خاندوزی در پاسخ به الف: ارز ترجیحی کاهش و حمایت از هفت دهک افزایش می یابد

گروه اقتصادی الف،   4001002054 ۱۳۲ نظر، ۰ در صف انتشار و ۱۰ تکراری یا غیرقابل انتشار

وزیر اقتصاد گفت: جمع‌بندی ستاد اقتصادی دولت این است که به ازای کاهش تخصیص ارز ترجیحی حتما از مردم حمایت صورت بگیرد. در دوره قبل کالاهای مشمول ارز ترجیحی کم می‌شد اما برای قدرت خرید مردم کاری نمی‌شد و با طولانی شدن مسیر تخصیص ارز نیز امکان جبران کاهش قدرت خرید مردم فراهم نمی شد. 

خاندوزی در پاسخ به الف: ارز ترجیحی کاهش و حمایت از هفت دهک افزایش می یابد

 

وزیر اقتصاد در گفتگویی مشروح با الف که بزودی منتشر خواهد شد در پاسخ به شایبه ناهماهنگی در تیم اقتصادی دولت تاکید کرد: در هیچ دولتی همه افراد به شکل 100 درصد همگرا نیستند، اما ناهماهنگی‌هایی در زمینه اطلاع‌رسانی درباره حذف ارز ترجیحی و راهکارهای جایگزین دولت درباره سیاست‌های حمایتی، خود را نشان داد. این نوع ناهماهنگی‌ها بیشتر از جنس خبر رسانی و اطلاع رسانی به عموم است. اگر این همگرایی در خبر رسانی و نحوه بیان باشد نشان می‌دهد یک شکل کمال‌گرایانه‌ای از هماهنگی وجود دارد.

وی در پاسخ به سوالی درباره اظهارات معاون اقتصادی رئیس جمهور در زمینه پرداخت یارانه نیز گفت: این موضوع همانطور که گفتم از جنس ناهماهنگی در خبر رسانی بود نه از جنس ناهماهنگی در تحلیل‌های اقتصادی. بنده و دکتر رضایی در مورد اینکه چنین سیاستی باید اجرا شود اختلافی نداریم. اما آن برداشتی که از صحبت‌هایی دکتر رضایی شد مبنی بر اینکه از اول دیماه حذف تخصیص ارز ترجیحی اتفاق می افتد و پرداخت یارانه‌ها دو برابر شود موضوع غلطی بود. 

وی تاکید کرد: البته من هم به عنوان سخنگوی اقتصادی دولت باید این خبر را تصحیح می کردم، تا بگویم برداشتی که از این خبر شده دقیق و درست نیست. 

خاندوزی تصریح کرد: واقعیت این است که وقتی اختلافات بین رئیس سازمان برنامه و بودجه، بانک مرکزی و وزیر اقتصاد در دولت قبل را با این دولت مقایسه می‌کنم به ‌نظرم می‌رسد ما «بسیار» همگرا‌تر هستیم.

وزیر اقتصاد درباره تصمیمات دولت درباره ارزترجیحی (۴۲۰۰) گفت:  مسوولان قبلی بنا به دلایلی که ریشه در سال های 97، 98 و 99 داشت در خصوص سیاست تجارتی حوزه کالاهای اساسی تصمیماتی گرفتند تا جهش قیمت ارز در قیمت تمام شده کالاهای اساسی اثر نگذارد. با تصمیم دولت، ارزهایی که در اختیار داشت نه با قیمت متعارف ارز بلکه با یک قیمت ترجیحی برای واردات کالاها استفاده شد. طی سه سال گذشته هم از فهرست اقلام کالاهای اساسی مشمول ارز ترجیحی کاسته و کاسته شد. در حال حاضر به غیر از گندم و دارو که دولت اصرار دارد به آن دست نزند، دولت تصمیم گرفته اقدامی برای حذف برخی اقلام دیگر انجام دهد. 

خاندوزی با بیان اینکه هر ماه تاخیر در اصلاح این امر یک میلیارد دلار هزینه ایجاد می کند، در عین حال یادآور شد: البته شخصا قائل بودم چون تاب آوری جامعه در موضوع حذف ارز ترجیحی مهم است نباید دنبال تدابیر مبتنی بر شوک درمانی باشیم بنابراین بهتر است هرماه مقداری از مصارف این تخصیص ارز ترجیحی کاهش پیدا کند و با یک شیب این کاهش صورت بگیرد. 

وزیر اقتصاد ادامه داد: جمع‌بندی ستاد اقتصادی دولت که من هم از آن دفاع می‌کنم، این بود که به ازای کاهش تخصیص ارز ترجیحی حتما یک حمایتی از مردم صورت بگیرد. در دوره قبل  کالاهای مشمول ارز ترجیحی کم می‌شد اما برای قدرت خرید مردم کاری نمی‌شد و با طولانی شدن مسیر تخصیص ارز امکان جبران کاهش قدرت خرید مردم فراهم نمی شد. نظر جناب رئیس جمهور این بود که بعد از سه سال تورم مردم دارند سیاست‌ فوق را تحمل می‌کنند و حتما باید کمکی به مردم صورت بگیرد. 

به گفته خاندوزی دستکم 7 دهک اقتصادی مشمول دریافت این حمایت ها هستند. 

وزیر اقتصاد تصریح کرد: در حال حاضر هیچ اصلاح بزرگی در دست نیست.

وی درباره اجرای طرح بنزینی گفت: پرداخت یارانه بنزین هم در این مدل آزمایشی (پایلوت) که در جزیره کیش و قشم اجرا می‌شود یک اصلاح قیمتی نیست. این مدل که از دیماه، در دو جزیره خلیج فارس، اجرا می‌شود فقط امکان مبادله سهمیه بنزین را بین افرادی که از سهمیه استفاده می‌کنند فراهم می‌کند. اجرای این طرح کمک می‌کند 50 درصد جمعیت کل کشور که امکان استفاده از سهمیه بنزین را ندارند از آن استفاده‌ کنند. 

اجرای آزمایشی این طرح مدل داد و ستد بنزین بین افراد را فراهم کرده است. افرادی که سهمیه مازاد دارند و افرادی که تقاضای بنزین دارند باهم به مبادله می‌پردازند. 

وزیر اقتصاد با انتقاد از برخی بزرگنمایی ها درباره موضوع حذف ارز ترجیحی و ارزیابی های منفی زودهنگام از عملکرد اقتصادی دولت، به ضعف اطلاع رسانی در این زمینه اشاره کرد و گفت: دولت‌ها اغلب در دو سه ماه اول روی برنامه‌ها و سیاست‌ها تمرکز می‌کنند. به‌خصوص اگر دولتی بعد از یک دوره سیاسی هشت ساله  سرکار آمده باشد؛ اولا در چنین مواقعی دولت‌ها بر روی برنامه‌ها و سیاست‌ها تمرکز می‌کنند. ثانیا مشغول انتخاب تیم مدیریتی مناسب هستند تا برای پیشبرد کارها فعالیت کنند.  هر مخاطب منصفی قبول می‌کند در دو تا سه ماه اول دولت‌ها انرژی زیادی صرف چنین کارهایی می‌شود تا بازسازی و نوسازی در دولت صورت گیرد. البته با این اقدامات زمان از بین نمی‌رود چرا که این اقدامات باعث شتاب کارها در ماه‌های بعد می‌شود.  

به گفته خاندوزی تلاش‌های دو سه ماه اول دولت باعث شد که در آبان و به شکل ملموس‌تر در آذر شاهد وفور کالاهای اساسی در بازار باشیم. شاخص تورم نقطه به نقطه امسال نسبت به سال قبل هم این موضوع را تایید می‌کند.

وزیر اقتصاد در عین حال تاکید کرد که هنوز قدرت خرید مردم افزایش پیدا نکرده است و مشکل اقتصادی به خصوص در مورد اقشاری که حمایت بیمه‌ای نمی‌شوند وجود دارد و آنها تحت فشار هستند.

خاندوزی در پاسخ به این سوال که اخذ مالیات از درآمدهای زیر 10 میلیون در بودجه 1401 آن هم در حالی که خط فقر اعلامی 10 میلیون و 500 هزار تومان اعلام شده چه توجیهی دارد؟ گفت: منطق شما برای این سوال درست است اما تطبیق‌تان برای این مورد نادرست است. چرا که وقتی نهادی اعلام خط فقر می‌کند، خط فقر مربوط به خانوار را اعلام می‌کند. قانون بودجه در مورد مالیات بر درآمد افراد صحبت می‌کند، تا زمانی که در کشور موضوع مالیات بر مجموع درآمد سازماندهی نشود و هزینه و درآمد خانوارها به شکل مجزا مشخص نشود نمی‌توان به روش درستی اخذ مالیات کرد. ممکن است در یک خانوار افرادی باشند که از دو محل درآمد دارند و یا اعضای خانوار مشغول به کارهایی باشند و درآمد بالایی کسب کنند اما در اخذ مالیات دیده نشوند. 

وزیر اقتصاد تصریح کرد:این نقطه ضعف ما محسوب می‌شود که نمی‌دانیم خانوارها مجموعا به چه میزان درآمد دارند و هزینه های‌شان چقدر است تا عادلانه از آنها مالیات بگیریم. 

مشروح این گفتگو بزودی منتشر می‌شود.





 

دیدگاه کاربران

ناشناس۲۳۴۹۴۶۸۰۶:۱۵:۰۵ ۱۴۰۰/۱۰/۵
با حذف ارز ۴۲۰۰ ی از تخم مرغ ؛ باید هر شونه تخم مرغ را ۱۱۰ هزار تومن خرید . رئیس صنف تخم مرغ
ناشناس۲۳۴۹۵۲۳۰۸:۱۹:۳۴ ۱۴۰۰/۱۰/۵
با توجه به نرخ تورم 50% ( البته رسمی) ، آن یارانه ها بعد از چند ماه بی ارزش خواهند شد.
ناشناس۲۳۴۹۵۵۶۰۸:۳۶:۵۲ ۱۴۰۰/۱۰/۵
اگر شما فقط تغییرات ماهانه اقلام خوراکی را در نظر بگیرید، متوجه می شوید که این یارانه ها به هیچ دردی نمی خورند.
ناشناس۲۳۴۹۶۳۸۰۹:۳۹:۰۵ ۱۴۰۰/۱۰/۵
در وضعیت تورمی یارانه ها می تواند کمک حال مردم باشد.
ناشناس۲۳۴۹۶۳۹۰۹:۴۰:۱۲ ۱۴۰۰/۱۰/۵
کدام اقدام اقتصادی دولتها در ایران در جهت بهبود شرایط بودند؟ فقط یک نمونه نام ببرید.
ناشناس۲۳۴۹۸۱۱۱۲:۰۴:۲۲ ۱۴۰۰/۱۰/۵
دولتهای هاشمی و روحانی رکورددار تورم و جهش ارز در تمام دولت ها بودند و مردمو زیر بار فشار اقتصادی له کردند.
ناشناس۲۳۴۹۶۸۶۱۰:۰۹:۰۸ ۱۴۰۰/۱۰/۵
دولت اصلاح طلب روحانی سفره های مردم را کوچک کرد پرداخت یارانه ها می تواند برای طبقات متوسط و ضعیف جامعه مرهم زخمی باشد.
ناشناس۲۳۴۹۷۰۵۱۰:۲۳:۱۷ ۱۴۰۰/۱۰/۵
سود رانت 18 هزار میلیارد تومانی ارز 4200 برای رانتخواران بود و هیچ نفعی برای مردم نداشت.
ناشناس۲۳۴۹۸۰۴۱۱:۵۷:۱۷ ۱۴۰۰/۱۰/۵
ما خواهان محاکمه عوامل دولت قبول و سه نون اقتصادی آنها نوبخت نیای نهاوندیان هستیم از کمیسیون اصل ۹۰ مجلس که مردم شکایت خود را به آنها اعلام کرده اند می خواهیم ترتیب پیگیری تشکیل دادگاه را برای آنها بدهند
ناشناس۲۳۴۹۹۲۵۱۳:۴۸:۳۴ ۱۴۰۰/۱۰/۵
آیا مصادره اموال نامشروع در اول انقلاب حلال بود
ناشناس۲۳۴۹۵۶۰۰۸:۳۹:۴۰ ۱۴۰۰/۱۰/۵
همین یارانه هاست که اقتصاد این کشور را به این روز در آورده است.
ناشناس۲۳۴۹۶۰۸۰۹:۱۱:۰۳ ۱۴۰۰/۱۰/۵
از نمایندگان رانتی و نجومی بگیر و امتیاز بگیر مجلس که ترک فعل کرده و تفحص از بانک مرکزی و بانک‌های خصوصی را اجرایی نکرده اند تا دیر نشده بخود ایند و جبران مافات کنند خیلی زود دیر میشود و سوراخ موش قیمت نجومی پیدا میکند
ناشناس۲۳۴۹۶۴۱۰۹:۴۰:۴۲ ۱۴۰۰/۱۰/۵
دولت روحانی حجم نقدینگی را 10 برابر افزایش داد و باعث شد اقتصاد کشور به این حال و روز در بیاید.
ناشناس۲۳۴۹۶۴۲۰۹:۴۱:۱۳ ۱۴۰۰/۱۰/۵
با توجه به شرایط اقتصادی ۱۶ سال گذشته یعنی ریاست جمهوری احمدی نژاد و روحانی تفحص از بانک مرکزی و بانک‌ها از اولویت های های کشور بوده که با خیانت به مردم اینکار صورت نگرفته است
ناشناس۲۳۴۹۶۷۱۰۹:۵۸:۱۵ ۱۴۰۰/۱۰/۵
یارانه ها باعث شد نفاق و اشتقاق در جامعه ایجاد شود و برادر را مقابل بردار که یارانه به او تعلق نمی گرفت قرار داد یارانه طرح بود برای ویرانی اقتصاد و اشتقاق میان مردم یارانه راقطع کنید و ارزاق لازم را کوپنی کنید بجای پول نقد
ناشناس۲۳۴۹۷۹۵۱۱:۵۲:۳۸ ۱۴۰۰/۱۰/۵
به عقب بر نمی گردیم کوپن نمی خواهیم یارانه نقدی و بن کارت می خواهیم.
ناشناس۲۳۴۹۶۷۸۱۰:۰۲:۴۶ ۱۴۰۰/۱۰/۵
مجلس با ترک فعلش در عدم تفحص از بانک مرکزی و عدم استیضاح دولت باعث شدند کشور به ته پرتگاه برود
ناشناس۲۳۴۹۶۸۲۱۰:۰۶:۰۲ ۱۴۰۰/۱۰/۵
اصلاح طلبان اقتصاد کشور و معیشت مردم را نابود کردند.
ناشناس۲۳۴۹۸۲۵۱۲:۲۰:۲۱ ۱۴۰۰/۱۰/۵
از طلا بودن پشیمان گشته ایم مرحمت فرموده ما را مس کنید اقتصاد کشور را به قبل از یارانه ها برگردانید
ناشناس۲۳۴۹۹۸۵۱۴:۴۷:۵۰ ۱۴۰۰/۱۰/۵
برای پست وزارت اقتصاد فرد پخته تری لازم بود ردای وزارت اقتصاد برای آقای خاندوزی بسیار بزرگ است
ناشناس۲۳۴۹۵۷۸۰۸:۵۰:۳۷ ۱۴۰۰/۱۰/۵
جناب خاندوزی بی پیر مرو به خرابات گر سکندر زمان باشید لطفا از منویات جناب دکتر توکلی که استخوان خرد کرده اند استفاده لازم را ببرید
ناشناس۲۳۴۹۶۸۳۱۰:۰۷:۲۲ ۱۴۰۰/۱۰/۵
جناب دکتر توکلی مخالف پرداخت ارز ترجیحی بودند و فرمودند دولت روحانی میلیاردها دلار 4200 تومانی را به جیب دلالان ریخت.
ناشناس۲۳۴۹۷۳۹۱۱:۰۴:۲۶ ۱۴۰۰/۱۰/۵
کارشناسانی که هنوز دنبال اقتصاد کوپنی و یارانه به همه مردم هستند خیلی وقته دنیا گذر کرده و پیشرفت کردن
ناشناس۲۳۴۹۵۸۱۰۸:۵۳:۰۶ ۱۴۰۰/۱۰/۵
مشکلات معیشتی مردم افزایش پیدا کرده است. تا زمانی که یک برنامه مشخص و مدون اقتصادی ارائه نشود و مشکلات کشور در عرصه بین‌المللی حل نشود نمی‌توان نسبت به آینده خوشبین بود.
ناشناس۲۳۴۹۷۷۴۱۱:۳۳:۰۳ ۱۴۰۰/۱۰/۵
مشکلات اقتصادی کشور نتیجه برجام و اعتماد بی جا به امریکا و غرب است.
ناشناس۲۳۴۹۵۸۶۰۸:۵۵:۱۱ ۱۴۰۰/۱۰/۵
زنگنه، نماینده مجلس: پرداخت یارانه به این شیوه به مردم اشتباه است. با یارانه ۱۰۰ هزار تومانی نیم کیلو گوشت هم نمی‌شود خرید.
ناشناس۲۳۴۹۶۸۱۱۰:۰۵:۱۳ ۱۴۰۰/۱۰/۵
یک خانواده 4 نفره 400 هزار تومان دریافت می کنند که حداقل 3 کیلو گوشت می توانند بخرند.
ناشناس۲۳۵۱۳۰۳۱۱:۱۷:۰۰ ۱۴۰۰/۱۰/۶
خود رئیسی هم شش ماه دیگه رو تضمین نمی کنه قیمت گوشت قیمت امروز باشه
ناشناس۲۳۴۹۷۰۷۱۰:۲۶:۰۳ ۱۴۰۰/۱۰/۵
قبل از پرداخت ارز 4200 تومانی در اواخر سال 96 قیمت گوشت کیلویی 40 هزار تومان بود اما با وجود پرداخت ارز 4200 تومانی 160 هزار تومان شد یعنی 4 برابر گران شد.
ناشناس۲۳۴۹۷۵۱۱۱:۱۱:۳۴ ۱۴۰۰/۱۰/۵
قرار نیست با یارانه کل هزینه خرید گوشت و مرغ را برای شما بپردازند!
ناشناس۲۳۴۹۵۹۲۰۸:۵۷:۲۳ ۱۴۰۰/۱۰/۵
۲۵۱میلیون دلار نفت بدید ‌ماهی ۵میلیون چای بگیرید یا نفت بدید پشم گوسفند بگیرید یا نفت بدید برنج بگیرید بعد چایکاران ما متضرر شوند ؟ واقعا این مدیران قابل تحسین هستند. آقا در قرن ۲۱ما واحد پول داریم. تهاتر کردن باعث ۱۰۰درصد متضرر شدن کشور می‌شود برید با دنیا به تعامل برسید
ناشناس۲۳۴۹۶۱۷۰۹:۲۲:۵۸ ۱۴۰۰/۱۰/۵
فساد نهفته در این جور کارها را نمی بینند. اما در مورد ارز 4200، در بلندگوی فساد می دمند!
ناشناس۲۳۴۹۶۸۰۱۰:۰۳:۴۸ ۱۴۰۰/۱۰/۵
حذف دلار از مبادلات تجاری کشور بهترین راهکار خنثی سازی تحریم هاست.
ناشناس۲۳۴۹۷۰۸۱۰:۲۶:۲۳ ۱۴۰۰/۱۰/۵
جناب تعامل شما کالایی نیاز داری و کالایی داری برای عرضه اسمش بد در رفته برای امثال شما ولی مشکلی ندارد
ناشناس۲۳۴۹۷۱۶۱۰:۳۵:۴۵ ۱۴۰۰/۱۰/۵
در قرن 21 ارز رانتی در دنیا وجود ندارد چون فهمیدن اقتصاد را نابود می کند و این سیاست برای قرن 20 بوده و شما هنوز دنبال آن هستید
ناشناس۲۳۴۹۵۲۹۰۸:۲۱:۵۴ ۱۴۰۰/۱۰/۵
یک زمانی هم احمدی نژاد از پر برکت و مقدس بودن یارانه ها صحبت می کرد!
ناشناس۲۳۴۹۶۴۳۰۹:۴۲:۳۳ ۱۴۰۰/۱۰/۵
در سال 89 با پرداخت یارانه برای اولین بار بعد از انقلاب فاصله طبقاتی (ضریب جینی) کاهش یافت.
ناشناس۲۳۴۹۶۷۷۱۰:۰۲:۴۵ ۱۴۰۰/۱۰/۵
یارانه 45 دلاری احمدی نژاد معادل پول 9 کیلو مرغ بود و خیلی هم خوب بود.
ناشناس۲۳۴۹۷۴۸۱۱:۰۹:۵۳ ۱۴۰۰/۱۰/۵
مشکل این بود که هر سال باید افزایش پیدا می کرد وقتی همه چیز بالا می‌رفت ولی نشد چون شاید سیاست در دراز مدت این بود که یارانه به کل حذف شود و فقط اوایل فشار می آورد اعمال شود
ناشناس۲۳۴۹۵۳۴۰۸:۲۳:۲۹ ۱۴۰۰/۱۰/۵
دولت با حذف ارز 4200 تومنی و پرداخت یارانه ها می خواهد در یک جیب مردم یک مبلغی گذاشته و از جیب دیگر چند برابر آن را بردارد!!!
ناشناس۲۳۴۹۵۹۱۰۸:۵۷:۲۲ ۱۴۰۰/۱۰/۵
در جهانی که همه کار به دیوانه گریست بهتر آن است که در کسوت مجنون باشیم .برای اصلاح اقتصاد باید انقلاب اقتصادی بکنیم و قانون از کجا آورده ای و مشروعیت سنجی اموال و اعاده اموال نامشروع و سند تحول قوه قضا را به فوریت اجرایی نماییم
ناشناس۲۳۴۹۶۲۹۰۹:۲۸:۴۶ ۱۴۰۰/۱۰/۵
چه کسی می خواهد عدالت اقتصادی برقرار کند؟!
ناشناس۲۳۴۹۶۴۶۰۹:۴۴:۰۹ ۱۴۰۰/۱۰/۵
دولت با پرداخت یارانه و حذف ارز ترجیحی می خواهد دست رانتخواران را کوتاه کند و حق مردم را به خود مردم بدهد.
ناشناس۲۳۴۹۷۰۹۱۰:۲۸:۳۳ ۱۴۰۰/۱۰/۵
دولت روحانی با اجرای غلط ارز 4200 تومانی بیش از 60 میلیارد دلار را به جیب دلالان ریخت و سنگ پا و دسته بیل و غذای سگ و گربه وارد شد اما کالاهای اساسی با نرخ ارز ازاد بدست مردم می رسید.
ناشناس۲۳۴۹۵۳۶۰۸:۲۵:۲۶ ۱۴۰۰/۱۰/۵
آنانی که اصرار به حذف ارز ترجیحی دارند، باید تعهد محضری بدهند که تمام تبعات و خسارات این کار را خواهند پذیرفت.
ناشناس۲۳۴۹۶۷۶۱۰:۰۱:۱۴ ۱۴۰۰/۱۰/۵
چرا کسانی که 8 سال با برجام نافرجام فرصت سوزی کردند و تورم 1000 درصدی سرسفره مردم گذاشتن تبعات و خسارات انرا نپذیرفتن ؟!
ناشناس۲۳۴۹۷۱۹۱۰:۳۷:۳۵ ۱۴۰۰/۱۰/۵
تبعات آن چیزی زیادی ندارد چون تبعات ارز که از4000 هزار تومان به 30 هزار تومان رسید قبلا ایجاد شده!
mostafa.kamali95@yahoo.com۲۳۴۹۵۴۰۰۸:۲۷:۲۷ ۱۴۰۰/۱۰/۵
کار اصولی ‌اساسی برای اقتصاد این است که ما باید اول از همه زمینه های فساد اقتصادی را از بین ببریم و اینکار میسر نمی شود الا با ملی کردن تمامی ثروت های حرام و نامشروع افسانه ای و گنج قارونی و ثروت های ناشی از تلاطمات اقتصادی اگر این زمینه های فساد که هر کدام با ثروتشان می توانند بازاری را تحت تاثیر قرار دهند از بین نبریم هر گونه کار اصلاحی به جز هرز رفتن منابع و زمان چیزی در بر ندارد
ناشناس۲۳۵۰۵۰۷۲۰:۰۱:۴۶ ۱۴۰۰/۱۰/۵
تشخیص حلال و حرام با کیست؟!
ناشناس۲۳۴۹۵۴۳۰۸:۲۸:۰۷ ۱۴۰۰/۱۰/۵
حذف ارز ترجیحی به اسم مبارزه با فساد، به کام فروختن آن به قیمت بازار آزاد!
ناشناس۲۳۴۹۶۵۱۰۹:۴۵:۲۶ ۱۴۰۰/۱۰/۵
دلالانی که برای واردات ارز 4200 تومانی میگرفتن انرا در بازار ازاد میفروختن.
ناشناس۲۳۴۹۵۴۸۰۸:۳۰:۴۴ ۱۴۰۰/۱۰/۵
وزارت مالیات و عوارض!!!!
ناشناس۲۳۴۹۶۷۴۰۹:۵۸:۵۳ ۱۴۰۰/۱۰/۵
دولت روحانی مالیات ها و عوارض خروج از کشور را 30 برابر افزایش داد.
ناشناس۲۳۴۹۶۵۵۰۹:۴۷:۴۵ ۱۴۰۰/۱۰/۵
مهم اینه که پول یک ماه یارانه دولت = یک شونه تخم مرغ الان یارانه ۴۵ تومنه ؛ یک شونه تخم مرغ هم ۴۵ تومنه . فردا یارانه میشه ۱۱۰ تومن ؛ یک شونه تخم مرغ هم میشه ۱۱۰ تومن . یارانه نقدی دولت به مردم = روزانه یک عدد تخم مرغ !!!!
ناشناس۲۳۴۹۷۸۹۱۱:۴۸:۲۴ ۱۴۰۰/۱۰/۵
دروغ بزرگی که به مردم گفته شد این بود که انچنان رونقی ایجاد می کنم که مردم احتیاجی به 45 هزار تومان یارانه نداشته باشند !
ناشناس۲۳۴۹۷۹۱۱۱:۴۹:۵۵ ۱۴۰۰/۱۰/۵
قبل از برجام قیمت تخم مرغ دانه ای 50 تومان بود با برجام قیمت تخم مرغ دانه ای 1500 تومان شد.
ناشناس۲۳۴۹۶۹۱۱۰:۱۳:۵۳ ۱۴۰۰/۱۰/۵
همین ارز 4200 باعث گرانی بیشتر شده
ناشناس۲۳۴۹۷۶۰۱۱:۲۰:۴۶ ۱۴۰۰/۱۰/۵
همین اختصاص ارز 4200 باعث این شد که دلار 30 هزار تومان شود
ناشناس۲۳۴۹۷۰۶۱۰:۲۴:۲۲ ۱۴۰۰/۱۰/۵
سال قبل هم ارز 4200 گوشت قرمز وارداتی حذف شد چرا قیمت تغییری نکرد؟
علی۲۳۵۰۴۷۰۱۹:۴۱:۳۲ ۱۴۰۰/۱۰/۵
بزرگوار ، قیمت تغییری محسوسی کرد ولی نه آن چنان شدید چون مردم کلا حذفش کردن. در جرانی که سرانه مصرف گوش هر ایرانی شده 7 کیلو؟ البته اگر همین آمار هم درست باشه
ناشناس۲۳۴۹۷۲۹۱۰:۵۰:۳۹ ۱۴۰۰/۱۰/۵
حقوق مردم را مطابق با نرخ تورم افزایش دهید . عقب ماندگی افزایش حقوق نسبت به تورم در سالهای اخیر را جبران کنید . یارانه نخواستیم
ناشناس۲۳۴۹۸۹۳۱۳:۲۸:۲۲ ۱۴۰۰/۱۰/۵
همه مردم که حقوق بگیر نیستن حقوق پیرزن و پیرمرد روستایی از طریق یارانه تامین می شود.
ناشناس۲۳۵۰۶۳۳۲۱:۱۵:۲۶ ۱۴۰۰/۱۰/۵
یارانه نمی خواهیم
ناشناس۲۳۵۰۸۲۵۲۳:۲۷:۱۶ ۱۴۰۰/۱۰/۵
موضوع این هست که انقلاب منحرف شده و افراد دنیا طلب اداره کشور را در دست گرفته اند و برای منافع خودشان هر عملی را علیه مردم به اسم اسلام انجام می دهند
ناشناس۲۳۴۹۴۷۲۰۶:۱۸:۵۹ ۱۴۰۰/۱۰/۵
با حذف ارز جهانگیری ؛ کمر مردم زیر بار گرونی ها خرد خواهد شد
ناشناس۲۳۴۹۵۳۹۰۸:۲۶:۲۶ ۱۴۰۰/۱۰/۵
مردم دیگر تحمل موج گرانی دیگری با حذف ارز ترجیحی را ندارند.
ناشناس۲۳۴۹۶۵۲۰۹:۴۶:۳۲ ۱۴۰۰/۱۰/۵
هنر روحانی و جهانگیری این بود که مردم ایران را درگیر فقر و فلاکت و گرسنگی کردند.
ناشناس۲۳۴۹۵۴۵۰۸:۲۹:۴۵ ۱۴۰۰/۱۰/۵
اگر درآمدهای ارزی محدود است، جلوی دادن بودجه به بسیاری از ارگانها، نهادها و سازمانها را بگیرد.
ناشناس۲۳۴۹۶۶۸۰۹:۵۷:۵۹ ۱۴۰۰/۱۰/۵
درامدهای ارزی محدود است و پرداخت ارز ترجیحی باعث کسری بودجه می شود و کسری بودجه باعث تورم می شود.
ناشناس۲۳۴۹۷۱۰۱۰:۲۹:۰۵ ۱۴۰۰/۱۰/۵
درآمد کم نیست رانت این ارز 600 هزار میلیارد تومان کسری بودجه درست کرده که مشکلات برای کشور ایجاد کرد
ناشناس۲۳۴۹۵۵۰۰۸:۳۱:۴۵ ۱۴۰۰/۱۰/۵
جناب خاندوزی اموال دولتی را که برای فروش گذاشته اید و یا واحد هایی را که سازمان خصوصی سازی واگذار میکند چه کسانی می خرند آیا کسانی غیر از مفسدان اقتصادی که اموال نامشروع کلان دارند بجای چوب حراج به بیت المال ثروت های به یغما رفته از بیت المال را با قوانین محکم مصادره نمایید
ناشناس۲۳۴۹۵۵۸۰۸:۳۷:۵۸ ۱۴۰۰/۱۰/۵
مگر کمری هم برای مردم مانده!
ناشناس۲۳۴۹۶۲۰۰۹:۲۴:۰۹ ۱۴۰۰/۱۰/۵
دولت باید با مشوق هایی باعث شود کارها مجددا اهنکشی شده و محکم و قبراق گردد
ناشناس۲۳۴۹۶۶۷۰۹:۵۶:۴۱ ۱۴۰۰/۱۰/۵
اصلاح طلبان بی کفایت در 4 سال گذشته کمر مردم را شکستن.
ناشناس۲۳۴۹۵۶۱۰۸:۴۰:۳۹ ۱۴۰۰/۱۰/۵
اقتصاد کشور باید بر پایه این ایه قران کریم باشد .و ان لیس للانسان الا ماسعی و برای انسان بهره ای جز سعی تلاش نیست هر گونه ثروت و مالی که از راه صحیح اقتصادی بدست نیامده است مشروعیت نداشته و باید به بیت المال باز گردد
ناشناس۲۳۵۰۲۲۷۱۷:۱۰:۴۵ ۱۴۰۰/۱۰/۵
احسنت مثل بودجه های میلیاردی نهاد های مثلا فرهنگی که هیچ کارکردی ندارن حذف و به بیت المال برگردد
ناشناس۲۳۴۹۴۷۵۰۶:۳۳:۵۱ ۱۴۰۰/۱۰/۵
اقتصاد علم است و از عهده هر کسی بر نماید
حسنعلی سبد سبد گل باس۲۳۴۹۵۵۳۰۸:۳۵:۰۵ ۱۴۰۰/۱۰/۵
اگر قوانین از کجا آورده ای و قانون اعاده اموال نامشروع و سند تحول قضایی را اجرایی نماید برای سالیان زیادی حتی اگر تحریم کامل هم باشیم کشور بخوبی اداره میشود ثروت در کشور به وفور هست منتهی توزیع ثروت و فاصله طبقاتی از فرش تا عرش است
ناشناس۲۳۴۹۸۲۲۱۲:۱۶:۲۹ ۱۴۰۰/۱۰/۵
منفی ها میشه بگن از چه قماشی هستند و دلیل منفی دادن آنها چیست
ناشناس۲۳۴۹۶۶۵۰۹:۵۵:۴۹ ۱۴۰۰/۱۰/۵
تکنوکرات های غربگدا اقتصاد مملکت را ته دره بُردند.
ناشناس۲۳۴۹۷۱۱۱۰:۳۰:۲۴ ۱۴۰۰/۱۰/۵
علمی می گوید اگر از 4200 نبود الان دلار زیر 15 هزار تومان بود
ناشناس۲۳۴۹۴۸۶۰۷:۲۵:۲۶ ۱۴۰۰/۱۰/۵
مملکت رو درست کنید.
ناشناس۲۳۴۹۵۵۷۰۸:۳۷:۴۹ ۱۴۰۰/۱۰/۵
آن کسانی را که در اوج بورس و با اخبار رانتی ثروت های کلان را از بورس خارج کردند و به رمز ارزها بردند و آنجا هم چندین برابر سود کردند با ابزارهای لازم و قوه قهریه مجبور کنید پول های ملت را به بورس بازگردانند
ناشناس۲۳۴۹۶۶۳۰۹:۵۴:۴۰ ۱۴۰۰/۱۰/۵
اصلاح طلبان مملکت را به قهقرا بردند و فقر و محرومیت را در کشور توسعه دادند از رئیسی انتظار معجزه نداریم !
ناشناس۲۳۴۹۴۸۹۰۷:۲۸:۰۵ ۱۴۰۰/۱۰/۵
فرض کن ماهیانه 800 هزار تومان هم یارانه دادید. این که نهایتا میشه 1 عدد مرغ و دو کیلو گوشت. بقیه را چکار میکنید؟ تورم ونزولایی بر سر مردم فرود میاد.
ناشناس۲۳۴۹۵۵۲۰۸:۳۲:۲۸ ۱۴۰۰/۱۰/۵
ملت تحمل اینهمه فشار رو ندارن مطمعن باشین تاثیر حذف ارز ترجیحی فراتر از انتظار خواهد بود
ناشناس۲۳۴۹۶۵۴۰۹:۴۷:۳۵ ۱۴۰۰/۱۰/۵
روحانی روند ونزوئلا شدن ایران را تسهیل کرد.
ناشناس۲۳۵۰۶۴۷۲۱:۲۶:۰۲ ۱۴۰۰/۱۰/۵
به روحانی خیلی ربطی نداره به تحریمها ربط داره
ناشناس۲۳۴۹۷۰۳۱۰:۲۲:۱۵ ۱۴۰۰/۱۰/۵
اول برو اقتصاد یاد بگیر و یارانه این چیزها فقط موقتی است
علی هاشمی۲۳۴۹۵۱۳۰۸:۰۹:۵۸ ۱۴۰۰/۱۰/۵
دولت ارز ترجیحی را حذف می‌کند و بطور حتم قیمت‌ها بالا می‌رود. قدری یارانه اضافه می‌شود اما نمی‌تواند فاصله قیمت و قدرت خرید را حفظ کند . بعد از مدت کمی بخاطر تورم و پول پر قدرت در بدنه اقتصاد که بدون پشتوانه تولید شده مجددا دلار افزایش قیمت خواهد داشت و کالا با هم گران تر شده و مردم فقیر تر می‌شوند. یارانه دادن فقط مسکن است .
ناشناس۲۳۴۹۵۶۶۰۸:۴۴:۳۵ ۱۴۰۰/۱۰/۵
اقتصاد صحیح آن است که معلم درسش را بدهد زارع کشاورزیش را بکند تولید کنند محصول تولید کند خلاصه هر کس در هر کاری که هست کار خودش را بکند با ایجاد قوانین نباید اجازه بدهیم هیچ فردی به غیر از زمینه کاری خود فعالیت مالی و اقتصادی دیگری بکند
ناشناس۲۳۴۹۵۷۳۰۸:۴۷:۴۶ ۱۴۰۰/۱۰/۵
بر من که صبوحی زده ام خرقه حرام است ای مجلسیان راه های رانت و امتیاز و رشوه کدام است بیش از شصت تن از نمایندگان رانتی و نجومی بگیر تنها به وزرارت نفت رفته و نمایندگان مفسد اقتصادی رد صلاحیت سده مجلس دهم هم به شرکت های دولتی رفته و پست سمت گرفته اند
ناشناس۲۳۴۹۵۲۸۰۸:۲۰:۵۶ ۱۴۰۰/۱۰/۵
در ظرف سه روز دلار در ترکیه 40 درصد ارزان شد !
ناشناس۲۳۴۹۶۲۶۰۹:۲۷:۳۴ ۱۴۰۰/۱۰/۵
این امر ناشی از تاثیر سیاست خارجی بر اقتصاد کشور است.
ناشناس۲۳۴۹۸۲۸۱۲:۲۲:۳۷ ۱۴۰۰/۱۰/۵
سیاست خارجی باعث می‌شود در عرض 3 روز بیاد پایین یا دولتشان مداخله در بازار کرده؟!! دلار 8لیر بوده و با تورم در 25 درصدی می شود 11 الی 12 لیر و سال بعد دباره بیشتر
ناشناس۲۳۴۹۶۵۸۰۹:۴۸:۳۴ ۱۴۰۰/۱۰/۵
قیمت کالاهای اساسی در ترکیه در عرض 3 روز 300 درصد گران شد.
ناشناس۲۳۴۹۷۰۴۱۰:۲۳:۱۱ ۱۴۰۰/۱۰/۵
سال دیگر دوباره بر می‌گردد نگران نباش
ناشناس۲۳۴۹۵۳۱۰۸:۲۲:۲۹ ۱۴۰۰/۱۰/۵
حذف ارز 4200 باعث افزایش سرسام آور تورم می شود وقتی تولید کننده ای مثلا مرغ را باید 80 هزار تومان خریداری کند افزایش قیمت را روی کالای تولیدی خودش می کشد. اینکه تصور شود با پرداخت مبلغی برای قشر ضعیف مشکل حل می شود تجربه نشان داده دروغ محض است. الان مسئولین بیایند و قیمت کالاهای اساسی و مورد نیاز مردم را بعد از حذف ارز ترجیحی اعلام کنند. هرگز این کار را نمی کنند
ناشناس۲۳۴۹۶۵۹۰۹:۴۹:۴۸ ۱۴۰۰/۱۰/۵
با تخصیص ارز 4200 تومانی قیمت مرغ باید کیلویی 8 هزار تومان می شد اما نشد.
ناشناس۲۳۴۹۶۹۵۱۰:۱۶:۴۱ ۱۴۰۰/۱۰/۵
چرا نرخ مرغ با این ارز که زیر 15 هزار تتومان باید باشد الان 30 هزار تومان است؟ اقتصاد علم است و این ارز رانتی ضد علم و تورم زا است
صمصام۲۳۴۹۵۳۳۰۸:۲۳:۲۷ ۱۴۰۰/۱۰/۵
خاندوزی تصریح کرد: واقعیت این است که وقتی اختلافات بین رئیس سازمان برنامه و بودجه، بانک مرکزی و وزیر اقتصاد در دولت قبل را با این دولت مقایسه می‌کنم به ‌نظرم می‌رسد ما «بسیار» همگرا‌تر هستیم. متاسفانه رویه غلطی که کشور ما سالها مبتلا به ان است این است که دولتهاخودشان را با دولتهای دیگر مقایسه میکنند آقای وزیر محترم اقتصاد در پاسخ به علت ناهماهنگی ایشان با آقای محسن رضایی در خصوص یارانه ها خودشان را با دولت قبلی مقایسه میکنند ! دولت قبلی چه و چه و چه بود و ما نیستیم یا برعکس ! در کشور های دیگر مسئولان خودشان را با خودشان مقایسه میکنند نه با دیگران ! ای کاش یاد بگیریم خودمان را فقط با خودمان مقایسه کنیم بد بودن دیگران و خوب بودن ما مشکلی را درمان نمیکند چون هنوز به نقطه رضایتبخش نرسیده ایم ایشان هرچقدر هم از دولتهای دیگر بهتر باشند بیفایده است چون خودشان هنوز به نقطه مطلوب اقتصادی نرسیده اند ! تورم هنوز هست حقوقهای نجومی هنوز هست رانت هنوز هست و خیلی مشکلات دیگر !
ناشناس۲۳۴۹۷۴۲۱۱:۰۷:۱۵ ۱۴۰۰/۱۰/۵
جان با کی مقایسه کند؟ مثلا بگوید اول دولت اینجا بودم و الان اینجا هستیم؟ خوب کلمه فقط عوض شده! در مورد هماهنگی هم جهت اطلاع اجرا می شود تاریخ دقیق موعد آن روز اعلام نشده
ناشناس۲۳۴۹۵۵۱۰۸:۳۱:۵۱ ۱۴۰۰/۱۰/۵
اينكه ارز ترجيحي بدست مردم نرسيده يك دروغ بزرگ ويك بهانه است براي افزايش قيمت كالاهاي يارانه اي است اگر اين كالاها بدست مردم نمي رسيده شما بجاي حذف انها روش ان را اصلاح كنيد وبدست مردم برسانيد چرا مي خواهيد ان را حذف كنيد
ناشناس۲۳۴۹۶۶۱۰۹:۵۳:۰۱ ۱۴۰۰/۱۰/۵
دروغ بزرگ این بود که گفته شد اونچنان رونق اقتصادی ایجاد می کنم که مردم احتیاجی به یارانه نداشته باشند !
ناشناس۲۳۴۹۷۰۲۱۰:۲۰:۳۳ ۱۴۰۰/۱۰/۵
آیا میدانی گرانی و تورم که بالا است به خاطر این ارز 4200 است که دولت مجبور است بالای 600 هزار میلیارد تومان پول چاپ کند در این 3 سال و از بانک مرکزی استقراض تا اختلاف این ارز و بازار آزاد این ارز را بدهد و کسری بودجه ایجاد کرده و تورم بر کل کالاها ایجاد کرد؟ نه نمی دانی!
ناشناس۲۳۴۹۵۶۲۰۸:۴۱:۵۰ ۱۴۰۰/۱۰/۵
این کار شما نه تنها کمکی به مردم وفقیر ها نمی کند بلکه با ایجا تورم ومشکلات بیشتر وایجاد نقدینگی بیشتر هروز قیمت‌ها بیشتر می شود بجای این کارها از چهار تا استاد اقتصاد درست حسابی نه سهمیه ای نظر بخواهید واگر شد از اساتید برجسته اقتصاد دنیا چه اشکالی دارد خارجی ایرانی ندارد وبا مشکل ریشه ای برخورد کنید دست از کار های که بعد ازمدتی فقر وگرسنگی را بیشتر وتورم را چندین برابر می کند بردارید دیگر مردم وما تحمل گرانی را نداریم
ناشناس۲۳۴۹۸۱۷۱۲:۱۴:۲۷ ۱۴۰۰/۱۰/۵
تا الان از مشاوران صندوق بین المللی پول بهره می بردن و ان شالله این دولت بهره نبرد
ناشناس۲۳۵۰۱۸۶۱۶:۴۳:۵۸ ۱۴۰۰/۱۰/۵
نه برادر هرجا بنفع شان بوده استفاده می کردند وهرجا سودی نداشته توصیه آنها را کنار می گذاشتند وگرنه علم اقتصاد در تمام دنیا یکی است
ناشناس۲۳۴۹۵۶۷۰۸:۴۵:۱۵ ۱۴۰۰/۱۰/۵
موج مهاجرت به خاطر تشدید گرانی ها و تورم افزایش شدیدی یافته است.
ناشناس۲۳۴۹۶۶۰۰۹:۵۱:۴۶ ۱۴۰۰/۱۰/۵
در دوران فلاکت بار روحانی بیش از 100 میلیارد دلار از کشور خارج شد و بسیاری از نخبگان کشور مهاجرت کردند اما حالا خوشبختانه موج مهاجرت معکوس شد.
ناشناس۲۳۴۹۶۷۹۱۰:۰۳:۱۳ ۱۴۰۰/۱۰/۵
اقتصاد کشور را برهم زده اند. بعد می گویند چرا مردم سرمایه هایشان را به ترکیه می برند و خانه می خرند!!!
ناشناس۲۳۴۹۷۷۹۱۱:۳۶:۵۸ ۱۴۰۰/۱۰/۵
گندی که اصلاح طلبان زدند قجرها نزدند قیمت ارز را 10 برابر گران کردند.
ناشناس۲۳۴۹۸۱۸۱۲:۱۵:۲۷ ۱۴۰۰/۱۰/۵
حداقل جایی ببرید که ثبات اقتصادی داشته باشد ولی در تعجبم چرا مالیات برای خروج سرمایه گرفته نمی شود!
ناشناس۲۳۴۹۸۲۰۱۲:۱۶:۲۰ ۱۴۰۰/۱۰/۵
نصف این ها که پول خارج می کنند همین دلالان و رانتخواران ارز 4200 است
ناشناس۲۳۴۹۶۷۳۰۹:۵۸:۳۰ ۱۴۰۰/۱۰/۵
حذف ارز ترجیحی چنان بلائی بر مردم بیاورد که در تاریخ خواهند نوشت. کار هر بز نیست خرمن کوفتن گاو نر میخواهد و مرد کهن
ناشناس۲۳۴۹۷۵۸۱۱:۱۹:۲۹ ۱۴۰۰/۱۰/۵
تاریخ می گوید در زمان اوایل خاتمی که دلار رانتی 10 برابر از دلار آزاد ارزان‌تر بود به کل حذف و تک نرخی کرد در ارز آزاد ولی آخر دولتش دلار آزاد فقط دو برابر بالا رفت و تورم 10درصد شد! هرچند اگر پول سرگردان را هم آزاد نمی گذاشت و می برد در تولید تورم 3درصدی می شد بله جانم اقتصاد علم است
ناشناس۲۳۴۹۷۸۲۱۱:۳۹:۴۴ ۱۴۰۰/۱۰/۵
دار و دسته هاشمی و روحانی انچنان بلایی بر سر اقتصاد کشور و معیشت مردم اوردند که مغول ها نیاوردند.
ناشناس۲۳۴۹۶۸۴۱۰:۰۷:۳۲ ۱۴۰۰/۱۰/۵
خوشبختانه دولت جدید به شدت دنبال توافق و برجامه که اگر به ثمر برسه اوضاع تا حدودی بهتر میشه ولی اگر به هر دلیلی توافقی صورت نگیره ارز ۴۲۰۰ عملا حذف میشه و خوراکی و دارو خیلی گرون میشه
ناشناس۲۳۴۹۷۸۰۱۱:۳۸:۰۱ ۱۴۰۰/۱۰/۵
ارز ترجیحی دارو و گندم قرار نیست حذف بشه.
ناشناس۲۳۴۹۶۸۷۱۰:۱۰:۲۵ ۱۴۰۰/۱۰/۵
چند تیتر بالاتر الف از قطب گازی ایران در منطقه نوشته ،بعد هفت دهک زیر خط فقر و محتاج یارانه اعلام میشه .جالبه
ناشناس۲۳۴۹۶۹۶۱۰:۱۶:۴۶ ۱۴۰۰/۱۰/۵
در این وضعیت اسفبار اقتصادی ۶۴ درصد مالیات بر درآمد بیشتر در بودجه ۱۴۰۱ پیش بینی کرده اند و اسم خودشان را گذاشته اند اقتصاددان. همین الان هم مالیاتها برای بسیاری از کارآفرینان قابل پرداخت نیست حالا هی بگو افزایش درآمد مالیاتی
ناشناس۲۳۴۹۷۶۹۱۱:۲۶:۰۴ ۱۴۰۰/۱۰/۵
اولا هزینه و تورم بالاتر رفته خوب طبیعی هست اعداد هم بالاتر دوم هم مالیات از ثروتمندان و دلالان اضافه شده و فرق دارد از مالیات عادی و اتفاقا باعث می شود اقتصاد بهتر شود
ناشناس۲۳۵۰۰۴۵۱۵:۳۸:۲۶ ۱۴۰۰/۱۰/۵
بجای افزایش مالیات که در نهایت دودش به چشم مردم میرود باید تمامی ثروت های بالاتر از یک زندگی خوب و مطلوب ملی شود تا تعادل اقتصادی ایجاد گردد
علی یانگ۲۳۴۹۷۱۲۱۰:۳۱:۱۶ ۱۴۰۰/۱۰/۵
یک سوال از وزیر اقتصاد:اگر حذف ارز ترجیحی باعث تورم نمی‌شود چرا می خواهید ارز ترجیحی گندم و دارو را قطع نکنید غیر از این است که می دانید حذف ارز ترجیحی تورم می‌اورد؟
ناشناس۲۳۵۰۱۳۴۱۶:۲۴:۳۶ ۱۴۰۰/۱۰/۵
به جای دادن ارزی که اقتصاد را نابود می کند و رانتی باید به مشمولان نیازمند سوبسید داد
ناشناس۲۳۴۹۷۱۵۱۰:۳۲:۴۲ ۱۴۰۰/۱۰/۵
آن شخصی که کشور را در منگه قرار داد و 4200 را بر کشور تحمیل کرد را محاکمه کنید
ناشناس۲۳۴۹۷۲۱۱۰:۴۰:۴۰ ۱۴۰۰/۱۰/۵
99درصد کالا با ارز آزاد محاسبه می شود و چند قلم که این ارز داده می شود که نصف آن از 4200گرانتر است! ببین چقدر به هدف خورده و وضع مملکت درست است!
ناشناس۲۳۴۹۷۶۴۱۱:۲۳:۵۷ ۱۴۰۰/۱۰/۵
جناب خاندوزی فقط مشاوران صندوق بین المللی پول را از سیستم اقتصادی کشور پاک کنید و گوش به حرفشان ندهید و نگذارید مانند دولت های قبل با دادن مشاوره این وضع مملکت را درست کنند
ناشناس۲۳۴۹۸۰۱۱۱:۵۵:۱۲ ۱۴۰۰/۱۰/۵
ارز ترجيحي با شيب ملايم ،بقول روحاني كاهش يابد ماليات افزايش يابد يك خروس قندي هم بعنوان يارانه به ملت بدهيد بنزين هم گران كنيد اين جمع رمقي براي ملت باقي مي گذارد؟
ناشناس۲۳۴۹۹۸۱۱۴:۴۴:۵۴ ۱۴۰۰/۱۰/۵
جالب است بدانید که درآمد دهک هشتم که غنی است و قرار است حمایت نشود ،5400000 تومان است که خودش با خط فقر فاصله معنی داری دارد.......واقعا مشخص نیست مبدع این دهک بندی در کجا سیر میکرده است .
ناشناس 6356565۲۳۵۰۱۱۵۱۶:۱۷:۴۷ ۱۴۰۰/۱۰/۵
ارز ترجیحی 4200 خیلی وقته برای مردم حذف شده حتی برای دارو هم حذف شده سری به داروخانه ها بزنین ببینین قیمت استامینوفن ساده از پارسال تا الان چند برابر شده
ناشناس۲۳۵۰۳۶۸۱۸:۳۴:۵۳ ۱۴۰۰/۱۰/۵
الان چرا هنوز گرانی است؟ انتظار ما از دولت رئیسی این است سریعا دلار را پایین آورده قیمتها را کم کند
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های اخیر

    پربحث‌های هفته

    1. جنگ ترکیبی خودمان، علیه خودمان!

    2. کارگری انگشتر ۵۰ میلیاردی را به صاحبش بازگرداند

    3. اقدام عجیب سفیر ایران در باکو/ برای عزت ایران استعفا دهید              

    4. جلاد، به پایان سلام کن!

    5. بهادری جهرمی: مبالغ جرایم رانندگی متناسب با تورم افزایش یافت

    6. تورم چه زمانی تک رقمی می‌شود؟

    7. نرخ تعرفه‌های خدمات بهداشتی درمانی ۱۴۰۳ اعلام شد/ نرخ رسمی ویزیت ۵۰% گران می‌شود!

    8. بازداشت سومین عامل حمله تروریستی در مسکو

    9. آقایان رئیسی و اژه‌ای! آیا در پیشگاه خدای متعال و امام‌زمان (عج) پاسخی دارید؟

    10. انتقام از پوتین؟

    11. عوامل توهین کننده به نظام و مقدسات اسلامی دستگیر شدند

    12. ائتلاف ایران، روسیه و چین تبدیل به کابوسی برای آمریکا می‌شود

    13. علم‌الهدی: امروز در کشور از آثار تحریم اقتصادی آمریکا مشکلی حس نمی‌کنیم

    14. بذرپاش: امسال هر ماه افتتاح مسکن داریم

    15. بازگشت احتمالی ترامپ چه تاثیری بر اقتصاد ایران دارد؟

    16. افزایش ١٧٠ درصدی حداقل حقوق کارگران در دولت سیزدهم

    17. مردم طلای دست دوم خریداری نکنند

    18. خط و نشان حقوقی ایران برای کویت

    19. هشدار سخنگوی پلیس به رانندگان نوروزی؛ آمار تصادفات هولناک است!

    20. اول، بساط دلالی باید جمع شود

    21. وزیر اقتصاد: در سال ۱۴۰۲ رکورد بیشترین سرمایه‌گذاری خارجی واقعی در ۱۶ سال اخیر شکسته شد

    22. کولرهای گازی بلای جان صنعت برق

    23. منظور: تخصیص ارز کشور برای واردات خودرو به صرفه نیست

    24. ایران اینترنشنال در آستانه تعطیلی / تعطیلی قریب الوقوع دفتر واشنگتن + عکس

    25. دادستان ساری: خسارات وارده قطع سه هزار اصله نهال جبران شود

    آخرین عناوین