۲
اصلاً حرف شما درست، خیلی از اقتصاددان‌ها با حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی مخالف باشند. آیا این توجیه‌ و دلیلی برای درست بودن سیاست ارز ۴۲۰۰ تومانی است؟ همه عقل و چشم داریم و دیدیم که ارز ۴۲۰۰ تومانی فقط منجر به فساد و رانت شد. همه چیز هم گران شد. فقط عده‌ای مفسد و دزد و فرصت‌طلب پول بیت‌المال را خوردند و یک‌شبه پولدار شدند. دلیل اصلی اینکه بیشتر اقتصاددان‌ها با حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی مخالف هستند هم به این خاطر هست که بیشتر اقتصاددانان ایران تحت تأثیر اندیشه‌های چپ و سوسیالیستی هستند.
ناشناس۲۳۵۸۹۵۲۱۵:۰۶:۵۱ ۱۴۰۰/۱۰/۱۲
حجت الاسلام ذوالنوری، نماینده قم: حذف ارز ترجیحی 4200 تومانی تبعات سنگینی دارد.
ناشناس۲۳۵۹۱۷۷۱۷:۱۵:۵۵ ۱۴۰۰/۱۰/۱۲
تا وقتی فکر می‌کردین رئیسی شجاعت حذف ارز ۴۲۰۰ رو‌ نداره، هی پیام می‌دادین که ارز ۴۲۰۰ باید حذف بشه حالا که دیدین شجاعتش رو داره ناگهان در یک چرخش ریز کلا نظرتون عوض شد!!!!!!!!!!!!!
ناشناس۲۳۵۸۶۸۶۱۲:۴۲:۲۷ ۱۴۰۰/۱۰/۱۲
فرشاد مومنی، اقتصاددان: رییس سازمان برنامه گفته اند از دریچه حذف ارز ترجیحی ۷.۵ واحد به تورم موجود کشور افزوده خواهد شد. من با متدولوژی توماس پیکتی اندازه رانتی در اثر همین یک اقدام بر سر کشور خواهد امد را اندازه گیری کردم. رقم حاصله معادل ۷.۵ برابر کل بودجه عمومی کشور در سند لایحه بودجه ۱۴۰۱ است.
ناشناس۲۳۵۸۹۰۱۱۴:۳۳:۳۷ ۱۴۰۰/۱۰/۱۲
برای اصلاح اقتصاد یک کشور بطور اساسی و اصولی اول از همه باید تعادل اقتصادی ایجاد کرد و این میسر نمی شود الا با مشروعیت سنجی اموال به غیر از ابن راه هر گونه هزینه باعث از بین رفتن زمان و پول و ثروت بیشتر کشور میشود
ناشناس۲۳۵۹۰۵۰۱۶:۰۵:۵۳ ۱۴۰۰/۱۰/۱۲
قانون از کجا آورده ای در مجلس که برای قشنگی تصویب نشده است برای این تصویب شده که ثروت های حرام و نامشروع شناسایی و اعاده شود و متصرفین به جرم اخلال در نظام اقتصادی کشور به مجازات های لازم برسند
ناشناس۲۳۵۸۹۳۰۱۴:۵۱:۳۲ ۱۴۰۰/۱۰/۱۲
تحصیلات رییس سازمان برنامه بودجه اقتصاد نیست. مهندسی صنایع است!
ناشناس۲۳۵۹۲۰۸۱۷:۲۹:۱۹ ۱۴۰۰/۱۰/۱۲
وضیح بدهد که مبنای اقتصادی پرداخت ارز ۴۲۰۰ تومانی چه بود که حذفش مخالف اقتصاد باشه؟
ناشناس۲۳۵۸۶۹۶۱۲:۴۷:۳۸ ۱۴۰۰/۱۰/۱۲
سید کمال سید علی، معاون بانک مرکزی در دولت محمود احمدی نژاد بوده است!!!!!!!
ناشناس۲۳۵۸۹۰۷۱۴:۳۶:۴۴ ۱۴۰۰/۱۰/۱۲
پایه و اساس اقتصاد کشور باید بر مبنی آیه قران که می فرماید و ان لیس للانسان الا ما سعی باشد و برای انسان بهره ای جز کار و تلاش نیست در اقتصاد اسلامی نه جایی برای رانت و رشوه و سو استفاده از قدرت و موقعی و ثروت باد آورده ناشی از تلاطمات اقتصادی و سفره و جیب مردم نیست همه اینها مضمون است و باید به بیت المال باز گردد
ناشناس۲۳۵۸۶۹۹۱۲:۴۹:۴۰ ۱۴۰۰/۱۰/۱۲
شما به عنوان معاون ارزی بانک مرکزی در دولت مهرورزی با 700 میلیارد دلار درآمد نفتی چه کار کردید!
ناشناس۲۳۵۹۹۱۷۰۹:۴۹:۰۷ ۱۴۰۰/۱۰/۱۳
حقوق قانون کار 400 دلاری میدادن بعد مردم معترض شدن وضعشون این
ناشناس۲۳۵۸۷۰۹۱۲:۵۲:۳۶ ۱۴۰۰/۱۰/۱۲
والا سفرهای استانی زمان احمدی‌نژاد دیدیم چقدر موثر بود به نسبت هزینه‌ش!! اگه ریخت و پاش نیست، پس چیه؟ برای بودجه‌ی سال بعد هم که رسما دولت دست تو جیب مردم می‌کنه تا کسری نداشته باشه. سال بعدش چی؟ اون موقع قراره دلار ۳۰ تومنی بشه ۴۰ تومن و بازم "کسری بودجه" نداشته باشیم؟
ناشناس۲۳۵۹۱۸۸۱۷:۲۲:۳۳ ۱۴۰۰/۱۰/۱۲
از سفرهای استانی احمدی نژاد موثرتر، بست نشینی روحانی توی دفترش بود، واقعا روحانی با جلوگیری از ریخت و پاش سفرهای استانی به اقتصاد و سفره مردم رونق بخشید!!!!!!
ناشناس۲۳۵۸۷۱۰۱۲:۵۳:۱۵ ۱۴۰۰/۱۰/۱۲
ایشان دقیقا بفرمایند وقتی قیمت پراید به چه مقدار رسید گرانیها متوقف خواهد شد ؟؟؟؟؟ چهار صد میلیون تومان خوبه ؟
ناشناس۲۳۵۸۷۱۳۱۲:۵۴:۴۳ ۱۴۰۰/۱۰/۱۲
اصلا چرا در جمهوری اسلامی کسی به خود جرات فساد و تخلف بدهد مجازات ها بازدارنده نیست و بدتر از همه مفسدان خط قرمز دارند و سر هر کدام در مسولیتی است که با آنها رابطه دارد
ناشناس۲۳۵۸۸۲۹۱۴:۰۰:۴۵ ۱۴۰۰/۱۰/۱۲
مشکل مجازات نیست مشکل افراد هستند که همه باهم اشنا هستند وگرنه اعدام و اینها برای مردم عادی وجود داره
ناشناس۲۳۵۹۱۹۳۱۷:۲۳:۵۷ ۱۴۰۰/۱۰/۱۲
دکتر ظریف فرمودن خودمون انتخاب کردیم، البته امیدواریم با انتخاب جدید مسیر جدیدی آغاز بشه!!
ناشناس۲۳۵۹۲۷۵۱۸:۲۷:۱۰ ۱۴۰۰/۱۰/۱۲
به جای ایراد گرفتن به مجازات ها شما برو ببین چه تعداد از خانواده مدیران نهادهای نظارتی، بدون داشتن تحصیلات درست و حسابی در خارج از کشور زندگی میکنن. اون هم با پول نظارتهای بابا جان
ناشناس۲۳۵۸۷۱۵۱۲:۵۶:۳۴ ۱۴۰۰/۱۰/۱۲
این گونه اصلاحات و جراحی های اقتصادی برای بعد از تحریم ها گذاشته شود چون با این کار کل کارمندان و کارگران به زیر خط فقر خواهند رفت حتی ان تعداد محدودی که یارانه می گیرند چون همه بازار و مشاغل ازاد با دلار 30 کار می کنند و خدمات ارائه می دهند ولی کارمندو کارگر با 20 درصد افزایش حقوق سالانه که با کسر مالیات و گرفتن مالیات های ارزش افزوده و .. عملا رشد درامدی منفی دارند
ناشناس۲۳۵۹۱۹۹۱۷:۲۶:۴۱ ۱۴۰۰/۱۰/۱۲
اتفاقا دلیل اینگونه اصلاحات هم همینه! دان مرغ با ارز ۴۲۰۰ وارد میشه اما کارگر و کارمند باید مرغ رو با ارز آزاد بخره و فقط رانتش توی جیب یه عده خاص میره, اینطوری حداقل دولت میتونه رانت رو از جیب اون عده به جیب کارگر و کارمند منتقل کنه!!
ناشناس۲۳۵۸۷۱۷۱۲:۵۶:۵۷ ۱۴۰۰/۱۰/۱۲
این روش ها که ارز ترجیحی داده شود مخصوص صندوق بین المللی پول هست که در کشور همچنان اجرا می شود این مشاوران را از تصمیات کشور اخراج کنید تا بیشتر کشور را له نکردن
ناشناس۲۳۵۸۷۳۵۱۳:۰۳:۰۶ ۱۴۰۰/۱۰/۱۲
باشه شما مسئولیت حرفهاتون رو بعدش به عهده می گیرین؟
ناشناس۲۳۵۸۹۸۴۱۵:۲۲:۲۳ ۱۴۰۰/۱۰/۱۲
حق بیامرزه پدرتو هر تصمیمی که که گرفته میشود باید تضمین بدهند و مسئولیت حرف و فعل خود را بپذیرند ودر صورت عدم تحقق وعده محاکمه شوند آن هم به اشد مجازات البته این مسائل در کشور ما افسانه است
محمد طاهر۲۳۵۸۷۵۷۱۳:۱۸:۵۱ ۱۴۰۰/۱۰/۱۲
آخر نفهمیدیم دولتی ها و مسولین یک روز میگن ارز ۴۲۰۰ دارو حذف میشود و روز دیگر می گویند نمیشود این خود نشان از بی تدبیری دولت هست .
ناشناس۲۳۵۸۷۷۲۱۳:۲۹:۰۶ ۱۴۰۰/۱۰/۱۲
حذف ارز 4200 یعنی سقوط کامل اقتصاد خواهید دید
ناشناس۲۳۵۸۷۹۹۱۳:۴۲:۲۵ ۱۴۰۰/۱۰/۱۲
خیلی جالبب است هم خرما می خواهید و هسته آن؟ می خواهید تورم های 40 درصدی نداشته باشید ولی این 4200 باشد؟ اصلا امکان ندارد تورم با بودن این ارز خیلی کم شود
ناشناس۲۳۵۸۷۷۶۱۳:۳۰:۳۴ ۱۴۰۰/۱۰/۱۲
کلا کار شما سفسطه کردن در همه زمینه هاست
ناشناس۲۳۵۸۸۳۶۱۴:۰۱:۵۱ ۱۴۰۰/۱۰/۱۲
اين اقايان مفت خور كه دم از حذف ارز ٤٢٠٠توماني ميزنند دليلش اين است كه انها در زمان شاغلي انقدر از بيت المال بردند كه قيمتهاي نجومي برايشان مشكلي ايجاد نمي كند وگرنه حتي يك بچه دبستاني هم ميداند كه حذف ارز ٤٢٠٠توماني باعث گراني بيشتر وفشار معيشتي بيشتر بر عامه مردم ايت ولي اينها با پول همين مردم به نوايي رسيدند
کریمی۲۳۵۸۸۴۶۱۴:۰۸:۵۸ ۱۴۰۰/۱۰/۱۲
تجربه نشان دهده مسئولین ما چه در پیشگیری و چه در بحث محاسبات همیشه مشکلات عمیق و اساسی دارن ...به عنوان مثال تو این شرایط گرانی اقای رئیسی تورم رو نزولی اعلام کرده در حالیکه همین یک ماهه فقط ۲۰ درصد کرایه ها ..۳۰ درصد قیمت نان ..۳۰ درصد گاز و برق و اب خانگی ۳۰ درصد قیمت خودرو ۳۰ درصد قیمت حبوبات و ۳۰درصد قیمت لبنیات گران شده و اقلام دیگر نیز مثل چای و قند و ...هم ۱۰درصد گران شده حالا چطور حساب کردن که تورم نزولی شده الله اعلم....
مسعود۲۳۵۸۹۰۳۱۴:۳۴:۱۱ ۱۴۰۰/۱۰/۱۲
حذف ارز ترجیحی فقط یک دلیل دارد. اینکه دیگر توان پرداختش نیست به جای گفتن دلیل اصلی، هزار بهانه و توجیه می‌آورند مثلا می‌گویند فساد دارد. کلا دو نوع کالا ارز می‌گیرند. آن هم نصفه و نیمه. یعنی هزینه جلوگیری از فساد روی دو نوع کالا از هزینه‌ی سنگین که با حذف ارز به اقشار ضعیف وارد می‌شود بیشتر است ؟ هزاران توجیه می‌آورند که دلیل اصلی را مخفی کنند تا فردا که مشکل بزرگ‌تر شد به مردم تحت فشار بگویند خودتان خواستید ما برداریم تا از فساد جلوگیری شود.
ناشناس۲۳۵۹۲۰۱۱۷:۲۶:۵۲ ۱۴۰۰/۱۰/۱۲
این حرف شما دروغ در روز روشن هست. همه شواهد و مدارک از فساد گسترده در پرداخت ارز ۴۲۰۰ تومانی حکایت داره. میلیاردها دلار دزدی شد.
احمد۲۳۵۹۰۴۸۱۶:۰۴:۳۹ ۱۴۰۰/۱۰/۱۲
دلیل حذف ارز ۴۲۰۰ وجود رانت و فساد و ..... اعلام میشود عزیز برادر بجای اینکه با حذف ارز ۴۲۰۰ و ایجاد تورم و .... ۸۰ میلیون ملت بیچاره کنید اون ۸۰ نفر زانتی و مفسد بیچاره کن اخوی !!!!! تشکر و سپاس فراوان
ناشناس۲۳۵۹۱۷۶۱۷:۱۵:۵۰ ۱۴۰۰/۱۰/۱۲
دستمزدها را به دلار بدهید بعد ارز۴۲۰۰ تومانی را حذف کنید
ناشناس۲۳۵۹۴۵۵۲۱:۰۹:۲۳ ۱۴۰۰/۱۰/۱۲
ارز ۴۲۰۰ تومانی یک خیانت آشکار به کشور بود و مبدعین این کار باید به عنوان خائن و زمینه‌ساز فساد و رانت و دزدی دستگیر و اعدام بشوند.
ناشناس۲۳۵۹۷۳۱۰۲:۲۰:۵۲ ۱۴۰۰/۱۰/۱۳
اگر این سیاست پرداخت ارز ترجیحی دنبال شود افزایش تورم ناشی از کسری بودجه بسیار بیشتر خواهد بود خوب حرف دلت را زدی حل کسری بودجه از جیب مردم تا جایی که حتی نتوانند کالاهای اساسی را بخرند شما ارز برنج حذف کردید و بعد دیدید که از سفره ی مردم حذف شد حالا نوبت مرغ و گوشت و تخم مرغ رسیده
ناشناس۲۳۵۹۷۵۲۰۵:۰۸:۵۰ ۱۴۰۰/۱۰/۱۳
حذف تخصیص ارز 4200 تومانی اگر صورت گیرد دولت می بایست اقدامات جبرانی را هم انجام دهد. بنظر بنده پرداخت یارانه نمی تواند تصمیم درستی باشد پیشنهاد می شود 1- همگانی کردن بیمه درمان و دارو 2- اختصاص کالاهای اساسی برا هر فرد با کارت ملی 3- کاهش تعرفه گمرکی واردات 4- و ...
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. بازی با کلمات

  2. کوچه زیباکلام هنوز تیر چراغ برق دارد؟!

  3. ۳۲ هزار مجوز استخدام فرزندان شهدا و ایثارگران اخذ شد

  4. برخورد محترمانه پلیس با یک خانم برای اعمال قانون و توقیف خودرو

  5. وحدت ملی با وعده صادق

  6. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

  7. کمی دیر نیست؟

  8. توافق جدید ایران و آمریکا چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

  9. رئیسی هم به گشت ارشاد تذکر داد؟/ روایت فضائلی از علت تاکید رهبری بر وحدت

  10. یادداشت حسین شریعتمداری؛ دوستانه با برادر فضائلی

  11. گزارش میدانی از طرح نور فراجا

  12. مجلس مقابل این اقدام بایستد

  13. ۲ دلیل برای تشدید "گرانی" در ایران

  14. اطلاعیه شماره ۳ فراجا درباره اجرای «طرح نور»  

  15. موجرانی که اجاره بهای زیادی بگیرند، جریمه می‌شوند

  16. حمایت افکار عمومی ایران از حمله به اسرائیل

  17. هیچ گاه اعتراف نمی کند، چون...

  18. منظور: افزایش دائم دستمزدها به ‌رفاه مردم کمک نمی‌کند

  19. گانتس: زمان، مکان و شیوه پاسخ به ایران را خودمان تعیین می‌کنیم

  20. خاتمی: پاسخ ايران به جنايت اسرائيل مدبّرانه، شجاعانه، منطقی و قانونی بود

  21. چرا این همه " در پوستینِ خَلق" می افتیم؟!

  22. تاکید رئیسی بر اجرای قانون عفاف و حجاب

  23. اعتراض حواله داران پژو پارس به افزایش قیمت ۴۰۰ میلیونی

  24. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

  25. واکنش بلینکن به حادثه اصفهان/ به مجازات ایران پایبند هستیم!  

آخرین عناوین