روایت نشریه آمریکایی از قدرتمندتر شدن ایران پس از ترور شهید سلیمانی

گروه جهان الف،   4001003091 ۵۵ نظر، ۰ در صف انتشار و ۱۸ تکراری یا غیرقابل انتشار

پایگاه خبری-تحلیلی نشنال اینترست در آستانه سالگرد ترور شهید سلیمانی نوشت: «تصمیم به ترور ژنرال سلیمانی از آن دسته از تصمیم هایی در عرصه سیاست خارجی آمریکا است که هیچ توجهی به تبعات و پیامدهای آن نشده بود. رهبران آمریکا باید دست از این تفکرِ ساده لوحانه که می گوید اگر فردی در نقطه مقابله منافع آن هاست، باید او را از بین برد، بردارند».

روایت نشریه آمریکایی از قدرتمندتر شدن ایران پس از ترور شهید سلیمانی

به گزارش الف، پایگاه خبری-تحلیلی "نشنال اینترست" در گزارشی، همزمان با نزدیک شدن به دومین سالگرد شهادت سردار شهید سپهبد "حاج قاسم سلیمانی"، به تبعات ناگوار این اقدامِ آمریکا برای منافع ملی این کشور اشاره کرده و اساسا ارتکاب این جنایت از سوی رهبران آمریکا را ناشی از تفکرات ساده لوحانه حاکم بر دستگاه سیاست خارجی آمریکا ارزیابی کرده است. 

نشنال اینترست در این رابطه می نویسد: «در ژانویه سال 2020، چند روز پس از ترور ژنرال "قاسم سلیمانی" فرمانده سابق سپاه قدس ایران و متعاقبا پاسخ ایران به این اقدام دولت آمریکا که با شلیک ده ها موشک به پایگاه "عین الاسد" و زخمی شدنِ بیش از 100 نظامی آمریکایی همراه بود، "مایک پمپئو" وزیر خارجه وقت آمریکا به ایرادِ یک سخنرانی با عنوانِ "احیای بازدارندگی: نمونه ایرانی" پرداخت. پمپئو در جریان این سخنرانی خود ادعا کرد که ترور ژنرال سلیمانی، بار دیگر بازدارندگیِ آمریکا در برابر ایران را متوازن ساخته است. با این حال، با افزایشِ انجام حملات علیه نیروهای آمریکاییِ مستقر در عراق، اینطور مشخص شد که اساسا ادعاهای پمپئو اعتباری نداشته و نباید به آن ها توجهی کرد. اکنون بسیاری فهمیده اند که سواستفاده ترامپ از قدرتِ اجرایی خود و صدور فرمان ترور ژنرال سلیمانی موجب شد تا آمریکا در ادامه راه با بحران های گسترده ای رو به رو شود که تبعات آن حتی در شرایط کنونی نیز آمریکا را شدیدا دچار مشکل کرده و می کند. 

با توجه به افزایشِ تصاعدیِ انجام حملات علیه نیروهای آمریکاییِ مستقر در عراق و منطقه پس از ترور ژنرال سلیمانی، این ادعای مایک پمپئو که این موضوع(ترور سردار سلیمانی) بار دیگر معادله بازدارندگی در روابط ایران و آمریکا را متعادل کرد و مانع از انجام حملات بیشتر علیه نیروها و منافع آمریکا شد، سست بودنِ خود را کاملا نشان داد. ایران نه تنها به ترور ژنرال سلیمانی از طریق حمله موشکی گسترده پاسخ داد بلکه عملا راهبرد اساسی خود را بر پایه اخراج کامل نیروهای آمریکایی از منطقه تعریف کرد. جدای از این ها، ترور ژنرال سلیمانی تا حد زیادی بر شدت اختلافات داخلی در عراق نیز افزود. این در حالی است که در دوران حیات ژنرال قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس، این دو نفر از قابلیت های قابل توجهی در مدیریت و مهار گروه های شبه‌نظامیِ عراق برخوردار بودند و می توانستند مانع از وقوع اتفاقات چالشی در این کشور شوند. این در حالی است که پس از ترور این دو فرمانده، برخی گروه های عراقی به صورت خودسرانه دست به اقداماتی در عراق زدند که هم ثبات عراق را به خطر انداخت و هم امنیت نیروهای آمریکایی را به شدت خدشه دار کرد. 

باید پذیرفت که ترور ژنرال سلیمانی و ابومهدی المهندس، بیش از آنکه به تقویت منافع آمریکا در منطقه و جهان ختم شود، عملا آمریکا را در موقعیتِ به مراتب خطرناک تری در مقایسه با زمانِ حیات این دو فرمانده وارد کرده است. در شرایط کنونی، آمریکا بخش قابل توجهی از توان خود را معطوف به حراست از پایگاه های نظامی اش در خاک عراق و همچنین حفاظت از جان نظامیان خود می کند. جدای از این ها، اوج گیری تنش های امنیتی در داخل عراق نیز در سطحی کلان، منافع آمریکا را عمیقا به خطر انداخته است. 

جدای از این ها، ترور ژنرال سلیمانی تا حد زیادی موجب شد تا ایران در پیگیری توانمندیهای هسته ای خود نیز مُصر تر شود. ایران پس از ترور ژنرال سلیمانی، از محدودیت های توافق برجام خارج شد(در پاسخ به بدعهدی هایِ برجامی آمریکا) و در نخستین سالگرد ترور ژنرال سلیمانی، برنامه های خود جهت افزایش غنی سازی اورانیوم و انجام پیشرفت های بیشترِ هسته ای را نیز اعلام کرد. در شرایط کنونی که تقریبا دو سال از ترور ژنرال سلیمانی می گذرد نیز، مذاکرات هسته ای وین به نحوی ضعیف دنبال می شود و دولت بایدن با چالشِ یک ایران قدرتمند هسته ای رو به رو است و گزینه های گسترده ای هم در قبال آن ندارد. 

پیامدهای ناگوار ترور ژنرال سلیمانی برای آمریکا و منافع این کشور در منطقه و جهان، به خوبی نشان دهنده محدودیت هایی است که نیروی نظامی جهت مقابله با تهدیدات نامتقارن از آن ها برخوردار است. آمریکا با ترور ژنرال سلیمانی، به جای اینکه فضای امنی را برای خود ایجاد کند، عملا ایران را تحریک به قدرت گیری بیشتر کرد و میزان ناامنی پیرامون خود را نیز به نحو قابل توجهی افزایش داد. ژنرال سلیمانی و ابومهدی المهندس، از کاریزما و کنترل قابل توجهی بر گروه های شبه نظامی در عراق برخوردار بودند و همین مساله می توانست فضایی قابل پیش بینی را در عراق و متعاقبا برای نیروهای آمریکایی ایجاد کند. اکنون آن ها(آمریکایی ها) با طیفی از گروه های شبه نظامی رو به رو هستند که برخی از آن ها به صورت مستقل کار می کنند و با تمام توان، دولت عراق و نیروهای آمریکایی را هدفِ حملات خود قرار می دهند. 

در این راستا، "کیت مکنزی" فرمانده نیروهای سنتکام به تازگی اعلام کرده که انتظار دارد حملات علیه نیروهای آمریکایی در هفته های آتی، بیشتر هم شود. باید توجه داشته باشیم که اگر نیروهای آمریکایی در عراق نباشند، اساسا ایجاد بازدارندگی در برابر آن ها نیز از اهمیت برخوردار نیست. در شرایط کنونی، اعتراضات گوناگونی نسبت به حضور نظامیان آمریکایی در خاک عراق و اقدامات خودسرانه آن ها در این کشور مطرح می شود. مساله ای که در نوع خود تا حد زیادی انجام حملات علیه نیروهای آمریکایی در عراق را تشویق و تحریک می کند. اساسا اقدامات یکجانبه و فراقانونی آمریکا در خاک عراق، خود عاملِ موثری در عدم شکل گیری یک حکومت قدرتمند در عراق و متعاقبا به راه افتادنِ اعتراضات گسترده مردمی در این کشور است. 

مایک پمپئو در جریان سخنرانی خود در "کنفرانس اقدام سیاسی محافظه کاران" در سال 2021 ادعا می کند: "ژنرال سلیمانی پس از ترور شدنش، دیگر تهدیدی برای ایالات متحده آمریکا نیست". با این حال، برخلاف آنچه پمپو گفته است، ترور ژنرال سلیمانی مجموعه ای از تبعات سنگین و ناگوار را برای آمریکا به دنبال داشته که حتی همین امروز هم آمریکایی ها به شدت با آن ها دست و پنجه نرم می کنند. نباید فراموش کرد که ایران به هیچکدام از 12 خواسته دولت ترامپ و شخص پمپئو از این کشور، پاسخ مساعد نداد و فشارها را با "کارزار مقاومت حداکثریِ" خود رو به رو کرد. کارزار فشار حداکثر دولت ترامپ و افرادی نظیر پمپئو علیه ایران، هیچ دستاوردی را با خود به همراه نداشت. حتی برعکس اکنون شاهدیم که ایران بیش از پیش در بحث هسته ای و توانمندی‌های خود در این زمینه قدرتمند شده و موضع آمریکا نیز در برابر آن تضعیف شده است. 

تصمیم به ترور ژنرال سلیمانی از آن دسته از تصمیم هایی در عرصه سیاست خارجی آمریکا است که هیچ توجهی به تبعات و پیامدهای آن نشده بود. رهبران آمریکا باید از این تفکرِ ساده لوحانه که می گوید اگر فردی در نقطه مقابله منافع آن است، باید او را از بین برد، دست بردارند. ترور ژنرال سلیمانی نه تنها به منافع آمریکا کمکی نکرد، بلکه عملا به تهدیدی مستقیم علیه منافع ملی این کشور تبدیل شد و تبعات ناگواری را برای آن ایجاد کرد». 

*لینک: 
https://nationalinterest.org/feature/how-soleimani-strike-hurt-us-interests-iraq-198346

دیدگاه کاربران

ناشناس۲۳۴۸۳۴۸۰۶:۵۳:۰۱ ۱۴۰۰/۱۰/۴
هر جنگی که اتفاق بیوفتد کلا کمتر از یک هفته به پایان خواهد رسید و تکلیف محوشدن ها و ماندن ها بلافاصله روشن خواهد شد
ناشناس۲۳۴۸۴۶۱۰۹:۵۷:۰۶ ۱۴۰۰/۱۰/۴
توانایی ها و قابلیتهای نظامی تنها در عرصه یک جنگ واقعی محک می خورند.
ناشناس۲۳۴۸۵۵۰۱۱:۲۳:۱۹ ۱۴۰۰/۱۰/۴
بخش بسیار کوچکی از توانمندی های موشکی ایران در حمله به عین الاسد به نمایش گذاشته شد که باعث شوک روانی دشمن شد.
ناشناس۲۳۴۸۶۲۵۱۲:۴۳:۱۱ ۱۴۰۰/۱۰/۴
پرتاب چند موشک به یک پایگاه جنگ محسوب نمی شود.
ناشناس۲۳۴۸۷۱۸۱۴:۱۱:۰۵ ۱۴۰۰/۱۰/۴
وقتی ترامپ جنگجو از پاسخ دادن به حملات موشکی ایران اجتناب کرد نشانه قدرت بازدارندگی موشک ها بود.
ناشناس۲۳۴۸۷۳۸۱۴:۱۷:۲۴ ۱۴۰۰/۱۰/۴
از قدیم گفتن که مُشت نمونه خروار است .
ناشناس۲۳۴۸۶۳۷۱۲:۴۹:۱۳ ۱۴۰۰/۱۰/۴
سلاح تنها به موشک و پهباد خلاصه نمی شود. بمبهای هسته ای، بمبهای مغناطیسی و پرتوهای لیزری بسیار بسیار از سلاحهای کلاسیک قدرتمندتر هستند.
ناشناس۲۳۴۸۶۸۹۱۳:۴۶:۵۲ ۱۴۰۰/۱۰/۴
و دیدیم که در مقابل یک گروه کوچک چطور زمین گیر شدید حالا می خواهید با ایران که همه این ها را دارد در بیفتید؟
ناشناس۲۳۴۸۷۳۵۱۴:۱۶:۳۷ ۱۴۰۰/۱۰/۴
امریکا و اسرائیل از موشک های بالستیک و پهپادهای ایران وحشت دارند به همین دلیل بدنبال مذاکره برای محدود کردن توانایی های موشکی و پهپادی ما هستن.
ناشناس۲۳۴۸۵۵۶۱۱:۲۶:۳۹ ۱۴۰۰/۱۰/۴
ایران با رزمایش نظامی پیامبر اعظم(ص) برای دشمنان خط و نشان کشید.
ناشناس۲۳۴۸۵۶۳۱۱:۳۰:۳۹ ۱۴۰۰/۱۰/۴
از ترستان که جواب نمی دهید در برابر حمله السد آزموده شده چون دوستان تو برخلاف تو! خوب می دانند چه جوابی می گیرند
ناشناس۲۳۴۸۴۶۵۰۹:۵۸:۱۲ ۱۴۰۰/۱۰/۴
جنگ با خود ویرانی و نابودی به ارمغان می آورد.
ناشناس۲۳۴۸۵۵۲۱۱:۲۳:۵۹ ۱۴۰۰/۱۰/۴
اگر صلح می خواهید اماده جنگ بشوید.
ناشناس۲۳۴۸۶۸۰۱۳:۳۴:۱۴ ۱۴۰۰/۱۰/۴
از پس هیچ جنگی در تاریخ هیچ صلحی رقم نخورده
ناشناس۲۳۴۸۷۲۴۱۴:۱۲:۰۹ ۱۴۰۰/۱۰/۴
امادگی نظامی مانع جنگ می شود.
ناشناس۲۳۴۸۴۶۶۱۰:۰۱:۰۷ ۱۴۰۰/۱۰/۴
شرایط امروز دنیا به شکلی است که اگر زیرساخت های یک کشور منهدم شوند، بازسازی آنها تقریباً غیرممکن است.
ناشناس۲۳۴۸۵۵۵۱۱:۲۵:۱۶ ۱۴۰۰/۱۰/۴
شرایط امروز دنیا به شکلی است که دوران بزن درو تمام شده است و امریکایی ها اگر یکی بزنند 10 تا می خورند.
ناشناس۲۳۴۸۷۷۴۱۴:۴۱:۵۰ ۱۴۰۰/۱۰/۴
هرکسی هم زیرساختهای بیشتری داشته باشه، آسیب‌پذیر تره!!
رضا۲۳۴۸۷۹۲۱۴:۵۳:۵۵ ۱۴۰۰/۱۰/۴
اره برادر مثل جنگهای ویتنام،عراق و افغانستان
ناشناس۲۳۴۹۰۵۴۱۸:۴۳:۲۱ ۱۴۰۰/۱۰/۴
درست مانند حمله آمریکا به افغانستان
ناشناس۲۳۴۸۳۴۹۰۶:۵۵:۲۰ ۱۴۰۰/۱۰/۴
دیروز ؛ کنست اسرائیل ۲ میلیارد دلار اختصاص داده به اجرای عملیات نظامی در ایران
ناشناس۲۳۴۸۴۵۱۰۹:۴۶:۱۶ ۱۴۰۰/۱۰/۴
پشه دنبال محو شدن خودش هست؟
ناشناس۲۳۴۸۴۵۴۰۹:۵۰:۰۸ ۱۴۰۰/۱۰/۴
ملت منتظر انتقام سخت خون شهید حاج قاسم سلیمانی هستند
ناشناس۲۳۴۸۴۸۴۱۰:۲۱:۵۰ ۱۴۰۰/۱۰/۴
اول یه فکری به حال سوراخهای گنبد آهنین بکنن که موشکهای غزه اونو تبدیل به آبکش کرده، بعد بیان به فکر اقدام نظامی علیه ایران باشن!!
ناشناس۲۳۴۸۴۸۵۱۰:۲۳:۰۷ ۱۴۰۰/۱۰/۴
اونوقت نگفتن چند میلیارد دلار برای جبران خسارت‌های عکس‌العمل ایران در نظر گرفتن!؟!؟
ناشناس۲۳۴۸۶۵۹۱۳:۱۰:۵۷ ۱۴۰۰/۱۰/۴
اگر جنگ واقعی شکل بگیرد اصلا اسرائیل وجود خارجی نخواهد داشت که دوباره بسازد
ناشناس۲۳۴۸۴۸۷۱۰:۲۴:۵۰ ۱۴۰۰/۱۰/۴
دو میلیارد یا بیست میلیارد فرقی نمیکند. طبق نظر تمامی کارشناسان خودشان.
ناشناس۲۳۴۸۵۴۸۱۱:۲۰:۱۹ ۱۴۰۰/۱۰/۴
کارشناسان صهیونیست اذعان دارند که تهدیدات رژیم صهیونیستی علیه ایران همانند تپانچه خالی است.
ناشناس۲۳۴۸۵۶۲۱۱:۲۸:۵۸ ۱۴۰۰/۱۰/۴
اسرائیل اگر دست از پا خطا کند تل اویو و حیفا و تمام پایگاههای نظامی امریکا در منطقه را با خاک یکسان می کنیم.
ناشناس۲۳۴۸۶۵۷۱۳:۰۷:۴۴ ۱۴۰۰/۱۰/۴
اسرائیل غده سرطانی و سگ هار منطقه است و باید نابود بشود.
ناشناس۲۳۴۸۶۶۰۱۳:۱۱:۲۲ ۱۴۰۰/۱۰/۴
امریکا و اسرائیل می دانند که هرگونه تهاجم نظامی علیه ایران منجر به پیشرفت های بیشتر در صنعت هسته ای ما می شود که مغایر با نظر امریکا و متحدانش است.
ناشناس۲۳۴۸۳۶۱۰۷:۲۶:۱۷ ۱۴۰۰/۱۰/۴
به علت ضعف و ذلیل و زبون بودن دولت قبل در مقابل غرب بود که دشمن گستاخ شد و دست به ترور شهید سلیمانی زد
ناشناس۲۳۴۸۴۷۶۱۰:۱۱:۱۶ ۱۴۰۰/۱۰/۴
وقتی دو ماه قبل آن از عمد بنزین را به شکل بدی گران می کند تا مردم را عصبانی تا آشوب درست کنند و زمینه ترور شهیدمان را ایجاد کردن همانند فتنه 88 که زمینه تحریم شد تا این طیف خیانت در حکومت رخنه کنند....!
ناشناس۲۳۴۸۳۷۱۰۸:۰۲:۰۴ ۱۴۰۰/۱۰/۴
قدرت یک کشور در اقتصاد آن نهفته است.
ناشناس۲۳۴۸۴۷۵۱۰:۱۱:۱۴ ۱۴۰۰/۱۰/۴
رضایت و پشتیبانی مردم قدرت اصلی ست.
ناشناس۲۳۴۸۴۷۹۱۰:۱۷:۰۲ ۱۴۰۰/۱۰/۴
قدرت یک کشور در میزان استقلال اون نهفته است.
ناشناس۲۳۴۸۴۸۰۱۰:۱۸:۱۵ ۱۴۰۰/۱۰/۴
کشوری که به بیگانه متکی باشه یعنی به تنهایی قدرت ایستادن روی پای خودش رو نداره، هرچند که اقتصاد قوی داشته باشه!
ناشناس۲۳۴۸۵۱۱۱۰:۴۶:۴۴ ۱۴۰۰/۱۰/۴
پس به خاطر همین است آمریکا قدرت اول اقتصادی است ولی نمی تواند جهان را به شکل کامل مطیع خودش بکند!
ناشناس۲۳۴۸۶۴۱۱۲:۵۰:۰۱ ۱۴۰۰/۱۰/۴
همین که دشمان آمریکا هم دلار آمریکا را معیار سنجش قرار می دهند و وابستگی کامل به دلار دارن نشون میده دنیا مطیع آمریکاست
ناشناس۲۳۴۸۷۲۹۱۴:۱۳:۴۲ ۱۴۰۰/۱۰/۴
حذف دلار از مبادلات خارجی کشور بهترین راهکار خنثی سازی تحریم هاست.
ناشناس۲۳۴۸۷۷۲۱۴:۴۰:۵۸ ۱۴۰۰/۱۰/۴
قبلا واحد فقط دلار بود الان پوند امده یوان یورو حتی روبل روسیه
فربد۲۳۴۸۶۴۲۱۲:۵۵:۲۰ ۱۴۰۰/۱۰/۴
قدرت مطلق نیست
ناشناس۲۳۴۸۳۹۴۰۸:۳۵:۰۰ ۱۴۰۰/۱۰/۴
قربون سردار دلها برم من...ایران بعد از مرگ مطلومانه سردار فقط دچا مصیبت و گرفتاری شده...از کرونا بگیر تااقتصاد مملکت...خدا لعنت کنه باعث و بانی شهادت سردار عزیزمون را
ناشناس۲۳۴۸۵۱۹۱۰:۵۱:۴۸ ۱۴۰۰/۱۰/۴
اولا که کرونا برای همه دنیا بوده نه فقط ایران، دوما اقتصاد از سال ۹۶ دچار بحران شده! از همه اینها گذشته سردار نه وزیر بهداشت بوده نه وزیر اقتصاد، کسایی که سردار رو شهید کردن میخواستن ایران از لحاظ نظامی و منطقه‌ای ضعیف بشه که به لطف خون شهید برعکس شده!!!
شیبانیان۲۳۴۸۴۲۴۰۹:۲۱:۴۱ ۱۴۰۰/۱۰/۴
این اول کار است گذشت آن زمانیکه می زدید و می رفتید حال یکی زدید باید هزار با در مقابل ایران آرزوی مرگ کنید کسی که دستور داد سردار ما را شهید کنند دولت امریکا است باید به شدت با وی برخورد شود
ناشناس۲۳۴۸۵۰۳۱۰:۴۱:۲۲ ۱۴۰۰/۱۰/۴
فکر خوبیه ! لطفا برخورد کنید
ک۲۳۴۸۴۸۲۱۰:۲۰:۰۵ ۱۴۰۰/۱۰/۴
امریکا هیچ غلطی نمی تواند بکند . انشاالله اسرائیل نابود است
ناشناس۲۳۴۸۴۹۱۱۰:۳۱:۴۱ ۱۴۰۰/۱۰/۴
شخص ترامپ و پمپئو باید ترور شوند .
ناشناس۲۳۴۸۶۱۷۱۲:۳۵:۱۲ ۱۴۰۰/۱۰/۴
دنیای سیاست ،دنیای خواب وخیال و آرزوها نیست صحنه نبرد اندیشه ها و تفکرات واقع بینانه است .
نابودگر۲۳۴۸۶۸۸۱۳:۴۶:۱۲ ۱۴۰۰/۱۰/۴
اون سرتون هست میخوان بذار زیر گیوتین به حمدالله !
ناشناس۲۳۴۹۰۱۲۱۸:۰۱:۰۰ ۱۴۰۰/۱۰/۴
الهی شکر که اسراییل دست از پا خطا نمیکند.
ناشناس۲۳۴۹۲۵۴۲۱:۳۵:۰۸ ۱۴۰۰/۱۰/۴
ایا زمان ان نرسیده که اسرائیل را به زباله دان تاریخ بفرستیم
ناشناس۲۳۴۹۳۳۴۲۲:۵۹:۱۸ ۱۴۰۰/۱۰/۴
اسراييل خط قرمز امريكا وكل اروپا وحتي روسيه است وهمچنين سازمان ملل وشوراي امنيت هم هست
بهرام۲۳۴۹۳۷۶۲۳:۵۱:۵۲ ۱۴۰۰/۱۰/۴
قاسم هنوز زنده است. سردار دلها .
ناشناس۲۳۴۹۴۳۸۰۱:۴۸:۱۳ ۱۴۰۰/۱۰/۵
مرگ برامریکا واسراییل ودشمنان دیگرایران زمین
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. تصاویری از اجرای طرح عفاف و حجاب در تهران

  2. طرح عفاف و حجاب از امروز در تهران

  3. نظرات برگزیده مخاطبان الف: وضعیت حجاب، حاصل کم‌کاری چهل‌ساله است/ باید برای مبارزه با سگ‌های ولگرد فکری کرد

  4. این صدای اقتدار ایران است ...

  5. تنبیه متجاوز آغاز شد /حمله موشکی و پهپادی ایران به اسراییل

  6. نظر باباطاهر عریان درباره دلار !

  7. وحدت ملی با وعده صادق

  8. آنچه اسرائیل در مورد "وعده صادق" نمی گوید

  9. استخوانی در گلوی اسرائیل!

  10. دومین روز بزرگ تاریخ معاصر ایران

  11. آیت الله صدیقی: عذرخواهی می‌کنم که با غفلت و کم توجهی باعث هجمه به ملت ایران شدم

  12. کمی دیر نیست؟

  13. هیات علمی یا کارخانه چاپ مقاله !

  14. اطلاعیه سازمان اطلاعات سپاه در خصوص حمایت از رژیم صهیونیستی در فضای مجازی

  15. «برجام» در موزه تاریخ ؟!

  16. باهنر: نباید به اندازه تورم حقوق ها افزایش یابد/ ۹۰ درصد منتخبان وظایف مجلس را نمی‌دانند

  17. ۲ دلیل برای تشدید "گرانی" در ایران

  18. موجرانی که اجاره بهای زیادی بگیرند، جریمه می‌شوند

  19. حمایت افکار عمومی ایران از حمله به اسرائیل

  20. گانتس: زمان، مکان و شیوه پاسخ به ایران را خودمان تعیین می‌کنیم

  21. خاتمی: پاسخ ايران به جنايت اسرائيل مدبّرانه، شجاعانه، منطقی و قانونی بود

  22. هیچ گاه اعتراف نمی کند، چون...

  23. تصاویری از نمازجمعه تهران به امامت حجت‌الاسلام کاظم صدیقی | کدام چهره‌های سیاسی و نظامی به نمازجمعه رفتند؟

  24. اسراییل چه باید بکند؟ 

  25. علم‌الهدی: نباید بیکار نشست تا تنها دولت بیاید تلخی معیشت را از سفره مردم بردارد

آخرین عناوین